Dat is niet redelijk, dat is bijna zoals stellen dat je maar niet moet buitenkomen als je niet neergekogeld wilt worden door een hitman wanneer de mafia jou vogelvrij heeft verklaard. Dat is symptoombestrijding, niet een oplossing voor het probleem.r2504 schreef:Spoilers komen niet spontaan op je scherm terecht... als je niet actief op zoek gaat of op alles klikt waar GoT in de titel staat zal je er heus niet veel van weten. Precies of je wordt gedwongen naar de spoilers te kijken wat zeker niet het geval is... ook dat is een bewuste keuze (maar het lijkt erop of mensen zijn niet meer in staat deze te maken... we zijn precies een kudde schapen geworden).
VTM-baas wil af van doorspoelbare reclame
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
- Bedankt: 99 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
- Bedankt: 210 keer
Je weigert dus onderscheid te maken tussen het product/de dienst TV programma en het betaalmodel (reclame).heist_175 schreef:Als blijkt dat massaal veel mensen uitgesteld naar die programma's kijken én VTM wil hen vanaf nu verplichten om slaafs hun reclame businessmodel te volgen, blijven die kijkcijfers dan nog zo hoog?
Ik heb geen glazen bol, ik weet het niet. Maar die cijfers gebruiken om te zeggen dat VTM-met-verplichte-niet-doorspoelbare-reclame een sterk gewild product is, is onjuist of op zijn minst voorbarig.
Het zijn wel degelijk 2 aparte zaken, anders valt er niet eens te pleiten voor een ander verdienmodel, nochtans wat je voortdurend doet.
Doorspoelen van reclames zorgt ervoor dat zenders die van reclame leven niet meer kunnen overleven.1207 schreef:de drogreden vh vals dilemma
het is niet of of
als een beenhouwer failliet gaat blijven er beenhouwers bestaan,
Dat lijkt mij heel logisch.
Vandaag is dat VTM, maar ook een zender als Vier heeft exact hetzelfde probleem.
Maar je vergelijking met beenhouwers gaat totaal niet op, want er zijn zenders die gewoon met bealstinggeld werken (zoals de VRT).
Het was trouwens een antwoord op een forumposter die zei "wat maakt het uit als die verdwijnt."
Het is trouwens niet zo dat een zender = een zender.
Wat Netflix maakt is iets totaal anders dan wat VTM maakt.
gaan ze allemaal failliet dan is er geen markt meer voor (cfk hoefijzers voor paardjes)
Je hebt meer dan antwoorden genoeg gekregen, maar je verhaaltje van rijgnet rammelt langs alle kanten.1207 schreef:ik heb schuin gelezen en m'n vraag is nog steeds onbeantwoord gebleven
Bovendien, het topic ging over VTM-baas wil af van doorspoelbare relame.
Wat jij doet is dus forumkapen...
Ik wil maar eens tonen wat voor een bende hypocrieten die marxisten zijn.1207 schreef:wat reclame op niveau vd kijker betreft wordt het plots bijna de pvda insteek en medelijden wekken voor de werknemers die hun job dreigen te verliezen als we reclame doorspoelen.
Werknemers zouden moeten beter betaald worden, maar ze zeggen dat het hun geen moer kan schelen als er bedrijven over kop gaan.
Alsof die bedrijven niet met werknemers werken.
Hoe kortzichtig en egoïstisch kun je wel niet zijn?
Als de beenhouwer zijn vlees gestolen ziet zal die inderdaad overkop gaan.1207 schreef:de immorele wereld geldt ook voor het bedrijf, kun je niet overleven met je product dan ga je failliet
Maar zeggen dat het product dan niet deugt, is zever.
Zoals altijd gaat petrol242 de schuld weer bij een ander leggen.petrol242 schreef:Daar heb je een punt, maar kijk ook naar de oorzaak daar van. Hun beleid? Ja, dat is gebaseerd op de beheersovereenkomst met de Vlaamse regering. Als die beslist om de geldkraan meer dicht te draaien, kan je niet verwachten dat de kwaliteit op peil blijft.
De waarheid is dat de VRT zelf beslist heeft om de Canvascrack te schrappen, maar de pulp van een Blokken te behouden.
De Vlaamse regering houdt zich niet met zo'n diepgaande inhoudelijke keuzes bezig.
Kudde schapen moet leren kiezen.Dizzy schreef:Een kudde schapen is een mooie vergelijking. Mensen handelen vaak op die manier, het is zelfs deels de aard van het... eugh beestje.
Gratis het werk van een ander inpikken is gewoon profiteren.
Staat het de kudde niet aan, dan hoeven ze niet te kijken.
Laatst gewijzigd door boulder 31 aug 2017, 12:50, in totaal 2 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En wat zou daar niet redelijk aan zijn... ben jij dan zo'n zwak vodje dat je bij iedere reclame het product moet hebben of je hebt geen leven meer ?JamesEarlGray schreef:Dat is niet redelijk
Get a life zou ik zeggen... kweek wat ruggengraat zodat je geen slaaf bent van het moderne marktaanbod.
-
- Elite Poster
Strafste van al, in een andere post zei hij dat reclames totaal geen effect op hem hebben.r2504 schreef:En wat zou daar niet redelijk aan zijn... ben jij dan zo'n zwak vodje dat je bij iedere reclame het product moet hebben of je hebt geen leven meer ?JamesEarlGray schreef:Dat is niet redelijk
Get a life zou ik zeggen... kweek wat ruggengraat zodat je geen slaaf bent van het moderne marktaanbod.
Nu is het precies het tegenovergestelde verhaal.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Is dat niet wat VTM wil? Geen onderscheid tussen de programma's (waar mensen naar willen kijken) en de reclame (die iedereen wil doorspoelen)?boulder schreef:Je weigert dus onderscheid te maken tussen het product/de dienst TV programma en het betaalmodel (reclame).heist_175 schreef:Als blijkt dat massaal veel mensen uitgesteld naar die programma's kijken én VTM wil hen vanaf nu verplichten om slaafs hun reclame businessmodel te volgen, blijven die kijkcijfers dan nog zo hoog?
