Pagina 6 van 6
Geplaatst: 09 jun 2004, 16:58
door Gast
Van alle ISP's heb ik nog nooit te maken gehad met zo'n smeerlapperij als bij A2F ! Voor alle duidelijkheid even bijvermelden dat ik niet een grootverbruiker ben (<30GB) en dat ik zelfs van het bestaan van deze Userbase niet afwist. Ik dacht telkens dat ik de enige was met problemen. Jullie hebben geen idee hoeveel €€€ ik verspilt heb aan die 0903 nummer! Telkens wisten ze me te vertellen dat het een lokaal probleem was, dat er iets scheelde met m'n PC, etc etc
Als ik dat nu zo lees hier op dit forum verneem ik gehele andere zaken... blijkt dat dit een nationaal fenomeen is ???
Ik ben nu al 5 maanden klant en heb mijn download nog nooit hoger zien komen als 40KB/s ! De laatste dagen is het wel écht gortig geworden want ik kan helemaal niets meer doen! Zoals vele hier is de upload bijna verwaarloosbaar ?!
Geplaatst: 09 jun 2004, 16:59
door C-Phest
1° Gast: kan u inloggen aub? Er worden weer straffe uitspraken gedaan door anonieme users ...
* Redback vervangen
* Betalingsuitstel verlenen
2° Kan iedereen ALSTUBLIEFT stoppen met onzin uitkramen over die onnozele ranges???????????? het ligt er NIET AAAAAANNNNN
Sorry maar ik wordt er onnozel van
Geplaatst: 09 jun 2004, 17:23
door ChAmPi0N
Ach, nog even en k ben 2 maanden niet thuis. 2 maanden zonder internet, zonder ergernissen.... En in september switch ik direct naar Skynet als A2F dan nog steeds niets gedaan heeft aan hun problemen. Dan betaal ik die €35 per maand nog wel uit aangezien m'n contract in januari pas afloopt. Dan verlies je wel €35 voor niets, maar nu krijg je er ook niets in de plaats voor dus...
Geplaatst: 09 jun 2004, 17:28
door [Nob]
Hup, vandaag aangetekende brief gestuurd dat ze mijn contract niet moeten verlengen (ik die gewoon mijn 1 jaar uit) op 17/07/2004 ben ik van de miserie verlost!
Terug naar stabiel en snel internet! (skynet).
Het kon echt niet meer, ik ben vandaag naar mijn broer (skynet) moeten rijden omdat ik een programma moest downloaden da'k nodig had voor 't school (ik heb daar morgen examen van)
't was 160 MB groot en met A2F duurde het nog een paar dagen denk ik. pft
15 minuten en ik was er vanaf met skynet!
Ik wil gerust meer betalen voor sneller/stabiel internet.
greetz,
Nob
Geplaatst: 09 jun 2004, 17:47
door unicomplex
OFFTOPIC
lol nob
een dag op voorhand een programma moeten downloaden waar je dag erna examen van hebt.
vlug ben je er ook niet bij
:)
OFFTOPIC
uni
Geplaatst: 09 jun 2004, 17:49
door [Nob]
We hebben maar 1 dag voor dat examen en ik ben daar nooit naar de les van kunnen gaan. En echt moeilijk is het niet naar het schijnt.
(we hebben er maar 9 uur les van gehad)
greetz,
Nob
Geplaatst: 09 jun 2004, 17:51
door airzimmy
[Nob] schreef:We hebben maar 1 dag voor dat examen en ik ben daar nooit naar de les van kunnen gaan. En echt moeilijk is het niet naar het schijnt. :)
(we hebben er maar 9 uur les van gehad)
greetz,
Nob
nobke, still the same ;)
Geplaatst: 09 jun 2004, 18:37
door C-Phest
[Nob] schreef:Hup, vandaag aangetekende brief gestuurd dat ze mijn contract niet moeten verlengen (ik die gewoon mijn 1 jaar uit) op 17/07/2004 ben ik van de miserie verlost!
Ik heb daar een vraagske over ... idem hier, mijn abo is 08/07/2003 ingegaan .. ik heb toen voor heel de maand juli moeten betalen omdat men per volledige maand factureerd ...
