Het grote Homeconnect topic - deel 1

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Wacko Santa
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jun 2008, 09:07

Bij mensen bij wie telefonie eventueel wel werkt, kunnen zij mij eens vermelden hoe lang het geduurd heeft tegen dat dit in orde was?

Hoe lang zitten jullie zoal zonder internet/telefoon? Wij zouden hier ook overschakelen, maar met een bedrijf hier in huis, kunnen we het ons moeilijker permitteren van een dag niet bereikbaar te zijn of zelf te kunnen bellen..
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 297
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 26 keer

Wacko Santa schreef:Bij mensen bij wie telefonie eventueel wel werkt, kunnen zij mij eens vermelden hoe lang het geduurd heeft tegen dat dit in orde was?

Hoe lang zitten jullie zoal zonder internet/telefoon? Wij zouden hier ook overschakelen, maar met een bedrijf hier in huis, kunnen we het ons moeilijker permitteren van een dag niet bereikbaar te zijn of zelf te kunnen bellen..

ik ben altijd bereikbaar geweest (de eerste dagen niet door providers als bv telenet). Omdat ik overstapte van belgacom naar dommel heb ik gewoon de telefoon bij op de splitter gestoken tot het signaal eraf was. Vanaf toen de telefoon op de siemens gestoken.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Wacko Santa schreef:Bij mensen bij wie telefonie eventueel wel werkt, kunnen zij mij eens vermelden hoe lang het geduurd heeft tegen dat dit in orde was?

Hoe lang zitten jullie zoal zonder internet/telefoon? Wij zouden hier ook overschakelen, maar met een bedrijf hier in huis, kunnen we het ons moeilijker permitteren van een dag niet bereikbaar te zijn of zelf te kunnen bellen..
Heb vorige woensdagavond geactiveerd. Donderdag in de loop van de ochtend kon ik bellen. Maar ik kan nog steeds niet door Mobistar en Telenet gebeld worden. Opgebeld worden vanaf een Belgacom lijn heeft een paar dagen gewerkt maar geeft nu altijd een bezettoon.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

BBB schreef:
Sniffie schreef:Hier wekt alles wat dommel betreft .

Dus telefonie ook?


ja dat werkt ook van deze morgen als ik wakker werd.
Telefoon klinkt hier beter en luider dan met Belgacom . Echt geen zever , wel 1 keer gehad dat ik aan het bellen was dat de verbinding onderbroken werd .

Enkel da wireless van de siemens wil niet blijven werken . Wat ook raar is dat de twee router ook geen internet heeft op zijn wireles .Via kabel werkt op de tweede router ook alles.

Via de software van dommel kan ik ook nog altijd niet inloggen , krijg altijd de melding dat de modem nog niet geconfigureert is of dat men telefoon nummer nog niet in orde is al werkt de telefoon wel .
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

wie gaat bellen om te vragen over de snelheid verhoging? ;)
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

icekiller2k6 schreef:wie gaat bellen om te vragen over de snelheid verhoging? ;)

Ik heb daarstraks gebeld op hun gratis nummer ivm telefoon en een factuur van netconnect die ik teveel heb gekregen, maar er nam niemand af
ik zal morgen nog is proberen

Ik heb router volledig gereset (met dat knopje), software volledig terug geïnstalleerd (nu op mijn laptop), procedure terug gevolgd, hopelijk krijg ik straks of morgen telefoon, ...

en mijn draadloos werkt wel (heb ik gisteren geprobeerd), nu blijf ik volledig uit de router uit en gewoon wachten, misschien dat het nu wel in orde komt (ik veronderstel toch dat ik nu niets meer moet doen; de homeconnect soft zei van gewoon te wachten en dat de router kon herstarten, ...)
Laatst gewijzigd door BBB op 01 jul 2008, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Sympathieke man aan de lijn.

De reden waarom opgebeld worden nog niet altijd lukt is omdat de meeste telefoonoperatoren hun routingtabellen nog niet hebben aangepast. Die zijn gisteren allemaal aangetekend aangeschreven en zijn wettelijk verplicht om dit zo snel mogelijk in orde te brengen. Dommel zet zoveel druk als ze kunnen. Hierin kan je Dommel dus niks verwijten.

