Mobile Vikings

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

Zeer tevreden over mobile vikings :)

zondag nacht 10/05/2009 geregistreerd met de code
de mandag ochtend erop melding dat de sim verstuurd werd.
woensdag ochtend was de kaart toegekomen.

na het activeren werkte het binnen enkele minuten 10-15 min max.
zeer snele afhandeling.

enige probleem was nog het actief zetten op men iphone (bleek uiteindelijk gprs in bossprefs uit te staan)

3 dagen dat is pas snel (ik heb wel een nieuw nummer genomen en geen nummer overdracht gedaan)
Greetz cyberbug

Afbeelding
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik heb de indruk dat ik mijn PDA meer moet resetten sinds de Mobile Vikings kaart erin zit, maar dat kan een gedacht zijn.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Joe de Mannen schreef:Ik heb de indruk dat ik mijn PDA meer moet resetten sinds de Mobile Vikings kaart erin zit, maar dat kan een gedacht zijn.

J.
je chache zal dan ook veel voller zitten dan anders :D
The eternal and true pessimist :D
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Opgelet! Mobile Vikings gaat hun aanbod wijzigen voor nieuwe klanten over 2 weken (1 juli)...

https://mobilevikings.com/news/invite-c ... e-2-weeks/

Dus voor zij die nog aan huidige voorwaarden willen intekenen is snel zijn de boodschap. Hier alvast nog wat invites...

* YB2XEM
* C8BQ2E
* XBXF7L
* HIXCZV
* 3TZK59
* LHABAH
* KKTVQ7
* JQJJSI
* SF3FS2
* YRQSZK
ooh. shiny.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Kan je eigelijk intekenen en later uw nummer overdragen?

Laten we hopen dat de voorwaarden niet slechter worden, al vrees ik er voor (aan hun uitleg te lezen).
Wat zeker is, is dat de roamingtarieven zullen veranderen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

intekenen en later nummeroverdragen gaat niet. Dan moet je een nieuwe sim aanvragen en dus een nieuwe intekening doen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ook nog 2 invites over:

QMMWFNT
FBGNFM8
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Hier ook nog een paar:

* 598A2JW
* JM7QB6T
* RS6TRQS
* 4M6Q2Q1
* I9KZS5E
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
flt
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 3 keer

"To address some concerns: as long as your order is placed by 01/07 you get the current rates, independent of the delivery date of your SIM."
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

dus voor diegene die dachten te profiteren en te registreren maar dan geen kaart aan te vragen direct zijn gezien ....
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Wat gebeurt er als ik nu zou registreren, aangeef dat ik mijn nummer wens te behouden, een SIM kaart aanvraag (allemaal voor 1 juli), maar de SIM kaart zelf pas NA 1 juli gebruik/activeer? Als dat werkt, hoe lang kan ik dan wachten met de activatie na ontvangst van de SIM kaart? Reden dat ik dit vraag is natuurlijk dat ik nog aan een Base abonnement vast hang, alleen weet ik niet hoe lang nog :-/
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik kan niet exact antwoorden maar weet wel dat de moment dat ik de SIM heb aangevraagd men overdracht naar MV is in gang gezet

eens je je SIM krijgt en bevestigd word je nummer pas overgedragen maar de procedure loopt dan al

ik had base 0 en mocht allang beschikken , toch kreeg ik een brief met opzegvergoeding 0 €

in deze "factuur" zal ik maar zeggen stond de datum van men opzeg op de dag dat MV de nummeroverdracht had aangevraagd

EN ik werd 2 weken na heel de boel opgebeld door MV met de vraag waarom ik nog niet had geactiveerd (maar had dit wel al gedaan) , de nummeroverdracht stak namenlijk vast manueel bij base , en dit laatste gebeurd wel zeer vaker bij base was het

dus ze volgen het wel beetje

wat wel nog goed is en opmerkbaar , voor base ben je nog steeds base , verduidelijking

min ma belt door haar package 1H per maand gratis naar baseabbonnee's , naar mij dus ook nog steeds :)
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb dezelfde vraag via mail aan henzelf gesteld, en kreeg (zeer snel btw!) het volgende antwoord (ze zeggen Mobistar maar het moet Base zijn)
Als je nog wil genieten van de huidige voorwaarden dan doe je het beste dit:
Registreer je en vraag ook al je kaartje aan (beide acties doen voor 1
juli). Dan zit je dus nog bij de eerste voorwaarden. De activatie zelf
kan je nog na 1 juli doen, dat is geen probleem.

