Netflix en account delen binnenkort voorbij?

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Marsmillo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 19 keer

philippe_d schreef: 26 mei 2023, 13:32
Ptoeneigh schreef: 26 mei 2023, 11:27 Voorlopig is het inderdaad in orde. Maar die apparaten die deel uitmaken van je huishouden moeten dus om de zoveel tijd bevestigd worden en allemaal vanaf dezelfde locatie een keer inloggen.
Eventjes de VPN naar Waregem aanzetten, en ik log weer een keer in van "thuis" :wink: .
Normaal gebruiken we hier de VPN niet voor Netflix, want ons internet is 300 Mbps symmetrisch. Via de VPN is mijn download beperkt tot de upload thuis (8 Mbps) :-(
Als dit de manier is waarop het kan, dan is dat inderdaad nog wel te regelen.

In ons geval voor het 2de verblijf waar we een Android bakje hebben aangesloten op de tv. Als ik enkel maar even dat toestel moet bevestigen als deel van mijn huishouden en daarna om de x-aantal keer moet verbinding maken via een VPN naar mijn 'thuis' locatie, dan is dat wel haalbaar. Dit zou ook voor de kotstudenten een optie kunnen zijn als ze dit ingesteld krijgen, al denk ik dat casten via hun telefoon misschien wel nog gemakkelijker is omdat dat toestel vermoedelijk wel regelmatig eens 'thuis' is.

Ben benieuwd hoe ze dit gaan controleren en hoe het werkt.
En of we daar als gebruikers last van zullen hebben of niet.
-*-
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Heeft iemand al de echte blokkade gezien? Ik dacht dat er eerst sprake was van een soort van bevestingsmail met code. Als het gewoon via mail is dan laat ik de mails gewoon doorsturen. Ja het is nog steeds ambetant, we zullen afwachten hoe hard ik me er aan erger.
sukkelaar
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

Tomby schreef: 26 mei 2023, 09:06 Allez, ik wil hier niet de grote Netflix-verdediger uithangen (zie ook mijn kritiekpunten hierboven), maar sommigen komen toch echt met de meest absurde redenen af om nu ineens Netflix op te zeggen.
eigenlijk moet je geen redenen hebben

ik kijk ook met iemand mee, nu zal ik wel zien wat die doet
zegt die op, verandert die zijn paswoord, ...

ikzelf zal alleszins geen netflixaccount pakken. 5 euro was netflix mij waard (zoveel betaalde ik hen al een kleine eeuwigheid of het scheelt ni veel), 10 euro/m of meer zeker niet (geen idee wat de goedkoopste optie eigenlijk is).

brengen ze echt iets subliem uit is het mij misschien wel 10 euro voor een maandje waard
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider

Ptoeneigh schreef: 26 mei 2023, 14:14 Dat is zelfs wettelijk geregeld dat de diensten van je thuisland niet geblokkeerd of beperkt mogen worden in een ander EU land
Wettelijk geregeld? Waarom is er dan een geo block op VTM Go?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

philippe_d schreef: 26 mei 2023, 23:09
Ptoeneigh schreef: 26 mei 2023, 14:14 Dat is zelfs wettelijk geregeld dat de diensten van je thuisland niet geblokkeerd of beperkt mogen worden in een ander EU land
Wettelijk geregeld? Waarom is er dan een geo block op VTM Go?
Ja daar zeg je zoiets. Omdat ze de uitzendrechten van veel programma’s enkel in België hebben. Een gratis dienst blokkeren in het buitenland mag blijkbaar wel (keuze van de aanbieder).

Maar wat nu VTMGo ook een betalende versie heeft gelanceerd zonder reclame?
Eigenlijk mag die niet geblokkeerd worden. Zie hier de wetgeving: https://europa.eu/youreurope/citizens/c ... dex_nl.htm

Dus geo blocking van betalende streaming diensten binnen Europa is verboden. En er moet netneutraliteit blijven, je dataverkeer mag niet afgeknepen worden om je op die manier alsnog te hinderen.

