Bhaalu : de toekomst van televisiekijken

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

dr zitten zelfs pielekes bij :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Dat is het minste dat ze mogen doen voor 300 euro :-) (en gelukkig ook nog goeie Duracells)

De eer om een review te schrijven zal ik laten aan de UB crew die dit weekend een vergelijking gaan maken tussen WeepeeTV en Bhaalu, maar in de tussentijd kan ik volgende foto's toch niet laten :wink:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

En moesten er toch al curieuse vragen zijn ondertussen, shoot! :-D
(valt het al op dat er helemaal geen HDD inzit, maar een kleine SSD van 8GB voor het OS?) :idea:
jeffke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

Start hij op zoals een gewone pc ?
Dat je in de bios kunt,want als dit mogelijk is kan je eventueel instellen dat hij van USB boot en kan je XBMC draaien.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Zo'n Zotac Nano-VD01 kost op zichzelf 262 euro... echt veel verdienen doen er dus niet op.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Kan ik onmiddellijk 60 dagen terug in de tijd kijken of moet ik dat opbouwen?

Je dient zelf je opnames te maken, dus dien je de 60 dagen zelf op te bouwen. Je begint daarmee vanaf het ogenblik van je eerste opname. Met deze eerste versie van bhaalu kan je mogelijk nog verder terug in de tijd dan je eigen eerste opnameogenblik. Maar dat is een achterdeur die er na de zomer uitgaat.
Dus je kan enkel 60 dagen terug gaan in de opgenomen programma's. Dus niet alle programma's (tenzij alles opgenomen)
Als ik het vetgedrukte zie spreekt dat tegen wat ik hier al eerder gelezen had. Dus na de zomer zal het niet meer mogelijk zijn om gemiste afleveringen van een nieuw programma te bekijken wanneer niet opgenomen.

Ik zie tot nog toe 2 voordelen :
- Mogelijk om meer opnames te maken dan nu het geval.
- Opnames langer houdbaar tov bv op servers van belgacom. (Tov opnames op schijf is bhaalu alweer in het nadeel.)

Nadelen :
- Kan onvoldoende op schijf opnemen.
- Beperkt aanbod.
- Geen hd.
- Niet "echt" een "net gemist" alternatief aangezien je alles opgenomen moet hebben (handeling) en (in de toekomst) je dus geen toegang hebt tot eerder uitgezonden content welke niet opgenomen is. Dit is dan wel geen nadeel tov de andere decoders maar wel een beperking wat ik dacht dat het concept van bhaalu was.

Dan stel ik mij de vraag :

In hoeverre is dit dan meer nuttig dan de "normale" decoders?
Laatst gewijzigd door Heronic op 06 jun 2013, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
MVA
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Je kan altijd 60 dagen teruggaan op alle zenders, zonder het expliciet op te nemen. Wat ze met het vetgedrukte bedoelen is dat je nu van zodra je je box aansluit 60 dagen kan teruggaan. Maar in de toekomst zal je dat maar zal kunnen doen zodra de box 60 dagen bij jou opgesteld staat. Je bouwt het op : na 5 dagen installatie kan je 5 dagen teruggaan, na 10 dagen kan er 10 teruggaan, ... tot je aan 60 zit.
Laatst gewijzigd door MVA op 06 jun 2013, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

jeffke schreef:Start hij op zoals een gewone pc ?
Dat je in de bios kunt,want als dit mogelijk is kan je eventueel instellen dat hij van USB boot en kan je XBMC draaien.
Geen idee, ik zal dat vanavond eens proberen.
Het OS start relatief snel op, mede door dat SSD'tje.
Maar een "normaal" BIOS scherm kreeg ik niet te zien, tenzij ze die image vervangen hebben door Bhaalu de beer.
(je ziet eerst een image op 640x480, daarna op 1280x720, zie screenshots)
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

@mva

Ik kan moeilijk geloven dat het is zoals je voorstelt omdat ik geen motief kan bedenken om een aankoopbox (zonder subscription) op die manier te laten opbouwen.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Ik denk dat het 'm eerder om het TV Vlaanderen abonnement te doen is, maar dat ze voor het gemak de aankoop van de box als startdatum nemen. Ik interpreteer die clausule in ieder geval op dezelfde manier als MVA.
MVA
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Het zal wel gewoon met auteursrechten te maken hebben. Bhaalu is juridisch gezien een videorecorder. Ze stoelen dus waarschijnlijk op het "thuiskopie" model om de auteursrechten te regelen. Je moet ook naar je "eigen" opnamen kijken. Maar je kan onmogelijk "opgenomen" hebben voordat de box thuis staat, right :lol: . Het is dus gewoon om juridisch in orde zijn. En waarschijnlijk laten ze het nu wel toe als lancering-aanbod, omdat het anders 60 dagen duurt voor er iemand kan controleren dat hun claim juist is+ de essentie van hun aanbod. Anders zou het nog trager van grond komen.
Gebruikersavatar
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2736
Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
Locatie: Bij mijn vrouw
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Dat klinkt inderdaad zeer aannemelijk.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

