Dommel Homeconnect - Internet en telefoon in één

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

ja maar bij netconnect+boostpack is mediumband tegen 4096 kbit/sec.
bij homeconnect tegen 1024 kbit/sec.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

De limieten zijn al zo ruim... 200 GB? Dat is toch écht wel het gevoel om te surfen zonder het gevoel te hebben om gelimiteerd te worden hoor.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

limiet is limiet, hoe ruim dan ook. ik wil limietloos!
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

darkzero schreef:limiet is limiet, hoe ruim dan ook. ik wil limietloos!

Dat is bullshit he :roll:
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

waarom? in de buurlanden is dit overal zo. dommel kan het met netconnect+boostpack. als ze het met homeconnect niet willen geven, dan is dat maar zo. maar om mijn uitspraken daarom bullshit te noemen, dat gaat mij toch wat te ver... :roll:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

darkzero schreef:waarom? in de buurlanden is dit overal zo. dommel kan het met netconnect+boostpack. als ze het met homeconnect niet willen geven, dan is dat maar zo. maar om mijn uitspraken daarom bullshit te noemen, dat gaat mij toch wat te ver... :roll:
Dus als de limiet ligt op 600 GB, en je komt toe met 175 GB, dan nog ga je limietloos aanvragen? Ja, dat is bullshit, ik zal niet de enige zijn die dat denkt. :roll:
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Lord Utopia schreef:
darkzero schreef:waarom? in de buurlanden is dit overal zo. dommel kan het met netconnect+boostpack. als ze het met homeconnect niet willen geven, dan is dat maar zo. maar om mijn uitspraken daarom bullshit te noemen, dat gaat mij toch wat te ver... :roll:
Dus als de limiet ligt op 600 GB, en je komt toe met 175 GB, dan nog ga je limietloos aanvragen? Ja, dat is bullshit, ik zal niet de enige zijn die dat denkt. :roll:



hmm het probleem is.. wij Belgen voelen ons altijd genaaid TOT we hetzelfde krijgen als onze buurlanden.. dus goedkoper & betere voorwaarden..

en limietloos is het niet, 't is FUP.. en fup is in de meeste landen rond de 500gb per maand MAX (ook niet elke maand!).

inprincipe wil ik Alice in Belgie..
25euro all in geen limiet etc.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

Lord Utopia schreef:Dus als de limiet ligt op 600 GB, en je komt toe met 175 GB, dan nog ga je limietloos aanvragen? Ja, dat is bullshit, ik zal niet de enige zijn die dat denkt. :roll:

ik ben geen vrangende partij hè! nog eens: zij bieden het aan bij netconnect+boostpack, bij homeconnect (nog) niet. dan kies ik gewoon voor de eerste optie punt
en dat is mijn laatste reply hierover want dit leidt toch tot niets. mijn post was gewoon om te horen of er bij homeconnect ook een pack is (of zou komen?) dat limietloos internet mogelijk maakt.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Yargo schreef:Hmm,

In de eerste proforma factuur staat er:

Renew Date: 1970/01/01

En in de tweede:

Renew Date: 1970/02/01

Ze mogen hun datums wel nekeer aanpassen hoor :roll:


Zonet een belletje gedaan naar Dommel. Ze kunnen geen facturen terugvinden op mijn naam, zelf niet als ik de factuurnummers doorgeef. Het is ook niet normaal dat ik 2 facturen heb gekregen aangezien de eerste maand bij dommel gratis is. Hij zei dat ik ze maar moest negeren.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Yargo schreef:
Yargo schreef:Hmm,

In de eerste proforma factuur staat er:

Renew Date: 1970/01/01

En in de tweede:

Renew Date: 1970/02/01

Ze mogen hun datums wel nekeer aanpassen hoor :roll:


Zonet een belletje gedaan naar Dommel. Ze kunnen geen facturen terugvinden op mijn naam, zelf niet als ik de factuurnummers doorgeef. Het is ook niet normaal dat ik 2 facturen heb gekregen aangezien de eerste maand bij dommel gratis is. Hij zei dat ik ze maar moest negeren.