Zo hadden wij via Nederland Disney+ maanden eerder voordat het in België beschikbaar kwam. (Zonder de vervelende Franstalige versies / teksten in de films als een bonus). En ik ken mensen die Videoland (soort Nederlandse Streamz) en HBO uit Nederland hier gebruiken zonder problemen of VPN.

En om het over Netflix te hebben: in principe zou je dus je Belgische catalogus ook in Spanje moeten kunnen kijken als je een Belgisch abonnement hebt afgesloten, de content van je thuisland moet op vakantie beschikbaar zijn. Zonder met een VPN aan de slag te moeten gaan.
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 261 keer

Mijn vrouw kreeg gisteren de pop-up op onze shield om die als household device te bevestigen. De mail heb ik direct daarna gekregen met daarin:
NETFLIX HOUSEHOLD
Your NVIDIA Set Top Box, LG Smart TV, Apple iPad and other devices
Nog niks gezien over een blockade ofzo.

Bij de grootouders staat voor de kinderen ook Netflix op onze account, eens benieuwd wat dat gaat geven bij het volgende gebruik.
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Interessant om te lezen dat een privé bedrijf (waarvoor werkelijk niemand op deze aardbol je verplicht een abonnement op te nemen (dat je nota bene maandelijks kan opzeggen)) volgens sommigen hier niet z'n Algemene Voorwaarden mag toepassen waarbij iedereen hier is akkoord gegaan bij het afsluiten van dat abonnement...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 5 keer

Natuurlijk mag Netflix z'n Algemene Voorwaarden aanpassen, net zoals de klant niet langer akkoord hoeft te zijn met diezelfde voorwaarden.
Maar goed Netflix OUT, en sinds vandaag Disney+ en Prime video IN.
Het leven hoeft niet ingewikkeld te zijn. ;-)
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

Yep, vote with your wallet...

Hier gebruik ik een shared account via browser en tot nu toe nix gekregen hieromtrent.
Van de moment dat ze extra geld vragen zeg ik op...
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

Hoor ik net van de persoon waar ik bij in de sharing groep zit dat hij en anderen daarin al wel verschillende meldingen gekregen hebben,
welke tot nu toe nog weg te klikken waren, maar aangezien dit op een dag plots niet meer zal gaan, stoppen we er nu al mee...
stybola
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

Hier ook alvast opgezegd... Het was ook wel eens tijd voor een andere streamingdienst.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Er staan al verschillende 'oplossingen' online om het te omzeilen. De ene al makkelijker dan de andere. De makkelijkste lijkt het streamen van de foon of tablet naar je tv te zijn. Geen idee of dat nu werkelijk de oplossing is...
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer
Recent bedankt: 4 keer

In een recente enquête geeft 30% van de gebruikers die "gratis" meeliften op een andere account aan, dat ze een abonnement zullen nemen.
Netflix weet wat het doet.

Zeg jullie abonnement maar op, het zal niets veranderen aan het beleid van Netflix. Er staan nog steeds dikke rijen consumenten die wel willen betalen voor Netflix.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

Petrikske schreef: 27 mei 2023, 18:10 Natuurlijk mag Netflix z'n Algemene Voorwaarden aanpassen, net zoals de klant niet langer akkoord hoeft te zijn met diezelfde voorwaarden.
Maar goed Netflix OUT, en sinds vandaag Disney+ en Prime video IN.
Het leven hoeft niet ingewikkeld te zijn. ;-)
Het is natuurlijk maar een kwestie van tijd tot die anderen hun tarieven optrekken.
Feit is dat als er veel programma's moeten gemaakt worden, de acteurs en al het andere personeel moet betaald worden.
Dat is zo bij de klassieke TV, dat is zo bij Netflix, en dat is ook zo bij Disney+, Prime, ...
Zij kunnen tijdelijk kunstmatig lage prijzen hanteren om marktaandeel te kopen, maar na verloop van tijd gaan die prijzen ook stijgen.
Ik heb geen van die streaming diensten, dit weekend wel op bezoek geweest bij mensen die het hadden.
Misschien lag het aan hun smaak (ik heb hen laten zaken opzetten, en Netflix diende eerder als achtergrond dan dat ik ernaar keek), maar ik had niet het gevoel dat ik iets miste.
Het was iets met Schwarzenegger.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

Die diensten hun bib is zo groot dat je je daar echt geen mening over kan vormen door er even bij iemand anders naar te kijken.

