Scarlet niet meer ongelimiteerd vanaf 01/09/2015

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Bij mij staat er nog altijd op de site dat ik ongelimiteerd internet heb.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

1 september is ondertussen verstreken, op de website van Mijn Scarlet is er niets veranderd:

Overzicht verbruikt volume.
Periode van 05 augustus 2015 tot 01 september 2015:

Je beschikt bij Scarlet over een ongelimiteerd up-en downloadvolume. Onderstaande informatie is dan ook louter informatief.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Zou het kunnen dat ze dat nog steeds tonen omdat je in principe nog steeds ongelimiteerd volume hebt?
Enkel wordt er een limiet gezet op de snelheid na 300GB. Dus geen limiet op het volume.
Gebruikersavatar
eddyfr
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 18 mei 2009, 21:57
Locatie: Yellow City
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

jnsvr schreef:Zou het kunnen dat ze dat nog steeds tonen omdat je in principe nog steeds ongelimiteerd volume hebt?
Enkel wordt er een limiet gezet op de snelheid na 300GB. Dus geen limiet op het volume.
Ben ik ook al aan het denken.
TV: CanalDigitaal VU+ Solo2 / Telenet digicorder
ISP: Telenet Business modem-only 300/30
MOBILE: Telenet 30GB
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Ik zie andere providers met het woord 'limiet' nochtans het punt bedoelen waarop je wordt overgeschakeld van volledige bandbreedte naar beperkte bandbreedte, niet naar het volledig uitschakelen van je verbinding.

Als je verder zo redeneert, heeft bijna geen enkele provider een limiet, want welke provider sluit zijn klanten helemaal af bij iets te veel verkeer?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
tonym
Premium Member
Premium Member
Berichten: 484
Lid geworden op: 18 jan 2010, 16:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 41 keer

Er is wel degelijk een verschil op de faktuur waar volgende is vermeld:

"Het up & downloadvolume van je internet abonnement van de afgelopen maand bedroeg XXX"

Vroeger volgde deze veelzeggende zin die NU manifest ontbreekt:

"Deze melding is louter informatief aangezien je geniet van onbeperkt internet."
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

die staat er nog wel op mijn.scarlet

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
akira02
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 sep 2009, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

zeer sneaky hoe ze dit hebben ingevoerd en dat natuurlijk vanwege de enorme hoeveelheid data die o.a. netflix genereert en hoe ze het gebruik van deze diensten willen beperken zonder aan de netneutraliteit te komen.

Het is weer typisch Belgisch om te zien dat de operatoren prijsafspraken maken en het internet feitelijk aan banden leggen door onderling regeltjes af te spreken. Dat gaat ook nog leuk worden als Telenet BASE overneemt.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Op het eind van de maand eens testen of ze effectief die limiet invoeren: vorige maand eigenlijk maar 150GB verbruikt (up&down dan nog).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Zoals ik reeds vroeger heb geschreven in deze topic, heeft Scarlet geen intentie om deze maatregel per 1 september in te voeren. Ze behouden zich gewoon "het recht" om deze maatregel in te voeren op het ogenblik dat ze het nodig achten.

Op het ogenblik dat ze deze policy in de praktijk opzetten, zullen ze minstens één maand op voorhand hierover uitvoerig communiceren, en de modaliteiten bekend maken (vb of er volume packs kunnen aangekocht worden).

Op 1 september is er dus niets veranderd :wink:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik dacht dat de 'probleemzone' zo rond de 300 gb ligt,per maand,of ben ik hier verkeerd geinformeerd??
nephilimhell
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 okt 2005, 20:34
Bedankt: 3 keer

Ik heb 330gb verbruikt maar heb niets vreemds opgemerkt...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1890
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Scarlet heeft gewoon het kader gemaakt om de optie te hebben in te grijpen wanneer het verbruik van bepaalde klanten een bepaalde limiet zou overtreffen.

En die potentiële limiet ligt op 300 gb of hoger.

Ter info; ik heb (als enige gebruiker) vorige facturatieperiode schandalig veel naar Netflix gezien (meerdere seizoenen van diverse series), hoge beeldkwaliteit. Ik heb er een 260 gb doorgetrokken. Ik voorzie geen echt probleem.
nephilimhell
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 17 okt 2005, 20:34
Bedankt: 3 keer

Iemand alleen heeft niets te vrezen, maar ik heb hier ook 2 kids die ook ferm veel naar netflix kijken, vooral in de vakantie en dan zit ik boven de 300gb

[Afbeelding Post made via mobile device ]
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

het 'ongelimiteerd' is zeker verdwenen op mijn factuur,dit staat er nog op m.b.t. de verbruikte data.
Ik heb nog altijd Scarlet One.

