Vdsl2 bij Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Gisteren blijkbaar een upgrade naar vdsl gehad, toen ik thuis kwam had ik blijkbaar geen internet meer en momenteel nog altijd geen sync op de nieuwe modem.

Heb deze ochtend gebeld, ben benieuwd ...
point7
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jul 2009, 11:04

Benbits en technieker hebben 100% gelijk dat je voor VDSL een aangepaste splitter moet hebben.

Mijn situatie is alsvolgt verlopen.

Ik stond ook op het repair profiel (9 Mbit) sinds de overschakeling van ADSL naar VDSL. Ik had hier ook niets veranderd in functie van VDSL. Gewoon de ADSL modem eruit en dezelfde kabels in de VDSL modem gestoken. Dus gewoon alle ADSL splitters enz. laten zitten.

Ik heb een ticketje aangemaakt bij Dommel om te vermelden dat ik met mijn Speedconnect Plus abbo (18Mbit) niet hoger geraak dan 9Mbit. Enkele dagen later kreeg ik telefoon van Dommel om te vragen of de binneninstallatie aangepast was voor VDSL. Ik zei dus dat er niks veranderd is sinds ADSL. Hij vertelde me dan dat ze 1 dag later een technieker van Belgacom gingen sturen.

Deze is 1 dag later s'morgens vroeg langs geweest en heeft zulke splitter geplaatst waarvan hier sprake is op het forum. Alle overbodige lussen en aftakkingen verwijderd (we gaan draadloze telefoons in de plaats gebruiken nu). De VDSL kabel gaat nu rechtstreeks in de modem.

Theoretische speed was 58Mbit max. en ze hebben me onmiddelijk op een 20Mbit profiel gezet. Werkt als een trein (TGV) nu.
digitalboy
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jul 2005, 18:02

nieuwe linksys wireless 54 mbit netwerkkaart geinstalleerd : problem solved !

download : 17,25 mb
upload : 1,18 mb
ping 42 ms

Van Dommel uit dus perfecte migratie van adsl naar vdsl wat mijn geval betreft.
point7
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jul 2009, 11:04

digitalboy schreef:nieuwe linksys wireless 54 mbit netwerkkaart geinstalleerd : problem solved !

download : 17,25 mb
upload : 1,18 mb
ping 42 ms

Van Dommel uit dus perfecte migratie van adsl naar vdsl wat mijn geval betreft.


Die snelheden haal ik nu ook dus na de aanpassing met de VDSL splitter.
Giel
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2009, 21:16

ik heb nu dit bestelt: http://www.niko.be/nlbe/Professional/Pr ... itter-rj11

zal ook wel werken zeker?
gunstn
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 12 jul 2005, 13:47

Als je niets anders op je adsl lijn steekt dan een modem voor vdsl2 moet je dan ook een aangepaste splitter hebben ?
Bij mij thuis zit er gewoon een splitter waar ik 2 rj11 connecters op kan aansluiten, moet ik dan een angepaste splitter aankopen voor ik kan van vdsl gebruik maken ?
De telefoonlijn gaat direct naar die splitter, en van daar naar mijn adsl modem.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Hoelang zit er tussen het afgesloten en weer aangesloten worden? om half 3 had ik al geen internet meer, nu nog altijd niet (default settings met dommel login gegevens).

Kan ik ergens de status raadplegen (behalve de no vdsl connection melding ben ik niets wijzer geworden), telnet is disabled.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

edit: ben om vdsl2 full rate splitter geweestr bgc en een wanddoos (6polig!!)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

conehead schreef:Gisteren blijkbaar een upgrade naar vdsl gehad, toen ik thuis kwam had ik blijkbaar geen internet meer en momenteel nog altijd geen sync op de nieuwe modem.

idem hier met beide splitters, ook geen telefoonsigniaal meer! Wat hebben ze daar bij BGC weer uitgestoken? :bang:
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 777
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

idem hier met beide splitters, ook geen telefoonsigniaal meer! Wat hebben ze daar bij BGC weer uitgestoken?


