Cityconnect: onstabiliteit en disconnects

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Zoals Goendi al zei: Dommel werkt enkel met DHCP en niet met PPPoE.

De Speedtouch kan dit in feite wel maar het zit niet in de GUI (je kan het wel via de CLI). M.a.w. iedereen die een Speedtouch heeft moet die in bridge zetten voorlopig en iets erachter een DHCP adres laten opvragen. Dat iets is dan een router of een PC.

Mensen die een ADSL2+ modem/router hebben moeten zorgen dat ze inderdaad Mac Encapsulated Routing opzetten, anders krijgt de router geen WAN IP maar sluist ie het door naar de eerste pc erachter.
SePP
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2008, 12:23

Wat is het commando om dat te doen via de CLI ?

Geen probleem als ik 1 pc online wil rechtstreeks aan de modem, maar via de router lukt het voorlopig niet. DHCP staat aan op de modem, die gaat naar WAN van router en router heeft ook DHCP voor men intern lan netwerk.

Hoe krijg ik dat aan de praat dan via die CLI ?

Tnx
tequila
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 jan 2008, 18:10

Marie-Ann,
Ik heb daarstraks op je vraag geantwoord. Heb je het eigenlijk al geprobeerd? Ik gok dat je er wel in zal slagen als je je router het mac adres van je PC geeft die je nu rechtstreeks aan je modem hangt.

Nu zorgt je PC voor DHCP, maar eigenlijk moet je router dat doen als je verschillende PC's wil gebruiken op 1 verbinding. Ergens zit dat MAC adres opgeslagen en hangt dat waarschijnlijk vast aan je account bij Dommel. Als men dan een ander MAC adres gebruikt zal dit waarschijnlijk niet overeenkomen met de gegevens en denken dat iemand anders verbinding wil maken.

Dus clone het MAC adres van je PC in de router, of bel naar Dommel met de vraag een neiuw MAC adres te registreren voor je account. Uiteindelijk is dit net hetzelfde als bij een kabel-verbinding (of toch zoals men dat vroeger deed).
Ik heb dit ook moeten doen, dus ik veronderstel dat dit een gevolg is van de firmware patch. Zij die hun hardware config hetzelfde hebben gelaten zullen hier niks van ondervinden, omdat ze geen verschillende MAC adressen hebben gebruikt op hun lijn.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

SePP schreef:Wat is het commando om dat te doen via de CLI ?

Geen probleem als ik 1 pc online wil rechtstreeks aan de modem, maar via de router lukt het voorlopig niet. DHCP staat aan op de modem, die gaat naar WAN van router en router heeft ook DHCP voor men intern lan netwerk.

Hoe krijg ik dat aan de praat dan via die CLI ?

Tnx


Zet je DHCP op je speedtouch eens af en je router gewoon op IP verkrijgen via DHCP (voor zijn WAN connectie).

Als je Routed DHCP op de Speedtouch wil: ik heb de PDF met de uitleg hier gezet, good luck.

Disclaimer: dit is op eigen risico. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd dus kom niet bij mij klagen als je je router naar de botten helpt hé.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

tequila schreef:Marie-Ann,
Ik heb daarstraks op je vraag geantwoord. Heb je het eigenlijk al geprobeerd? Ik gok dat je er wel in zal slagen als je je router het mac adres van je PC geeft die je nu rechtstreeks aan je modem hangt.

Nu zorgt je PC voor DHCP, maar eigenlijk moet je router dat doen als je verschillende PC's wil gebruiken op 1 verbinding. Ergens zit dat MAC adres opgeslagen en hangt dat waarschijnlijk vast aan je account bij Dommel. Als men dan een ander MAC adres gebruikt zal dit waarschijnlijk niet overeenkomen met de gegevens en denken dat iemand anders verbinding wil maken.

Dus clone het MAC adres van je PC in de router, of bel naar Dommel met de vraag een neiuw MAC adres te registreren voor je account. Uiteindelijk is dit net hetzelfde als bij een kabel-verbinding (of toch zoals men dat vroeger deed).
Ik heb dit ook moeten doen, dus ik veronderstel dat dit een gevolg is van de firmware patch. Zij die hun hardware config hetzelfde hebben gelaten zullen hier niks van ondervinden, omdat ze geen verschillende MAC adressen hebben gebruikt op hun lijn.


Het beste doe je eerst een DHCP release voor je je bestaande modem of PC afkoppelt. Dan krijg je meteen een nieuw IP adres. Wie echter de kabel uittrekt en direct daarna een ander toestel aansluit zal niet meteen op het internet kunnen om de DSLAM nu eenmaal de combinatie MAC / IP bijhoudt.
SePP
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 feb 2008, 12:23

deej schreef:Zet je DHCP op je speedtouch eens af en je router gewoon op IP verkrijgen via DHCP (voor zijn WAN connectie).

