Pagina 6 van 27

Geplaatst: 26 aug 2008, 14:27
door Tomola
Ik heb nu alles dusdanig ingesteld dat ik denk dat de voip het zou moeten doen.

Nu werkt het niet om de homelink software te deinstalleren en opnieuw installeren om hem opnieuw te activeren.
Ik ga namelijk derict naar het loginscherm en sla dus het activerings scherm over.

Moet ik nu naar Dommel bellen voor een her-activatie of zal dat toch automatisch gebeuren nu de instellingen wel juist zijn?

Geplaatst: 26 aug 2008, 14:47
door Yogi
Tomola schreef:als ik van usenet download haal ik een snelheid van 480KB/s

maar day is omgerekent 480/1024 = 0,46875 X 8 = 3.75Mbps..


ge hebt ook nog 15% overhead en dergelijke :p

ge surft aan 4,6Mbit :p

Geplaatst: 26 aug 2008, 15:22
door Tomola
Yogi schreef:
Tomola schreef:als ik van usenet download haal ik een snelheid van 480KB/s

maar day is omgerekent 480/1024 = 0,46875 X 8 = 3.75Mbps..


ge hebt ook nog 15% overhead en dergelijke :p

ge surft aan 4,6Mbit :p


uhm enig ide wanneer die dan naar de beloofde 12Mbps gaat?

Geplaatst: 26 aug 2008, 17:40
door Fluppeke
hangt van belgacom af

Geplaatst: 26 aug 2008, 20:35
door Tomola
Fluppeke schreef:hangt van belgacom af


dus nog niemand surft aan 12Mbps?.. of gaat dat per regio?

Geplaatst: 26 aug 2008, 22:03
door Fireblade
Ik dacht dat er hier op Userbase een enkeling was, of had ik het mis?

In ieder geval, het zou wel nog 's lang kunnen duren.. Belgacom hun goedheid en Dommel hun snelheid, goeie combinatie :P

Geplaatst: 26 aug 2008, 23:27
door broli
Heb een vraag voor mensen waarbij homeconnect snel actief was (1 week ofzo).

Toen jullie je eerste factuur kregen was het "renew date" 1 maand nadat je actief was?

Want ik begin hier vrij dicht bij de renew date te komen van de homeconnect factuur die hier open staat (renew date: 08/09, due date: 02/09). Wacht hier al bijna 5 weken op brief. Moet wel gaan oppasen dat de volgende factuur 08/11 als renew date heeft.

Ondertussen staat er bij netconnect "no prolongation". Maar er staat wel nog factuur open voor periode 15/09-15/10. Denken ze dat ik dit ga betalen?

Geplaatst: 27 aug 2008, 00:04
door Mr. Demmel
Bij mij zeiden ze gewoon dat ik de laatste Netconnect-factuur moest 'negeren' ROFL. Volgens de helpdesk zouden ze mij pas afsluiten na 3-4weken niet betalen, Homeconnect zou dan in orde moeten zijn. Ondertussen wacht ik ook al 5 weken op mijn activatiebrief en moet ik normaal gezien mijn Netconnect-factuur betalen voor 27/08. Als Homeconnect nog niet in orde is binnen 3-4weken ben ik gezien haha :P

1 week zonder internet is voor mij het einde van de wereld(no comment on that plz) dus ik ga zeker nog bellen, bellen, bellen...

Geplaatst: 27 aug 2008, 06:39
door Yogi
vraag me af waarom ze de data niet per email ook kunnen sturen als de brieven niet aankomen

Geplaatst: 27 aug 2008, 09:12
door Tomola
eindelijk, ik heb telefoon..

Blijkt nu dat het toch allemaal m'n eigen schuld was...
Tenminste voor een groot deel.
Ik had de procedure niet exact doorlopen.
Het zou dan ook handiger zijn als de heren van dommel een stap voor stap instalatie schema meegaven.
Ik heb alles manueel ingevuld samen met een medewerker van dommel via de telefoon....dit blijkt dus niet te moeten, dat gebeurd allemaal op afstand door dommel zelf.
Dat mogen ze die desbetreffende man ook wel eens zeggen, die is iedereen aan het helpen zijn modem manueel in testellen :?