Nu heb ik mijn contract ook opgezegd, maar nu vraag ik mij af of ik tem 08/07 mag blijven surfen, of dat ze mij gaan afsluiten op 1 juli .... zou wel kinderachtig zijn, maar 't is een moeilijke discussie he ...
Langs den ene kant kunt ge (zij) zeggen dat ik ni betaald heb om in juli te surfen, maar langs den andere kant heb ik wel (vorig jaar) betaald voor die 8 dagen.
Iemand al in deze situatie gezeten? (maw zijn jaar al verlopen en ook opgezegd)
Geplaatst: 09 jun 2004, 18:42
door Snakehit
C-Phest nog een klein beetje geduld
volgens mij zullen in de komende 3 maanden, veel zulke posts komen.
Want volgens mij ben je niet de enige die zal weggaan nadat zijn jaarcontract voorbij is. Ik ga ook weg, ik moet wachten tot november
Geplaatst: 09 jun 2004, 18:56
door C-Phest
Nikske geduld
Wa zegde gij nu
Mijn abo is wel al opgezegd he!
Ik kan dus maw ofwel tem 8 juli surfen, ofwel tem 31 juni
En dat komt heel dichtbij
Geplaatst: 09 jun 2004, 18:57
door Snakehit
Is simpel hoor
je zal die maand moeten betalen,
maar dat doe je niet
je deelt de maandbedrag / 31 * aantal dagen internet
en dat bedrag betaal je...
Simpel toch, ze kunnen daar geen verder commentaar op geven.
Hoelang op voorhand moet je melding geven dat je zal afsluiten?
Geplaatst: 10 jun 2004, 17:56
door Shag
Nog beter iere. Kstuur dus ne mail om te weten wat der allemaal aan de hand is. Kzeg ook dat men snelheid abnormaal laag is.
Het antwoord hierop is:
"Een verbruik van 35 GIGAbyte op nauwelijks 4 dagen lijkt ons geen probleemgeval, gelieve iets meer info te geven omtrent uw probleem"
Ik heb trouwens betaald voor unlimited abbo dus ik download zoveel ik wil. Maja het was te denken dat ze dit gingen aanhalen.
Geplaatst: 10 jun 2004, 18:00
door Snakehit
"Een verbruik van 35 GIGAbyte op nauwelijks 4 dagen lijkt ons geen probleemgeval, gelieve iets meer info te geven omtrent uw probleem"
35 / 4 = 8.75GB per dag is elk uur 364MB
waar klaag je dan eigenlijk over man
ik zou dat ook wel willen hoor. Maar mijn speeds laten het niet toe
Geplaatst: 10 jun 2004, 18:02
door [Nob]
Shag, ik kan je begrijpen, maar langs de andere kant.
'k Heb effe zitten rekenen en om 35 GB te kunnen downloaden op 4 dagen moet je 24/24 4/4 constant aan 100 KB/sec liggen downloaden.
En 100 KB/sec (en da's kiloBYTE) is nu toch niet zo abnormaal traag of wel?
En hier blijven komen klagen/zagen helpt je ook niet vooruit, integendeel, je begint iedereen op de zenuwen te werken.
greetz,
Nob
Geplaatst: 10 jun 2004, 18:07
door Shag
Snakehit schreef:"Een verbruik van 35 GIGAbyte op nauwelijks 4 dagen lijkt ons geen probleemgeval, gelieve iets meer info te geven omtrent uw probleem"
35 / 4 = 8.75GB per dag is elk uur 364MB
waar klaag je dan eigenlijk over man
ik zou dat ook wel willen hoor. Maar mijn speeds laten het niet toe
Mijn speeds laten het ook niet meer toe. Deze data is van toen het goed ging. Waarom ik klaag? "Unlimited abbo", "4mbit". Bij skynet hebben ze nooit niet geklaagd over mijn limieten, ook al zat ik er dik boven.
Geplaatst: 10 jun 2004, 18:12
door [Nob]
Shag, nu niet naiëf doen he, bij skynet betaalde je ervoor. (of was je toch verondersteld er voor te betalen)
greetz,
Nob
ps. Ik weet wel, contract and all, ma soit...
