Pagina 6 van 15

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 07 jan 2015, 21:47
door dragonflo
Ik ben ook nog altijd klant en ik heb al bijna 10 maand geen contact meer met hun gehad. Gewoon geen problemen.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 08 jan 2015, 10:35
door Avenger 2.0
LaserJet schreef: Klantendienst van Dommel wel niet zo goede ervaringen mee.
Ik had vorige week ipv €20 te storten op hun rekening, €2000 gestort. Ik probeer nu elke keer te vragen wanneer ik dat ga terugkrijgen, maar ze draaien elke keer rond de pot. :?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Vandaar die luxueuze nieuwjaarsreceptie dit jaar :lol:

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 08 jan 2015, 13:00
door LaserJet
Zolang ze mijn €2000 maar teruggeven maakt het mij niet uit wat ze ermee gedaan hebben :-D

Iemand tips wat ik nu moet doen?

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 08 jan 2015, 13:02
door Maglor
Heb je al je bank gecontacteerd? Misschien kunnen zij iets aanpassen?

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 08 jan 2015, 13:04
door devilkin
Contact opnemen, indien ze niet reageren/weigeren aangetekend schrijven & in gebreken stelling...

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 08 jan 2015, 13:24
door LaserJet
De bank zei dat ik dit met Dommel moet afhandelen.

Ik heb een ticket geopend omtrent dit op 30 december, die hebben ze nooit geantwoord.

Heb een paar dagen geleden een nieuwe ticket proberen maken, maar die hebben ze dag erna direct gesloten/geblokkeerd :!:
Gisteren opnieuw nieuwe ticket geprobeerd, vandaag zelfde verhaal.

En als ik bel heb ik het gevoel dat ik met mensen bel die niet weten wat een bank is, of wat een storting inhoudt.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 08 jan 2015, 15:25
door Tomsworld
LaserJet schreef:Hier ook 2 Dommel abos.

De ene Sim kaart op 3 dagen toegekomen. Bij het 2e abonnement heeft het 2 weken geduurd.

Activatie gaat redelijk vlot. En 3G werkt ook mooi. Voor €16 3GB is een zeer mooi aanbod. Met nog eens 2u bellen + onbeperkt naar Dommel/Proximus. Alleen jammer van het gebrek aan 4G.

Klantendienst van Dommel wel niet zo goede ervaringen mee.
Ik had vorige week ipv €20 te storten op hun rekening, €2000 gestort. Ik probeer nu elke keer te vragen wanneer ik dat ga terugkrijgen, maar ze draaien elke keer rond de pot. :?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Als je die allemaal opgebruikt hebt, als je hier leest, dommel en terugbetalen.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 08 jan 2015, 15:46
door jaker
Tomsworld schreef:Als je die allemaal opgebruikt hebt ...
Aan 2 abonnementen van 16€, kan je zo nog 5 jaar en 2,5 maanden verder ... :-D

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 jan 2015, 14:06
door devilkin
Hier ook sim besteld, we zien wel wat het zal geven. Na een maand is het eenvoudig terug weggaan :)

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 jan 2015, 17:12
door tonym
LaserJet schreef:Zolang ze mijn €2000 maar teruggeven maakt het mij niet uit wat ze ermee gedaan hebben :-D

Iemand tips wat ik nu moet doen?
indien geen reactie, bestaat voor dergelijke zaken het vredegerecht.
Dommel eerst duidelijk in gebreke stellen met 14 dagen limiet.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 jan 2015, 17:18
door Michael
google eens naar "sepa direct debit"

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 jan 2015, 19:58
door AndRo555
Hoe zijn de 3G snelheden bij dommel (proximus eigenlijk) in de wat drukkere gebieden? 3G is meestal snel zat (bij alle drie) zolang je in de wat residentielere buurten blijft.
Hun 3GB aanbod is wel interessant, maar als ik moet leven met een paar Mbps en hoge pings op drukke plekken ipv heel vlot te kunnen surfen op LTE. :|

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 jan 2015, 20:11
door LaserJet
Ze hebben vandaag een mailtje gestuurd met de mededeling dat de saldo is teruggestort naar mijn rekening.

We zullen zien morgen/overmorgen.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 13 jan 2015, 13:59
door devilkin
Nummer is overgezet, alles blijkt te werken - in de CRM staat het nog "porting in progress" weliswaar.

Ca marche. Enige wat ik wel merk is dat het merkelijk langer duurt om een data sessie te starten tov MobileVikings, daar was het een kwestie van de optie te activeren op de gsm, en 2 tellen later was het actief. Hier duurt het soms wel 15-20 secs eer er reactie komt.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 25 jan 2015, 23:09
door ldw
LaserJet, heb je je 2000 euro teruggekregen?

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 26 jan 2015, 11:19
door devilkin
Ik moet wel zeggen dat het netwerk merkelijk trager is dan BASE. In veel gevallen haal ik maar 1-4MB volgens speedtest, waar MV wel merkelijk hoger ging.