En ondertussen al in orde ? Hier moet er een technieker van belgacom komen voorzien van een vdsl splitter ...

Wanneer die gaat komen is echter nog niet duidelijk, sinds donderdag dus nog geen internet ...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

conehead schreef:
idem hier met beide splitters, ook geen telefoonsigniaal meer! Wat hebben ze daar bij BGC weer uitgestoken?


En ondertussen al in orde ? Hier moet er een technieker van belgacom komen voorzien van een vdsl splitter ...

Wanneer die gaat komen is echter nog niet duidelijk, sinds donderdag dus nog geen internet ...

uiteraard niet, we hebben het hier wel over BGC!, ze smijten ons van onze adsl lijn en sluiten ons niet aan op vdsl, schandalig! Ik kan niet meer op internet of gewoon bereikt worden(er is wel een belsigniaal maar niet niet hier thuis).

Dus zelfs een dial up connectie is uitgesloten. Mobiele oplossingen kunnen mss helpen? Kun je in belgië G3/edge netwerken gebruiken zonder abbonnement?/hoe zet je je G3 signiaal in je netwerk als gateway)?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

silencer schreef:uiteraard niet, we hebben het hier wel over BGC!, ze smijten ons van onze adsl lijn en sluiten ons niet aan op vdsl, schandalig! Ik kan niet meer op internet of gewoon bereikt worden(er is wel een belsigniaal maar niet niet hier thuis).


zoals ik al meegaf ergens zat ik een week zonder adsl1, noch vdsl2..;ivb die vdsl2 splitter die heb ik niet nodig, werkt gewoon op een adsl splitter en haal een bevredigende speed op de 12 Mbit speedconnectabbo, meer moet dat voor mij niet zijn (ga me niet blauw betalen aan een Belgacom technieker zenne)(1.35 Mbyte/s op usenet volstaat hier ;)

Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

kaise1 schreef:
silencer schreef:uiteraard niet, we hebben het hier wel over BGC!, ze smijten ons van onze adsl lijn en sluiten ons niet aan op vdsl, schandalig! Ik kan niet meer op internet of gewoon bereikt worden(er is wel een belsigniaal maar niet niet hier thuis).


zoals ik al meegaf ergens zat ik een week zonder adsl1, noch vdsl2..;ivb die vdsl2 splitter die heb ik niet nodig, werkt gewoon op een adsl splitter en haal een bevredigende speed op de 12 Mbit speedconnectabbo, meer moet dat voor mij niet zijn (ga me niet blauw betalen aan een Belgacom technieker zenne)(1.35 Mbyte/s op usenet volstaat hier ;)

Afbeelding

wordt morgen normaal aangesloten op vdsl2 door BGC, mss kan ik nog een vergoeding verkrijgen van BGC(heb de lijn 4d niet kunnen gebruiken)

Ik ben zo'n vdsl2 splitter gaan halen, maar dat was natuurlijk niet nodig.
point7
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jul 2009, 11:04

gunstn schreef:Als je niets anders op je adsl lijn steekt dan een modem voor vdsl2 moet je dan ook een aangepaste splitter hebben ?
Bij mij thuis zit er gewoon een splitter waar ik 2 rj11 connecters op kan aansluiten, moet ik dan een angepaste splitter aankopen voor ik kan van vdsl gebruik maken ?
De telefoonlijn gaat direct naar die splitter, en van daar naar mijn adsl modem.


Het belangrijkste is dat op de VDSL lijn geen enkele aftakking zit. Je hebt waarschijnlijk geen splitter nodig als de kabel vanaf straat rechtstreeks in de modem gaat zonder ergens een aftakking.

Het verschil hier toen de technieker de extra telefoonaftakkingen afkoppelde na de VDSL splitter was enorm. Van 17Mbit naar 58Mbit.