Je moet wel nagaan of je nummeroverdracht wil of niet, want dat moet
je al aangeven wanneer je je kaartje aanvraagt (maar de overdracht
wordt nog niet ingezet zolang je dat smsje niet stuurt, dus je wordt
zeker nog niet afgesloten bij Mobistar ;))
Dit is dus het tegengestelde :-/
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

nog wat codes ...

# D72C6D
# BXA6RE
# WV2W6Q
# M4TZ28
# HSZ4NT
Special_K
Premium Member
Premium Member

Ondertussen is 1 juli gepasseerd en staat er dit op de site:

https://mobilevikings.com/news/good-new ... ntry-cost/

Geen prijsverhoging dus, alleen hebben de invites plaats geruimd voor een instapkost van €15.
Voordeel is dat iedereen nu kan aansluiten.
Afbeelding
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

De 15 euro instapkost is er ook alleen bij de aanvraag van een nieuw nummer. De overdracht van een bestaand nummer, wat toch het merendeel zal doen, blijft gratis!
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

dus als ik het goed begrijp, nu betaal ik bij base 15 euro postpaid + binnenkort 10 euro voor mobiel internet.
25 euro maandelijks.

Bij mobile vikings zou ik 15 euro / maand betalen, waaronder 1GB mobiel internet valt en 1000 sms'kes.
Die 15 euro is dan beltegoed wat men maandelijks moet opladen?
Special_K
Premium Member
Premium Member

Het is inderdaad beltegoed en je bent niet verplicht maandelijks op te laden, enkel vervallen na een maand je resterende gratis SMS'jes en datavolume.
Het resterende beltegoed blijft behouden.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Special_K schreef:Het is inderdaad beltegoed en je bent niet verplicht maandelijks op te laden, enkel vervallen na een maand je resterende gratis SMS'jes en datavolume.
Wil je dus data hebben, en daar doen de meeste het toch voor, ben je dus wel verplicht de 15 euro/maand op te laden.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

r2504 schreef:
Special_K schreef:Het is inderdaad beltegoed en je bent niet verplicht maandelijks op te laden, enkel vervallen na een maand je resterende gratis SMS'jes en datavolume.
Wil je dus data hebben, en daar doen de meeste het toch voor, ben je dus wel verplicht de 15 euro/maand op te laden.
Ja, voor niets gaat de zon niet op. 15 EUR voor 1000 SMSjes en 1000 MB, dat is uniek.
Special_K
Premium Member
Premium Member

Lord Utopia schreef:Ja, voor niets gaat de zon niet op. 15 EUR voor 1000 SMSjes en 1000 MB, dat is uniek.
En je belt sowieso toch wel eens af en toe. Voor mij is het een gemiddelde besparing van €15 per maand. Ik was voorheen bij Mobistar met een abo via het werk (postpaid, € 1.5 p/m + gesprekskosten (- 1uur gratis naar Mobistar))
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Mobistar is sowieso een dure provider, als het op SMSjes aankomt. Neji (op het tik-forum) zijn vorige factuur bedroeg 400 euro, hij heeft het All-in abonnement aan 99 euro. Hij had 3000 smsjes verstuurd. 't Zelfde met mijn zus, geregeld 70-90 euro voor amper 600 smsjes en een handvol belminuten. Sinds ik mijn zus naar BASE postpaid 0 + 10 EUR ongelimiteerd SMS heb gezet, heeft ze enorm veel bespaard.
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Vraagje, heb een nieuwe phone gekocht en wil nu overstappen op MV maar ben 3-4maand geleden nog maar net overgestapt op Mobistar Tempo music.
Kan ik nu kosteloos overstappen?
Voordien had ik ook mobistar maar een abbo ipv prepaid.
Special_K
Premium Member
Premium Member

