BBOX3 komt eraan!
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 748 keer
- Bedankt: 250 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Met de dubbele leveranciers is er hopelijk betere opvolging van de bugs -- de Sagem werkte pas 'normaal' na de substantiële firmware update van begin 2012 (remember the 100% TR98 process). Zolang er maar een snelle opvolging is, vind ik het persoonlijk niet zo erg om te testen.
- vuurvos
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 207 keer
- Contacteer:
Ik heb uit goede bron vernomen dat dit met de BBOX3 opgelost is, meer nog, het kan blijkbaar ook met de BBOX2 probleemloos werken, het zou iets zijn in de instellingen van de BBOX2. Ik heb wel geen details. Zal me eens proberen te bevragen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 480 keer
- Bedankt: 114 keer
Die update mag er inderdaad gerust komen, maar ik vermoed dat dit dan wel niet zo'n probleem zal zijn? Het lijkt me immers sterk dat men bij aanhoudende nPVR en VOD-problemen die b-box 3 standaard in full routed zou zetten?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 35 keer
Een echte goede oplossing voor de BBOX2 en full routed mode zal er nooit niet komen. De BBOX2 heeft daar simpelweg niet de "power" voor.
Begin juni start men met de uitrol van de BBOX3. Dus nog even w8ten...
Begin juni start men met de uitrol van de BBOX3. Dus nog even w8ten...
- vuurvos
- Erelid
- Contacteer:
Mispoes. Hier draait mijn BBOX2 in routed mode zonder enig probleem. Geen problemen meer met VoD, nPVR, ...schneider schreef:Een echte goede oplossing voor de BBOX2 en full routed mode zal er nooit niet komen. De BBOX2 heeft daar simpelweg niet de "power" voor.
Trouwens ook geen problemen meer met processen die tegen de 100 % aanlopen:

@Jackho: blijkbaar zijn de problemen met de BBOX2 in routed mode ondertussen van de baan, maar zou begot niet weten sinds welke firmware. Probeer het anders eens uit.
PS: heb f/w versie 60R10A-60A06W
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
Ok, ik heb vlug nog eens gecheckt en heb ook Runtime Code Version 60R10A-60A06W dus dan zou dit bij mij ook moeten lukken .
Bedankt in ieder geval.
NB: ik denk trouwens dat ik verkeerde conclusies getrokken heb door het feit dat ik de laatste tijd problemen had met nPVR en dacht dat het nog altijd te wijten was aan full routed.
Daarom heb ik de vraag gesteld aan BGC en naar het schijnt zouden de problemen te wijten zijn aan hun Servers en zijn ze eraan aan 't werken.
Dus zal het waarschijnlijk niks te maken gehad hebben met full route mode, niettegenstaande ze een tijd geleden ook bij BGC toegegven hebben dat er problemen waren met nPVR en VOD in full routed mode, hebben ze dan daar ondertussen iets voor gedaan om dit op te lossen, wie weet !
Bedankt in ieder geval.
NB: ik denk trouwens dat ik verkeerde conclusies getrokken heb door het feit dat ik de laatste tijd problemen had met nPVR en dacht dat het nog altijd te wijten was aan full routed.
Daarom heb ik de vraag gesteld aan BGC en naar het schijnt zouden de problemen te wijten zijn aan hun Servers en zijn ze eraan aan 't werken.
Dus zal het waarschijnlijk niks te maken gehad hebben met full route mode, niettegenstaande ze een tijd geleden ook bij BGC toegegven hebben dat er problemen waren met nPVR en VOD in full routed mode, hebben ze dan daar ondertussen iets voor gedaan om dit op te lossen, wie weet !
Laatst gewijzigd door jackho 29 maa 2013, 23:24, in totaal 1 gewijzigd.
- vuurvos
- Erelid
- Contacteer:
Hi, gewoon via de internetbrowser surfen naar 192.168.1.1:
Ga naar Advanced Setting, dan naar Route, en dan naar Routing. Hier kan je helemaal onderaan kiezen tussen Bridged en Fully routed.
Mijn BOX2 staat onderussen op routed:

Ga naar Advanced Setting, dan naar Route, en dan naar Routing. Hier kan je helemaal onderaan kiezen tussen Bridged en Fully routed.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 222 keer
Thx! Maar ik veronderstel dat de BBOX2 dan wel DHCP moet zijn, correct ?vuurvos schreef:Hi, gewoon via de internetbrowser surfen naar 192.168.1.1:
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- vuurvos
- Erelid
- Contacteer:
^ Correct. En de eerste decoder krijgt via DHCP het LAN adres 192.168.1.64, de 2de .65 en de derde .66.
De range 192.168.1.2 tot 192.168.63 is voor alle andere LAN apparatuur: PC's, Smartphone, Tablets, ...
De range 192.168.1.2 tot 192.168.63 is voor alle andere LAN apparatuur: PC's, Smartphone, Tablets, ...
Neen, daar heb ik geen weet van.jackho schreef:@Vuurvos, weet jij daar iets van dat er zouden prblemen zijn met nPVR tengevolge van server capaciteit ?
-
- Elite Poster
Er zijn er nochtans al heel veel die mij melden dat ze problemen ondervinden met afspelen van nPVR en niet met het bekijken van HD zenders en enkelen hebben een antwoord van Eva gekregen dat het zou te wijten zijn aan problemen met servers.
Dus veronderstel ik dat er toch iets moet van aan zijn.
Daarom werk ik voor het ogenblik met modem in bridged mode omdat er mij mensen dit gevraagd hebben of ik wist dat er problemen waren met weergave van nPVR.
Daarom wil ik nog niet in full routed werken omdat ik dan niet zou zeker zijn of het door full routed of door server problmen zou komen.
Ik test al een week lang en ondervind nog geen enkel probleem met afspelen van nPVR terwijl die anderen wel beweren dat het bijna dagellijks is dat ze dit voor hebben, ik heb hun expliciet gevraagd of ze in bridged mode werken en ze bevestigen dat ze in bridged mode werken!
Dus veronderstel ik dat er toch iets moet van aan zijn.
Daarom werk ik voor het ogenblik met modem in bridged mode omdat er mij mensen dit gevraagd hebben of ik wist dat er problemen waren met weergave van nPVR.
Daarom wil ik nog niet in full routed werken omdat ik dan niet zou zeker zijn of het door full routed of door server problmen zou komen.
Ik test al een week lang en ondervind nog geen enkel probleem met afspelen van nPVR terwijl die anderen wel beweren dat het bijna dagellijks is dat ze dit voor hebben, ik heb hun expliciet gevraagd of ze in bridged mode werken en ze bevestigen dat ze in bridged mode werken!
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
De enige problemen die ik (ooit) ondervonden heb bij full-routed mode werden veroorzaakt door multicast i.s.m. een losse wifi access point. De multicast tv-stream werd over wireless lan gestuurd, waardoor het wireless netwerk direct plat ging. Oplossing: blokkeer multicast over wifi, daarna werkte hier alles perfect in full-routed.
- vuurvos
- Erelid
- Contacteer:
Cool, dan blijf jij testen in bridged en ik ben begonnen in routed met dezelfde bedoeling: kijken of alles correct werkt. En als ik iets opmerk zal ik het zeker posten.jackho schreef:Ik test al een week lang en ondervind nog geen enkel probleem met afspelen van nPVR terwijl die anderen wel beweren dat het bijna dagellijks is dat ze dit voor hebben, ik heb hun expliciet gevraagd of ze in bridged mode werken en ze bevestigen dat ze in bridged mode werken!
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Hier was dat een Linksys WRT-54G met dd-wrt op en daar moet ik dat met een paar firewall rules doen.
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Se ... ss_traffic
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Se ... ss_traffic
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 4 keer
Inderdaad ik heb al geruime tijd problemen met het afspelen van nPVR. Deze opnames spelen wel af maar ik heb serieuze blokvorming/verkleuring in het beeld en zelfs soms storingen in het geluid. Ik heb dit op beide decoders in huis. En inderdaad is het kijken van HD zenders perfect mogelijk zonder enige storing.jackho schreef:Er zijn er nochtans al heel veel die mij melden dat ze problemen ondervinden met afspelen van nPVR en niet met het bekijken van HD zenders
Weet iemand raad met dit probleem?
-
- Elite Poster
Het zal dan wel kloppen wat Belgacom zelf toegegeven heeft dat de problemen zich voordoen op de servers van Belgacom.
Probeer eens het volgende als je terugspoelt tot voor het punt waar de fout zich voor doet en je speelt terug af krijg je dan weer dezelfde fout op dezelfde plaats.
Probeer eens het volgende als je terugspoelt tot voor het punt waar de fout zich voor doet en je speelt terug af krijg je dan weer dezelfde fout op dezelfde plaats.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Hier komt ook geen enkele opname door die ik ingesteld heb via TV Overal (wat dus per defintitie een nPVR opname is).
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik heb dit eens geprobeerd, maar na het terugspoelen is de fout weg.jackho schreef:Probeer eens het volgende als je terugspoelt tot voor het punt waar de fout zich voor doet en je speelt terug af krijg je dan weer dezelfde fout op dezelfde plaats.
[

