Pagina 6 van 8
Geplaatst: 29 sep 2008, 21:50
door lcars8467
inderdaad dat is nog het grootste probleem je weet niet wanneer het werkt en wanneer niet.
We botsen eigenlijk altijd op hetzelfde probleem communicatie, moest dommel nu al eens beginnen met een status pagina of een mailing waarop je kan inschrijven dan weet je tenminste van iets.
Geplaatst: 29 sep 2008, 23:29
door xenne
lcars8467 schreef:
We botsen eigenlijk altijd op hetzelfde probleem communicatie, moest dommel nu al eens beginnen met een status pagina of een mailing waarop je kan inschrijven dan weet je tenminste van iets.
dit lijkt me toch in de eerste plaats een technisch probleem. en telefonie dat niet werkt vind ik nu wel een vrij ernstig technisch probleem, kan serieuse gevolgen hebben. ze zouden er natuurlijk beter kunnen over communiceren, maar dit zou natuurlijk héél slechte reclame zijn
Geplaatst: 29 sep 2008, 23:49
door lcars8467
inderdaad toegeven dat er iets misloopt en dat het hun fout is inderdaad niet echt goede reclame maar ik denk wel dat mensen meer begrip kunnen opbrengen indien zij hieromtrend iets van communicatie ontvangen.
Geplaatst: 30 sep 2008, 00:00
door xenne
van dat begrip zou wel kunnen kloppen. al zijn er ook grenzen aan begrip opbrengen. en ik vrees dat de grens zowat bereikt is voor de meeste homeconnecters (zelf die van Gent32m). en tsja, dommel en communiceren... vrees dat het nooit goed zal komen. er is geen tijd & geld voor. 't is mij ondertussen wel duidelijk dat dommel maar één prioriteit heeft vandaag de dag, en dat is zo snel mogelijk het klantenbestand uitbreiden, ook al is het met een produkt dat niet op punt staat. wat is de strategie hier achter? dat zal de toekomst misschien duidelijk maken
Geplaatst: 30 sep 2008, 00:01
door broli
Dat sandra en bart eens gebruik maken van hun eigen product. Dan zullen ze de problemen sneller merken en ernstiger aanpakken.
Geplaatst: 30 sep 2008, 00:02
door xenne
de helpdesk maakt er wellicht gebruik van, want ze waren vandaag onbereikbaar
Geplaatst: 30 sep 2008, 00:05
door Jan_B
xenne schreef:'t is mij ondertussen wel duidelijk dat dommel maar één prioriteit heeft vandaag de dag, en dat is zo snel mogelijk het klantenbestand uitbreiden, ook al is het met een produkt dat niet op punt staat. wat is de strategie hier achter? dat zal de toekomst misschien duidelijk maken
Ik schreef destijds:
Bij Schedom/Dommel ligt de prioriteit nu blijkbaar op het maximaliseren van het aantal klanten.
Dit is een aanpak die ik zou volgen indien ik mijn (hypothetisch) ISP bedrijf zo hoog mogelijk zou willen laten evalueren met het oog op een overname (en dus een cash-in voor de oprichters).
Dit zou ook verklaren waarom klantentevredenheid momenteel geen prioriteit is (aangezien dat bij de evaluatie van het bedrijf een minieme rol speelt tov andere zaken zoals het aantal klanten).
Maw: ik vermoed dat de terugval van klantenservice geen toevalligheid is, maar past in een strategie om Schedom/Dommel op relatief korte termijn met zoveel mogelijk winst van de hand te doen.
Geplaatst: 30 sep 2008, 01:06
door liger
Jan_B schreef:xenne schreef:'t is mij ondertussen wel duidelijk dat dommel maar één prioriteit heeft vandaag de dag, en dat is zo snel mogelijk het klantenbestand uitbreiden, ook al is het met een produkt dat niet op punt staat. wat is de strategie hier achter? dat zal de toekomst misschien duidelijk maken
Ik schreef destijds:
Bij Schedom/Dommel ligt de prioriteit nu blijkbaar op het maximaliseren van het aantal klanten.
Dit is een aanpak die ik zou volgen indien ik mijn (hypothetisch) ISP bedrijf zo hoog mogelijk zou willen laten evalueren met het oog op een overname (en dus een cash-in voor de oprichters).