kun je al inloggen? ;)

@darkzero heb je ook homeconnect besteld?
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

icekiller2k6 schreef:@darkzero heb je ook homeconnect besteld?

nee. ik heb nu dus netconnect+boostpack op een belgacom discovery line. bel en sms momenteel met nonoh.
binnenkort verhuis ik van hasselt naar diepenbeek. ik geloof dat daar het koperpaar ook aanwezig is. daarom dacht ik om dan ineens homeconnect te bestellen. nu ga ik gewoon m'n huidig netconnect+boostpack houden en m'n lijn door belgacom laten verhuizen (behoud van telefoonnummer en adsl-signaal). wel ga ik m'n fritzbox (van dommel, niet draadloos) vervangen door de siemens gigaset. en dan afwachten als cityconnect misschien ooit in diepenbeek zou komen. de siemens modem blijf ik dan gewoon houden, ook al zou die geen annex m aankunnen want een tragere upload is voor mij niet zo belengrijk als een snelle download.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

darkzero schreef:
icekiller2k6 schreef:@darkzero heb je ook homeconnect besteld?

nee. ik heb nu dus netconnect+boostpack op een belgacom discovery line. bel en sms momenteel met nonoh.
binnenkort verhuis ik van hasselt naar diepenbeek. ik geloof dat daar het koperpaar ook aanwezig is. daarom dacht ik om dan ineens homeconnect te bestellen. nu ga ik gewoon m'n huidig netconnect+boostpack houden en m'n lijn door belgacom laten verhuizen (behoud van telefoonnummer en adsl-signaal). wel ga ik m'n fritzbox (van dommel, niet draadloos) vervangen door de siemens gigaset. en dan afwachten als cityconnect misschien ooit in diepenbeek zou komen. de siemens modem blijf ik dan gewoon houden, ook al zou die geen annex m aankunnen want een tragere upload is voor mij niet zo belengrijk als een snelle download.



hij kan annex m aan ben gaan vragen bij dommel (aan de deur :p)
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

ideaal! ik ga kortbij hen wonen eigenlijk, op dezelfde steenweg op minder dan 1km van hen
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Even mijn ervaring delen:

5 mei HomeConnect box afgehaald in Leuven bij Loveno.
's Avonds software geïnstalleerd maar gezien ik nog geen ADSL thuis heb (wel een telefoonlijn), moet ik naar een (gratis!) HomeConnect activatienummer bellen (tussen 9 en 18u).

6 mei activatienummer gebeld. Een uurtje of wat later zat er een contract en aanvraagformulier voor domiciliëring in mijn (g)mail box. Contract ondertekend en teruggefaxt.

Vorige week gebeld en de aansluiting zou toen tegen het einde van de week in orde zijn.

Vandaag nog eens gebeld en de aansluiting zou in de loop van deze week in orde moeten zijn.

Elke keer dat ik belde ben ik wel vriendelijk te woord gestaan maar het begint naar mijn zin wat lang te duren...

Is er eigenlijk al iemand met een werkende HomeConnect aansluiting?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

aangezien er geen actieve lijn is moet belgacom langskomen (komen de draden controleren)

dit is waarschijnlijk het hekelpunt...
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Als je met actieve lijn een Belgacom lijn bedoelt, die heb ik wel. Alleen heeft er nog nooit ADSL op gedraaid. Bij Dommel zeiden ze me dat alles van op afstand zou kunnen worden geregeld.
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

FullHD schreef:Als je met actieve lijn een Belgacom lijn bedoelt, die heb ik wel. Alleen heeft er nog nooit ADSL op gedraaid. Bij Dommel zeiden ze me dat alles van op afstand zou kunnen worden geregeld.