De upgrade naar 12Mb zal pas in de loop van de volgende dagen/weken echt gebeuren door Belgacom. De procedures bij hen zijn nog niet helemaal duidelijk. Maar vanaf dat alles vastligt, zullen de upgrades in batch gebeuren. Je sync zal even wegvallen en 10 minuten later is het weer in orde - maar aan een hoger profiel dan - afhankelijk van je afstand tot de centrale. Ook hiervoor moeten we gewoon geduld hebben. Dommel kan hier niks aan veranderen.

PS: offtopic - die man heeft spontaan mijn afstand tot de centrale gemeten: ik zit op 900m. Dus 12Mb profiel is geen probleem. En in het najaar wordt de CityConnect infrastructuur in mijn buurt uitgerold. 24Mb here I come! :twisted:
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

FullHD schreef:Sympathieke man aan de lijn.

De reden waarom opgebeld worden nog niet altijd lukt is omdat de meeste telefoonoperatoren hun routingtabellen nog niet hebben aangepast. Die zijn gisteren allemaal aangetekend aangeschreven en zijn wettelijk verplicht om dit zo snel mogelijk in orde te brengen. Dommel zet zoveel druk als ze kunnen. Hierin kan je Dommel dus niks verwijten.

De upgrade naar 12Mb zal pas in de loop van de volgende dagen/weken echt gebeuren door Belgacom. De procedures bij hen zijn nog niet helemaal duidelijk. Maar vanaf dat alles vastligt, zullen de upgrades in batch gebeuren. Je sync zal even wegvallen en 10 minuten later is het weer in orde - maar aan een hoger profiel dan - afhankelijk van je afstand tot de centrale. Ook hiervoor moeten we gewoon geduld hebben. Dommel kan hier niks aan veranderen.

PS: offtopic - die man heeft spontaan mijn afstand tot de centrale gemeten: ik zit op 900m. Dus 12Mb profiel is geen probleem. En in het najaar wordt de CityConnect infrastructuur in mijn buurt uitgerold. 24Mb here I come! :twisted:

ghehe ik 1,3km.. maar hij zei dat de centrale tot hier geen verschil in kwaliteit was... ^^ dus zal wel rond de 18mbits halen ;)
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

had ik dat geweten dan had ik gisteren nog is alles terug geïnstalleerd
nu is het op een klein uurtje ineens in orde, VoIP brandt en ik kan bellen (ik kan alleen nog geen oproepen ontvangen, ook niet van proximus, maar waarschijnlijk zal nu pas mijn nummer doorgegeven worden ofzo)
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

BBB schreef:had ik dat geweten dan had ik gisteren nog is alles terug geïnstalleerd
nu is het op een klein uurtje ineens in orde, VoIP brandt en ik kan bellen (ik kan alleen nog geen oproepen ontvangen, ook niet van proximus, maar waarschijnlijk zal nu pas mijn nummer doorgegeven worden ofzo)


zijn bij u de dns gegevens ingevuld ?
Kan er iemand die dns nummers eens bezorgen dat ik die kan invullen a.u.b. ? was iets met 72 en 75 achteraan .
Zelete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
Locatie: Turnhout
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Sniffie schreef:
BBB schreef:had ik dat geweten dan had ik gisteren nog is alles terug geïnstalleerd
nu is het op een klein uurtje ineens in orde, VoIP brandt en ik kan bellen (ik kan alleen nog geen oproepen ontvangen, ook niet van proximus, maar waarschijnlijk zal nu pas mijn nummer doorgegeven worden ofzo)


zijn bij u de dns gegevens ingevuld ?
Kan er iemand die dns nummers eens bezorgen dat ik die kan invullen a.u.b. ? was iets met 72 en 75 achteraan .

