Filmtips

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Matt555 schreef: 13 jun 2024, 15:25 de gekende url's....
Ik had het over LEGALE bronnen :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 49 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik had het over LEGALE bronnen :wink:
[/quote]
raar dat ontwijking van providers hun instellingen of modems alhier wel als legaal wordt beschouwd :-D .... valt eigenlijk ook onder copyrights of illegaal zou ik denken ...,maar ja t'is maar hoe men het beschouwt , en trouwens ik kijk daar zonder enig bakje , louter op internet zonder ik een blokkering of verwittiging krijg of zie , ik zet die url's wel niet hier online , want daar zit er wel " iemand " te wachten om me de les te spelllen ... :angel:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Een filmklassieker, niet zo vaak te zien : Malpertuis van Harry Kumel. Met de dromerige mistbeelden van Gent. De gekunstelde Nederlandstalige geluidsband is wel even wennen. Er bestaat ook een versie Engelstalig maar nu dus de Nl versie in de Arte app
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
novie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 14 keer
Provider
Te Koop forum

Recent Leaving Las Vegas nog eens gezien. Nicolas Cage toen hij nog in goede films meespeelde en de geweldige Elisabeth Shoe.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 7 keer

Hillbilly Elegy (2020) (netflix)

Verfilming van het boek van J.D Vance (running mate van Donald Trump)

(Stevige film, aanrader)

"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 86 keer

Naar aanleiding van de nieuwsberichten omtrent het verval van het Thermae Palace van Oostende
de film "Dorst naar bloed" bekeken waarin het Thermae Palace in al zijn glorie aan bod komt.
Moet zeggen was een meevaller en aanrader deze Belgische film van Kumel Harry
https://www.moviemeter.nl/film/5085
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 43 keer

Engelse versie "Daughters of Darkness"? Is een cultfilm he, zeker in Amerika. Werd paar jaar geleden nog remastered uitgebracht dacht ik :D

Ik zie dat Chantal Akerman's "Jeanne Dielman" op vrtmax staat. Nog in de cinema gezien.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
Bedankt: 250 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

---- Recente films, gerangschikt van slecht naar goed, naar mijn oordeel:

The Marvels (2023) -- Ondanks Brie Larson voelt het meer aan als een film voor kinderen, en dan niet eens een interessante; gewoon gevechtjes na elkaar met gezever ertussen.

The Equalizer 3 -- Denzel 3 gaat wel erg traag deze keer maar echt slecht kan ik het ook niet noemen want het blijft Denzel, hé.

Beverly Hills Cop - Axel F (2024) -- Eddie Murphy en de oude garde doen hun ding nog eens. Het verhaal had een stuk beter gemogen maar de nostalgie mildert de kritiek dus 't was okee.
Ghostbusters - Frozen Empire (2024) -- voor mij iets beter dan de vorige, Ghostbusters - Afterlife (2021) maar toch nog altijd niet het niveau van het oude origineel.
The Ministry of Ungentlemanly Warfare (2024) -- van Guy Ritchie, met Henry Cavill. Leuk en spannend maar zonder overtuigende apotheose dus je blijft toch wat op je honger zitten.
Godzilla x Kong - The New Empire (2024) -- leuke avonturenfilm met erg mooie cgi maar het eindgevecht had nog wat straffer mogen zijn.

---- Oudere films, chronologisch gerangschikt:

The Andromeda Strain (1971) -- eigenlijk zou dit oersaai moeten zijn maar op één of andere manier toch erg beklijvend.
The Anderson Tapes (1971) -- Sean Connery wil andermans spulletjes stelen, en steelt de show in een overigens goeie film maar het einde had nog iets beter gemogen.
The Day Of The Jackal (1973) -- blijft één van mijn favoriete films.
The Man Who Would Be King (1975) -- van John Huston, met Sean Connery en Michael Caine op avontuur in India. De 7.8 rating van imdb zou ik wat overdreven noemen maar ze hebben natuurlijk wel een goeie chemie tesamen.
Jaws (1975) -- een vinnige hap Spielberg.
The Eiger Sanction (1975) -- Clint Eastwood als killer. Hij deed blijkbaar z'n eigen stunts in deze film, dus vooral bergbeklimmen (en gratuite bedbeklimmen) en dat ziet er erg imposant uit.
Logan's Run (1976) -- gelijkaardig aan het betere THX 1138 (1971) (zowel origineel als de latere cgi versie van 2004) maar Michael York z'n gezicht stoort mij teveel.