volgens mij hoeft hier idd geen technieker aan te pas komen. ADSL signaal wordt vanuit de centralen geactiveerd, zijn aansluitingen binnenshuis zijn al in orde. Als je lijn echt actief moet worden gemaakt (zoals na overschakelenvan telenet) sturen ze iemand langst om de connecties naar een wanddoosje ofzo te maken...

ik begin mij ook al af te vragen of er eigenlijk al iemand een actief homeconnect abbo heeft? Ook na overschakelen van bv telenet?
Aspharanx
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 jun 2007, 10:23

Allereerst sorry als de vragen zijn gesteld, ben beginnen lezen maar dit topic blijft maar komen en ga die nu niet volledig lezen :p

We hebben nu al dommel netconnect en wensen over te stappen op homeconnect, we hadden echter wat vraagjes. We zijn van plan om onze vaste lijn op te zeggen, dus al onze telefonie gaat dus via dommel VOIP.

1. Kan je dan nog altijd faxen (dus via die VOIP)?

2. Er zijn twee telefoonaansluitingen aan die box. Probleem is nu dat de router op mijn kamer komt te staan (server, hdrecorder met epg en mijn pc zijn verbonden via netwerkkabel). De telefoon en de fax staan beneden. Ik heb wel een telefoonstopcontact op mijn kamer langswaar internet binnenkomt. Nu stel ik mij de vraag, als ik die siemens router op mijn kamer zet en ik die gewoon verbind met het telefoonstopcontact in mijn kamer, werkt die telefonie dan ook beneden? Of moeten die apparaten ook worden verbonden met de router. Heb niet bepaald zin om die fax en de telefoon op mijn kamer te zetten... kan mijn moeder hier alle dagen komen zitten om te faxen voor haar werk. En aan de andere kant heb ik nu ook niet bepaald zin om mijn epg te missen, is zo verdomd handig als je iets wil opnemen van tv.

Alvast bedankt.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Aspharanx schreef:1. Kan je dan nog altijd faxen (dus via die VOIP)?

Ik heb die vraag telefonisch aan Dommel gesteld en men heeft mij bevestigd dat dit geen probleem is.

Aspharanx schreef:2. Als ik die siemens router op mijn kamer zet en ik die gewoon verbind met het telefoonstopcontact in mijn kamer, werkt die telefonie dan ook beneden? Of moeten die apparaten ook worden verbonden met de router.

Je hangt de router aan de telefoonlijn voor je ADSL connectie en je hangt alle (analoge) telefoons en faxtoestellen aan de router (die de gesprekken en fax-transmissies omzet in data die via je ADSL connectie wordt verstuurd)

Klinkt logisch, niet? :wink:
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

FullHD schreef:
Aspharanx schreef:1. Kan je dan nog altijd faxen (dus via die VOIP)?

Ik heb die vraag telefonisch aan Dommel gesteld en men heeft mij bevestigd dat dit geen probleem is.

Aspharanx schreef:2. Als ik die siemens router op mijn kamer zet en ik die gewoon verbind met het telefoonstopcontact in mijn kamer, werkt die telefonie dan ook beneden? Of moeten die apparaten ook worden verbonden met de router.

Je hangt de router aan de telefoonlijn voor je ADSL connectie en je hangt alle (analoge) telefoons en faxtoestellen aan de router (die de gesprekken en fax-transmissies omzet in data die via je ADSL connectie wordt verstuurd)

Klinkt logisch, niet? :wink:

Als de telefoondraad die naar je kamer gaat minstens 4 adertjes heeft dan zou je een tweede stopcontact kunnen zetten om het telefoonsignaal terug naar de verdeeldoos, en daar doorverbinden met alle andere toestellen... Vereist natuurlijk wel een beetje technisch inzicht, mss dat je iemand kent?
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

glenner05 schreef:het telefoonsignaal terug naar de verdeeldoos

Met HomeConnect is er toch geen telefoonsignaal meer? Alles gaat over de ADSL connectie.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Kan die Siemens Gigaset SX-762 ook gebruikt worden voor Cityconnect ? Ik zou hem bij Loveno kopen, maar dat is een volledig Homeconnect pack. Aangezien ik al over cityconnect beschik heb ik dit dus niet nodig.
Is die homeconnect connectie al pre-installed op die set of niet ?