Klassieke TV zet je op en je kijkt wat er is. Staat het je aan, dan blijf je. Staat het je niet aan, dan zap je.

Bij streaming diensten moet je echt op zoek naar de goede dingen. Er staat er genoeg op hoor, maar je moet er actief naar op zoek. Niet altijd even leuk en gemakkelijk, dat is juist.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Volgens mij heeft niet 1 bepaalde streamingdienst het monopolie op goeie reeksen.
Door de prijs te verhogen, de toegang te bemoeilijken en door de versnippering aan diensten, gaan de piraten alvast het volume zien stijgen.

Als ik iets lees over een reeks in de krant dat me wel tof lijkt, check ik even bij "de piraten" en het staat er telkens op.
Voor de slechte verstaanders: ik maak geen tijd om series te kijken, ik luister podcasts en werk in de tuin/serre :).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Hoeveel goede content er op staat is puur persoonlijk. Wat de ene brol vindt, is voor een ander het einde.

Wat wel klopt is dat het een andere manier van kijken is, actiever. Je moet zelf zoeken naar wat je wil zien. Dat kan via het menu, de voorstellen die Netflix zelf geeft of zelfs apps die content voorstellen afgestemd op wat jij wil zien.

Alle media berichten over nieuwe series die ook een rating krijgen. De zaken die interessant zijn duid je aan, dat kan in Netflix zelf. Nadien staat het klaar voor u wanneer je zin hebt.

Dat gezegd zijnde was er voor mij persoonlijk ook (te) weinig op te zien om er continu voor te betalen. Ik heb de interessante films gezien maar die zijn al minder aanwezig dan de series. De series die me interesseerden heb ik al gezien. Misschien neem ik het nog voor 1 maand per jaar, toevallig bij verlof zodat ik dingen offline op tablet kan zetten om onderweg te zien.

Resultaat is dat ik nu minder TV kijk en je mist inderdaad weinig. Meer tijd voor hobby's zoals fotografie of schaken of voorbereiging volgende reis.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: 31 mei 2023, 08:33Het is natuurlijk maar een kwestie van tijd tot die anderen hun tarieven optrekken.
En op dat moment is het opnieuw aan ons 'de consument' om te beslissen of we mee gaan in het verhaal van de aanbieder of dat we op zoek gaan naar iets anders.
Het aanbod is zo groot, je ziet bij momenten door de bossen de bomen niet meer. ;-)
En zelf kijk ik ook amper hoor, maar ik wil vooral iets terug doen naar m'n kinderen want via hen heb ik Spotify en dat gebruik ik wel behoorlijk veel.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

Zo is dat, 2xnetflix + 1xdisney is 27 €, reclamevrij. Hard to beat, lijkt mij...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 31 mei 2023, 14:55 En op dat moment is het opnieuw aan ons 'de consument' om te beslissen of we mee gaan in het verhaal van de aanbieder of dat we op zoek gaan naar iets anders.
Het aanbod is zo groot, je ziet bij momenten door de bossen de bomen niet meer. ;-)
En zelf kijk ik ook amper hoor, maar ik wil vooral iets terug doen naar m'n kinderen want via hen heb ik Spotify en dat gebruik ik wel behoorlijk veel.
Natuurlijk is het aanbod groot, maar de idee dat content gemaakt kan worden tegen bodemprijzen, zal dik tegenvallen.
Naarmate Disney+ en Prime marktaandeel veroverd (eigenlijk gekocht, door kunstmatig lage prijzen) hebben, zal hun prijs navenant stijgen.
En dat zal zo zijn voor iedere aanbieder, omdat je nu eenmaal acteurs, muzikanten, decorbouwers, noem maar op, moet betalen om die content te kunnen maken.
Ik zie het ook gebeuren dat er teveel aanbieders zijn, en er aanbieders over kop gaan of gewoon hun aanbod stoppen, waarna er weer minder concurrentie is, en dus weer hogere prijzen.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
Bedankt: 710 keer
Provider
Te Koop forum

