België is duur internetland

Nieuws omtrent telecom
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

BasMSI schreef:Vroeger had ik een Nokia 9500, zeer goede ontvanger....wel erg duur...
De SAB's doen zo'n beetje wat de Nokia deed, maar dan veel goedkoper.
(de diode truuk heeft de Sab ook, de kenners weten wat het is)


Ah ik gebruik die 9500 nog steeds, ongekend klasse materiaal.

Trouwens voor mensen die geen nederlandse ondertitels nodig hebben. Je kan ook kijken voor een engels abonnement via hotbird. Daar krijg je voor bijna dezelfde prijs als hier digitale televisie een aanbod die zowat tientallen kwalitatieve kanalen omvat.
Das het voordeel van het buitenland, daar zeveren ze niet over concurrentie... ze hebben er gewoon.
voodoodoll
Plus Member
Plus Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 dec 2007, 17:36

Het enige "land" waar er echt concurrentie is op de satelliet da's in het Midden-Oosten en Noord-Afrika! In Frankrijk heeft CanalSat z'n concurrent TPS onlangs opgekocht, in Engeland is er enkel concurrentie op pay-tv vlak tussen de sportzenders van Sky en Setanta, in Duitsland heb je Premiere en ArenaSat maar die laatste is vorig jaar z'n paradepaardje (de Bundesliga) kwijtgespeeld aan Premiere en kan je ondertussen als vrij nietig beschouwen.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Caey schreef:
BasMSI schreef:Vroeger had ik een Nokia 9500, zeer goede ontvanger....wel erg duur...
De SAB's doen zo'n beetje wat de Nokia deed, maar dan veel goedkoper.
(de diode truuk heeft de Sab ook, de kenners weten wat het is)


Ah ik gebruik die 9500 nog steeds, ongekend klasse materiaal.


Ik heb die in de slaapkamer staan, ik heb kijk graag Duitse zenders vanwege het aanbod.
's Nachts is er op de andere posten toch geen bal te beleven.
Anyway, wat ik ook gaaf vind aan de 9500 is de SCSI aansluiting waar je met je PC mooi TCP/IP paketten kan rippen, heb je echter wel een grote harddisk voor nodig, want het vliegt binnen.
Heel handig om MP3's te verzamelen, in no time barst je ervan zonder iets te moeten doen :lol:
Ik deed dat toen ADSL hier nog niet mogelijk was.

Wat aangaande concurrentie, dat heeft Sat genoeg van Kabel en BGC, spijtig alleen dat veel mensen niet "willen" kijken naar een SAT oplossing.
Want er is veel en veel meer dan die paar lullige zendertjes via de kabel of BGC....
Op de satelliet is er altijd wel wat te beleven, zeker als je die journalisten-transponders op tijd weet te vinden, dan zie je die lui bv in Afghanistan in hun neus peuteren totdat ze in het Journaal hun zegje mogen doen.
Altijd leuk.
Of nieuwe dingen die ze uittesten, is op sat al heel erg lang.
Digitale TV? Al tientallen jaren, van ver voor Belgie maar breedband Internet had :lol:
Helaas denken velen nog altijd dat zo'n schotel lastig is of onbetrouwbaar, maar ze realiseren zich niet dat wat je via BGC en Kabel ziet dat dat ook van de schotel komt :lol:
Waarom een ander betalen als je het zelf uit de lucht kan plukken en bovendien zelf bepaald wat je wel en niet kan kijken.
Ok, de rode knop hebben we niet, maar zeg nu zelf, dat weegt toch echt niet op tegen je vrijheid van kijken wat je zelf wil.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

In verband met het gratis aanbieden van 'Raw Copper' bij Belgacom ADSl,moet de politiek daar niet van verwittigd worden ??
Messchien kan iemand een email opsturen??
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

fluppie schreef:In verband met het gratis aanbieden van 'Raw Copper' bij Belgacom ADSl,moet de politiek daar niet van verwittigd worden ??
Messchien kan iemand een email opsturen??


En jij denkt dat die er iets aan doen?
Die hebben geen tijd, ze zijn veel te druk bezig met eigen onnozele probleempjes.
Zoals:

Hoe kan ik zolang mogelijk blijven zitten? (Premier)
Hoe kan ik zoveel mogelijk geld van de Vlamingen afpersen? (Walen)
Hoe kunnen we zoveel mogelijk België verfransen? (Walen)

en ga zomaar door, regeren doen die al maanden niet.
Enkel bekvechten en geld opdoen.