In iedergeval bedankt allemaal, jullie waren toch net iets meer hulp dan de heren van dommel, en vlugger met een antwoord op m'n vraag :-D

nog 1 vraag dan, ik heb gelezen dat je er ook nog een tweede nummer bij krijgt buiten je bestaande nummer... moet ik die aanvragen of waar kan ik die achterhalen?
Of bedoelen ze met 2 gesprekken gelijktijdig voeren op 1 nummer?

Geplaatst: 27 aug 2008, 10:29
door frado
is het normaal dat de telefoon begint te haperen als ge aan het downloaden zijt ? :s . Zelfs als cap ik de downloadsnelheid tot 400kb/s hakkelt het nog. Je kan het al horen als ik nog maar op de Connect knop duw van Alt Binz(dommel, 8 connecties).
Is dat normaal?

Geplaatst: 27 aug 2008, 10:53
door Tomola
Toevallig kreeg ik net telefoon, en ik ben op usenet aan het downloaden, dus aan volledige snelheid.
En ik had nergens last van.
Maar dat was mijn eerste ervaring tijdens volle snelheid downloaden tegelijkertijd bellen.
Het kan dus nog veranderen, maar de eerste ervaring was goed.

Geplaatst: 27 aug 2008, 16:56
door broli
Tomola schreef:nog 1 vraag dan, ik heb gelezen dat je er ook nog een tweede nummer bij krijgt buiten je bestaande nummer... moet ik die aanvragen of waar kan ik die achterhalen?
Of bedoelen ze met 2 gesprekken gelijktijdig voeren op 1 nummer?


Ze bedoelen het laatste.

Geplaatst: 27 aug 2008, 17:20
door Tomola
ahh ok toch, Bedankt :-)

Geplaatst: 27 aug 2008, 19:13
door Zuttasoxx
Kheb mijn modem moeten resetten wegens sommige instellingen geprobeerd waardoor ik neit mee rin de router kon.. Zo dom als ik was, ben ik vergeten de instellingen op te slaan.. Waardoor dommel dit nogmaals moet doorpushen

Duurt dit lang?

Geplaatst: 27 aug 2008, 19:18
door Zuttasoxx
Zuttasoxx schreef:Kheb mijn modem moeten resetten wegens sommige instellingen geprobeerd waardoor ik neit mee rin de router kon.. Zo dom als ik was, ben ik vergeten de instellingen op te slaan.. Waardoor dommel dit nogmaals moet doorpushen

Duurt dit lang?


ok niet al te lang dus :p.. Voip en al allemaal ibinnen de 30 min

Geplaatst: 28 aug 2008, 09:23
door frado
Tomola schreef:Toevallig kreeg ik net telefoon, en ik ben op usenet aan het downloaden, dus aan volledige snelheid.
En ik had nergens last van.
Maar dat was mijn eerste ervaring tijdens volle snelheid downloaden tegelijkertijd bellen.
Het kan dus nog veranderen, maar de eerste ervaring was goed.

hm gisteren weer van dat, en het zat vol haperingen aan de telefoon. Twas enkel dlen, geen upload. Dload zat rond 490, mijn max ongeveer dus. Mss dat de upload niet genoeg plaats had? Maar het rare is: als ik zelf dan wat testte, zag ik dat de haperingen al begonnen als ik juistop Connect duwde(maw als hij nog aan het stijgen was in snelheid, bij 100 kon je het al horen)

Geplaatst: 28 aug 2008, 11:15
door Nysos
broli schreef:Want ik begin hier vrij dicht bij de renew date te komen van de homeconnect factuur die hier open staat (renew date: 08/09, due date: 02/09). Wacht hier al bijna 5 weken op brief. Moet wel gaan oppasen dat de volgende factuur 08/11 als renew date heeft.