Trouwens die tussenkomst van de BGC technieker was gratis. (dat was toch wat die mij vertelde)
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Wat hier beweerd werd, dat een vdsl2 splitter verplicht is versta ik niet...technieker bij helpdesk dommel beweerde dat het perfecft werkt met een gewone adsl splitter...mss heb je bij een 12/18 Mbit speedconnect meer speed maar werkt gewoon met een ouderwetse 5 polige adsl1 stekker :wink: (bekabeling komt hier rechtstreeks binnen tot living met een gewone contactdoos (25 jaar oud) ...ik betaal geen cent aan Belgacom om zo'n vdsl contactdoos te komen placeren, het werkt zo !!!!)

You Have a Point There Point7
Laatst gewijzigd door kaise1 27 jul 2009, 19:51, in totaal 1 gewijzigd.
point7
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jul 2009, 11:04

silencer schreef:uiteraard niet, we hebben het hier wel over BGC!, ze smijten ons van onze adsl lijn en sluiten ons niet aan op vdsl, schandalig! Ik kan niet meer op internet of gewoon bereikt worden(er is wel een belsigniaal maar niet niet hier thuis).


Ja dat is pech hebben. Ik vreesde ook al voor zulk scenario. Ik kan ook niet terugvallen op netwerken in de buurt.
Ik heb ong. 30 minuten zonder internet gezeten toen ik van ADSL naar VDSL overgeschakelde. Ik was online toen plots ADSL wegviel. Mijn VDSL modem had ik al geconfigureerd.

Op gebied van service van BGC mag ik eigenlijk niet klagen. De paar keren dat ik ze nodig had waren ze snel ter plaatse en telkens via Dommel.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

point7 schreef:
silencer schreef:uiteraard niet, we hebben het hier wel over BGC!, ze smijten ons van onze adsl lijn en sluiten ons niet aan op vdsl, schandalig! Ik kan niet meer op internet of gewoon bereikt worden(er is wel een belsigniaal maar niet niet hier thuis).


Ja dat is pech hebben. Ik vreesde ook al voor zulk scenario. Ik kan ook niet terugvallen op netwerken in de buurt.
Ik heb ong. 30 minuten zonder internet gezeten toen ik van ADSL naar VDSL overgeschakelde. Ik was online toen plots ADSL wegviel. Mijn VDSL modem had ik al geconfigureerd.

Op gebied van service van BGC mag ik eigenlijk niet klagen. De paar keren dat ik ze nodig had waren ze snel ter plaatse en telkens via Dommel.

Ik heb al vaker last gehad met BGC, bij familie(overschakeling van vdsl naar adsl), profielaanpassingen,problemen in de BGC shop,...

Ik had van tevoren al gezegd reken maar niet op internet tot maandag, zoveel vertrouwen had ik erin.
Hopelijk is vdsl2 12mbit morgen in orde.
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

silencer schreef:wordt morgen normaal aangesloten op vdsl2 door BGC, mss kan ik nog een vergoeding verkrijgen van BGC(heb de lijn 4d niet kunnen gebruiken)


Waarom een vergoeding verwachten van BGC als je klant bent bij Dommel?
Moest ik klant zijn bij Dommel, en ik kan mijn lijn 4 dagen niet gebruiken, dan verwacht ik een uitleg van dommel, niet van BGC.
(praktijkvoorbeeld: Als ik een Renault Clio koop, en mijn motor begeeft het na 2 dagen, dan ga ik toch ook klagen bij Renault, en niet bij Peugeot?)
Wat dommel achter de schermen allemaal afspreekt met zijn leveranciers kan mij als eindconsument geen **** schelen, ze moeten maar zorgen dat het inorde is. Afschuiven op leveranciers getuigd van weinig professionalisme (en respect voor klanten) in mijn ogen, en heeft meer weg van: als we er nen draai aan geven, zijn we van da gezaag vanaf.
Giel
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2009, 21:16

