Het grote Homeconnect topic deel 2
Ik heb nu alles dusdanig ingesteld dat ik denk dat de voip het zou moeten doen.
Nu werkt het niet om de homelink software te deinstalleren en opnieuw installeren om hem opnieuw te activeren.
Ik ga namelijk derict naar het loginscherm en sla dus het activerings scherm over.
Moet ik nu naar Dommel bellen voor een her-activatie of zal dat toch automatisch gebeuren nu de instellingen wel juist zijn?
Nu werkt het niet om de homelink software te deinstalleren en opnieuw installeren om hem opnieuw te activeren.
Ik ga namelijk derict naar het loginscherm en sla dus het activerings scherm over.
Moet ik nu naar Dommel bellen voor een her-activatie of zal dat toch automatisch gebeuren nu de instellingen wel juist zijn?
uhm enig ide wanneer die dan naar de beloofde 12Mbps gaat?Yogi schreef:ge hebt ook nog 15% overhead en dergelijkeTomola schreef:als ik van usenet download haal ik een snelheid van 480KB/s
maar day is omgerekent 480/1024 = 0,46875 X 8 = 3.75Mbps..
ge surft aan 4,6Mbit
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
hangt van belgacom af
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
- Premium Member
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
- Locatie: Ninove
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik dacht dat er hier op Userbase een enkeling was, of had ik het mis?
In ieder geval, het zou wel nog 's lang kunnen duren.. Belgacom hun goedheid en Dommel hun snelheid, goeie combinatie
In ieder geval, het zou wel nog 's lang kunnen duren.. Belgacom hun goedheid en Dommel hun snelheid, goeie combinatie
To download or not to download, that's the question.
Heb een vraag voor mensen waarbij homeconnect snel actief was (1 week ofzo).
Toen jullie je eerste factuur kregen was het "renew date" 1 maand nadat je actief was?
Want ik begin hier vrij dicht bij de renew date te komen van de homeconnect factuur die hier open staat (renew date: 08/09, due date: 02/09). Wacht hier al bijna 5 weken op brief. Moet wel gaan oppasen dat de volgende factuur 08/11 als renew date heeft.
Ondertussen staat er bij netconnect "no prolongation". Maar er staat wel nog factuur open voor periode 15/09-15/10. Denken ze dat ik dit ga betalen?
Toen jullie je eerste factuur kregen was het "renew date" 1 maand nadat je actief was?
Want ik begin hier vrij dicht bij de renew date te komen van de homeconnect factuur die hier open staat (renew date: 08/09, due date: 02/09). Wacht hier al bijna 5 weken op brief. Moet wel gaan oppasen dat de volgende factuur 08/11 als renew date heeft.
Ondertussen staat er bij netconnect "no prolongation". Maar er staat wel nog factuur open voor periode 15/09-15/10. Denken ze dat ik dit ga betalen?
-
- Member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22
Bij mij zeiden ze gewoon dat ik de laatste Netconnect-factuur moest 'negeren' ROFL. Volgens de helpdesk zouden ze mij pas afsluiten na 3-4weken niet betalen, Homeconnect zou dan in orde moeten zijn. Ondertussen wacht ik ook al 5 weken op mijn activatiebrief en moet ik normaal gezien mijn Netconnect-factuur betalen voor 27/08. Als Homeconnect nog niet in orde is binnen 3-4weken ben ik gezien haha
1 week zonder internet is voor mij het einde van de wereld(no comment on that plz) dus ik ga zeker nog bellen, bellen, bellen...
1 week zonder internet is voor mij het einde van de wereld(no comment on that plz) dus ik ga zeker nog bellen, bellen, bellen...
eindelijk, ik heb telefoon..
Blijkt nu dat het toch allemaal m'n eigen schuld was...
Tenminste voor een groot deel.
Ik had de procedure niet exact doorlopen.
Het zou dan ook handiger zijn als de heren van dommel een stap voor stap instalatie schema meegaven.
Ik heb alles manueel ingevuld samen met een medewerker van dommel via de telefoon....dit blijkt dus niet te moeten, dat gebeurd allemaal op afstand door dommel zelf.