Dit zou ook verklaren waarom klantentevredenheid momenteel geen prioriteit is (aangezien dat bij de evaluatie van het bedrijf een minieme rol speelt tov andere zaken zoals het aantal klanten).
Maw: ik vermoed dat de terugval van klantenservice geen toevalligheid is, maar past in een strategie om Schedom/Dommel op relatief korte termijn met zoveel mogelijk winst van de hand te doen.
Ik begin eigenlijk meer en meer in uw theorie te "geloven"
Geplaatst: 30 sep 2008, 01:11
door broli
Ik ook.
Ik kijk naar abel een Nederlandse ex-ISP en ze hadden exact (kijk maar op tweakers forum voor problemen) hetzelfde voor gehad tot ze failliet werden verklaart.
Geplaatst: 30 sep 2008, 01:14
door Lord Utopia
Abel kon het niet halen van de concurentie
Ze konden niet genoeg inkomsten genereren om hun hoofd buiten water te houden. Wat wil je, de enige providers die genoeg kunnen aanbieden voor weinig geld én zonder verlies, zijn de groten met moederbedrijven; Tele2, Telfort, UPC en de grote bedrijven zelf Ziggo, KPN.
Meer en meer providers in Nederland komen in de problemen omdat de concurrentie gewoon moordend is.
Geplaatst: 30 sep 2008, 01:36
door broli
Lord Utopia schreef:Abel kon het niet halen van de concurentie
Ze konden niet genoeg inkomsten genereren om hun hoofd buiten water te houden. Wat wil je, de enige providers die genoeg kunnen aanbieden voor weinig geld én zonder verlies, zijn de groten met moederbedrijven; Tele2, Telfort, UPC en de grote bedrijven zelf Ziggo, KPN.
Meer en meer providers in Nederland komen in de problemen omdat de concurrentie gewoon moordend is.
Wat heeft dat te maken met het feit dat hun klanten service onbestaand was? Of zorgt concurrentie daar ook voor
.
Geplaatst: 30 sep 2008, 09:12
door liger
broli schreef:Lord Utopia schreef:Abel kon het niet halen van de concurentie
Ze konden niet genoeg inkomsten genereren om hun hoofd buiten water te houden. Wat wil je, de enige providers die genoeg kunnen aanbieden voor weinig geld én zonder verlies, zijn de groten met moederbedrijven; Tele2, Telfort, UPC en de grote bedrijven zelf Ziggo, KPN.
Meer en meer providers in Nederland komen in de problemen omdat de concurrentie gewoon moordend is.
Wat heeft dat te maken met het feit dat hun klanten service onbestaand was? Of zorgt concurrentie daar ook voor
.
ja
kosten drukken
Geplaatst: 30 sep 2008, 10:00
door lcars8467
mja het lastige is met heel hun constructies dat ik weer voor een jaar vast hang (overstap netconnect --> homeconnect = nieuw contract).
Jammer dat Telenet er niet eerder met hun shakes waren want uiteindelijk zou ik met 30 GB per maand wel toekomen en dan gewoon een abo op een nieuwsgroep.
Geplaatst: 30 sep 2008, 18:07
door Mr. Demmel
De telefoon doet het hier weer niet
Geplaatst: 30 sep 2008, 19:08
door dr.trimble
Mr. Demmel schreef:De telefoon doet het hier weer niet
hier in Oostende ook niet sinds gisteren. Wordt morgen weer bellen naar dommel vanop 't werk.
Geplaatst: 30 sep 2008, 19:25
door Stovokor
Hier in Hasselt dezelfde problemen. Kan blijkbaar wel gebeld worden maar kan zelf niet uitbellen.
Nu ben ik geen jurist maar ik als Dommel niet kan leveren wat in het contract staat plegen ze dan geen eenzijdige contractbreuk en heb je dan niet het recht om het contract te laten ontbinden?
Geplaatst: 30 sep 2008, 19:27
door frado
Stovokor schreef:Hier in Hasselt dezelfde problemen. Kan blijkbaar wel gebeld worden maar kan zelf niet uitbellen.