VDSL line status uSHOWTIME
Downstream line rate : 25008 kbps
Upstream line rate : 3104 kbps
Downstream Training Margin : 30.3 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 20048 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 2032 kbps
TX total power : -30.5 dbm
Downstream delay : 7.6 ms
Upstream delay : 3.5 ms


hmmm line status: showtime? lol
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Genghis schreef:
silencer schreef:wordt morgen normaal aangesloten op vdsl2 door BGC, mss kan ik nog een vergoeding verkrijgen van BGC(heb de lijn 4d niet kunnen gebruiken)


Waarom een vergoeding verwachten van BGC als je klant bent bij Dommel?
Moest ik klant zijn bij Dommel, en ik kan mijn lijn 4 dagen niet gebruiken, dan verwacht ik een uitleg van dommel, niet van BGC.
(praktijkvoorbeeld: Als ik een Renault Clio koop, en mijn motor begeeft het na 2 dagen, dan ga ik toch ook klagen bij Renault, en niet bij Peugeot?)
Wat dommel achter de schermen allemaal afspreekt met zijn leveranciers kan mij als eindconsument geen **** schelen, ze moeten maar zorgen dat het inorde is. Afschuiven op leveranciers getuigd van weinig professionalisme (en respect voor klanten) in mijn ogen, en heeft meer weg van: als we er nen draai aan geven, zijn we van da gezaag vanaf.

BGC zorgt ervoor dat ik dagen niet bereikbaar ben via de telefoon, niet dommel, BGC staat in voor mijn telefoonlijn, niet dommel.
15u45: nog altijd niets.
edit:17u10:idem

op mn ticket(ik bel wel altijd) krijg ik deze melding: 17u20:

Geachte,

Een technicus heeft uw open technische service case behandeld en heeft u zonet via e-mail of telefoon gecontacteerd.
Dit ticket wordt dan ook tijdelijk afgesloten tot u ons verdere informatie hebt verstrekt in reply op deze e-mail.
U kan dit ook telefonisch doen via +32 11 920000. Gelieve aan de operator op dat moment ook het casenummer mee te delen dat u in het onderwerp van deze e-mail terugvindt.

Een e-mail heb ik niet gekregen, telefoneren naar hier gaat niet(belt wel maar belt hier niet). Wat moet ik hiervan denken? Hebben ze echt geprobeerd te bellen?
Is het normaal dat je telefoonsigniaal wegvalt bij de overschakeling?
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

silencer schreef:BGC zorgt ervoor dat ik dagen niet bereikbaar ben via de telefoon, niet dommel, BGC staat in voor mijn telefoonlijn, niet dommel.


Wie er instaat voor wat is voor u van geen enkel belang.
Gij zijt klant bij dommel, dus dommel moet u verderhelpen.
Wie ze daarvoor nodig hebben is hun probleem, maar ik blijf erbij:
Je bent geen klant bij Belgacom, jij kan van Belgacom niets verwachten.
Nuja, als gij content zijt met de manier van werken bij dommel, en liever een beetje op BGC zit te schieten:
doe gerust, het gaat u wel genen bal vooruithelpen ;-).
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Genghis schreef:
silencer schreef:BGC zorgt ervoor dat ik dagen niet bereikbaar ben via de telefoon, niet dommel, BGC staat in voor mijn telefoonlijn, niet dommel.


Wie er instaat voor wat is voor u van geen enkel belang.
Gij zijt klant bij dommel, dus dommel moet u verderhelpen.
Wie ze daarvoor nodig hebben is hun probleem, maar ik blijf erbij:
Je bent geen klant bij Belgacom, jij kan van Belgacom niets verwachten.
Nuja, als gij content zijt met de manier van werken bij dommel, en liever een beetje op BGC zit te schieten:
doe gerust, het gaat u wel genen bal vooruithelpen ;-).

Ik ben dus wel klant bij BGC (discovery line).
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

silencer schreef:Ik ben dus wel klant bij BGC (discovery line).