Ik heb geen glazen bol, ik weet het niet. Maar die cijfers gebruiken om te zeggen dat VTM-met-verplichte-niet-doorspoelbare-reclame een sterk gewild product is, is onjuist of op zijn minst voorbarig.
Het zijn wel degelijk 2 aparte zaken, anders valt er niet eens te pleiten voor een ander verdienmodel, nochtans wat je voortdurend doet.
Je zal alles zien (programma + reclame), of niets. Dat is uiteindelijk het voorstel van de VTM baas.
Als de reclame niet-doorspoelbaar wordt, gaat VTM mogelijks minder kijkers hebben, nl zij die afhaken op verplichte reclame.
Dus de huidige kijkcijfers als basis nemen is niet correct.
- JamesEarlGray
- Elite Poster
Nee, maar als persoon die indertijd tijd en geld heeft geïnvesteerd in het volgen van de reeks Game of Thrones, vind ik het nu niet kunnen dat iemand dan maar 'pech' moet hebben als die niet bereid ben is om alleen maar daarvoor klant te worden bij Telenet om direct te kunnen kijken, en ondertussen maandelang blootgesteld wordt aan het risico op ferme spoilers op het internet terwijl die slaafs zou moeten wachten op de release op bluray.r2504 schreef:En wat zou daar niet redelijk aan zijn... ben jij dan zo'n zwak vodje dat je bij iedere reclame het product moet hebben of je hebt geen leven meer ?
Als ze anticonsumentenpraktijken zoals exclusieve contracten gaan gebruiken, dan ben ik daar helemaal niet mee gebaat, dus krijgen ze van mij niks nul noppes. Als ze mijn geld willen verdienen, doen ze dat maar door beter te zijn dan de concurrentie, niet door protectionistisch en monopolistisch te doen.
Excuseer, waar heb ik dat gezegd? Citeer mij! Je verkoopt kletspraat.boulder schreef:Strafste van al, in een andere post zei hij dat reclames totaal geen effect op hem hebben.
Nu is het precies het tegenovergestelde verhaal.
Wat ik wél zei, en dat zal ik weer moeten herhalen, want boulder herinnert zich blijkbaar alleen maar spoken en nooit feiten, is dat het een negatief effect heeft op mij, ipv positief. WEEJ MOAKEN UW KEUKEN herinner ik mij vanop de radio, enkele jaren geleden. Goed, de keer dat ik die vieze West-Vlaming in het echt tegenkomt, zal ik voor assisen mogen komen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
James schrijft: de keer dat ik die vieze West-Vlaming in het echt tegenkomt
voor mij onduidelijk hier wat ge met zulke rotopmerking denkt te bereiken!
voor mij onduidelijk hier wat ge met zulke rotopmerking denkt te bereiken!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- JamesEarlGray
- Elite Poster
Neen, natuurlijk niks tegen West-Vlamingen, zulks een schone klanken. Maar wel tegen die specifieke met zijn keukens op de radio. Ik ben zijn naam kwijt. Kijk, daar zijn we dan met de effectiviteit van de reclame.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Ik hang daar mentaal "kapot" achter. Nog nooit gedacht, tiens, misschien daar eens kijken voor een keuken, integendeel.JamesEarlGray schreef: WEEJ MOAKEN UW KEUKEN herinner ik mij vanop de radio, enkele jaren geleden.
@route81 Je leest dingen die er niet staan... "Als ik DIE West-Vlaming tegenkom.... " niet "EEN"...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
en dat is de kernboulder schreef: gaan ze allemaal failliet dan is er geen markt meer voor
er is momenteel geen vraag meer naar de modellen van vtm, vier en die hele industrie (dagbladen horen daar ook bij).
de wereld verandert en daar kun je niets tegen doen.
je kunt alleen kijken wat effectief een culturele meerwaarde heeft en dat van overheidswege subsidiëren. Daar hangen dan maatschappelijke discussies aan vast.
als de argumenten op zijn en we niet inhoudelijk antwoorden zijn gaan we filibusteren en kommaneuken:), heel bekende techniek.Je hebt meer dan antwoorden genoeg gekregen, maar je verhaaltje van rijgnet rammelt langs alle kanten.
Bovendien, het topic ging over VTM-baas wil af van doorspoelbare relame.
Wat jij doet is dus forumkapen...
waarom zeg je dat niet onmiddellijk ipv pagina lang te beledigen en te drogredeneren? dan had 9lives bv niet publiek moet bekennen dat 'm eigenlijk niet weet waar 'm over praat toen 'm over eigendomsrecht begon. jij denkt dat je het rijgargumetn weerlegd hebt, zelfs al heb je gelijk, een extra investering voor mij van 150 euro en/of meer staat niet in verhouding. Volgens jou blijkbaar wel.
als een industrie verdwijnt komt er altijd en nieuwe en er zijn in Vlaanderen nog steeds genoeg knelpuntberoepen, voor de werknemers is er op zich geen probleem.Werknemers zouden moeten beter betaald worden, maar ze zeggen dat het hun geen moer kan schelen als er bedrijven over kop gaan.
ik stel gewoon vast dat het vlees op straat ligt en ik het gewoon kan oprapen. de beenhouwer moet dus zorgen dat hij een meerwaarde kan bieden waardoor ik bij hem wil kopen ipv me enkel te bukken.Als de beenhouwer zijn vlees gestolen ziet zal die inderdaad overkop gaan.
