Pagina 6 van 12

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 02 nov 2018, 18:24
door Pmartin
Dus vooruitgang (x2 voortaan ook bij VOD) en achteruitgang (geen geluid) tegelijkertijd. Telenet giveth and Telenet takteth away. :-D Geen geluid is toevallig geen gevolg van een upgrade in geluid? Bij films op Prime bv staat er op het display van m’n HC system Dobly D en dan heb ik ook geen geluid bij x2. Zonder moet ik me toch eens bezinnen of ik volgend jaar wel naar die nieuwe box overstap... Thx voor het snelle antwoord in ieder geval!

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 02 nov 2018, 18:28
door MrBlueSky
Ik heb het even met enkele zenders gecheckt, maar het ‘type’ geluid maakt bij de nieuwe box niet uit. Je krijgt helaas niks te horen bij x2.

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 02 nov 2018, 19:34
door proximusboyke
dus je kan bij telenet niet meer x2 kijken met geluid ?

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 03 nov 2018, 11:03
door master-magic
neen voorlopig niet meer mogelijk maar dit is al vele malen gemeld aan telenet team en ze bekijken of ze dit kunnen terug instellen dat dit kan maar ze kunnen geen periode melden van waneer dit kan en of dit zal terug lukken.
ook is de beeldkwaliteit sinds enkele dagen verminder omdat er problemen zijn met de stabiliteit van de cloud en het internet netwerk.
en met de mindere kwaliteit is het stabieler maar nadeel is de mindere kwaliteit.
je ziet aan de ondertiteling dat de kwaliteit minder is door de gekartelde ondertiteling,
dat was daarvoor niet te zien, ook merk je dat het beeld minder is, opnames van Vier bv zijn niet zo zuiver meer, dat is normaal een zuiver HD beeld, bij opnames en on demand niet meer, Netflix en youtube zijn dan wel zuiver beeld, dus ligt niet aan de box zelf.
word wel opgelost binnenkort maar vind het geen voordeel meer die box.

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 03 nov 2018, 14:08
door buthead
Dus dat kunnen ze instant aanpassen hun beeldkwaliteit :S
Als er nu al problemen zijn met hun netwerk wat gaat dat geven als iedereen zo'n box heeft :) hopelijk hadden ze gewoon te weinig capaciteit voorzien voor de testgroep :O

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 03 nov 2018, 21:52
door master-magic
die cloud word momenteel gedeeld met Nederland en belgie, waardoor er dus veel gebruikers op zitten opeens, in begin toen enkel belgie in juni-juli er gebruik van maakte waren er geen problemen, Ziggo in Nederland begint met testen en er komen zoveel extra testers in belgie erbij en de problemen beginnen,
wie kan tellen kan de link wel leggen ook zeker ;)

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 06 nov 2018, 11:51
door ulrich
nog mensen die problemen hebben met de netflix app op de nieuwe digicorder?
Heeft even gewerkt in het begin maar nu blijft die gewoon draaien nog voor het login scherm.

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 06 nov 2018, 16:11
door blaatpraat
Wat me opvalt is dat die nieuwe "TV Box" een test is, maar je nergens feedback kunt loggen.
Ik heb alvast problemen met de TV Theek: bij bestelde programma's komt vanaf je aan de laatste minuut komt steevast een "onbekende fout". Even pogen om de normale klantendienst te contacteren hiermee...

@Ulrich: geen problemen met Netflix hierzo, het werkt zelfs stabieler dan gsm + chromecast vind ik.

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 06 nov 2018, 16:48
door ubremoved_539
blaatpraat schreef:Wat me opvalt is dat die nieuwe "TV Box" een test is, maar je nergens feedback kunt loggen.
Hoe heb je die dan bekomen... zit je dan niet in een test programma ?

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 06 nov 2018, 16:53
door stevenvs
@ Blaatpraat,

Vroeger was er een afgesloten forum op het Netweters forum voor alle feedback enzo, maar toen er meer tester bijgekomen zijn hebben ze dit veranderd.

Nu moet je moet alle klachten en problemen bellen naar een speciaal telefoonnummer.

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 06 nov 2018, 17:00
door ulrich
stevenvs schreef:@ Blaatpraat,

Vroeger was er een afgesloten forum op het Netweters forum voor alle feedback enzo, maar toen er meer tester bijgekomen zijn hebben ze dit veranderd.

