Pagina 7 van 9

Geplaatst: 30 jun 2008, 12:23
door Insom
Heb niet het hele topic doorlopen aangezien er blijkbaar vooral gebashed wordt en dat is niet mijn favoriete lectuur.

Een vraagje dat misschien reeds is beantwoordt;

Ik kan de discovery lijn opzeggen. Maar wat met het contract van mijn alternatieve operator?
Als ik mijn contract opzeg zal bv EDPnet automatisch een raw copper aanrekenen.

Is hier reeds op doorgedacht?

Bedankt.

Geplaatst: 30 jun 2008, 12:24
door Uzzi

Geplaatst: 30 jun 2008, 13:46
door unexpected
ik heb daar ook een vraag rond:

- ik heb een discovery lijn sinds maart 2008, kan ik gezien deze verhoging nu ook mijn lijn kosteloos opzeggen of zit ik vast aan de OYO en kan ik dus niet weg omdat ik nog geen jaar klant ben??

- ik zou eventueel overschakelen van netconnect + discovery naar home connect... maar ik heb geen zin om een "kost" te betalen aan Belgacom :s

bedankt!

Geplaatst: 30 jun 2008, 13:50
door Uzzi
BGC past éénzijdig de voorwaarden aan, dus heb jij het recht om kosteloos op te zeggen (zelfs al zit je binnen je eerste jaar van het contract).

Geplaatst: 30 jun 2008, 14:05
door unexpected
das duidelijk, bedankt Uzzi!

Om verder te borduren daarop: wat is volgens jullie een alternatief? Homeconnect lijkt me de enige optie daar ik ook pas sinds maart een dommel-klant ben (en tevreden ben).

homeconnect is iets duurder dan netconnect + de discovery, maar dan heb ik wel telefonie erbij en een hogere snelheid dan wat ik nu heb...

Geplaatst: 30 jun 2008, 14:27
door THDBASED
Wel Homeconnect is na Cityconnect zowat het beste abonnement in België. En aangezien Cityconnect alleen in bepaalde steden aanwezig is en Homeconnect in heel België dan is de keuze snel gemaakt.

Geplaatst: 30 jun 2008, 14:37
door qless
unexpected schreef:das duidelijk, bedankt Uzzi!

Om verder te borduren daarop: wat is volgens jullie een alternatief? Homeconnect lijkt me de enige optie daar ik ook pas sinds maart een dommel-klant ben (en tevreden ben).

homeconnect is iets duurder dan netconnect + de discovery, maar dan heb ik wel telefonie erbij en een hogere snelheid dan wat ik nu heb...


Is dat nog steeds zo met de nieuwe prijs van discovery?

Geplaatst: 30 jun 2008, 16:08
door Lord Utopia
qless schreef:
unexpected schreef:das duidelijk, bedankt Uzzi!

Om verder te borduren daarop: wat is volgens jullie een alternatief? Homeconnect lijkt me de enige optie daar ik ook pas sinds maart een dommel-klant ben (en tevreden ben).

homeconnect is iets duurder dan netconnect + de discovery, maar dan heb ik wel telefonie erbij en een hogere snelheid dan wat ik nu heb...


Is dat nog steeds zo met de nieuwe prijs van discovery?

3-tal euro verschil, als je dan het boostpack erbij neemt, is het duurder om netconnect te nemen ipv homeconnect.

Geplaatst: 30 jun 2008, 20:09
door BasMSI
Zambo schreef:
BasMSI schreef:
hollebollegijs schreef:zinloos om naar het BIP te gaan, want ze heb dit al goedgekeurd. anders movht belgacom het niet doen.


Is normaal want Bipt is een stel eikels waar Belgacom een groot deel van uitmaakt.

Alsof het Bipt ooit iets zal doen, blijf dromen.


Het BIPT is een marionet die naar de rokken van Belgacom danst. Het BIPT heeft nog nooit gehandelt als een OPTA in Nederland waar de markt wel volledig vrij en geregulariseerd is.


