Pagina 7 van 11
Geplaatst: 07 nov 2003, 20:52
door hologic
Heeft iemand toevallig ook problemen bij het inloggen??
Het is mij nog nooit gelukt, zelfs met alle firewalls uit.
Ik krijg geen foutmelding
Kan iemand misschien de statement posten???
Thnx
Geplaatst: 07 nov 2003, 22:28
door NuKeM
Voor de mensen die het misschien over het hoofd hebben gezien is hier nog wat leuk nieuws:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=1717
Geplaatst: 08 nov 2003, 12:47
door Blino
NuKeM schreef:Ik heb even de info gewist die enkele mensen postte.. het is niet de bedoeling openbaar te maken wat er in staat! (zie kleine lettertjes onder het statement)
Aha oeie woeps, ik heb de slechte gewoonte dat niet te lezen....
Sorry....
Geplaatst: 09 nov 2003, 18:50
door danzka
Ik zie hier dat de meeste mensen een download halen van 116kb/s met pi of scarlet, ik zelf haal maar +-30a50kb/sec
. Scarlet heeft me een maand aan het lijntje gehouden via de helpdesk ze hebben vier keer een verklaring gehad eerst zou mijn bekabeling niet goed zijn bij mijn thuis, daarna zou de server in mijn regio te traag zijn en de enigste oplossing zou zijn naar telenet overschakelen. Een week later krijg ik terug telefoon nadat ik een mail had gestuurd toen vroegen ze wie dit had gezegd om naar telenet te gaan.Ik wist de naam niet meer van wie mij geholpen dus antwoorde ik maar eerlijk hierop, ze hebben wel twee keer gevraagd erna of ik het echt niet wist toen zeiden ze dat ik tegen het einde van de week terug normaal kon downloaden en surfen. Ze zeiden dat ze de fout hadden gevonden en dat het aan een vp lag weet iemand wat dat betekend een vp? Ik zit nog altijd met een super trage verbinding ook al zeiden zedat alles opgelost ging zijn "dit zeggen ze al een maand maar ja"
.
Geplaatst: 09 nov 2003, 18:55
door Lukse
Pff, ooit van leestekens gehoord?
Geplaatst: 09 nov 2003, 18:59
door danzka
Lukse schreef:Pff, ooit van leestekens gehoord?
Nee, niet echt
Geplaatst: 09 nov 2003, 19:13
door Lukse
danzka schreef:Lukse schreef:Pff, ooit van leestekens gehoord?
Nee, niet echt
Het ziet er toch al iets duidelijker uit nu
Geplaatst: 09 nov 2003, 19:55
door Sasuke
Danzka,
de meeste mensen hier halen maar ~116 kBIT wat ongeveer gelijk is aan 14kb/sec (byte). Zelf haal ik een 150 kbit/sec wat zich uit in een 20kb/sec ..
Haal jij nu 20-50 kbit of 20-50 kbyte/sec ??
Grtz Siske
Geplaatst: 09 nov 2003, 21:06
door Gast
siske schreef:Danzka,
de meeste mensen hier halen maar ~116 kBIT wat ongeveer gelijk is aan 14kb/sec (byte). Zelf haal ik een 150 kbit/sec wat zich uit in een 20kb/sec ..
Haal jij nu 20-50 kbit of 20-50 kbyte/sec ??
Grtz Siske
Ik haal rond de 20-50kbyte/sec,zal wel normaal zijn zeker vanwege al die problemen
Geplaatst: 09 nov 2003, 21:51
door BiTNoisE
Hallo,
heeft er nu iemand al een "deftig" antwoord ontvangen? Ik heb vorige week een mail gestuurd naar de helpdesk, waarop ik als antwoord kreeg dat het "in orde ging komen".
Een bladzijde of 4 terug staat in dat alles terug normaal zou moeten werken, het weekend NA 1 november... daar merk ik niet veel..
Iemand een zeer informatief antwoord al onvangen? Als het morgen nog niet werkt, mail ik nog maar eens...
Grtz
Geplaatst: 09 nov 2003, 22:04
door BiTNoisE
Ok...
Ik had
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... c&start=20 nog niet gelezen...
Naja.. in ieder geval... ik hoop dat die "14 dagen" al bezig zijn..