Ondertussen staat er bij netconnect "no prolongation". Maar er staat wel nog factuur open voor periode 15/09-15/10. Denken ze dat ik dit ga betalen?


Zit hier met net hetzelfde probleem. Contract eind juli opgestuurd en nog geen activatiebrief. Al wel een nieuwe factuur voor netconnect + eerste factuur van homeconnect gehad (+ betaald via domiciliering). :?

Support zegt dat de brief "spoedig zal volgen" en : "In verband met uw facturen gebeurt er dan achteraf een aanpassing. Vergelijkbaar als toen destijds bij uw netconnect."

Geplaatst: 28 aug 2008, 11:51
door broli
Ik kan het niet geloven!!! Maar na bijna 5 weken wachten is de activatie brief eindelijk aangekomen! Moet op 01/09 na 18u activeren.

Dus Nysos het zal wrss zeer binnenkort ook aankomen bij u.

Heb nog een vraagje. Op 01/09 heb ik nog 15 dagen netconnect. Kan ik bv homeconnect pas op 15/09 activeren en zullen ze daar rekening mee houden of beginnen ze effectief te tellen vanaf de dag die op de brief staat?

Geplaatst: 28 aug 2008, 12:01
door Nysos
broli schreef:Ik kan het niet geloven!!! Maar na bijna 5 weken wachten is de activatie brief eindelijk aangekomen! Moet op 01/09 na 18u activeren.

Dus Nysos het zal wrss zeer binnenkort ook aankomen bij u.


Da's iig goed nieuws :)

Heb nog een vraagje. Op 01/09 heb ik nog 15 dagen netconnect. Kan ik bv homeconnect pas op 15/09 activeren en zullen ze daar rekening mee houden of beginnen ze effectief te tellen vanaf de dag die op de brief staat?


Ik neem dat ze je belgacom lijn hebben opgezegd voor u? Dan gaat netconnect toch niet meer werken vermits je daar minstens een discovery line voor nodig had? Of heb ik het verkeerd.

Geplaatst: 28 aug 2008, 12:07
door broli
Ik heb nog niets gekregen van belgacom ivm een opzegging. Maar hopelijk zal de melding van opzegging en fysieke actie een tijdje er tussen hebben zodat ik men netconnect kan "opgebruiken".

Geplaatst: 28 aug 2008, 15:22
door Tomola
broli schreef:
Heb nog een vraagje. Op 01/09 heb ik nog 15 dagen netconnect. Kan ik bv homeconnect pas op 15/09 activeren en zullen ze daar rekening mee houden of beginnen ze effectief te tellen vanaf de dag die op de brief staat?



Ik had dezelfde vraag, maar kwam er toen achter dat de telefoon van dommel dan ook in werking gaat en dus opgezegd word bij Belgacom, dus ik verwacht dat dat dan ook de start datum is van het contract.(in jou geval 01/09).

Ik moet trouwens zeggen dat de kwaliteit van telefonie niet al the best is....

Geplaatst: 28 aug 2008, 15:36
door broli
Ok heb net een ander brief van Belgacom gekregen met factuur voor disc van augustus-september. Er is ook een blad ivm nummer overdracht en dat het signaal bij bgc wordt stop gezet op de datum die dommel mij heeft gegeven. Dus idd 2 weken weg.

Geplaatst: 28 aug 2008, 16:40
door lugho
Ik heb ook de factuur voor september gekregen. Ik vind het goed dat Belgacom verwacht dat we de maand voordien betalen. Gezien ik overstap naar Homeconnect zal ik wachetn met betalen tot die geactiveerd is, en dan zal het me waarschijnlijk veel moeite en een fortuin aan telefoontjes en brieven kosten om niet te hoeven betalen voor september voor de Discovery Line. Efficiente administratie heeft Belgacom niet bepaald, hé. Ik zie er nu al tegenop, pffff.