Als je Routed DHCP op de Speedtouch wil: ik heb de PDF met de uitleg hier gezet, good luck.

Disclaimer: dit is op eigen risico. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd dus kom niet bij mij klagen als je je router naar de botten helpt hé.


cool tnx,

het lijkt te werken

J
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

is de bug nu opgelost? hier is de toestand alleen verslechterd:
Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bmantra schreef:is de bug nu opgelost? hier is de toestand alleen verslechterd:
Afbeelding


zeer magere snelheid, zelfs voor iemand die op 3,6km van centrale zit. denk dat dit beetje een alleenstaand probleem is die niet direkt iets met de BUG te maken heeft, zit het evt. niet in jouw binnenbekabeling? ofwel heb je daar heel slechte kabels in de grond zitten? heb je vroeger al ADSL gehad en wat haalde je toen van snelheid?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

xenne schreef:zeer magere snelheid, zelfs voor iemand die op 3,6km van centrale zit. denk dat dit beetje een alleenstaand probleem is die niet direkt iets met de BUG te maken heeft, zit het evt. niet in jouw binnenbekabeling? ofwel heb je daar heel slechte kabels in de grond zitten? heb je vroeger al ADSL gehad en wat haalde je toen van snelheid?


Alle binnenbekabeling heb ik al nagekeken en dat lijkt allemaal te kloppen. Heb al x aantal keer met dommel contact opgenomen , gebeld, tickets geopend, maar de communicatie wil niet vlotten...
Ik had vroeger adsl bij versatel (later Tele2) en die zeiden toen dat er veel verlies op mijn lijn zat, maar toen had ik een stabiele 3Mbit verbinding...
Die verbinding was ook zonder limieten en een pak sneller, jammer dat ik me heb laten verleiden door het aanbod van Dommel, nu bestaat versatel niet meer he :(
Laatst gewijzigd door bmantra op 15 feb 2008, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Marie-Anne
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:04
Locatie: Heverlee

Alle DHCP's staan UIT, zowel in de Speedtouch als m'n D-Link DSL-G624T.

Het klonen van m'n MAC adres gaf (PC --> D-Link DSL-G624T) geen soelaas :?

Zodra er ook maar een DHCP aanstaat kan ik niet meer s(m)urfen.
Opm. de D-Link geeft wel "internet online".

Ondertussen heb ik de Speedtouch aan de D-Link DSL-G624T gehangen :-D
Werkt met één enkele (draadloze) PC op zich goed en de download snelheiden zijn zelfs hoger :-D met een iets lagere download.

Afbeelding
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bmantra schreef:
xenne schreef:zeer magere snelheid, zelfs voor iemand die op 3,6km van centrale zit. denk dat dit beetje een alleenstaand probleem is die niet direkt iets met de BUG te maken heeft, zit het evt. niet in jouw binnenbekabeling? ofwel heb je daar heel slechte kabels in de grond zitten? heb je vroeger al ADSL gehad en wat haalde je toen van snelheid?


Alle binnenbekabeling heb ik al nagekeken en dat lijkt allemaal te kloppen. Heb al x aantal keer met dommel contact opgenomen , gebeld, tickets geopend, maar de communicatie wil niet vlotten...
Ik had vroeger adsl bij versatel (later Tele2) en die zeiden toen dat er veel verlies op mijn lijn zat, maar toen had ik een stabiele 3Mbit verbinding...
Die verbinding was ook zonder limieten en een pak sneller, jammer dat ik me heb laten verleiden door het aanbod van Dommel, nu bestaat versatel niet meer he :(
zet modem eens waar de telefoon binnenkomt (als je dat nog niet gedaan zou hebben), dan sluit je evt. probleem met de binnenbekabeling uit. blijkbaar zit je sobieso met een slechte lijn... dus ik vrees dat er niet veel aan te doen zal zijn, misschien haal je nog wel een betere snelheid met een gewoon netconnect-abo :? :?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
tequila
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 jan 2008, 18:10