-
- Elite Poster
Ok, ik heb die vraag aan u gesteld om na te gaan of dit een algemeen fenomeen was.
Er zijn namelijk mensen die ook dergelijke problemen hebben met nPVR die beweerden dat als ze terugspoelden en de opname terug bekeken,
dat het probleem zich herhaalde.
Moest dit het geval geweest zijn bij iedereen dan zou het probleem zich zeker en vast op de server bevinden.
Nu is het zo dat ook niet iedereen via dezelfde servers bediend wordt want er zijn er die nog geen problemen ondervonden hebben.
Dat er wel degelijk problemen zijn met hun servers daar ben ik bijna 100% zeker van want anders zouden ze dit nooit toegegeven hebben.
Het blijft nog de vraag wanneer zal dit dan opgelost worden door Belgacom !
Hier zijn er nochtans mensen op het forum die inside informatie hebben en die zouden er toch meer kunnen over vertellen,
of mogen ze dit niet mss
EDIT:
Ik krijg altijd maar meer meldingen binnen van mensen die de laatste tijd problemen hebben met VOD en nPVR, wat is er aan de hand met BGC hun servers !
Ik weet natuurlijk niet hoe alle juist ineen steekt maar zijn dat dan dezelfde servers niet die het Live programma doorsturen en deze die het zelfde programma in nPVR moet doorsturen, waarschijnlijk niet, want anders zouden er problemen zijn tijdens live programma's bekijken ook.
Wordern de live programma's van deze servers dan gekopieerd naar andere servers die dan voor nPVR door te sturen dienen ?
Weet er iemand meer details hoe dit allemaal gebeurd ?
Er zijn namelijk mensen die ook dergelijke problemen hebben met nPVR die beweerden dat als ze terugspoelden en de opname terug bekeken,
dat het probleem zich herhaalde.
Moest dit het geval geweest zijn bij iedereen dan zou het probleem zich zeker en vast op de server bevinden.
Nu is het zo dat ook niet iedereen via dezelfde servers bediend wordt want er zijn er die nog geen problemen ondervonden hebben.
Dat er wel degelijk problemen zijn met hun servers daar ben ik bijna 100% zeker van want anders zouden ze dit nooit toegegeven hebben.
Het blijft nog de vraag wanneer zal dit dan opgelost worden door Belgacom !
Hier zijn er nochtans mensen op het forum die inside informatie hebben en die zouden er toch meer kunnen over vertellen,
of mogen ze dit niet mss

EDIT:
Ik krijg altijd maar meer meldingen binnen van mensen die de laatste tijd problemen hebben met VOD en nPVR, wat is er aan de hand met BGC hun servers !
Ik weet natuurlijk niet hoe alle juist ineen steekt maar zijn dat dan dezelfde servers niet die het Live programma doorsturen en deze die het zelfde programma in nPVR moet doorsturen, waarschijnlijk niet, want anders zouden er problemen zijn tijdens live programma's bekijken ook.
Wordern de live programma's van deze servers dan gekopieerd naar andere servers die dan voor nPVR door te sturen dienen ?
Weet er iemand meer details hoe dit allemaal gebeurd ?
Laatst gewijzigd door TiTanium 01 apr 2013, 11:11, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbeltje samen gevoegd ;)
Reden: dubbeltje samen gevoegd ;)
-
- Elite Poster
Ter info:
Nog een melding van iemand binnen gekregen, die van Eva het antwoord gekregen heeft
dat er in zijn regio problemen vastgesteld zijn bij afspelen van nPVR opnames .
Ik heb het in ieder geval tot nu toe nog niet voor gehad en ik bekijk dagelijks nPVR opnames.
@ Vuurvos
Heb jij nu al ondertussen problemen ondervonden met nPVR terwijl je modem in full routed staat ?
Nog een melding van iemand binnen gekregen, die van Eva het antwoord gekregen heeft
dat er in zijn regio problemen vastgesteld zijn bij afspelen van nPVR opnames .
Ik heb het in ieder geval tot nu toe nog niet voor gehad en ik bekijk dagelijks nPVR opnames.
@ Vuurvos
Heb jij nu al ondertussen problemen ondervonden met nPVR terwijl je modem in full routed staat ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
Even meegeven dat ik ook soortgelijke problemen (blokvorming) ervaar met nPVR opnames in zone 013. Hoplijk snel opgelost, want best irritant! Je zou bijna denken dat ze mensen proberen te pushen om toch live te kijken 

- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Is er nog nieuws over een release datum?
De wifi van mijn huidige bbox2 doet enorm moeilijk, ik had gisteren bijna mijn iPad tegen de muur gesmeten uit pure frustratie.
De wifi van mijn huidige bbox2 doet enorm moeilijk, ik had gisteren bijna mijn iPad tegen de muur gesmeten uit pure frustratie.

De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- solid-killer
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
@ hierboven het kan misschien helpen door Qos uit te zetten, ipads hebben dar nog al eens problemen mee 

- Trojan
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Een kleine wtf, ik wist niet dat de bbox2 dit ondersteunde.
Waar staat die instelling ergens?
Waar staat die instelling ergens?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- solid-killer
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
Ah ok ondersteunt dt ding het niet eens, laat dan maar zitten my bad 

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 35 keer
gewoon geluk hebben? enkele duizenden klanten gaat er een in test krijgen. als alles goed verloopt zal die er wel ergens in q3 gaan komen. maar dat hang af van die test