Dat mogen ze die desbetreffende man ook wel eens zeggen, die is iedereen aan het helpen zijn modem manueel in testellen
In iedergeval bedankt allemaal, jullie waren toch net iets meer hulp dan de heren van dommel, en vlugger met een antwoord op m'n vraag
nog 1 vraag dan, ik heb gelezen dat je er ook nog een tweede nummer bij krijgt buiten je bestaande nummer... moet ik die aanvragen of waar kan ik die achterhalen?
Of bedoelen ze met 2 gesprekken gelijktijdig voeren op 1 nummer?
Blijkt nu dat het toch allemaal m'n eigen schuld was...
Tenminste voor een groot deel.
Ik had de procedure niet exact doorlopen.
Het zou dan ook handiger zijn als de heren van dommel een stap voor stap instalatie schema meegaven.
Ik heb alles manueel ingevuld samen met een medewerker van dommel via de telefoon....dit blijkt dus niet te moeten, dat gebeurd allemaal op afstand door dommel zelf.
Dat mogen ze die desbetreffende man ook wel eens zeggen, die is iedereen aan het helpen zijn modem manueel in testellen
In iedergeval bedankt allemaal, jullie waren toch net iets meer hulp dan de heren van dommel, en vlugger met een antwoord op m'n vraag
nog 1 vraag dan, ik heb gelezen dat je er ook nog een tweede nummer bij krijgt buiten je bestaande nummer... moet ik die aanvragen of waar kan ik die achterhalen?
Of bedoelen ze met 2 gesprekken gelijktijdig voeren op 1 nummer?
is het normaal dat de telefoon begint te haperen als ge aan het downloaden zijt ? :s . Zelfs als cap ik de downloadsnelheid tot 400kb/s hakkelt het nog. Je kan het al horen als ik nog maar op de Connect knop duw van Alt Binz(dommel, 8 connecties).
Is dat normaal?
Is dat normaal?
Toevallig kreeg ik net telefoon, en ik ben op usenet aan het downloaden, dus aan volledige snelheid.
En ik had nergens last van.
Maar dat was mijn eerste ervaring tijdens volle snelheid downloaden tegelijkertijd bellen.
Het kan dus nog veranderen, maar de eerste ervaring was goed.
En ik had nergens last van.
Maar dat was mijn eerste ervaring tijdens volle snelheid downloaden tegelijkertijd bellen.
Het kan dus nog veranderen, maar de eerste ervaring was goed.
Ze bedoelen het laatste.Tomola schreef: nog 1 vraag dan, ik heb gelezen dat je er ook nog een tweede nummer bij krijgt buiten je bestaande nummer... moet ik die aanvragen of waar kan ik die achterhalen?
Of bedoelen ze met 2 gesprekken gelijktijdig voeren op 1 nummer?
Kheb mijn modem moeten resetten wegens sommige instellingen geprobeerd waardoor ik neit mee rin de router kon.. Zo dom als ik was, ben ik vergeten de instellingen op te slaan.. Waardoor dommel dit nogmaals moet doorpushen
Duurt dit lang?
Duurt dit lang?
ok niet al te lang dus .. Voip en al allemaal ibinnen de 30 minZuttasoxx schreef:Kheb mijn modem moeten resetten wegens sommige instellingen geprobeerd waardoor ik neit mee rin de router kon.. Zo dom als ik was, ben ik vergeten de instellingen op te slaan.. Waardoor dommel dit nogmaals moet doorpushen
Duurt dit lang?
hm gisteren weer van dat, en het zat vol haperingen aan de telefoon. Twas enkel dlen, geen upload. Dload zat rond 490, mijn max ongeveer dus. Mss dat de upload niet genoeg plaats had? Maar het rare is: als ik zelf dan wat testte, zag ik dat de haperingen al begonnen als ik juistop Connect duwde(maw als hij nog aan het stijgen was in snelheid, bij 100 kon je het al horen)Tomola schreef:Toevallig kreeg ik net telefoon, en ik ben op usenet aan het downloaden, dus aan volledige snelheid.
En ik had nergens last van.
Maar dat was mijn eerste ervaring tijdens volle snelheid downloaden tegelijkertijd bellen.
