Pagina 7 van 16
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 08 mei 2014, 23:26
door lacer
Deze ochtend heeftmijn BBox3 een nieuwe firmware 10.5.2.O.DR en datapompversie A2pv6F039f2.d24k gekregen
Bij Wifi-2.4GHz zag ik dat het tabblad Draadloze netwerk-diagnose nu werkte want die werkte vroeger niet dacht ik. Misschien zijn er onderhuids nog meerdere wijzigingen, maar die heb ik nog niet opgemerkt. Hieronder een schermafbeelding van zo'n test:
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 09 mei 2014, 15:56
door Damastaer
Ik zie het ook, hoe moet je die grafiek interpreteren?
PS: hopelijk hebben ze de "DNS bug" eruitgehaald...
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 09 mei 2014, 19:06
door flupke19
Damastaer schreef:Ik zie het ook, hoe moet je die grafiek interpreteren?
is eigenlijk een inSSIDer vanuit de bbox gezien (kanalen met kleinere banden hebben dus minder last van interferentie)
Het zijn o.a. deze waarden die het ACS-mechanisme gebruikt om zijn kanaal te kiezen.
maw, je blijft best met je fikken van de "auto" kanaalinstelling, want met de inSSIDer op je PC zie je in het beste geval op een bepaald ogenblik hetzelfde, maar de bbox gaat wel automatisch zijn kanaal blijven aanpassen als hij bvb de volgende dag merkt dat verhuizen een beter resultaat zou geven.
Damastaer schreef:PS: hopelijk hebben ze de "DNS bug" eruitgehaald...
als je onder "DNS bug" verstaat: "ik wil zélf de DNS-servers kunnen instellen" moet ik je teleurstellen.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 09 mei 2014, 23:39
door ubremoved_15410
@lacer
heb je een sagem of technicolor b-box3 ?
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 09 mei 2014, 23:49
door lacer
Een T
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 10 mei 2014, 01:43
door ubremoved_15410
@lacer
thanks!
ja ... versie nummering is niet altijd evident
is 10.5.2.O.DR groter dan 10.5.D.U.CX ?
zeker! : D>C maar ook 2<D
is A2pv6F039f2.d24k groter dan A2pv6F038k1.d24h ?
zeker! : 39>38 maar ook f<k
hoedanook: mijn b-box3 (Technicolor) heeft nog geen 'upgrade' gekregen ...
'
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 10 mei 2014, 08:59
door lion51
Info vraag
Op bepaalde modellen van bbox3 kan je zien dat er een rubriek 3G backup is
Is dit mogelijk te gebruiken of moet dit door belgacom worden geactiveerd?
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 10 mei 2014, 17:12
door Damastaer
Damastaer schreef:PS: hopelijk hebben ze de "DNS bug" eruitgehaald...
als je onder "DNS bug" verstaat: "ik wil zélf de DNS-servers kunnen instellen" moet ik je teleurstellen.[/quote]
Met de DNS bug bedoel ik dat de Belgacom DNS op bepaalde tijdstippen niet meer bereikbaar is; je krijgt dan een DNS time out als je nslookup gebruikt.
Een oplossing is manueel Google DNS instellen, maar dat gaat niet vanzelfsprekend op elk device.
Het enige wat dit oplost is de PPPoE connectie herstarten op de BBOX3.
Soms komt dit meermaals voor op een dag, soms om de 3 dagen...
Ofwel is mijn BBOX3 defect?
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 10 mei 2014, 20:06
door Bart Brugge
Iemand enig idee wanneer vectoring ingevoerd wordt in Brugge???
Ik zit ongeveer op 500 meter van een kast, maar na maanden nog steeds op 20 Mbps.
Ook nog steeds geen verhoging door DLM.
Is om moedeloos te worden van Belgacom.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 10 mei 2014, 20:42
door jackho
Als je op 500 m zit moet je nu in de eerste fase van Vectoring niks verwachten alleen de DLM zou je eventueel nog kunnen verhogen naar 25 of 30/2
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 11 mei 2014, 08:11
door Bart Brugge
Wanneer zal de DLM dan eens in actie schieten, we zijn maanden verder intussen en nog steeds geen verhoging.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 11 mei 2014, 09:26
door iRockabizzydilly
Als het actief staat op u lijn, en je wacht al maanden, dan wordt de kans klein... hoeveel maanden is 'maanden'?
