bron: http://travaux.ovh.com/?do=details&id=6036Commentaire de OVH - mardi, 29 novembre 2011, 19:21
Le système de portabilité avec le CRDC est à présent fonctionnel.
Belgacom vérifie la confirmité des numéros portés et des numéros de tests.
OVH: DID in België
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
En de technische tests dan?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Als ik het goed voor heb is er een test matrix met de grote operatoren.
Als je zin hebt om veel te lezen : http://www.bipt.be/NL/163/ShowContent/5 ... rheid.aspx
Als je zin hebt om veel te lezen : http://www.bipt.be/NL/163/ShowContent/5 ... rheid.aspx
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Tja dat OV het op de kap van Belgacom schuift...ook niet verwonderlijk hé...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- raf1
- Elite Poster
De waarheid heeft ook z'n rechten hé krisken. Bij het BIPT wordt het verhaal van OVH bevestigd. Belgacom doet de technische tests met maximale traagheid, omdat het kan. Langs de andere kant toch wel een positieve evolutie dat het BIPT nu op een onafhankelijke manier de waarheid communiceert.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Het BIPT is anders ook geen voorbeeld van snelheid.
In hun lijst van Belgische gealloceerde nummerreeksen (Nummer Database), staan de reeksen voor OVH nog altijd als "R" (reserved), zonder vermelding van de operator.
Gezien deze reeksen nu toch al een hele tijd commerciëel zijn, zouden ze al lang moeten aangeduid zijn als "A" (allocated), met de naam OVH erachter.
http://www.bipt.be/en/161/ShowDoc/504/D ... -_Eng.aspx
Tip:
Filter de lijst op aanvraag datum "9/11/2010" en je krijgt de OVH nummerreeksen.
In hun lijst van Belgische gealloceerde nummerreeksen (Nummer Database), staan de reeksen voor OVH nog altijd als "R" (reserved), zonder vermelding van de operator.
Gezien deze reeksen nu toch al een hele tijd commerciëel zijn, zouden ze al lang moeten aangeduid zijn als "A" (allocated), met de naam OVH erachter.
http://www.bipt.be/en/161/ShowDoc/504/D ... -_Eng.aspx
Tip:
Filter de lijst op aanvraag datum "9/11/2010" en je krijgt de OVH nummerreeksen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Contacteer:
Men bevestigd dit bij het BIPT? Bronvermelding?raf1 schreef:De waarheid heeft ook z'n rechten hé krisken. Bij het BIPT wordt het verhaal van OVH bevestigd. Belgacom doet de technische tests met maximale traagheid, omdat het kan. Langs de andere kant toch wel een positieve evolutie dat het BIPT nu op een onafhankelijke manier de waarheid communiceert.
Telefonie = EDPnet + OVH
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Bump.krisken schreef:Men bevestigd dit bij het BIPT? Bronvermelding?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 542 keer
Bron: OVHCommentaire de OVH - lundi, 30 janvier 2012, 17:41
Apres une longue période d'absence de la part de Belgacom, malgré nos nombreuses relances, nous venons de recevoir la suite et fin des tests de portabilité.
La portabilité entrante et sortante est fonctionnelle.
Belgacom doit tester et valider le bon acheminement des appels à destination de ces numéros.
Zo te lezen is het duidelijk wie het boeltje aan het vertragen is.
Ik ben benieuwd of Belgacom (Eva?) hier enige opheldering over wenst te verschaffen.
Bericht voor de duidelijkheid per PB naar Eva_van_Belgacom gestuurd.
De datum werd nogmaals opgeschoven...
- Bijlagen
-
- OVH_portabilité_BE_20120312.png
- (54.04 KiB) Nog niet gedownload
- raf1
- Elite Poster
Hupla, het is zover gekomen dat OVH de traagheid van Belgacom expliciet vermeldt in de roadmap:

Zolang Eva_van_Belgacom geen andere redenen komt verkondigen moeten we OVH op hun woord geloven. Hun versie werd me ook "off the record" bevestigt door iemand van het BIPT.
Het is erg om vast te stellen dat markttoegang voor nieuwe spelers nog steeds zo moeilijk gaat in België. Ik zal eens moeten bellen naar de Raad voor de Mededinging om te vragen of dit onder de noemer "misbruik van machtspositie" valt.
Zolang Eva_van_Belgacom geen andere redenen komt verkondigen moeten we OVH op hun woord geloven. Hun versie werd me ook "off the record" bevestigt door iemand van het BIPT.