Dus, mixed feelings. Had meer verwacht van het proximus netwerk.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 26 jan 2015, 11:29
door LaserJet
Was dit topic vergeten.

Heb dus mijn geld teruggekregen -€10 administratiekost en ook - het bedrag voor de volgende facturen. Die hebben ze dus zelf allemaal weggenomen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 26 jan 2015, 11:36
door satsurfer
voor hoeveel maand, de volgende facturen?

mijn vrouw heeft ook dommel time, heb bewust gekozen voor overschrijving. Natuurlijk als je U vergist, is het minder....

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 26 jan 2015, 14:05
door euromusic
Voor mij is het betere verbinding thuis, betere verbinding op de trein, mits wat trager (omdat ik bij MV 4G had, maar dat mis ik niet echt omdat de 4G verbinding soms wel wegviel)

Ook mogelijk een goede vergelijking: In november (denk ik) was er in Brussel een event van Ingress (VR capture the flag in real life) en daar was het duidelijk dat Proximus (niet Dommel) toch het beste netwerk had. Wss was dit doordat alle buitelanders op het Base netwerk zaten (Goedkope simkaartjes) tot op het punt dat er zelfs niet meer gebeld kon worden.
Dit kan wel een vertekend beeld zijn aangezien ~80% op het Base netwerk zat, maar dat was mijn ervaring.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 29 jan 2015, 14:27
door LaserJet
satsurfer schreef:voor hoeveel maand, de volgende facturen?

mijn vrouw heeft ook dommel time, heb bewust gekozen voor overschrijving. Natuurlijk als je U vergist, is het minder....
Voor de eerstvolgende maand.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 03 feb 2015, 08:26
door blaatpraat
Sinds een aantal maanden overgestapt naar Dommel Mobile.
Tot nu toe tevreden, maar ik merk wel 1 iets:
Maandelijks krijg ik een pro-forma factuur.
Onderaan staat er telkens vermeld dat ik ook online kan inloggen om m'n facturen te bekijken en eventueel gegevens te wijzigen.
Daar staat er ook telkens mijn wachtwoord bij.

Het feit dat Dommel iedere keer mijn wachtwoord nog maar kan verzenden via mail, wilt zeggen dat de wachtwoorden er gewoon als plain-text of via een decrypteerbaar algoritme opslagen zijn en niet als een hash.
Hoe moet ik mij nu veilig voelen bij een provider als hun?

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 feb 2015, 08:08
door devilkin
Ik ga ondertussen terugkeren naar MV, want het ontvangst van Proximus is eigenlijk toch niet wat ik verwacht had. Rond mijn woonplaats valt het tegen, op mijn gebruikelijke commute valt het dik tegen... enkel in Brussel is het merkbaar beter. Zolang je wegblijft uit het station, want daar is het ook alweer een ramp.

En de snelheden van Dommel... mjah, triest. 1-4mbit is schering en inslag, 12mb is al een uitzondering, meer heb ik nog maar 1x gehaald & dat was in hartje Gent.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 feb 2015, 12:00
door AndRo555
devilkin schreef: En de snelheden van Dommel... mjah, triest. 1-4mbit is schering en inslag, 12mb is al een uitzondering, meer heb ik nog maar 1x gehaald & dat was in hartje Gent.
Als Dommel geen 4G aanbiedt... 1-4Mbps is nog vrij goed voor Proximus 3G op drukkere plekken.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 feb 2015, 12:15
door jnsvr
Zowel Yin als Yang nu weg precies..

http://www.dommel.be/section/mobile/mob ... -time.html

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 feb 2015, 12:20
door krisken
vroeger bood dommel.com ook bundels aan, maar de ervaring leert ons dat 80% van de klanten met een pack mee opdraaien voor de extra kosten die grootverbruikers genereren. anders gezegd: blijft u binnen de limieten van uw pack? dan heeft u altijd te veel betaald. overschrijdt u uw limiet? dan betaalt u al gauw €0.25 of meer per minuut! (dat gratis sms'en betaalt u zo mooi terug)

wij vinden zo'n strategie oneerlijk ten opzichte van de gemiddelde gebruiker. we kiezen er heel bewust voor om iedereen enkel te laten betalen voor zijn of haar reël verbruik, zo bent u als consument zelf heer en meester over uw maandelijkse kosten
http://www.dommel.be/section/mobile/mob ... epaid.html

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 feb 2015, 12:25
door Tomsworld
Onbetaalbaar geworden voor mensen die mobiele data willen ?

0.02 / MB = 20 euro / GB

EDIT

Is 4G beschikbaar?

Ja, met een dommel mobile abonnement kan u ook genieten van het 4G-netwerk.