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 11 mei 2014, 09:52
door Bart Brugge
Ik ben aangesloten sinds eind januari met een Bbox3.
Na al die maanden geen verhoging via DLM.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 11 mei 2014, 09:59
door jackho
Bij mij heeft het wel geteld 7 maanden geduurd, verschillende malen de vraag gesteld via helpdesk, Eva , klacht via web formulier en iedere keer de bevestiging gekregen dat de DLM wel degelijk actief stond, zelf een specialist van de technische dienst heeft mij opgebeld op den duur om mij de uitleg te geven dat deze actief stond !
Tot ineens ik na zeven maanden wachten op 70/6 stond.
later heb ik de b-box3 van mijn gebuur eens op mijn lijn aangesloten om testen te doen en zat ik terug op 30/6, dan heeft het twee maand geduurd vooraleer ik terug op 70/6 stond.
Nog een tijd later terug voor iemand zijn b-box3 uitgetest op mijn lijn en dan stond ik na 3 weken op 70/6.
Gans dit verhaal om maar duidelijk te maken dat het vlug kan en soms ook na heel lang wachten !
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 11 mei 2014, 17:20
door jantje81
Als het zolang duurt is er volgens mij iets niet juist en staat DLM gewoon niet aan of kan je lijn geen hogere snelheid geven. Zou het niet kunnen, Jackho dat er bij jou na 6 maanden zonder jouw actie één of andere reset is gebeurd waardoor na 7 maanden plots je snelheid werd verhoogd?
Bij mij heeft het na 5 maanden wachten geholpen om een automatische lijntest te doen. Enkele weken later werd mijn snelheid verhoogd door DLM. Het lijkt me trouwens wel vaker voor te komen dat dit trucje nodig is om DLM te activeren. Zowel vorig jaar bij mezelf als onlangs bij een vriend meegemaakt.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 11 mei 2014, 17:56
door Bart Brugge
Hoe doe je dan zo'n automatische lijntest???
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 11 mei 2014, 20:10
door lacer
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 11 mei 2014, 20:23
door jackho
Zou het niet kunnen, Jackho dat er bij jou na 6 maanden zonder jouw actie één of andere reset is gebeurd waardoor na 7 maanden plots je snelheid werd verhoogd?
neen want dit had ik inderdaad ook geprobeerd al enkele keren zelf en die 7 maanden zijn gerekend vanaf de laatste keer ik deze test gedaan heb .
Automatische lijntest via het nummer 0800 22 424
via e-services is niet dezelfde test deze start de TBF niet
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 11 mei 2014, 20:38
door lacer
Ah ok, dat weet ik nu ook
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 12 mei 2014, 09:45
door Bart Brugge
Ik heb intussen de automatische lijntest in gang gezet door te bellen naar 0800/22424.
Hopelijk brengt dit enig vooruitzicht op een snellere lijn.
Hoelang duurt het gemiddeld ongeveer tegen dat downloadsnelheid omhoog gaat?
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 12 mei 2014, 11:59
door jackho
er zijn er al die verhoging krijgen binnen de 10 dagen, bij mij is dit nog nooit het geval geweest.
het vlugst was na 14 dagen bij mij en dit van 30 naar 50 en dan een week later van 50 naar 70/6
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 12 mei 2014, 13:06
door Zorba
Na onze aansluiting van Belgacom met bbox3 na exact 1 week al verhoging van 20 naar 30
meer zit er jammer genoeg niet in
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 14 mei 2014, 21:36
door jantje81
Bart Brugge schreef:Ik heb intussen de automatische lijntest in gang gezet door te bellen naar 0800/22424.
Hopelijk brengt dit enig vooruitzicht op een snellere lijn.
Hoelang duurt het gemiddeld ongeveer tegen dat downloadsnelheid omhoog gaat?