Op 1 à 2 disconnects per dag na is het opgelost denk ik. Dat is nu niet dadelijk een probleem zou ik zeggen.
Je snelheid is natuurlijk iets anders, maar je zit dan ook wel erg ver van de centrale. Was die 3,4km van de vismarkt of de centrale waar jij dacht dat je aangesloten was?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ah ja, vroeger zat hij aangesloten op Veltem zeker? nu op de Vismarkt... misschien is afstand nog wel veel groter geworden. maar blijkbaar was hij "aansluitbaar"
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

xenne schreef:ah ja, vroeger zat hij aangesloten op Veltem zeker? nu op de Vismarkt... misschien is afstand nog wel veel groter geworden. maar blijkbaar was hij "aansluitbaar"


ik ben niet zeker of ik vroeger in Veltem was aangesloten. (in mijn gedachten ben ik daar altijd van uit gegaan...)
soit, ik ben ten einde raad, het is een hopeloze zaak.
* als je belt sluiten ze ja na 20 minuten af en ben je een hoop geld kwijt
* als je een supportticket stuurt doen ze niet de moeite om te antwoorden

als ik wist dat mijn modem niet compatibel is, dan zou ik direct ne nieuwe kopen, maarja, ze zeggen bij dommel dat mijn settings juist staan.
maarja, daar ben ik dus vet mee :cry:
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bmantra schreef:als ik wist dat mijn modem niet compatibel is, dan zou ik direct ne nieuwe kopen, maarja, ze zeggen bij dommel dat mijn settings juist staan.
maarja, daar ben ik dus vet mee :cry:

welke modem heb je? moet toch gemakkelijk na te gaan zijn of hij adsl2+ compatible is? vermoedelijk zal hij wel compatible zijn anders was je wellicht nooit online geraakt?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

xenne schreef:welke modem heb je? moet toch gemakkelijk na te gaan zijn of hij adsl2 compatible is? vermoedelijk zal hij wel compatible zijn anders was je wellicht nooit online geraakt?


een linksys wag325n (heb zelfs een patch gedaan naar firmware 11, maar dat heeft ook mogen baten)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

bmantra schreef:
xenne schreef:welke modem heb je? moet toch gemakkelijk na te gaan zijn of hij adsl2 compatible is? vermoedelijk zal hij wel compatible zijn anders was je wellicht nooit online geraakt?


een linksys wag325n (heb zelfs een patch gedaan naar firmware 11, maar dat heeft ook mogen baten)
je moet er niet aan twijfelen, die modem is ADSL2+ compatible
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

Ik heb hier nog een extra modem liggen als je die wilt hebben?

Ik heb toen ik Cityconnect bestelde de Dommel modem besteld (Speedtouch 516v6 denk ik), maar hij kwam maar niet aan. Dat was vervelend gezien ik quasi als eerste opgeleverd zou worden. Daarom heb ik eieren voor mijn geld gekozen en in de Belgacom-winkel dezelfde modem gehaald, maar die moest ik zelf nog naar Annex M zetten.

Ik zit hier nu dus met 2 bijna dezelfde modems: ene is een 516v6, de andere een 536v6, de firmware's zijn onderling verwisselbaar en het enige verschil lijkt me te zijn dat de ene een USB poort heeft en de andere niet.

Interesse?
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Epo schreef:Ik heb hier nog een extra modem liggen als je die wilt hebben?

Ik heb toen ik Cityconnect bestelde de Dommel modem besteld (Speedtouch 516v6 denk ik), maar hij kwam maar niet aan. Dat was vervelend gezien ik quasi als eerste opgeleverd zou worden. Daarom heb ik eieren voor mijn geld gekozen en in de Belgacom-winkel dezelfde modem gehaald, maar die moest ik zelf nog naar Annex M zetten.

Ik zit hier nu dus met 2 bijna dezelfde modems: ene is een 516v6, de andere een 536v6, de firmware's zijn onderling verwisselbaar en het enige verschil lijkt me te zijn dat de ene een USB poort heeft en de andere niet.

Interesse?


Ja, ik ben zeer zeker geintresseerd. Maar ik zou dan wel graag willen proberen of mijn probleem daarmee is opgelost. Anders zit ik hier natuurlijk met 2 modems waar ik niets mee kan doen.
Zou ik hem eens eerst mogen proberen?
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

Uiteraard. Ik ben het hele weekend in Leuven, use the Private Message :-)
Laatst gewijzigd door Epo op 15 feb 2008, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
paraordonance
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2008, 11:11

toch nog een release/renew moeten doen toen ik thuis kwam

nu dit als resultaat :

Afbeelding
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Dat zijn van de beste waarden die ik hier al heb gezien.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

paraordonance schreef:toch nog een release/renew moeten doen toen ik thuis kwam

nu dit als resultaat :

Afbeelding


Hoe ver zit je van de centrale ?
paraordonance
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2008, 11:11

deej schreef:Dat zijn van de beste waarden die ik hier al heb gezien.