Het is erg om vast te stellen dat markttoegang voor nieuwe spelers nog steeds zo moeilijk gaat in België. Ik zal eens moeten bellen naar de Raad voor de Mededinging om te vragen of dit onder de noemer "misbruik van machtspositie" valt.

- Bijlagen
-
- Untitled-1.png
- (41.08 KiB) Nog niet gedownload
-
- Moderator
- Contacteer:
Jij verwacht echt dat eva_van_belgacom hierop antwoord weet???
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Belgacom is niet heilig maar de manier waarop OVH dit aanpakt is ook niet proper. Waarom lanceren ze hun dienst in Belgie terwijl ze weten dat ze nog niet klaar zijn ? Het is een beetje goedkoop om achteraf alles in de schoenen van Belgacom te schuiven.
Ik veronderstel dat er wettelijke termijnen vastgelegd zijn door het BIPT dus OVH had hun roadmap mischien iets realistischer moeten opstellen ?
Ik veronderstel dat er wettelijke termijnen vastgelegd zijn door het BIPT dus OVH had hun roadmap mischien iets realistischer moeten opstellen ?
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- raf1
- Elite Poster
Toch wel zeer vreemd dat de roadmap voor alle andere producten en diensten telkens wel realistisch wordt opgesteld en het onderdeeltje "Portabilité BE" het enige is dat telkens wordt uitgesteld.
Ook wel vreemd dat Belgacom soms 6 weken lang niet reageert op herhaaldelijk gestuurde e-mails van de "Chef du Projet Telecom" van OVH.
Ook wel vreemd dat Belgacom soms 6 weken lang niet reageert op herhaaldelijk gestuurde e-mails van de "Chef du Projet Telecom" van OVH.
-
- Moderator
- Contacteer:
En dan nu graag een bewijs van dergelijke beweringen?
Telefonie = EDPnet + OVH
- raf1
- Elite Poster
bron: http://travaux.ovh.com/?do=details&id=6036Apres une longue période d'absence de la part de Belgacom, malgré nos nombreuses relances, nous venons de recevoir la suite et fin des tests de portabilité.
Zeer duidelijk toch? Ik heb daarover contact opgenomen met OVH en het hele verhaal is me nogmaals bevestigd.
Bewijzen? Sorry, maar persoonlijke e-mails en telefoongesprekken ga ik niet op een forum posten.
-
- Moderator
- Contacteer:
Dat is jouw goed recht, maar dan moet je dergelijke beweringen ook niet op een forum posten. Vergeet niet dat je slechts één kant van het verhaal hoort! En toegeven dat de fout bij hun ligt, gaat geen enkel bedrijf snel doen hé (waarmee ik NIET wil insinueren dat OVH hierin in de fout is!)raf1 schreef:Bewijzen? Sorry, maar persoonlijke e-mails en telefoongesprekken ga ik niet op een forum posten.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Hoe stel je bij OVH een automatische betaling via crediet kaart in?
- Ken
- Elite Poster
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
TV = FTA IPTV + Netflix
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 37 keer
- Contacteer:
Kan je met verschillende Iphone's op 1 OVH-Voip account ingelogd zijn?
Ik weet dat er maar 1 uitgaand gesprek is, maar zou handig zijn als iedereen ermee ingelogd kon zijn. En dan het eerste gesprek zou doorgaan.
Ik weet dat er maar 1 uitgaand gesprek is, maar zou handig zijn als iedereen ermee ingelogd kon zijn. En dan het eerste gesprek zou doorgaan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
edit: factuurphilippe_d schreef:- Gratis gesprekken naar vaste lijnen in 40 landen (beperkt tot 99 nummers, en 60 minuten per gesprek).
Forfait illimité vers les fixes en Belgique et 40 pays et à la seconde vers les mobiles en Belgique prorata : 10 dag
Du 22-03-2012 au 01-04-2012
1
0.32 €
0.32 €
Sous total 0.32 €
ABONNEMENT 0.32 €
PRIX HT 0.32 €
TVA (19.6 %) 0.06 €
TOTAL TTC 0.38 €
Laatst gewijzigd door silencer 01 maa 2012, 19:20, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Uw rekening niet betaalt? 

-
- Elite Poster
Kijk eens naar de gedetailleerde afrekening onder "Groupe" => "Facturation" => "Relevé de consommation".