Ik kan er ook niet aan doen dat producten van hbo gewoon gratis, gelijk kastanjes in het bos, op de grond liggen en dat ze bij hbo me massaal verleiden om ze op te rapen en bijna dwingen omdat het echt onmogelijk is 1,5j in Vlaanderen rond te lopen zonder het nooit over die serie te hebben (online, vrienden) Me nu zelfs met zelfcensuur bezig houden om niets te weten te komen?
wordt allemaal een beetje te wereldvreemd
mensen kozen er 30j geleden zelf voor toen ze in appartementsblokken gingnen wonen? toen was al duidelijk dat we vandaag deze verziekte constructie gingen krijgen? ik denk het niet
Laatst gewijzigd door 1207 31 aug 2017, 14:31, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
...er is momenteel geen vraag meer naar de modellen van vtm, vier en die hele industrie...
correctie, moet zijn: er is vandaag duidelijk minder vraag naar...
correctie, moet zijn: er is vandaag duidelijk minder vraag naar...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Als ik een voetbal wedstrijd wil zien moet ik er ook naartoe en ervoor betalen (als ik al een enkelvoudig ticket kan bekomen)... anders loop ik ook het risico een spoiler op de radio te horen voordat ik misschien de samenvatting op TV kan zien. Ik begrijp echt niet waarom dit bij GoT anders zou moeten zijn.JamesEarlGray schreef:Nee, maar als persoon die indertijd tijd en geld heeft geïnvesteerd in het volgen van de reeks Game of Thrones, vind ik het nu niet kunnen dat iemand dan maar 'pech' moet hebben als die niet bereid ben is om alleen maar daarvoor klant te worden bij Telenet om direct te kunnen kijken
Feit blijft dat er een aanbod is... jij wil het alléén niet betalen (en ondertussen lees ik hier het ene flauwe excuus na het andere).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Nu ben ikzelf wel nieuwsgierig geworden naar die GOT aflevering. Waar kan ik die ergens vinden en hoe doe ik dat?1207 schreef:
ik stel gewoon vast dat het vlees op straat ligt en ik het gewoon kan oprapen.
( Ik vis hierbij naar de techniek, en of je hier al dan niet voor betaald )
-
- Elite Poster
150 euro investering is voor jou blijkbaar een flauw excuus, voor mij is dat veel geld.r2504 schreef: Feit blijft dat er een aanbod is... jij wil het alléén niet betalen (en ondertussen lees ik hier het ene flauwe excuus na het andere).
pak 10 euro voor de 7 afleveringen en we hebben iets om over na te denken maar dan moet het totale pakket wel kloppen.
interessant dat je er toch op blijft doorgaan
on topic
de baas van vtm wil blijven volharden in het model van de vorige eeuw en jaren 90.
je kunt nog 100 blz met het morele vingertje blijven zwaaien maar de feiten zijn keihard.
vtm is opgericht om geld te verdienen, al de rest is flauwe kul
nu zitten ze blijkbaar op een punt dat ze in het rood zitten, aanpassen of verdwijnen zijn de enige opties
dwangmaatregelen proberen in te voeren zal niet helpen en zeker niet werken
9livesNu ben ikzelf wel nieuwsgierig geworden naar die GOT aflevering.
een autistische reflex en je vaardigheden begrijpend lezen overboord gegooid?
letterlijk naar buiten gaan en je bukken volstaat inderdaad niet om het 7e seizoen te zien
de weg online zul je wel kennen of moet ik echt aan je intellectuele capaciteiten twijfelen?
betalen?
in m'n eigen autistische reflex zou ik kunnen argumenteren dat ik op die sites reclame zie en als je reclame ziet dan betaalt er iemand voor mij
-
- Elite Poster
Als een TV 500€ kost, dan denk ik dat iedereen het verschil kent tussen 500€ en die TV.heist_175 schreef:Is dat niet wat VTM wil? Geen onderscheid tussen de programma's (waar mensen naar willen kijken) en de reclame (die iedereen wil doorspoelen)?
Dat wil niet zeggen dat de handelaar wilt dat je hem steelt.
VTM wil natuurlijk dat je de reclames bekijkt, of op zijn minst niet kunt doorspoelen.
Maar ik denk nog altijd dat er een compromis zal zijn, waarbij je tegen betaling toch kunt doorspoelen.
Jawel, want jij vergelijkt de hoefsmid (met een paard rijden) tov. het VTM programma.heist_175 schreef:Dus de huidige kijkcijfers als basis nemen is niet correct.
Daarmee geef je de indruk dat het programma niet meer gesmaakt wordt.
Maar er kijken wel 1/2 miljoen mensen naar.
Dat toont aan dat die mensen wel in het product geïnteresseerd zijn (vergelijk met de TV in de winkel), ze willen er echter niets voor betalen (reclame doorspoelen).
Volgens jou zijn TV's dan dus verouderd.
Dat zeg je dan wel, ik geloof er geen zier van.JamesEarlGray schreef:Wat ik wél zei, en dat zal ik weer moeten herhalen, want boulder herinnert zich blijkbaar alleen maar spoken en nooit feiten, is dat het een negatief effect heeft op mij, ipv positief.
Denk bijv. aan de vraag : "mocht er oorlog zijn, zou je dan collaboreren met de vijand, in het verzet gaan, of gewoon overleven?", dan zijn er gigantisch veel mensen die beweren in het verzet te zullen gaan.
Als je dan kijkt wat er in werkelijkheid gebeurt, blijkt dat totaal niet te kloppen, en blijkt de overgrote meerderheid gewoon te willen overleven.
Van reclame is het nog anders, ze werkt vaak op het onderbewuste in.
Maar zelfs al zou het voor die ene niet werken, dan nog nemen ze dat er wel bij, als collateral damage.
Of we schaffen de subsidies aan de openbare omroep af, hee.1207 schreef:en dat is de kern
er is momenteel geen vraag meer naar de modellen van vtm, vier en die hele industrie (dagbladen horen daar ook bij).
de wereld verandert en daar kun je niets tegen doen.
je kunt alleen kijken wat effectief een culturele meerwaarde heeft en dat van overheidswege subsidiëren. Daar hangen dan maatschappelijke discussies aan vast.
Eens zien of die voor niets kunnen werken.
Het verhaaltje dat alles wat van de VRT komt kwaliteit is, en alles van VTM of van Vier pulp is, is gewoon maar dat : een verhaaltje.
Kijk maar naar De Mol, vroeger was dat een VRT programma, nu een Vier programma.
