Pagina 6 van 16
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 28 mei 2015, 09:17
door TiTanium
Ik krijg mijn IOM niet actief op mijn r210.
Apn: iphone.mobistar of andere
Login:
Pass:
Nummer: 0
PAP
Zit er ergens een fout?
[ Post made via mobile device ]
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 28 mei 2015, 10:15
door decat
Port 8080?
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 28 mei 2015, 10:20
door TiTanium
Wordt niet gevraagd en is ook niet verplicht.
[ Post made via mobile device ]
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 28 mei 2015, 11:05
door decat
Raar, om hier de manueel ingevoerde apn te laten werken heb ik die wel moeten invullen. In de standaard apn dat van mobi komt staat ze ook ingevuld.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 28 mei 2015, 11:16
door iRockabizzydilly
MMC en MNC, wordt dat gevraagd?
MMC: 206
MNC: 10
[ Post made via mobile device ]
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 28 mei 2015, 11:21
door stijnkoppelmans
Bij mij werkt het ook niet, maar de 48u zijn nog niet om, dus ik probeer nog wat geduld uit te oefenen.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 28 mei 2015, 12:09
door decat
iRockabizzydilly schreef:Die resultaten binnen zullen vermoedelijk op LTE800 geweest zijn.
Bestaan daar apps (android) voor om dat wat op te volgen?
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 28 mei 2015, 14:36
door conexio
Kan je de nummeroverdracht pas regelen wanneer je jouw simkaart geactiveerd hebt ?
Of zie ik iets over het hoofd bij het bestellen ?
Zijn er momenteel promocodes voor Internet on mobile ?
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 28 mei 2015, 15:16
door stijnkoppelmans
conexio, nummeroverdracht vereist het invullen van de simkaartnummer en bijhorende telefoonnummer van de IOM kaart die je van mobistar ontvangt. Dit kan dus pas zodra je de simkaart van mobistar in de post ontvangt. Dit doe je dan op
www.mobistar.be/behoudjenummer .
Succes!
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 28 mei 2015, 17:48
door TiTanium
Even een update ivm mijn r210 Mifi:
Type account: Aangepast
APN: iphone.mobistar
Nummer: 0
Beveiliging: PAP
Om de 1 of andere manier kreeg ik accounttype niet veranderd via een android toestel. Nu via de pc zelf gedaan en het staat actief. Morgen moet ik in Sint-Niklaas, Berchem, Wilrijk en Antwerpen City zijn. Dus nu kan er eindelijk getest worden.
EDIT: Ping 30 Down 30 up 22 via R210. Ik veronderstel wel dat die geen 50 of hoger gaat halen?
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 28 mei 2015, 17:53
door stijnkoppelmans
Bij mij zijn de 48u exact om (na nummeroverdracht) en ik kan terug op mobiel internet.
Waren wel lange 48 uren.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 28 mei 2015, 18:03
door AndRo555
TiTanium schreef:Even een update ivm mijn r210 Mifi:
Type account: Aangepast
APN: iphone.mobistar
Nummer: 0
Beveiliging: PAP
Om de 1 of andere manier kreeg ik accounttype niet veranderd via een android toestel. Nu via de pc zelf gedaan en het staat actief. Morgen moet ik in Sint-Niklaas, Berchem, Wilrijk en Antwerpen City zijn. Dus nu kan er eindelijk getest worden.
EDIT: Ping 30 Down 30 up 22 via R210. Ik veronderstel wel dat die geen 50 of hoger gaat halen?
De wifi ervan is single stream 2.4GHz n. Daar ga je geen potten mee breken. 30-40 is goed te doen als er niet teveel 2.4GHz in de buurt is. In een testopstelling zonder enige interferentie zou 50Mbps ook nog mogelijk moeten zijn. En het is 'maar' een cat 3 LTE mifi.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 29 mei 2015, 15:35
door Roygenz
AndRo555 schreef:
De enigste mogelijkheid om deftig te kunnen internetten op delen van het traject is als ik mijn gsm op LTE-only zet. Het bereik is dan meestal vrij slecht, maar ik haal nog steeds 2 a 3Mbps en kan deftig surfen. Alleen zijn er een paar stukken met geen LTE dekking.