Tsja, dat heet 'marktwerking'.
We hebben geluk dat die zwarte kader in onze leefruimte geen beelden moet spuien om te overleven.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 11 keer

boulder schreef: 31 mei 2023, 16:44 Natuurlijk is het aanbod groot, maar de idee dat content gemaakt kan worden tegen bodemprijzen, zal dik tegenvallen.
Naarmate Disney+ en Prime marktaandeel veroverd (eigenlijk gekocht, door kunstmatig lage prijzen) hebben, zal hun prijs navenant stijgen.
En dat zal zo zijn voor iedere aanbieder, omdat je nu eenmaal acteurs, muzikanten, decorbouwers, noem maar op, moet betalen om die content te kunnen maken.
Wanneer ik bepaalde uiteenzettingen op Nerdland mag geloven past AI daar binnenkort een mouw aan.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

Basic netflix was 8€ (sept. 2014), vandaag is dat 9€/maand. Schaalgrootte heeft dus voordelen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ivob schreef: 31 mei 2023, 20:32 Wanneer ik bepaalde uiteenzettingen op Nerdland mag geloven past AI daar binnenkort een mouw aan.
Ik vraag mij toch af of dat niet gauw gaat vervelen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Bespaar ons dat aub. Het is al zoeken naar genoeg kwaliteit en creativiteit en dan zou men automatisch gegenereerde brol serveren?

Onthou ook dat al die AI wel op iets gebaseerd moet zijn en dat is de creativiteit van mensen, creatieve mensen.

Dat er na verloop van tijd minder streamers over blijven is logisch. De budgetten zijn enorm en niet iedereen kan een groot genoeg aanbod bieden. Zelfs Netflix is voor mij maar beperkt interessant en zij hebben een gigantisch budget. Kleinere spelers kunnen enkel met kwaliteit concurreren maar helaas gaan sommigen net de andere kant op, recht richting afgrond.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
SPR
Elite Poster
Elite Poster

Wat is er nu van waar? Het ene artikel zegt... Canada, meer klanten na verbod delen. Nederland, veel klanten verlaten Netflix na het verbod. Spanje, miljoen minder klanten na verbod.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Maakt dat uit wat elders wel of niet waar is?
Je hebt de huidige maatregel waaronder je eventueel zelf valt.
Dan kan ieder toch voor zichzelf bepalen of hij de nieuwe toegepaste richtlijnen nog de moeite waard vindt (of niet) om een abo bij die dienst aan te houden (of niet).
Vind je het voor jezelf de prijs nog waard dan blijf je gewoon lid.
Vind je het te duur en/of het aanbod niet meer in verhouding staan tot de gevraagde prijs zeg je gewoon je abo op.
Iedereen is daar vrij in. Onafhankelijk wat een ander of men elders doet. Makkelijker kan het niet zijn.

Toegevoegd na 6 minuten 45 seconden:
Dizzy schreef: 01 jun 2023, 09:13 Bespaar ons dat aub. Het is al zoeken naar genoeg kwaliteit en creativiteit en dan zou men automatisch gegenereerde brol serveren?
Onthou ook dat al die AI wel op iets gebaseerd moet zijn en dat is de creativiteit van mensen, creatieve mensen.
Wat ik ondermeer op Nerdland onthouden heb is dat juist heel creatieve mensen met AI bezig zijn. :angel:
Je conclusie is dus voorbarig want je hebt het toekomstig aanbod en mogelijkheden nog niet aanschouwd.
Het is nu ook niet zo dat hedendaagse fictie 1 op 1 gefilmde realiteit is. Die tijd is al lang voorbij.
Het is, zoals je zelf al beseft, ook niet zo dat hedendaagse cultuur (op doek, op de buhne, in beeld en woord,.....) vroeger en nu altijd getuigt van creativiteit, smaak en kwaliteit.
AI is voor creatieve mensen dus maar één van de media waar ze (in de toekomst) mee kunnen werken.
En achter iedere AI zit nog steeds een meer of mindere creatieve mens om de opdrachten te verzinnen en te geven.