http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=13635
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

raar ik haal momenteel +/- 500 kB/s (en ik heb nog altijd een 4640 kbps verbinding)
voordien was dat +/- 430 kB/S
niet dat ik klaag :-p
edit: ik weet dat newsleecher niet altijd even nauwkeurig is, maar ik gebruik BWMeter om mijn netwerk/internet gegevens bij te houden, en daar zie ik nu ook +/- 500kB/s staan, en dat programma is redelijk nauwkeurig; vroeger had ik daar ook +/- 430kB/S)
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

BBB schreef:raar ik haal momenteel +/- 500 kB/s (en ik heb nog altijd een 4640 kbps verbinding)
voordien was dat +/- 430 kB/S
niet dat ik klaag :-p
edit: ik weet dat newsleecher niet altijd even nauwkeurig is, maar ik gebruik BWMeter om mijn netwerk/internet gegevens bij te houden, en daar zie ik nu ook +/- 500kB/s staan, en dat programma is redelijk nauwkeurig; vroeger had ik daar ook +/- 430kB/S)


hoe kort woon je bij de centrale???
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

4.2 km
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ze hebben de capping weggehaald zeker?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

dat zou goed kunnen
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

BBB schreef:raar ik haal momenteel +/- 500 kB/s (en ik heb nog altijd een 4640 kbps verbinding)
voordien was dat +/- 430 kB/S
niet dat ik klaag :-p
edit: ik weet dat newsleecher niet altijd even nauwkeurig is, maar ik gebruik BWMeter om mijn netwerk/internet gegevens bij te houden, en daar zie ik nu ook +/- 500kB/s staan, en dat programma is redelijk nauwkeurig; vroeger had ik daar ook +/- 430kB/S)



staat vermeld dat ze nu het 4.6 profiel gaan toepassen en in de komende dagen gaat Belgacom ons op 12mbit zetten .

BBB kan jij de software gebruiken van dommel om in te loggen ?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Sniffie schreef:BBB kan jij de software gebruiken van dommel om in te loggen ?

Neen nog altijd niet
En ik bel naar hun, maar ze pakken niet af. :?
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

Is het normaal dat het VoIP-lampje op de Siemens na installatie van de modem niet brandt?
Ik heb ADSL signaal en internetconnectie werkt. Ons telefoonnummer zit nu echter nog bij Telenet. Zou het kunnen dat het VoIP-gedeelte pas actief wordt na de nummeroverdracht?
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Ja, dat is normaal. De HomeConnect toepassing configureert het VoIP gedeelte van de modem niet. Dat gebeurt automatisch vanop afstand door Dommel zelf. Maar dat kan een half uur tot een paar uur duren...
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

Oké, mijn forumwoorden waren nog niet koud of het VoIP-lampje begon zowaar te branden. Opbellen kan reeds, opgebeld worden nog niet. Hopelijk passen de operatoren hun routingtabellen snel aan.
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Ik probeer nu al 2 dagen naar dat 0800-nummer te bellen en er neemt gewoon niemand op, da's toch niet normaal?

Ik zou graag voor eind volgende week zijn overgeschakeld, anders kan ik nog eens een maand voor netconnect betalen omdat ze bij dommel onderbezet zijn.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Perkele schreef:Ik probeer nu al 2 dagen naar dat 0800-nummer te bellen en er neemt gewoon niemand op, da's toch niet normaal?

Ik zou graag voor eind volgende week zijn overgeschakeld, anders kan ik nog eens een maand voor netconnect betalen omdat ze bij dommel onderbezet zijn.


Bel dan eens naar de gewone helpdesk , daar pakken ze wel op.
0800 is een no go !
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

raar toch al een stuk of.. 3 a 4 keer gebeld naar 0800 nummer.. toch 2x opgenomen (zonder meerdere keren te moeten bellen)
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

icekiller2k6 schreef:raar toch al een stuk of.. 3 a 4 keer gebeld naar 0800 nummer.. toch 2x opgenomen (zonder meerdere keren te moeten bellen)