En de omgekeerde voorbeelden bestaan evengoed.
Ik zie niet in waarom wij als belastingbetaler gedwongen worden geld op tafel te leggen voor de VRT, terwijl andere omroepen dan het werken onmogelijk gemaakt wordt.
Mensen die de waarheid niet vertellen, die laat je beter eerst zichzelf tegenspreken.1207 schreef:als de argumenten op zijn en we niet inhoudelijk antwoorden zijn gaan we filibusteren en kommaneuken:), heel bekende techniek.
waarom zeg je dat niet onmiddellijk ipv pagina lang te beledigen en te drogredeneren?
Dan betrap je ze op hun tegenstrijdigheden.
Dan laat je ze spartelen.
Dan komen ze klagen dat je niet onmiddellijk gezegd hebt dat hun verhaaltje niet klopte...
Je blijft onwaarheden verkondigen.1207 schreef:jij denkt dat je het rijgargumetn weerlegd hebt, zelfs al heb je gelijk, een extra investering voor mij van 150 euro en/of meer staat niet in verhouding. Volgens jou blijkbaar wel.
Met rijgnet kun je wel degelijk digitale TV nemen, dus dat verhaal van die grote investering is nonsens.
Is dat zo?1207 schreef:als een industrie verdwijnt komt er altijd en nieuwe
Dat hoeft helemaal niet zo te zijn.
De nieuwe kunnen trouwen in een ander land, of zelfs een ander continent komen (zie de opkomst van landen als China, Brazilië, etc.).
Natuurlijk niet, wie gisteren nog schminkster was, is morgen verpleegster zeker, en als er plots een tekort van bouwvakkers is, dan gaat die plots als vrouwelijke bouwvakker aan de slag zeker?1207 schreef:en er zijn in Vlaanderen nog steeds genoeg knelpuntberoepen, voor de werknemers is er op zich geen probleem.
Het feit dat je redenering niet klopt, wordt onmiddellijk bewezen door het feit dat er nog altijd werklozen zijn, én tegelijk knelpuntberoepen.
Volgens jou zijn het toch maar gaatjes die moeten opgevuld worden.
Je doet mij denken aan die mensen die een huis huren aan iemand die het gekraakt heeft.1207 schreef:ik stel gewoon vast dat het vlees op straat ligt en ik het gewoon kan oprapen. de beenhouwer moet dus zorgen dat hij een meerwaarde kan bieden waardoor ik bij hem wil kopen ipv me enkel te bukken.
Die zeggen ook dat ze niets verkeerds doen.
Als je naar streams kijkt die illegaal zijn, weet je heel goed dat die niet ter beschikking gesteld zijn van de rechtmatige eigenaars.
OMDAT JE ER NIET WILT VOOR BETALEN, schreef iemand hier in koeien van letters.1207 schreef:Ik kan er ook niet aan doen dat producten van hbo gewoon gratis, gelijk kastanjes in het bos, op de grond liggen
Hij heeft overschot van gelijk...
Verziekt?1207 schreef:mensen kozen er 30j geleden zelf voor toen ze in appartementsblokken gingnen wonen? toen was al duidelijk dat we vandaag deze verziekte constructie gingen krijgen? ik denk het niet
Alles is tegenwoordig 2wegs verkeer, ook je internet waar je je illegale streams vandaan haalt.
Dat is dan modern voor jou, maar niet als het over TV gaat.
Zeg het gewoon zoals het is, de lusten voor u en de lasten voor een ander.
Er lopen er tegenwoordig veel zo rond.
Het Netflix model (een betaalpakket of pay per view) is net zo oud.1207 schreef:de baas van vtm wil blijven volharden in het model van de vorige eeuw en jaren 90.
Dus wat zever je nu?
Ja, zoals iemand die gestolen goederen koopt betaalt aan de heler, en doet alsof hij in orde is...1207 schreef:betalen?
in m'n eigen autistische reflex zou ik kunnen argumenteren dat ik op die sites reclame zie en als je reclame ziet dan betaalt er iemand voor mij
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Omdat het effect zo beperkt is, moet men zich bedienen van fratsen als "onderbewustzijn".boulder schreef:Van reclame is het nog anders, ze werkt vaak op het onderbewuste in.
Maar zelfs al zou het voor die ene niet werken, dan nog nemen ze dat er wel bij, als collateral damage.
En ondertussen zuip ik maar Cola, koop ik de ene dag een iPhone en de andere dag een Samsung etc.
Koop ik zowel bij Delhaize, Colruyt, Carrefour, Aldi en Lidl.
En schaf ik mezelf elk jaar een nieuwe TV aan, met de feature die dat jaar hip is.
Of toch niet:)
Een goed product verkoopt zichzelf toch?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Dat lijkt me toch geen bizarre vraag. De meeste mensen die illegaal downloaden hebben ver allemaal geinvesteerd in speciale hardware, betalen een VPN service of hebben een abo bij een nieuwsserver.1207 schreef: betalen?
U maakt blijkbaar gebruik van een streamingsite, waar je in ruil voor adware virussen en ander gein naar torrents kan kijken als je al geluk hebt.
Ik ben niet echt thuis in het downloaden, maar ik luister wel naar ergernissen/ervaren van dergelijke gebruikers.
-
- Elite Poster
eigenlijk niet aangezien hij mijn rekening onmogelijk kan makenboulder schreef: OMDAT JE ER NIET WILT VOOR BETALEN, schreef iemand hier in koeien van letters.