Hopscotch (1980) -- met Walter Matthau die als spion niet op pensioen wil. Eigenlijk vermakelijker dan wat ik me herinner van de eerste bezichtiging.
Fletch (1985) -- Chevy Chase zowat op z'n best, al is dat inmiddels al wat gedateerd.
The Fourth Protocol (1987) -- met Michael Caine en Pierce Brosnan als 2 spionnen die elkaar opjagen. Goeie thriller die ik om de paar jaar eens herbekijk.
The Abyss (1989) -- (nog) een meesterwerk van James Cameron. De langere Special Cut vind ik wel niet de beste gezien enkele onnodige extra scenes op het einde.

Bill & Ted's Bogus Journey (1991) -- iets beter dan ik me herinner maar destijds was er uiteraard de druk om het excellente eerste deel (Bill & Ted's Excellent Adventure (1989)) te evenaren. De recentelijke Bill & Ted Face the Music (2020) vond ik nog minder iirc dus die ga ik niet opzoeken.
My Cousin Vinny (1992) -- met Joe Pesci en Marisa Tomei in een erg leuke en grappige film.
Terminal Velocity (1994) -- Charlie Sheen op z'n energetisch, in een leuke actiethriller. Meer moet dat niet zijn, behalve bij de veel te lage 5.5 imdb rating?!
Die Hard - With a Vengeance (1995) -- zoveelste keer herbekeken en dat geldt voor velen, neem ik aan.
Mars Attacks! (1996) -- van Tim Burton met allerhande grote sterren. De grappen werken wel steeds wat minder, merk ik, maar het blijft een koddige film.
Beverly Hills Ninja (1997) -- Chris Farley geeft er een lap op. Grappig genoeg om te blijven kijken.
Contact (1997) -- Jodie Foster zoekt contact met aliens. U toch ook?
Ronin (1998) -- met Robert De Niro en Jean Reno. Hoeft ook geen betoog, neem ik aan?

The Sum Of All Fears (2002) -- Ben Affleck en Morgan Freeman saven de world op een vermakelijke manier.
Solaris (2002) -- met George Clooney in een ruimtestation. Toch maar eens het Russisch origineel Solaris (1972) bekijken want dat staat veel hoger aangeschreven.
Napoleon Dynamite (2004) -- grappig op het randje tussen cool en cringe.
Team America - World Police (2004) -- serieuze onnozelheid (in a good way!) van Trey Parker en Matt Stone.
Collateral (2004) -- fantastische thriller met Tom Cruise en Jamie Foxx, van Michael Mann en in gelijkaardige stijl als zijn magnifieke Heat (1995).
Salt (2010) -- Angelina Jolie in gepeperde actiethriller. Smakelijk.
Nightcrawler (2014) -- spijtig dat Jake Gyllenhaal hiervoor naast de Oscar greep want hij zet hier een serieus venijnige creep op het scherm.

Verder nog enkele documentaires en standups, waaronder:

Frank Lloyd Wright - The Man Who Built America (2017) -- een goed overzicht van de gebouwen en het leven en filosofie van de bekende architect van o.a. het Guggenheim museum in New York, en Fallingwater, het huis bovenop een waterval.
Touching the void (2003) -- bergbeklimmen of beter gezegd bergafvallen. Ongelofelijk waargebeurd verhaal. Uiteraard daarna nog eens Free Solo (2018) herbekeken.

James Acaster - Cold Lasagne Hate Myself 1999 (2020) -- één van de grappigste komieken als je z'n stijl kunt smaken, met een erg goeie show; al raad ik aan om z'n werk eerst wat te leren kennen als je 'm niet kent.
Ricky Gervais - Armageddon (2023) -- 't was okee maar niet z'n beste show.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Deze week gezien op Netflix, goeie film. https://ew.com/the-long-game-true-story ... ue%20story.