Nu moet je moet alle klachten en problemen bellen naar een speciaal telefoonnummer.

Het enige wat ik gekregen heb is een mail dat ik een nieuwe digicorder ging krijgen via dpd en dat ik de oude kon terugsturen.
Voor problemen stond er niet echt veel in die mail in.

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 06 nov 2018, 17:04
door Kenniey
Misschien de gewone support kanalen gebruiken?
Deze moeten ook eerst op kleine schaal getest worden, support kon niet blijven gebeuren via enkel het afgesloten netweters forum.
Voor de Netflix issues, kan een factory reset via het menu gebeuren, dan gaat deze app terug functioneren.

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 06 nov 2018, 17:42
door MrBlueSky
In geval van problemen mag je inderdaad de gewone supportkanalen gebruiken.

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 06 nov 2018, 20:44
door master-magic
of bellen naar 015 33 44 88 voor de testers ;)

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 10 nov 2018, 13:48
door nbrys
Indien je de nieuwe decoders krijgt. kan je ook geen yelotv meer kijken... Weer een handigheidje dat ze even vergaten te melden.

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 10 nov 2018, 19:40
door master-magic
nbrys schreef:Indien je de nieuwe decoders krijgt. kan je ook geen yelotv meer kijken... Weer een handigheidje dat ze even vergaten te melden.
staat normaal in de mail en online dat dit gebeurt of zal gebeuren.

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 11 nov 2018, 19:14
door buthead
Waarom dat opeens?
Hopelijk niet permanent zeker nu ze FreeG hebben waarmee je via mobile data extra kan streamen

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 11 nov 2018, 19:23
door raf1
Het gaat om een test. Dan moet je toch niet verwonderd zijn dat er sommige zaken af en toe niet functioneren.

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 11 nov 2018, 19:59
door master-magic
zolang de nieuwe app voor de 2de en verdere groepen niet beschikbaar is is dit dus een nadeel dat Yelo niet meer werkt, enkel de tv gids is nog te bekijken.
tegen december zie ik die wel beschikbaar komen voor de andere testers, daar in februari alle mensen die box al kunnen aanvragen.

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 12 nov 2018, 08:13
door ubremoved_539
raf1 schreef:Het gaat om een test. Dan moet je toch niet verwonderd zijn dat er sommige zaken af en toe niet functioneren.
Ik kan je deels begrijpen maar wat heeft Yelo in hemelsnaam te maken met de decoder die je thuis hebt staan.

Ja, je hebt de opnames maar verder is er toch totaal geen verband... wie bedenkt toch zoiets bij Telenet :bang:

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 12 nov 2018, 09:15
door raf1
r2504 schreef:Ik kan je deels begrijpen maar wat heeft Yelo in hemelsnaam te maken met de decoder die je thuis hebt staan.
Om toegang te krijgen tot Yelo controleert Telenet in de back-end of je internetklant én tv-klant bent. Als die test op een gloednieuw platform draait, is het toch mogelijk dat die koppeling met de oude systemen niet meer werkt. Er komt trouwens ook een nieuw streamingplatform dat Yelo moet vervangen.
r2504 schreef:Ja, je hebt de opnames maar verder is er toch totaal geen verband... wie bedenkt toch zoiets bij Telenet :bang:
Casting, opnames, verschillende checks in klantendatabase. Vermoedelijk zit daar een hele spaghetti van verschillende API's achter die zeer onoverzichtelijk geworden is.

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 12 nov 2018, 09:20
door ubremoved_539
raf1 schreef:Vermoedelijk zit daar een hele spaghetti van verschillende API's achter die zeer onoverzichtelijk geworden is.
You made my point :wink: Slecht design dus.

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 12 nov 2018, 11:13
door xayana
Ik weet niet of het slecht design is... Lijkt me eerder dat het gewoon te complex is om dat in testfase al helemaal uitgewerkt te hebben.

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 12 nov 2018, 12:36
door ubremoved_539
Aan de oude Yelo is niets veranderd... staat dus ook niet in test en hoeft dus ook helemaal niet uitgewerkt worden. Er is iets nieuws wat wel in test staat... en dan zorg je dat dit geen impact heeft op de bestaande functionaliteit, eens dat het werkt kan je dan beginnen met integratie scenario's.