Excuses om deze oudere BASE gerelateerde post op te rakelen, maar ik vroeg me het volgende af: Het valt me bij BASE op dat als ik mijn toestel vast zet op LTE only ik steeds een stabiele verbinding heb. Onlangs traject Tielt (w-vl) - Antwerpen gedaan met stream + vpn aan en ik heb geen enkele onderbreking ervaren (met de wagen). Zet ik mijn gsm op "Auto" val ik veel sneller terug op H+ en zou ik wel eens een onderbreking ervaren. bij auto krijg ik enkel LTE bij een goeie verbinding, bij iets mindere 4G dekking val ik heel snel terug op H+. Is dat mijn toestel of BASE die dat bepaald? (Nexus 5). LTE Only biedt een heel stabiele connectie en ik heb meestal verbinding, zeker langs de snelwegen, maar ik kan natuurlijk geen telefoonoproepen ontvangen dan...
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 29 mei 2015, 15:58
door AndRo555
De GSM mast bepaalt wanneer jij overschakelt naar een bepaalde frequentieban, technologie of andere mast. Het enigste dat daar invloed op heeft is hoe goed jouw gsm een signaal ontvangt en hoe hard die terug zend. Dit zijn echter twee parameters waar je weinig controle over hebt.
Veel kan je er niet aan doen, buiten tijdelijk LTE-only selecteren, overstappen op Mobistar of wachten tot VoLTE en je gsm op LTE laten staan.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 29 mei 2015, 16:22
door Roygenz
Of doorschakelen naar een voip account..
Tnx voor de info!
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 29 mei 2015, 17:38
door BertG3
satsurfer schreef:@JoskeVermeulen: je kan via beltegoed.nl uw belkrediet opbellen en zo een 15 EUR mobistar tempo herlaadkaart in return krijgen. Gaat perfect om IOM op te laden. Zorg dat je bij aanvraag nummer overdracht nog een 2 EUR of zo staan hebt, anders ben je het kwijt.
Dan betaal je wel 22,50 EUR...
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 29 mei 2015, 17:39
door liegebeestig
Dan betaal je voor de overschakeling?
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 29 mei 2015, 17:43
door BertG3
liegebeestig schreef:Dan betaal je voor de overschakeling?
Ik bedoel dat je met beltegoed 22,50 EUR betaalt voor een herlaadkaart van 15 EUR.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 29 mei 2015, 19:50
door Vaganzza
Weet jij een betere manier om meer waar voor je belwaarde te krijgen?? Ik doe het ook zo...
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 29 mei 2015, 19:55
door BertG3
Vaganzza schreef:Weet jij een betere manier om meer waar voor je belwaarde te krijgen?? Ik doe het ook zo...
Sorry, het is m'n dag niet... Ik dacht aan betaallijn.be maar eigenlijk is dit interessanter.
15 EUR bij betaallijn.be = 30 EUR cashen en hier 22,5 EUR
Dus eigenlijk zijn jullie bedankt voor deze tip
T is al de hele dag dat ik wat verstrooid ben.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 29 mei 2015, 19:57
door kurtcockaert
Een film huren via google play movies en google play music abonnement. 100 procent rendement van je belkrediet
[ Post made via mobile device ]
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 29 mei 2015, 20:04
door BertG3
kurtcockaert schreef:Een film huren via google play movies en google play music abonnement. 100 procent rendement van je belkrediet
[ Post made via mobile device ]
Akkoord. Maar ik gebruik geen Streamingdienst en kijk amper naar films. Maar toch bedankt voor de tip !
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 29 mei 2015, 22:27
door TiTanium
Vandaag op vele plaatsen gezeten en het resultaat was goed, speedtesten heb ik niet gedaan doordat de mifi niet de volle power kan geven, maar ik heb vandaag echt aangenaam kunnen surfen en youtubefilmpjes kunnen zien zonder onderbreking. Het gaat de goede richting uit
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 30 mei 2015, 00:08
door JoskeVermeulen
Van zodra jouw aanvraag in ons systeem is verwerkt, zorgen wij ervoor dat je nummer binnen één werkdag wordt overgezet. Welkom bij Mobistar!
Donderdag alles geregeld om mijn nummeroverdracht aan te vragen door mijn resterend belkrediet al weg te halen aangezien mijn bonussen zaterdag verlopen, zal dus niks worden tot maandag.