Hij heeft overschot van gelijk...
maar dat je het nu op de man wil spelen is naast drogredenen ook een bekende tactiek.
inhoudelijke discussie en ingaan op vragen lukt niet dus proberen we het nu met een karaktermoord
ik geef al dagenlang aan dat ik wil betalen en legaal wil kijken. maar ik geef ook aan dat een investering van 150 euro voor 7 afleveringen te veel is.
maar dat is blijkbaar een totaal onredelijke eis
het probleem van mijn ouders is nog steeds niet opgelost. Ik ben inderdaad een te grote leek en ken te weinig vh het hele technische concept rond dat rijgnetverhaal, geef ik grif toe. Dat doelpalen verschuiven van uw kant om niet op de vraag te moeten ingaan is gedeeltelijk gelukt. De realiteit blijft wel dat zij bij telenet enkel een gsm abbo kunnen sluiten en niets anders. dus willen zij legaal kijken moeten ze verhuizen.
de vraag is nog altijd even eenvoudig maar het antwoord is onmogelijk. Het zou u sieren dat gewoon toe te geven dat je in België onmogelijk GoT legaal kunt kijken als je niet in de waanzin van telenet wil meestappen..
de waanzin zit natuurlijk bij Telenet die aan HBO rechten betalen vertrekkende vanuit de illusie dat zij, lees telenet, nu het alleenrecht zouden hebben op de serie. 9lives legale alternatief was doen alsof ik vs inwoner ben. Dat waszijn legaal alternatief
wat mij betreft komt dat wat telenet hier doet, vasthouden aan dei illusie, echt wel neer op kapitaalsvernietiging
op basis van die illusie gaan ze klanten nog wat tegenwerken en moeilijk doen, 15 euro voor de serie ipv 150 zou al redelijk zijn.
9lives weet dus perfect dat torrents gratis zijn en beweert nu dat illegaal downloaden ook geld kost
wat een waanzin
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Na de post van petrol242 een pagina terug gelezen te hebben vraag ik me af of ze het echt slecht doen of het 'slecht' is volgens commerciële begrippen. Dan doe je het al 'slecht' als de groei iets minder is dan het vorige jaar.1207 schreef: vtm is opgericht om geld te verdienen, al de rest is flauwe kul
nu zitten ze blijkbaar op een punt dat ze in het rood zitten, aanpassen of verdwijnen zijn de enige opties
Voor sommigen is het nooit genoeg. Men begint met reclame tussen de programma's door. Daarna is het reclame tijdens de programma's en steeds langer en frequenter. Nu wil men allerlei data van je verzamelen om te kunnen personaliseren en hoewel dat efficiënter moet werken word de reclame er niet minder op, integendeel. En het volgende is dus de kijkervaring nog meer verminderen door reclame niet meer te kunnen doorspoelen.
Het is toch niet meer dan terecht dat men hier kritiek op heeft? Voor veel mensen is de grens daarmee bereikt en we vragen ons af wat de volgende stap zal zijn.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
De consumptie moet zo hoog mogelijk opgedreven worden. Het is de motor achter het systeem van ontginning, productie, distributie, gebruik en uiteindelijk dumping. Sommigen zien daar welvaartscreatie in, anderen een roofbouw op onze planeet. Zaak is dus ons consumptiegedrag te beïnvloeden en dat gebeurt op een aantal manieren.
Allereerst heb je de geplande veroudering in consumptiegoederen. Gepland defect laten gaan of verslijten.
En dan heb je de waargenomen veroudering. En hier komt reclame om de hoek kijken. Producten die nog perfect werken, moeten vervangen worden door nieuwe. Al jaren gebruik je de verkeerde shampoo, want die nieuwe is het ultieme product voor je haar... Die GSM moet vervangen worden want scherm X is zovele malen beter dan scherm Y, etc... En ja, we zijn er allemaal vatbaar voor, bewust of onderbewust.
We zien in één jaar tijd evenveel reclame als onze voorouder 50 jaar geleden in een gans leven. Het moet ons ongelukkig maken met wat we al hebben, want het nieuwe is altijd beter. Het maakt de vicieuze cirkel rond.
Allereerst heb je de geplande veroudering in consumptiegoederen. Gepland defect laten gaan of verslijten.
En dan heb je de waargenomen veroudering. En hier komt reclame om de hoek kijken. Producten die nog perfect werken, moeten vervangen worden door nieuwe. Al jaren gebruik je de verkeerde shampoo, want die nieuwe is het ultieme product voor je haar... Die GSM moet vervangen worden want scherm X is zovele malen beter dan scherm Y, etc... En ja, we zijn er allemaal vatbaar voor, bewust of onderbewust.
We zien in één jaar tijd evenveel reclame als onze voorouder 50 jaar geleden in een gans leven. Het moet ons ongelukkig maken met wat we al hebben, want het nieuwe is altijd beter. Het maakt de vicieuze cirkel rond.
Zoals gewoonlijk moet je het weer uit zijn context rukken. Neutraal lezen zit er niet in want je zit duidelijk met vooroordelen tegenover jan en alleman. Hierdoor vervaagt het causaal verband, dat toch vrij simpel te begrijpen is. Minder geld betekent minder middelen, en of het dan over Blokken, of het Journaal of Dagelijkse Kost gaat, doet er niet toe.Boulder schreef:Zoals altijd gaat petrol242 de schuld weer bij een ander leggen.
De waarheid is dat de VRT zelf beslist heeft om de Canvascrack te schrappen, maar de pulp van een Blokken te behouden.
De Vlaamse regering houdt zich niet met zo'n diepgaande inhoudelijke keuzes bezig.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Dat is pas een vrijblijvende keuze als:r2504 schreef:Ja, dat is een vrijblijvende keuze... niemand verplicht je toch om op een appartement te gaan wonen (of denk je echt dat appartementen per definitie goedkoper zijn dan huizen ?). Feit blijft dat de kost voor de aanpassing van het rijgnet gelijkaardig is aan iemand met een huis die een coax tot aan de perceelsgrens moet leggen (dus waarover klagen we nu eigenlijk - dat het weer gratis moet ondanks dat men initieel een besparing heeft gedaan op de installatie ?).ITnetadmin schreef:Waardoor je dus beweert dat in een appartement wonen waar medebewoners mee beslissen, vs in een huis waar je zelf beslist, een totaal vrijblijvende keuze is.