Je reactie getuigt dus eerder van voorbarige onbekendheid is voorbarige onbemindheid dan het volledige besef van alle mogelijkheden van dit medium.
Of angst voor het onbekende en verandering?
Laatst gewijzigd door ivob 01 jun 2023, 17:26, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ivob schreef: 01 jun 2023, 13:06 Wat ik ondermeer op Nerdland onthouden heb is dat juist heel creatieve mensen met AI bezig zijn.
Het programmeren ervan misschien wel, maar als je je boek laat schrijven door ChatGPT of iets dergelijks, dan is er niet veel creatiefs meer aan.
ivob schreef: 01 jun 2023, 13:06 Je conclusie is dus voorbarig want je hebt het toekomstig aanbod en mogelijkheden nog niet aanschouwd.
Je hoeft niet altijd het resultaat te zien om te weten waar je gaat uitkomen.
Stel je eventjes voor dat AI geperfectioneerd wordt, en dat er iets komt als AuthorGPT, dat aan de lopende band boeken publiceert.
Interessante boeken, daar niet van, even goed als van een menselijke auteur.
Ieder kwartier komt er dan een boek uit die virtuele lopende band, bij de volgende generatie van AI, misschien gewoon één per minuut.
Wie gaat die eindeloze stroom boeken lezen?
Soms is de waarde van iets omgekeerd evenredig aan de hoeveelheid ervan (schaarste).
Geld heeft maar zin als het niet in oneindige hoeveelheden bestaat, anders is het gewoon waardeloos papier.
En dat is bij elk materieel goed zo, wat eindeloos beschikbaar is, heeft geen economische waarde.
Creativiteit is ook zoiets.
Ongetwijfeld ga je vroeg of laat aan ChatGPT de verzamelde werken van Stephen King kunnen voorleggen, en kan hij dan aan de lopende band boeken schrijven in die trend, zelfs als de schrijver al jaren overleden is, een beetje zoals er nu een nieuwe Jommeke tekenaar is die de strip kan verderzetten.
Maar wat als er elke 5 minuten een Jommeke strip uitkomt?
Boeit dat nog?
Je zou natuurlijk de productie kunstmatig kunnen beperken, maar wat belet mij dan om zelf aan ChatGPT te vragen een eigen Jommeke strip te vragen?
ivob schreef: 01 jun 2023, 13:06 Het is, zoals je zelf al bseft, ook niet zo dat hedendaagse cultuur (op doek, op de buhne, in beeld en woord,.....) nu altijd getuigd van creativiteit, smaak en kwaliteit.
Dus vroeger was alles beter?
Klinkt nogal simplistisch.
Ongetwijfeld wordt er veel pulp geproduceerd, maar om nu te zeggen dat elk fictiewerk brol is, is er toch wel over.
ivob schreef: 01 jun 2023, 13:06 En achter iedere AI zit nog steeds een meer of mindere creatieve mens om de opdrachten te verzinnen en te geven.
Goh, als dat nog het enige is wat je moet kunnen, een opdrachtje verzinnen en intypen, dan is die creatieve inbreng toch wel heel klein.
Je zou een AuthorGPT misschien kunnen trainen om zelf nieuwe opdrachten te verzinnen, dan hoef je dat ook al niet meer te doen.