svenska schreef:En moesten er toch al curieuse vragen zijn ondertussen, shoot! :-D
Ben curieus hoe Bhaalu controleert of je effectief over een geldig TV Vlaanderen-abo beschikt.
Is jouw TV Vlaanderen-abo al in orde of ben je momenteel aan het zwartkijken? Regelt Bhaalu dit voor jou en zit de smartcard dan ergens in de cloud?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

MVA schreef: Je moet ook naar je "eigen" opnamen kijken. Maar je kan onmogelijk "opgenomen" hebben voordat de box thuis staat.
Dat is hetzelfde principe als de nPVR van Belgacom TV, toch?
Belgacom slaat de content van alle zenders (die voor nPVR beschikbaar zijn) 24/24 op gedurende 30 dagen.
Je kijkt ook niet naar "je eigen" opname, maar naar deze die Belgacom voor iedereen gecapteerd werd.
Het enige wat jij doet om "op te nemen", is timestamp opgeven, van wat je later wil terugzien ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Bhaalu heeft aan mij laten weten dat ze na een bepaalde termijn steeds een kopie van een TVV-factuur opvragen om na te kijken of je effectief abonnee bent. Wij betalen jaarlijks voor TVV, dus zo'n geklungel is dat niet om dat 1x per jaar door te sturen.
Afbeelding
MVA
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Dat zal waarschijnlijk zo zijn, ik ken de details niet want wij hebben hier thuis nog geen digitale tv. Maar het verschil is op zijn minst dat je dat bij Bhaalu gewoon kan opvragen, zonder meerkost. En je moet niet expliciet opnames plannen, je kan gewoon door alles "heenzappen".
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Momenbteel spreekt men enkel over TV Vlaanderen light. Wat als je een duurder TV Vlaanderen abo neemt? krijg je dan alles ter beschikking van dit duurder abo?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
MVA
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Neen. Enkel de Light zenders. Dat had ik al gevraagd. Maar dat zou wss later komen als er vraag naar is en er meer leden zijn.
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

raf1 schreef:Ben curieus hoe Bhaalu controleert of je effectief over een geldig TV Vlaanderen-abo beschikt.
Is jouw TV Vlaanderen-abo al in orde of ben je momenteel aan het zwartkijken? Regelt Bhaalu dit voor jou en zit de smartcard dan ergens in de cloud?
De FAQ op hun site werd de laatste dagen aangepast. Er staat nu dat er van je verwacht wordt dat je je chipkaart naar hen opstuurt (als je al abonnee bent), zoniet regelen zij het abonnement voor een nieuwe abonnee.

http://bhaalu.com/#!/faq/tvvlaanderenklant
Wat als ik reeds klant ben bij TV-Vlaanderen en ik wil bhaalu gebruiken?
In dat geval heb je twee mogelijkheden:

Als je ervoor kiest om je schotelantenne en de settopbox voor TV Vlaanderen niet meer te gebruiken, bezorg je ons gewoon je smart card van TV Vlaanderen, samen met je e-mailadres en je TV Vlaanderen klantennummer. Je smartcard, je e-mailadres en je klantennummer stuur je samen naar het volgende adres:
Right Brain Interface NV
ter attentie van de klantendienst

Kempische Steenweg 293/1
3500 Hasselt

Wil je naast bhaalu ook nog je bestaande installatie van TV Vlaanderen blijven gebruiken, dan heb je een tweede smart card nodig. Zo'n tweede smart card kost € 2,5 per maand. Je kan deze tweede smart card bestellen bij TV Vlaanderen, of je kan ervoor kiezen om ze te bestellen via onze website http://www.bhaalu.com. Als je je smart card via onze website bestelt, kunnen we ze na ontvangst meteen inpluggen in onze collaborative cloud settopbox en heb jij er geen last meer mee.
Het één en ander suggereert wel dat je met één abonnement niet via je schotel kan kijken, en tegelijk via Bhaalu. Dan moet je zo'n bijkomende kaart aan 2,5 euro/mnd aanvragen.

