Mijn adsl lijn plots megasnel !

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

hollebollegijs schreef:fax via VOIP wordt nog niet ondersteund door Belgacom.
maar voor hetgene wat jij gebruikt is inderdaad 400 kbps onvoldoende. moet je naar een hogerliggend abonnement gaan, maar ja dan betaal je ook meer weer. het is aan jou om te beslissen wat je wil uiteraard.
blijven verder sukkelen (sorry voor het woordgebruik) of meer betalen om dan comfortabeler te kunnen werken.

Ik sukkel op dit moment niet want in mijn huidige configuratie gebruik ik een klassieke telefoon (ISDN) voor voice en internet voor Netmeeting en VPN en dat werkt redelijk.
Alleen zou een hogere upload het allemaal iets gemakkelijker maken. Trouwens als ik een redelijke downloadsnelheid (dus geen SDSL) wil behouden dan is de maximale download bij Belgacom nog altijd maar 640 kbit/sec.

Als morgen Belgacom een VDSL maakt met een 17/1 of 17/2 profiel en daar 120 EUR voor vraagt teken ik onmiddellijk in maar om één of andere reden willen ze dat niet :?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Astralon schreef:Als morgen Belgacom een VDSL maakt met een 17/1 of 17/2 profiel en daar 120 EUR voor vraagt teken ik onmiddellijk in maar om één of andere reden willen ze dat niet :?


Stap dan gewoon naar Telenet... 20/1 voor 61 euro (da's de helft van wat jij wil geven zelfs).
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

en 't is ondertussen maandag, waar is de officiële press-release? ^^
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Denk niet dat die er vandaag komt :wink:
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Astralon schreef:Denk niet dat die er vandaag komt :wink:


wie heeft er iets gezegd van een press release vandaag?

belgacom communiceert pas altijd iets vlak voor de start, dus...
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

allexiel schreef:..................... maandag ....................... press-release .......................

dus maandag de 30e juni :-)
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Pi R² schreef:
allexiel schreef:..................... maandag ....................... press-release .......................

dus maandag de 30e juni :-)


intussen moeten jullie toch weten wat de nieuwigheden inhouden voor adsl light, go en plus. Ook de adsl prof. abo veranderen, maar dat is voor jullie hier minder interessant.

de prijs blijft ongewijzigd, dat heb ik al gezegd.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

En wordt dit dan ingevoerd vanaf 1 juli of pas later?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Hollebollegijs,

Heb je een idee wat er gebeurd met klanten die geen ADSL2+ kunnen krijgen (vanwege afstand centrale bijvoorbeeld)? Hoe kunnen zij 9 of 12 mbit halen?
Voor zover ik weet is dit het geval in mijn regio.

Tot mijn grote verbazing echter blijk ik wel aansluitbaar te zijn voor BGC TV zelfs met 2 HD streams (link -> Belgacom TV is available in HD and you can connect up to 2 TV sets.).
In feite niet zo geheel onverwachts (omdat ze in het begin van het jaar grijze kast op straathoek - ik vermoed een ROP - hebben geplaatst + oranje glasvezelbuizen die zelfs vlak langs het huis passeren).

Zou dit betekenen dat voor deze klanten er ADSL2+ snelheden kunnen worden aangeboden over VDSL2 (net zoals ADSL over VDSL ook al bestond)?
Laatst gewijzigd door TomG 23 jun 2008, 16:22, in totaal 1 gewijzigd.
peewee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 jul 2007, 20:59

naar horen zeggen
2 profielen

12Mb/s minder dan 1km tot centrale
9Mb/s tot 2.5km van de centrale
The world is not enough!
fe3edy
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 mei 2006, 23:36

Hollebollegijs,
wij hebben indertijd Belgacom TV (gratis) uitgeprobeerd en toen heeft men ons via VDSL (gratis vdsl modem gekregen) moeten aansluiten.
Na deze test hebben we BG TV geannuleerd, maar men heeft ons op vdsl (met adsl snelheid) laten staan.
Concreet dus: ik zit gesynchd met de rop op 17mbit maar ben gecapped op 4mbit (adsl snelheid dus)
Zal ik na de upgrade naar de nieuwe snelheid (12mbit?) worden overgezet en op vdsl technologie blijven?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

peewee schreef:naar horen zeggen
2 profielen

12Mb/s minder dan 1km tot centrale
9Mb/s tot 2.5km van de centrale


er zijn inderdaad 2 profielen maar ze zijn afhankelijk waarop je technisch bent aangesloten. dus enerzijds een adsl2+ profiel en anderzijds een vdsl profiel.

dus je kan een adsl go abonnement hebben maar de technische situatie kan verschillen van abonnee tot abonnee met als gevolg ook de snelheid dan.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

hollebollegijs schreef:er zijn inderdaad 2 profielen maar ze zijn afhankelijk waarop je technisch bent aangesloten. dus enerzijds een adsl2+ profiel en anderzijds een vdsl profiel.