Pecies, want KPN probeerde dit ook en toen zijn ze gerechtelijk uit elkaar getrokken.
KPN nettenbouw en KPN telefonie (of hoe het dan ook heet) het zijn wel verschillende bedrijven.
KPN telefonie moet precies evenveel betalen vooor het gebruik van het telefoonnet als ieder ander.
Het Bipt is niks waard, kijk op hun website en je weet meteen hoe het zit.
De OPTA waakt als een waakhond...het BIPT is een Belgacom Slaaf.

Geplaatst: 30 jun 2008, 20:14
door BasMSI
unexpected schreef:ik heb daar ook een vraag rond:

- ik heb een discovery lijn sinds maart 2008, kan ik gezien deze verhoging nu ook mijn lijn kosteloos opzeggen of zit ik vast aan de OYO en kan ik dus niet weg omdat ik nog geen jaar klant ben??

- ik zou eventueel overschakelen van netconnect + discovery naar home connect... maar ik heb geen zin om een "kost" te betalen aan Belgacom :s

bedankt!


Hetzelfde hier....trouwens wat ik niet begrijp....Belgacom gaat altijd contracten aan voor 1 jaar (of meer)
Waarom zijn die niet gehouden aan de prijs ten tijden van het aangaan van het contract?
Hoe onbeschoft is het domweg te verhogen terwijl je een contract aanging voor een LAGERE prijs voor tenminste 1 jaar!
Zou dit afdwingbaar zijn?

Anyway, Belgacom is een onbetrouwbare partner, net als Mobistar....ik kan niet wachten om Belgacom 100% buiten de smijten, de oplichters!

Immers, als jij tekent voor een bepaald bedrag middels contract, waarom hoeven ZIJ zich er dan niet aan te houden?
Tijd voor Europa (regering is niks waard) om Europese wetgeving te maken omtrent prijzen in contracten en het naleven ervan!

Geplaatst: 30 jun 2008, 20:23
door dbr
BasMSI schreef:
Zambo schreef:
BasMSI schreef:
hollebollegijs schreef:...

..

..


Pecies, want KPN probeerde dit ook en toen zijn ze gerechtelijk uit elkaar getrokken.
KPN nettenbouw en KPN telefonie (of hoe het dan ook heet) het zijn wel verschillende bedrijven.
KPN telefonie moet precies evenveel betalen vooor het gebruik van het telefoonnet als ieder ander.
Het Bipt is niks waard, kijk op hun website en je weet meteen hoe het zit.
De OPTA waakt als een waakhond...het BIPT is een Belgacom Slaaf.

Kpn Netwerk bouw B.V. kvk 32081071

In dit voorbeeld is de prijs van Raw copper meer als een discovery lijn, dat was ook zo in Nederland, dankzij de opta is dat verboden.
In nederland mag de prijs van het goedkoopste telefonieabbonement maximaal net zo duur zijn als het goedkoopste telefonie abonnement, in deze dus net geen 10 euro.

Geplaatst: 30 jun 2008, 20:25
door Special_K
BasMSI schreef:Immers, als jij tekent voor een bepaald bedrag middels contract, waarom hoeven zij zich daar niet aan te houden?


Dat is inderdaad een goede opmerking.
Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje, ik heb sinds 3 maanden een discovery-lijn en een abo van dxADSL waar ik een jaar aan vast hang. Nu BGC de discovery-lijn verhoogd wordt kan ik eigenlijk niet anders dan deze prijsverhoging aanvaarden vermits ik mijn dxADSL abo niet kosteloos kan verbreken. Ik heb dus geen eerlijke keuze om mijn contract al dan niet te verbreken omdat ik afhankelijk ben van BGC.