Denk maar niet dat die zich met Belgacom hun monopolistische praktijken gaan bezig houden.
Zeker niet nu Electrabel geen geld wil geven :lol:

En wat ga je nu stemmen over een paar maanden?
CD&V liegt alles bij elkaar, net als de andere regerings partijen...wat een mop...
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Caey
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 dec 2006, 22:13

fluppie schreef:In verband met het gratis aanbieden van 'Raw Copper' bij Belgacom ADSl,moet de politiek daar niet van verwittigd worden ??
Messchien kan iemand een email opsturen??



Van onze favoriete bezige bij:
hollebollegijs schreef:en ga je hiermee niet akkoord, reklameer dan bij het bipt en niet bij belgacom.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Basmsi,wat u zegt is de harde waarheid,messchien is het best een email te sturen naar de Europa,naar Viviane R ,haar volledige naam ontgaat mij even,maar ik geloof dat er hier mensen op Usrbase zijn die het email adres van haar al eens gepost hebben.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

fluppie schreef:Basmsi,wat u zegt is de harde waarheid,messchien is het best een email te sturen naar de Europa,naar Viviane R ,haar volledige naam ontgaat mij even,maar ik geloof dat er hier mensen op Usrbase zijn die het email adres van haar al eens gepost hebben.


En die gaan naar mij luisteren?
Beter stappen de andere providers naar die dame met een klacht, die hebben een veel beter zich op de "aankoop" bedragen die ze moeten neertellen.
Het Bipt heeft geen nut, die hebben nog nooit veel gedaan, waarom zouden die nu wel ineens in gang schieten?
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

fluppie schreef:In verband met het gratis aanbieden van 'Raw Copper' bij Belgacom ADSl,


Het zoveelste bewijs die de monopolische machtspositie van belgacom aantoont. Het is een objectief gegeven. Ben benieuwd welke foef Belgacom nu weer gaat uitvinden om dat te verantwoorden. Welke leugen ze nu weer gaan opdissen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

't Is hun eigen netwerk he, can't blame them. Moest gij competitors toe moeten laten van het BIPT op uw eigen netwerk, dan wil je er toch geld uit slaan? Want dat zijn allemaal klanten van u die weg gaan naar de concurentie, en om die concurentie te schaden wilt ge er toch geld uit halen? :)
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

raw copper wordt aangerekend als kost, niet als commercieel product. als ze zelf dan niks aanrekenen aan hun eigen klanten dan wil dat zeggen dat die kost er niet is en mogen ze die niet doorrekenen aan anderen.
Please help, looking for a way to get rich and fast
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Lord Utopia schreef:'t Is hun eigen netwerk he, can't blame them. Moest gij competitors toe moeten laten van het BIPT op uw eigen netwerk, dan wil je er toch geld uit slaan? Want dat zijn allemaal klanten van u die weg gaan naar de concurentie, en om die concurentie te schaden wilt ge er toch geld uit halen? :)


En dat is nu juist wat het Bipt moet reguleren, dat Belgacom voor iedereen een gelijk tarief hanteert.
Maar Belgacom is niet in staat dat te begrijpen, noch grijpt het Bipt in (zoals altijd) dus doet Belgacom gewoon waar ze zin in heeft.

Wie zijn er de klos van dit gedrag?

1. De andere providers!

2. De mensen die bij andere providers willen.

3. Mensen die bij Belgacom zitten ook (wegens veel te hoge tarieven)

4. Eigenlijk iedereen, ook de Telenet mannen, want BGC en Telenet spelen onder 1 hoedje en niet voor het eerst.

Het is puur monopolie gedrag, en aangezien zowel de regering als het Bipt faalt om er iets tegen te kunnen/willen doen is er iets grondig mis.

België is zo ongeveer het meest bekabelde land ter wereld, en dat al jaren land....en toch moeten de prijzen zo hoog blijven?

Als het Bipt deed wat het moet doen, dan hadden we prijzen als in onze buurlanden.
Deed de regering wat ze moest doen, dan waren prijzen in de winkels op het nivo van de buurlanden.
Wist je dat Nederland in de supermarkten op de meeste artikelen 50 to 75% goedkoper is!
Probeer daar je auto maar een vol te gooien voor 140 Euro aan levensmiddelen (wel natuurlijk goed opletten), het lukt je enkel in een dikke 4x4 of een grote bak met een lege achterbank :lol:

Hoe zou dat nu komen?
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

BasMSI schreef:Wist je dat Nederland in de supermarkten op de meeste artikelen 50 to 75% goedkoper is!


Overdrijf anders :p

En jongens ik word echt heeeel moe van deze eindeloze discussies hoor. BGC is een vuile monopolist. Die van telenet zijn rotzakken. Nuff said. Jullie hoeven dat niet in elke topic over hun te gaan herhalen.

edit: ohja het BIPT zijn arme sukkelaarkes zonder daadkracht, bijna vergeten
Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Rogue schreef:
BasMSI schreef:Wist je dat Nederland in de supermarkten op de meeste artikelen 50 to 75% goedkoper is!


Overdrijf anders :p


Echt niet, een fatsoenlijk brood om maar iets te noemen kost 59 cent bij C1000
Vergelijk de prijzen dan zelf, hier heb je een aanbiedingen link: >>C1000<<

En zeg dan nog eens dat ik overdrijf.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

BasMSI schreef:Echt niet, een fatsoenlijk brood om maar iets te noemen kost 59 cent bij C1000
Vergelijk de prijzen dan zelf, hier heb je een aanbiedingen link: >>C1000<<

En zeg dan nog eens dat ik overdrijf.


Dat is 1 artikel, niet "de meeste" ... zoals jij zegt. 50 to 75 % is gewoon overdreven. Over het algemeen is het bij onze noorderburen 30% goedkoper, bij den Duits zelfs tot 40% ( ps, er heeft daarover een 3-tal weken geleden een artikel in de humo over gestaan )
gert.jansen
Pro Member
Pro Member
Berichten: 263
Lid geworden op: 02 jun 2007, 23:29
Locatie: Oostmalle
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Zelfs met de nuancering tot 30-40% blijft het verschil erg groot.
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

ditCh schreef:
BasMSI schreef:Echt niet, een fatsoenlijk brood om maar iets te noemen kost 59 cent bij C1000
Vergelijk de prijzen dan zelf, hier heb je een aanbiedingen link: >>C1000<<

En zeg dan nog eens dat ik overdrijf.


Dat is 1 artikel, niet "de meeste" ... zoals jij zegt. 50 to 75 % is gewoon overdreven. Over het algemeen is het bij onze noorderburen 30% goedkoper, bij den Duits zelfs tot 40% ( ps, er heeft daarover een 3-tal weken geleden een artikel in de humo over gestaan )


Jij bent lekker eerst ontken je vervolgens bevestig je je geeft alleen aan dat het iets minder % zou zijn, bij verse melk alvast ook 50% voor de prijs van 1 liter in belgie heb je twee liter in Nederland.
Nu al 2 artikelen wie volgt?
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

dbr schreef:Jij bent lekker eerst ontken je vervolgens bevestig je je geeft alleen aan dat het iets minder % zou zijn,


Is dit zelfs Nederlands ?
voodoodoll
Plus Member
Plus Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 dec 2007, 17:36

Daarmee is weer eens bewezen dat Vlamingen beter Nederlands kennen dan Nederlanders :lol:
voodoodoll
Plus Member
Plus Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 dec 2007, 17:36

BasMSI schreef:
Rogue schreef:
BasMSI schreef:Wist je dat Nederland in de supermarkten op de meeste artikelen 50 to 75% goedkoper is!


Overdrijf anders :p


Echt niet, een fatsoenlijk brood om maar iets te noemen kost 59 cent bij C1000
Vergelijk de prijzen dan zelf, hier heb je een aanbiedingen link: >>C1000<<

En zeg dan nog eens dat ik overdrijf.


Het verschil is: je kan gaan winkelen in Nederland als je vervoer hebt maar je kan geen Nederlandse ISP nemen. De vergelijking, of opmerking, werkt dan ook helemaal niet.
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

ditCh schreef:
dbr schreef:Jij bent lekker eerst ontken je vervolgens bevestig je je geeft alleen aan dat het iets minder % zou zijn,


Is dit zelfs Nederlands ?


Jawel, gewoon plat toegegeven ik mis nogal eens een letter of leestekens en ben zeker geen taaltalent.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”