Klopt, en wie heeft er de aanvraag gedaan om om te zetten naar VDSL?
gun28
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2009, 10:15

Ik moest normaal overgezet worden van adsl naar vdsl op 28/07 tussen 14h00 en 18h00. Omstreeks 10h00 kreeg ik een telefoontje van een bgc technieker die me vertelde dat de overschakeling ging gebeuren en dat alles binnen 30 min opgelost zou zijn. 24 uur verder zit ik natuurlijk nog steeds zonder internet en is de technische dienst van bgc niet te bereiken. DAT is de service die je van bgc kan verwachten, geen! Ticket bij dommel blijft trouwens ook onbeantwoord, bellen zou ik met de gsm moeten doen aangezien mijn vaste telefoon via internet ging is ook dat geen optie nu.

Kan iemand me zeggen welke lampjes moeten branden op de sagem moeten (of welke moeten knipperen)? De "handleiding" die bijgesloten was is gewoon belachelijk.
Ik heb de sagem gewoon aangesloten op het stopcontact in de muur, adsl splitter er vantussen gehaald omdat ik geen telefoon meer ga gebruiken.


Update: Gebeld met dommel, bgc heeft de overschakeling nog niet uitgevoerd en blijkt dat ik wel degelijk een vdsl splitter nodig heb. Iemand ervaring met die splitter? Thanks.
Laatst gewijzigd door gun28 29 jul 2009, 12:10, in totaal 1 gewijzigd.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

gun28 schreef:Ik moest normaal overgezet worden van adsl naar vdsl op 28/07 tussen 14h00 en 18h00. Omstreeks 10h00 kreeg ik een telefoontje van een bgc technieker die me vertelde dat de overschakeling ging gebeuren en dat alles binnen 30 min opgelost zou zijn. 24 uur verder zit ik natuurlijk nog steeds zonder internet en is de technische dienst van bgc niet te bereiken. DAT is de service die je van bgc kan verwachten, geen! Ticket bij dommel blijft trouwens ook onbeantwoord, bellen zou ik met de gsm moeten doen aangezien mijn vaste telefoon via internet ging is ook dat geen optie nu.

Kan iemand me zeggen welke lampjes moeten branden op de sagem moeten (of welke moeten knipperen)? De "handleiding" die bijgesloten was is gewoon belachelijk.
Ik heb de sagem gewoon aangesloten op het stopcontact in de muur, adsl splitter er vantussen gehaald omdat ik geen telefoon meer ga gebruiken.

dag6:
join the club, hier wel geen contact gehad met BGC, dommel houdt me op de hoogte(gsm).
Het 1e lichtje zou constant moeten branden denk ik, als je naar het ip adres surft dan heb je status en line stats waar je alle nodige info kunt vinden(als je aangesloten bent).Langer dan een week zal het wel niet duren zeker? (zo slecht is de BGC service nu ook weer niet).
gun28
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2009, 10:15

@Silencer
Versta ik het goed dat je dus al 6 dagen geen connectie hebt? Dat beloofd ...

Wat de lampjes betreft: er zijn er 5, DSL en Wifi branden constant (op de laptop vind ik het sagem netwerk trouwens, zonder connectie te kunnen maken natuurlijk) het data lampje knippert af en toe, de andere 2 branden niet.

De berichten over de splitter zijn dubbelzinnig, bij de éne werkt het zonder, bij anderen niet. Ik zelf zit in een oudere appartementsblok, dus de bedrading zal navenant zijn, oud dus.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

gun28 schreef:@Silencer
Versta ik het goed dat je dus al 6 dagen geen connectie hebt? Dat beloofd ...

Wat de lampjes betreft: er zijn er 5, DSL en Wifi branden constant (op de laptop vind ik het sagem netwerk trouwens, zonder connectie te kunnen maken natuurlijk) het data lampje knippert af en toe, de andere 2 branden niet.

De berichten over de splitter zijn dubbelzinnig, bij de éne werkt het zonder, bij anderen niet. Ik zelf zit in een oudere appartementsblok, dus de bedrading zal navenant zijn, oud dus.