Geplaatst: 10 jun 2004, 18:19
door Shag
[Nob] schreef:Shag, nu niet naiëf doen he, bij skynet betaalde je ervoor. (of was je toch verondersteld er voor te betalen)
greetz,
Nob
ps. Ik weet wel, contract and all, ma soit...
idd ik betaalde voor de extra volumes. Ze moesten in het begin al met limieten beginnen bij a2f en dan waren er zo geen probs en gingen ze ook niet zeggen van: "jama gij hebt al zoveel gedownload..."
Mijn pc staat nooit de hele dag aan.. De snelheden varieerden van 150 tot 290KByte/sec. Helemaal niet slecht dus. Iedereen zou hetzelfde doen (vooral grootverbruikers) als ze opeens deze snelheden kregen. 'Zoveel mogelijk binnenhalen want we weten dat het binnekort niet meer gaat.'
Zagen en klagen helpt niet nee, maar ons geld zit wel in hunne zak. Ook al krijgt ge der niks voor. STELEN noemt men dat. BEDRIEGEN
Geplaatst: 10 jun 2004, 18:24
door [Nob]
Ok, wat contract betreft heb je gelijk. Je betaalt voor unlimitted.
Maar stelen kan je het moeilijk noemen, ik denk dat 35 € voor 35 GB geen slechte prijs is.
(bij elke andere provider zal je ongeveer evenveel betalen)
En 't zal waarschijnlijk wel meer dan 35 GB worden deze maand, niet?
greetz,
Nob
Geplaatst: 10 jun 2004, 18:26
door Shag
Goed, ik zit aan 35GB. Hier spreken ze de waarheid ook al niet, het was in 8 dagen.
En 't zal waarschijnlijk wel meer dan 35 GB worden deze maand, niet?
Met zo een snelheden? Nope.
Geplaatst: 10 jun 2004, 18:33
door Seal
't Zijn toch sterke stokken zene
Geplaatst: 10 jun 2004, 18:43
door Gast
Geplaatst: 10 jun 2004, 18:57
door svb
In zoveel landen kan het ... en zie naar de prijs ... Van mij mocht die zelfs 2 x zoveel zijn als in NL ... op z'n minst heb je daar internet ....
Wel, ik heb eigenljik niet te klagen over ADSL2FIT, werkt perfect vanaf het begin ... Het enige waarmee ik nu verveeld zit is hoe ik m'n limiet zou kunnen zien ... Hopelijk brengen ze dat vlug in orde ...
Stijn
Geplaatst: 11 jun 2004, 09:51
door ubremoved_539
Ik zou de kleine lettertjes toch maar eens lezen...
Voor de maandelijkse datatransfer bestaat, een 'fair use policy'.
... wat zowat alles kan betekenen. Tevens ligt de snelheid er ook zeer laag, en kan je hetzelfde vinden in Belgie. Versatel heeft namelijk ook zo'n slakke verbinding met onbeperkte datalimiet... dus wat is je probleem ?
Geplaatst: 11 jun 2004, 12:38
door goos
Ik vind 1 mbit goed doenbaar, maar 512 kbps vind ik echt traag
Geplaatst: 11 jun 2004, 13:34
door C-Phest
goos schreef:Ik vind 1 mbit goed doenbaar, maar 512 kbps vind ik echt traag
Inderdaad ... ik heb ook al veel aan Versatel gedacht maar 'snel iets binnen halen' zit er dan ECHT niet meer in
1Mbit zou mij overhalen, maar 512kbit niet ... een trickjump filmje van ET of iets dergelijks is gauw 100MB ... en daarop een klein half uur wachten zie ik eerlijk gezegd niet echt zitten ...
Geplaatst: 11 jun 2004, 17:02
door Shag
Kheb vandaag antwoord gekregen en nu vragen ze vanalles. Ik weet nie juist hoe ik deze gegevens moet bekomen. Dus als iemand van jullie mij kan helpen. Dit vragen ze:
1) syncronisatiesnelheid
2) traceroutes naar lokale en buitenlandse veelbezochte sites
3) werkelijke downloadsnelheden
4) syncverlies?
5) disconnects?
Alvast bedankt.
Groetjes.