Tnx !
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

CityConnect is gewoon ADSL2+ en dat kan die Gigaset SX-762 aan, ja.
Uit een andere post hier ergens, kan ik afleiden dat de modem vrij instelbaar is (de mijne zit nog steeds netjes in de doos).

Maar is deze modem geen overkill als je hem alleen maar voor CityConnect wil gebruiken? Je krijgt er VOIP functionaliteit en een maand gratis HomeConnect bij. Denk je niet dat dat de prijs van het pakket wat (nadelig voor jou) beïnvloedt?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

FullHD schreef:CityConnect is gewoon ADSL2+ en dat kan die Gigaset SX-762 aan, ja.
Uit een andere post hier ergens, kan ik afleiden dat de modem vrij instelbaar is (de mijne zit nog steeds netjes in de doos).

Maar is deze modem geen overkill als je hem alleen maar voor CityConnect wil gebruiken? Je krijgt er VOIP functionaliteit en een maand gratis HomeConnect bij. Denk je niet dat dat de prijs van het pakket wat (nadelig voor jou) beïnvloedt?


maakt weinig uit.. de modem 'gewoon' kost ook 129euro..

dus abonement kost niets.. en VOIp wilt hij misschien met een eigen VOIP 'server' doen..
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

glenner05 schreef:Als de telefoondraad die naar je kamer gaat minstens 4 adertjes heeft dan zou je een tweede stopcontact kunnen zetten om het telefoonsignaal terug naar de verdeeldoos, en daar doorverbinden met alle andere toestellen... Vereist natuurlijk wel een beetje technisch inzicht, mss dat je iemand kent?


Dit klinkt leuk, maar kan dat technisch ?

Ik zie het momenteel zo:

Telefoon signaal Belgacom komt binnen in bv garage. Vanuit die garage vertrekken er twee telefoonkabels (eentje naar de slaapkamer, de ander naar de woonkamer).

Stel nu dat het telefooncontact in die slaapkamer over 4 adertjes beschikt. Je sluit een extra telefooncontact aan op de muur. En verbindt dan de telefoon-ingang met de line-in op de modem/router. De pots-uitgang op de modem/router verbindt je met de extra aangemaakte telefooncontactdoos. Deze telefooncontactdoos loopt terug naar de opsplitsing in je garage.

Echter welk signaal loopt er dan over deze kabel ?
- Van de garage -> slaapkamer = telefoon signaal (in)
- Van slaapkamer -> garage (over zelfde kabel ?, andere draad ?) = voip signaal (uit)

Dit voip signaal lust dan (via de garage) door naar de woonkamer. Waar je ook een telefoon kan aansluiten.

Klopt deze redenering ?
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

FullHD schreef:CityConnect is gewoon ADSL2+ en dat kan die Gigaset SX-762 aan, ja.
Uit een andere post hier ergens, kan ik afleiden dat de modem vrij instelbaar is (de mijne zit nog steeds netjes in de doos).

Maar is deze modem geen overkill als je hem alleen maar voor CityConnect wil gebruiken? Je krijgt er VOIP functionaliteit en een maand gratis HomeConnect bij. Denk je niet dat dat de prijs van het pakket wat (nadelig voor jou) beïnvloedt?


Ja eigenlijk heb ik dat helemaal niet nodig, maar Dommel blijft maar beweren dat mijn disconnects aan mijn modem liggen en niet aan hun hardware dus ga ik deze aanschaffen (zoals zij voorstellen). Ik ga natuurlijk mijn huidige modem en router verkopen want hier is volgens mij niets mis mee, maar ik moet echt zeker zijn dat die disconnects weggaan. Ik werk nl. drie dagen per week thuis en als je dan constant disconnects hebt is het moeilijk werken (en 't is vooral frustrerend om telkens die vpn terug te moeten connecteren).
Als deze modem geen verbetering brengt, neem ik een Belgacom Light abonnement om thuis te werken ... geen andere oplossing mogelijk (ik heb al BelgacomTV dus dat kan snel ge-upgrade worden van Time naar Light veronderstel ik)
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

jollito schreef:
FullHD schreef:CityConnect is gewoon ADSL2+ en dat kan die Gigaset SX-762 aan, ja.
Uit een andere post hier ergens, kan ik afleiden dat de modem vrij instelbaar is (de mijne zit nog steeds netjes in de doos).