Geplaatst: 30 jun 2008, 20:27
door BasMSI
Special_K schreef:
BasMSI schreef:Immers, als jij tekent voor een bepaald bedrag middels contract, waarom zij niet


Dat is inderdaad een goede opmerking.
Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje, ik heb sinds 3 maanden een discovery-lijn en een abo van dxADSL waar ik een jaar aan vast hang. Nu BGC de discovery-lijn verhoogd wordt kan ik eigenlijk niet anders dan deze prijsverhoging aanvaarden vermits ik mijn dxADSL abo niet kosteloos kan verbreken. Ik heb dus geen eerlijke keuze om mijn contract al dan niet te verbreken omdat ik afhankelijk ben van BGC.


Ditto hier, ben ook in maart een Disco aangegaan, denkende voor 1 jaar, maar na een paar maanden moet ik ineens meer betalen.
Een bom onder Belgacom als het aan mij ligt!

Geplaatst: 30 jun 2008, 20:29
door hollebollegijs
BasMSI schreef:
Special_K schreef:
BasMSI schreef:Immers, als jij tekent voor een bepaald bedrag middels contract, waarom zij niet


Dat is inderdaad een goede opmerking.
Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje, ik heb sinds 3 maanden een discovery-lijn en een abo van dxADSL waar ik een jaar aan vast hang. Nu BGC de discovery-lijn verhoogd wordt kan ik eigenlijk niet anders dan deze prijsverhoging aanvaarden vermits ik mijn dxADSL abo niet kosteloos kan verbreken. Ik heb dus geen eerlijke keuze om mijn contract al dan niet te verbreken omdat ik afhankelijk ben van BGC.


Ditto hier, ben ook in maart een Disco aangegaan, denkende voor 1 jaar, maar na een paar maanden moet ik ineens meer betalen.
Een bom onder Belgacom als het aan mij ligt!


dan kan je het opzeggen. je hebt tijd tot 31 augustus. zeg je het nadien op, betaal je een opzegvergoeding.

Geplaatst: 30 jun 2008, 20:29
door BasMSI
dbr schreef:Kpn Netwerk bouw B.V. kvk 32081071

In dit voorbeeld is de prijs van Raw copper meer als een discovery lijn, dat was ook zo in Nederland, dankzij de opta is dat verboden.
In nederland mag de prijs van het goedkoopste telefonieabbonement maximaal net zo duur zijn als het goedkoopste telefonie abonnement, in deze dus net geen 10 euro.


En hier? Belgacom doet maar op! Samen met Telnet....BOEVEN!
Want in Nederland is dat de prijs voor de draadjes.....en dan doe je ermee wat je wilt.
Hier?

Hier kijk wat KPN bied ten opzichte van Telenet op Belgacom....huilen moet je hier....

http://www.kpn.com/internet/internet-be ... len-Go.htm

En dat is KPN...de Belgacom van Nederland...ik bedoel maar...

Geplaatst: 30 jun 2008, 20:33
door Special_K
hollebollegijs schreef:
dan kan je het opzeggen. je hebt tijd tot 31 augustus. zeg je het nadien op, betaal je een opzegvergoeding.


Heb je het nu over mijn discovery-lijn of over mijn dxADSL abo?

Geplaatst: 30 jun 2008, 20:35
door dopke
hollebollegijs schreef:
BasMSI schreef:
Special_K schreef:
BasMSI schreef:Immers, als jij tekent voor een bepaald bedrag middels contract, waarom zij niet


Dat is inderdaad een goede opmerking.
Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje, ik heb sinds 3 maanden een discovery-lijn en een abo van dxADSL waar ik een jaar aan vast hang. Nu BGC de discovery-lijn verhoogd wordt kan ik eigenlijk niet anders dan deze prijsverhoging aanvaarden vermits ik mijn dxADSL abo niet kosteloos kan verbreken. Ik heb dus geen eerlijke keuze om mijn contract al dan niet te verbreken omdat ik afhankelijk ben van BGC.


Ditto hier, ben ook in maart een Disco aangegaan, denkende voor 1 jaar, maar na een paar maanden moet ik ineens meer betalen.
Een bom onder Belgacom als het aan mij ligt!


dan kan je het opzeggen. je hebt tijd tot 31 augustus. zeg je het nadien op, betaal je een opzegvergoeding.



