Userbase v2.0

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase wordt hier gepost.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik heb dat probleem ook nog altijd, zowel in WindowsXP als in Ubuntu.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mja, we dachten de oplossing gevonden te hebben (het is een gekend probleem en gezien onze configuratie is dat expected behaviour), maar bij het testen op de testomgeving ging dat zodanig fout dat we nergens meer aangemeld raakten :-).

We gebruiken JFusion, wat een soort single-signon-systeem is voor Joomla, phpBB en andere ondersteunde software. Nadeel is dat je via Joomla 'binnen' moet raken om aangemeld te raken. Ik zie dat er een recentere versie beschikbaar is van JFusion, ik zal deze nog eens op de testomgeving los laten, misschien dat deze wél 'omgekeerd' kan authenticeren.

Er werd hier ook ooit ergens Rokbridge geopperd, maar dat leek helemaal niet in onze setup ingepast te kunnen worden.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ik geraak nog steeds niet automatisch, bij het aanklikken van een link in een notificatie-mail, aangemeld op het forum.
Ik kom steeds in het inlogscherm terecht.
Log ik in dan wordt ik erna steeds teruggestuurd naar de vorige pagina ... het inlogscherm ... en zo geraak ik in een endless loop.

Als ik het forum "eerst" open ... en ik op die manier steeds automatisch ingelogd raak ... en pas daarna op de link in de notificatie-mail klik ... dan is er géén probleem ... dan geraak ik steeds "aangemeld" in de betreffende topic.

Deze bug zit er al in sinds de start van het nieuwe forum ... XP, Vista of Windows7 ... met alle 3 de OS-en problemen.
Pretty enoying als je het mij vraagt en nog steeds niet opgelost :-(

Aja .... vergeten melden dat ik een fervente Firefox-user ben .... problemen met IE ... géén idee ... ik gebruik die browser nooit.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dat probleem is niet eigen aan een bepaalde browser en valt helaas niet zomaar op te lossen. We gaan ook niet al te ver meer zoeken naar een oplossing hiervoor, maar beginnen 'gewoon' opnieuw...
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ok ... up to v2.1 dan maar zeker :think:

Ik vertrouw erop dat alles wel met tijd en boterhammen in orde zal komen :troosten:
erwinvo1964
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jan 2010, 20:52

nog een klein bugje :evil:
als je een reaktie plaatst en deze is redelijk lang springt op een gegeven ogenblik de tekst telkens naar boven als je aan het schrijven bent , wat zeer vervelend is :bang: , je moet telkns je tekst naar beneden scrollen om te zien wat je geschreven hebt en of je geen fouten :oops: schrijft .....omdat je dit niet :nono: meer ziet als je aan het schrijven bent.

hoop U hiermee van dienst te zijn geweest.
mvg
Erwin :banana:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Hey Erwin,

welke browser gebruik je? Want ik denk eerder dat het aan je browser zal liggen. De Input velden zijn gewoon textarea's zonder veel boe of ba.
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

erwinvo1964 schreef:als je een reaktie plaatst en deze is redelijk lang springt op een gegeven ogenblik de tekst telkens naar boven als je aan het schrijven bent , wat zeer vervelend is :bang:

Heb ik ook al gemerkt.

@Sub Zero,
Is een probleem met Internet Explorer 8.
Ik heb het gecontroleerd met Chrome, Firefox en Safari en daar doet het probleem zich niet voor.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Net zelf ook eens geprobeerd, ik merk niks dergelijks in Internet Explorer 8. Ik heb wel 100% CPU-load bij het typen en merk dat de bewegende smilies naast het tekstveld ophouden te bewegen.

Een plugin van IE8 die moeilijk doet of zo? (ik denk dan aan iets als IE7pro die spellchecking doet)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb het ook op een fresh install van Internet Explorer 8 op Windows XP.

Om één of andere reden was ik de volgende link vergeten posten :oops: .
http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?f=74&t=1700275

@meon: probeer eens dit topic van mij te wijzigen.
Dit is in ieder geval een topic waar ik problemen mee heb.
erwinvo1964
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jan 2010, 20:52

Sub Zero schreef:Hey Erwin,

welke browser gebruik je? Want ik denk eerder dat het aan je browser zal liggen. De Input velden zijn gewoon textarea's zonder veel boe of ba.

internet explorer 8 windows seven

mvg
erwin
erwinvo1964
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jan 2010, 20:52

meon schreef:Net zelf ook eens geprobeerd, ik merk niks dergelijks in Internet Explorer 8. Ik heb wel 100% CPU-load bij het typen en merk dat de bewegende smilies naast het tekstveld ophouden te bewegen.

Een plugin van IE8 die moeilijk doet of zo? (ik denk dan aan iets als IE7pro die spellchecking doet)

heb inderdaad ie7pro geinstalleerd , zal deze eens afzetten om te testen een van de dagen , ik laat dan wel iets weten.

mvg
erwin
Plaats reactie

Terug naar “Userbase: Aankondigingen, vragen en suggesties”