Grtz
Geplaatst: 10 nov 2003, 17:48
door danzka
BiTNoisE schreef:Hallo,
heeft er nu iemand al een "deftig" antwoord ontvangen? Ik heb vorige week een mail gestuurd naar de helpdesk, waarop ik als antwoord kreeg dat het "in orde ging komen".
Een bladzijde of 4 terug staat in dat alles terug normaal zou moeten werken, het weekend NA 1 november... daar merk ik niet veel..
Iemand een zeer informatief antwoord al onvangen? Als het morgen nog niet werkt, mail ik nog maar eens...
Grtz
Met informatie zijn ze heel discreet vind ik
,ik heb meerdere keren gebeld met de helpdesk van scarlet en veel zeggen ze er niet op, dat ze het probleem kennen en dat ze er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen.En dat ik geduld moet hebben want ze weten niet hoelang het nog kan duren,het positieve is wel dat ik mijn geld kan terug vragen van de vorige maand als vergoeding hebben ze gezegd
Geplaatst: 12 nov 2003, 13:48
door BiTNoisE
De snelheid is weeral gestegen...
zit momenteel rond de 30kb...
We blijven hopen..
Geplaatst: 12 nov 2003, 16:51
door danzka
Ik snap er niks van hier er zijn mensen in mijn buurt die scarlet hebben en er geen problemen van ondervinden,ik zelf heb al een maand die problemen,ik heb te vrijdag twee mails gestuurd naar scarlet maar ik heb nog altijd geen antwoord ontvangen van hun
Geplaatst: 12 nov 2003, 20:51
door metal
even een vraagske: hebben jullie (gamers ofzo) ook nog altijd last van veel packet loss? want een weekje geleden had ik er helemaal geen last meer van omdat ze toen iets veranderd hadden bij a2f maar nu is het teruggekomen. eerst packet loss bij de upload en nu terug bij alle 2
Geplaatst: 12 nov 2003, 20:55
door revenge_of_the_nerds
Nob schreef:A2FLimburg, als ge nog van plan zijt te posten, gelieve u dan is te registreren, dat maakt het voor ons allemaal gemakkelijker.
En ben blij dat iemand is zijn fout kan toegeven. Iedereen steekt het maar direct op de ISP, terwijl het dikwijls gewoon aan henzelf ligt. (nu niet met de scarlet problemen, ...)
greetz,
Nob
Problemen kunnen zoveel verschillende oorzaken hebben dat je onmogelijk kan zeggen dat het probleem bij 1 partij ligt.
Vergeet niet dat Belgacom nog altijd het koper ownz, en dat zowel op ATM als op DSL het probleem bij hun kan liggen ...
En Natuurlijk doet Belgacom ook niet mee aan tegenwerking ...
dus laten we gewoon hopen dat Scarlet genoeg druk bij het Bipt als bij Belgacom kan leggen om hun service zo hoog mogelijk te doen stijgen.
Geplaatst: 12 nov 2003, 20:58
door Gast
metal schreef:even een vraagske: hebben jullie (gamers ofzo) ook nog altijd last van veel packet loss? want een weekje geleden had ik er helemaal geen last meer van omdat ze toen iets veranderd hadden bij a2f maar nu is het teruggekomen. eerst packet loss bij de upload en nu terug bij alle 2
metal,
heb je al een traceroute gedaan?
eventueel matt's traceroute voor 'nix?
could be usefull ...
Geplaatst: 12 nov 2003, 21:14
door metal
en wat voor iets is dat of hoe doe je dat?
Geplaatst: 12 nov 2003, 21:22
door Gast
metal schreef:en wat voor iets is dat of hoe doe je dat?
wel,
waarschijnlijk ben je een win user .. dus men neme een dos prompt,
door in start menu 'run' cmd of command (test beide uit .. )
Dan typ je : tracert
www.belnet.be
je ziet de route en alle hops ... / sterretje is timeout
indien geen sterretjes dan ga je naar elk ip address dat je in de route ziet een ping doen ..
zo kan je de packetloss traceren ... indien packetloss in eerste hop al ... dan zal het hoogstwaarschijnlijk een probleem op dsl/atm zijn ...
Geplaatst: 12 nov 2003, 21:31
door Limburg
packetloss sinds een dag of 3. Gisteravond zelfs in pieken 40%, gemiddeld rond een uur of acht 20-25%.
Ik heb nog even overwogen het te hier melden omdat ik weet dat deze topic wordt gelezen maar bedacht toen nog enige dagen geduld te hebben.