Maar is deze modem geen overkill als je hem alleen maar voor CityConnect wil gebruiken? Je krijgt er VOIP functionaliteit en een maand gratis HomeConnect bij. Denk je niet dat dat de prijs van het pakket wat (nadelig voor jou) beïnvloedt?


Ja eigenlijk heb ik dat helemaal niet nodig, maar Dommel blijft maar beweren dat mijn disconnects aan mijn modem liggen en niet aan hun hardware dus ga ik deze aanschaffen (zoals zij voorstellen). Ik ga natuurlijk mijn huidige modem en router verkopen want hier is volgens mij niets mis mee, maar ik moet echt zeker zijn dat die disconnects weggaan. Ik werk nl. drie dagen per week thuis en als je dan constant disconnects hebt is het moeilijk werken (en 't is vooral frustrerend om telkens die vpn terug te moeten connecteren).
Als deze modem geen verbetering brengt, neem ik een Belgacom Light abonnement om thuis te werken ... geen andere oplossing mogelijk (ik heb al BelgacomTV dus dat kan snel ge-upgrade worden van Time naar Light veronderstel ik)


van waar ben je..? als je in de buurt ben mag je mijn modem tijdelijk lenen..
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

Fireblade schreef:Waarschijnlijk op aangeleerde kennis. Leren is niet moeilijk, je moet alleen de moeite doen.


en niet te vergeten ' onthouden ' :) .
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Gent32m schreef:
glenner05 schreef:Als de telefoondraad die naar je kamer gaat minstens 4 adertjes heeft dan zou je een tweede stopcontact kunnen zetten om het telefoonsignaal terug naar de verdeeldoos, en daar doorverbinden met alle andere toestellen... Vereist natuurlijk wel een beetje technisch inzicht, mss dat je iemand kent?


Dit klinkt leuk, maar kan dat technisch ?

Ik zie het momenteel zo:

Telefoon signaal Belgacom komt binnen in bv garage. Vanuit die garage vertrekken er twee telefoonkabels (eentje naar de slaapkamer, de ander naar de woonkamer).

Stel nu dat het telefooncontact in die slaapkamer over 4 adertjes beschikt. Je sluit een extra telefooncontact aan op de muur. En verbindt dan de telefoon-ingang met de line-in op de modem/router. De pots-uitgang op de modem/router verbindt je met de extra aangemaakte telefooncontactdoos. Deze telefooncontactdoos loopt terug naar de opsplitsing in je garage.

Echter welk signaal loopt er dan over deze kabel ?
- Van de garage -> slaapkamer = telefoon signaal (in)
- Van slaapkamer -> garage (over zelfde kabel ?, andere draad ?) = voip signaal (uit)

Dit voip signaal lust dan (via de garage) door naar de woonkamer. Waar je ook een telefoon kan aansluiten.