Gewoon te complex is trouwens een synoniem van slechts design :wink:

Nu ja, we kunnen daar lang over discussieren... het lost het probleem niet op (TN heeft dus duidelijk nog wel wat werk).

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 12 nov 2018, 13:02
door jollito
raf1 schreef:
r2504 schreef:Ik kan je deels begrijpen maar wat heeft Yelo in hemelsnaam te maken met de decoder die je thuis hebt staan.
Om toegang te krijgen tot Yelo controleert Telenet in de back-end of je internetklant én tv-klant bent. Als die test op een gloednieuw platform draait, is het toch mogelijk dat die koppeling met de oude systemen niet meer werkt. Er komt trouwens ook een nieuw streamingplatform dat Yelo moet vervangen.
r2504 schreef:Ja, je hebt de opnames maar verder is er toch totaal geen verband... wie bedenkt toch zoiets bij Telenet :bang:
Casting, opnames, verschillende checks in klantendatabase. Vermoedelijk zit daar een hele spaghetti van verschillende API's achter die zeer onoverzichtelijk geworden is.

@Raf, heb je meer info over dat steamingplatform?

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 12 nov 2018, 14:07
door raf1
jollito schreef:@Raf, heb je meer info over dat steamingplatform?
Dat zal vooral onder de motorkap zijn. Nu Netflix op de tv-box draait, moet Telenet daaraan kunnen tippen.
Gebruik eens afwisselend Netflix op een tablet en op een smart-tv en je weet wat je mist op Yelo.

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 12 nov 2018, 19:38
door master-magic
dan moeten eerst de bugs er uit en perfect werken en niet tijdens opstarten blijven hangen op een zwart scherm of gewoon crashen na enkele minuten kijken naar Netflix ;)

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 17 nov 2018, 23:32
door PleXuS
Wat ik het meest storende vind is dat hun communicatie totaal bagger is misschien bewust zelfs dat weet ik niet.

Men bied mij een test aan met hun nieuwe tv-box het enige wat er vermeld staat in hun originele mail dat enkel de oude digicorder zal moeten vervangen worden en dat je de huidige opnames niet kan overzetten.

Na het bevestigen dat je die test aanvaard krijg je een mail waarin staat dat je dus een nieuwe modem krijgt een power line adapter en ook nog een kleine wijziging aan je abonnement. Kan men dit niet allemaal in de eerste e-mail duidelijk vermelden?

Na een mail te sturen naar de technische helpdesk vermeld men mij s'morgens dat de tv-box prima met een EMTA Modem (modem only) zou werken.
Paar uur nadien krijg ik telefoontje spreekt men in dat dit toch NOG niet mogelijk zou zijn maar dat men er aan werkt.

Dus ik ben benieuwd wat het vervolg gaat worden :bang:

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 18 nov 2018, 09:33
door raf1
PleXuS schreef:Dus ik ben benieuwd wat het vervolg gaat worden :bang:
Het is een test, als je de betekenis van dat woord niet begrijpt, doe daar dan niet aan mee!

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 18 nov 2018, 10:06
door PleXuS
Dat het een test is is zelf niet relevant in dit verhaal.
Als ik een mail stuur naar mijn gebruikers om iets te testen ga ik ook niet zeggen ik ga alleen A doen en uiteindelijk A+B+C gaan uitvoeren :bang:

Als je iets meld vermeld je ook in de eerste mail duidelijk wat er gebeurd.

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 18 nov 2018, 10:18
door devilkin
Indien men bij de test opmerkt dat B+C ook moet gebeuren eer A goed werkt... daarvoor dient toch een test?

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 18 nov 2018, 10:32
door PleXuS
Daar heb je gelijk in, maar dit is geen beta test.
Dit is een product dat al jaren bestaat(mits wat software updates/aanpassingen), hier gaat het over een test waar men al op voorhand wist dat B+C moest plaats vinden.
Zeker als je de dag nadien de mail krijgt met alle details in die eigenlijk deels in de eerste mail moest staan.

Men heeft hier bewust zaken uit de eerste mail gelaten voor misschien een grondige reden voor hun.
Maar mij stoort het dat een bedrijf niet transparant communiceert naar de klant.

Een "echte" test krijg je een test toestel en vervangt men je huidige werkende niet.
Daarvoor moet je ook een contract tekenen dat je dit toestel in leen verkrijgt tot het einde van de testen. (als men het correct doet)

Hier gaat het over een test van hoe reageert de box op ons netwerk, hoe werken de diensten van Telenet op deze tv ontvanger.
Maar ook hoe de gebruiker het ervaart.