En BGC betaalt dan de boete die hij aan xdsl zou moeten betalen bij verbreking binnen het eerste jaar . Je kan je discovery lijn wel opzeggen , maar dan zit je nog met dat xdsl abbo hé! .

Gewoon rondje klanten van alternatieve isp's pesten is dit , niet meer of minder .

Geplaatst: 30 jun 2008, 20:40
door BasMSI
Special_K schreef:
hollebollegijs schreef:
dan kan je het opzeggen. je hebt tijd tot 31 augustus. zeg je het nadien op, betaal je een opzegvergoeding.


Heb je het nu over mijn discovery-lijn of over mijn dxADSL abo?


Hollebollegijs is een Belgcom zeurpiet, je weet toch waarom BGC dit altijd in de zomermaanden doet?
Dan zijn mensen op vakantie of gaan ze juist.

En neen Holllebollegijs, het is NIET zo dat je tijd hebt tot 31 augustus!
Want je kan domweg weigeren omdat je op vakantie was, OOK na die tijd!
Voor zo'n belachelijke verhoging moet je tekenen anders kan je simpel weg weigeren, ook na een tweetal betalingen.
Geen rechter die het gaat goedkeuren, zeker omdat Belgacom GEEN ENKELE REDEN heeft om de boel zo te verhogen.
Indexering OK, maar 45% is GEEN indexering, het zo me trouwens niet verbazen als dat automatisch elk contract ongeldig maakt.

Geplaatst: 30 jun 2008, 20:47
door hollebollegijs
BasMSI schreef:
Special_K schreef:
hollebollegijs schreef:
dan kan je het opzeggen. je hebt tijd tot 31 augustus. zeg je het nadien op, betaal je een opzegvergoeding.


Heb je het nu over mijn discovery-lijn of over mijn dxADSL abo?


Hollebollegijs is een Belgcom zeurpiet, je weet toch waarom BGC dit altijd in de zomermaanden doet?
Dan zijn mensen op vakantie of gaan ze juist.

En neen Holllebollegijs, het is NIET zo dat je tijd hebt tot 31 augustus!
Want je kan domweg weigeren omdat je op vakantie was, OOK na die tijd!
Voor zo'n belachelijke verhoging moet je tekenen anders kan je simpel weg weigeren, ook na een tweetal betalingen.
Geen rechter die het gaat goedkeuren, zeker omdat Belgacom GEEN ENKELE REDEN heeft om de boel zo te verhogen.
Indexering OK, maar 45% is GEEN indexering, het zo me trouwens niet verbazen als dat automatisch elk contract ongeldig maakt.


om je produkt te kunnen opzeggen na een prijswijziging is er altijd maar een beperkte periode om dit te doen hoor, wat nogal logisch is. en dit is tot 31 augustus. klant moet niet 4 maanden gaan wachten en intussen nog 2 facturen betalen.
(want een factuur betalen is akkoord gaan volgens de wet)

zeg het maar daarna op, je zal zien wat er dan zal gebeuren.

hollebollegijs, de zeurpiet

:-D

Geplaatst: 30 jun 2008, 20:47
door dbr
BasMSI schreef:
dbr schreef:...


En hier? Belgacom doet maar op! Samen met Telnet....BOEVEN!
Want in Nederland is dat de prijs voor de draadjes.....en dan doe je ermee wat je wilt.
Hier?

Hier kijk wat KPN bied ten opzichte van Telenet op Belgacom....huilen moet je hier....

http://www.kpn.com/internet/internet-be ... len-Go.htm

En dat is KPN...de Belgacom van Nederland...ik bedoel maar...


Inderdaad en Kpn heeft jarenlang gejammerd tijdens de jaarcijfers dat die concurrentie zo duur is tot ik meen 2007, toen zagen ze in een keer dat ze ook aan die concurrenten geld verdienen.

Maar als het huidige kpn de Belgacom verdediging voert, wij zijn duurder maar hebben goede support kan ik daar in komen, maar belgacom, dat is toch overrated hoor!