Maar misschien verandert het straks weer... duidelijke communicatie is niet hun sterkste kant.
Laatst gewijzigd door Gautier op 07 jun 2013, 04:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

svenska schreef:En moesten er toch al curieuse vragen zijn ondertussen, shoot! :-D
@Svenska,
dat hele gedoe over het 'zelf' maken van opnames blijft geweldig verwarrend. Kan je zelf eens bevestigen wat je nu allemaal met dat ding kan bekijken? Kan je gewoon om het even welk programma van de vorige dagen opvragen, op gelijk welke zender? Of moet je die wel degelijk zelf instellen voor opname?

Merci!
jeffke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 24 jun 2012, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 15 keer

Ik begrijp niet goed waarom je je kaart zou opsturen,per kaart kan je 4 programma's opnemen.
Aangezien ze al 500 boxen hebben verstuurd,hebben ze zelf al kaarten genoeg.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Gautier schreef:dat hele gedoe over het 'zelf' maken van opnames blijft geweldig verwarrend. Kan je zelf eens bevestigen wat je nu allemaal met dat ding kan bekijken?
Het is inderdaad verwarrend maar wat erger is dat het blijkbaar nog niet definitief is. Als je binnen enkele weken/maanden plots niet meer naar programma's kan kijken welke je niet zelf hebt opgenomen dan vervalt wat mij betreft ieder voordeel van hun box.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Hun ganse model is daarrond gebouwd, dat gaan ze niet zomaar laten varen, denk ik dan.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

r2504 schreef:Het is inderdaad verwarrend maar wat erger is dat het blijkbaar nog niet definitief is. Als je binnen enkele weken/maanden plots niet meer naar programma's kan kijken welke je niet zelf hebt opgenomen dan vervalt wat mij betreft ieder voordeel van hun box.
Je denkt dat ze hun eigen product gaan vermoorden zonder dat ze daar door bv. een rechterlijk vonnis toe worden gedwongen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goztow schreef:Hun ganse model is daarrond gebouwd, dat gaan ze niet zomaar laten varen, denk ik dan.
Dan is het wel hoog tijd dat ze duidelijkheid gaan scheppen in hun eigen uitspraken...
Kan ik onmiddellijk 60 dagen terug in de tijd kijken of moet ik dat opbouwen?

Je dient zelf je opnames te maken, dus dien je de 60 dagen zelf op te bouwen. Je begint daarmee vanaf het ogenblik van je eerste opname. Met deze eerste versie van bhaalu kan je mogelijk nog verder terug in de tijd dan je eigen eerste opnameogenblik. Maar dat is een achterdeur die er na de zomer uitgaat.
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1091
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
Bedankt: 91 keer

Nu: opnames 60 dagen terug in de tijd
Na de zomer: aankoop < 60 dagen geleden: opnames vanaf aankoopdatum; aankoop > 60 dagen geleden: opnames 60 dagen terug in de tijd
MVA
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Nogmaals, ik ben 99% zeker dat mijn interpretatie van dit stukje tekst(zie eerder) correct is. De achterdeur waarvan ze spreken gaat over dat opbouwen ipv meteen te kunnen terugkijken. Van zodra de box 60 dagen bij je thuis staat, ga je altijd 60 dagen terug kunnen gaan. Je kan trouwens op svenska zijn screenshots al zien dat daar een programma speelt van bijna een maand geleden (11 mei).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MVA schreef:Van zodra de box 60 dagen bij je thuis staat, ga je altijd 60 dagen terug kunnen gaan.
Waarom zit er dan een optie in om opnames te maken... als je toch alles zou kunnen zien... lijkt me een beetje dom.
MVA schreef:Je kan trouwens op svenska zijn screenshots al zien dat daar een programma speelt van bijna een maand geleden (11 mei).
We zijn ook nog niet "na de zomer'".
MVA
Plus Member
Plus Member
Berichten: 121
Lid geworden op: 30 apr 2013, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Van die functie van eigen opnames heb ik niets beschreven gezien. Maar ik had hen ook al gevraagd of je iets expliciet kon opnemen zodat je het voor "altijd" kan bewaren, zoals nu met je hd-of-dvd recorder. Het antwoord daarop was dat ze werkten aan een "bibliotheek"-functie waarin dit mogelijk zou worden. Het opnemen van programma's zit er dan in om dingen langer dan 60 dagen te bewaren.