Klopt deze redenering ?


je ziet het juist...

kijk, een telefoonsignaal, dus ook een ADSL signaal) verloopt over twee adertjes. Als je kabel dus over 4 of meer adertjes beschikt (wat meestal wel zo is) komt het ADSL signaal over 2 adertjes van garage (verdeeldoos, binnenkomende BC lijn) naar slaapkamer. deze twee adertjes zitten al op uw bestaande contactdoos aangesloten, dus hierin plug je de line in van je modem. Nu installeer je een tweede contactdoos, hiervoor gebruik je de twee reserve adertjes van diezelfde kabel. Hierop sluit je je telefoonuitgang van e modem op aan. Het telefoonsignaal loopt nu terug naar de garage, maar heb je natuurlijk ook nog op de slkaapkamer (gebruik een dubbele telefoonstekker ofzo). In de garage verbind je die twee adertjes met het telefoonsignaal van de modem door met alle andere bestaande telefoonlijntjes die naar ander plaatsen in het huis gaan (zoals woonkamer...)
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

glenner05, bedankt voor de uitleg :-)
Aspharanx
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 jun 2007, 10:23

FullHD schreef:
Aspharanx schreef:1. Kan je dan nog altijd faxen (dus via die VOIP)?

Ik heb die vraag telefonisch aan Dommel gesteld en men heeft mij bevestigd dat dit geen probleem is.

Aspharanx schreef:2. Als ik die siemens router op mijn kamer zet en ik die gewoon verbind met het telefoonstopcontact in mijn kamer, werkt die telefonie dan ook beneden? Of moeten die apparaten ook worden verbonden met de router.

Je hangt de router aan de telefoonlijn voor je ADSL connectie en je hangt alle (analoge) telefoons en faxtoestellen aan de router (die de gesprekken en fax-transmissies omzet in data die via je ADSL connectie wordt verstuurd)

Klinkt logisch, niet? :wink:


Ok alvast bedankt. En ja dat klinkt inderdaad logisch, maar zoals je kon lezen is dat net het probleem. De router zou in feite op een plaats moeten komen waar geen telefoontoestel en fax staat.

@glenner05, waarom moet je dan een tweede stopcontact zetten? Die adsl-filters laten toch toe om er nog een telefoon in te steken? Kan ik dan niet gewoon internet inpluggen in zo'n filter en een ander kabeltje daarinsteken en verbinden met de telefoonlijn? Of desnoods zo'n soort van verdeeldoos pakken waar ik twee telefoontoestellen kan inpluggen. Want we kennen niet meteen iemand die hier een telefoonstopcontact zou kunnen plaatsen, of ik moet het zelf doen. Heb wel al gewone stopcontacten geplaatst maar telefonie... wil nu ook niet dat ik het telefoonstopcontact om zeep help op mijn kamer want dan zit ik helemaal met een probleem. En een eletrieker of technicus laten af komen voor zo één stopcontactje...
glenner05
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2008, 09:03
Locatie: Schoten
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Aspharanx schreef:
FullHD schreef:
Aspharanx schreef:1. Kan je dan nog altijd faxen (dus via die VOIP)?

Ik heb die vraag telefonisch aan Dommel gesteld en men heeft mij bevestigd dat dit geen probleem is.

Aspharanx schreef:2. Als ik die siemens router op mijn kamer zet en ik die gewoon verbind met het telefoonstopcontact in mijn kamer, werkt die telefonie dan ook beneden? Of moeten die apparaten ook worden verbonden met de router.

Je hangt de router aan de telefoonlijn voor je ADSL connectie en je hangt alle (analoge) telefoons en faxtoestellen aan de router (die de gesprekken en fax-transmissies omzet in data die via je ADSL connectie wordt verstuurd)

Klinkt logisch, niet? :wink:


Ok alvast bedankt. En ja dat klinkt inderdaad logisch, maar zoals je kon lezen is dat net het probleem. De router zou in feite op een plaats moeten komen waar geen telefoontoestel en fax staat.