Het kan dus nog veranderen, maar de eerste ervaring was goed.
Zit hier met net hetzelfde probleem. Contract eind juli opgestuurd en nog geen activatiebrief. Al wel een nieuwe factuur voor netconnect + eerste factuur van homeconnect gehad (+ betaald via domiciliering).broli schreef:Want ik begin hier vrij dicht bij de renew date te komen van de homeconnect factuur die hier open staat (renew date: 08/09, due date: 02/09). Wacht hier al bijna 5 weken op brief. Moet wel gaan oppasen dat de volgende factuur 08/11 als renew date heeft.
Ondertussen staat er bij netconnect "no prolongation". Maar er staat wel nog factuur open voor periode 15/09-15/10. Denken ze dat ik dit ga betalen?
Support zegt dat de brief "spoedig zal volgen" en : "In verband met uw facturen gebeurt er dan achteraf een aanpassing. Vergelijkbaar als toen destijds bij uw netconnect."
Ik kan het niet geloven!!! Maar na bijna 5 weken wachten is de activatie brief eindelijk aangekomen! Moet op 01/09 na 18u activeren.
Dus Nysos het zal wrss zeer binnenkort ook aankomen bij u.
Heb nog een vraagje. Op 01/09 heb ik nog 15 dagen netconnect. Kan ik bv homeconnect pas op 15/09 activeren en zullen ze daar rekening mee houden of beginnen ze effectief te tellen vanaf de dag die op de brief staat?
Dus Nysos het zal wrss zeer binnenkort ook aankomen bij u.
Heb nog een vraagje. Op 01/09 heb ik nog 15 dagen netconnect. Kan ik bv homeconnect pas op 15/09 activeren en zullen ze daar rekening mee houden of beginnen ze effectief te tellen vanaf de dag die op de brief staat?
Da's iig goed nieuwsbroli schreef:Ik kan het niet geloven!!! Maar na bijna 5 weken wachten is de activatie brief eindelijk aangekomen! Moet op 01/09 na 18u activeren.
Dus Nysos het zal wrss zeer binnenkort ook aankomen bij u.
Ik neem dat ze je belgacom lijn hebben opgezegd voor u? Dan gaat netconnect toch niet meer werken vermits je daar minstens een discovery line voor nodig had? Of heb ik het verkeerd.Heb nog een vraagje. Op 01/09 heb ik nog 15 dagen netconnect. Kan ik bv homeconnect pas op 15/09 activeren en zullen ze daar rekening mee houden of beginnen ze effectief te tellen vanaf de dag die op de brief staat?
broli schreef:
Heb nog een vraagje. Op 01/09 heb ik nog 15 dagen netconnect. Kan ik bv homeconnect pas op 15/09 activeren en zullen ze daar rekening mee houden of beginnen ze effectief te tellen vanaf de dag die op de brief staat?
Ik had dezelfde vraag, maar kwam er toen achter dat de telefoon van dommel dan ook in werking gaat en dus opgezegd word bij Belgacom, dus ik verwacht dat dat dan ook de start datum is van het contract.(in jou geval 01/09).
Ik moet trouwens zeggen dat de kwaliteit van telefonie niet al the best is....
Laatst gewijzigd door Tomola 28 aug 2008, 20:48, in totaal 1 gewijzigd.
Ok heb net een ander brief van Belgacom gekregen met factuur voor disc van augustus-september. Er is ook een blad ivm nummer overdracht en dat het signaal bij bgc wordt stop gezet op de datum die dommel mij heeft gegeven. Dus idd 2 weken weg.
Ik heb ook de factuur voor september gekregen. Ik vind het goed dat Belgacom verwacht dat we de maand voordien betalen. Gezien ik overstap naar Homeconnect zal ik wachetn met betalen tot die geactiveerd is, en dan zal het me waarschijnlijk veel moeite en een fortuin aan telefoontjes en brieven kosten om niet te hoeven betalen voor september voor de Discovery Line. Efficiente administratie heeft Belgacom niet bepaald, hé. Ik zie er nu al tegenop, pffff.
