mobiel internet in Frankrijk
had blijkbaar reeds 2 keer iets verkeerd gedaan. 2 keer nieuwe SIM besteld . Derde keer de gekregen SIM geactiveerd.
http://joemobile-foreigners.fr/help.html
Hoe kan je nu zien dat de SIM actief is? Gevonden... werkt nu.
http://joemobile-foreigners.fr/help.html
Hoe kan je nu zien dat de SIM actief is? Gevonden... werkt nu.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
En je bent zeker dat de simkaart goed geactiveerd was?eve.sabbe schreef:Beste,
ik heb gezorgd dat ik zo'n Joe Mobile kaartje had.
Zo'n 10 geleden heb ik het gebruikt in m'n smartphone in Frankrijk.
Noppes hé! Geen ontvangst!!! Ik was/ben er bijna 100% zeker van de juiste instellingen.
Het strafste is: op de gsm van mijn man (provider Proximus) geen enkel probleem, goede ontvangst.
Met de simkaart (Base) op mijn oude smartphone had ik ook ontvangst (2streepjes).
Ik weet het niet meer, iemand raad/ervaring?
zonnige groeten
Eve
In ieder geval is het natuurlijk een MVNO en werkt deze via SFR. Eerlijk gezegd staat het internet vol van klachten over Virgin Mobile omdat deze de MVNO deal had aangepast en niet meer standaard via Orange werkte maar via SFR. Mensen hadden plots amper tot geen bereik meer e.d.
Het zou wel eens kunnen dat het netwerk van SFR op de plaats waar je zat ondermaats was.
Ik gebruik gewoon een Orange simkaart, overal ontvangst. Natuurlijk wel minder data voor uw geld maar het werkt...
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Is dat max. 6 maanden? Want als je maar 1x per jaar naar Frankrijk gaat, is het minder handig.johcla schreef:Je kan die wel heel eenvoudig via de website op hold zetten gedurende 6 maanden.
En hoe werkt de betaling? Via domicilie?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
Na 6 maanden is je kaart niet meer actief. Het goedkoopste tarief om te herlading is 5 euro. Dus voor 5 euro per 7 maanden blijft je kaart werken.
Herladen gebeurt door je kredietkaart te koppelen aan je sim-kaart.
Kaartje is trouwens vandaag gepost
Herladen gebeurt door je kredietkaart te koppelen aan je sim-kaart.
Kaartje is trouwens vandaag gepost
- svenska
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Lijkt me nog goed te doen dus.
Wat is het interessantste tarief? Die 20 euro is 3GB internet, maar zit ook bellen etc.. in, wat ik niet nodig heb, want ik wil die gebruiken in een Mifi apparaat.
En heeft iemand ook al 4G getest? Is dit enabled op deze formules?
Wat is het interessantste tarief? Die 20 euro is 3GB internet, maar zit ook bellen etc.. in, wat ik niet nodig heb, want ik wil die gebruiken in een Mifi apparaat.
En heeft iemand ook al 4G getest? Is dit enabled op deze formules?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
- Bedankt: 149 keer
@Svenska: graag gedaan. Het kaartje moet wel binnen de 3 maanden na aanvraag geactiveerd worden, dus voor half september. Je kan al wel voor 5 euro herladen voor en als je het echt nodig hebt voor 11 euro (1 GB) of 20 euro (3 GB)
Dag, ik las deze post door en joemobile lijkt mij wat ik zoek! Ik heb een hotspot ingebouwd in mijn auto en reis volgend wekend af naar frankrijk. Graag had ik joemobile eens getest. Dus al iemand nog een kaartje over geeft is dit zeker welkom! De bedoeling is het kaartje bij te houden voor de komende reizen naar Frankrijk zodat ik makkelijk kan switchen zodra ik de grens weer over ga. heeft er iemand ervaring met mobile hotspot's en de kaartjes van joemobile? Met een kaartje van orange kan je geen tethering activeren bvb.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 16 keer
Vandaag aangekomen in Saint-Pierre-le-Moutier op de rand van de Bourgogne en qua telecommunicatie blijkt het hier werkelijk een boeregat te zijn
Up: 28 Kbps
Down: 14 Kbps
Ping: 1404ms
Ik zou dit bericht bij wijze van spreken sneller kunnen faxen naar jullie dan dat ik het via GPRS kan overzenden Onderweg ging het beter, waar het netwerk goed is, is er voorlopig geen klagen over Joe. Berichtje naar België kost wel 60 cent...
Voorlopig dus weinig geniet van het 3G forfait.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4 Beta
Up: 28 Kbps
Down: 14 Kbps
Ping: 1404ms
Ik zou dit bericht bij wijze van spreken sneller kunnen faxen naar jullie dan dat ik het via GPRS kan overzenden Onderweg ging het beter, waar het netwerk goed is, is er voorlopig geen klagen over Joe. Berichtje naar België kost wel 60 cent...
Voorlopig dus weinig geniet van het 3G forfait.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 4 Beta
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 3 keer
Net terug van 2 weken La France en met een Joe Mobile kaartje. De kaart zat via een 3G USB op een Fritz!Box en deze combinatie liep vlotjes. Altijd bereik gehad, de snelheid was een beetje afhankelijk van de locatie. Net terug thuis en het kaartje staat in slaapstand tot de volgende Frankrijk vakantie.
Op de site van joemobile kan ik kiezen tussen 2 abo's 5euro en 20 euro en bij beide komt er bij DATA H+. Maar als ik mij inlees hier of op andere forum's zou het abonnement met 20 euro sneller zijn als dit van 5? Of is dit verandert geweest?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Nee, volgens mij is het enige verschil het volume. Ik denk niet dat er een verschil in snelheid is tussen de 2 formules.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Terug van Frankrijk. Het ontvangen kaartje gebruikt in een huawei B683 met externe antenne. De antenne was in mijn geval wel nog niet buiten de auto geplaatst. In het begin heel wat problemen gehad met de verbinding maar dit bleek uiteindelijk een onstabiele voeding te zijn. In het terugrijden (weg Normandië langs de kust) heb ik een andere voeding gebruikt en geen problemen ondervonden. Telkens ik controleerde had ik hspa+ verbinding en de snelheid was dan ook vrij goed! (meer als genoeg voor mail's/ facebook/foursquare) Inmiddels heb ik ook 5 kaartjes aangevraagd om te delen dus iedereen die er eentje nodig heeft vraag gerust! (Regio Gent mag deze ook altijd komen ophalen)
Ik heb nu nog 818,8Mb over. En ik heb mijn kaart op Off gezet. Blijft dit nu staan voor 6 maand of komt alles op 0 te staan binnen de maand ?
Ik heb nu nog 818,8Mb over. En ik heb mijn kaart op Off gezet. Blijft dit nu staan voor 6 maand of komt alles op 0 te staan binnen de maand ?