Ook beter voor de eigen gemoedsrust er niet te veel mee bezig te zijn (=niet kwaad maken).
Op dit moment ligt mijn aansluiting met A2F er weer uit.
Sync ok, logon req's gaan er uit, er komt niets terug.
revenge_of_the_nerd, wat bedoel je die inmiddels off-topic/uit z'n verband aanhaling van NOB?
Geplaatst: 12 nov 2003, 21:33
door metal
op de 11 adressen die ik gekregen heb had ik eerst geen timeout en de 2de keer had ik 3 sterretjes en op een paar adressen had ik wel dat er packetjes verloren gingen
Geplaatst: 12 nov 2003, 21:39
door revenge_of_the_nerds
A2F ... ik bedoel gewoon dat je open-minded moet zijn.
problemen zijn er nu eenmaal, bij alle providers.. bij grotere providers zijn er meer als bij kleinere .. dus moeten we ook aanvaarden dat er proportioneel mischien niet zoveel problemen zijn..
als je dan bedenkt dat indien er 2 operatoren geimpliceert zijn, dat je proportie x2 doet ... dus ...looking 4 trouble ..
Geplaatst: 12 nov 2003, 21:40
door Gast
metal schreef:op de 11 adressen die ik gekregen heb had ik eerst geen timeout en de 2de keer had ik 3 sterretjes en op een paar adressen had ik wel dat er packetjes verloren gingen
paste je traceroute por favor ..
Geplaatst: 12 nov 2003, 22:10
door Limburg
revenge_of_the_nerd
Nogmaals, uit z'n verband en waarschijnlijk het omgekeerde van wat je bedoelde.
Op m'n lan heb ik zowel telenet als a2f. Per ongeluk zat ik op met m'n draadloze notebook op m'n gateway naar telenet en zag tot mijn vreugde een mooie glijkmatige snelheid (gecapt door m'n draadloze lan) terwijl ik dacht dat het A2F was. Dat was mijn fout. De wekelijkheid was triester, A2F met 70Kbit downstream.
De storing met a2f die ik zojuist melde is voorbij. Er is weer verbinding
Geplaatst: 12 nov 2003, 22:12
door metal
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.
C:\Documents and Settings\Administrator> tracert
www.belnet.beBezig met het traceren van de route naar hireq.belnet.be [193.190.198.53]
via maximaal 30 hops:
1 28 ms 14 ms 15 ms bas99-adsl2fit-webvisie.net4all.net [81.89.99.25
4]
2 15 ms 15 ms 15 ms remote-bas1-adsl2fit.net4all.net [81.89.101.250]
3 30 ms 31 ms 31 ms interconnect-adsl2fit-webvisie-scarlet.net4all.n
et [81.89.101.226]
4 29 ms 30 ms 31 ms rt7204-gw.net4all.net [81.89.96.1]
5 46 ms 30 ms 30 ms gw3.anr2.s1-0-1.be.uu.net [212.190.98.173]
6 46 ms 31 ms * 132.at-1-0-0.xr1.bru2.be.uu.net [194.7.61.193]
7 * 46 ms 46 ms 195.atm6-0-0.br1.bru4.be.uu.net [194.7.61.242]
8 46 ms 46 ms 46 ms ge.m160.ext.science.belnet.net [194.53.172.65]
9 30 ms 46 ms 30 ms oc192.m160.core.science.belnet.net [193.191.1.1]
10 62 ms 46 ms 31 ms oc48.m20.access.science.belnet.net [193.191.1.66
]
11 * 30 ms 46 ms hireq.belnet.be [193.190.198.53]
De trace is voltooid.
C:\Documents and Settings\Administrator>ping 81.89.101.226
Pingen naar 81.89.101.226 met 32 byte gegevens:
Antwoord van 81.89.101.226: bytes=32 tijd=20 ms TTL=250
Antwoord van 81.89.101.226: bytes=32 tijd=31 ms TTL=250
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 81.89.101.226: bytes=32 tijd=31 ms TTL=250
Ping-statistieken voor 81.89.101.226:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 3, verloren = 1
(25% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mil
liseconden:
Minimum = 20ms, Maximum = 31ms, Gemiddelde = 27ms
dit is hem
Geplaatst: 12 nov 2003, 22:53
door Anarchon
dit is een atm probleem.
best aanmelden bij je Isp ..