Normaal is belgacom hiermee niet lastig en betalen ze de teveel betaalde maand terug dus moet je niet daar bang voor zijn. Het is dommel dat alleen geld opzuigt en niets terug stort. Als je ze ooit teveel betaald dan is de kans dicht bij 0 dat je er iets van terug ziet.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ja hoor, generaliseer maarbroli schreef:Normaal is belgacom hiermee niet lastig en betalen ze de teveel betaalde maand terug dus moet je niet daar bang voor zijn. Het is dommel dat alleen geld opzuigt en niets terug stort. Als je ze ooit teveel betaald dan is de kans dicht bij 0 dat je er iets van terug ziet.
Ga je echt in élk topic negatief proberen antwoorden?
als ge nu een inkomend gesprek krijgt, en je pakt die op met Bria, is het dan mogelijk om een andere vaste telefoon open te leggen, en uw gesprek op pc te eindigen, om zo verder te bellen via de gewone telefoon?
Zelfde vraag bij de telefoons die op ene verschillende poort zitten.
Zelfde vraag bij de telefoons die op ene verschillende poort zitten.
-
- Premium Member
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
- Locatie: Ninove
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
Sorry hoor, maar broli heeft deels wel gelijk. het lijkt alsof je de laatste dagen gestresseerd rondloopt aan je reacties te zien. een ander bekritiseren helpt niemand verder.broli schreef:Lord Utopia ga is wat buiten spelen maatje. Als er problemen zijn met mijn posts laat de mods het regelen en niet je fanboysm.
('k zal weer wat kritiek mogen verwachten, wacht maar af )
To download or not to download, that's the question.
Met eyeBeam heb ik dat al gedaan.frado schreef:als ge nu een inkomend gesprek krijgt, en je pakt die op met Bria, is het dan mogelijk om een andere vaste telefoon open te leggen, en uw gesprek op pc te eindigen, om zo verder te bellen via de gewone telefoon?
Zelfde vraag bij de telefoons die op ene verschillende poort zitten.
Zelf een 2de gesprek opstarten naar de telefoon en dan doorschakelen. (Het kan misschien rechtstreeks ook)
...
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik gestresseerd? Helemaal nietFireblade schreef:Sorry hoor, maar broli heeft deels wel gelijk. het lijkt alsof je de laatste dagen gestresseerd rondloopt aan je reacties te zien. een ander bekritiseren helpt niemand verder.broli schreef:Lord Utopia ga is wat buiten spelen maatje. Als er problemen zijn met mijn posts laat de mods het regelen en niet je fanboysm.
('k zal weer wat kritiek mogen verwachten, wacht maar af )
Hij moet gewoon niet overdrijven.
Overigens ga ik morgen wat buiten gaan "spelen", ik kijk ernaar uit =D
Haha, speak of the devil - de mijne zat vandaag ook in de bus (ook op 1 september).broli schreef:Ik kan het niet geloven!!! Maar na bijna 5 weken wachten is de activatie brief eindelijk aangekomen! Moet op 01/09 na 18u activeren.
Dus Nysos het zal wrss zeer binnenkort ook aankomen bij u.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
hij zegt dan ook de waarheid he, het IS onmogelijk om geld terug te krijgen. Enigste wat ze kunnen doen is facturatie opschuivenLord Utopia schreef:Ik gestresseerd? Helemaal nietFireblade schreef:Sorry hoor, maar broli heeft deels wel gelijk. het lijkt alsof je de laatste dagen gestresseerd rondloopt aan je reacties te zien. een ander bekritiseren helpt niemand verder.broli schreef:Lord Utopia ga is wat buiten spelen maatje. Als er problemen zijn met mijn posts laat de mods het regelen en niet je fanboysm.
('k zal weer wat kritiek mogen verwachten, wacht maar af )
Hij moet gewoon niet overdrijven.
