Pagina 7 van 10

Geplaatst: 23 nov 2006, 13:53
door rdsl0361
ah, voila, daar komt het he, dus, als we naar een andere provider gaan, moeten we sommige dingen laten vallen. Sorry, maar dan heb ik geen zin over te stappen. Hopelijk (en daar ligt dan vooral mijn bezorgdheid) komt alles terug in orde... :roll:

Geplaatst: 23 nov 2006, 14:16
ja sorry het leven is hard,
en er is niemand die zegt dat je over moet stappen.
als de voorwaarden van Edpnet,Dommel,Skynet,Belgacom,Scarylet,enz niet bevallen zoek je toch gewoon een ander, of wacht tot realdsl ooit weer werkt.
Ik heb destijds om ongeveer dezelfde reden voor realdsl gekozen,
maar als ze me op deze manier laten zitten en niet kunnen zeggen wat ze er concreet aan doen om het op te lossen dan is het voor mij ook snel over.
Gelukkig heb ik geen 40 Gig in de maand nodig om BigBullshit te bekijken. en zeker geen 100 Gig aan linux CDkes. Volgens mij heb je dan aan een gig of 3 genoeg. maar laat dat dan voor de grap ook eens 10 gig zijn. Als je zo'n cd download hoef je hem niet 20x op nieuw te downloaden als je hem 20x wil branden.

Geplaatst: 23 nov 2006, 14:21
door rdsl0361
laat maar, BB een maand lang bekijken gelijk mijn vriendin dat doet komt gemakkelijk op 100 of meer GB/maand, zo een stream is ongeveer 1 Mbps (in Holland toch), reken maar uit: een paar uur per dag en nog een stream downloader voor als er iets 's nachts te gebeuren staat en ge ziet snel hoe uw bytejes erdoor gaan.

En inderdaad, ik moet niet overstappen, maar als andere mijn redenen niet begrijpen, dan wil ik daar toch graag een woordje uitleg bij geven :wink:

Geplaatst: 23 nov 2006, 14:30
Ik begrijp u niet, maar dat zal aan mij liggen.
ik snap best dat het eng is een andere provider te proberen.
het is natuurlijk niet zo dat je nooit terug kunt.
bij realdsl snappen ze best dat dit niet kan en zullen je met open armen ontvangen als je er later voor kiest om weer terug te komen.

maar van de andere kant als mijn vriendin zo als de uwe naar dat BB zou kijken had ik der allang van de bank af gewipt.

Geplaatst: 23 nov 2006, 14:31
door rdsl0361
Bij deze beëindig ik deze zinloze discussie

Geplaatst: 23 nov 2006, 14:33
niet onverstandig,
Ik hoop dat je een erg leuke vriendin hebt, dan kunnen jullie gezellig samen wachten tot realroot weer werkt.

Geplaatst: 23 nov 2006, 14:34
door ubremoved_539
rdsl0361 schreef:Bij deze beëindig ik deze zinloze discussie


We praten nog eens als RealDSL failliet is... nu ja, als alle klanten blijven betalen voor niets kan het misschien nog iets langer duren, maar lang zal het toch niet meer zijn als men zo verder doet.

Geplaatst: 23 nov 2006, 14:44
door ubremoved_983
r2504 schreef:
rdsl0361 schreef:Bij deze beëindig ik deze zinloze discussie


We praten nog eens als RealDSL failliet is... nu ja, als alle klanten blijven betalen voor niets kan het misschien nog iets langer duren, maar lang zal het toch niet meer zijn als men zo verder doet.


Nog eens ... RealDSL is een product ... voor zover ik weet kan een product niet failliet gaan ;)

Geplaatst: 23 nov 2006, 14:50
ach hoe je het ook bekijkt de discussie was zinloos.
het lijkt er op dat alles wat je doet naar realroot (realdsl) toe zinloos is.

eigenlijk zouden ze dit hele hoofdstuk wel kunnen sluiten.
realdsl levert geen internet verbinding dus is geen provider.

Geplaatst: 23 nov 2006, 15:17
door fkaye
ditCh schreef:
r2504 schreef:
rdsl0361 schreef:Bij deze beëindig ik deze zinloze discussie


We praten nog eens als RealDSL failliet is... nu ja, als alle klanten blijven betalen voor niets kan het misschien nog iets langer duren, maar lang zal het toch niet meer zijn als men zo verder doet.