Geplaatst: 13 nov 2003, 03:15
door Faker
Anonymous schreef:metal schreef:en wat voor iets is dat of hoe doe je dat?
wel,
waarschijnlijk ben je een win user .. dus men neme een dos prompt,
door in start menu 'run' cmd of command (test beide uit .. )
Dan typ je : tracert
www.belnet.beje ziet de route en alle hops ... / sterretje is timeout
indien geen sterretjes dan ga je naar elk ip address dat je in de route ziet een ping doen ..
zo kan je de packetloss traceren ... indien packetloss in eerste hop al ... dan zal het hoogstwaarschijnlijk een probleem op dsl/atm zijn ...
in Win; ipv. tracert en dan al die nodes manueel pingen --
doe gewoon een pathping
dan ziet ge meteen mooi waar de packetloss zit
in een command prompt
(dus start menu 'run' of 'uitvoeren'
CMD <ENTER>)
tikken:
pathping www.belnet.be <ENTER>
Geplaatst: 13 nov 2003, 03:56
door Anarchon
leve faker
Geplaatst: 13 nov 2003, 05:39
door metal
dan krijg ik dit:
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.
C:\Documents and Settings\Administrator>pathping
www.belnet.beBezig met het traceren van de route naar hireq.belnet.be [193.190.198.53]
via maximaal 30 hops:
0 danny [81.89.99.209]
1 bas99-adsl2fit-webvisie.net4all.net [81.89.99.254]
2 remote-bas1-adsl2fit.net4all.net [81.89.101.250]
3 interconnect-adsl2fit-webvisie-scarlet.net4all.net [81.89.101.226]
4 rt7204-gw.net4all.net [81.89.96.1]
5 gw3.anr2.s1-0-1.be.uu.net [212.190.98.173]
6 132.at-1-0-0.xr1.bru2.be.uu.net [194.7.61.193]
7 195.atm6-0-0.br1.bru4.be.uu.net [194.7.61.242]
8 ge.m160.ext.science.belnet.net [194.53.172.65]
9 oc192.m160.core.science.belnet.net [193.191.1.1]
10 oc48.m20.access.science.belnet.net [193.191.1.66]
11 hireq.belnet.be [193.190.198.53]
Statistieken worden nu gedurende een periode van 275 seconden berekend...
Van bron - hier Dit knooppunt / deze verbinding
Hop RTT Verl./verzonden Verloren/verz. Adres
0 danny [81.89.99.209]
0/ 100 = 0% |
1 16ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% bas99-adsl2fit-webvisie.net4a
t [81.89.99.254]
0/ 100 = 0% |
2 21ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% remote-bas1-adsl2fit.net4all.
81.89.101.250]
0/ 100 = 0% |
3 29ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% interconnect-adsl2fit-webvisi
rlet.net4all.net [81.89.101.226]
0/ 100 = 0% |
4 35ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% rt7204-gw.net4all.net [81.89.
0/ 100 = 0% |
5 33ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% gw3.anr2.s1-0-1.be.uu.net [21
.98.173]
0/ 100 = 0% |
6 30ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 132.at-1-0-0.xr1.bru2.be.uu.n
94.7.61.193]
0/ 100 = 0% |
7 34ms 1/ 100 = 1% 1/ 100 = 1% 195.atm6-0-0.br1.bru4.be.uu.n
94.7.61.242]
0/ 100 = 0% |
8 --- 100/ 100 =100% 100/ 100 =100% ge.m160.ext.science.belnet.ne
4.53.172.65]
0/ 100 = 0% |
9 --- 100/ 100 =100% 100/ 100 =100% oc192.m160.core.science.belne
[193.191.1.1]
0/ 100 = 0% |
10 --- 100/ 100 =100% 100/ 100 =100% oc48.m20.access.science.belne
[193.191.1.66]
0/ 100 = 0% |
11 30ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% hireq.belnet.be [193.190.198.
De trace is voltooid.
C:\Documents and Settings\Administrator>
sorry voor de lange posts
Geplaatst: 13 nov 2003, 13:52
door Anarchon
ziet eruit als een peering probleem ...
Geplaatst: 13 nov 2003, 15:34
door The Oddity
Ik wil niet moeilijk doen zenne..
Maar ik snap niet wat jullie willen bewijzen met al die pings, traces en dergelijke... de mogelijke oorzaak vinden...?