Ik vind het positief dat men zulke testen doet, maar wees transparant. Dat is voor iedereen het beste.

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 18 nov 2018, 20:01
door Gigabit
In het VK heeft LG exact dezelfde box gelanceerd, maar dan met een 1 TB schijf dacht ik. Bestaat de mogelijkheid dit zelf toe te voegen?

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 18 nov 2018, 20:16
door Robert Ford
Reken er maar op dat dit niet kan. Telenet heeft de touwtjes stevig in handen. De boxen in de andere landen zijn ook een verdieping dikker.

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 18 nov 2018, 22:40
door master-magic
@plexus
die eerste mail is een standaard mail die men naar elke tester stuurt, soms word eens info gestuurd die niet klopt voor een bepaalde klant,
het systeem geeft soms foutjes door bugs die er inzitten wat door telenet is bevestigd al op hun forum, ze excuseren hen daarvoor.
normaal kunnen modem only personen die nieuwe box niet testen omdat die box op de telenet modem moet aangesloten worden en op een apart netwerk in die modem word gelinkt.
weet niet of er meer dan 1 utp aansluiting is voor internet op die modem only, ik vermoed van niet, waardoor het netwerk voor de telenetbox en het gewone internet voor de klant niet gescheiden kunnen worden.
met een telenet modem/router kan men dit wel scheiden veronderstel ik want met die werkt het deels perfect (zonder de cloud connectie problemen niet mee te rekenen).
vrees dat het dus een probleem is die telenet moet oplossen zodat iedere klant deze box kan testen en in februari kan gebruiken.
laat gerust eens weten of ze u toch laten testen op de modem only, dan is dat weer een stap voorwaarts voor klanten die de box willen als die publiekelijk word losgelaten op het volk ;)

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 21 nov 2018, 18:54
door PleXuS
Modbreak:
fullquote is tegen de forumregels
master-magic schreef:@plexus
die eerste mail is een standaard mail die men naar elke tester stuurt, soms word eens info gestuurd die niet klopt voor een bepaalde klant,
het systeem geeft soms foutjes door bugs die er inzitten wat door telenet is bevestigd al op hun forum, ze excuseren hen daarvoor.
normaal kunnen modem only personen die nieuwe box niet testen omdat die box op de telenet modem moet aangesloten worden en op een apart netwerk in die modem word gelinkt.
weet niet of er meer dan 1 utp aansluiting is voor internet op die modem only, ik vermoed van niet, waardoor het netwerk voor de telenetbox en het gewone internet voor de klant niet gescheiden kunnen worden.
met een telenet modem/router kan men dit wel scheiden veronderstel ik want met die werkt het deels perfect (zonder de cloud connectie problemen niet mee te rekenen).
vrees dat het dus een probleem is die telenet moet oplossen zodat iedere klant deze box kan testen en in februari kan gebruiken.
laat gerust eens weten of ze u toch laten testen op de modem only, dan is dat weer een stap voorwaarts voor klanten die de box willen als die publiekelijk word losgelaten op het volk ;)
Ik laat zeker iets weten maar op de moment geen response op mijn bericht, ik vermoed dat men het intern nog aan het bekijken is.
Als ik geen antwoord krijg tegen het einde van de week bel ik maandag.

Ik weet niet of de modem only overweg kan met vlans anders zou men perfect de cloud dienst op vlan 10 of andere kunnen zetten.
Mensen met Modem Only hebben meerstal meer advanced technologie in huis waarom neem je anders zo een modem :-)

Maar ik vermoed dat de modem niet met vlans aan ethernet kant overweg kan. Nu er zijn nog manieren om dit te doen, zoals men dit met huidige digibox doet via mac adres.

Wat ik mij ook afvraag is kan je geen 2 modems op 1 coax gebruiken? Volgens mij is dat technisch ook mogelijk maar van wegen Telenet bedrijfs policy waarschijnlijk niet toegelaten ofzoiets? In het begin van Telenet gebruikte men nog aparte modems voor Internet en Telefonie.