Nog eens ... RealDSL is een product ... voor zover ik weet kan een product niet failliet gaan ;)


Jajaja ditCh ... We hebben het al door. Ze gaan toch door het leven als RealDSL he, deze groep noemt zelf RealDSL. Of misschien kan je een aanvraag doen om deze groep te laten hernoemen naar RealRoot ... :roll:

Zinloze discussie

Geplaatst: 23 nov 2006, 15:36
Als je je facturen na leest zie je dat je deze krijgt van het bedrijf realroot,
het product dat geleverd zou moeten worden heet realdsl.
dus hernoemen hoeft niet,


maar erg real is het niet.

Geplaatst: 23 nov 2006, 15:46
door ubremoved_983
fkaye schreef:Jajaja ditCh ... We hebben het al door. Ze gaan toch door het leven als RealDSL he, deze groep noemt zelf RealDSL. Of misschien kan je een aanvraag doen om deze groep te laten hernoemen naar RealRoot ... :roll:

Zinloze discussie


oeioei ... iemand op zijn tenen getrapt ? Ze gaan niet door het leven als RealDSL maar als RealROOT ... dus ( ps: denk dat ik het beter kan weten als jij aangezien ik een ex-werknemer ben bij RealROOT )

Geplaatst: 23 nov 2006, 16:06
door ubremoved_539
ditCh schreef:Nog eens ... RealDSL is een product ... voor zover ik weet kan een product niet failliet gaan ;)


Moeten we de vraag dan stellen als hoelang RealRoot het hopeloze product RealDSL nog gaat blijven aanbieden ? Is dit tot alle klanten zijn gaan lopen, of men er z'n broek helemaal aan verliest ?

Geplaatst: 23 nov 2006, 16:09
door ubremoved_983
r2504 schreef:Moeten we de vraag dan stellen als hoelang RealRoot het hopeloze product RealDSL nog gaat blijven aanbieden ? Is dit tot alle klanten zijn gaan lopen, of men er z'n broek helemaal aan verliest ?


Denk door hun migratie naar Mobi* ( en dusdanig signpost - fulldsl ), ze wel een signaal geven ?

Denk niet dat ze hun broek der gaan aan verliezen ( voor zover men bij RealROOT een broek draagt :p ).

Geplaatst: 24 nov 2006, 09:40
door ubremoved_539
ditCh schreef:Denk door hun migratie naar Mobi* ( en dusdanig signpost - fulldsl ), ze wel een signaal geven ?


Hoe moet ik dit nu lezen... dat men binnenkort iedereen "verkoopt" aan Mobi*/FullDSL, net zoals A2F zijn gebruikers destijds verkocht heeft ?

Geplaatst: 24 nov 2006, 09:43
door ubremoved_983
r2504 schreef:Hoe moet ik dit nu lezen... dat men binnenkort iedereen "verkoopt" aan Mobi*/FullDSL, net zoals A2F zijn gebruikers destijds verkocht heeft ?


Dat heb ik niet gezegd ... ( en ik weet het ook niet ), maar dit lijken mij toch duidelijke signalen, niet ?

Geplaatst: 24 nov 2006, 14:03
door Praetorian
ditCh schreef:
r2504 schreef:Hoe moet ik dit nu lezen... dat men binnenkort iedereen "verkoopt" aan Mobi*/FullDSL, net zoals A2F zijn gebruikers destijds verkocht heeft ?


Dat heb ik niet gezegd ... ( en ik weet het ook niet ), maar dit lijken mij toch duidelijke signalen, niet ?

ik dacht tbh eerst aan dat het uitrollen van een eigen netwerk te duur was en om kosten te besparen ze naar mobi trokken.
Zo had ik het nog niet bekeken. kan ook natuurlijk. Interessante nieuwe invalshoek. Ik vraag me dan af waarom ze dat niet meteen gedaan hebben dat verkopen ipv eerst migreren, dan pas overzetten etc. Maar het feit van die overzetting van boekhouding... kan wel een teken aan de wand zijn. toch minimaal van outsourcing van het product

Geplaatst: 24 nov 2006, 15:44
door molio
NOT AGAIN! :cry: (ex-ADSL2FIT'rs zullen dit wel begrijpen)

'k begin het ook maar raar te vinden dat ze niet een specifieke datum kunnen geven wanneer het opgelost zou zijn, daarmee krijg'k zo het gevoel dat ze iets achterhouden, en hopelijk is dit niet het stopzetten van hun RealDSL producten.