Idd en geen telefoon (discovery).

Wifi heb ik uitgezet, als je dsl lampje constant brand heb je normaal gezien toch wel internet(probeer eens met een kabel).
Data= gegevens van de switch(als modem)/ of router.
Giel
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2009, 21:16

ik heb deze splitter online gekocht: http://www.niko.be/nlbe/Professional/Pr ... itter-rj11

en hier gekocht: http://www.dmlights.be/nl/cat/1/Niko/pd/170-09090.html

gistrn ging mijn aansluiting gebeuren en heb ik ook men splitter toe gekregen.
Deze heb ik dan aangesloten. En werkt perfect.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Giel schreef:ik heb deze splitter online gekocht: http://www.niko.be/nlbe/Professional/Pr ... itter-rj11

en hier gekocht: http://www.dmlights.be/nl/cat/1/Niko/pd/170-09090.html

gistrn ging mijn aansluiting gebeuren en heb ik ook men splitter toe gekregen.
Deze heb ik dan aangesloten. En werkt perfect.

Maar je gebruikt dan ook geen fxo wss.
point7
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jul 2009, 11:04

gun28 schreef:@Silencer
Versta ik het goed dat je dus al 6 dagen geen connectie hebt? Dat beloofd ...

Wat de lampjes betreft: er zijn er 5, DSL en Wifi branden constant (op de laptop vind ik het sagem netwerk trouwens, zonder connectie te kunnen maken natuurlijk) het data lampje knippert af en toe, de andere 2 branden niet.

De berichten over de splitter zijn dubbelzinnig, bij de éne werkt het zonder, bij anderen niet. Ik zelf zit in een oudere appartementsblok, dus de bedrading zal navenant zijn, oud dus.


Als het meeste linkse LEDje (DSL) constant brandt dan heb je normaal VDSL signaal. Het volgende met het @-teken moet ook constant branden als de gegevens van uw provider goed zijn ingevuld.

Ik zou dan ook eerst proberen uw PC via UTP kabel te verbinden om problemen met WiFi uit te schakelen. Als internet dan werkt kun je verder zoeken bij de Wifi instellingen.

Ga met internet explorer ook eens naar het ip-adres van de Sagem (192.168.1.1) en daar kun je normaal ook zien tegen welke snelheid je een verbinding hebt.
gun28
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2009, 10:15

Het ging al rechtstreeks met een kabel, zit wel nog een belkin router achter. Echter de pc rechtstreeks op de sagem aansluiten met kabel helpt niet, nog steeds geen verbinding. Ik heb wel een beltoon op mijn discovery line.
Het @teken brand niet.

Volgens dommel is de overschakeling nog niet gedaan door bgc, waarom er dan toch lampjes branden weet ik niet.


UPDATE:
Werkt nu, instellingen stonden verkeerd, werkt met belkin router achter de sagem modem, wifi uitgeschakeld.
Bij status heb ik:
Downstream Line Rate: 25.104 kpps
Upstream Line Rate: 3104 kbps

Ik weet niet goed wat die cijfers betekenen maar bij het downloaden van vele bestanden tegelijk (rapidshare & megaupload) staat mijn netmeter op gemiddeld
1.5MB/s. Is dat een goede score?
Laatst gewijzigd door gun28 29 jul 2009, 13:50, in totaal 1 gewijzigd.
Giel
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2009, 21:16

silencer schreef:
Giel schreef:ik heb deze splitter online gekocht: http://www.niko.be/nlbe/Professional/Pr ... itter-rj11

en hier gekocht: http://www.dmlights.be/nl/cat/1/Niko/pd/170-09090.html

gistrn ging mijn aansluiting gebeuren en heb ik ook men splitter toe gekregen.
Deze heb ik dan aangesloten. En werkt perfect.

Maar je gebruikt dan ook geen fxo wss.