Geplaatst: 30 jun 2008, 20:51
door dopke
hollebollegijs schreef:[

om je produkt te kunnen opzeggen na een prijswijziging is er altijd maar een beperkte periode om dit te doen hoor, wat nogal logisch is. en dit is tot 31 augustus. klant moet niet 4 maanden gaan wachten en intussen nog 2 facturen betalen.
(want een factuur betalen is akkoord gaan volgens de wet)

zeg het maar daarna op, je zal zien wat er dan zal gebeuren.

hollebollegijs, de zeurpiet

:-D


En neemt belgacom dan ook de kosten op zich omdat die persoon dan ook zijn adsl abbo vroegtijdig moet beeindigen ?.

Geplaatst: 30 jun 2008, 20:55
door hollebollegijs
dopke schreef:
hollebollegijs schreef:[

om je produkt te kunnen opzeggen na een prijswijziging is er altijd maar een beperkte periode om dit te doen hoor, wat nogal logisch is. en dit is tot 31 augustus. klant moet niet 4 maanden gaan wachten en intussen nog 2 facturen betalen.
(want een factuur betalen is akkoord gaan volgens de wet)

zeg het maar daarna op, je zal zien wat er dan zal gebeuren.

hollebollegijs, de zeurpiet

:-D


En neemt belgacom dan ook de kosten op zich omdat die persoon dan ook zijn adsl abbo vroegtijdig moet beeindigen ?.


is dat een adsl van een andere provider, is dat niet de zaak van belgacom.

is het een adsl van belgacom kan hij overschakelen naar een adsl zonder vaste lijn. wil hij dat niet, en zijn belgacom adsl is minder dan een jaar in dienst, zal hij hiervoor wel een schadevergoeding betalen vermits dit een ander contract betreft.

Geplaatst: 30 jun 2008, 20:57
door Special_K
hollebollegijs schreef:om je produkt te kunnen opzeggen na een prijswijziging is er altijd maar een beperkte periode om dit te doen hoor, wat nogal logisch is. en dit is tot 31 augustus. klant moet niet 4 maanden gaan wachten en intussen nog 2 facturen betalen.
(want een factuur betalen is akkoord gaan volgens de wet)
zeg het maar daarna op, je zal zien wat er dan zal gebeuren.


OK, je hebt waarschijnlijk gelijk over dit aspect, maar geef nu eens eerlijk je mening over dit:
Vind je het eerlijk dat BGC na 3 maanden de prijs van een abo verandert en ik onmiddellijk die meerprijs moet gaan betalen terwijl ik eigenlijk geen optie heb om over te stappen omdat ik nog 9 maanden vast hang bij mijn internet provider? Volgens mij moeten ze me een jaar de huidige prijs aanrekenen of moet BGC me maar de verbrekingsvergoeding van mijn dxADSL abo betalen.

Geplaatst: 30 jun 2008, 21:02
door hollebollegijs
Special_K schreef:
hollebollegijs schreef:om je produkt te kunnen opzeggen na een prijswijziging is er altijd maar een beperkte periode om dit te doen hoor, wat nogal logisch is. en dit is tot 31 augustus. klant moet niet 4 maanden gaan wachten en intussen nog 2 facturen betalen.
(want een factuur betalen is akkoord gaan volgens de wet)
zeg het maar daarna op, je zal zien wat er dan zal gebeuren.


OK, je hebt waarschijnlijk gelijk over dit aspect, maar geef nu eens eerlijk je mening over dit:
Vind je het eerlijk dat BGC na 3 maanden de prijs van een abo verandert en ik onmiddellijk die meerprijs moet gaan betalen terwijl ik eigenlijk geen optie hen om over te stappen omdat ik nog 9 maanden vast hang bij mijn internet provider? Volgens mij moeten ze me een jaar de huidige prijs aanrekenen of moet BGC me maar de verbrekingsvergoeding van mijn dxADSL abo betalen.


ik begrijp je heel goed en plezant is het niet maar je moet de algemene voorwaarden er eens op nalezen. dan zal je lezen dat prijswijzigingen mogen doorgevoerd worden. dat zijn nu eenmaal de regels

Geplaatst: 30 jun 2008, 21:04
door dopke
hollebollegijs schreef:
is dat een adsl van een andere provider, is dat niet de zaak van belgacom.