Menne maat ier 2 km verder heeft anders wel maar een paar uur downtime gehad en is ondertussen al meer dan een week probleemloos aan't verder internetten. Het enige verschil is dat ik een statisch ip heb en hij een dynamisch.

Anyway 'k ben ook al is aan't rondzien geweest voor nen andere provider en het enige dat in de buurt zou komen is http://www.belgian-telecom.be/. Echt betrouwbaar ziet het er ook niet uit, maarja waar moet ge naartoe als ge maandelijks 100GB verbruikt. Als het eind van deze maand niet in order is zal'k nog is overleggen met men vader om over te schakelen zodat'k dit jaar nog internet heb.

/me keeps on waiting...

Geplaatst: 24 nov 2006, 15:56
door ubremoved_539
molio schreef:het enige dat in de buurt zou komen is http://www.belgian-telecom.be/


Blijken net dezelfde specificaties te zijn als EDPnet 8)

Geplaatst: 24 nov 2006, 16:16
door Terro
molio schreef:Anyway 'k ben ook al is aan't rondzien geweest voor nen andere provider en het enige dat in de buurt zou komen is http://www.belgian-telecom.be/.

Ik heb gisterenavond in ieder geval al een EDPNET abbo besteld en vandaag is het aangetekend schrijven naar RealBROL vertrokken. 't is te hopen voor hen dat ze geen schadevergoeding moeten betalen aan Mobi als er iemand binnen het jaar vertrekt LOL

Voor de overschakeling totaal geen problemen, tijdens de overschakeling een paar dagen zonder gezeten en sinds het werkt toch wel een paar disconnects per dag en gisterenavond van een uur of 7 tot iets voor 11 heeft het ook plat gelegen met authentication failure ...

Geplaatst: 24 nov 2006, 16:23
door rdsl0361
ja, ik wou dat ik al eens connectie had, bij mij is het nu al 15 dagen zonder 1 bitje over de lijn...

Geplaatst: 24 nov 2006, 16:30
door Terro
rdsl0361 schreef:ja, ik wou dat ik al eens connectie had, bij mij is het nu al 15 dagen zonder 1 bitje over de lijn...

Wacht er niet op en gooi ze buiten!

Geplaatst: 24 nov 2006, 16:43
door rdsl0361
Zoals reeds eerder gezegd is het voor grootgebruikers een zalige isp, daarom wacht ik nog af. Ik heb nog geen andere isp gezien met dezelfde voorwaarden.

Geplaatst: 24 nov 2006, 17:13
door markfe
Hallo,

Bij mij werkt RealDSL met fixed IP weer enigszins normaal.
Veel disconnects, maar verder alles ok !

belgian telecom gebruik ik al sinds enige tijd al carrier-pre-select.
Werkt perfect ! 0 problemen mee. Ik wist niet dat ze ook DSL deden.
Omdat ik ook veel traffic genereer (uitzendinggemist, downloads, mailserver, etc), wil ik ook niet echt graag weg bij RealDSL.....


groet,
Mark

Geplaatst: 24 nov 2006, 18:03
door Mr.T
Als jullie allemaal toch bij realdsl willen blijven, kunnen we beter dit topic sluiten. Als jullie echt zo dom zijn om toch nog bij die ISP te blijven, moet deze klaagtopic wat mij betreft ook niet open blijven.

Geplaatst: 24 nov 2006, 19:20
door rdsl0361
Ik vind net dat de mensen die overstappen en alleen maar nog hun gal komen spuwen zonder dat ze daar belang bij hebben (ze gaan toch naar een andere provider) hier niet meer thuis horen...

Geplaatst: 24 nov 2006, 21:01
door darkzero
rdsl0361 schreef:Zoals reeds eerder gezegd is het voor grootgebruikers een zalige isp, daarom wacht ik nog af. Ik heb nog geen andere isp gezien met dezelfde voorwaarden.

same here... nu al 16 dagen zonder...

Geplaatst: 24 nov 2006, 21:06
rdsl0361 schreef:Ik vind net dat de mensen die overstappen en alleen maar nog hun gal komen spuwen zonder dat ze daar belang bij hebben (ze gaan toch naar een andere provider) hier niet meer thuis horen...