ik ben natuurlijk tevreden met zo'n waardes maar vorige week zat ik toch nog iets hoger(dit ter verdediging van dommel)

tevens ...mijn upload...annex A of annex M ...zegt me ni veel, ik heb een D-link modem die ik niet gepatched heb dus vermoedelijk is dat een annex A dus zou ook wel hoger kunnen zijn als je annex M zou hebben

Afstand is euhm ik woon op de vismarkt :-D

Maar vandaar, ik merk bij het downloaden van newsgroups dat ik nu rond de 1600 zit terwijl ik vorige week waardes zag van 2104 KB/s
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

paraordonance schreef:
deej schreef:Dat zijn van de beste waarden die ik hier al heb gezien.


ik ben natuurlijk tevreden met zo'n waardes maar vorige week zat ik toch nog iets hoger(dit ter verdediging van dommel)

tevens ...mijn upload...annex A of annex M ...zegt me ni veel, ik heb een D-link modem die ik niet gepatched heb dus vermoedelijk is dat een annex A dus zou ook wel hoger kunnen zijn als je annex M zou hebben

Afstand is euhm ik woon op de vismarkt :-D

Maar vandaar, ik merk bij het downloaden van newsgroups dat ik nu rond de 1600 zit terwijl ik vorige week waardes zag van 2104 KB/s


Je woont toevallig niet in de dslam op de vismarkt ? :P
Mooie waardes maar zal wel normal zijn zeker mbt de afstand dat je woont,jij zit als het ware aan de bron.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Heeft iemand al enig idee of het testen met de nieuwe patch van de alcatel dslam al afgelopen is ?
Ik heb nog geen bericht zien verschijnen op de crm.
Dan kunnen we vanaf nu in het oog houden of alles stabiel blijft .
Leuvenaar
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2008, 16:08

Toch weer disconnects gehad. Wel nog maar zelden maar toch...

Het probleem is dus nog niet helemaal van de baan.

Iemand nog nieuws van Dommel zelf???
tequila
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 jan 2008, 18:10

paraordonance schreef:ik ben natuurlijk tevreden met zo'n waardes maar vorige week zat ik toch nog iets hoger(dit ter verdediging van dommel)

tevens ...mijn upload...annex A of annex M ...zegt me ni veel, ik heb een D-link modem die ik niet gepatched heb dus vermoedelijk is dat een annex A dus zou ook wel hoger kunnen zijn als je annex M zou hebben

Afstand is euhm ik woon op de vismarkt :-D

Maar vandaar, ik merk bij het downloaden van newsgroups dat ik nu rond de 1600 zit terwijl ik vorige week waardes zag van 2104 KB/s


Mooie waarden, maar als je echt op de vismarkt woont zijn ze wel wat aan de lage kant. Mensen die op ongeveer 1km zitten halen net iets minder in Annex M.
Mij maakt het eigenlijk ook niet uit dat ik niet sneller haal dan hetgeen ik nu heb. Het is een stuk sneller dan chello/telenet, veel goedkoper, zo goed als geen limiet en nog nen hoop extras. Als de disconnects ed. niet opnieuw voor problemen zorgen zult ge mij niet snel horen klagen. :-)

De firmware update voor de ST modems naar 7.4.x.x was al een redelijke verbetering in snelheid, dus misschien brengen updates in de toekomst ook nog beterschap op dat vlak. En misschien een iets makkelijkere manier om te wisselen tussen Annex A en M. Man, daar heb ik al mee afgezien :-)
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Afbeelding
[URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=523&i=screenhunter01feb160025li8.jpg][IMG]http://

Het is hier sinds 2140 uur zeer stabiel geworden,beste waardes in lange ttijd,hopelijk blijft dit zo . :P


Afbeelding

En mijn snelheidswaardes zitten ook goed ,afstand tot de centrale is 2800 meter.
Marie-Anne
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:04
Locatie: Heverlee

Het is hier sinds 2140 uur zeer stabiel geworden,beste waardes in lange ttijd,hopelijk blijft dit zo.


Ook ik heb op 2850 mtr. van de centrale qua snelheid geen klagen :-D

16/2/2008 om 06h17
Afbeelding

Nu maar hopen dat het zo blijft :wink:

Wat mij wel opvalt is dat ik met m'n Speedtouch 516 V6 hogere :-D download snelheden haal dan met m'n D-Link DSL-G-624T (bridge mode / Annex A).
paraordonance
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2008, 11:11

sinds gisteren avond geen enkele disconnect gehad ..