Je kan deze details als pdf of csv bestand downloaden.
Je kan deze details als pdf of csv bestand downloaden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Ik heb een gelijkaardige factuur gekregen en denk dat het komt omdat hun facturatieperiodes per maand werken. Je 1.2€ was van 22 feb tot 21 maart. Voor de rest van maart moet je nog 0.32€ bijbetalen. Ik denk dat je dan voor april terug 1.2€ zal moeten betalen.
-
- Elite Poster
Klopt.
Ik heb in het begin ook zo'n aangepaste factuur ontvangen.
Vanaf dan werd er telkens op de eerste dag van de maand een afrekening gemaakt.
De afrekeningen van OVH zijn mijn inziens heel transparant én gedetailleerd.
Ik heb in het begin ook zo'n aangepaste factuur ontvangen.
Vanaf dan werd er telkens op de eerste dag van de maand een afrekening gemaakt.
De afrekeningen van OVH zijn mijn inziens heel transparant én gedetailleerd.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 9 keer
Nog een vraag: hoe kan ik dingen opzeggen.
Ik heb nu het uur gsm en het onbeperkt bellen naar vaste lijnen. Hoe en waar kan ik die optie voor gsm afzeggen? En, als ik dit nu doe (2e van de maand), wordt dit dan stopgezet volgende maand of al vanaf het moment dat ik het doorvoer?
Mercikos!
Ik heb nu het uur gsm en het onbeperkt bellen naar vaste lijnen. Hoe en waar kan ik die optie voor gsm afzeggen? En, als ik dit nu doe (2e van de maand), wordt dit dan stopgezet volgende maand of al vanaf het moment dat ik het doorvoer?
Mercikos!
-
- Elite Poster
- Veranderen van tariefplan kan je volgens mij als volgt: "Ligne" => "Mes lignes" => "Changer d'offre" => "Modifier".
En dan kiezen wat je wenst.
Dit gaat normaliter in bij de volgende facturatie datum (begin volgende maand dus).
Op 1 april.
- Opzeggen van je lijn: "Résiliation de la ligne".
Zo doe je het volgens de faqs:
Administration et facturation (met screenshots)
Laatst gewijzigd door ubremoved_15739 02 maa 2012, 11:15, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Koppigheid zal overwinnenmgo72 schreef:Kan je met verschillende Iphone's op 1 OVH-Voip account ingelogd zijn?

-
- Elite Poster
Stel dat dit mogelijk zou zijn met jouw iPhone's en uitgaande gesprekken gedeeld zouden kunnen worden op een OVH abonnement van één euro en achttien cent per maand (inclusief BTW, maandelijks opzegbaar). Waar had jij dan graag jouw inkomende gesprekken ontvangen voor dit enorme maandelijkse bedrag?
PS
PS
Hoeveel euro kost zo'n iPhone nu weer?Hoe herken je 4 Nederlanders in een café??
1 café, 1 tafel, 1 glas bier, 4 Hollanders en ..... 4 rietjes!

- raf1
- Elite Poster
Nummeroverdracht is sinds een half uurtje operationeel in béta.
Bestaande OVH-klanten kunnen een aanvraag indienen via de webinterface. (Handleiding: http://guides.ovh.com/TelFaqPortabilite (gewoon Belgisch nummer invoeren zonder landnummer))
Daarna stuurt OVH een brief met de post om je adres te verifiëren en binnen 8 dagen zou de nummeroverdracht uitgevoerd worden.
De locatie van je nummer kan je realtime checken via http://www.1299.be/ en in de webinterface kan je de status ook opvolgen.
Ik heb zonet de aanvraag ingediend, ik hoop dat alles vlot gaat. Ze hebben het lang genoeg uitgetest met Belgacom.
Wat betreft de iPhone-vraag van mgo72: één Ligne SIP ondersteunt slechts één SIP-registratie tegelijkertijd. Als je met twee SIP-clients dus te pas en te onpas gaat registreren op dezelfde lijn zal de ene of de andere client een error 403 of 401 krijgen. Maar met de juiste software(PBX) moet dat wel op te lossen zijn.
Bestaande OVH-klanten kunnen een aanvraag indienen via de webinterface. (Handleiding: http://guides.ovh.com/TelFaqPortabilite (gewoon Belgisch nummer invoeren zonder landnummer))
Daarna stuurt OVH een brief met de post om je adres te verifiëren en binnen 8 dagen zou de nummeroverdracht uitgevoerd worden.