- de prijs van een appartement en huis identiek zijn
- je kan inschatten wat de beperkingen zijn van de huidige gebruikte techniek binnen 30 jaar
Ja hoor; ooit al van newsfeeds gehoord? Ik zal me effe op fb gaan uitschrijven uit alle sci-fi en andere groepen tot ik de aflevering gezien heb.r2504 schreef:Spoilers komen niet spontaan op je scherm terecht... als je niet actief op zoek gaat of op alles klikt waar GoT in de titel staat zal je er heus niet veel van weten. Precies of je wordt gedwongen naar de spoilers te kijken wat zeker niet het geval is... ook dat is een bewuste keuze (maar het lijkt erop of mensen zijn niet meer in staat deze te maken... we zijn precies een kudde schapen geworden).ITnetadmin schreef:En om nu terug te komen op Game of Thrones: De seizoensfinale is net geweest, en ik ben er *net* in geslaagd om het op tijd te zien alvorens het internet heel de aflevering verbrod zou hebben door spoilers.
Het is een bewuste keuze van HBO om zoveel mogelijk kijkers te willen voor hun shows (terecht), maar als dat dan een hype wordt en ze kunnen het aanbod niet snel genoeg leveren, moeten ze niet komen klagen dat de kijker hun bypassed en het elders gaat zoeken.
Iirc kon je tijdens de eerste seizoenen de show zelfs niet online bekijken, maar enkel door een volledig HBO abonnement te nemen, incl alle andere crap die ze mee aanboden (bekijk het als CD verkoop, daar stond vroeger ook altijd 18 liedjes vulling op en 2 fatsoenlijke nummers).
Scheeftrekking; denk eerder aan een wedstrijd die enkel bij Telenet te zien is wanneer je Proximus hebt of omgekeerd; of een sport die ze niet uitzenden in Belgie.r2504 schreef:Als ik een voetbal wedstrijd wil zien moet ik er ook naartoe en ervoor betalen (als ik al een enkelvoudig ticket kan bekomen)... anders loop ik ook het risico een spoiler op de radio te horen voordat ik misschien de samenvatting op TV kan zien. Ik begrijp echt niet waarom dit bij GoT anders zou moeten zijn.JamesEarlGray schreef:Nee, maar als persoon die indertijd tijd en geld heeft geïnvesteerd in het volgen van de reeks Game of Thrones, vind ik het nu niet kunnen dat iemand dan maar 'pech' moet hebben als die niet bereid ben is om alleen maar daarvoor klant te worden bij Telenet om direct te kunnen kijken
Feit blijft dat er een aanbod is... jij wil het alléén niet betalen (en ondertussen lees ik hier het ene flauwe excuus na het andere).
Er is in Belgie geen aanbieder die *enkel* de aflevering aanbiedt, op geen 24u na uitzending in de US (maar eigenlijk liefst live, en als het moet met een paar minuten vertraging of desnoods *direct* na originele uitzending).
- JamesEarlGray
- Elite Poster
Er is een zéér groot verschil: het feit dat je die match alleen maar kan zien in het stadion is een fysieke beperking. Daarentegen vloeit het feit dat GoT enkel bij Tn te krijgen valt niet voort uit fysieke beperkingen, maar uit het feit dat een maatpak het een goed idee vond om dat zo te beslissen, terwijl het even gemakkelijk wél kon bekeken worden bij andere content providers.r2504 schreef:Als ik een voetbal wedstrijd wil zien moet ik er ook naartoe en ervoor betalen (als ik al een enkelvoudig ticket kan bekomen)... anders loop ik ook het risico een spoiler op de radio te horen voordat ik misschien de samenvatting op TV kan zien. Ik begrijp echt niet waarom dit bij GoT anders zou moeten zijn.JamesEarlGray schreef:Nee, maar als persoon die indertijd tijd en geld heeft geïnvesteerd in het volgen van de reeks Game of Thrones, vind ik het nu niet kunnen dat iemand dan maar 'pech' moet hebben als die niet bereid ben is om alleen maar daarvoor klant te worden bij Telenet om direct te kunnen kijken
Dus, zoals ik al zei: kunstmatige beperkingen puur met het oog op meer geld, no deal.
- JamesEarlGray
- Elite Poster
Ik zei maatpak, niet provider. Maar als die term jou niet zint, dan is Gordon Gekko voor mijn part ook goed.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Gaat niet over gratis, wel over keuze. Netflix is niet gratis maar steeds meer mensen verkiezen dit model (zonder reclame).boulder schreef:Kudde schapen moet leren kiezen.
Gratis het werk van een ander inpikken is gewoon profiteren.
Staat het de kudde niet aan, dan hoeven ze niet te kijken.
Uw statement is een teken van het weigeren mee te gaan in een veranderende wereld n veranderende behoeften. Dit is niet enkel in deze topic het geval
Vroeger kon VTM-baas inderdaad uitgaan van ze zullen vreten wat we serveren maar ondertussen staan zijn schapen steeds meer elders te vreten en verdient hij niet meer genoeg naar zijn goesting. VTM-baas denkt dat heel Vlaanderen zich aan hem zal aanpassen ipv dat hij het omgekeerde moet doen
-
- Elite Poster
schapen blijven schapen! Niemand in mijn familie-en vriendenkring is gevolgd bij de keuze om TV betaal-abo's te vervangen door Netflix...
-
- Elite Poster
Alsof een bedrijf miljoenen gaat uitgeven zonder daar ook maar enig effect van te zien.heist_175 schreef: Omdat het effect zo beperkt is, moet men zich bedienen van fratsen als "onderbewustzijn".
Wees gerust, berdrijven experimenteren wel eens met andere reclametechnieken, met meer, met minder reclame.
Als ze het blijven gebruiken, is het omdat het werkt.
Die maken allemaal reclame...heist_175 schreef: Koop ik zowel bij Delhaize, Colruyt, Carrefour, Aldi en Lidl.
En schaf ik mezelf elk jaar een nieuwe TV aan, met de feature die dat jaar hip is.
Was het maar waar.heist_175 schreef: Een goed product verkoopt zichzelf toch?
Er zijn genoeg gevallen bekend waarbij niet het technisch beste product meest verkoopt, denk maar aan de verschillende videocassette formaten (VHS, Vidieo 2000, Betamax).