Wel 4G nu dus.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 feb 2015, 12:26
door jaker
Voor 6€ (time) heb je dan nog 300 smsjes of 120 min bellen of 300Mb data
Voor 16€ (yin) heb je dan nog 800 smsjes of 320 min bellen of 800Mb data

Niet echt een vooruitgang zou ik zeggen :bang:

Ik hoop dat ze de bestaande abo's met rust laten :?

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 feb 2015, 12:31
door Vaganzza
Het is wel een echte vooruitgang tov Base-0 abonnement. Dit is echt voor kleine verbruikers interessant, niet voor als je redelijk wat data verbruikt.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 feb 2015, 12:34
door dragonflo
Wat zijn ze daar aan het prutsen.Ik geef het nog een week en ik stap over. Het Is gewoon zo onduidelijk waar je aan toe bent als klant. Worden de abonnementen nu duurder, verdwijnen ze of nog iets anders.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 feb 2015, 13:00
door Medlo
Heel slechte zet van Dommel.

Ze hadden hét beste aanbod op de markt, maar nu is daar niets meer van over.

Ik hoop in elk geval dat ze de bestaande klanten hun bundel laten behouden . . .

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 feb 2015, 13:12
door Roygenz
Ze zullen hun factuur gehad hebben zeker van Proximus vermits ze hun aanbod nu enkel maar richten op de kleinverbruikers?

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 feb 2015, 13:40
door devilkin
Dan mogen ze het helemaal hebben ;)

Plus, heel irritant: sms tickets werken bvb niet. Beu als je dan al eens de bus wilt nemen.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 feb 2015, 13:59
door satsurfer
jnsvr schreef:Zowel Yin als Yang nu weg precies..

http://www.dommel.be/section/mobile/mob ... -time.html
en Dommel Time ook dus....Grrrr...wel triestig dat bestaande klanten hun pakket niet behouden, vb. enkel nieuwe klanten...

een teken dat ze niet goed kunnen onderhandelen, of te weinig klanten hebben zeker....

gratis sms vanuit eu ook weg, gratis bellen naar proximusnr.'s tijdens week-end,....zucht

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 feb 2015, 14:21
door jnsvr
Medlo schreef:Heel slechte zet van Dommel.

Ze hadden hét beste aanbod op de markt, maar nu is daar niets meer van over.

Ik hoop in elk geval dat ze de bestaande klanten hun bundel laten behouden . . .
Ik betwijfel het.
"Geachte ,

Het Yang aanbod is inderdaad van de website.
De klanten die dit momenteel nog hebben kunnen hier nog een tijd van gebruiken maken.
Zodra het niemer mogelijk zou zijn krijgen deze klanten een mail en/of brief dat ze kostenloos mogen opzeggen of overschakelen naar yin.

Met vriendelijke groeten."

En ook:
"geachte ,

De bundles voor onze mobiele pakketen zijn herbekeken en aangepast.
Momenteel hebben we enkel nog dommel freedom.
De informatie hiervan vind u via onze website.
http://lianka.schedom-europe.net/sectio ... -time.html

Mvg"

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 feb 2015, 14:38
door Kitt
is voor mij de druppel .. ik ga terug naar MV .

gaat me goedkoper uitkomen want ik bel bijna niet .. bij dommel is die 16euro weg

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 feb 2015, 14:54
door satsurfer
efkes een positieve noot:
mijn vrouw is geen grootverbruiker, gebruiken thuis vaste telefoon, dus wss. zal ze iets goedkoper zijn dan bij dommel mobile freedom dan bij dommel time.

Heb me asap een simkaartje voor mijn dochter van 11 jaar besteld. ideale prijzen. Is enkel telefoon voor noodgebruik.

tarieven stuk goedkoper dan aldi (base!)
http://www.alditalk.be/nl/basistarief/i ... ghsubsub=0

http://www.dommel.be/section/mobile/mob ... -time.html

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 feb 2015, 15:09
door devilkin
Ik snap het toch niet. 1-4mbit met Dommel, 15mbit met MV. Op 3g.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 feb 2015, 17:37
door johann
Ik vind die nieuwe tarieven best wel fijn. Ik betaalde nu 8 à 9 euro/maand (Time à 6 euro + extra data roaming EU). Dat moet in de toekomst kunnen aan minder dan 7 euro. In euro's stelt dat niets voor, procentueel toch omzeggens 15% goedkoper.

Voor grootverbruikers data/telefonie/sms is dit natuurlijk een volstrekt ongeschikt tariefplan.

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 feb 2015, 17:39
door krisken
Allemaal te zien wat je grootverbruik noemt hé... Waar je vroeger 16 euro betaalde voor onbeperkt bellen naar Proximus & Dommel (bvb koppels, wel handig!) en 1GB data zou dat nu een pak meer kosten...

Re: Dommel Mobile

Geplaatst: 09 feb 2015, 17:41
door devilkin
Ik zit makkelijk over 1.5gb/maand. Dus totaal niet meer interessant.