Geplaatst: 28 aug 2008, 17:10
door broli
Normaal is belgacom hiermee niet lastig en betalen ze de teveel betaalde maand terug dus moet je niet daar bang voor zijn. Het is dommel dat alleen geld opzuigt en niets terug stort. Als je ze ooit teveel betaald dan is de kans dicht bij 0 dat je er iets van terug ziet.

Geplaatst: 28 aug 2008, 17:10
door Lord Utopia
broli schreef:Normaal is belgacom hiermee niet lastig en betalen ze de teveel betaalde maand terug dus moet je niet daar bang voor zijn. Het is dommel dat alleen geld opzuigt en niets terug stort. Als je ze ooit teveel betaald dan is de kans dicht bij 0 dat je er iets van terug ziet.
Ja hoor, generaliseer maar :roll:
Ga je echt in élk topic negatief proberen antwoorden?

Geplaatst: 28 aug 2008, 17:13
door broli
Lord Utopia ga is wat buiten spelen maatje. Als er problemen zijn met mijn posts laat de mods het regelen en niet je fanboysm.

Geplaatst: 28 aug 2008, 17:47
door frado
als ge nu een inkomend gesprek krijgt, en je pakt die op met Bria, is het dan mogelijk om een andere vaste telefoon open te leggen, en uw gesprek op pc te eindigen, om zo verder te bellen via de gewone telefoon?
Zelfde vraag bij de telefoons die op ene verschillende poort zitten.

Geplaatst: 28 aug 2008, 17:58
door Fireblade
broli schreef:Lord Utopia ga is wat buiten spelen maatje. Als er problemen zijn met mijn posts laat de mods het regelen en niet je fanboysm.


Sorry hoor, maar broli heeft deels wel gelijk. het lijkt alsof je de laatste dagen gestresseerd rondloopt aan je reacties te zien. een ander bekritiseren helpt niemand verder.

('k zal weer wat kritiek mogen verwachten, wacht maar af :P)

Geplaatst: 28 aug 2008, 17:58
door BBB
frado schreef:als ge nu een inkomend gesprek krijgt, en je pakt die op met Bria, is het dan mogelijk om een andere vaste telefoon open te leggen, en uw gesprek op pc te eindigen, om zo verder te bellen via de gewone telefoon?
Zelfde vraag bij de telefoons die op ene verschillende poort zitten.

Met eyeBeam heb ik dat al gedaan.
Zelf een 2de gesprek opstarten naar de telefoon en dan doorschakelen. (Het kan misschien rechtstreeks ook)

Geplaatst: 28 aug 2008, 18:27
door Lord Utopia
Fireblade schreef:
broli schreef:Lord Utopia ga is wat buiten spelen maatje. Als er problemen zijn met mijn posts laat de mods het regelen en niet je fanboysm.


Sorry hoor, maar broli heeft deels wel gelijk. het lijkt alsof je de laatste dagen gestresseerd rondloopt aan je reacties te zien. een ander bekritiseren helpt niemand verder.

('k zal weer wat kritiek mogen verwachten, wacht maar af :P)
Ik gestresseerd? Helemaal niet :P

Hij moet gewoon niet overdrijven.

Overigens ga ik morgen wat buiten gaan "spelen", ik kijk ernaar uit =D

Geplaatst: 28 aug 2008, 18:28
door Nysos
broli schreef:Ik kan het niet geloven!!! Maar na bijna 5 weken wachten is de activatie brief eindelijk aangekomen! Moet op 01/09 na 18u activeren.

Dus Nysos het zal wrss zeer binnenkort ook aankomen bij u.


Haha, speak of the devil - de mijne zat vandaag ook in de bus (ook op 1 september). :-D

Geplaatst: 28 aug 2008, 19:36
door liger
Lord Utopia schreef:
Fireblade schreef:
broli schreef:Lord Utopia ga is wat buiten spelen maatje. Als er problemen zijn met mijn posts laat de mods het regelen en niet je fanboysm.


Sorry hoor, maar broli heeft deels wel gelijk. het lijkt alsof je de laatste dagen gestresseerd rondloopt aan je reacties te zien. een ander bekritiseren helpt niemand verder.