Rondje alternatieve isp klant pesten dus . De klant staat voor een voldongen feit en kan dus niet anders dan de verhoging aanvaarden .

Maarja , met het bipt in je achterzak kan zo'n bedrijf zich datr permiteren .

Geplaatst: 30 jun 2008, 21:08
door hollebollegijs
dopke schreef:
hollebollegijs schreef:
is dat een adsl van een andere provider, is dat niet de zaak van belgacom.



Rondje alternatieve isp klant pesten dus . De klant staat voor een voldongen feit en kan dus niet anders dan de verhoging aanvaarden .

Maarja , met het bipt in je achterzak kan zo'n bedrijf zich datr permiteren .


BIPT zit niet in de achterzak van belgacom hoor
om enkele voorbeelden te geven :

- openstellen adsl2+ netwerk
- aanpassen dagtarieven bij happy time voor het bellen naar telenet en versatel. verhogen van de prijs met 50%. verplicht
- belgacom mag zelden of niet te zeggen nooit iets als eerste lanceren of uitbrengen.
- aanpassen gsm-tarieven
en ik kan nog een tijdje doorgaan.

noem jij dat in de achterzak hebben.

Geplaatst: 30 jun 2008, 21:13
door Special_K
hollebollegijs schreef:ik begrijp je heel goed en plezant is het niet maar je moet de algemene voorwaarden er eens op nalezen. dan zal je lezen dat prijswijzigingen mogen doorgevoerd worden. dat zijn nu eenmaal de regels



Die algemene voorwaarden waar jij zo graag mee schermt zijn in dit opzicht alleen maar van belang als je een KEUZE hebt en dat is momenteel NIET het geval: iedereen die adsl wilt passeert langs de BGC kassa vandaar het fundamenteel oneerlijk is dat BGC tijdens een lopend contractjaar prijsstijgingen doorvoert.

Geplaatst: 30 jun 2008, 21:16
door dopke
Ja , die eerste reden die je aanhaalt bv, die wordt opgelegd door europa bv . Bgc is nog steeds meerendeel van de overheid , diezelfde overheid die ook het bipt regueleert .

Geplaatst: 30 jun 2008, 21:18
door Special_K
hollebollegijs schreef:
BIPT zit niet in de achterzak van belgacom hoor
om enkele voorbeelden te geven :

- openstellen adsl2+ netwerk
- aanpassen dagtarieven bij happy time voor het bellen naar telenet en versatel. verhogen van de prijs met 50%. verplicht
- belgacom mag zelden of niet te zeggen nooit iets als eerste lanceren of uitbrengen.
- aanpassen gsm-tarieven
en ik kan nog een tijdje doorgaan.

noem jij dat in de achterzak hebben.


Het BIPT moet vooral voorkomen dat de grote slapende hond EUROPA wakker wordt, soms wordt er al eens een hondenbrok gegooid maar heel vaak ook krijgt BGC zijn zin, getuige de laatste excessieve verhoging van de discoverylijn. Uiteindelijk zal Europa wel ingrijpen om een einde te maken aan de belangenvermenging van staat, netwerkbeheerder en provider.

Geplaatst: 30 jun 2008, 21:33
door dopke
Hopelijk . Dan staat BGC eindelijk op gelijke voet met de alternatieve providers . Dan pas is er ook sprake van een open en eerlijke markt , waar dezelfde regels gelden voor alle aanbieders van adsl , inclusief belgacom .

