Pagina 7 van 27

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 17 maa 2012, 13:14
door raf1
mgo72 schreef:Is er softwarematig een oplossing?
Zeker. Je installeert een PBX-server (vb Asterisk op Linux) tussen je iPhones en de uitgaande OVH-lijn die het lokaal "telefoonverkeer" regelt.
Je iPhones registreren zich dan op de lokale PBX-server, kunnen onderling met elkaar bellen en elk om beurt kunnen ze dan de uitgaande OVH-telefoonlijn gebruiken. Indien de OVH-telefoonlijn dan bezet is door de ene iPhone, kan de PBX-server een bezettoon naar de andere iPhone sturen.
zie ook http://www.the-asterisk-book.com/unstab ... nlage.html

Misschien kan dit zelfs met de gratis dienst http://www.pbxes.com/

Disclaimer: Ik heb hier zelf geen concrete ervaring mee, maar als je logisch nadenkt moet dit perfect mogelijk zijn.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 17 maa 2012, 15:40
door Ken
'k Zal eens een proberen opzetten met Virtualbox & Debian 6.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 20 maa 2012, 20:28
door raf1
Vanmiddag werd m'n aloude vertrouwde telefoonnummer geporteerd van Telenet naar OVH... en het werkt. (maar nog niet voor KPN Belgium-klanten)

Het verloop van deze bétaperiode ging als volgt:

- 2 maart: aanvraag nummeroverdracht via OVH-administratiepaneel
- 6 maart: bevestiging via e-mail dat een brief voor adresverificatie werd verzonden via "la poste".
- 9 maart: klachten op mailinglist dat de brief bij niemand aangekomen is.
- 12 maart: OVH bevestigt probleem bij toeleverancier die verzending regelt, brieven worden opnieuw verzonden.
- 15 maart: brief aangekomen met de post, adresverificatie via QR-code op de smartphone is best wel cool. (kan ook manueel)
- 19 maart: e-mailbevestiging dat m'n vorige operator de nummeroverdracht heeft geaccepteerd met uitvoeringsdatum 20 maart om 14u01
- 19 maart: e-mailbevesting dat m'n telefoonnummer beschikbaar is in het OVH-administratiepaneel. Nummerweergave en DID Redirect ingesteld.
- 20 maart: iets na 14u verdween de kiestoon op de Telenet-lijn en een tijdje later kwamen m'n oproepen binnen op de OVH-lijn.

Nummeroverdracht geslaagd dus, maar via het netwerk van KPN Belgium is m'n nummer "niet in gebruik". Dit doet toch enkele vragen rijzen over de "backend" van sommige telecomoperatoren.

Weet iemand écht het fijne van de centrale nummerlocatiedatabase (http://www.crdc.be) voor vaste nummers? Blijkbaar krijgen sommige operatoren realtime updates en duurt het bij andere operatoren wellicht 24h of langer om "op de hoogte" te zijn van gewijzigde nummerlocaties.

Anno 2012 verwacht je toch dat zoiets "realtime" werkt.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 20 maa 2012, 23:29
door krisken
Heeft ongeveer dezelfde werking als AS nummers op het internet

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 20 maa 2012, 23:38
door philippe_d
Er zijn operatoren die de calls direct routen naar de target provider (op basis van crdc), maar sommigen willen die ganse rompslomp niet, en geven alle (binnenlandse) gesprekken door aan Belgacom, die de calls dan correct afhandelt (en betalen Belgacom voor deze dienst).
Ik denk dat Mobistar en EDPNet (als 2 voorbeelden) bij deze laatste groep behoren.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 20 maa 2012, 23:41
door krisken
Klopt, Belgacom is bij wet verplicht om te "peeren" met iedereen

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 20 maa 2012, 23:50
door raf1
Bedankt voor de uitleg. Maar het feit dat m'n nieuwe nummerlocatie bij Belgacom wel al gekend is en bij KPN nog steeds niet blijf ik toch vreemd vinden.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 20 maa 2012, 23:57
door krisken
Sommigen doen continue een update, anderen 1x/24u

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 maa 2012, 15:15
door raf1
Blijkbaar toch iets misgelopen bij de nummeroverdracht.

Mijn nieuwe nummerlocatie is hoogstwaarschijnlijk alleen doorgekomen bij Proximus/Belgacom en Mobistar.

Dat CRDC werkt precies toch niet zo feilloos. Zelfs na certificering van operatoren en maandenlang testen. Onbegrijpelijk dat de recipient operator(OVH) zelfs geen foutmelding kreeg van het CRDC. Hier op userbase ook al gelezen dat het in december twee weken buiten dienst was.