Aha, één en ander begint duidelijk te worden...

Belgacom moet zijn ADSL2 netwerk openzetten voor de alternatieve ISP's.
Op de plaatsen waar geen ADSL2 beschikbaar is (zoals hier) kan Belgacom zelf een ADSL2 profiel aanbieden over hun VDSL netwerk maar dat netwerk moeten ze voorlopig niet openstellen.

Dus nu begrijp ik waarom o.a. Dommel hier geen ADSL2 profiel kan aanbieden :x

Maar alé daarnet een proefabonnement van 2 maand bij Telenet genomen en dan kunnen we eens gaan testen hoe "slecht" die mannen zijn :wink:
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

peewee schreef:naar horen zeggen
2 profielen

12Mb/s minder dan 1km tot centrale
9Mb/s tot 2.5km van de centrale


Komen degenen die verder dan 2,5km van de centrale zitten dan helemaal niet in aanmerking voor ADSL2(+) ?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

peewee schreef:naar horen zeggen
2 profielen

12Mb/s minder dan 1km tot centrale
9Mb/s tot 2.5km van de centrale

Zal wel niet van doen zijn *van horen zeggen* ken dat verhaaltje al(geruchten)
er zullen idd 2 profielen zijn (9Mb en 12Mb) maar zal wel niet volgens die kilometers zijn veronderstel ik.
12Mb blijft goed tot op 3km volgens de grafieken die hier reeds gepost werden.

Astralon schreef:
hollebollegijs schreef:er zijn inderdaad 2 profielen maar ze zijn afhankelijk waarop je technisch bent aangesloten. dus enerzijds een adsl2+ profiel en anderzijds een vdsl profiel.

Aha, één en ander begint duidelijk te worden...

En toch is het nog niet duidelijk voor velen onder ons ...... :roll:
Laatst gewijzigd door Patje 23 jun 2008, 18:07, in totaal 2 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
fe3edy
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 mei 2006, 23:36

hollebollegijs schreef:er zijn inderdaad 2 profielen maar ze zijn afhankelijk waarop je technisch bent aangesloten. dus enerzijds een adsl2+ profiel en anderzijds een vdsl profiel.

dus je kan een adsl go abonnement hebben maar de technische situatie kan verschillen van abonnee tot abonnee met als gevolg ook de snelheid dan.

conclusie: adsl abo over vdsl technologie: 12mbit, adsl abo over adsl2+ technologie: 9mbit?
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Foute conclusie, het 12mbps profiel wordt ook via het adsl2+ netwerk aangeboden.(zie Dommel homeconnect)
Dat adsl2+ snelheden via het VDSL netwerk van BGC zouden worden aangeboden daar waar ADSL2+ niet beschikbaar is, zou wel iets nieuws zijn.
Nu bestaat er namelijk alleenmaar VDSL Boost.(wat zeer duur is)
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

logion schreef:Foute conclusie, het 12mbps profiel wordt ook via het adsl2+ netwerk aangeboden.(zie Dommel homeconnect)
Dat adsl2+ snelheden via het VDSL netwerk van BGC zouden worden aangeboden daar waar ADSL2+ niet beschikbaar is, zou wel iets nieuws zijn.
Nu bestaat er namelijk alleenmaar VDSL Boost.(wat zeer duur is)


zo fout is die conclusie niet hoor.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hollebollegijs schreef:
logion schreef:Dat adsl2+ snelheden via het VDSL netwerk van BGC zouden worden aangeboden daar waar ADSL2+ niet beschikbaar is, zou wel iets nieuws zijn.


zo fout is die conclusie niet hoor.


Als men dat doet gebruikt BGC VDSL2 niet alléén voor TV, maar duidelijk ook voor internet... of is dat gewoon een leugentje om bestwil (om het openstellen zolang mogelijk uit te stellen) ?
vasonline
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 25 aug 2007, 14:45
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 18 keer

hollebollegijs schreef:Ook de adsl prof. abo veranderen, maar dat is voor jullie hier minder interessant.


Is dit ook van toepassing op de ADSL I-lines?
(wat in essentie een ADSL Office is)

Groetjes,
Steven
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

vasonline schreef:
hollebollegijs schreef:Ook de adsl prof. abo veranderen, maar dat is voor jullie hier minder interessant.


