Geplaatst: 03 maa 2006, 17:00
Exact hoe ik me voel over volume limieten !
Users United
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/viewtopic.php?t=9494
Ach ja als je eens even de tijd neemt om het forum eens na te gaan. Of gewoon nog maar even te vragen naar ervaringen dan zou je weten dat het geen loze beloftes zijn en dat je wel degelijk tot 200GB kan gaan zonder enig probleem.flakey schreef:
Heb zelf al ervaring gehad met een isp die beloofde dat je oneindig veel volume kon bijkopen en je raad het: na een paar maanden gelimiteerd op 30GB sand en niets meer bijkopen. Met zo'n foefjes moet je bij mij dus ook niet afkomen. De limiet is 20GB en daarmee basta, vergeet het maar dat je tot 176GB volume kan bijkopen daar geloof ik niets van.
Wat is het verschil tussen RealDSL en edpnet? Ze bieden beide quasi unlimited trafiek aan voor dezelfde prijs.Ach ja als je eens even de tijd neemt om het forum eens na te gaan. Of gewoon nog maar even te vragen naar ervaringen dan zou je weten dat het geen loze beloftes zijn en dat je wel degelijk tot 200GB kan gaan zonder enig probleem.
Wat voor vragen stel jij je dan? Ik ben tevreden met een stabiele snelheid van 2 à 2.5 mbits/sec zonder datalimiet. Dik zijn geld waard in mijn ogen.Als je daarmee stelt dat dat de beste 50€ is die je ooit uitgegeven hebt dan stel ik me toch vragen hoor.
Inderdaad. RealDSL heeft ook wel het voordeel dat ze vast IP hebben. Zeer handig als je eigen servertje wilt draaien.flakey schreef:Wat is het verschil tussen RealDSL en edpnet? Ze bieden beide quasi unlimited trafiek aan voor dezelfde prijs.Ach ja als je eens even de tijd neemt om het forum eens na te gaan. Of gewoon nog maar even te vragen naar ervaringen dan zou je weten dat het geen loze beloftes zijn en dat je wel degelijk tot 200GB kan gaan zonder enig probleem.
Het verschil is simpel, als er zich bij edpnet problemen voordoen door de heavy leechers kan men simpelweg zeggen: de datalimiet is 20GB, daar heb je toch voor getekend?
Bij EDPnet is er geen issue van "heavy leechers" omdat er gewoon geen FUP is. Het contract zegt 20 GB, en de rest is bij betalen... het zou anders zijn moest de rest oogluikend worden toegelaten (dan heb je er officieel namelijk ook geen recht op).flakey schreef:Het verschil is simpel, als er zich bij edpnet problemen voordoen door de heavy leechers kan men simpelweg zeggen: de datalimiet is 20GB, daar heb je toch voor getekend?
Zegt genoeg denk ik... Officieel heb je dus recht op 20GB, niets meer en niets minder. En dat foefje van 200GB is er gewoon om klanten te lokken (en dan vooral de leecher)EDPnet behoudt het recht om de maximum limiet van 100 GB te verlagen indien de performantie van het netwerk niet meer gegarandeerd zou kunnen worden.
zeverflakey schreef: Zegt genoeg denk ik... Officieel heb je dus recht op 20GB, niets meer en niets minder. En dat foefje van 200GB is er gewoon om klanten te lokken (en dan vooral de leecher)
Heb ik dat dan gedaan? Nee toch, ik stel alleen maar vast dat de expertise, snelheid en performantie vele keren beter is dan realdsl en a2f destijds. Jij gaat weliswaar euphony en edpnet vergelijken en dat is helemaal verkeerd. Het zijn gewoon totaal andere formules.flakey schreef: Als jij A2F en RealDSL zonder enige reden over dezelfde kam mag scheren mag ik dat ook met edpnet en euphony.
Uit het forum is op te maken dat hun verbinding alles behalve stabiel is jij praat over jezelf als het over snelheid gaat (2 a 2.5mbit) maar de vele andere gebruikers hebben dát soms nog niet. Zie onderstaande! Geef er één die niet tevreden is met de manier van werken van edpnet.flakey schreef: Wat voor vragen stel jij je dan? Ik ben tevreden met een stabiele snelheid van 2 à 2.5 mbits/sec zonder datalimiet. Dik zijn geld waard in mijn ogen.