Dan heb je geluk gehad of is het aan het beteren ;-)
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Sniffie, kan je al gebeld worden (maw is uw nummer al overgedragen?)
Ik heb wel al een brief gekregen van Belgacom dat mijn nummer overgedragen wordt (vorige week)
Toen ik daarstraks belde naar belgacom bleek dat er bij hun nog geen opzeg was gebeurd, maar ze wisten mij daar te zeggen dat ik best kon vragen aan dommel om mijn abonnement op te zeggen (anders kon het zijn dat ik mijn nummer niet kon behouden), de reden dat ik naar belgacom helpdesk heb gebeld is omdat ze mij die "korting" hadden gegeven om dan nog een jaar daar te blijven, daarom dat ik wilde weten of ze nu eigenlijk mijn opzeg al hadden gehad.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

BBB schreef:Sniffie, kan je al gebeld worden (maw is uw nummer al overgedragen?)
Ik heb wel al een brief gekregen van Belgacom dat mijn nummer overgedragen wordt (vorige week)
Toen ik daarstraks belde naar belgacom bleek dat er bij hun nog geen opzeg was gebeurd, maar ze wisten mij daar te zeggen dat ik best kon vragen aan dommel om mijn abonnement op te zeggen (anders kon het zijn dat ik mijn nummer niet kon behouden), de reden dat ik naar belgacom helpdesk heb gebeld is omdat ze mij die "korting" hadden gegeven om dan nog een jaar daar te blijven, daarom dat ik wilde weten of ze nu eigenlijk mijn opzeg al hadden gehad.



Gisteren werkte alles zoals het moest wat telefoon betreft . Maar vandaag kreeg ik te horen dat de mensen me niet meer konden bereiken en dat ze te horen kregen dat het nummer niet meer beschikbaar was .

De brief van belgacom heb ik vorig jaar ook gekregen . Nu de software van dommel werkt ook nog niet . Wat betreft mijn opzegging bij belgacom heb ik zelf gedaan via aangtekend schrijven om de reden van nog vast te zitten als jij door die korting . Je kon daar tussen uit als je voor 1/07 je contract op zegde door niet akkoord te gaan met de prijsstijgingen .
Ik wacht nog even af , want had hier al ergens gelezen dat het enkele dagen zou kunnen duuren . Belgacom zal dommel wel wat kloten vermoed ik want die gaan met een berg klanten lopen.
Maar voor de zekerheid bel eens naar dommel op 7777 en vraag naar de situatie betreft belgacom . En laat dan morgen hier iets weten ;-)
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Sniffie schreef:Maar voor de zekerheid bel eens naar dommel op 7777 en vraag naar de situatie betreft belgacom . En laat dan morgen hier iets weten ;-)

Ik heb daarstraks ook naar dommel gebeld, maar die persoon zei tegen mij dat ik gewoon naar belgacom moest bellen om op te zeggen;
Bij Belgacom zeiden ze dat ik aan dommel moest vragen om op te zeggen.
Daarop heeft de persoon bij dommel gezegd van te wachten totdat ik kon opgebeld worden en dan naar belgacom te bellen om op te zeggen.
Sowieso gaat er morgen een brief naar belgacom met de betwisting van he abonnementsgeld van juli (en bij belgacom hebben ze gezegd dat dat jaarcontract geen probleem ging zijn, we zullen afwachten)
Ik heb trouwens ook een factuur teveel gekregen van netconnect, maar ik was blijkbaar het eerste geval (netconnect -> homeconnect) met een teveel aangerekende factuur, daar moest ik eind van de week nog is voor terugbellen)
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

@BBB

Zet zeker in je brief dat je niet akkoord gaat met de prijsstijgingen en het staat toch duidelijk in je contract van dommel dat je zelf niets moet doen als je bij belgacom zit. Enkel bij telenet of tele2 en konsoorten dat je zelf de lijn moet afzeggen .
Dus Dommel gaat hier in de fout , al zeg ik het niet graag .In de vermelding dat je gaat doen naar dommel betreft netconnect zet daar dan ook bij dat het opzeggen dient te gebeuren volgens contract .