Nuttige informatie betreffende je contract:
Het up & downloadvolume van je internet abonnement (*****) van de afgelopen maand bedroeg
92050 MB.
Hier is de laatste weken bijzonder weinig naar Netflix gekeken.
neels1
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2015, 19:02

Ik heb het scarlet trio abonnement met vdsl2 +- 2 jaar klant nog niets gemerkt van de limiet ons verbruik ligt al fel boven 300gb . maar we zijn nog niet vertraagt zie foto's
dus nog hoop. we houden jullie op de hoogte als er iets veranderd in snelheid.
Bijlagen
snelheid
snelheid
verbruik
verbruik
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Het is dan ook pas sinds deze maand dat het ingegaan is, jammer dat je je niet eerst inleest in het onderwerp.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
neels1
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2015, 19:02

reactie verwijderd
Laatst gewijzigd door neels1 16 sep 2015, 19:24, in totaal 1 gewijzigd.
neels1
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2015, 19:02

Joe de Mannen schreef:Het is dan ook pas sinds deze maand dat het ingegaan is, jammer dat je je niet eerst inleest in het onderwerp.

J.
kijk eens bij periode bij foto verbruik 1 sep. to nu
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

neels1 schreef:
Joe de Mannen schreef:Het is dan ook pas sinds deze maand dat het ingegaan is, jammer dat je je niet eerst inleest in het onderwerp.

J.
kijk eens bij periode bij foto verbruik 1 sep. to nu
Kun je eens nakijken op je factuur van juni of juli dit jaar. Staat daar in kleine letters de melding dat ze vanaf september zich de mogelijkheid geven om iets te ondernemen vanaf er een zekere grens van verbruik is overschreden?
neels1
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2015, 19:02

na een verbruik van 437,8 GB heeft scalet ons vertraagd naar 3mbps dus ook voor bestaande klanten :( :cry: Ze geven ook geen melding wanneer je trager surft @ james het stond ook vermeld op mijn factuur.
Bijlagen
snelheidsbeperking.png
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Aiai, de loterij dus... Niets zo vervelend dan dit :bang:
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Stillekes uitkijken naar een migratie.

En ik maar denken dat we de meest rotte ISP-CEO met Didier Bellens gezien hebben, maar helaas is die trut erger.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

neels1 schreef:na een verbruik van 437,8 GB heeft scalet ons vertraagd naar 3mbps dus ook voor bestaande klanten :( :cry: Ze geven ook geen melding wanneer je trager surft @ james het stond ook vermeld op mijn factuur.
Ze gingen toch een maand op voorhand verwittigen? Of op zijn minst uitgebreid communiceren. Een zinneke wegnemen op de factuur valt daar naar mijn mening toch niet onder. Toch maar eens bellen met de klantendienst en eens verhaal halen :). Ben curieus.
philippe_d schreef:Op het ogenblik dat ze deze policy in de praktijk opzetten, zullen ze minstens één maand op voorhand hierover uitvoerig communiceren, en de modaliteiten bekend maken (vb of er volume packs kunnen aangekocht worden).
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Allez komaan zeg. Scarlet heeft járen lang geen fup gehad en nu zeggen ze dat ze dat niet strikt zullen opvolgen en er heeft iemand hier het al zitten ! Zelfs Dommel heeft geen fup alsook internetenbellen.

PS: Iemand klant bij Internet&bellen ?
Zoja ?
- Ervaringen ?
- Welke modem
- Snelheden ?
- ...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Er zijn gewoon te weinig providers die een triple play aanbieden,(de meeste mensen gaan de moeite niet doen om bij verschillende providers te gaan kijken,om nog apart tv erbij te hebben) daar zit het hem(volgens mij).
Bij Telenet moet je al veel meer dan 60€ betalen voor een Whop (150 gb)
Bij Proximus kan je bij internet start,in een pack max. 150 gb krijgen.
En dan is er Scarlet,(eigenlijk ook Proximus)die veel goedkoper is dan de bovenste twee,wat zou een mens dan wel willen in deze situatie?
Dit kan alleen veranderen als Bijv. zowel Dommel als EDPnet een triple play zouden kunnen aanbieden.
Of dat het BIPT de groothandelstarieven zodanig zou aanpassen dat er ook buitenlandse providers intresse zouden krijgen in de markt alhier.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

fluppie schreef: Dit kan alleen veranderen als Bijv. zowel Dommel als EDPnet een triple play zouden kunnen aanbieden.
Of dat het BIPT de groothandelstarieven zodanig zou aanpassen dat er ook buitenlandse providers intresse zouden krijgen in de markt alhier.
Gaat nooit gebeuren zo een reseller heeft nooit meer armslag dan een provider met een eigen netwerk. Enige optie om zoals in nl en fr gebeurd is, eentje die zelf in potentieel zeer drukke regio's, steden vooral bv een eigen ftth netwerk aanlegt en daarover 3 play aanbied. Maar soit we hebben maar een berekt aantal grote steden, veel lintbebouwing en dat maakt het duur.
pufpufpuf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 143
Lid geworden op: 18 jul 2010, 12:15
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

neels1 schreef:Ik heb het scarlet trio abonnement met vdsl2 +- 2 jaar klant nog niets gemerkt van de limiet ons verbruik ligt al fel boven 300gb . maar we zijn nog niet vertraagt zie foto's
dus nog hoop. we houden jullie op de hoogte als er iets veranderd in snelheid.
Heeft scarlet trio geen upload cap meer van 4mbit?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Met satelliet kan het nog altijd he.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Grappig dat iedereen zo verknocht is aan "tv". Ondertussen kun je toch uit de voeten met gratis DVB-T en verder streamingdiensten voor films en series?