Jij bent de enige met drogredenen.1207 schreef:maar dat je het nu op de man wil spelen is naast drogredenen ook een bekende tactiek.
Ik geloof je verhaaltje niet van dat rijgnet.
Je hebt jezelf daar een aantal keer tegengesproken.
De reden dat iets te duur is en dat je het daarom maar illegaal gaat pakken, is makkelijk.
Met dezelfde mentaliteit kan ik iemand zoeken die gestolen goederen verkoopt.
Tja, ik kon mij die auto echt niet betalen, maar "hij lag op straat", en aan die illegale prijs kon ik hem wel betalen.
MaT schreef:Het is toch niet meer dan terecht dat men hier kritiek op heeft? Voor veel mensen is de grens daarmee bereikt en we vragen ons af wat de volgende stap zal zijn.
En moet je eens kijken in die landen die het denken 'anders' te zullen doen.petrol242 schreef:De consumptie moet zo hoog mogelijk opgedreven worden. Het is de motor achter het systeem van ontginning, productie, distributie, gebruik en uiteindelijk dumping. Sommigen zien daar welvaartscreatie in, anderen een roofbouw op onze planeet. Zaak is dus ons consumptiegedrag te beïnvloeden en dat gebeurt op een aantal manieren.
Noord-Korea, Cuba, Venezuela, ...
Altijd één brok ellende.
Ik vind niet alles goed in het economisch systeem, tegen geplande veroudering moet wel degelijk opgetreden worden.
Maar het idee dat je mensen tevreden kunt houden met lege winkels of met verouderde producten, zoals in de DDR indertijd, of in Cuba nu, is knettergek.
Zonder uw massaconsumptie was die GoT er nooit gweeest.
Dat doet er nu net WEL toe!petrol242 schreef:Minder geld betekent minder middelen, en of het dan over Blokken, of het Journaal of Dagelijkse Kost gaat, doet er niet toe.
Als iemand moet besparen, dan zie je wat hij belangrijk vindt.
Blijkbaar vinden die pipo's bij de VRT een kwaliteitsprogramma als De Canvascrack niet belangrijk, terwijl ze een pulpprogramma als Blokken wel willen blijven sponsoren.
Weer die mentaliteit : alle onzekerheden moeten door de maatschappij, door de bedrijven, in elk geval door EEN ANDER opgevangen worden.itnetadmin schreef:- je kan inschatten wat de beperkingen zijn van de huidige gebruikte techniek binnen 30 jaar
Alsof de TV industrie nu al precies weet wat er binnen 30 jaar gaat gebeuren.
En waarom 30 jaar?
Omdat dat nu zo eventjes goed uitkomt?
Tiens, keuze, maar als je niet meedoet met de nieuwste hype, dan ben je plots een probleem.Dizzy schreef:Gaat niet over gratis, wel over keuze. Netflix is niet gratis maar steeds meer mensen verkiezen dit model (zonder reclame).
Uw statement is een teken van het weigeren mee te gaan in een veranderende wereld n veranderende behoeften. Dit is niet enkel in deze topic het geval
Waar zit die keuze dan eigenlijk?
En zoals Wied zegt, de grote massa is nog altijd niet naar Netflix gevolgd.
Ik hoorde deze morgen op de (publieke omroep!) radioreclame overigens Proximus reclame maken voor Netflix.
Laat Proximus en straks Telenet nog maar wat doen, en de schapen gaan zelfs denken dat Netflix vereist dat je bij TN of PX zit en hun decoder hebt.
Tot zover het idee dat Netflix een alternatief zal zijn...
Laatst gewijzigd door boulder 01 sep 2017, 12:56, in totaal 2 gewijzigd.
- petrol242
- Elite Poster
Betamax was superieur op VHS. Sony moest uiteindelijk de duimen leggen tegen JVC door een gehaaide slick marketing van deze laatste. Betamax had een maximale opnamelengte van 60 minuten en daar speelde JVC in zijn advertenties handig op in. Sony heeft nog geprobeerd om die langer te maken, maar het onheil was geschied. Marketing heeft hier dus wel degelijk zijn werk gedaan. Voordeel voor de adverteerder, nadeel voor de gebruiker die een minderwaardige standaard kreeg.Boulder schreef:Was het maar waar.
Er zijn genoeg gevallen bekend waarbij niet het technisch beste product meest verkoopt, denk maar aan de verschillende videocassette formaten (VHS, Vidieo 2000, Betamax).
Hetzelfde verhaal met Blu-Ray vs HD-DVD. Hier was het dan wel Sony die de winnaar was.
-
- Elite Poster
Dus je geeft toe dat een goed product NIET zichzelf verkoopt.petrol242 schreef:Betamax was superieur op VHS. Sony moest uiteindelijk de duimen leggen tegen JVC door een gehaaide slick marketing van deze laatste. Betamax had een maximale opnamelengte van 60 minuten en daar speelde JVC in zijn advertenties handig op in. Sony heeft nog geprobeerd om die langer te maken, maar het onheil was geschied. Marketing heeft hier dus wel degelijk zijn werk gedaan.
- petrol242
- Elite Poster
euh ja? Heb ik dat ooit ontkent? Integendeel. Je verwart mij met Heist_175 denk ik.Boulder schreef:Dus je geeft toe dat een goed product NIET zichzelf verkoopt.
In een vorige reactie schrijf ik zelfs dat reclame altijd zijn invloed heeft, bewust en onbewust. Ik ga gewoon mee in je verhaal en dan is het nog niet goed. Ligt het misschien aan je begrijpend lezen? Of ga je te snel over de reacties?
Of wat jij belangrijk vindt (Let op : ik vind dat ook). Is dat dan ook niet een beetje egoïstisch? Lees de beheerovereenkomst er nog eens op na en zie in doelstelling 1 : Voor iedereen relevantBoulder schreef: Als iemand moet besparen, dan zie je wat hij belangrijk vindt.