Sim kaartje had ik ook pas de 3de dag tov hun geadverteerde 'Levering binnen 2 dagen met Bpost'.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 30 mei 2015, 10:05
door stijnkoppelmans
Oei, das vervelend!
Ik had mijn nummeroverdracht ook op donderdag ingediend, net voor het lang weekend, en dinsdag was het nog altijd niet gedaan. Wat bleek: de nummeroverdrachtaanvraag was niet goed in het systeem aangekomen. Direct dus ingediend door de klantendienst(twitter) en toen was m'n nummer binnen het uur overgezet. Internet + bellen bleef wel nog 48u op zich wachten.
Nu is alles tip-top in orde!
Het is geen mobile vikings qua snel en soepel (en rap klantendienst), maar het zal maar moeten totdat MV zijn bundel aanpast. Hopelijk snel!
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 30 mei 2015, 11:26
door iRockabizzydilly
Hier recent ook nog eens een nummeroverdracht aangevraagd naar Internet on Mobile: Het online formulier bleek na enkele dagen niet goed te zijn doorgekomen (had ik eerder getweet dan was dat wel eerder boven water gekomen). Men heeft dan via Twitter een nieuwe overdracht ingevoerd en kort daarna was de overdracht volledig voltooid. Data en bellen ging echter binnen de 5 min. na voltooide overdracht zonder problemen. Ik moet zeggen dat hun Twitter desk heel degelijk werk doet.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 30 mei 2015, 13:46
door JoskeVermeulen
Het is in orde via twitter, ze hebben niks gezegd ivm mijn eerste aanvraag, alleen dat ze nu een aanvraag hebben gestuurd en na 30 mins was het in orde.
edit:
sms & data werken direct na herlading hier, juist nog wachten op m-banxafe om onderweg te kunnen herladen.
Is er de mogelijkheid om bv via #123*bedrag# te herladen of kan het enkel via m-banxafe menu? Bij proximus was het #124*bedrag# in ieder geval.
edit2:
ik zie ook nergens een widget van mobistar staan in de lijst
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 31 mei 2015, 11:34
door sddt
Als ik nu een nummeroverdracht zou aanvragen via de site duurt dit dus ongeveer 1 uurtje om van Proximus nr Mobistar te gaan of heb ik het mis?
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 31 mei 2015, 11:47
door iRockabizzydilly
Dan heb je het mis: het is zondag, dus sowieso zal dat nergens voor vandaag zijn. Bijkomend is het via de site normaliter maximum binnen de 48u. Het kan zijn dat aanvraag via site niet goed doorkomt, maar via Twitter kunnen ze wel heel snel werken. Hun Twitter is echter pas morgenvroeg terug bemand.
[ Post made via mobile device ]
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 31 mei 2015, 11:51
door stijnkoppelmans
Dat van banxafe vraag ik me ook af. Ik heb het al kunnen activeren via het SIM-menu + m-banxafe website, maar herladen nog niet geprobeerd via banxafe.
Weet iemand of dat mogelijk is met een sms?
[ Post made via mobile device ]
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 31 mei 2015, 11:58
door satsurfer
Kreeg vandaag een mail:
"Vandaag zet Have a nice day je in de spotlights! We vinden het fantastisch dat je al 3 maanden klant bent bij ons. Daarom verwennen we je met een gratis filmticket bij aankoop van 1 filmticket, geldig op dinsdag."
Niet slecht, maar had een gratis ticket verwacht....
wss. zullen die filmtickets op 1 en dezelfde dinsdag moeten gebruikt worden?
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 31 mei 2015, 12:00
door TiTanium
Een gratis ticket in combinatie met een betalend ticket vind ik persoonlijk zo slecht nog niet. Hier kost de cinema tegenwoordig € 10.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 31 mei 2015, 12:02
door iRockabizzydilly
Hoe langer je klant blijft, hoe frequenter je 'gratis' tickets krijgt. Ik geloof dat het maximum zelfs wekelijks was, maar dat was na 5 of 6 jaar klant te zijn ofzo. Hoe dan ook, het is een extra.
En er zijn nog andere "Have a nice day" bonussen die je ook geregeld kan krijgen.