Bij prepaid heb je toch geen factuur dus ik zie niet in waarom je niet zou kunnen overstappen.
Afbeelding
malinwa001
Pro Member
Pro Member

Special_K schreef:Bij prepaid heb je toch geen factuur dus ik zie niet in waarom je niet zou kunnen overstappen.
omdat ik de eerste maand gratis dit had en ook de gratis belminuten en weet ik wat nog allemaal.
Wil enkel overstappen als ik men nr kan behouden en niks moet bijbetalen voor de overdracht omdat ik die promo heb gebruikt.
flt
Elite Poster
Elite Poster

malinwa001 schreef:
Special_K schreef:Bij prepaid heb je toch geen factuur dus ik zie niet in waarom je niet zou kunnen overstappen.
omdat ik de eerste maand gratis dit had en ook de gratis belminuten en weet ik wat nog allemaal.
Wil enkel overstappen als ik men nr kan behouden en niks moet bijbetalen voor de overdracht omdat ik die promo heb gebruikt.
Dat is sowieso bij Tempo Music (gratis SMS'en en dergelijk bij opladen vanaf €10), mag geen probleem geven om over te stappen!

Is net hetzelfde als je bij MV 'gratis' internet & SMS krijgt
malinwa001
Pro Member
Pro Member

okj aanvraag is geplaatst.
Kijk al uit naar het 'gratis' internet via de phone.
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

Den deze is ook over:
Hi xxxxxx,

We have received your request for a SIM card. You have completed the final step to become a Mobile Viking.

Your Mobile Vikings SIM card will be shipped on 20/07/2009.

After shipping, you'll receive a confirmation email.
SIM leverings problemen zijn volledig opgelost zo te zien? :D

Ik heb wel nog 9€ staan op m'n mobistar.. Die zal ik nog wel kunnen opgebruiken de volgende dagen, vooraleer ik MV effectief activeer?
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

OpThaCop schreef:Ik heb wel nog 9€ staan op m'n mobistar.. Die zal ik nog wel kunnen opgebruiken de volgende dagen, vooraleer ik MV effectief activeer?
Inderdaad. Als je je SIM hebt ontvangen zal je zien dat je een code moet sturen naar een bepaald nummer om de overdracht van je nummer te starten. Wacht daar gewoon mee tot je krediet (bijna) op is.
Afbeelding
Coop
Premium Member
Premium Member

Ben vandaag naar Nederland geweest.
Sinds ik terug ben doet mijn GSM heel raar, hij vindt nooit geen netwerk, en als ik er dan 1 heb gevonden verliest hij die snel weer.

Ligt dit aan mijn GSM of aan MV ?

/edit
Nu kan ik alleen het netwerk van Mobistar vinden.

Waar moet ik het zoeken jongens ?
flt
Elite Poster
Elite Poster

Stel je netwerk eens handmatig in?
Coop
Premium Member
Premium Member

Heb ik gedaan, het rare is dat hij alleen het mobistar netwerk kan vinden :?

Ik ben nu aan het mailen met iemand van bij MV, hopelijk is het snel opgelost, want ik hem mijn GSM nodig.
OpThaCop
Pro Member
Pro Member

Coop schreef:Heb ik gedaan, het rare is dat hij alleen het mobistar netwerk kan vinden :?

Ik ben nu aan het mailen met iemand van bij MV, hopelijk is het snel opgelost, want ik hem mijn GSM nodig.
Probeer eens een andere gsm?
OpThaCop
Pro Member
Pro Member

Nog een vraagje:

De nieuwe SIM, arriveert die in een eveloppe (moet niet thuis zijn), of is dat met de pakjesdienst (of aangetekend) (wel nodig om thuis te zijn)?