"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

---- Recente films:

A Quiet Place - Day One (2024) -- niet slecht maar het evenwicht tussen spanning en tearjerker had beter gemoeten want da's de basis van de serie. Waarschijnlijk door de te beperkte cast want deel 1 & 2 (A Quiet Place (2018) en A Quiet Place - Part II (2020)) zijn ook maar anderhalf uur en voelen toch 'vollediger' aan.
Ghostbusters - Frozen Empire (2024) -- het familieverhaal uit Ghostbusters - Afterlife (2021) wordt voortgezet in een -naar mijn oordeel- betere film maar uiteraard nog steeds niet in de buurt van het origineel (al is die vergelijking ook wat oneerlijk).
The Fall Guy (2024) -- met Ryan Gosling en Emily Blunt. Niks mis met het verhaal op zich maar het had wat compacter ineen mogen zitten, al moest men natuurlijk de tijd nemen om een hoop stuntwerk te showen, en ik heb de extended versie bekeken die 20 minuten langer duurt.
Bad Boys - Ride Or Die (2024) -- de vierde alweer met Will Smith en Martin Lawrence, en de tweede voor Adil en Bilall. 't Ziet er weer prachtig uit en zelfs met een aanvaardbaar script. Eigenlijk een goeie teaser voor GTA6 dat zich ook in Florida zal afspelen.

Fail Safe (1964) -- o.a. Henry Ford en Walter Matthau proberen een nucleaire oorlog af te wenden in een spannende race tegen de klok.

The Lawyer (1970) -- met Barry Newman en Harold Gould. Erg goed 'courtroom drama'.
Prime Cut (1972) -- Lee Marvin die Gene Hackman terug in 't gareel moet dwingen. Oei oei, als daar maar geen geweld van komt!
Soylent Green (1973) -- Charlton Heston neust rond in een dystopie die maar al te herkenbaar is. Een onmiskenbare cinema klassieker.
Gone In 60 Seconds (1974) -- Jawadde, ultracoole film die blijkbaar een serieuze boxoffice hit was maar nu vooral een vergeten cultfilm is, overschaduwd door de welbekende reboot van Nic Cage Gone In Sixty Seconds (2000). Het hoofdpersonage is tevens de regisseur, producer, en de stuntman, HB Halicki "The Car Crash King"! Het zal u niet verbazen dat je eerst door een low budget aanvoelend verhaal moet maar het budget zit in het stuntwerk en da's het wachten waard. Evenmin verbazend dat hij in 1989 bij een stunt om het leven kwam. Tijd om zijn eerste opvolger Gone In 60 Seconds II (1982) te zoeken.
City On Fire (1979) -- met grote namen maar het script (en budget) moet halverwege ook afgebrand zijn want de vurige stunts zijn de hoogtepuntjes.

National Lampoon's Vacation (1983) -- Chevy Chase in de eerste van enkele National Lampoon films. Een jaren '80er van de hand van John Hughes dus dat kan niet slecht zijn, zo gaat het regeltje (met Home Alone als uitzondering op die regel want uit 1990)
Throw Momma From The Train (1987) -- Danny DeVito en Billy Crystal in een parodie op Strangers On A Train (1951) van Hitchcock. De parodie haalt uiteraard niet hetzelfde niveau van de echte thriller, maar het origineel had misschien nog beter kunnen zijn met sympathiekere karakters zoals DeVito en Crystal.

Hudson Hawk (1991) -- met Bruce Willis die werken van DaVinci moet bijeen stelen. Altijd een zeer vermakelijk avontuur gevonden maar blijkbaar is niet iedereen daarvan overtuigd. Laat ons zeggen dat ik gelijk heb.
The Last Boy Scout (1991) -- van Tony Scott, broer van de bekendere Ridley Scott maar hij zou eigenlijk de grotere naam moeten zijn gezien z'n palmares van topfilms. Met Bruce Willis en Damon Wayans in een ruwere voorloper van het olijke McClane-Zeus duo uit Die Hard With A Vengeance (1995) maar minstens even entertainend.
Serial Mom (1994) -- met Kathleen Turner in een kolderieke film die goed de juiste toon vasthoudt.
Space Truckers (1996) -- Dennis Hopper in een luchtiger ruimte avontuur. Geen grote cinema maar wel genoeg om uit te kijken.

RED 2 (2013) -- de topcast met een prettige verderzetting van het groepje sympathieke gepensioneerde killers uit de eerste, RED (2010), die je best ook eerst bekijkt. Enkel het einde had misschien wat meer uitgekookt mogen zijn. Eigenlijk is dit één van de laatste 'echte' films van Bruce Willis.