Ik vermoed dat dit verschilt van geval tot geval, de keren dat ik dit deed was de termijn ongeveer een kleine maand tot verhoging.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 16 mei 2014, 17:51
door lion51
Door problemen op vdsl lijn had technische dienst beslist dat modem moest worden omgeruild
Ik heb nu terug een technicolor en stel vast dat wireless veeel trager is dan de vorige saghemcom
Wie heeft dit ook al meegemaakt?
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 16 mei 2014, 18:32
door testertje
Op mijn Technicolor versie werkt de 5 GHz zeer traag voor surfen; wifi bridge voor tv kijken geen probleem.
Op 2.4 Ghz surfen is hier geen probleem.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 16 mei 2014, 21:07
door lacer
Hier is het draadje over de belabberde download snelheden van de Bbox 3. Of het enkel de Technicolor zijn die het probleem hebben is nog niet duidelijk
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=41170
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 16 mei 2014, 21:24
door lion51
Ja mijn probleem met belgacomTv lijkt opgelost te zijn alsook met gigaset N300A-IP maar wifi is nu echt traag en slecht op 2.4
Volgende week da even aankaarten via EVA
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 16 mei 2014, 21:35
door dean3009
Citaat van flupke
- Sagemcom heeft 2 dual-band antennes (2.4 en 5GHz) + nog 2 extra single-band voor de 5GHZ
- Technicolor heeft 6 single-band antennes ( 2 voor 2.4GHz en 4 voor 5GHz) - de 5GHz antennes zijn hier trouwens dezelfde als deze die in de WiFi-bridge gebruikt zijn.
Welke setup van de twee beter is zou ik niet weten. Is één dual-band == twee single-bands? Ik zou denken dat twee single-bands voordeliger is, neen?
Worden er eigenlijk veel Sagemcom's uitgeleverd? De meeste die ik hier zie met een bbox3 hebben een Technicolor.
lion51 schreef:Ja mijn probleem met belgacomTv lijkt opgelost te zijn alsook met gigaset N300A-IP maar wifi is nu echt traag en slecht op 2.4
Volgende week da even aankaarten via EVA
Probeer eens te herstellen naar fabrieksinstellingen. Heeft het probleem bij mij verholpen.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 28 mei 2014, 11:47
door Bart Brugge
Vandaag nog eens Belgacom gecontacteerd, ik zit op 500 meter van een ROP kast.
Blijkbaar nog steeds geen verhoging via DLM gekregen hier.
Het is huilen met de pet op en blijven hopen op enige verbetering.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 28 mei 2014, 12:02
door philippe_d
Jij hebt onlangs de lijntest ge-activeerd. Dan moet je toch nog wat geduld hebben (zoals je kan lezen duurt het bij sommigen toch langer dan 14 dagen).
Belgacom her-contacteren heeft waarschijnlijk weinig zin: iedere keer dat iemand op jouw lijn de TBF her-activeert begint de "DLM wachttijd" terug van 0
.
Met jouw afstand krijg je gegarandeerd 20 mbps (provisioning profiel), en misschien - maar niet gegarandeerd - een verhoging naar 30 mbps (DLM). Als je daar niet kan mee leven, ga je toch moeten uitkijken voor een alternatieve provider (of wachten tot vectoring ingevoerd wordt voor >400m).
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 06 jun 2014, 16:13
door lion51
Gisterenavond was het weer van da
Blokkering modem Geen internet en geen BelgacomTV
Enige oplossing was alles spanningsloos zetten en heropstarten
Eerst de modem dan de decoder
Alles werkte weer en nu op naar volgende storing
Iedere maand toch tweemaal heropstarten
Vind da niet normaal want testen van Belgacom wijzen uit dat de lijn perfect is en een profiel heeft van 70/6
Modem zelf is al drie keer op een jaar tijd vervangen
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 14 jun 2014, 11:35
door philippe_d
Probleem: Apparaten die draadloos verbonden zijn 'zien' de printer niet?
Router: b-box3/T
Nieuwe Belgacom installatie bij familie.