De mogelijkheden voor bedrog en misbruik zijn er natuurlijk ook, denk aan die advocaat die onlangs veroordeeld werd omdat hij precedenten had laten uitvinden door ChatGPT.
Ik kan mij indenken dat wie propaganda maakt voor de Overheid ook dergelijke teksten en gegenereerde beelden kan gebruiken.
Je zou ook kunnen beweren dat je een nooit tevoren ontdekt manuscript gevonden hebt van een overleden auteur, dat publiceren en er massa's geld voor incasseren.
Een roman laten schrijven in de stijl van "De schaduw van de wind" bijvoorbeeld.
Religioten kunnen het gebruiken om 'nieuw ontdekte' bijbelhoofdstukken of koranverzen te creëren, die ergens in één of ander kraam passen.
ivob schreef: 01 jun 2023, 13:06 Je reactie getuigt dus eerder van voorbarige onbekendheid is voorbarige onbemindheid dan het volledige besef van alle mogelijkheden van dit medium.
Of misschien kijkt hij wat verder dan zijn neus lang is.
Je hoeft niet altijd het eindresultaat te zien om te weten waar iets naartoe gaat.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

ivob schreef: 01 jun 2023, 13:06
Dizzy schreef: 01 jun 2023, 09:13 Bespaar ons dat aub. Het is al zoeken naar genoeg kwaliteit en creativiteit en dan zou men automatisch gegenereerde brol serveren?
Wat ik ondermeer op Nerdland onthouden heb is dat juist heel creatieve mensen met AI bezig zijn. :angel:
Je conclusie is dus voorbarig want je hebt het toekomstig aanbod en mogelijkheden nog niet aanschouwd.
Het is nu ook niet zo dat hedendaagse fictie 1 op 1 gefilmde realiteit is. Die tijd is al lang voorbij.
Het is, zoals je zelf al bseft, ook niet zo dat hedendaagse cultuur (op doek, op de buhne, in beeld en woord,.....) nu altijd getuigd van creativiteit, smaak en kwaliteit.
AI is voor creatieve mensen dus maar één van de media waar ze (in de toekomst) mee kunnen werken.
En achter iedere AI zit nog steeds een meer of mindere creatieve mens om de opdrachten te verzinnen en te geven.

Je reactie getuigt dus eerder van voorbarige onbekendheid is voorbarige onbemindheid dan het volledige besef van alle mogelijkheden van dit medium.
Ik zeg ook niet dat er geen creativiteit bij de makers van AI zit maar wel dat AI het gemak om dingen te laten genereren ipv zelf te bedenken groter maakt. Gemakzucht leidt zelden tot betere resultaten.

Dat de mogelijkheden van AI groot zijn ontken ik ook helemaal niet, ik gebruik het zelf al voor bepaalde toepassingen dus daar gaat de angst voor verandering/onbekende.

Het was net mijn punt dat er achter AI altijd creativiteit hoort te zitten van echte mensen. Als die vermindert zullen de resultaten van AI ook dalen want ze zijn daarop gebaseerd.

Je moet dus inderdaad niet tegen vernieuwing zijn maar wel kritisch blijven voor veranderingen want als je niet op let is er wel verandering maar daarom nog geen verbetering. Meer nog, de nerdlanders kunnen de eerste zijn die deels vervangen worden.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 01 jun 2023, 15:46 Ik zeg ook niet dat er geen creativiteit bij de makers van AI zit maar wel dat AI het gemak om dingen te laten genereren ipv zelf te bedenken groter maakt. Gemakzucht leidt zelden tot betere resultaten.
Ik denk niet dat het zo gemakkelijk is om AI zo te programmeren dat het tot gemakzucht leidt.
Maar welke kant het opgaat zal de toekomst moeten uitwijzen.
Ik geef liever nog geen oordeel over iets dat nog komen moet en zich nog moet bewijzen alleen maar omdat het er dan anders dan vroeger aan toe gaat.
Dat de mogelijkheden van AI groot zijn ontken ik ook helemaal niet, ik gebruik het zelf al voor bepaalde toepassingen dus daar gaat de angst voor verandering/onbekende.
Het was dan ook een vraag (vandaar het ?). Bedankt voor het antwoord.