Beste mister groot verbruiker,
Wij komen onze gal hier spuwen omdat realdsl ons naar deze pagina verwijst omdat hier meer informatie zou zijn.

een quote uit de mail,

Geachte,

Wij ondervinden momenteel netwerkproblemen door een migratie van ons netwerk.
Onze excuses voor dit ongemak, wij lossen dit zo snel mogelijk op.
Voor meer info kan u terecht op http://www.userbase.be .

Vriendelijke groeten,
G******** D*******

RealROOT
Borkelstraat 2/4
B-2900 Schoten
Tel. +32 3 288 00 87
Fax. +32 3 293 33 43

Details ticket
===================
Referentie ticket: NIE-249293
Afdeling: RealDSL
Prioriteit: Emergency
Status: Closed


en daarmee is voor realroot de kous af.
En als we hier dan (tussen de onbeantwoorde telefoontjes door) zitten te wachten op een teken van leven, spuwen we hier onze gal.

En als hier dan geen informatie word gegeven,
-zakt de moet ons in de schoenen,
-komt het stoom ons uit de oren!,

en dan zien we op dit forum dat andere providers wel iets doen voor hun klanten en dan stappen we over.

en dan durf jij te beweren dat we hier niet thuis horen!
Ik zou maar snel een beetje in dimmen voor al eer ik echt onvriendelijk word. :evil:

Geplaatst: 24 nov 2006, 23:50
door rdsl0361
Wat zijn we weer lief voor mekaar, zou dat met een tikkeltje frustratie te maken hebben?

Geplaatst: 25 nov 2006, 07:24
door Ofloo
'k heb gisteren mijn aangetekend schrijven verstuurd, dom. verwijdert.. dat ze hun plan dermee trekken..

Geplaatst: 25 nov 2006, 10:29
rdsl0361 schreef:Wat zijn we weer lief voor mekaar, zou dat met een tikkeltje frustratie te maken hebben?


gek he!

Geplaatst: 25 nov 2006, 10:30
door markfe
zoooo,

bij mij werkt het weer 100%: 14uur lang een VPN connectie naar buiten opengezet -> nog altijd online. Geen disconnects meer dus, blijkbaar is/blijft het nu stabiel !

groet,
Mark

Geplaatst: 25 nov 2006, 10:49
door BMaster

Geachte,

Wij ondervinden momenteel netwerkproblemen door een migratie van ons netwerk.
Onze excuses voor dit ongemak, wij lossen dit zo snel mogelijk op.
Voor meer info kan u terecht op www.userbase.be .
.....

===================
Referentie ticket: NIE-249293
Afdeling: RealDSL
Prioriteit: Emergency
Status: Closed


Ze sturen u gewoon van het kastje naar de muur. Als antwoord op een ticket antwoorden ze dat je naar dit forum moet komen voor meer info, maar als je hier naar meer info vraagt, dan antwoorden ze dat ze geen support geven via dit forum. Trouwens, welke zichzelf respecterende provider stuurt zijn gebruikers naar een forum voor meer info over dergelijke ernstige pannes?

Ook best grappig dat voor hun dit ticket is afgesloten (Status: Closed). Ze vinden het blijkbaar allemaal zo erg nog niet...

Geplaatst: 25 nov 2006, 11:06
door netdata
BMaster schreef:Ze sturen u gewoon van het kastje naar de muur. Als antwoord op een ticket antwoorden ze dat je naar dit forum moet komen voor meer info, maar als je hier naar meer info vraagt, dan antwoorden ze dat ze geen support geven via dit forum. Trouwens, welke zichzelf respecterende provider stuurt zijn gebruikers naar een forum voor meer info over dergelijke ernstige pannes?

Ook best grappig dat voor hun dit ticket is afgesloten (Status: Closed). Ze vinden het blijkbaar allemaal zo erg nog niet...


Het grote probleem met onze helpdesk is dat zij niets anders meer kunnen doen dan dit...

Hoe erg dit ook is, het is mobistar die in bepaalde punten de fout in gaat.
Maar onze helpdesk weet dus geen status.

Binnen enkele weken gaat realdsl support iets vlotter gaat daar we op een extren callcenter gaan rekenen...