Is opgestuurd en ben morgen niet thuis..vandaar.
flt
Elite Poster
Elite Poster

Is in envelop ;)
Dennahz
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ik lees vandaag pas over Mobile Vikings en ben erg geïnteresseerd. Jammer dat het geen 3G is, maar het is al een stuk beter dan het veel te dure Proximus of Mobistar. Hoe durven ze zo extreem veel te vragen voor een hoop lucht.

Kan je met Edge wel fatsoenlijk Youtube filmpjes kijken ? Of kan je daar beter niet aan beginnen ?

Mocht het zijn dat het Base netwerk straks ook 3G gaat ondersteunen, profiteren wij er dan ook gewoon van, of moeten we dan ineens extra gaan betalen voor deze dienst?
flt
Elite Poster
Elite Poster

Dennahz schreef:Ik lees vandaag pas over Mobile Vikings en ben erg geïnteresseerd. Jammer dat het geen 3G is, maar het is al een stuk beter dan het veel te dure Proximus of Mobistar. Hoe durven ze zo extreem veel te vragen voor een hoop lucht.

Kan je met Edge wel fatsoenlijk Youtube filmpjes kijken ? Of kan je daar beter niet aan beginnen ?

Mocht het zijn dat het Base netwerk straks ook 3G gaat ondersteunen, profiteren wij er dan ook gewoon van, of moeten we dan ineens extra gaan betalen voor deze dienst?
BASE komt eind 2009 met 3G als alles volgens planning verloopt.

Reken erop dat je (maar) zo'n 20kbps haalt via EDGE.
Youtuben gaat hier nog redelijk vlot (geen haperingen in HQ) maar als je via tethering wilt Youtuben ben je er wel aan voor de moeite vrees ik :D
Dennahz
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Het is vooral om gewoon op m'n Touch Pro online te zijn en mail te checken, niet om via m'n laptop online te kunnen :)

Ook wel uber dat je dan gewoon altijd zo'n GPS tracker aan kunt hebben zodat mensen kunnen zien waar je bent (met restricties natuurlijk, niet iedereen :)).

Hier lees ik dat Base vandaag 3G activeert ? >> http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=80&t=23699

Ik ga maar zo'n kaartje aanvragen denk ik. Mocht het niet bevallen dan kan ik altijd weer terug naar Proximus met behoud van nummer, toch?

Is het Base netwerk trouwens wel betrouwbaar qua bereik? Hoor er nooit zoveel mensen over !
flt
Elite Poster
Elite Poster

Dennahz schreef:Het is vooral om gewoon op m'n Touch Pro online te zijn en mail te checken, niet om via m'n laptop online te kunnen :)
Dan is het net voldoende om niet geïrriteerd te worden door het wachten.
Dennahz schreef:Hier lees ik dat Base vandaag 3G activeert ? >> http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=80&t=23699
Dat zal wel geen waar zijn ;)
Dennahz schreef:Ik ga maar zo'n kaartje aanvragen denk ik. Mocht het niet bevallen dan kan ik altijd weer terug naar Proximus met behoud van nummer, toch?
Ja
Dennahz schreef:Is het Base netwerk trouwens wel betrouwbaar qua bereik? Hoor er nooit zoveel mensen over !
Heb daar geen problemen mee, maar dat had ik ook niet bij Mobistar.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

Lap daar gaat de privacy. Wat is daar nu interessant aan als je weet waar je bent? op toilet? in huis? onderweg naar ergens? op het werk? (euh, goed voor dieven als ze dit weten) in de sportzaak?

Je ganse leven leg je te grabbel en dat mogen dan nog vrienden zijn.
Dennahz schreef:
Ook wel uber dat je dan gewoon altijd zo'n GPS tracker aan kunt hebben zodat mensen kunnen zien waar je bent (met restricties natuurlijk, niet iedereen :)).
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”