[ Post made via mobile device ]
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 02 jun 2015, 20:42
door JoskeVermeulen
@stijnkoppelmans: bevestiging gehad dat m-banxafe herladen enkel via het m-services menu gaat, goh ja vroeger kon ik dan gewoon herladen door die code als snelkeuzenummer toe te voegen maar op zich niet zo'n grote moeite om via dat menu dan te herladen of misschien zet ik het gewoon wel op automatisch herladen.
Nu mijn persoonlijke bevindingen van de voorbije 4 dagen en op de plaatsen waar ik vaak internet gebruik buitenshuis:
Op vele plaatsen (stilstand, stapvoets en normaal rijtempo) heb ik heel vaak 4G en eens op de snelweg (snel rijtempo) of op de trein durft het wel eens terugvallen naar H+ of lager tot Edge voor een zeer korte tijd weliswaar dus dat valt nog goed mee. 4G dus vrij goed maar eenmaal 3G is het wel erg teleurstellend en zeker tov Proximus daar was 3G altijd heel goed (4G bij hun niet intensief kunnen testen).
Ik heb wel nog maar 1x 50Mbps down behaald, 1x 40 en voor de rest (eigenlijk bijna overal) gemiddeld 30 op verschillende plekken met iphone.mobistar als APN. Ligt het aan mij, mijn smartphone, verkeerde apn instelling? Geen idee, Proximus ging vlot van 50 tot 95 op enkele plekken via 4G (nogmaals, niet intensief kunnen testen, was enkel heel kort mogelijk).
Ben ik teleurgesteld? Neen, ik wou sowieso overstappen naar een goedkoper plan dan GC en het belangrijkste van al is dat ik overal minstens ong. 30Mbps down wou behalen + een goed bereik en dat is wat ik in mijn geval ook krijg.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 03 jun 2015, 00:29
door bruma
proximusboyke schreef:ik denk zelf wat mobistar aanbied als prepaid hier, dat dit uniek is in europa
Tusmobil in slovenie: 1€ voor 1GB/24u
[ Post made via mobile device ]
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 03 jun 2015, 17:11
door Garpenlov
Hé verdorie, ik ben zo gewent van heel zuinig met data om te gaan vanwege vroeger waar ik maar 1gb had.
ik krijg dit nooit vol D:
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 03 jun 2015, 17:24
door TiTanium
Ik gebruik het nu al geruim een week, Sint-Niklaas, Antwerpen, Kiel, Wilrijk, Berchem, Mechelen, Schilde, Merksplas, Hove, Duffel ben ik deze week ondertussen geweest. Buiten Schilde en Merksplas ging het goed. 4Gb lijkt inderdaad plots veel, al moet ik toegeven als er een Homespot of een Fonspot is dat deze bij filmpjes toch voorrang krijgt, ik weet niet hoe snel Mobi* zijn gegevens update.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 03 jun 2015, 21:27
door Garpenlov
Hier heb ik 4g region Aarschot, Heist op den berg, Sint joris winge.
de kleine dorpjes hier zoals Hulshout, booischot, ,herselt, westerlo krijgen we een stabiele 3g verbinding.
Soms durft hij wel is terug op Edge te slagen, Maar in het algemeen erg tevreden over.
Je kan altijd gratis proberen!
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 04 jun 2015, 08:26
door Vaganzza
[quote="TiTanium"ik weet niet hoe snel Mobi* zijn gegevens update.[/quote]
Ik heb daar eens over geïnformeerd enkele maanden geleden en het resterende saldo wordt maar een paar keer per dag bijgewerkt. Ze konden wel niet zeggen wanneer precies...
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 04 jun 2015, 09:53
door kristofmertens
Garpenlov schreef:Hier heb ik 4g region Aarschot, Heist op den berg, Sint joris winge.
de kleine dorpjes hier zoals Hulshout, booischot, ,herselt, westerlo krijgen we een stabiele 3g verbinding.
Soms durft hij wel is terug op Edge te slagen, Maar in het algemeen erg tevreden over.
Je kan altijd gratis proberen!
Het is prachtig om te zien waar en hoe je overal 4G hebt via Mobistar, ze hebben kei hard geinvesteerd en dat voel je.
Bijna elke mast in Aarschot en omgeving is voorzien van 4G, door het gebruik van de 800 mhz freqs ook binnenshuis zeer stabiel.
Download zit hier gemiddeld rond de 30 mbps download en 13 mbps upload.
Ik ben alvast pro, al was het een tijdje geleden anders...
[ Post made via mobile device ]