Mobistar vast internet en TV

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer

buthead schreef:Idd en dan nog maar zwijgen over hun prijzen in vgll met fra/nl/lux en ger daar betalen ze 50euro's voor fiber internet...

Ik woonde in NL toen fiber bij ons in de straat aangesloten werd (2011) en geloof me, een 50/50 verbinding met TV (KPN) was een pak duurder dan 50€!!

Ja FR is heel wat goedkoper maar je moet de stand alone tarieven vergelijken want TV is er sowieso gratis beschikbaar (TNT).
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

leuke info:

De tijd, 29/5/2015:
"De opening van de kabel tegen fors lagere tarieven dan verwacht, kan van Mobistar een stevige concurrent voor Telenet (-1%) maken. Bank Degroof berekende dat Mobistar een pakket tegen 30,30 euro in de markt kan zetten als het bedrijf geen winstmarge zou aanrekenen. Telenet vraagt 65,49 euro per maand. 'Er is dus voldoende ruimte voor Mobistar om een marge te nemen en een korting te geven op de concurrentie', stelt analist Bart Jooris" 'Al zal het inhoudelijke aanbod van Mobistar wel kleiner zijn dan dat van Telenet.

Bovendien zijn in het verleden alternatieve operatoren in België niet succesvol gebleken, omdat de Belgische klant honkvast is', waarschuwt het beurshuis. Nog een belangrijk punt is hoe Mobistar met zijn inhoudelijke invulling het verschil kan maken.

Toch zal Petercam de prognoses voor Mobistar verhogen. 'We schatten dat het bedrijf met een groothandelsprijs van 21,70 euro, de toevoeging van zijn eigen mobiele telefonie, een eigen digibox en de aankoop van inhoud een tripleplaypakket vergelijkbaar met Whop tegen een kostprijs van 40 à 45 euro op de markt kan brengen. Daar is een mooie winstmarge op mogelijk.'

Voor Belgacom zou de impact beperkt zijn, omdat de groep met Scarlet al een discountpakket met minder diensten aanbiedt."
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

de belgische klant is honkvast omdat hij de keuze heeft tussen de pest en de cholera! Maar soms kan dit teveel worden en volgt een uitbarsting (cfr electrabel)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Ik geloof niet dat ze een 3P met vaste telefonie gaan aanbieden. Persoonlijk denk ik dat ze 2P gaan aanbieden en 3P met mobiel. Er is ook niemand van de testers die een vaste lijn heeft, dat zou toch ook getest moeten worden indien ze dat willen lanceren.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 83 keer

Vaganzza schreef:Ik geloof niet dat ze een 3P met vaste telefonie gaan aanbieden.
Ik hoop het, vaste lijn word toch niet gebruikt en bellen via gsm of voip is goedkoper tenzij je veel belt na 16 u.
Nu nog hopen dat ze de daluren onbeperkt laten en een degelijke limiet geven voor de piekuren :)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Volgens mijn installateur zijn er geen plannen voor vaste lijn. Hebben ondertussen wel signaal van gsm getest.
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Dat is vooral spijtig voor de groep oudere mensen die zich nog steeds aan een vaste telefoon klampen.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

laat hen (oudere mensen) telefoon als optie nemen hé bij mobistar. Maar 80% van de mensen wil dit niet (gsm of voip)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Oudere mensen durven heel lang telefoneren,met vast toestel.Ik heb het dan over meer dan 60 min,en tot een max. van 90 tot 100 min.Per week word er zo wel een gesprek gedaan,vooral tussen bejaarden.Ik denk ook dat eenzaamheid er iets mee te maken heeft,maar geef toe,dat zou een serjeuze gsm rekening teweeg brengen,iedere bejaarde is trouwens zeer goed op de hoogte v/h gratis telefoneren in de daluren,en het weekend.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Contacteer:

Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Nog nooit van gehoord, maar je kan dit dus toevoegen aan een Mobistar abo. Is een interessante optie voor mensen die een toekomstige 3P met mobiel aangaan, maar nog veel mensen kennen waar ze best bellen naar een vaste lijn.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Dan moet diegene met wie je belt,wel een vast toestel hebben.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Iemand al een verder idee van de prijzen? :-)

En abbo specs die erbij horen? :P

/* mss wat vroeg :p */
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
OUSooner
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Er is hier een tijdje geleden gevraagd of er nog problemen zijn met Netflix, ik heb mij ingeschreven voor een gratis maand en alles werkt hier perfect.