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 21 nov 2018, 22:16
door ubremoved_539
PleXuS schreef:Wat ik mij ook afvraag is kan je geen 2 modems op 1 coax gebruiken? Volgens mij is dat technisch ook mogelijk maar van wegen Telenet bedrijfs policy waarschijnlijk niet toegelaten ofzoiets? In het begin van Telenet gebruikte men nog aparte modems voor Internet en Telefonie.
Natuurlijk kan dat... gans je straat zit namelijk op diezelfde coax :lol:

Er zijn trouwens nog genoeg klanten die twee modems hebben... bv. één voor digitale TV en een andere voor internet.

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 21 nov 2018, 23:09
door master-magic
dat oogt toch niet mooi hé zo 2 modems hebben hangen voor enkel die telenet box die via internet nu grotendeels werkt.
beste oplossing zou zijn dat ze het systeem aanpassen zodat alles op de 2 soorten modems kan werken.
nadeel is dat ze de werkwijze gebruiken van de nieuwe box zoals die in andere landen word gebruikt,
bv de software is overal hetzelfde ingesteld en geregeld en weet niet of ze dit niet zo zijn overeengekomen ook dat het overal hetzelfde moet zijn voor update's en aanpassingen overal hetzelfde te kunnen brengen op die box (in zoverre dat het overal hetzelfde is), bv die tv gids zie ik overal hetzelfde zijn van opzet.
als ik eerlijk mag zijn, ik heb hier een telenet box en een satelliet ontvanger staan, en de laatste weken kijk ik meer via mijn satelliet ontvanger,
niet voor het aantal zenders en aanbod maar omdat de telenet box soms het laat afweten,
opnames die soms eens mislukken of deels maar zijn opgenomen, of de player die 15 seconden nodig heeft om je opname te starten, heb ook al gehad dat een opname gewoon niet gelukt is en ik als ik ze wil zien moet kijken via terugkijk optie als de zender en het programma het aanbied.
er zitten nog veel bugs in die toch snel mag opgelost worden als ze tegen februari deze op het grote volk willen loslaten.
de app is ook al niet perfect, zondag nog gemerkt dat een programma niet in de EPG stond op de app maar wel via de telenet box kon zien.
allemaal dingen die de klant door verwend is momenteel die toch nog niet kan.
maar ieder is vrij om te testen en hem te gebruiken, maar ik vrees als dit blijft zoals nu er klanten niet tevreden gaan zijn.
ze hebben nog 3 maanden, maar het zal er snel zijn, er zijn nog genoeg bugs die niet opgelost zijn zoals de te kleine ondertiteling bij opname's....

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 22 nov 2018, 14:39
door Cecemel
Ik heb recent een nieuwe 4K-tv. Zijn er testers die al meer kunnen zeggen over de beeldkwaliteit van de nieuwe box?
Telenet zou werken aan 1080p met HDR hebben ze ooit aangekondigd. De box kan ook 4K aan, maar ik verwacht niet dat gewone TV hierin zal uitgezonden worden... Is de beeldkwaliteit van de nieuwe box een grote upgrade tegenover de huidige box wat betreft 4K tvs?? Niet dat mijn beeld nu al schitterend is maar echte 4K content is uiteraard nog stukken beter! :)

Re: nieuwe digicorder

Geplaatst: 27 nov 2018, 22:59
door PleXuS
Dat ik 2 modems moet steken maakt mij niet uit.
Ik heb nu al 2 modems.. eentje van Telenet en eentje voor VDSL.

Ik ga Telenet alvast nog eens navragen of ik dat mag.
Indien niet gaat hij terug richting telenet.

Men heeft ook gezegd dat er binnenkort wel een oplossing komt voor EMTA (modem only) modems.
Maar dit is momenteel nog niet beschikbaar.

Dus het systeem zal wel met 2 type modems werken alleen is dat nog niet opgezet. Dit is een test fase, de definitieve uitrol is voorzien begin volgend jaar dacht ik?

Wat betreft 4K van de TvBox geen idee maar betwijfel of er al een zender is die 4K uitzend? Technische zou het wel mogelijk zijn de standaard is alvast vast gelegd. Maar wat ik voornamelijk voordelig vind is dat je tot 6 zenders of meer tegelijk kan opnemen en dat er netflix en Youtube op zit.
Ik heb nog geen smartTV. Wel een FullHD maar zelfs geen LED en tot nu toe nog best tevreden. Maar 4K scherm komt er waarschijnlijk wel aan volgend jaar of daarna (Oled of nieuwe LED techniek).