Nu ben ik geen jurist maar ik als Dommel niet kan leveren wat in het contract staat plegen ze dan geen eenzijdige contractbreuk en heb je dan niet het recht om het contract te laten ontbinden?
mja dan smijt je meteen al dat geld weg van die siemens box hé. Dat houdt mij nu wat tegen, dan kan ik niets meer doen met die router^^
Geplaatst: 30 sep 2008, 19:33
door rpr
Kan je het contract niet opzeggen als je bijna nooit kan bellen?
Geplaatst: 30 sep 2008, 19:33
door icekiller2k6
frado schreef:Stovokor schreef:Hier in Hasselt dezelfde problemen. Kan blijkbaar wel gebeld worden maar kan zelf niet uitbellen.
Nu ben ik geen jurist maar ik als Dommel niet kan leveren wat in het contract staat plegen ze dan geen eenzijdige contractbreuk en heb je dan niet het recht om het contract te laten ontbinden?
mja dan smijt je meteen al dat geld weg van die siemens box hé. Dat houdt mij nu wat tegen, dan kan ik niets meer doen met die router^^
tele2 pakken...
of dxadsl..
Geplaatst: 30 sep 2008, 19:54
door MStichel
het mag dan wel eens deftig beginnen werken of ze zullen instorten gelijk Fortis de laatste dagen goed bezig was ...
Geplaatst: 30 sep 2008, 20:29
door Telespetter
Sedert zondag gaat het hier in Gent weer op en af met de telefonie 4 uren goed 4 uren niets meer en sinds ik Homeconnect heb dat is een 5 tal maanden kan ik geen andere Dommel gebruikers opbellen en zij kunnen mij niet bellen. Buiten dit en de storingen die op de onmogelijkste momenten opduiken ben ik voor iedereen bereikbaar alleen niet voor Dommel gebruikers. Dus die bel ik dan maar weer via skype.
Geplaatst: 01 okt 2008, 13:02
door tjahhh
vandaag weer down???
Hier wel in regio 014
Kan niet uitgaand bellen, en niet inkomend ontvangen.
Gebelde nummers gaan alsnog over bij de andere persoon echter een tiental minuten daarna pas.
Meerdere personen last van?
Als Dommel nou eens melde dat de storingen bekend waren bij ze, en dat ze eraan werken. en hoelang het duurt eerdat het verholpen is...
Geplaatst: 01 okt 2008, 14:12
door frado
en het gaat weer niet...
Geplaatst: 01 okt 2008, 14:16
door dannyict
al een paar dagen hier ook (regio eeklo)..geen uitgaande of binnenkomende gesprekken...personen krijgen inderdaad na een x-aantal minuten de ringtoon, ondertussen natuurlijk al lang opgehangen
Geplaatst: 01 okt 2008, 14:18
door tjahhh
Wat ik nu eens wil weten waar die storingen vandaan komen.
Is dat omdat de servers van dommel uitvallen?
is dat omdat er aan de servers gewerkt word(updates)?
of is het nog niet gevonden waar de storingen vandaan komen.
Daar wil ik eens dat Dommel uitspraak overdoet.
Dan kan ik ook me conclusies trekken.
Geplaatst: 01 okt 2008, 14:25
door driesel
tjahhh schreef:vandaag weer down???
Hier wel in regio 014
Kan niet uitgaand bellen, en niet inkomend ontvangen.
Gebelde nummers gaan alsnog over bij de andere persoon echter een tiental minuten daarna pas.
Meerdere personen last van?
Als Dommel nou eens melde dat de storingen bekend waren bij ze, en dat ze eraan werken. en hoelang het duurt eerdat het verholpen is...
Zellfde probleem hier in Herenthout (zone 014 ook).
Tot groot jolijt van m'n moeder (lees: 'gij en uwen dommel').
Contact zoeken met Dommel draait weer uit op vergeefse pogingen.
Geplaatst: 01 okt 2008, 14:26
door frado
driesel schreef:tjahhh schreef:vandaag weer down???
Hier wel in regio 014
Kan niet uitgaand bellen, en niet inkomend ontvangen.
Gebelde nummers gaan alsnog over bij de andere persoon echter een tiental minuten daarna pas.
Meerdere personen last van?
Als Dommel nou eens melde dat de storingen bekend waren bij ze, en dat ze eraan werken. en hoelang het duurt eerdat het verholpen is...
Zellfde probleem hier in Herenthout (zone 014 ook).
Tot groot jolijt van m'n moder (lees: 'gij en uwen dommel').