Eén ding snap ik wel niet. Bij het downloaden zie ik (in grabit) staan 2235KB/s en als ik speedtest doe zit ik aan amper 7336 kb/s

Terwijl ik gisteren bij speedtest.net aan meer dan 16000 zat en ook aan 1600KB/s in grabit zag staan ...

wat is nu de correcte snelheid ?

Voor mij is (bij surfen/grabit) de snelheid voldoende dus het is niet dat ik me zorgen maak dat het getal bij speedtest zo laag is, alleen als mensen zich baseren op speedtest om te concluderen dat dommel traag/snel is kan het wel van belang zijn...iemand een idee ?


update : speedtest geeft een zielige 4237 kb/s aan terwijl ik in grabit net 942536 KB op 8 minuten heb gedownload wat toch overeenkomt met 942536 / 8 / 60 = 1963,61 KB gemiddeld ??

oké, waar ga ik ergens de fout in dan als ik die snelheden wil vergelijken :)
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

Niemand heeft dan ook gezegd dat die speedtest sites absoluut juist zijn he. Je kunt je lijn gemakkelijk testen op een plaats waarvan jij weet dat ze genoeg bandbreedte hebben om heel jouw lijn te coveren, zoals bijvoorbeeld ftp.belnet.be of Usenet.
paraordonance
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2008, 11:11

Epo schreef:Niemand heeft dan ook gezegd dat die speedtest sites absoluut juist zijn he. Je kunt je lijn gemakkelijk testen op een plaats waarvan jij weet dat ze genoeg bandbreedte hebben om heel jouw lijn te coveren, zoals bijvoorbeeld ftp.belnet.be of Usenet.


bij ftp.belnet.be haal ik een mooie 2,03 MB/s

trouwens, grabit(newsgroupen) is bij mij sneller dan wat ik ooit vroeger haalde bij chello extreme.

Dus momenteel terug een super tevreden dommel gebruiker ...hopelijk blijft het dit keer langer dan 10 dagen duren :-D
tequila
Plus Member
Plus Member
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 jan 2008, 18:10

paraordonance schreef:bij ftp.belnet.be haal ik een mooie 2,03 MB/s


Dat ziet er al beter uit voor op de Vismarkt te zitten :-)
Ik denk niet dat we hier snel een beter resultaat gaan zien passeren.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Voor de moment ook zeer tevreden,stabiele lijn, geen disconnects en blijkbaar heeft de alcatel patch soelaas gebracht .
Natuurlijk hoop ik dat het zo blijft.
Mijn lijn is sinds gisteren stabiel .
Afbeelding


Afbeelding
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

fieldoxide schreef:Afbeelding


Ik kan het misschien overzien hebben maar vanwaar of welk programma komt dit en wat is dit juist kwa uitlezing ?
The eternal and true pessimist :D
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

Ditch zijn server waar smokeping op geïnstalleerd staat genereert die grafieken. Contacteer hem :-)
bmantra
Plus Member
Plus Member
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 jan 2008, 10:33
Bedankt: 1 keer

Afbeelding

:-D

Met dank aan Epo zijn speedtouch-modem!! Nog even afwachten maar ik denk dat deze nieuwe modem mijn probleem oplost!!
Lijn is in elk geval veel stabieler en kan er ook weer mee telefoneren via voip..
Gebruikersavatar
Epo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 132
Lid geworden op: 21 nov 2007, 00:12

bmantra: graag gedaan :-)

Het is hier eigenlijk nagenoeg stabiel, maar bij gebruik op mijn lijn treedt er toch een verontrustende hoeveelheid packetloss op:

Afbeelding

Het enige wat er in die tijdspanne van 23:40 tot 01:00 gebeurde, is een torrent seeden ~110KB/s. Aangezien dat min of meer tegen het maximum van mijn lijn toeleunt, kan ik er wel inkomen dat die grijze balken zo donker zijn, maar dat wil toch niet zeggen dat er daarom zomaar elke ping (!!) 1, 2 of 3 van 20 packetjes verloren moet gaan?

In die tijdspanne van 3u is de average packetloss 3,55%. Ik weet er niet echt veel van, maar ik vind dat toch verontrustend hoog. Het is toch niet omdat er trafiek op een internetverbinding is dat er daarom packetloss optreedt?
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Als je het maximale van een lijn gebruikt (mijn ervaring vooral bij upload) zijn packetlosses zeker niet abnormaal ;)
Daarom dat druk bezochte website soms zonder reden traag of niet laden. :) Op het moment een server admin dit merkt is het tijd om een dikkere pijp te vragen (of in veel gevallen gewoon voor betere routering zorgen).

Anyway, was CityConnect nu het wachten waard? Zou ik toch graag wel eens willen weten :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”