Moeten zulke klanten dan ook vinden dat het hun beste 50€ was?[/b]Limburg schreef: http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 134 kbit/s or 17 kbyte/s
- Upload speed : 95 kbit/s or 12 kbyte/s
Sun Mar 12 2006 at 22:30:53 UTC+0100
Packetloss van het afgelopen uur, over 3600 pings: 28%, in pieken zelfs tot 90%
Ik zou hetzelfde kunnen zeggen, ik ben klant van realDSL en buiten die qos (die ondertussen verdwenen is) heb ik nooit beperkingen van traffiek en snelheid gezien, dus wat jij aanhaalt is ook niet volledig correct.FlashBlue schreef: ik zou zegge; informeer je; voor je begint te zeverenWant het is al bewezen welke isp actie neemt (edpnet), en welke isp met zijn duimen draait; beloftes doet; en de klanten beperkt in hun traffiek en speed (realdsl ).
Ok, 60Gig dan. Moet je daarom zo'n tirade afsteken, phew...ten eerste; standaard mag je tot 60 gig gaan
Neen, dat waren identiek dezelfde formules. Die afzetters veranderden gewoon de voorwaarden van het contract! EDPnet moet dat niet eens doen, ze kunnen je zo limiteren naar 60GB.Jij gaat weliswaar euphony en edpnet vergelijken en dat is helemaal verkeerd. Het zijn gewoon totaal andere formules.
Neen, ik spreek alleen voor mezelf.Moeten zulke klanten dan ook vinden dat het hun beste 50€ was?
Hier verspil ik mijn tijd niet aan, ontevreden klanten heb je altijd en overal.Geef er één die niet tevreden is met de manier van werken van edpnet.
'k heb het al eens eerder vermeld in een ander topic.. dit is nu eens een realdsl topic ... het is 20gig (40 gig mits nachtsurfen), 60gig mits bijkopen van volume.. 100gig op request onder voorbehoud, maar aan den andere kant ik geloof nooit dat edpnet terug zou komen op die 100gig ze kunnen het gemakkelijk aan en ik zie ze dit nog niet zomaar veranderen het is een degelijke isp.. volgens mij is't gewoon een failsafe..flakey schreef:Ok, 60Gig dan. Moet je daarom zo'n tirade afsteken, phew..ten eerste; standaard mag je tot 60 gig gaan
Neen waarschijnlijk niet en het zál wel een degelijke isp zijn. Mijn uitspraken zijn gebaseerd op pure speculatie en mijn subjectieve ervaring met een andere isp.Ofloo schreef:dus volgens mij is het niet gewoon om klanten te lokken..
Hier heb je nu eens een stevig punt aangehaald... we zitten midden Maart en men broekzakken zitten al vol belofte's ! En wat is het resultaat hier in mijn geval... sinds QoS uitstaat is het 50% erger geworden !r2504 schreef: Feit blijft dat EDPnet reeds veel heeft bewezen... en RealDSL juist nog niets (behalve dat het loze beloftes kan maken en ondertussen de klanten hun centjes netjes aanneemt).
Ik ben 10 maanden klant geweest bij RDSL. Ik had een aantal grote frustraties.flakey schreef: Maar zo wordt er ook telkens over Realdsl geschreven, nooit feiten altijd pure speculatie en persoonlijke meningen. Op die manier kan je elke isp zwartmaken en dat wil ik maar even aantonen.
Maar soit, ik geef het op. Blijkbaar wekt RealDSL om de één of andere reden bij sommige mensen gewoon frustratie op. Mensen die dat er nog niet eens klant bij zijn.
Nooit feiten?! Het forum puilt uit van de feiten. De gemiddelde forumganger hier die klant is van realdsl is volgens mij wel hun doelgroep. Trouwens de realdsl gebruikers die hier hun gedachten ventileren zijn volgens mij toch wel een belangrijk deel van het totaal aantal klanten van hen. Mijns inziens belangrijk genoeg om hen de juiste antwoorden te geven, zelfs op dit forum zoals edpnet. En dat is nu wel eens een vergelijkingflakey schreef:Maar zo wordt er ook telkens over Realdsl geschreven, nooit feiten altijd pure speculatie en persoonlijke meningen. Op die manier kan je elke isp zwartmaken en dat wil ik maar even aantonen.