Ik heb nu ook gemerkt dat men blijkbaar wat meer aan trafficshaping doet. Voorheen was de connectie heel stabiel als er P2P-verkeer was maar was de connectie in z'n geheel in de avonduren trager maar sinds begin deze week merk ik hetzelfde als bij Telenet: P2P heeft als gevolg dat er veel connecties gedropt worden maar de snelheden en ping zijn wel een stuk beter geworden. Nog iemand dit opgemerkt?

De TV box is sinds de update een stukje sneller geworden maar kan nog steeds niet tippen aan de Telenet DC. Ik heb verder nog niet gezien of er andere verbeteringen of wijzigingen zijn aangebracht.
wittmann
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

P2P raak ik niet meer boven de 2MB/s (eerder 1,5), in vgl met scarlet was die vroeger vlot richting 5.
Bij momenten ook bij Netflix, zo rond 20u savonds, dat hij soms moeite heeft om de content op tijd binnen te halen waardoor hij dan begint te haperen.
speedybike
Starter
Starter

Ik heb ook ingeschreven maar heb die mail met gegevens niet gehad. kan iemand me dat 0800-nummer doorgeven om contact te nemen met hen.. sorry dat ik het via hier zoek, je vindt het nergens
kristofmertens schreef:Maandag 21/09 is Mobistar Digitale TV en internet komen installeren, zoals beloofd enkele foto's van de installatie.

Mijn ervaring op het eerste zicht is positief.
Aangezien het om een test gaat zijn de zenders nog beperkt.
Beeldkwaliteit is optimaal, belichting en kleuren zijn iets feller dan bij Telenet, test gedaan op dezelfde TV, niet aan te passen op de box zelf.
HD/scherpte is te vergelijken met Telenet.
Zenderlijst (nummering) kan je (nog) niet aanpassen naar voorkeur.

Digitale TV: 45 TV zenders, waaronder de bekende.

Internet: 100 mbps download en 12 upload (onbeperkt), via LAN de mogelijkheid tot 132 mpbs download.
IMG_0239.JPG
IMG_0240.JPG
IMG_0243.JPG
IMG_0244.JPG
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

???
BertG3
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Zijn bericht is gequoted...

Speedybike schreef:
Ik heb ook ingeschreven maar heb die mail met gegevens niet gehad. kan iemand me dat 0800-nummer doorgeven om contact te nemen met hen.. sorry dat ik het via hier zoek, je vindt het nergens

https://www.mobistar.be/nl/contact/telefonisch#number ???
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

spambox misschien checken? verkeerd é-mailadres ingegeven? :-(
nielstre
Starter
Starter

Vandaag werd Mobistar thuis geïnstalleerd, alles prima verlopen.
Je merkte wel dat voor het aansluiten van de decoder men lang wou doordrukken op een bekabelde installatie, uiteindelijk hebben ze het toch via WiFi geregeld... Qua snelheid zit ik direct aan de 100/5 dus dat zit wel snor, alleen leek het me wel zo dat hij minder stabiel was qua download (meer dalen en pieken in de grafiek).

Telenet modem is voorlopig reeds uitgetrokken, maar zal hem toch nog maar een tijdje als back-up achter de hand houden...
Grootste gemis zal Yelo zijn, al heeft de installateur gezegd dat ze ermee bezig zijn om een vergelijkbare app te bouwen bij Mobistar (klinkt aannemelijk).