Contact zoeken met Dommel draait weer uit op vergeefse pogingen.
hah bij u ook? "Gebt hier weer wat in gang gestoken he" . En gelijk heeft ze tbh
En dat allemaal mainly voor de gratis upgrade naar 12mbit die je niet krijgt
Geplaatst: 01 okt 2008, 14:39
door broli
Ik krijgt het ook al te horen van mijn ouders dat dit gewoon prul is. Kwaad worden of niet, helpt geen reet bij dommel. Dat zoiets gewoon onder de neus van de regulator kan is ongekend.
Geplaatst: 01 okt 2008, 14:47
door driesel
kga toch da contract is doorspitten op enige lacune
Geplaatst: 01 okt 2008, 14:56
door xenne
blijkbaar grote homeconnect miserie de laatste dagen. een telefoon dat niet werkt ligt natuurlijk heel gevoelig bij de mensen, als belgacom zo een service zou leveren is het land te klein. hopelijk brengt de update soelaas
Geplaatst: 01 okt 2008, 15:05
door ttts
Hier ook geen telefoon niet meer
Alles werkte van in het begin perfect (alleen telefoon was pas na 1 dag actief, na het internet)
Alles werkte perfect ... tot vandaag
Als ik bel naar mijn gsm, rinkelt deze pas 5min later.
Ook krijg ik constant op de telefoon gemiste oproepen van mensen dat mij wouden bellen :s.
Great ...
Geplaatst: 01 okt 2008, 15:40
door broli
Yep al de hele dag...soms voor de fun x-lite gewoon laten bellen, pas na 6 min ofzo begint het te rinkelen. Hoe kan internet super stabiel zijn maar telefoon niet. Telefonie moet juist een hoge QoS hebben.
Geplaatst: 01 okt 2008, 15:56
door driesel
Volgens mij moet QoS hier verstaan worden als Questionability of Service.
Geplaatst: 01 okt 2008, 15:59
door rosheen
ttts schreef:Hier ook geen telefoon niet meer
Alles werkte van in het begin perfect (alleen telefoon was pas na 1 dag actief, na het internet)
Alles werkte perfect ... tot vandaag
Als ik bel naar mijn gsm, rinkelt deze pas 5min later.
Ook krijg ik constant op de telefoon gemiste oproepen van mensen dat mij wouden bellen :s.
Hier ook zo.
(ook zone 014)
En ik ben dit goed zat aan het worden!
Geplaatst: 01 okt 2008, 16:14
door rpr
rosheen schreef:ttts schreef:Hier ook geen telefoon niet meer
Alles werkte van in het begin perfect (alleen telefoon was pas na 1 dag actief, na het internet)
Alles werkte perfect ... tot vandaag
Als ik bel naar mijn gsm, rinkelt deze pas 5min later.
Ook krijg ik constant op de telefoon gemiste oproepen van mensen dat mij wouden bellen :s.
Hier ook zo.
(ook zone 014)
En ik ben dit goed zat aan het worden!
Zelfde in zone 052
En iemand een copy nog van het contract. Wil dit ook wel eens goed lezen want de volle pot betalen voor iets dat een week al niet werkt is er toch ook over.
Geplaatst: 01 okt 2008, 16:18
door broli
We zullen tegen vrijdag zien. Als het niet opgelost geraakt zal ik het mijn missie maken om het op elke grote nieuws site te krijgen.
Geplaatst: 01 okt 2008, 16:38
door ik_jefke
Hier (zone 03) vandaag ook geen VOIP, geen gerinkel enkel een kiestoon.
Het nummer van de helpdesk 011/92.00.00) is ook niet toegekend....
Geplaatst: 01 okt 2008, 16:56
door ttts
Juist antwoord gekregen op mijn support mail:
Geachte,
Momenteel zijn er werken aan de telefonie.
Vrijdag wordt er een nieuwe switch geplaatst, wat al deze problemen zal oplossen.
Alvast bedankt voor uw geduld!
met vriendelijke groeten,
meilleures salutations,
best regards,
Geplaatst: 01 okt 2008, 16:59
door xenne
hoop doet leven. geen woorden maar daden etc
Geplaatst: 01 okt 2008, 17:10
door Tommyboy3
Had ook dat antwoord gekregen. Ben eens benieuwd.