edit: oh wacht, ik vergeet de VTM-fans en de foebalfans.
Pleuris
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Maar DVB-T werkt niet goed als je onderaan in een appartement woont. Zelf kijk ik maar amper TV via de digibox, maar toch zou ik het enorm moest ik naar geen journaals kunnen kijken of de F1 via de RTBF. 2 zenders die ik gratis via DVB-T zou kunnen kijken en heb het geprobeerd langs alle kanten. Maar enkel met een antenne buiten werkt het een beetje. Elke keer als een bestelwagen of en iets grotere wagen voorbij reed viel de verbinding weg en duurde het 20 seconden eer de TV weer normaal beeld had.

Ik heb nu al 277GB verbruik op 20 dagen. Heb me enorm ingehouden om te zien of het voor mij haalbaar zou zijn. Het idee was om twee keer op smallband te komen eer ik zou informeren bij proximus. Vrees dat ik het al ga doen voor ze het me lappen. Ok het zou me dan 65.95 kosten ipv 40 als ik de vaste lijn laat vallen en een internet maxi zou nemen. Dan is het toch al 500GB per maand met de mogelijkheid om blokken bij te kopen.

Mij zullen ze door hun stomme zet dus vrij snel kwijt kunnen zijn als klant.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Is het pack "ongelimiteerd" voor €7,50 niet meer verkrijgbaar bij belgacom?
Pleuris
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

James. schreef:Is het pack "ongelimiteerd" voor €7,50 niet meer verkrijgbaar bij belgacom?
Geen idee, maar dat zal ongeveer de eerste vraag zijn aan de pipo in de proximus winkel :) Want dit op hun site vraagt om verduidelijking:

+ Ik wil mijn Internet-abonnement aanpassen

- Uw behoeften evolueren met de tijd. Uw internetabonnement ook? Met Proximus Internet verandert u gratis uw volumelimiet wanneer u dat wilt.
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Al dat geneuzel en nog eens een geknepen PPPoE-sessie bij belgicom? Als je geen TV nodig hebt, ben je volgens mij beter uit bij een reseller. Ik overweeg terug naar EDPNet te gaan, maar helaas zijn die duurder dan scarlet.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

James. schreef:Is het pack "ongelimiteerd" voor €7,50 niet meer verkrijgbaar bij belgacom?
Neen, dat wordt niet meer verkocht. Terwijl men in Nederland applaudisseert voor het 4 Tbps-record van het Amsterdam Internet Exchange, blijkt nu dat Proximus de harde datalimiet terug heeft ingevoerd. Het contrast met Nederland kan niet groter zijn en dit bewijst dat het duopolie machtiger is dan ooit.

De enige oplossing is het duopolie definitief vaarwel zeggen:
http://www.edpnet.be
http://www.dommel.be
http://www.united-telecom.be
http://www.tv-vlaanderen.be
http://www.stievie.be
BertG3 schreef:Iemand klant bij Internet&bellen ?
Zoja ?
- Ervaringen ?
Nog geen klant, maar ik ben van plan om over te stappen nu ik hier lees dat het bij Scarlet gedaan is met netneutraliteit. (geen limiet op Proximus IPTV, wel op ander IP-verkeer)
BertG3 schreef:- Welke modem
FritzBox-modem zoals vermeld in de algemene voorwaarden. Hoogstwaarschijnlijk de FritzBox 7360 zoals bij alle andere alternatieve providers.
BertG3 schreef:- Snelheden ?
Dezelfde als aangegeven op http://proximus.be/internetsnelheid maar contractueel 70/6 indien technisch mogelijk.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik zie de 7.5euro optie wel nog steeds staan tussen de Proximusdingen?
Oja, je vergeet billi.be :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
James.
Premium Member
Premium Member
Berichten: 563
Lid geworden op: 20 okt 2008, 19:56
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 34 keer

Is er eigenlijk per provider en per abonnement kennis over of de snelheid van je PPPoE-sessie wordt geknepen zodat je dus niet kan genieten van de syncsnelheid van je modem, in geval van VDSL2? EDPNet adverteert namelijk effectief 100/10 indien dat kan, maar veel andere providers hebben het over 70/6 of zelfs maar 50/6. Krijg je daar ook overal effectief 100/10 (indien mogelijk), of wordt de snelheid kunstmatig gelimiteerd?
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

neels1, is er een specifieke reden dat je de telenet speedtest gebruikt?
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

krisken schreef:Oja, je vergeet billi.be :-)
De snelheid is blijkbaar beperkt tot maar 28/3 Mbps.
sjerk
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 sep 2013, 17:02

krisken schreef:Ik zie de 7.5euro optie wel nog steeds staan tussen de Proximusdingen?
Oja, je vergeet billi.be :-)
Inderdaad, activering 'Volume Pack Unlimited' blijft mogelijk via MyProximus.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”