Maar eigenlijk zijn het tegenstrijdige zaken want je hebt alwel een brief gehad met vermelding om je telefoonnummer over te dragen naar u nieuwe provider . Misschien best een kopie bij u aangetekend schrijven steken .
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik ben al meer dan een jaar klant bij belgacom, dus in principe zou ik zo kunnen opzeggen, alleen dat ze mij die "korting" wilden geven bij de factuur juni-juli voor terug een jaar bij hun te zitten.
Als ik kan opgebeld worden ga ik met al mijn brieven in een belgacom center binnen, meestal als je daar binnen gaat en je legt alles uit dan is het vlugger in orde.
(Betwisting van factuur is onderweg naar belgacom, en er is een ticket geopend bij belgacom mbt die korting)
De dommelfactuur daar bel ik eind van de week nog is voor terug naar dommel.
(De belgacom factuur is nog niet betaald omdat ik een "betwisting van factuur" heb geopend, dat is een standaard procedure van belgacom, ik krijg ten laatste binnen 2 weken daar het resultaat van, maar zo lang ga ik niet wachten, als ik kan opgebeld worden dan ga ik tot bij belgacom zelf)
sn00zerman
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jul 2008, 22:21
Bedankt: 2 keer

Hoi allemaal,

14 dagen geleden mijn homeconnect besteld, router enige dagen geleden toegekomen, contract in orde gemaakt, en vandaag brief ontvangen dat 04/07 mijn activering zou rond zijn, en m'n telefoonoverdracht ook.

Ik had mijn registratie vorige week via telefoon gedaan, omdat die software niet wilde werken. Ik had toen aangegeven dat er iemand van Belgacom moest langskomen, aangezien wij hier een "winkel" hebben gekocht, waar meerdere lijnen binnen lagen, en we niet wisten op welke lijn we moesten aansluiten. (winkel is ondertussen omgebouwd in loftstijl naar een woonst, maar dit terzijde)
In die brief stond dat er niemand ging langskomen, dus vandaag even gebeld met het 070-nummer. Men wist me daar te vertellen dat er 50V op het koperpaar zou komen te staan waarop dommel geactiveerd zou zijn.
Vandaag dus even gemeten, want er ligt een ADSL van de buren in ons kastje, en ik wilde vrijdag dus kunnen zien welke van de 2 lijnen met 50V op, de onze zou zijn dan. Tot mijn verbazing waren er dus al 2 lijnen met 50V op ;-)
Meteen even m'n siemens box aangesloten, en een kwartiertje later zat ik al op internet. (bellen lukt trouwens ook al, gebeld worden nog niet, dat zit nog op de telenet lijn, dus staan er hier voorlopig 2 telefoontoestellen, en X-lite werkt trouwens ook prima op te bellen via dommel)
Ondertussen heb ik ook al een proforma invoice ontvangen van dommel, omdat ze een technieker zouden langs sturen (is nog geen afspraak gemaakt)

Ik zit toch nog met enkele vragen, en denk dat de "experts" hier, me wel wat kunnen verderhelpen ;-)

1. Ik zie dat m'n huidige snelheid 4640 kbps is, en dat m'n lijn max. 8128 kbps aan kan. Ga ik dan binnen x-aantal dagen, max. 8Mbit hebben i.p.v. die 12 Mbit ? (Dit gebeurt automatisch hoop ik trouwens ?)

2. inloggen op de dommel-software lukt nog niet, ik krijg die melding met
configuratie/activatie/overname nog niet afgerond ...
Ik heb wel het IP-adres van m'n router al gewijzigd. (192.168.123.254 i.p.v. 192.168.2.1) Dit heeft hierop hopelijk geen invloed ?
(Ik moet m'n dommel al gebruiken, zit anders nog 2 weken op smalband bij telenet, had een turbonet abo (35 GB) en heb het max aantal blokken (95 GB) bijgekocht, en dat is "op")

3. Is het voldoende om naar dommel te bellen, om onder die proforma invoice en technieker onderuit te komen ?

4. bij de beschrijving van homeconnect lees ik ook dat een eigen domainnaam zou inbegrepen zijn in de prijs. Hoe "activeer" je die ? We willen hier dolgraag emailadressen met onze eigen domain, alsook die 200 MB webspace voor onze eigen domain zijn van harte welkom.
Kan dit ook met die dommel software ?


Alvast bedankt voor enige opheldering van m'n vragen ;-)


groeten,
Kris (Yes, eindelijk telenet de deur uit)
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

1. Neen. Die 8Mbit is de snelheid waarop je modem nu op de huidige lijn synchroniseert. Is bij mij net hetzelfde. Vanaf dat ADSL2 door Belgacom wordt geactiveerd (een van de komende dagen/weken) wordt je automatisch op 12Mbit overgeschakeld. Hoe snel dat effectief wordt, zal afhangen van de afstand van jouw aansluitpunt tot de Belgacom centrale.

2. IP adres veranderen heeft geen invloed. Gewoon afwachten.

3. Ik zou toch ook een email sturen, kwestie van iets tastbaars te hebben.

4. Dat zou in de toekomst via de HomeConnect software mogelijk worden. Maar voorlopig zit dat er nog niet in.
sn00zerman
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 02 jul 2008, 22:21
Bedankt: 2 keer

Thanks for the info ;-)
lijkt me duidelijk zo ...

Alleen met die domainname-toestanden zit ik een beetje in m'n maag.
Wil dat zeggen dat je die voorlopig niet kan gebruiken dan ?
Ik had gehoopt om m'n @telenet.be-mailadressen te kunnen schrappen, en ineens m'n eigen @mijndomain.be te kunnen gebruiken, zal dus met een tijdelijke tussenstap worden dan ?
Of neem ik beter eens contact op met hun servicedesk hieromtrend ?


groeten,
Kris
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Wel ja, stel hen de vraag en post hier het antwoord. Dan kunnen we allemaal nog iets bijleren... :wink:
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

en die domeinnaam, is dat voor altijd zolang je homeconnect klant bent? Of zou dit enkel voor 1 jaar zijn(gratis)?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

frado schreef:en die domeinnaam, is dat voor altijd zolang je homeconnect klant bent? Of zou dit enkel voor 1 jaar zijn(gratis)?

uw eigen .be domeinnaam inbegrepen

Volgens mij, hoe ik het interpreteer, zolang je homeconnect klant bent.
minne
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2008, 14:45

Hi,

hier ook zoveel problemen?

heeft iemand die 0800 nummer want ik bel reeds twee kaar die 070 nummer en krijg na 8 minuten en 5 euro kosten te horen dat ze op dat nummer niet antwoorden... leuk is anders.

Begin mij af te vragen waarom ik eigenlijk aan overschakel want de service is op dit moment ver te zoeken....

Thx!alvast
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Dat 0800 nummer is enkel een activatienummer voor HomeConnecters. Je kan ook je vraag hier posten. Da's ook gratis. :wink: We kunnen natuurlijk niet met alles helpen...

Trouwens, met de Dommel helpdesk (en het 0800 nummer) moet je een beetje geluk hebben. Het ene moment nemen ze niet op; het andere moment geraak je zo binnen. Tot nu toe ben ik altijd heel vriendelijk geholpen - als ik binnenraakte (+/- 1 keer op 2).
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Sniffie schreef:Gisteren werkte alles zoals het moest wat telefoon betreft . Maar vandaag kreeg ik te horen dat de mensen me niet meer konden bereiken en dat ze te horen kregen dat het nummer niet meer beschikbaar was .

Kun je eigenlijk al terug opgebeld worden? Ik probeer met mijn proximus te bellen naar mijn vaste lijn zonder resultaat (en ik heb gisteren nog iemand laten bellen met een vaste lijn van belgacom en ook niets)

@minne
Die gratis nummer is voor de homeconnectgebruikers (als ik mij niet vergis) en die wordt in de loop van uw procedure getoond in de software.
Maar daar krijg je ook niet gemakkelijk iemand aan de lijn (of je moest geluk hebben misschien)
minne
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jul 2008, 14:45

ik ben toevallig een homeconnecter en schreef het nummer niet op ... dom van mij... ma swat als niemand hem geeft dan desinstal ik dienen brol wel en kom ik het zo wel te weten! toch bedankt moeste het nog laten weten... :wink:

EDIT: vriendelijk helpen betaald mijn 5euro slechte muziek nie terug he...
Gesloten

Terug naar “Dommel”