Geplaatst: 30 jun 2008, 22:05
door nogChoco
Als ik me het correct herinner, was Belgacom's verweer om ADSL2+ niet open te stellen, dat ADSL2+ enkel geschikt zou zijn voor hun digitale TV (dat staat trouwens herhaald in hun nieuwste rapport over ADSL2+ via Broba) - zo een onnozel argument konden ze zelfs bij het BIPT moeilijk steunen, hé :roll:

Geplaatst: 30 jun 2008, 22:14
door MRC101
hollebollegijs schreef:
dopke schreef:
hollebollegijs schreef:
is dat een adsl van een andere provider, is dat niet de zaak van belgacom.



Rondje alternatieve isp klant pesten dus . De klant staat voor een voldongen feit en kan dus niet anders dan de verhoging aanvaarden .

Maarja , met het bipt in je achterzak kan zo'n bedrijf zich datr permiteren .


BIPT zit niet in de achterzak van belgacom hoor
om enkele voorbeelden te geven :

- openstellen adsl2+ netwerk
- aanpassen dagtarieven bij happy time voor het bellen naar telenet en versatel. verhogen van de prijs met 50%. verplicht
- belgacom mag zelden of niet te zeggen nooit iets als eerste lanceren of uitbrengen.
- aanpassen gsm-tarieven
en ik kan nog een tijdje doorgaan.

noem jij dat in de achterzak hebben.


Die uitvluchten zijn anders wel mooi om de schijn hoog te houden, want al deze maatregelen komen Belgacom wel ten goede.

- openstellen adsl2+ netwerk Zo wordt de apparatuur sneller afgeschreven.
- aanpassen dagtarieven bij happy time voor het bellen naar telenet en versatel. verhogen van de prijs met 50%. verplicht Lekker extra inkomsten :)
- aanpassen gsm-tarieven Nog wat extra inkomsten :P

Niet dat ik bewijzen heb maar ik vind het toch ook verdacht dat er nog nooit iets dramatische gedaan werdt door het BIPT.

Geplaatst: 30 jun 2008, 22:55
door OpThaCop
ZMD schreef:Die uitvluchten zijn anders wel mooi om de schijn hoog te houden, want al deze maatregelen komen Belgacom wel ten goede.

- openstellen adsl2+ netwerk Zo wordt de apparatuur sneller afgeschreven.
- aanpassen dagtarieven bij happy time voor het bellen naar telenet en versatel. verhogen van de prijs met 50%. verplicht Lekker extra inkomsten :)
- aanpassen gsm-tarieven Nog wat extra inkomsten :P

Niet dat ik bewijzen heb maar ik vind het toch ook verdacht dat er nog nooit iets dramatische gedaan werdt door het BIPT.


werd

Ja, 't lijkt alsof het BIPT wel geen grip heeft op de zaak...

Geplaatst: 30 jun 2008, 23:06
door lois
Als je adsl bij Belgacom neemt , heb je geen actieve telefoonlijn meer nodig, bij een alternatieve- in mijn geval EDPnet- wel, vanwaar dit verschil?

Geplaatst: 30 jun 2008, 23:22
door blidi
Maar wat bij de spoorwegen wel kon is blijkbaar niet mogelijk in telecomland. De spoorwegen werden opgesplist in 3 stukken. Infrabel, de netwerkbeheerder, B cargo de goederenbehandelaar en sinds kort is er ook een afdeling voor het personenvervoer. Deze laatste twee betalen aan Infrabel om treinen te mogen laten rijden. Waarom kan men belgacom niet splitsen in een belgacom als netwerkbeheerder en een belgacom als netwerkgebruiker? En die gebruiker betaalt dan evenveel als dommel, tele2 en al de andere netwerkgebruikers. Blijkbaar ontbreekt de politieke moed.
hollebollegijs schreef:
dopke schreef:
hollebollegijs schreef:
is dat een adsl van een andere provider, is dat niet de zaak van belgacom.



Rondje alternatieve isp klant pesten dus . De klant staat voor een voldongen feit en kan dus niet anders dan de verhoging aanvaarden .

Maarja , met het bipt in je achterzak kan zo'n bedrijf zich datr permiteren .