Het was net mijn punt dat er achter AI altijd creativiteit hoort te zitten van echte mensen. Als die vermindert zullen de resultaten van AI ook dalen want ze zijn daarop gebaseerd.
Je moet dus inderdaad niet tegen vernieuwing zijn maar wel kritisch blijven voor veranderingen want als je niet op let is er wel verandering maar daarom nog geen verbetering. Meer nog, de nerdlanders kunnen de eerste zijn die deels vervangen worden.
Dat zien we dan wel weer. Al weet ik niet precies wat je bedoelt met "nerdlanders". Lijkt me een begrip dat in de praktijk een brede lading dekt.
Al vermoed ik dat het voor AI niet eenvoudig zal zijn om iets met een dubbele bodem, ironie en/of humor te brengen voor een publiek.

Soit, het zonder kosten delen van een Netflix account zal er eerdaags ook niet meteen door terug komen.
Sol Invictus!
SPR
Elite Poster
Elite Poster

Wat heeft Nerdland/AI met Netflix en delen van accounts te maken.

Ja, voor mij maakt het trouwens WEL uit dat ik graag correcte informatie heb. Maakt het uit wat elders wel of niet waar is... :roll:
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Kunnen we terug on topic gaan aub?
sukkelaar
Plus Member
Plus Member

Goztow schreef: 03 jun 2023, 07:47 Kunnen we terug on topic gaan aub?
veel valt er niet te zeggen
strikt genomen mocht delen nooit, ze hebben het toegelaten en zelfs reclame voor gemaakt maar nu passen ze hun regels strikter toe.
als klant hebt ge dus 2 opties,
ivob
Elite Poster
Elite Poster

SPR schreef: 02 jun 2023, 23:27 Wat heeft Nerdland/AI met Netflix en delen van accounts te maken.
Op Nerdland werd nu juist Netflix aangehaald als kandidaat om in de nabije toekomst series via AI te genereren.
Eén van de mogelijkheden is dan, maar de tijd zal moeten uitwijzen of dat een correcte inschatting is, dat door de gedaalde productiekosten er dan (terug) goedkopere accounts kunnen aangeboden worden.
Dat is dus het verband in deze.

Zoals @sukkelaar al opmerkt (en anderen voor hem) valt er strikt on topic verder niets meer toe te voegen. De keuzes zijn duidelijk en niet ongelimiteerd.
Of je zou ervan moeten uitgaan dat Netflix hier meeleest, jullie opmerking ter harte neemt en zijn policy terug herziet naar het gedoogbeleid van voorheen.
Sol Invictus!
sukkelaar
Plus Member
Plus Member

ivob schreef: 03 jun 2023, 13:15 Op Nerdland werd nu juist Netflix aangehaald als kandidaat om in de nabije toekomst series via AI te genereren.
combineert AI gewoon bestaande dingen?
sander19
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Weet er iemand wat er gebeurd met je 'mijn lijst' in netflix als je je abonnement even stopt en later terug start. Ben je dan je lijst ook kwijt of blijft die behouden?
ivob
Elite Poster
Elite Poster

sukkelaar schreef: 03 jun 2023, 16:13
ivob schreef: 03 jun 2023, 13:15 Op Nerdland werd nu juist Netflix aangehaald als kandidaat om in de nabije toekomst series via AI te genereren.
combineert AI gewoon bestaande dingen?
Dat is dan weer off topic dus het risico om daar op te antwoorden ga ik niet meer nemen. :wink:
Sol Invictus!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

sander19 schreef: 03 jun 2023, 16:45 Weet er iemand wat er gebeurd met je 'mijn lijst' in netflix als je je abonnement even stopt en later terug start. Ben je dan je lijst ook kwijt of blijft die behouden?
Die lijst (uw account) blijft een tijd behouden, dus als je opnieuw intekent kan je de lijst weer gebruiken. Hoe lang die periode is weet ik echter niet.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider

10 maanden.
Leest er niemand de FAQ van Netflix zelf of is dat te gemakkelijk?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

sander19 schreef: 03 jun 2023, 16:45 Weet er iemand wat er gebeurd met je 'mijn lijst' in netflix als je je abonnement even stopt en later terug start. Ben je dan je lijst ook kwijt of blijft die behouden?
Bij stopzetting van je account krijg je van netflix het bericht van hoelang je lijst beschikbaar blijft mocht je weer willen intekenen.
Toch een mooie geste van hen vind ik.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”