Fxo?
Giel
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 mei 2009, 21:16

gun28 schreef:Het ging al rechtstreeks met een kabel, zit wel nog een belkin router achter. Echter de pc rechtstreeks op de sagem aansluiten met kabel helpt niet, nog steeds geen verbinding. Ik heb wel een beltoon op mijn discovery line.
Het @teken brand niet.

Volgens dommel is de overschakeling nog niet gedaan door bgc, waarom er dan toch lampjes branden weet ik niet.



en waarom een belkin router achter die vdsl2 sagen router hangen?
gun28
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2009, 10:15

Giel schreef:
gun28 schreef:Het ging al rechtstreeks met een kabel, zit wel nog een belkin router achter. Echter de pc rechtstreeks op de sagem aansluiten met kabel helpt niet, nog steeds geen verbinding. Ik heb wel een beltoon op mijn discovery line.
Het @teken brand niet.

Volgens dommel is de overschakeling nog niet gedaan door bgc, waarom er dan toch lampjes branden weet ik niet.



en waarom een belkin router achter die vdsl2 sagen router hangen?





De belkin dient omdat ik een netwerk heb met een LG Blu-ray speler, een Dvico Mediaplayer, XBox360, deze hangen allemaal aan de belkin. Systeem met verwisselbare harde schijven die ik lees via de Dvico.
gun28
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 jul 2009, 10:15

Afbeelding

Is dat niet tegenstrijdig met de max 1.5 MB/s die mijn netmeter geeft?
point7
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jul 2009, 11:04

gun28 schreef:UPDATE:
Werkt nu, instellingen stonden verkeerd, werkt met belkin router achter de sagem modem, wifi uitgeschakeld.
Bij status heb ik:
Downstream Line Rate: 25.104 kpps
Upstream Line Rate: 3104 kbps

Ik weet niet goed wat die cijfers betekenen maar bij het downloaden van vele bestanden tegelijk (rapidshare & megaupload) staat mijn netmeter op gemiddeld
1.5MB/s. Is dat een goede score?


Die line rates zijn alvast normaal als je een speedconnect plus hebt.
Gemiddeld 1,5MB/s is eigenlijk iets te weinig. Je zou rond de 2MB/s moeten zitten, maar er zit nogal wat verschil in de meting navenant het programma. Hier zit ik met zowel Grabit als DU Meter dus rond die 2000KB/s of 2MB/s.
TDM
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 aug 2007, 18:59

Eindelijk, mijn speedconnect abbo is actief :banana:
Laatst gewijzigd door TDM 09 maa 2012, 23:54, in totaal 2 gewijzigd.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Giel schreef:
en waarom een belkin router achter die vdsl2 sagen router hangen?


Ook al zoals ik in deze toppic meedeelde, heb je maar 2 poorten beschikbaar om je pc's in te pluggen, die 2 andere TV poorten werken niet op deze sagem ...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

TDM schreef:Eindelijk, mijn speedconnect abbo is actief :banana:

Afbeelding

idem hier, nu nog in bridge zetten, ze hebben wel naar het vast nr gebeld, toch goed dat ze nog iets lieten weten.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

mijn lijnstats(de sagem komt in bridge):

VDSL Version Firmware-VTU-R:1.0.7r57bIK105012 Time Dec 27 2007, 18:50:21
VDSL line status uSHOWTIME
Downstream line rate : 24960 kbps
Upstream line rate : 3104 kbps
Downstream Training Margin : 21.0 dB
Bearer1 Downstream payload rate : 20048 kbps
Bearer1 Upstream payload rate : 2032 kbps
TX total power : -24.3 dbm
Downstream delay : 7.5 ms
Upstream delay : 3.5 ms

speedtest linux: 1.37MB/s

IPoE Address 10.183.116.2xx
IPoE Netmask 255.255.128.0
PPPoE Address 83.101.36.2xx
PPPoE Netmask 255.0.0.0

Wat is het verband tussen het IPOE en PPPoE adres?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”