Geplaatst: 25 nov 2006, 11:27
door BMaster
prodata schreef:
BMaster schreef:Ze sturen u gewoon van het kastje naar de muur. Als antwoord op een ticket antwoorden ze dat je naar dit forum moet komen voor meer info, maar als je hier naar meer info vraagt, dan antwoorden ze dat ze geen support geven via dit forum. Trouwens, welke zichzelf respecterende provider stuurt zijn gebruikers naar een forum voor meer info over dergelijke ernstige pannes?

Het grote probleem met onze helpdesk is dat zij niets anders meer kunnen doen dan dit...

Dan nog! Er zijn nog vele mogelijkheden die allemaal beter zijn dan de gebruiker naar hier sturen. Er zou bv op de tickets geantwoord kunnen worden met hetgeen wel geweten is (het mobistar verhaal dus). Er zou op de statuspagina iets gemeld kunnen worden. Er zou een mail kunnen gestuurd worden naar de gebruikers. En ga zo maar verder! Allemaal goeie manieren om de gebruikers op de hoogte te houden. Maar wat doen jullie? Niets. Laat ze het maar zelf uitvissen via een forum.

prodata schreef:Binnen enkele weken gaat realdsl support iets vlotter gaat daar we op een extren callcenter gaan rekenen...

Dat is goed nieuws. Ik ben benieuwd of het dan zal beteren.

Geplaatst: 25 nov 2006, 12:21
door ubremoved_983
prodata schreef:Binnen enkele weken gaat realdsl support iets vlotter gaat daar we op een extren callcenter gaan rekenen...


AHa ... dus realdsl wordt volledig overgenomen door signpost / fulldsl ? Die hebben hun support reeds outsourced naar IPG ...

Geplaatst: 25 nov 2006, 12:27
prodata schreef:
BMaster schreef:Ze sturen u gewoon van het kastje naar de muur. Als antwoord op een ticket antwoorden ze dat je naar dit forum moet komen voor meer info, maar als je hier naar meer info vraagt, dan antwoorden ze dat ze geen support geven via dit forum. Trouwens, welke zichzelf respecterende provider stuurt zijn gebruikers naar een forum voor meer info over dergelijke ernstige pannes?

Ook best grappig dat voor hun dit ticket is afgesloten (Status: Closed). Ze vinden het blijkbaar allemaal zo erg nog niet...


Het grote probleem met onze helpdesk is dat zij niets anders meer kunnen doen dan dit...

Hoe erg dit ook is, het is mobistar die in bepaalde punten de fout in gaat.
Maar onze helpdesk weet dus geen status.

Binnen enkele weken gaat realdsl support iets vlotter gaat daar we op een extren callcenter gaan rekenen...



en weeral spreek onze vriend prodata voor realroot. Ik weet dat dat goed bedoeld is maar het is geen uit spraak waarmee ik bij realroot kan aankloppen daar u deze uit spraak op persoonlijke title doet.

Tevens was het niet het enige dat jullie hadden kunnen doen.
het minste wat je moet doen als je mensen verteld dat er hier meer info te halen is, is deze dan ook verstrekken.
Dan is het nog extreem beledigend om mensen 3 min naar een muziekje te laten luisteren om vervolgens de lijn te verbreken.
Ook is het Idioot om een ticket te sluiten als het probleem niet verholpen is.
Het is heel makkelijk om een ander de schuld te geven, maar ik heb geen afspraken gemaakt met mobistar, dat hebben jullie gedaan, en nog buiten mijn weten om.

Ik heb er best begrip dat er problemen zijn zolang deze naar behoren opgelost worden en dat is dus niet gebeurd, en ik heb er totaal geen begrip voor dat ik als stront wordt behandeld.

Geplaatst: 26 nov 2006, 09:02
door rdsl0361
Same here, begrip dat er problemen zijn, maar geen begrip dat wij als klant totaal genegeerd worden

Geplaatst: 26 nov 2006, 17:28
door sdemey
Ik heb er korte metten mee gemaakt... Sinds vrijdagavond zit ik op EDPnet... Tabee, RDSL...

Geplaatst: 26 nov 2006, 17:42
door BMaster
sdemey schreef:Ik heb er korte metten mee gemaakt... Sinds vrijdagavond zit ik op EDPnet... Tabee, RDSL...


En, dan is wel een opluchting zeker? :)