Canvascrack is om budgetaire redenen naar een ander uur geprogrammeerd, wat nefast was voor de kijkcijfers. Ook het wegvallen van Herman Van Molle was nefast. Besparingen heeft het dus de nek om gewrongen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Wie graag reclameblokken dan 10 minuten meerdere keren door een programma van 50 minuten heeft die moet vooral niet veranderen, veel plezier ermee. Het is algemeen geweten dat iedereen zwemt in zeeën van tijd. Iedereen kiest zelf wat hij doet. Als VTM-baas echter doorzet zal hij klanten wegjagen en zijn probleem enkel vergroten. Op den duur gaat VTM eraan en kan men enkel kiezen tussen de diverse Netflixen van deze wereld of zenders die zich wel aangepast hebben. Survival of the fittest heet dat in de natuur.boulder schreef:Tiens, keuze, maar als je niet meedoet met de nieuwste hype, dan ben je plots een probleem.Dizzy schreef:Gaat niet over gratis, wel over keuze. Netflix is niet gratis maar steeds meer mensen verkiezen dit model (zonder reclame).
Waar zit die keuze dan eigenlijk?
En zoals Wied zegt, de grote massa is nog altijd niet naar Netflix gevolgd.
Ik hoorde deze morgen op de (publieke omroep!) radioreclame overigens Proximus reclame maken voor Netflix.
Laat Proximus en straks Telenet nog maar wat doen, en de schapen gaan zelfs denken dat Netflix vereist dat je bij TN of PX zit en hun decoder hebt.
Tot zover het idee dat Netflix een alternatief zal zijn...
De grote massa is inderdaad NOG altijd niet allemaal naar Netflix, dat verwacht ik ook niet. Wel is een duidelijke trend te zien in die richting en VTM-baas heeft deze ook gemerkt, vandaar zijn wanhopige poging om de boel te keren.
Je onderschat de schapen alweer. Mensen weten best dat Netflix zonder Telenet en Proximus kan, hoe zou het anders elders werken waar deze 2 spelers niet opereren. Het is gewoon makkelijk dat het op de decoder zit, dan heb je geen extra toestel nodig (chromecast of Apple TV). Netflix op die decoders is beter dan hun eigen beperktere en veel duurdere aanbod. Het is eerder if you can't beat them, join them. Anderzijds leren veel mensen Netflix net op die manier kennen en na een tijd zitten ze misschien steeds vaker op Netflix en denken ze "waarom betaal ik nog voor de rest?".
Je vergeet VlaanderenEn moet je eens kijken in die landen die het denken 'anders' te zullen doen.
Noord-Korea, Cuba, Venezuela, ...
Altijd één brok ellende.
-
- Elite Poster
jongeren denken er nog niet over om ook maar iets te betalen voor lineair TV-kijken! Dat is DE bui die VTM-bazen al langere tijd zien aankomen. Maw de grote massa is (letterlijk) op sterven na dood, waarna er helemaal niks massa meer overblijft!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 217 keer
Wat is dat nu weer voor zever? Ik ben een twintiger, woon alleen en heb Telenet Digital TV. Veel van mijn vrienden rond mijn leeftijd die alleen wonen hebben ook allemaal een tv-aansluiting van Telenet, Proximus of Orange. In België kost dat echt niet veel, dus het blijft armoedig om dat niet te hebben. Ik vraag mij af over welke jongeren jij het hebt? Misschien jongeren die nog studeren en op kot zitten? Ik had destijds op kot overigens wel kabeldistributie, maar velen inderdaad niet. Vanaf dat ze gaan werken en echt alleen gaan wonen, nemen ze in 9 gevallen op de 10 een pakket met tv-abonnement. Ik ben vrij zeker dat gewone tv nog lang zal blijven bestaan.
- petrol242
- Elite Poster
Wat bedoel je met "gewone TV"? Ik denk dat dat wél gaat evolueren. De druk is groot om dat te veranderen.
Ik denk dat wied op jongeren doelt die nog thuis wonen. Mijn gasten zien amper TV, den oudste gaat nu op kot en zal dat kijken naar nul herleiden. Mijn echtgenote daarentegen... De draad is nog niet doorgeknipt omdat er soms wel iets ergens te zien valt.
Het feit dat mensen die alleen gaan wonen het toch hebben is meestal omdat de grote spelers het in een pack steken. Internet is nog altijd vereiste nummer één, toch?
Ik denk dat wied op jongeren doelt die nog thuis wonen. Mijn gasten zien amper TV, den oudste gaat nu op kot en zal dat kijken naar nul herleiden. Mijn echtgenote daarentegen... De draad is nog niet doorgeknipt omdat er soms wel iets ergens te zien valt.
Het feit dat mensen die alleen gaan wonen het toch hebben is meestal omdat de grote spelers het in een pack steken. Internet is nog altijd vereiste nummer één, toch?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
je hebt 2 soorten mensen, deze die van comfort houden en er willen voor betalen, en die andere soort die alles voor niks wil, ken er ook zo, capteren een fon -of telenet internet hot spot om gratis internet te hebben, durven er dan nog over zagen dat het niet snel genoeg gaat, met een draadje kijken ze via DVB-T naar de gratis zenders en de rest via hun gratis internet, leven over het algemeen anders ook hondegierig of sober...
en dit gaat hier dan wel over twintigers en dertigers, koppels met beiden vaste job, met een eigen woning waar ze maar enkele 100den euro's moeten voor afbetalen... komen niks te kort....
en dit gaat hier dan wel over twintigers en dertigers, koppels met beiden vaste job, met een eigen woning waar ze maar enkele 100den euro's moeten voor afbetalen... komen niks te kort....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
- petrol242
- Elite Poster
Mensen in vakjes steken, (zijn we tegenwoordig super in) en dan maar 2 soorten? De gierige/sobere en tja, de anderen? Het enige in je verhaal dat ik mee afkeur is het gratis mee surfen. DVB-T, niks mis mee. Een kleine afbetaling/huur niks mis mee. Sober/gierig niks mis mee.