Geplaatst: 12 jun 2004, 01:28
door Shag
Hoe kan ik puntje 1 en 4 te weten komen?
Geplaatst: 12 jun 2004, 08:23
door Sasuke
Shag,
Puntje 1 vind je op je modem. Dit is de waarda waaraan je lijn synchroniseert met de Scarlet DSLAM in de dichtsbijzijnde centrale.
Deze waarde zou downstream: 4096 en upstream: 512 moeten zijn. De locatie waar je deze gegevens vind is afhankelijk van je type modem/router.
Punt 4 is iets dat je zelf moet beantwoorden. Een syncverlies betekent een verlies van de lijn. Dus dat je zomaar zonder niet meer op het internet kunt. Het verschil met een disconnect is dat een verlies van sync te merken is dat het lampje van de ADSL connectie niet meer brand op je modem (op een SPDTCH510 is dat het @ lampje). Tevens duurt het langer om terug connectie te krijgen en is het soms nodig om de modem te resetten.
Indien je kunt specifiëren welke modem/router je juist hebt dan kunnen we zeker meer specifieke info geven.
Grtz,
Sasuke
Geplaatst: 12 jun 2004, 13:00
door Shag
Sasuke schreef:Indien je kunt specifiëren welke modem/router je juist hebt dan kunnen we zeker meer specifieke info geven.
Ik heb een e-tech router met ingebouwde adslmodem. Meer staat er ook niet op de doos.
http://www.e-tech.nu/producten/netwerk_ ... lcable.htm
Deze denk ik, omdat ik het prentje niet kan zien ben ik niet zeker. Het moet normaal een blauwe zijn met gele letters aan de voorkant.
Het duurt soms wel eens langer om een connectie te make, maar ik dacht altijd dat het aan de modem/router lag.
status page
Geplaatst: 14 jun 2004, 12:58
door unicomplex
nog mensen die weer niet op de status page kunnen?
keert gewoon terug naar login als ik me pass heb ingegeven, zoals zoveel keer vroeger al gebeurd is.
mvg Uni
Geplaatst: 14 jun 2004, 14:01
door Styno
same here uni
Styno
Re: status page
Geplaatst: 14 jun 2004, 14:04
door bubbs
unicomplex schreef:nog mensen die weer niet op de status page kunnen?
keert gewoon terug naar login als ik me pass heb ingegeven, zoals zoveel keer vroeger al gebeurd is.
mvg Uni
idem hier... geprobeerd op twee verschillende verbindingen met verschilende browsers... Dacht al dat het alweer aan mij zou liggen
Geplaatst: 14 jun 2004, 15:21
door Visi0n4ir
blijkbaar heeft a2f gelijkaardige problemen zoals vrijdag
Geplaatst: 14 jun 2004, 15:59
door blux
Ze hebben problemen met de login service, momenteel zijn ze eraan aan het werken. Normaal gezien moet alles in de loop van de vooravond-avond, alles terug in orde zijn.
Geplaatst: 14 jun 2004, 16:11
door svb
blux schreef:Ze hebben problemen met de login service, momenteel zijn ze eraan aan het werken. Normaal gezien moet alles in de loop van de vooravond-avond, alles terug in orde zijn.
Waarvan haal je zoveel info?
Thanks in ieder geval om iets te laten weten
Geplaatst: 14 jun 2004, 16:45
door blux
gewoon eens bellen naar de helpdesk kan wonderen doen:)
Geplaatst: 14 jun 2004, 17:23
door Gast
grapjas, die lomperikken pakken nooit op
Geplaatst: 21 jun 2004, 16:01
door Shag
Pingen naar
www.google.akadns.net [66.102.11.104] met 32 byte gegevens:
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 66.102.11.104: bytes=32 tijd=39 ms TTL=243
Antwoord van 66.102.11.104: bytes=32 tijd=33 ms TTL=243
Antwoord van 66.102.11.104: bytes=32 tijd=43 ms TTL=243
Ping-statistieken voor 66.102.11.104:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 3, verloren = 1
(25% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mil
liseconden:
Minimum = 33ms, Maximum = 43ms, Gemiddelde = 38ms
Fijn zelfs google gaat niet meer tegoei.