('k zal weer wat kritiek mogen verwachten, wacht maar af :P)
Ik gestresseerd? Helemaal niet :P

Hij moet gewoon niet overdrijven.

Overigens ga ik morgen wat buiten gaan "spelen", ik kijk ernaar uit =D

hij zegt dan ook de waarheid he, het IS onmogelijk om geld terug te krijgen. Enigste wat ze kunnen doen is facturatie opschuiven

Geplaatst: 28 aug 2008, 19:38
door Lord Utopia
liger schreef:hij zegt dan ook de waarheid he, het IS onmogelijk om geld terug te krijgen. Enigste wat ze kunnen doen is facturatie opschuiven
Awel, waarom problemen zoeken als ze er niet kunnen zijn?

Geplaatst: 29 aug 2008, 09:36
door Nysos
Lord Utopia schreef:
liger schreef:hij zegt dan ook de waarheid he, het IS onmogelijk om geld terug te krijgen. Enigste wat ze kunnen doen is facturatie opschuiven
Awel, waarom problemen zoeken als ze er niet kunnen zijn?


Als hun facturatiesysteem daadwerkelijk geen terugbetalingen aankan, dan wil dit ook wel zeggen dat als je halverwege de maand je internet wordt afgesloten, je geen creditnota krijgt voor de resterende periode. Bij Skynet is dit standaard. Toch wel een lacune in hun systeem imo.

Geplaatst: 29 aug 2008, 09:47
door JanY
Vraagje: Als er in je activatiebrief bv. 31 augustus staat, maar op CRM staat reeds "actief", zou het dan al moeten werken?
Heb het natuurlijk al eens geprobeerd :) POWER, ADSL, LAN, WLAN lampje gaan branden, maar de modem raakt blijkbaar niet aangelogd (zowel met temp als echt account).
Kan het zijn dat hiervoor nog een Belgacomtechnieker moet langskomen? Of is mijn account toch niet actief hoewel op CRM staat van wel?
Ik verwacht dat het on-line lampje moet branden voordat ik internetverbinding heb?

Geplaatst: 29 aug 2008, 10:25
door Mr. Demmel
De activatiebrief lag gisteren ook in de bus *happy*. 1 september zien we wel, maar ik hoop niet dat het binnen de week allemaal werkt.

Maar ja , gn vooroordelen eh :P

Geplaatst: 29 aug 2008, 11:45
door kos
Sinds de activatie van Homeconnect op 31/07/08 hebben wij problemen met telefonie.

Zelf kunnen we wel bellen, maar niet gebeld worden van vaste lijnen.
Toch zeker al niet vanaf Telenet en Belgacom.
GSM nummers kunnen ons zonder problemen bereiken en vanop m'n werk (telefonie via BT) lukt het ook (maar dat heeft natuurlijk weinig zin).

Heb dit reeds meerdere malen aan Dommel Helpdesk gemeld, maar zonder resultaat. Heb hen ook gezegd dat ik niet betaal zolang het niet in orde is. Heb ondertussen al 2 reminders aangekregen, maar nog steeds kan er ons niemand via een vaste lijn bereiken!!

Bovendien ben ik ook nog steeds aan het wachten op de nieuwe versie van de homelink software zodat de 100gb limiet verdwijnt en ik de beloofde domeinnaam kan instellen, email adressen aanmaken met die domeinnaam,...

:cry:

?

Geplaatst: 29 aug 2008, 12:05
door sn00zerman
100 GB limiet ?
Waar heb je het over ?

Re: ?

Geplaatst: 29 aug 2008, 12:13
door kos
sn00zerman schreef:100 GB limiet ?
Waar heb je het over ?

Ik zie in de homelink software bij verbruikt volume (weet juiste plaats niet van buiten) nog steeds 100Gb staan.
Dit zou ongelimiteerd moeten zijn en volgens Dommel zou dat aangepast worden met de nieuwe versie van de software die 3 weken geleden volgende week zou uitkomen, maar waarvan ik nog niets gehoord heb van Dommel.