Ook netjes dat de instellingen van de modem gewoon allemaal rechtstreeks toegankelijk zijn, al weet ik niet of ze allemaal ook écht bruikbaar zijn.

Hoe zit het eigenlijk met de kabelaansluiting, want er is nu een splitter geplaatst waarbij één uiteinde naar de Telenet modem gaat en de andere naar Mobistar. Maar als alles (Intern + digitale TV + kabelabonnement) bij Telenet zou worden opgezegd, werkt dan de kabel richting Mobistar modem nog wel? Met andere woorden: bij welke partij zit het beheer van die kabel?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De kabel bevat verschillende diensten... analoog signaal, digitaal signaal, internet, telefoon.

Deze laatste drie kan men vanop afstand stopzetten... dus als je bij TN weg gaat zal men dat ook doen (maar dan louter voor hun eigen modem). Als jij echter gelijkaardige diensten hebt via Mobistar dan zullen deze natuurlijk gewoon blijven werken omdat de signalen nog steeds aanwezig zijn op je kabel en het via hun modem gaat.

Enkel bij analoog komt men een filter plaatsen op straat als je je abonnement stop zet... de vraag is of ze dat ook zullen doen als je ondertussen nog Mobistar hebt (is analoge TV trouwens inbegrepen bij Mobistar ?).
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

De TOF-filters laten enkel de frequenties voor internet en telefonie door, dus ook de freqenties met de digitale zenders worden tegengehouden (in praktijk komen er meestal nog wel enkele zenders door, zowel analoog als digitaal). Deze zou men dus niet mogen plaatsen zolang jij nog tv kijkt via Mobistar.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ik heb het niet over een TOF... maar als je niet langer klant bent van TN plaatsen ze (uiteindelijk) een volledige filter.

Als ze die gaan plaatsen zonder Mobistar te controleren...
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Aangezien de kabel is opengesteld mogen ze dat uiteraard niet doen. Het is hetzelfde zoals bij elektriciteit. Stel dat je ergens gaat wonen waar Electrabel altijd stroom heeft geleverd, maar zelf sluit je een contract af bij Luminus, dan zal men jouw elektriciteit ook niet komen afsluiten, dat gebeurt enkel indien je bij geen enkele leverancier een contract zou afsluiten.

Voor elektriciteit is er uiteraard steeds een aparte netbeheerder. Voor het kabelnetwerk hangt dat van je woonplaats af. Indien je bijvoorbeeld in het Antwerpse woont, dan is Integan de netbeheerder. In andere regio's beheert Telenet vaak zelf het netwerk, maar dat verandert natuurlijk niets aan de zaak. De netbeheerder zal steeds een databank hebben waarin voor elke aansluiting is aangegeven wie de leverancier is. Enkel aansluitingen zonder leverancier worden dan afgesloten.
Frubbel
Starter
Starter

Hallo allen
Ik volg dit topic reeds een tijdje en werd zo overtuigd om ook de overstap naar Mobistar te maken. Ik heb twee weken terug een vast abonnement genomen voor één van onze gsm's (dolfijn 12) en me aangemeld als tester. Gisteren reeds een telefoon gekregen van Mobistar, helaas op mijn voicemail omdat ik op dat moment in vergadering zat.
Ze zouden mij één dezer terugbellen, wel spijtig want ik had nochtans aangegeven om mij tussen 12u en 20u te contacteren, dan bellen ze om 9u 's morgens...
Ik kijk er vooral naar uit om de ondertussen veel te dure Telenet op te zeggen, ben klant van dag 1 (aansluitkosten waren 14.000bfr oftewel €350) men verzekerde mij toen wel da ze altijd minimum 10% goedkoper zouden blijven als Belgacom, niet dus... de laatste prijsverhoging is voor mij de druppel, meneer porter moet het binnen paar maanden maar gaan uitleggen aan zijn aandeelhouders waarom er duizenden klanten weg zijn, want ik zie in dit verhaal wel heel erg veel geljikenissen met Electrabel. Laatste gaat nu zelfs deur aan deur bij de mensen gaan schooien om terug klant te worden...