We hebben hier een vreemd probleem: apparaten die via WiFi op de b-box aangesloten zijn kunnen niet printen.
Dezelfde apparaten, dIe via een extra AP verbonden zijn kunnen wel printen.
Het AP is via UTP aangesloten op de b-box.
De printer is een gedeelde printer op een PC, die ook via UTP (en 2 switchen) met de b-box verbonden is.
Het is dus alsof de draadloze apparaten van de b-box de bedrade niet zien (ander vlan?, gekend probleem?)
[ Post made via mobile device ]
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 14 jun 2014, 13:08
door jackho
was dat geen bekende bug die te maken had met problemen in het IGMP multicast protocol
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 14 jul 2014, 21:14
door lion51
Meer en meer denk ik erover om terug mijn BBox2 aan te sluiten want zelfs vandaag na omruiling van BBox3 technocolor bleef het fout lopen
Na verschillende malen een herstart te doen is hem eindelijk online geraakt
En in de loop van de avond heeft hem weer een spontane herstart gedaan van PPOE sessie wat tot gevolg had dat mijn voip adapter weer geblokkeerd was
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 14 jul 2014, 21:48
door jackho
Dit probleem heb ik van verschillende mensen al gehoord , ik dacht dat er onlangs nieuwe firmware opgezet was of ben ik verkeerd ingelicht ?
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 14 jul 2014, 21:56
door lion51
Da klopt jackho
Op de technocolor is de laatste versie 10.5.2.O.DR
Maar sindsdien heb ik meer problemen dan voorheen
Zowel plotse herstarten of volledig geblokkeerd zijnde alsook geen verv-binding meer van mijn VOIP type gigaset C300A-IP met account op weepee
Daarentegen de voip verbinding (tweede nummer) via zelfde bbox3 op mijn smartphone (wifi ) via csipsimple die werkt dan wel goed
Mijn ervaringen van telecom en netwerken als vroeger werk laat mij in de steek wat die problemen betreft nu
Belgacom blijkbaar weet ook nie goed wat er aan de hand is dat is toch mijn ervaring vandaag alhoewel ze hun best doen om oplossing te zoeken
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 29 jul 2014, 13:47
door Bertb_
Hier ook regelmatig problemen, bbox verliest regelmatig sync en pppoe. Dit valt vaak (soms elke 2 dagen) voor. Opnieuw syncen duurt vrij lang, tot 3 minuten soms. Hierbij knippert dsl langzaam, even sneller en dan terug langzaam. Zo gaat het even door gedurende die 3tal minuten.
Belgacom al gecontacteerd, kunnen geen sync verlies terugvinden, terwijl op die momenten wel degelijk dsl knipperde hier. Technieker is ook al langsgeweest, lijnwaarden zijn ok volgens hem. Voor de zekerheid heeft hij me een andere poort in rop gegeven. Maar het probleem blijft bestaan.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 29 jul 2014, 14:55
door jackho
Wat zeggen de log tijden van je bbox op e-services
anders vragen om eens de bbox te mogen omruilen
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 29 jul 2014, 17:35
door Bertb_
Die zeggen niet veel goeds, zie hieronder.
Bij vele disconnects 's nachts weet ik niet of er verlies van sync is. (ik ga niet een hele nacht naar dat ding staren
)
In de interface zie ik dan wel het tijdstip van de laatste dsl sync, die kwam dan in de buurt van de laatste sessie in de e-services.
Enkele keren (hooguit 5) kan van mezelf zijn, dat ik de ntp/filter/kabels nog eens heb gecontroleerd.
De 23e 's middags is de technieker langsgeweest.
Re: BBOX-3 ervaringen
Geplaatst: 29 jul 2014, 22:31
door jackho
Dat moeten ze toch bij Belgacom ook zien ! normaal zou dit iedere keer 96 uur moeten zijn vooraleer een diesconnectie komt (als je hem zelf niet uitschakelt natuurlijk)
Hebben ze al voorgesteld om de bbox2 eens om te ruilen of heeft de technieken dat al gedaan