Scarlet is op de hoogte en is er mee bezig. En ja ATM, VP's, DSLAMS is allemaal voor Scarlet.
Volgens de laatste info die we gekregen hebben zal het probleem vermoedelijk ietsje sneller opgelost worden dan de twee weken als beloofd. De planning zit perfect op schema!
Wou jullie deze info niet onthouden.
Geplaatst: 13 nov 2003, 15:54
door BiTNoisE
Oddy > GO AHEAD.. MORE INFO
als er iemand nog iets usefull weet, post het dan, ondertussen weet iedereen al dat er problemen zijn, maar, hou het momenteel even voor jezelf, dan kunnen we makkelijker volgen welke problemen er zijn.
Thx
Geplaatst: 13 nov 2003, 16:33
door Anarchon
1% 195.atm6-0-0.br1.bru4.be.uu.n is dit scarlet??
naaaahhh
Geplaatst: 13 nov 2003, 17:13
door The Oddity
Anarchon,
Ik heb niet gezegd dat alle problemen voortvloeien uit het Scarlet netwerk, maar de hoofdproblemen die de nationale downloadprobelemen veroorzaken zijn wel afkomstig van Scarlet en worden door Scarlet opgelost.
Wat betreft andere problemen.. vermoedelijk zitten in ganse deze problematiek ook andere problemen verzeild tussen deze topic die er niks mee te zien hebben.. maw: dat kan idd gebeuren dat ge eens probs traced naar uunet etc ... maar dat heeft niks met deze topic te zien.(of toch weinig).
Geplaatst: 13 nov 2003, 17:49
door Sasuke
Anarchon schreef:1% 195.atm6-0-0.br1.bru4.be.uu.n is dit scarlet??
naaaahhh
JA .. dit is een router op het scarlet netwerk , denk dat enorm veel providers via een UUNET backbone zitten vanwege het feit dat UUNET het grootst uitgebreide fiber netwerk heeft in europa (dacht ik) .. maar soit, deze router behoort mee tot de probleemketting van Scarlet.
Grtz Siske
Geplaatst: 13 nov 2003, 19:10
door metal
the oddity,ik heb het gevraagd omdat ik er een tijdje geleden ook last van gehad heb en dat het toen opgelost was door een router ofzoiets deruit te halen bij a2f maar omdat nu die problemen terugkwamen wist ik niet of het aan mij lag of aan a2f omdat het probleem toen opgelost was. En ik weet ook dat deze topic der niet veel mee te maken heeft maar als ik er een nieuwe over maak is het ook weer niet goed want dan gade mischien zeggen van "voor zoiets toch geen nieuwe topic maken, we weten dat er ginder problemen zijn" maar ik vraag het maar omdat er niets meer over gezegd werd en dat ik dacht dat het mischien aan mij lag.
Geplaatst: 13 nov 2003, 22:19
door The Oddity
metal, er is indertijd hélémaal geen router van tussengehaald. Er is iets gewijzigd in het datacenter van A2F aan de routers.. maar daaraan heeft het niet gelegen. Er is nooit een router change geweest zoals jullie die op hebben...
Ik wil maar zeggen dat er hier véél gespeculeerd wordt en dat het niet altijd klopt...
Enfin ja.. als we meer nieuws hebben, zullen we het posten
.
Adsl2FIT
Geplaatst: 14 nov 2003, 10:38
door FreaKyDude
Backbone upgrades planned for 14/11/2003. !!!!!!
Ik denk
dat we morgen of vanavond terug full bandw. hebben
Reactie als ik me vergis ................................................
BACKBONE INFO
Geplaatst: 14 nov 2003, 10:40
door INFO
Datacommunicatieverbindingen :
Backbone
Een backbone kan je vergelijken met een supersnelweg met verschillende baanvakken waarop massale hoeveelheden voertuigen tegen zeer hoge snelheden kunnen voorbij razen. Dit netwerk bestaande uit glasvezel- en satellietverbindingen met enorme datasnelheden en een grote bandbreedte vormt dus de 'ruggengraat' van het huidige Internet.
Geplaatst: 14 nov 2003, 10:50
door Gast
Ja ik denk en hoop dat we vandaag van alle problemen af zijn , als die interventie effectief vandaag gedaan wordt zoals onze status-pagina het vermeld.
Wait and See !