Via Facebook werd ik onlangs gecontacteerd door iemand die beweerde reeds abonnementen te verkopen voor Mobistar vast, wat ik wel heel erg vreemd vind aangezien ze zelf nog niets hebben gelanceerd. De persoon beloofde me ook dat Mobistar ten minste 27% onder de prijs van een gelijkwaardige Telenet formule zou blijven. Wat dan met de telefoon, zouden Mobistar @home integreren in hun formule's?

Wat me niet duidelijk is geworden uit jullie berichten: hoe verloopt kijken naar Netflix? Deze wordt binnen ons gezin toch zeer frequent gebruikt.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

r2504 schreef:Ik heb het niet over een TOF... maar als je niet langer klant bent van TN plaatsen ze (uiteindelijk) een volledige filter.
Als ze die gaan plaatsen zonder Mobistar te controleren...
ik vermoed dat ze gewoon een extra kleur lintje gaan voorzien voor mobistar kabels aan de tap.
in theorie is er nu al een kleurensysteem dat "overal aanwezig" is (ahem)... 1 kleurtje meer lijkt me nu niet gelijk moeilijk :)
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

Dat kleurensysteem is er al een tijdje niet meer, en is ook niet nodig.
Er hangen nog een hoop bandjes of lintjes maar die kloppen van geen kanten meer.
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Jij bedoelt dat colsonbandje met een geel labeltje waar 'TELENET' op staat? Ik denk echt niet dat men dat gaat vervangen telkens iemand overschakelt van Telenet naar Mobistar of omgekeerd. Sowieso is enkel de netwerkbeheerder bevoegd om aan de taps te komen, dus als bv. een Mobistar-klant in Telenet-gebied zijn abonnement opzegt (en geen abonnement aanvraagt bij Telenet), dan zal Telenet een afsluitfilter moeten komen plaatsen. De beheerder van het kabelnet (Telenet, Integan of Infrax) zal dus moeten bijhouden wie klant is bij welke leverancier, net zoals de netbeheerders voor elektriciteit en aardgas.

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

De beheerder hoeft het niet bij te houden.
Telenet gaat dit heel eenvoudig zelf bijhouden wie wat heeft. Aan de filter zie je welke diensten de klant heeft, en in een 'database' van Telenet vindt men terug of hij Mobistar of Telenet klant is.
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member

De decoder werkt hier momenteel normaal, inderdaad wel wat traagjes. Qua interface zijn de onderdelen duidelijk ingedeeld maar sommige elementen nemen onnodig veel plaats in op het scherm.