De locatie van je nummer kan je realtime checken via http://www.1299.be/ en in de webinterface kan je de status ook opvolgen.
Ik heb zonet de aanvraag ingediend, ik hoop dat alles vlot gaat. Ze hebben het lang genoeg uitgetest met Belgacom.

Wat betreft de iPhone-vraag van mgo72: één Ligne SIP ondersteunt slechts één SIP-registratie tegelijkertijd. Als je met twee SIP-clients dus te pas en te onpas gaat registreren op dezelfde lijn zal de ene of de andere client een error 403 of 401 krijgen. Maar met de juiste software(PBX) moet dat wel op te lossen zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Hoe doe je die automatische betalingen via domiciliëring ? Ik geraak er niet wijs uit:
Votre identifiant national de compte bancaire se présente sous cette forme :
12345 12345 12345678901 12
Code banque/établissement Code guichet Numéro compte Clé ???
Votre identifiant national de compte bancaire se présente sous cette forme :
12345 12345 12345678901 12
Code banque/établissement Code guichet Numéro compte Clé ???
- raf1
- Elite Poster
Ik betaal met kredietkaart, gewoon ingegeven bij bestelling en sindsdien gebeurt de afrekening maandelijks, automatisch en volledig correct. Ik heb dus nog niet gekeken of er andere manieren zijn om te betalen.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Heb het uiteindelijk zelf geprobeerd. Het rare was dat hij dus verschillende Iphones laat registreren ZONDER foutmelding. MAAR ...raf1 schreef:
Hij laat dus ENKEL maar de eerste Iphone die zich registreerde bellen. De anderen krijgen geen foutmeldingen buiten dat het niet belt. ( Client 3CXPhone)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
In de meeste gevallen, waar een SIP registrar maar één client toelaat, zal deze bellen die het laatst is geregistreerd. Gezien de toestellen herhaaldelijk (om de 10-20 minuten?) opnieuw registreren, beetje soms niet welk toestel daadwerkelijk de laatste was (ze registreren zich voortdurend om beurt).mgo72 schreef:Het rare was dat hij dus verschillende Iphones laat registreren ZONDER foutmelding. MAAR ...
Hij laat dus ENKEL maar de eerste Iphone die zich registreerde bellen. De anderen krijgen geen foutmeldingen buiten dat het niet belt. ( Client 3CXPhone)
Het kan ook gebeuren dat je tijdens een bestaand gesprek eruit vliegt, als een van je andere toestellen zich opnieuw registreert.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Is er softwarematig een oplossing?
Want dan zouden we paar uur kopen en deze verdelen onder de werknemers.
Hun Entreprise-account is ook geen soelaas, want laat 2 lijnen toe op 1 toestel maar. Hoe kan je dit dan gebruiken?
Want dan zouden we paar uur kopen en deze verdelen onder de werknemers.
Hun Entreprise-account is ook geen soelaas, want laat 2 lijnen toe op 1 toestel maar. Hoe kan je dit dan gebruiken?
- Ken
- Elite Poster
Op de mailing list van OVH hebben ze laten weten dat dit hun business model is en ze dit niet snel zullen wijzigen. Softwarematig is daar niet meteen een oplossing voor om dit te omzeilen, want dat is het ook dat we willen...
Beste is dus één lijn nemen per telefoon; dus ook één nummer. Met de EasyPABX ervoor kan je ze allemaal tegelijk laten bellen enzovoort.
Voor het bedrag van een classic lijn bij Belgacom heb je bij OVH veeeeeeeel meer mogelijkheden.
Neem een entreprise lijn + individuele lijnen en je kan goed weg.
'k Zou het ook wel anders willen...
Anders één enterprise lijn nemen met meerdere simultane gesprekken, een eigen PABX en je kan al veel verder.
Beste is dus één lijn nemen per telefoon; dus ook één nummer. Met de EasyPABX ervoor kan je ze allemaal tegelijk laten bellen enzovoort.
Voor het bedrag van een classic lijn bij Belgacom heb je bij OVH veeeeeeeel meer mogelijkheden.
Neem een entreprise lijn + individuele lijnen en je kan goed weg.
'k Zou het ook wel anders willen...
Anders één enterprise lijn nemen met meerdere simultane gesprekken, een eigen PABX en je kan al veel verder.
TV = FTA IPTV + Netflix