Waarschijnlijk routeert de rest van de Belgische operatoren de telefoonoproepen naar m'n oude nummerlocatie bij Telenet: "klik,klik het oproepnummer is niet in gebruik" of "tuut-tuut-tuut" (bezet)

En dit terwijl op http://www.1299.be duidelijk OVH als operator staat vermeld. Het nummer is dus overgedragen maar de meeste operatoren vinden het niet terug.

OVH onderzoekt dit momenteel verder. Benieuwd hoe snel alles in orde komt.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 maa 2012, 17:30
door Ken
Ik ben van plan binnenkort m'n zakelijke nummers van WeePee naar hen te verhuizen... We zien wel... Geef je zeker een seintje als het in orde is gekomen met jou nr? :p 'k Ben nogal bezorgt als ik dat hoor.

Edit: Ah maar ik zie dat je ook actief bent op de mailing list. Heb je al een 'incident ticket' aangemaakt ook? Is beter van dat aan te maken en daarnaar te verwijzen op de mailing list.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 maa 2012, 18:41
door Tomsworld
Ik vind hun producten een beetje moeilijk, kan je nu op een non ovh lijn een trunk hebben naar een pabx met 1 nummer en 4 kanalen quanta kosta.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 23 maa 2012, 09:24
door ubremoved_15739
Eén euro (1,20 incl. BTW) /maand per extra simultane oproep: Appels simultanés.
Un abonnement, plusieurs postes

Vous pouvez également répartir votre abonnement sur plusieurs postes téléphoniques, dans le cas d'une configuration sur un serveur IPBX. Pour en savoir plus sur la configuration d'un serveur cliquez ici
Afbeelding

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 23 maa 2012, 20:50
door raf1
Via via bevestiging gekregen dat de routering van mijn telefoonnummer op het vaste netwerk nog geblokkeerd zit bij Telenet. Telenet speelt het hard. Ook een behoorlijk nieuwe en verwarrende situatie voor OVH waarschijnlijk.

raf1 speelt het vanaf nu ook hard. Wordt vervolgd.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 23 maa 2012, 22:28
door ubremoved_15739
Pas maar op of je mag nog een deactivatiekost betalen van 50 euro ... Telenet kennende met hun "50 euro regel". :wink:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 maa 2012, 11:07
door raf1
Alles is in orde. Ik ben volledig bereikbaar nu. OVH heeft ook veel bijgeleerd de afgelopen week en is volgens mij nu echt gereed om nummers probleemloos te porteren.

Heuglijke dag ook: een Belgische telefoonlijn zonder vaste gesprekskosten én met nummerbehoud voor 1,18 euro per maand is een feit.

Vande Lanotte hoeft geen dure telecomtarieven meer te onderzoeken. :lol:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 maa 2012, 13:41
door 2Flip
@raf1: Waarom 1,18 betalen als dit bij weepee kan met een eenmalige kost?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 maa 2012, 13:51
door satsurfer
@2Flip

je krijgt er wel ook maandelijks 99 gesprekken mee, hé!
tegen dat je 20 € activatie van weepee terugverdiend hebt.... + hun peperdure tarieven

Als kwaliteit evengoed is als weepee, overweeg ik ook de overstap.....

voorlopig werkt het nog goed weepee/voipbuster.....(met soms mindere momenten bij de laatste)

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 maa 2012, 14:14
door raf1
2Flip schreef:@raf1: Waarom 1,18 betalen als dit bij weepee kan met een eenmalige kost?
1) Ik wil eenvoudige telefonie: één VoIP-operator die al het nodige aanbiedt.
2) Ik wil vrije telefonie: als ergens anders een beter aanbod op de markt komt, wil ik zonder verbrekingsvergoeding kunnen overstappen met nummerbehoud.
3) Ik wil goedkope telefonie: een eenvoudig tarief met 24/24h gratis vast bellen (eventueel fair use policy) en goedkoop mobiel bellen.

Weepee is goed om bereikbaar te zijn op een vast nummer maar eens je uitgaand gaat bellen zit je opnieuw vast aan de klassieke dure facturatie per tijdseenheid.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 maa 2012, 14:16
door VOiD
satsurfer schreef:je krijgt er wel ook maandelijks 99 gesprekken mee, hé!
Correctie: Naar 99 verschillende nummers ! Deze maand al 144 gratis gesprekken :)

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 maa 2012, 15:57
door silencer
Ik gebruik weepee en ovh op locatie (over 3g verbinding): internetverbinding kan soms wegvallen, maar het weepee nr is eerder bereikbaar dan het ovh nr (kortere registratieintervallen?). Weepee gebruikt niet G.711, maar een mindere codec voor uitgaande gesprekken.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 26 maa 2012, 21:23
door philippe_d
silencer schreef:Weepee gebruikt niet G.711, maar een mindere codec voor uitgaande gesprekken
Dat laatste kan ik niet bevestigen.
Voor uitgaande gesprekken wordt de Codec gebruikt die de WeePee switch onderhandelt met jouw SIP device. Als hierin een lagere Codec als eerste voorkeur ingesteld staat, zal deze gebruikt worden ...
Ik zie in mijn call logs dat voor alle gesprekken via WeePee Codec G.711 en/of G.722-HD gebruikt wordt.

Volgens mij heeft het oook geen enkele zin om een andere Codec dan G.711 te gaan gebruiken, gezien intern alles naar G.711 getranscodeerd wordt. Ook voor alle oproepen naar- en van- andere netwerken wordt G.711 gebruikt (dit is de standard ISDN Codec tussen alle operatoren).
Dit transcoderen is een nutteloze stap, en kan kwaliteitsverlies voor gevolg hebben.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 11 apr 2012, 09:30
door Michael
Ik ben aan het overwegen om naar OVH te gaan, heb momenteel geen vaste lijn. Is het mogelijk om een nummer bij weepee te kopen eenmalig voor 18EUR (?) en dan dat nummer te porteren naar OVH ? Moet je dan kiezen voor numero non geographique?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 11 apr 2012, 09:43
door 2Flip
Nummer naar weepee transfereren is overbodig. Je nummer zit inbegrepen in het maandelijks abonnement (je moet je nummer dus wel overdragen naar ovh).

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 11 apr 2012, 17:45
door Michael
Ik bedoel dat ik momenteel geen vast nummer heb, is het dan niet voordeliger om een nummer aan te kopen bij weepee en dan te porteren naar ovh? Ik zou ook een telefoon huren bij OVH... En 3uur bellen en vaste lijnen gratis in europa, is dit mogelijk?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 11 apr 2012, 18:09
door philippe_d
Zoals de vorige poster schreef: een nummer is inbegrepen in de prijs.
Je kan kiezen tussen een nieuw nummer (OVH nummerreeks) of een nummer porteren. In jouw geval kies je dus voor een nieuw OVH nummer.

Een WeePee nummer kan je maar porteren naar een andere Supplier na 12 maand (tenzij de verbrekingsvergoeding), dus dat is geen optie voor jou lijkt mij.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 11 apr 2012, 18:13
door Michael
Oke, nu is het duidelijk :) Die gesprekken (unlimited gsm ) is enkel in combinatie met een telefoontoestel van OVH juist? Voor alle duidelijkheid, je 'koopt' dat toestel niet, je huurt het enkel (gratis) maar met een 'caution' of waarborg dat je moet betalen en dan volledig terugkrijgt?
En hoeveel bedraagt die verzending naar belgie enzo?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 11 apr 2012, 18:50
door Studenteninternet
Unlimited nr gsm bij OVH?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 11 apr 2012, 18:52
door Michael
Ja toch ?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 11 apr 2012, 18:55
door Studenteninternet
OVH répond à vos attentes et vous propose un forfait avec appels inclus* 24H/24 et 7J/7 vers les mobiles nationaux en France Métropolitaine, pour 10€ HT / mois (11.96€ TTC) ! (source: http://www.ovh.fr/telephonie/accessoire ... obiles.xml)

Volgens mij staat daar enkel naar Franse mobiele nrs, tenzij er nog een andere formule bestaat waar ik geen weet van heb ;-)

Mvg
Yves

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 11 apr 2012, 19:21
door ubremoved_15739
Voor Belgische klanten zijn het de Belgische GSM nummers die inbegrepen zijn in de forfaits.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 11 apr 2012, 19:32
door philippe_d
Studenteninternet schreef:Unlimited nr gsm bij OVH?
de forfait van 10€ is voor 3 uur per maand ...

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 11 apr 2012, 19:49
door Michael
Maar als je via een SIP toestel of een Telefoon toestel van OVH zelf belt, (pre-configured) dan heb je de optie om tot unlimited gsm
Formule illimitée


Vous appelez des personnes sur le terrain (livreurs, prestataires, etc) ? Bref vos consommations vers les mobiles augmentent et la facture également... OVH répond à vos attentes et vous propose un forfait avec appels inclus* 24H/24 et 7J/7 vers les mobiles nationaux en France Métropolitaine, pour 10€ HT / mois (11.96€ TTC) !

Cette offre est réservée aux clients Plug&Phone, avec appels valables uniquement depuis votre téléphone OVH. Ce forfait n'est pas compatible avec les options de redirection, d'automatisation et de PABX.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 11 apr 2012, 19:52
door Michael
Heeft iemand al een toestel zelf bij OVH besteld? Hoe gaat het met de verzendskosten en de waarborg etc ?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 11 apr 2012, 22:31
door Studenteninternet
eternum schreef:Voor Belgische klanten zijn het de Belgische GSM nummers die inbegrepen zijn in de forfaits.
Staat dit ergens op hun website?

mvg

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 11 apr 2012, 22:40
door philippe_d
Neen, hun website blijkt niet zeer up-to-date, maar neem het even van ons aan dat deze info correct is.
Voor Belgische klanten, met een Belgisch DID, geldt de mobiele forfait voor het bellen naar Belgische GSM's.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 13 apr 2012, 00:53
door Pedro44
Ik heb een tweetal weken geleden contact opgenomen met OVH in Roubaix om meer uitleg te krijgen over hun aanbod van ongelimiteerd bellen naar vaste lijnen in 40 landen en onbeperkt bellen naar Gsm in Belgie.
Had zeer vriendelijke mijnheer aan de lijn die me alles perfect heeft uitgelegd. Zodoende heb ik de volgende verbintenis met OVH aangegaan. Ik nam een pakket "Ligne Sip Entreprise incluse" voor 17.93 euro/maand.(inclusief een telefoonnummer) Daarvoor kan ik naar 40 landen dag en nacht bellen naar vaste lijnen en in belgie bel ik er 24/24 en 7/7 lustig op los naar alle belgische gsmnummers. De enige beperking die eraan is dat is dat één gesprek niet langer mag duren dan 60 minuten, alles wat erboven is wordt betalend. (dus dichtgooien na 59 minuten en opnieuw connecteren :-) ) OVH stuurt daarvoor een papt2 voip adapter ( Linksys) naar je adres waarvoor je 45 euro waarborg moet betalen, die je terugkrijgt na stopzetting van je abonnement. Aan die adapter kun je 2 analoge telefoontoestellen hangen en lijn 1 is al voorgeconfigureerd door OVH.Het versturen naar België is in de prijs inbegrepen en gebeurt correct met DHL. Ik ben tot dusver zeer tevreden over de service van OVH en vrees voor BGC dat het wel eens een serieuze speler op onze belgische markt zou kunnen worden.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 13 apr 2012, 00:54
door ubremoved_15739
Michaelv schreef:Heeft iemand al een toestel zelf bij OVH besteld? Hoe gaat het met de verzendskosten en de waarborg etc ?
Zelf niet, maar kennissen van mij wel.
Ze hebben ervoor gekozen het toestel (een C610) en een extra handset aan te kopen bij OVH. Geen waarborg systeem dus.
Ik heb ze niet horen klagen over de verzendkosten dus vermoedelijk zal het wel redelijk geweest zijn.

Alles was reeds preconfigured. Dus werkelijk "Plug and Play".
Als abo hebben ze initieel gekozen voor een "Ligne SIP individuelle" @ 1,18€/maand (met een nieuw OVH nummer uit de zone 03).
Wel hebben zij de mogelijkheid om via de Manager (=configuratietool) te kiezen voor een abo met unlimited naar vast én GSM.
Hun reeds geconfigureerde Siemens Gigaset C610 bevat namelijk een aantal certificaten die dit (unlimited GSM) allicht mogelijk maakt.
Voor hen was het echter voordeliger om hun mobiele gesprekken te laten verlopen via internetcalls.
Dit heb ik dan (samen met de benodigde kiesregels) voor hen bijkomend geconfigureerd op hun C610.

Rest er hen nu enkel nog hun TN nummer te porteren naar OVH en hun internet abo te downgraden naar een TN Basic Internet (€ 24,99/maand).

Voor 1,18 € + 24,99 € + mobiele gesprekken aan 0,023 €/minuut zijn zij klaar per maand voor hun "vaste VoIP" lijn én internet.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 13 apr 2012, 09:19
door Studenteninternet
Hmm, super interessant, bedankt voor uw input Pedro!

mvg
Yves

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 14 apr 2012, 22:34
door Michael
Thx voor de input! Ik had die cisco telefoon besteld, en na 2 dagen kreeg ik hem via dhl, heel snel en geen verzendingskosten!
Heb wel nog vraagje ivm korte nummers, de nooddiensten zijn te bereiken.. maar andere diensten zoals 1207, lukt me nog niet, is hier een volledig nummer voor? Of hoe kan ik die toch bellen? Of bv infonummer vl overheid, 1700... etc etc..

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 16 apr 2012, 09:46
door raf1
Ja, inderdaad, de Belgische verkorte nummers(1207,1700,..) zijn nog steeds niet geïmplementeerd omdat OVH de tarifering daarvan nog niet kent.
Ik zal deze week nog eens informeren bij OVH.
De Vlaamse Infolijn(1700) is wel bereikbaar via 02 553 1700