@glenner05, waarom moet je dan een tweede stopcontact zetten? Die adsl-filters laten toch toe om er nog een telefoon in te steken? Kan ik dan niet gewoon internet inpluggen in zo'n filter en een ander kabeltje daarinsteken en verbinden met de telefoonlijn? Of desnoods zo'n soort van verdeeldoos pakken waar ik twee telefoontoestellen kan inpluggen. Want we kennen niet meteen iemand die hier een telefoonstopcontact zou kunnen plaatsen, of ik moet het zelf doen. Heb wel al gewone stopcontacten geplaatst maar telefonie... wil nu ook niet dat ik het telefoonstopcontact om zeep help op mijn kamer want dan zit ik helemaal met een probleem. En een eletrieker of technicus laten af komen voor zo één stopcontactje...


dat is nu net het probleem met homeconnect... je hebt geen actieve telefoonlijn meer van belgacom... telefoon gaat via VOIP, dus vanaf de modem van dommel over internet. Aan zo'n filter heb je niets, aangezien er enkel en alleen maar een adsl signaal en geen telefoonlijn meer op al uw stopcontacten zit. Het is nu een kwestie om je telefoontoestellen te verbinden naar de telefoonuitgang van je modem....

als je een gewoon stopcontact kan zetten, kan je zeker een telefoonstopcontact zetten, zijn maar twee draadjes onder het juiste vijsje steken en klaar, een opbouwdoosje is zo gezet.... maar er is natuurlijk ook de moeilijkheid om de nodige verbindingen naar de andere lijnen te maken...
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Intussen is de postbode weer eens gepasseerd. Veel post hoor, maar niet van Dommel... Veel emails ook, maar niet van Dommel... :-(

Nog niemand die aangesloten is?
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

FullHD schreef:Intussen is de postbode weer eens gepasseerd. Veel post hoor, maar niet van Dommel... Veel emails ook, maar niet van Dommel... :-(

Nog niemand die aangesloten is?
Mijn zus is ook al een week of 2 aan het wachten. Ik zal hier iets laten weten als ze iets gehoord heeft.
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Ik ben ook al aan het wachten, sedert 5 mei 2008, en tot op heden nog niets gehoord. Postbode is vandaag al langs geweest, ook niets bij...
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Heb net even gebeld naar het activatienummer.

Volgens de vriendelijke meneer die mij te woord stond zal het uitsturen van de brieven nog een tot anderhalve week duren. Dan pas zullen de eerste activaties kunnen gebeuren.
Er zijn enkele onvoorziene problemen opgetreden waar de programmeurs nu volop mee bezig zijn. Onze verontschuldigingen voor de vertraging.

We zullen nog maar wat langer wachten zeker...
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

Ik heb gisteren nog een mail gestuurd naar de helpdesk om te vragen vanaf wanneer het mogelijk zou zijn voor netconnect abonnees om over te stappen naar homeconnect.
Als antwoord kreeg ik dat dat al mogelijk is. Ik heb dan direct gevraagd hoe het dan precies in zijn werk gaat omdat ik niet dubbel wil betalen, maar daar heb ik nog geen antwoord op gekregen :roll: .

Mocht er iemand ondertussen wel weten hoe dit in zijn werk gaat mag hij dit altijd laten weten, ik zou namelijk toch wel graag overstappen naar homeconnect.
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ben ook benieuwd hoe dit moet verlopen.
Kan je hun antwoord hier even neerpennen?
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

² wil ik ook wel weten. Overweeg een overschakeling rond juli, als ik de nieuwe internet snelheden info weet
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

hanske schreef:Ik heb gisteren nog een mail gestuurd naar de helpdesk om te vragen vanaf wanneer het mogelijk zou zijn voor netconnect abonnees om over te stappen naar homeconnect.
Ik heb ook een mail gestuurd naar hun order helpdesk.

Punten waarop je moet letten:
- Ze 'smeren' je een nieuw contract aan van 1 jaar, daarna opzegbaar 1 maand vooraf. Ik heb hen gevraagd of het mogelijk is om dit niet toe te passen voor mij als bestaande klant (binnen enkele dagen 1 jaar klant...)

- Betaal de proforma facturen van je vorig abonnement gewoon verder en tegelijk deze van Homeconnect ook voor alle veiligheid. Achteraf zal alles wel manueel verrekend worden, je hoeft dan enkel een mailtje te sturen naar finance@....

Ik maak straks ook een nieuwe topic aan met een paar scans van hetgeen bij die Gigaset box zit.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”