En tja, ieder zijn eigen interpretatie, maar zoals hier al gezegd is: het 60 dagen kunnen terugkijken op elke zender is zowat de essentie en bestaansreden van hun aanbod, dat gaan ze er echt niet uitsmijten na de zomer. :eek:

Buiten het feit dat ze nogal vaag zijn over de werking (wat ik vermoed is omdat ze hun technologie willen beschermen(patent) en omwille van de juridische aspecten) vind ik dat ze net veel opener en duidelijker communiceren dan telenet en belgacom en consoorten.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Ik heb nog geen enkele opname zelf ingesteld, en toch kan ik bijna alles terugzien.
Het spijtige is wel dat het zomer wordt, en met zo'n weer als gisteren en vandaag kruip ik nu niet bepaald graag binnen om Bhaalu uit te spitten, maar eerder op een terraske (of mijn terras) met een frisse pint of wijntje.

Ik merk op dat de oudste opname die ik kan bekijken dateert van 7 mei 2013, en dat de eerste dagen EEN HD en CANVAS HD als bron werden gebruikt, daarna is het de gewone EEN en CANVAS.

Qua dataverbruik ga ik echt wel in de sh*t komen, want eergisteren (eerste dag Bhaalu, ongeveer 4 uur aangestaan) heb ik 6GB verbruikt (en niets anders gedownload), en gisteren 1u Ketnet opgestaan voor mijn dochtertje en naar 1 aflevering van de Smaak van Keyser gekeken: 4GB (weer zonder dat ik iets gedownload heb).
Dat is na 2 dagen zonder zot te doen al 10% van mijn maandelijkse limiet.

Hopelijk passen ze de encodering van streams aan zodat ik toekom met 100GB...
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Zonet info gekregen van Bhaalu, want ik had volgende vragen gesteld:
1) Wanneer ben ik klant bij TV Vlaanderen? Want hier zat niets over in de Bhaalu doos. Dus vanaf wanneer betaal ik, krijg ik de login op hun website etc..?
2) Ik heb opgemerkt dat er geen harde schijf inzit, net een kleine 8GB SSD voor het besturingssysteem. Maar hoe werkt het systeem dan in de community? Vanwaar komen de streams als de gebruikers zelf niets delen?
3) De oudste opname die ik kan vinden in het systeem dateert van 7 mei 2013, is dit dan de datum waarop de 60 dagen starten? Dus rond 7 juli 2013 zullen deze opnames verdwijnen?
Hun antwoord:
1) Dat is inderdaad mijn fout, ik dacht dat ik je gegevens al gevraagd had, blijkbaar niet. Om je TV-Vlaanderen abonnement te vervolledigen hebben we nog je identiteitskaartnummer + bankrekeningnummer nodig. Het bankrekeningnummer dient om de automatische opdracht op aan te maken voor het TV-Vlaanderen abo. Jij hebt natuurlijk ten alle tijde de controle over deze automatische opdracht.
2) We zullen een extendable memory brengen op de usb poort, of eventueel ingebouwd in een volgende hardware versie. Tot dan gebeurt de meeste streaming gewoon vanuit de cloud.
3) Normaal starten je opnames vanaf het moment dat je bhaalu-box geïnstalleerd is. In jouw geval is dat dus gisteren. Vanaf dat moment bouw je de opnames op: na 10 dagen kan je dan 10 dagen terug in de tijd, na 20 dagen kan je 20 dagen terug in de tijd (tot 30 dagen).
Wanneer je een programma toevoegt aan je favorietenkanaal (via de groene knop) dan zijn die opnames 60 dagen beschikbaar + de lengte van de serie.
En het volgende kreeg ik ook nog te horen:
Wat betreft de parental control, daar is blijkbaar net een update geweest en op de profielen 1 t.e.m. 5 ligt de parental control automatisch aan. Bij de profielen 6 t.e.m. 9 zou dit niet het geval mogen zijn.
Binnenkort zal je ook via onze website kunnen instellen op welke profielen de parental control actief is, en op welke niet.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
Bedankt: 89 keer