---- Stand-up shows:

Sarah Millican - Bobby Dazzler (2023) -- ik had ze wat scherper verwacht zoals vroeger in tv show panels maar 't was okee.
Brian Simpson - Live from the Mothership (2024) -- erg grappige droogkomiek met goeie opbouw en punchlines.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

"Billy the kid " season 2 (8 afleveringen ) is er nu op de " gekende URL's" te vinden :wink:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Zeker de moeite waard ,....... op de gekende url's te zien 8) .....zonder reclame :wink:

Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster

The Substance (2024)

Toffe horror, verre van slecht, zeker de eerste helft. En gebeurd niet veel dat een film gelekt wordt voor die in (Belgische) cinema draait :oops:

En den Danzel "Pump it Up" heeft ook nog eens wa centjes verdiend met soundtrack :-D
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 9 keer
Te Koop forum

Op het onvolprezen VRTmax nog een paar dagen:

Las bestias

Thriller van Rodrigo Sorogoyen deels gebaseerd op feiten.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster

BXL (2024)

Net deze Belgische film gezien op Gent Film Festival over gezin met immigratie roots die in Brussel leven. 2 broers zijn de hoofdrol. Vond het wat te basic.

6,5/10
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

---- Recente films, gerangschikt van slecht naar goed, naar mijn oordeel:

The Union (2024) -- Halle Berry, JK Simmons, en Marky Mark Wahlberg, in een actiethrillerke van 13 in een dozijn dat ook cringier wordt naarmate het einde nadert. 't Ligt vooral aan het script en de regie maar het ontbreekt ook aan chemie tussen Halle en Mark. Deed me denken aan de mismatch van Chris Evans en Ana de Armas in Ghosted (2023).

Deadpool & Wolverine (2024) -- chance dat Hugh Jackman nog wat serieux meebrengt want er zit sleet op deze Ryan Reynolds formule. De imdb score van 7.8 vind ik bijna shockerend, dat is eerder een 6 à 6.5 voor mij.
Despicable Me 4 (2024) -- ze jongleren met iets te veel onnodige verhaalstukjes om de focus op het hoofdverhaal te houden, maar slecht is het nu ook weer niet, alleen een beetje te slappe koffie.

Wolfs (2024) -- Brad Pitt en George Clooney tonen nogmaals hun energie als 'buddy cop' duo aan de verkeerde kant van de Wet. De film is spijtig genoeg iets te traag in het midden maar begin en einde maken het goed genoeg.

The Silent Partner (1978) -- met Elliott Gould en Christopher Plummer die de spanning stevig opdrijven in een gevaarlijk kat-en-muis spelletje. Met een vroege John Candy in een (niet-komisch) bijrolletje.

National Lampoon's European Vacation (1985) -- Chevy Chase jaagt z'n gezin doorheen Europa met degelijk amusement maar geen echte dijenkletsers.
Who Framed Roger Rabbit (1988) -- een sterk staaltje live animation maar voor wie opgegroeid is met de huidige generatie van computerbeelden, is het misschien wat te oubollig geworden (en Roger het konijn was ook destijds al vrij irritant).
National Lampoon's Christmas Vacation (1989) -- Chevy Chase een derde en laatste keer als de doorzetter-huisvader Clark Griswold. Waarschijnlijk puur op (Amerikaanse) herkenbaarheid en good vibes dat ie toch een 7.5 haalt op imdb.

The Man Who Knew Too Little (1997) -- Bill Murray z'n aparte trekjes zijn perfect voor deze leuke komedie.

Margin Call (2011) -- sterk drama over de financiële crisis van 2008, waarbij de spanning goed opgebouwd wordt met het juiste sfeertje.

---- TV series:

Fallout (2024), seizoen 1 -- TV serie gebaseerd op de game reeks en evenzeer de beleving waard. Mogelijk wel beter als je de games al wat kent om te weten wat voor wereld je binnentreedt, maar het verhaal staat erg goed op zichzelf en met Walton Goggins is het acteerwerk meteen ook top notch.
The Grand Tour - One For The Road (2024), S06E01 -- de allerlaatste trip van het schavuitige drietal Clarkson/Hammond/May. Ze hebben ondertussen al andere solo paden ingezet maar deze finale in Zimbabwe is nog een mooi pareltje als afsluiter.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster

The Killing Fields (1984) - Goeie film over Cambodjaanse oorlog. Het verhaal zelf over journalisten is ook gebaseerd op waargebeurde feiten dacht ik?