Het internet daarentegen kreeg de technieker niet werkende, hij zei dat enkele klanten voor mij identiek hetzelfde probleem hadden met hun modem waarbij de upstream LED blauw blijft pinken. Hij vermoedt dat deze ergens niet (goed) ingescand zijn in het systeem en/of worden geblokkeerd op het Telenet netwerk omdat ze niet worden herkend. Moest het morgen nog niet werken moest ik eens hun dienst contacteren. Het is nog een testfase dus huidige foutjes neem ik hun nog niets kwalijk maar hopelijk moet ik niet al te veel zelf contact opnemen...
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Sylvester schreef:De beheerder hoeft het niet bij te houden.
Telenet gaat dit heel eenvoudig zelf bijhouden wie wat heeft. Aan de filter zie je welke diensten de klant heeft, en in een 'database' van Telenet vindt men terug of hij Mobistar of Telenet klant is.
Waarom zou Telenet dit moeten bijhouden voor Mobistar-klanten in Integan of Infrax gebied? Telenet is daar bij mijn weten toch niet bevoegd om kabels aan of af te sluiten.
JoskeVermeulen schreef:Het internet daarentegen kreeg de technieker niet werkende, hij zei dat enkele klanten voor mij identiek hetzelfde probleem hadden met hun modem waarbij de upstream LED blauw blijft pinken. Hij vermoedt dat deze ergens niet (goed) ingescand zijn in het systeem en/of worden geblokkeerd op het Telenet netwerk omdat ze niet worden herkend.
Indien enkel de upstream LED blijft pinken, dan zou het wel eens kunnen dat er nog een high-pass filter op de tap zit, die blokkeert namelijk de lage (upstream) frequenties. Was er al een NIU (netwerkverdeler) aanwezig in je woning of heeft Mobistar deze ook geïnstalleerd? Had je al tv van Telenet, maar geen internet?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Sylvester schreef:Dat kleurensysteem is er al een tijdje niet meer, en is ook niet nodig.
Er hangen nog een hoop bandjes of lintjes maar die kloppen van geen kanten meer.
dat ze niet kloppen was vroeger ook vaak genoeg, dat het niet meer gebruikt werd wist ik echter nog niet.
nickz schreef: Waarom zou Telenet dit moeten bijhouden voor Mobistar-klanten in Integan of Infrax gebied? Telenet is daar bij mijn weten toch niet bevoegd om kabels aan of af te sluiten.
telenet (en diens subco's) mag in gans vlaanderen aan de taps prullen afaik :)
ofcourse mag de effectieve netbeheerder (infrax, integan) dat ook... maar telenet is dus wel degelijk "bevoegd".

ofwel gaan we een systeem krijgen waarbij mobistar ala pxm en olo's werkt: "certified technicians" die wel aan de tap mogen,
ofwel via telenet... en dan zal telenet wel degelijk een database gaan bijhouden welke aansluiting in gebruik is door mobistar.
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member

nickz schreef:Had je al tv van Telenet, maar geen internet?
Inderdaad enkel tv momenteel, internet is al van >10 jaar geleden. Ik zei ook alleen maar wat ik ongeveer had verstaan dus kan eventueel verkeerd zijn hoe ik zijn uitleg heb geïnterpreteerd. Zal het morgen eens voorleggen dat het misschien zoiets is.
OUSooner
Member
Member

nielstre schreef:Vandaag werd Mobistar thuis geïnstalleerd, alles prima verlopen.
Je merkte wel dat voor het aansluiten van de decoder men lang wou doordrukken op een bekabelde installatie, uiteindelijk hebben ze het toch via WiFi geregeld...
Hier was dat net andersom: de technieker vroeg of het OK was om het zonder een extra UTP-kabel te installeren omdat er toch WiFi aan boord is van de decoder.
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Splitter schreef:telenet (en diens subco's) mag in gans vlaanderen aan de taps prullen afaik :)
ofcourse mag de effectieve netbeheerder (infrax, integan) dat ook... maar telenet is dus wel degelijk "bevoegd".
Oké dan was ik abuis, bedankt voor de info!
JoskeVermeulen schreef:Inderdaad enkel tv momenteel, internet is al van >10 jaar geleden. Ik zei ook alleen maar wat ik ongeveer had verstaan dus kan eventueel verkeerd zijn hoe ik zijn uitleg heb geïnterpreteerd. Zal het morgen eens voorleggen dat het misschien zoiets is.
Dan zou het kunnen dat er inderdaad een HP-filter op de tap zit. Die laat wel alle downstream-frequenties door (dus tv werkt gewoon), maar upstream wordt geblokkeerd. Bij klanten zonder internet en telefoon worden deze filters soms geplaatst om storingen op het netwerk (ten gevolge van instraling op slechte binnenbekabeling) te vermijden, zeker als je geen NIU hebt. Mogelijk kan je dit zelf nakijken op straat (of desgevallend in de technische ruimte in geval van een appartementsgebouw).
OUSooner
Member
Member