Idem hier, QoS is al een tijdje weg.cyberbug schreef:Qos ? ...welke Qos ?
ik heb hier al dagen geen Qos of cap meer gezien
alles inlusief de nieuwsgroepen lopen hier op elk uur vd dag als een zonnetje.
mijn torrents gaan anders op heel andere poorten.. en die halen wel 250kb+posessor schreef:ze beginnen echt tegen te steken, mijn kl*ten dat ze QoS uitgeschakeld hebben, ik haal maar rond de 105-110 KB/s op alle poorten behalve 25/80/110/443. Als ik de laatst genoemde poorten gebruik in Frostwire, uTorrent en eMule dan haal ik de 300 KB/s anders niet. Ze mogen dat wel eens uitleggen!!
Daarom is de Qos nog steeds nodig.-------down-up---- kbps-- (userbase speedtest)
RealDSL 36 51 15-04-2006 17:52
RealDSL 33 46 15-04-2006 17:45
RealDSL 24 27 15-04-2006 17:44
Code: Selecteer alles
"Datum Tijd kBps kbps Download"
16-04-2006 02:11 14.5 116 EXTREEM LAAG!
16-04-2006 01:55 16.6 132 EXTREEM LAAG!
16-04-2006 01:39 26.9 215 ZEER LAAG
16-04-2006 01:24 149 1192
16-04-2006 01:09 135 1080
16-04-2006 00:54 51.2 409 ZEER LAAG
16-04-2006 00:38 35.6 284 ZEER LAAG
16-04-2006 00:23 17.1 136 EXTREEM LAAG!
16-04-2006 00:08 17.8 142 EXTREEM LAAG!
15-04-2006 23:52 12.3 98 EXTREEM LAAG!
15-04-2006 23:36 16.8 134 EXTREEM LAAG!
15-04-2006 23:21 22.2 177 EXTREEM LAAG!
15-04-2006 23:05 29.4 235 ZEER LAAG
15-04-2006 22:50 282 2256
15-04-2006 22:34 182 1456
15-04-2006 22:19 281 2248
15-04-2006 22:04 284 2272
15-04-2006 21:49 282 2256
15-04-2006 21:34 297 2376
15-04-2006 21:19 29.8 238 ZEER LAAG
15-04-2006 21:04 21.7 173 EXTREEM LAAG!
15-04-2006 20:48 19.7 157 EXTREEM LAAG!
15-04-2006 20:33 19.8 158 EXTREEM LAAG!
15-04-2006 20:17 23.0 184 EXTREEM LAAG!
15-04-2006 20:02 32.6 260 ZEER LAAG
15-04-2006 19:46 36.1 288 ZEER LAAG
15-04-2006 19:31 83.4 667 laag
15-04-2006 19:15 64.5 516 laag
15-04-2006 19:00 252 2016
15-04-2006 18:45 237 1896
15-04-2006 18:30 131 1048
15-04-2006 18:15 247 1976
15-04-2006 18:00 35.0 280 ZEER LAAG
15-04-2006 17:44 32.8 262 ZEER LAAG
15-04-2006 17:29 72.7 581 laag
waarom denk je dat in de beginperiode de snelheid van het realdsl netwerk zo traag was tijdens de kantooruren? er werd bw opengehouden voor de bedrijven ten nadele van de particuliere klanten. ondertussen is dit wel al veranderd maar toch..Limburg schreef:Het is duidelijk dat de adult-movie-streams die RealRoot over het Realdsl netwerk verzorgt een betere Qos hebben dan de gewone gebruikers hebben.
Die beginperiode liep hier van half augustus tot begin deze maand (7.5 maanden dus), ze hebben de eerste maanden volgehouden dat het probleem bij Telenet Solutions lag....de leugenaars.Praetorian schreef:waarom denk je dat in de beginperiode de snelheid van het realdsl netwerk zo traag was tijdens de kantooruren? er werd bw opengehouden voor de bedrijven ten nadele van de particuliere klanten. ondertussen is dit wel al veranderd maar toch..