Good Time (2017) - Zalige dark actie thriller, je zal je niet vervelen. Ging die normaal zien met live gebracht soundtrack op Gent Film Festival maar werd afgelast.

The Apprentice (2024) - Goeie acteurs, interessant verhaal en goed verfilmd buiten wat slechte scenes.
Mike...
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 8 keer
Provider

cptKangaroo schreef: 01 nov 2024, 22:13 National Lampoon's Christmas Vacation (1989) -- Chevy Chase een derde en laatste keer als de doorzetter-huisvader Clark Griswold. Waarschijnlijk puur op (Amerikaanse) herkenbaarheid en good vibes dat ie toch een 7.5 haalt op imdb.
Er is nog een deel 4, ook met Chevy Chase en Beverly D'Angelo, Vegas Vacation.

En een deel 5, een reboot, Vacation.

En dan toch ook maar de muziek video: Holiday Road. Good times. :banana:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Gisteren The witch gezien op het onvolprezen VRTmax. Griezelige film die wel goed gemaakt is met mooie beelden en sterke acteerprestaties. Het is interessant omdat men goed toont hoe ver mensen kunnen gaan als ze zich allerlei zaken laten wijsmaken en vertrouwen op goden die ze zelf bedacht hebben. Ook het thema schuld wordt er goed behandeld. Wie nog wil kijken moet snel zijn want nog maar enkele dagen beschikbaar.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Merci, Mike, ik dacht dat ik er van af was maar dan ga ik ook doorzetten om die films te bekijken (de reboot vanwege Christina Applegate) :beerchug:
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Will & Harper
Stond al een tijdje op m'n lijst, na de zege van Trump toch maar snel kijken voordat de man met de blacklist hamer voorbij komt.

bollegijs
Elite Poster
Elite Poster

The Tenant (1976)
Wat een goeie film over paranoïde, Polański classic. Moet je die nu in het Frans zien of in het Engels?

The Holy Mountain (1973)
Cult film van Alejandro Jodorowsky. Een grote WTF film met veel naaktheid en symboliek. Nu wil ik wel El Topo zien :D
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
Bedankt: 96 keer
Te Koop forum

bollegijs schreef: 09 nov 2024, 02:33 The Holy Mountain (1973)
Cult film van Alejandro Jodorowsky. Een grote WTF film met veel naaktheid en symboliek. Nu wil ik wel El Topo zien :D
Hehe, die heb ik 16/10 gezien in de Vooruit Theaterzaal, van een nieuwe live soundtrack voorzien door Mattias De Craene (voor Videodroom, onderdeel van Gent Film Festival). Het "What The F" gehalte is zeer groot inderdaad :D
Paddestoel
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 8 keer

Red one: vermakelijke film voor jong & oud.

En wie graag series kijkt. The Penguin - mini serie was echt top.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Ha die wou ik gisteren gaan zien maar spelen ze alleen om 2045 en duurt 2u ..dan wordt het wel heel laat..mss dit weekend of zo...

Tom
Laatst gewijzigd door on4bam 14 nov 2024, 10:46, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: full quote van vorige post verwijderd
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Paddestoel schreef: 13 nov 2024, 23:14 The Penguin
Ook die serie gezien, beetje in de geest van de Gotham serie :-)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 120 keer
Recent bedankt: 10 keer

Planet Earth (2006)
Planet Earth II (2016)
Planet Earth III (2023)
Expedition Amazon (2024)

Op COP29 zou men beter wat vaart zetten.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

- Elvis van Baz Luhrmann (2022), beetje vreemde film door de manier van het verhaal te brengen. Je lijkt meer naar een stripfiguur te kijken dan naar één van de belangrijkste influencers van popmuziek. Tom Hanks komt ook niet geloofwaardig over als colonel Tom Parker en nog minder als Hollander :)

- Bohemian Rhapsody (2018): Deze film was veel beter dan Elvis en bracht wel over wat de groep Queen presteerde en de rol van zanger Freddie Mercury daarin. De hoofdrol (Rami Malek) wordt prachtig vertolkt... inclusief de tanden :) Logisch dat dit een oscar opleverde!