BIPT zit niet in de achterzak van belgacom hoor
om enkele voorbeelden te geven :

- openstellen adsl2+ netwerk
- aanpassen dagtarieven bij happy time voor het bellen naar telenet en versatel. verhogen van de prijs met 50%. verplicht
- belgacom mag zelden of niet te zeggen nooit iets als eerste lanceren of uitbrengen.
- aanpassen gsm-tarieven
en ik kan nog een tijdje doorgaan.

noem jij dat in de achterzak hebben.

Geplaatst: 30 jun 2008, 23:32
door Special_K
blidi schreef: Waarom kan men belgacom niet splitsen in een belgacom als netwerkbeheerder en een belgacom als netwerkgebruiker? En die gebruiker betaalt dan evenveel als dommel, tele2 en al de andere netwerkgebruikers. Blijkbaar ontbreekt de politieke moed.


Het heeft niks met politieke moed te maken maar alles met centen.
Je hebt directe belastingen, indirecte belastingen, accijnzen, BTW en BelgacomTax. Deze laatste is de leepste want de meesten hebben nog niet door dat ze hiermee ook gepluimd worden :think:

Geplaatst: 01 jul 2008, 08:40
door cloink
lois schreef:Als je adsl bij Belgacom neemt , heb je geen actieve telefoonlijn meer nodig, bij een alternatieve- in mijn geval EDPnet- wel, vanwaar dit verschil?

Omdat Belgacom zo zijn ADSL-klanten een cadeautje doet. In werkelijkheid gebruiken ze gewoon hun eigen "raw copper", iets wat bij een alternatieve provider hen 11,80€ kost. Eerlijke concurrentie enzo... :roll:

Geplaatst: 01 jul 2008, 08:43
door Goztow
Langs de andere kant: BGC is gemiddeld 11 € duurder dan de alternatieve. Dus je zou kunnen zeggen dat de raw copper reeds in de prijs zit.

Geplaatst: 01 jul 2008, 08:44
door hollebollegijs
blidi schreef:Maar wat bij de spoorwegen wel kon is blijkbaar niet mogelijk in telecomland. De spoorwegen werden opgesplist in 3 stukken. Infrabel, de netwerkbeheerder, B cargo de goederenbehandelaar en sinds kort is er ook een afdeling voor het personenvervoer. Deze laatste twee betalen aan Infrabel om treinen te mogen laten rijden. Waarom kan men belgacom niet splitsen in een belgacom als netwerkbeheerder en een belgacom als netwerkgebruiker? En die gebruiker betaalt dan evenveel als dommel, tele2 en al de andere netwerkgebruikers. Blijkbaar ontbreekt de politieke moed.
hollebollegijs schreef:
dopke schreef:
hollebollegijs schreef:
is dat een adsl van een andere provider, is dat niet de zaak van belgacom.


jaja de nmbs is gesplitst en het loopt van gene kanten.
dus dat is geen goed voorbeeld

Rondje alternatieve isp klant pesten dus . De klant staat voor een voldongen feit en kan dus niet anders dan de verhoging aanvaarden .

Maarja , met het bipt in je achterzak kan zo'n bedrijf zich datr permiteren .


BIPT zit niet in de achterzak van belgacom hoor
om enkele voorbeelden te geven :

- openstellen adsl2+ netwerk
- aanpassen dagtarieven bij happy time voor het bellen naar telenet en versatel. verhogen van de prijs met 50%. verplicht
- belgacom mag zelden of niet te zeggen nooit iets als eerste lanceren of uitbrengen.
- aanpassen gsm-tarieven
en ik kan nog een tijdje doorgaan.

noem jij dat in de achterzak hebben.

Geplaatst: 01 jul 2008, 08:54
door cloink
Goztow schreef:Langs de andere kant: BGC is gemiddeld 11 € duurder dan de alternatieve. Dus je zou kunnen zeggen dat de raw copper reeds in de prijs zit.

Zo kan je het stellen, maar dan worden alle klanten die Belgacom ADSL i.c.m. een Discovery Line nemen stevig in de bruine dreef verkracht... :mrgreen: