Fritz!Box 7390 internationale versie: ervaringen, bugs, ...

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Nee.

Ik ga binnen 2 weken één dagje naar Cebit in Hannover, Duitsland.
Cebit is een van de grootste internationale beurzen voor de digitale industrie.
Een van de exposanten die er iedere keer staat is AVM, de producent van de FritzBoxen, die er gewoonlijk de première geeft van zijn nieuwste producten.

Ik zou graag van die gelegenheid gebruik maken om op de stand van AVM iemand van de product ontwikkeling (proberen) te zien, en ons lijstje te bespreken van de bugs of tekortkomingen.

Als aanzetje, hier mijn "wishlist". Graag verdere aanvullingen van andere 7390 bezitters:
  • support voor "CNIP" (weergave naam, zowel bij vaste lijn als VoIP oproepen).
  • support voor "NAT Loopback" (uitgeschakeld in de recente Firmwares).
  • PPPoE passtrough.
  • interne SIP server van de FritzBox vanaf internet niet bereikbaar (IP phones op het LAN kunnen registeren.
  • automatisch fail-over naar 3G indien DSL uitvalt (nu kan je alléén manueel 3G of DSL selecteren).
  • problemen met de "spookoproepen".
  • support voor i-Talk (VoIP over VLAN20) - en gelijktijdig VoIP over Internet voor alternatieve providers).
  • support voor TV-on-PC (VLAN30 in full routed mode).
  • SIP fail-over (bij registratieproblemen wordt alternatieve SIP registrar gebruikt).
  • logfiles gaan verloren bij reboot (dit is wanneer je de logs het hards nodig hebt).
  • portforwarding stopt soms na enkele weken heavy traffic, waarbij modem gerest moet worden.
  • mogelijkheid om een (wekelijkse) reboot in te stellen - zonder verlies van logfiles.
  • problemen met portfwarding poort 21, nadat je NAS hebt toegankelijk gemaat vanuit internet (via ftp).
  • VPN connectie met externe VPN server (PPTP, Ipsec, ... (nu alleen tussen 2 FritzBoxen)
Aanvullingen:
  • time based dialing rules (freakske_b)
  • ingebouwde simbox (freakske_b)
  • aanpassen dns servers via web GUI (jochla)
  • time based call forwarding (fryelectro)
  • blacklists en whitelist voor nummer ranges - i.p.v. indiv. telefoon nrs (Goofie)
  • echo issues PSTN -> VoIP (Goofie)
  • ip nummers van BTV decoder niet in netwerklijst (Goofie)
  • IPv6: mogelijkheid ingeven IPv6 DNS via Web GUI (Goofie)
  • omschrijving VoIP accounts gebruiken in dropdown lists, vb. dialing rules (fryelectro/vasoline)
  • Video conferencing met H263 als codec over RTSP/3GP (Ken)
  • syncen van het interne Fritz telefoonboek met google contacts, Outlook, etc. (fryelectro)
  • syncen van het verschillende interne telefoonboeken met verschillende google accounts (fryeletro)
  • Nederlandstalige web interface (philippe_d)
  • IP Nummers van gasten (WLAN guest access) niet in netwerklijst (philippe-d)
  • bijhouden van vebruik: maandelijks volume veld is beperkt tot 99.999 MB per maand (philippe_d)
  • gebruik als router-only: up- en download veld (QoS) beperkt tot 999.999 kBit/s (philippe_d)
  • automatische FW update (87 > 88) vanuit GUI mislukt - gaat uitsluitend via een FW download.
  • VPN-connectie tussen 2 FB: de apparaten op het andere netwerk kan je enkel benaderen via het ip-adres i.p.v netwerknaam (jochla)
  • Telephony > regional options: alle data gaan verloren als de country wijzigt (zonder verwittiging)
  • "Suffix für Internetrufnummern" bestaat niet in de internationale Web GUI (philippe_d)
  • Internet Provider bug (nadat je een "bekende" provider hebt ingebracht (philippe_d)
  • Certificaat vernieuwing https na wijziging ddns naam lukt niet: certificaat geldig is van 2011 tot 1902 ?? (jochla).

Met jullie hulp wil ik dit lijstje verder aanvullen, en eventueel ook indelen in "required" en "nice to have" (=minder dringend).
Laatst gewijzigd door philippe_d 22 feb 2011, 15:52, in totaal 13 gewijzigd.
Reden: lijstje verder aangevuld
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
freakske_b
Pro Member
Pro Member
Berichten: 225
Lid geworden op: 04 feb 2011, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 3 keer

- De mogelijkheid om op tijdstip gebaseerde dailing rules te maken
- Ingebouwde simbox
voip en modem via Fritzbox 7360 OS 6.31: OVH inkomend, uitgaand vaste lijnen - freevoipdeal naar GSM
Wifi via Amplifi HD
proximus pack Familus = TV + internet + vaste lijn
Xiaomi Mi 8 met businesspack Orange
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

- aanpassen van dns servers via de interface. Kan nu enkel via telnet
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

- mogelijkheid om doorschakeling tijdsgebonden te maken EN/OF te annuleren wanneer do not disturb actief is. Ik oproepen steeds door op mijn GSM, maar oproepen vanaf 22u tot 07u wens ik ook niet doorgeschakeld te zien, want dan is mijn do not disturb actief.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Goofie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 15 jan 2011, 20:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

- de mogelijkheid om nummerblokkering/forwarding ook voor blokken(ranges) nummers te kunnen doen...
-->vb. blokkeren of doorlaten van telefoonummers in de range van 02123401 tot 02123499 door ingave van 021234xx
- time-based maken van de dialingrules/blokkering/forwarding
--> (zo uitgebreid mogelijk: maandag van .. tot .. , dinsdag van .. tot .., etc.)
- oplossing voor het probleem van echo bij overgang analoge lijn naar VOIP-toestel

- het ip-nummer van je BGC-tv krijg je nu niet te zien in je webinterface? Dit mag ook wel weergegeven worden
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

- mogelijkheid om IPv6 DNS servers te configureren. Nu kan je enkel via de config file IPv4 servers ingeven.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Bedankt voor de vele suggesties. Ik heb mijn lijstje aangepast.
freakske_b schreef:Ingebouwde simbox
Dit zou natuurlijk mooi zijn, maar niet met een Firmware update te realiseren: dit is een hardware wijziging.
Een modem met een ingebouwd SIM kaart slot zou wel nog meer kunnen:
  • - bellen via GSM (via de kiesregels).
    - sms (via compatibele vaste toestellen).
    - 3G support (in plaats van via een 3G USB modem).
Indien nog bijkomende wensen hoor ik het graag.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Goofie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 15 jan 2011, 20:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Nog toe te voegen aan het lijstje: feedback in verband met de firmware update...
Vroeger (7170) zag je dat het toestel bezig was met de update. In de webinterface en kreeg je een schermpje.
Nu kun je eindeloos (?) klikken op de knop om te updaten, maar krijg je geen bevestiging, tenzij op je FB (die in de garage staat..)

Mijn info led-lichtje blijft ondertussen maar knipperen (meer dan 30 minuten), maar in mijn webinterface heb ik geen idee over hoever het nu al staat met de fw-update. Ondertussen ligt mijn ip-telefonie eruit, gelukkig heb ik nog internet...
heb nu de automatische fw-update gestopt door te resetten, de "manuele" update met een bestand dat je op je PC download geeft wel feedback, en gaat relatief snel...
jaycee
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 30 okt 2010, 04:18

een update ivm spookoproepen
loskoppelen van de alarmcentrale heeft geen resultaat opgeleverd
alle analoge poorten op de fb waren afgekoppeld
mark1234
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2011, 16:40

Beste mensen,

Ik heb sinds kort ook een Fritz 7390 maar moet toch zeggen dat ik de VOIP instellingen wat ondermaats
vind (firmware 84.04.88). Misschien dat ik iets over het hoofd zie, vandaar deze post:

Ik heb een DECT handset geregistreerd op de Fritz. Ik heb twee VOIP accounts, te weten freecall.com
en voipbuster.com. Het freecall.com account wil ik gebruiken voor uitgaande calls. Het voipbuster.com
account wil ik gebruiken voor ingaande calls aangezien ik daar een telefoonnummer aan gekoppeld heb.
Het eerste dat mij al opvalt aan de user-interface is dat je niet kan instellen welk account voor
uitgaande calls wordt gebruikt. Dat vind ik persoonlijk een gemis. Ik snap wel dat je gebruik kan maken
van prefixes om dit te forceren, maar dat vind ik nogal omslachtig. Ik ben er inmiddels wel achter dat
de Fritz bij uitgaande calls het eerste SIP account in de lijst pakt als je geen prefix gebruikt. Ik heb
dus de twee SIP accounts in de volgende volgorde aangemaakt:

1. freecall.com account
2. voipbuster.com account

Met deze instellingen gaat uitbellen goed en gebeld worden gaat ook goed. Dus het werkt, gelukkig!

Echter, met de userinterface van Fritz kan ik ook een SIP account disablen (bij Telephony -> Internet Telephony).
Als ik dan het freecall.com account disable, dan ga ik er van uit dat ik dan nu automatisch een outgoing call
kan maken met het voipbuster.com account. Dat lukt echter niet. Ik krijg in het venster van mijn DECT handset
de tekst "Resources unae" te zien. In te Telephony Event Log is niets te zien. Als ik vervolgens het freecall.com
account (wat disabled is) verwijder, dan kan ik vervolgens gewoon een outgoing call maken met het voipbuster.com account.
Ik ga er dan ook vanuit dat dit gewoon een bug is.

Aangezien het toch belangrijke functionaliteit is, vind ik het VOIP gedeelte tegenvallen.

Wellicht dat iemand toch een tip heeft en ik iets over het hoofd zie.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

@mark1234: via de menu-optie Dialling Rules kan je instellen welke voip-account moet gebruikt worden voor uitgaande calls. Je kan door middel van prefixen bijvoorbeeld een andere account instellen voor oproepen naar mobiele nummers dan voor oproepen naar vaste nummers, enz.
mark1234
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2011, 16:40

Geweldig dit forum! Inderdaad, de dialing rules. De gouden tip. Thanx!
mark1234
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2011, 16:40

Gelijk maar even een volgende vraag. Ik heb twee voipaccounts te weten:

1. voipbuster.com , waarbij ook een telefoonnummer gekoppeld is aan het sip account. Stel even dat dit het telefoonnummer 020 2223333 is.
2. freecall.com, waarbij geen telefoonnummer gekoppeld is aan het sip account.

Als ik een outgoing call maak met het voipbuster sip account, dan verschijnt er in de telefoon van degene die gebeld wordt keurig het nummer
020 2223333.

Als ik een outgoing call maak met het freecall sip account, dan verschijnt er in de telefoon van degene die gebeld wordt "Onbekend".

Is het mogelijk dat ik een outgoing call maak met het freecall sip account, waarbij er in de telefoon van degene die gebeld wordt het
nummer 020 2223333 verschijnt?
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

@philippe: mss nog een feature request:x

Als je verschillende betamax accounts hebt met hetzelfde CID, en je wilt deze gebruiken in bijv dialling rules dan is het moeilijk om te zien welke account je selecteert aangezien de fritzbox de "Internet Telephony Number" gebruikt als identifier in het drop down menu. Vermits deze bijv in mijn geval telkens dezelfde Caller ID zijn, wordt dit heel verwarrend.

Vb. Ik heb 1 weepee account en 3 betamax accounts met als CID het weepee nr. In mijn selectielijst zie ik dan 4 x hetzelfde nr staan. Ik heb ondervonden dat de fritzbox de volgorde in die lijst respecteert volgens de Internet Telephony accounts. Ik kan dan de juiste betamax selecteert adhv de volgorde bij mijn Internet Telephony accounts.

Ik zou toch liever een oplossing hebben à la de Siemens gigaset waar je elke account een naam kan geven, om die dan te gebruiken als referentie bij oa dialling rules.

(of ben ik volledig verkeerd bezig en kan dit wél?)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 18 keer

Fryelectro:

Great idea!
Ik heb hetgeen je voorstelt, zelf al 2 keer bij AVM aangekaart.

De beste oplossing is idd om een omschrijving te kunnen toekennen aan elke VoIP account.
Dit fenomeen doet zich ook voor met de andere courante Fritzboxen.
(zelf heb ik geen 7390, maar de ADSL modellen hebben hetzelfde probleem ook)

Groetjes,
S.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

@vasonline: allez ben content dat ik niet de enige ben die dat een tekortkoming vindt... Ik snap niet goed dat ze daar niet aan gedacht hebben, dus begon echt te twijfelen dat er misschien een oplossing was.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

mark1234 schreef:Ik heb twee VOIP accounts, te weten freecall.com en voipbuster.com. Het freecall.com account wil ik gebruiken voor uitgaande calls. Het voipbuster.com account wil ik gebruiken voor ingaande calls aangezien ik daar een telefoonnummer aan gekoppeld heb.
Het eerste dat mij al opvalt aan de user-interface is dat je niet kan instellen welk account voor uitgaande calls wordt gebruikt.
De keuze welke lijn er voor uitgaande calls gebruikt wordt, wordt door 3 factoren bepaald:
  1. Voor ieder toestel afzonderlijk (Fon1, Fon2, DECT's, IP phone's) kan ingesteld worden welke lijn dit toestel gebruikt voor uitgaande gesprekken. Tenzij "overruled" door andere regels, zal altijd deze lijn gebruikt worden.
  2. Via de dialingrules kan men instellen welke lijn gebruikt wordt voor uitgaande gesprekken, gebaseerd op het nummer dat je belt. Deze regel overschrijft de vorige.
  3. Via de prexien (*11# voor vast, *121#, *122# enz voor VoIP) kan je geforceerd een bepaalde lijn gebruiken. Deze regel overschrijft de twee vorige regels.
Het is dus perfect mogelijk om je freecall.com account in te stellen voor uitgaande calls !
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ok, genoeg opzij gekeken! Ik bestel binnenkort ook eens een FB bij Copaco. Zo kan ik ook meteen testen op een Scarlet One met BTV.
Vraag me alleen af hoe het zit met VoIP bij Scarlet...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

@Ken wel duur eh in België pfff ( bij Copaco/Unit/BNS ) .. als je die einduser prijzen in DE ziet :-(

Ben ook aan het zien om er een aan te schaffen binnenkort ..
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Kitt schreef:@Ken wel duur eh in België pfff ( bij Copaco/Unit/BNS ) .. als je die einduser prijzen in DE ziet :-(
Ben ook aan het zien om er een aan te schaffen binnenkort ..
Prijs ziet er beter uit dan de webshops in DE die ik tot nu toe gezien heb.
Heb je anders een voorbeeld waar het goedkoper zou zijn voor de internationale versie?

@philippe_d een tip voor AVM:
Video conferencing met H263 als codec over RTSP/3GP. Of een andere standaard, maar ik denk dat dit de standaard zal worden gezien enkele fabrikanten in IP video/telephony dit reeds gebruiken.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Goofie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 15 jan 2011, 20:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

mark1234 schreef: Als ik een outgoing call maak met het freecall sip account, dan verschijnt er in de telefoon van degene die gebeld wordt "Onbekend".
Is het mogelijk dat ik een outgoing call maak met het freecall sip account, waarbij er in de telefoon van degene die gebeld wordt het
nummer 020 2223333 verschijnt?
Eigenlijk is het te simpel :-D
In je FritzBox UI onder internet telephony-settings voor je freecall sip account: Internet number (eerste invulveld): 020 2223333 ingeven of wathever,...
Voor de rest username en andere parameters van de freecall sip ongemoeid laten. OK drukken. Het zou moeten werken :wink:
Groetjes
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Goofie schreef:In je FritzBox UI onder internet telephony-settings voor je freecall sip account: Internet number (eerste invulveld): 020 2223333 ingeven of wathever,...
Voor de rest username en andere parameters van de freecall sip ongemoeid laten. OK drukken. Het zou moeten werken.
Belangrijk detail: ... op voorwaarde dat je dit nummer hebt laten verifiëren bij freecall ;).
Kitt schreef:@Ken wel duur eh in België pfff ( bij Copaco/Unit/BNS ) .. als je die einduser prijzen in DE ziet :-(
Tip: Als je op een Duitse webshop toevallig de versie "A/CH" vindt (Oostenrijk/Zwitserland), dan kan je deze ook kopen, want dat is de internationale versie (multilanguage, multiannex).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

In mijn geval was copaco de goedkoopste qua aankoopprijs. Wel 16 eur transportkost :(
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Goofie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 15 jan 2011, 20:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

philippe_d schreef: Belangrijk detail: ... op voorwaarde dat je dit nummer hebt laten verifiëren bij freecall ;).
Bij weepee lukt het alleszins zonder extra inspanningen...
mark1234
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 feb 2011, 16:40

Goofie schreef:
philippe_d schreef: Belangrijk detail: ... op voorwaarde dat je dit nummer hebt laten verifiëren bij freecall ;).
Bij weepee lukt het alleszins zonder extra inspanningen...
Bij Freecall werkt dit niet. Die geeft het nummer gewoon niet door. Zoals Philippe al zegt
"zal ik dit nummer eerst moeten laten verifiëren bij freecall".

Het enigste probleem dat ik dan ondervind is dat er geen onderscheid meer is bij
de Dialing Rules tussen mijn VOIPBuster account en mijn Freecall account (omdat beiden dan
aan hetzelfde inbound telefoonnummer gekoppeld zijn).

Maar daar is denk ik nog wel een handigheidje op te verzinnen.
patrix
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 maa 2008, 13:04
Locatie: Zuid Luxemburg
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Contacteer:

@Ken
Heb je anders een voorbeeld waar het goedkoper zou zijn voor de internationale versie?
Zie bv http://tweakers.net/pricewatch/266230/a ... =21&ct=B2C.
Vergeet niet dat de Fritz een waarborg van 5 jaar heeft. Onder de waarborgsvoorwaarden, is het flashen van een internationale firmware op een duitse box niet toegelaten. Het prijsverschil tussen duitse/internationaal is misschien de moeite niet waard als men de waarborg verliest.
EDPNet VDSL2 / AVM Fritz!Box 7390/ OVH VoIP
Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

mark1234 schreef:Het enigste probleem dat ik dan ondervind is dat er geen onderscheid meer is bij
de Dialing Rules tussen mijn VOIPBuster account en mijn Freecall account (omdat beiden dan
aan hetzelfde inbound telefoonnummer gekoppeld zijn).
Dit werd hier inderdaad al aangehaald, maar "eenvoudig" op te lossen:
Als je weet dat VoIP account nr 1 = Voipbuster, en VoiP account nr 2 = freecall, dan zie je bij dialing rules een dropdownlijstje waar tweemaal hetzelfde nummer staat (020 2223333)
Het eerste nummer is dus je Voipbuster lijn.
Het tweede nummer is je freecall nummer.
Niet zo moeilijk, toch ?

Ander truukje:
- Bij Voipbuster gebruik je 020 2223333 om je aan te melden.
- Bij freecall gebruik je 003120 2223333 om je aan te melden.
@ fryelectro
- Bij WeePee gebruik je dan 20 2223333 om je aan te melden (WeePee controleert dit niet maar gebruikt het nummer dat aan je lijn gekoppeld wordt - om het even wat je hier ook vermeldt)

Op die manier kan jezelf het onderscheid maken tussen de verschillende lijnen. Misschien niet ideaal, maar toch een bruikbare work-around.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

@philippe: nog een idee: syncen van je google contacts met je intern fritz.box telefoonboek. Beter nog, mogelijkheid om meerdere google accounts in te stellen om te syncen met verschillende fritzbox adresboeken zodat je deze dan kan koppelen aan bijv unieke dect telefoons.

analoog met bijvoorbeeld een android smartphone waar je toegang hebt tot al je contactpersonen in je google account.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

fryelectro schreef:In mijn geval was copaco de goedkoopste qua aankoopprijs. Wel 16 eur transportkost :(
ja voor de internationale zou het moeten hé .. is één van de invoerders .. niet iedereen kan daar zomaar kopen é ..

Maar als ik zie welke retail prijzen ze vragen in Belgie soms voor de internationale .. scheur je daar ferm u broek aan als je die koopt bij de officiële distributeur ..
Zeker als je nog es 16 euro transport moet betalen ...

Als je ziet dat je ze soms vind in duitsland incl btw goedkoper dan onze prijs excl btw .. ( ok dan wel de duitse versie akkoord )

Stock hebben ze alvast genoeg bij copaco .. 186 in stock lol
openaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Tip: Als je op een Duitse webshop toevallig de versie "A/CH" vindt (Oostenrijk/Zwitserland), dan kan je deze ook kopen, want dat is de internationale versie (multilanguage, multiannex).
De A/CH versie nummer is 20002486, terwijl de internationale versie 20002484 is, of ben ik verkeerd ?

[Mod Edit] Fullquote ingekort tot essentiële. zie Forumregels
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Kitt schreef:Maar als ik zie welke retail prijzen ze vragen in Belgie soms voor de internationale .. scheur je daar ferm u broek aan als je die koopt bij de officiële distributeur .. Zeker als je nog es 16 euro transport moet betalen ...
't Ja... Als je er maar één of twee koopt is die 16 EUR er net teveel aan. Maar als je regelmatig bestellingen doet... Kan erbij... :x
Kitt schreef:Als je ziet dat je ze soms vind in duitsland incl btw goedkoper dan onze prijs excl btw .. ( ok dan wel de duitse versie akkoord )
Kan je eens een concreet voorbeeld geven van een webshop waar die duitse versie op staat? Is de internationale versie dan ook goedkoper op zo'n webshop?
Ik ben er na wat gehoehel nog altijd niet tegengekomen...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

openaf schreef:De A/CH versie nummer is 20002486, terwijl de internationale versie 20002484 is, of ben ik verkeerd ?
Juist, en ... ?
Enige verschil zijn de meegeleverde adapters (incl. stekkers voor het oostenrijkse/zwisterse telefooncontactdozen), en de taal op de doos (Duits). Hardware en Firmware is dezelfde.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

fryelectro schreef:@philippe: nog een idee: syncen van je google contacts met je intern fritz.box telefoonboek. Beter nog, mogelijkheid om meerdere google accounts in te stellen om te syncen met verschillende fritzbox adresboeken zodat je deze dan kan koppelen aan bijv unieke dect telefoons.

analoog met bijvoorbeeld een android smartphone waar je toegang hebt tot al je contactpersonen in je google account.
Effe ter info, ik heb hier een manier gevonden om de import manueel te doen: g2fbook - http://code.google.com/p/g2fbook/. Het is een script dat je google contacts download en omzet naar het fritzbox xml formaat. Deze file kan je dan vervolgens inladen op je fritzbox. Werkt voortreffelijk. (maar het zou toch leuk zijn om het native in de box te kunnen doen:) )
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
openaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:
openaf schreef:De A/CH versie nummer is 20002486, terwijl de internationale versie 20002484 is, of ben ik verkeerd ?
Juist, en ... ?
Enige verschil zijn de meegeleverde adapters (incl. stekkers voor het oostenrijkse/zwisterse telefooncontactdozen), en de taal op de doos (Duits). Hardware en Firmware is dezelfde.
Bedankt voor de info.
openaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 1 keer

Ken schreef:
Kitt schreef:Maar als ik zie welke retail prijzen ze vragen in Belgie soms voor de internationale .. scheur je daar ferm u broek aan als je die koopt bij de officiële distributeur .. Zeker als je nog es 16 euro transport moet betalen ...
't Ja... Als je er maar één of twee koopt is die 16 EUR er net teveel aan. Maar als je regelmatig bestellingen doet... Kan erbij... :x
Kitt schreef:Als je ziet dat je ze soms vind in duitsland incl btw goedkoper dan onze prijs excl btw .. ( ok dan wel de duitse versie akkoord )
Kan je eens een concreet voorbeeld geven van een webshop waar die duitse versie op staat? Is de internationale versie dan ook goedkoper op zo'n webshop?
Ik ben er na wat gehoehel nog altijd niet tegengekomen...
U vindt een prijsverschil van geen 10€.
Duits versie: http://www.idealo.de/preisvergleich/Off ... 0-avm.html
Internationale versie: http://www.mnm-computers.nl/fritzbox-wl ... 19939.html
Goofie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 15 jan 2011, 20:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Nog toe te voegen aan de wishlist van Philippe... :wink:

Features zoals het programma Phlink (voor mac) biedt, ttz. telefooncentrale met acties afhankelijk van welk nummer je kiest
- Voor xx druk 1, voor yy druk 2,...
Goofie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 15 jan 2011, 20:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Nog een glitch ontdekt in de UI van de FB(firmware 84.04.88) :?

Ik stelde twee antwoordapparaten in,
Bij het eerste heb ik de keuze "react to all number" of "react only to ..." mijn analoog nummer.
Bij het tweede heb ik de keuze om verschillende nummers aan te vinken: mijn analoog, maar dan ook twee maal hetzelfde voipnummer aangeduid.
Als ik een derde antwoordapparaat aanmaak kan ik alleen nog maar mijn analoge nummer aanvinken... :evil:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ben je zeker dat dit een bug is ??
- Als je een antwoordapparaat inricht, heb je de keus tussen alle lijnen.
- Als je een tweede mailbox inricht, krijg je natuurlijk alleen de lijnen te zien die nog niet naar de eerste mailbox doorgeschakeld zijn.
- Bij een derde en volgende mailboxen idem: alleen de lijnen die nog niet naar een ander AAP doorgeschakeld zijn.
Je kan je GSM of vaste lijn toch ook niet omleiden naar 2 verschillende nummers of mailboxen gelijktijdig ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Goofie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 15 jan 2011, 20:04
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

De bug - voor zover ik die zie - is dat bij antwoordapparaat 2 er tweemaal hetzelfde nummer staat
Ook na het wissen van mijn tweede antwoord apparaat, krijg ik de keuze:
  • react to all numbers
  • react to ... aan te vinken
    • 0123456789 (voip)
    • 0123456789 (2 de voip-nummer --> maar mijn tweede VOIP nummer is feitelijk 050745688)
    • 05099887777 (mijn analoog nummer wel goed weergegeven)
Ook als ik al mijn antwoordapparaten wis en opnieuw aanmaak, krijg ik voor mijn VOIPnummers enkel die keuze. Waarschijnlijk is het eerste in de lijst wel het ene en het tweede het andere, maar als er twee maal hetzelfde nummer staat, wordt dat wat moeilijker.

Edit: na het wissen en opnieuw inbrengen van mijn internet telephone numbers en settings, krijg ik wel de goede keuzes, maar toch moet er ergens een bugje zitten... :-(
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Heb een bug vastgesteld in 7170 en 7270, ik weet niet of het in 7390 ook is.

Vorige week heb ik mijn DDNS-url veranderd, en dit dan aangepast in de FB.
Om bij remote access via https niet telkens in Chrome dat rood waarschuwingscherm te zien, moet ik dan opnieuw het certificaat van de FB in Chrome importeren. Maar dat lukt niet meer omdat het certificaat geldig is van 2011 tot 1902...
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”