Beiden gezien op het onvolprezen VRTmax!
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

ik beleefde eigenlijk veel meer kijkplezier aan Elvis dan aan Bohemian Rhapsody. Elvis is overdreven (zoals de regisseur van Moulin Rouge bekend staat...) maar wel grappig en bijzonder mooi in beeld gebracht. Bohemian Rhapsody vond ik zeker niet slecht maar blonk ook nergens in uit. En de acteur Austin Butler (heb ik moeten opzoeken ...) deed me toch net iets meer aan Elvis denken dan Rami Malek als Freddie Mercury
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat is het leuke, smaken verschillen. Bij een biopic ben ik eerder op zoek naar een realistisch beeld van de persoon en minder naar grappen, daarvoor heb je komedies. Bij Elvis had ik meer het idee dat ik inderdaad naar een mooi in beeld gebracht verhaaltje keek dat echter weinig met de man te maken had. Bij Bohemian Rhapsody kreeg je een beter beeld van wat Freddie en Queen betekend hebben. De vertolking van Malek won een oscar.

Soms hangt het ook af in welke mood je bent om een film te appreciëren :)
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Battle of the Bulge (1965)

Deze nacht nog eens gekeken, het is immers 80 jaar geleden...
80 jaar geleden begon het begin van het einde voor Adolf Hitler en dat verhaal nam een aanvang in onze eigenste Ardennen.
Een einde deels veroorzaakt door fouten die nu opnieuw worden gemaakt door Vladimir Poetin.

Laatst gewijzigd door Petrikske 5 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 193 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

In dezelfde lijn: de WW2 miniserie uit 2001 Band of Brothers.
Half aflevering 5 tot en met aflevering 7 spelen zich af in onze Belgische Ardennen.
Persoonlijk vond ik deze serie heel geslaagd.
https://en.wikipedia.org/wiki/Band_of_B ... iniseries)
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

BoB is Cult héé... 💪💪💪
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Leave no Trace (2018): Een vader en dochter leiden een perfect maar mysterieus bestaan in Forest Park, een prachtig natuurreservaat in de buurt van Portland, Oregon, en maken zelden contact met de buitenwereld. Netflix
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Ziet er een goeike uit, deze avond kijken.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Je zal aangenaam verrast zijn, goeie acteerprestaties en een verhaal waar wel wat in zit vanuit verschillende perspectieven.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Toen je sprak van "prachtig natuurreservaat" was ik eigenlijk al half verkocht. :wink:
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Mijn top 5 van films die mij een kerstgevoel geven om één of andere reden, en die ik dus ieder jaar probeer te herbekijken in deze periode:

Where Eagles Dare (1968)
Die Hard 1 (1988), en Die Hard 2 (1990)
Home Alone (1990)
The Heroes Of Telemark (1965)
Back To The Future 1 (1985)

:xmas:
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

recent gekeken met een brok in de keel..
Zet de oortjes van de hond in de film rechtop en je ziet mijn hond (Portugese Podengo) die ik in 2018 uit een asiel in Portugal haalde en naar Nederland liet overkomen (luchthaven Rotterdam)

Film naar een waargebeurd verhaal, de details van die wedstrijd uit 2018 zijn online in overvloed te vinden.
https://www.insidehook.com/wellness/rea ... king-movie

PS: Mijn Podengo ziet er ongeveer zo uit, max afstand voor haar samen met mij was aan de Belgische kust een 70-tal kilometer.
https://www.strava.com/activities/4501435608

M'n doggie heeft samen met mij sinds maart 2019 zo'n 12.000km. gedaan. (alles getracked dmv Garmin sporthorloges)
(laatste jaar is het door ziektes en andere medische problemen van mij veel minder, daarom ben ik niet weg te slaan vh forum) :P

Super content dat ze Mark Wahlberg kozen voor deze film.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
Bedankt: 57 keer

Als hondenliefhebber en -eigenaar deze onlangs ook gekeken: fantastisch.
Is die van u ook zo 'fluffy' en breed met zo een dikke staart?
Heppie NY!
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”