svenska schreef: Wanneer je een programma toevoegt aan je favorietenkanaal (via de groene knop) dan zijn die opnames 60 dagen beschikbaar + de lengte van de serie.
Hoe moet je dit interpreteren? Dat series als favoriet gemarkeerd toch langer dan 60d beschikbaar zijn? Wat houdt de "lengte van de serie" in? Gaat dat over een seizoen of over de seizoenen heen? Ik snap wel dat ze nu niet alle seizoenen van Game of Thrones beschikbaar gaan maken omdat ze pas gestart zijn en ze dus in principe nooit allemaal hebben kunnen "opnemen" in hun cloud, maar bij toekomstig nieuwe reeksen zou dat dus wel eventueel mogelijk zijn, of zie ik dat fout?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Het zou handig zijn dat een Bhaalu medewerker zich hier registreert, en zo kort op de bal kan spelen.
Ik had het al eens vermeld in mailwisseling met hen, maar tot op heden nog geen official Bhaalu profiel zien passeren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Bhaalu schreef:Normaal starten je opnames vanaf het moment dat je bhaalu-box geïnstalleerd is. In jouw geval is dat dus gisteren. Vanaf dat moment bouw je de opnames op: na 10 dagen kan je dan 10 dagen terug in de tijd, na 20 dagen kan je 20 dagen terug in de tijd (tot 30 dagen).
Wanneer je een programma toevoegt aan je favorietenkanaal (via de groene knop) dan zijn die opnames 60 dagen beschikbaar + de lengte van de serie.
Ow... nu is het plots weer 30 dagen tenzij je specifiek een programma opgeeft... ik heb de indruk dat ze nog dagelijks van idee veranderen :?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Sinds vandaag heb ik een Bhaalu box enkele dagen voor te testen (oa voor de BBQ morgen). Ik heb deze opnieuw gehangen aan een Mikrotik Routerboard en nu zitten alle kanalen op 2mbit ipv 4mbit! Enkel CNN, National Geographic, Discovery, BBC etc zitten nog op 4mbit. Na een telefoontje blijkt dat ze dit vandaag veranderd hadden. Hier moet ik ook het volgende bij zeggen : als je kijkt naar een programma van vorige week op één, dan gaat dit uiteraard nog tegen 4mbit gaan.
Kris,

Dit was ik vergeten melden in mijn vorige mail. Je had eerder nog een vraag ivm het dataverbruik in de verschillende standen. Ik kan je het volgende bevestigen:

'On': sedert vandaag 2Mbps op de meeste kanalen (binnenkort op allemaal)
'Standy': heel minimaal verbruik (exacte meting volgt volgende week)
'Off': geen dataverbruik
Inmiddels hebben ze een account op UB, maar deze dient nog goedgekeurd te worden door één van de admins :)
PS: Ik heb het ook net aan xxxxx (privacy ;)) gezegd, maar onze aanmelding op Userbase is nog steeds niet goedgekeurd. Kan jij ons daarbij misschien helpen?

Het is dus inderdaad zo dat je ten aller tijden 30 dagen terug in de tijd kan gaan, en 60 dagen als je een programma geselecteerd hebt om op te nemen". Blijkbaar was dit een misvatting van mij dat het altijd 60 dagen zijn.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

svenska schreef:Het zou handig zijn dat een Bhaalu medewerker zich hier registreert, en zo kort op de bal kan spelen.
Ik had het al eens vermeld in mailwisseling met hen, maar tot op heden nog geen official Bhaalu profiel zien passeren.
Bhaalu is geregistreerd en account is geactiveerd: http://userbase.be/forum/memberlist.php ... le&u=22483
Maar wegens problemen met het uitsturen van e-mails heeft hij nog geen bevestiging van ontvangen :(.
Met deze.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

Het is enorm lastig dat er geen mails meer verstuurd worden, want ik verlies zo reacties uit het oog...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

work in progress, sorry :(
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

Ik heb het zo'n beetje gehad met de 'communicatie' van Bhaalu, je kan het telkens op vijf verschillende manieren interpreteren. Ze zijn in hetzelfde bedje ziek als Weepee. Jonge gasten zonder enige ervaring bij grote bedrijven. En 't is niet omdat je jong bent en iets wil, dat dat een vervanging is voor ervaring.
En dan spreek ik nog niet van het tutoyeren van klanten. Daar val ik toch echt wel van achterover.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Jonge gasten zonder ervaring ??? Bart Van Coppenolle is de man achter Metris (intussen overgekocht door Nikon). Dus die stelling gaat zeker niet op...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Zonet het gehele topic gelezen, maar dé hoofdvraag waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden:

Stel, morgen heb ik de Bhaalubox. Kan ik na 10 dagen ALLE programma's op ALLE zenders terug bekijken ZONDER dat ik opnames heb ingepland?
Dus: kan ik op 19 juni het nieuws van morgen herbekijken, of dien ik dan dit eerst morgen toe te voegen "aan je favorietenkanaal (via de groene knop)"?

Indien je je kabelabonnement of BGC TV wil opzeggen dien je ook 300 euro* TV's in huis + 2,5 euro extra maandelijks bovenop je TVV basis abonnement per TV te betalen?
Zonder de mogelijkheid opnames te maken die permanent bewaard moeten blijven of die Zotac als HTPC te kunnen gebruiken wordt het dan wel een dure en onpraktische bedoeling..
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”