Overigens ga ik morgen wat buiten gaan "spelen", ik kijk ernaar uit =D
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Awel, waarom problemen zoeken als ze er niet kunnen zijn?liger schreef: hij zegt dan ook de waarheid he, het IS onmogelijk om geld terug te krijgen. Enigste wat ze kunnen doen is facturatie opschuiven
Als hun facturatiesysteem daadwerkelijk geen terugbetalingen aankan, dan wil dit ook wel zeggen dat als je halverwege de maand je internet wordt afgesloten, je geen creditnota krijgt voor de resterende periode. Bij Skynet is dit standaard. Toch wel een lacune in hun systeem imo.Lord Utopia schreef:Awel, waarom problemen zoeken als ze er niet kunnen zijn?liger schreef: hij zegt dan ook de waarheid he, het IS onmogelijk om geld terug te krijgen. Enigste wat ze kunnen doen is facturatie opschuiven
Vraagje: Als er in je activatiebrief bv. 31 augustus staat, maar op CRM staat reeds "actief", zou het dan al moeten werken?
Heb het natuurlijk al eens geprobeerd POWER, ADSL, LAN, WLAN lampje gaan branden, maar de modem raakt blijkbaar niet aangelogd (zowel met temp als echt account).
Kan het zijn dat hiervoor nog een Belgacomtechnieker moet langskomen? Of is mijn account toch niet actief hoewel op CRM staat van wel?
Ik verwacht dat het on-line lampje moet branden voordat ik internetverbinding heb?
Heb het natuurlijk al eens geprobeerd POWER, ADSL, LAN, WLAN lampje gaan branden, maar de modem raakt blijkbaar niet aangelogd (zowel met temp als echt account).
Kan het zijn dat hiervoor nog een Belgacomtechnieker moet langskomen? Of is mijn account toch niet actief hoewel op CRM staat van wel?
Ik verwacht dat het on-line lampje moet branden voordat ik internetverbinding heb?
-
- Member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22
De activatiebrief lag gisteren ook in de bus *happy*. 1 september zien we wel, maar ik hoop niet dat het binnen de week allemaal werkt.
Maar ja , gn vooroordelen eh
Maar ja , gn vooroordelen eh
Sinds de activatie van Homeconnect op 31/07/08 hebben wij problemen met telefonie.
Zelf kunnen we wel bellen, maar niet gebeld worden van vaste lijnen.
Toch zeker al niet vanaf Telenet en Belgacom.
GSM nummers kunnen ons zonder problemen bereiken en vanop m'n werk (telefonie via BT) lukt het ook (maar dat heeft natuurlijk weinig zin).
Heb dit reeds meerdere malen aan Dommel Helpdesk gemeld, maar zonder resultaat. Heb hen ook gezegd dat ik niet betaal zolang het niet in orde is. Heb ondertussen al 2 reminders aangekregen, maar nog steeds kan er ons niemand via een vaste lijn bereiken!!
Bovendien ben ik ook nog steeds aan het wachten op de nieuwe versie van de homelink software zodat de 100gb limiet verdwijnt en ik de beloofde domeinnaam kan instellen, email adressen aanmaken met die domeinnaam,...
Zelf kunnen we wel bellen, maar niet gebeld worden van vaste lijnen.
Toch zeker al niet vanaf Telenet en Belgacom.
GSM nummers kunnen ons zonder problemen bereiken en vanop m'n werk (telefonie via BT) lukt het ook (maar dat heeft natuurlijk weinig zin).
Heb dit reeds meerdere malen aan Dommel Helpdesk gemeld, maar zonder resultaat. Heb hen ook gezegd dat ik niet betaal zolang het niet in orde is. Heb ondertussen al 2 reminders aangekregen, maar nog steeds kan er ons niemand via een vaste lijn bereiken!!
Bovendien ben ik ook nog steeds aan het wachten op de nieuwe versie van de homelink software zodat de 100gb limiet verdwijnt en ik de beloofde domeinnaam kan instellen, email adressen aanmaken met die domeinnaam,...
-
- Member
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 02 jul 2008, 22:21
- Bedankt: 2 keer
100 GB limiet ?
Waar heb je het over ?
Waar heb je het over ?
Ik zie in de homelink software bij verbruikt volume (weet juiste plaats niet van buiten) nog steeds 100Gb staan.sn00zerman schreef:100 GB limiet ?
Waar heb je het over ?
Dit zou ongelimiteerd moeten zijn en volgens Dommel zou dat aangepast worden met de nieuwe versie van de software die 3 weken geleden volgende week zou uitkomen, maar waarvan ik nog niets gehoord heb van Dommel.