Frubbel schreef: Wat me niet duidelijk is geworden uit jullie berichten: hoe verloopt kijken naar Netflix? Deze wordt binnen ons gezin toch zeer frequent gebruikt.
Hier absoluut geen probleem met Netflix, even vlot als met m'n Telenet verbinding. Iemand anders in dit topic zei dat hij wat last had van buffering maar dat heb ik zelf nog geen enkele keer ervaren.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

nickz schreef:
Sylvester schreef:De beheerder hoeft het niet bij te houden.
Waarom zou Telenet dit moeten bijhouden voor Mobistar-klanten in Integan of Infrax gebied? Telenet is daar bij mijn weten toch niet bevoegd om kabels aan of af te sluiten.
Het één heeft niks met het ander te maken.
Ze zijn niet bevoegd op de kabel in de straat (inclusief de tap en aansluitkabels), maar hun diensten die erop zitten zijn wel van hun, alsook hun klanten.
Ook de Mobistar klanten zijn onrechtstreeks hun klanten.
Omdat er een bepaalde overeenkomst tussen Mobistar en Telenet is, en omdat er bij storingen en interventies een aparte manier van afhandeling is , MOET Telenet bijhouden welk klant Mobistar klant is. Integan en Infrax hebben (beperkte) toegang tot die database van Telenet en kunnen zonder toegang tot de woning van op afstand zien of het een Mobistar klant of Telenet klant is.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Splitter schreef: telenet (en diens subco's) mag in gans vlaanderen aan de taps prullen afaik :)

ofwel gaan we een systeem krijgen waarbij mobistar ala pxm en olo's werkt: "certified technicians" die wel aan de tap mogen,
ofwel via telenet... en dan zal telenet wel degelijk een database gaan bijhouden welke aansluiting in gebruik is door mobistar.
:nono:
Telenet mag NIET aan de taps 'prullen'. Het netwerk, inclusief de taps en aansluitkabels is NIET van Telenet.
Ze schieten de technieker van Telenet van de ladder af als ze dat moesten zien dat er iemand aan hun taps prult. Ze mogen hoogstens een andere filter plaatsen, dat zijn dan filters die Infrax of Integan aanbiedt, en geen andere.
Het wordt wel eens door de vingers gezien dat er aan de kant van de tap een andere connector op de aansluitkabel wordt geplaatst, maar eigenlijk mag het niet.
Meestal worden ze nadien dan ook terug eraf geknipt, en opnieuw een andere erop gezet, gewoon omdat Telenet soms brol connectoren gebruikt, die ze in Infrax of Integan gebied hebben getest en afgekeurd.

Idem met stroom en gas. De producten die erdoor gaan zijn van de energie leverancier, maar die mag niet op het net werken.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

goed, ik had het beter anders uitgedrukt, maar:

telenet en zijn subco's mogen wel degelijk aan de tap 1) nieuwe drops aansluiten als die er zijn en 2) filters plaatsen.
in infrax gebied kan ik ook gewoon verzekeren dat er met filters gewerkt worden die eenvoudig te vervangen zijn (heb wel andere verhalen gehoord uit integan gebied) en die gewoon standaard zijn (A/TOF/R als ik me niet vergis)

natuurlijk, de tap vervangen is voor de netbeheerder en diens subco's (in infrax gebied lijkt me dat enkel apk eigenlijk)

en dat infrax je van de ladder afschiet als ze je aan een tap zien werken is ook niet waar, ik heb ooit (een hele tijd terug) nog afsluitingen gedaan voor TN, en daar heb ik 2 voorbeelden waarvan je merkt dat het niet zo is: 1) ik ben ooit filters bij gaan halen bij een infrax tech en 2) ik heb ooit mijn ladder gewisseld voor een infrax tech zijn hoogtewerker (ik raakte niet aan mijn tap met de ladder, hij niet aan de zijne met de hoogtewerker)

eigenlijk nog zo'n slechte tijd niet geweest, in het zonnetje boven in de paal hangen :)
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Nee, niet letterlijk afschieten. :-D
Gesloten

Terug naar “Orange (Mobistar)”