Is dit ook van toepassing op de ADSL I-lines?
(wat in essentie een ADSL Office is)

Groetjes,
Steven


daar heb ik nog niets van gehoord.
zal mij eens moeten informeren.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Meecrob
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2004, 23:44

Lees ik dit verkeerd of is het 12mb/512kbps?
Mijn vraag is waarom, als in alle andere landen 24mb/1mb normaal is
2 gebruikers voor 1?
Triest als het zo is
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Inderdaad 12Mbps/512kbps en 9Mbps/512kbps.
Maar er komen ook packs waarmee je de upload kunt verhogen :eek:

En dan te zeggen dat dit bij velen over VDSL2 zal lopen :-(
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

Meecrob schreef:Mijn vraag is waarom, als in alle andere landen 24mb/1mb normaal is
Triest als het zo is

't Is belgacom he, geen liefdadigheidsinstelling. :lol:

Maar ja, ze zullen dat zeker doen om nog maar eens te benadrukken hoe triestig het wel niet gesteld is, door het duopolie, met het Belgische internet.
En dan vermeld ik nog niet de waarschijnlijk zeer triestige 'marginaal-kleine-in-vergelijking-met-onze-buurlanden' verhoging van het L-woord. :roll:
allexiel
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 maa 2005, 20:28

in frans... maar:

Afbeelding
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

allexiel schreef:in frans... maar:

Afbeelding


ik weet niet waar je dit gehaald hebt.
want het klopt niet hoor.
iemand heeft dit zelf in elkaar gestoken.
wil je de mensen hier op een verkeerd spoor zetten misschien?
download en upload kloppen al niet.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Dat dacht ik al want deze middag nog een gesprek gehad en 1 Mbps is niet voorzien!
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Astralon schreef:Dat dacht ik al want deze middag nog een gesprek gehad en 1 Mbps is niet voorzien!


de upload blijft.
alleen download en volumes bij light, go en plus worden aangepast.
voila, heb weer iets verteld zonder eigenlijk de cijfertjes te geven maar iedereen zal intussen, die het topic hier gevolgd heeft, wel weten wat het gaat geven.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Dat ADSL Plus aanbod is zeer interessant vind ik maar helaas slechts 1 nadeel: de prijs.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

deej schreef:Dat ADSL Plus aanbod is zeer interessant vind ik maar helaas slechts 1 nadeel: de prijs.


nogmaals de gegevens in die tabel hierboven gepost, klopt NIET !
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Voor mij inderdaad niets nieuws maar ik blijf het jammer vinden want uiteindelijk wordt een gewoon VDSL abonnement waardeloos.
Zelfs de personen bij Belgacom die ik spreek gaan hun VDSL boost opzeggen :?
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

'k had allexiel al een PM gestuurd want ik wilde toch wel eens weten hoe hij aan die informatie kwam want die kwam niet overeen met de info die ik had verkregen op 0800-22-0xx.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

hollebollegijs schreef:nogmaals de gegevens in die tabel hierboven gepost, klopt NIET !


Bummer. Zag er goed uit.
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

hollebollegijs schreef:de prijs blijft ongewijzigd, dat heb ik al gezegd.

Dus blijft dat nadeel toch nog altijd gelden, hoor.
De huidige prijs is sowieso te hoog, tenzij er iets zeer spectaculairs moeten veranderen, maar dat verwacht ik hoegenaamd niet van belgacom.
tomg1804
Pro Member
Pro Member
Berichten: 270
Lid geworden op: 12 jun 2007, 20:30

hollebollegijs schreef:nogmaals de gegevens in die tabel hierboven gepost, klopt NIET !

Misschien kan er iemand dat tabelletje sturen naar 'De Tijd' via [email protected]?
Dan weten we allemaal hopelijk zeer snel wat er gaat gebeuren en kan de discussie en het gegis hier ten einde komen.
:lol: :lol:
allexiel
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 maa 2005, 20:28

Astralon schreef:'k had allexiel al een PM gestuurd want ik wilde toch wel eens weten hoe hij aan die informatie kwam want die kwam niet overeen met de info die ik had verkregen op 0800-22-0xx.


Heb nochtans geen PM's in mijn inbox ;)
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Klopt ik heb hem weggehaald want als de informatie die je aanrijkt niet correct is, is de rest van de discussie ook zinloos. :wink:
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik geloof nooit dat BGC nachtsurfen zal aanbieden. Dat gaat immers in tegen hun filosifie : mensen downloaden niets, ze surfen/mailen alleen maar.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

hollebollegijs schreef:
Astralon schreef:Dat dacht ik al want deze middag nog een gesprek gehad en 1 Mbps is niet voorzien!


de upload blijft.
alleen download en volumes bij light, go en plus worden aangepast.
voila, heb weer iets verteld zonder eigenlijk de cijfertjes te geven maar iedereen zal intussen, die het topic hier gevolgd heeft, wel weten wat het gaat geven.


De snelheid heb ik in ieder geval toch al ...
nu nog wat meer volume ... dat zou mooi zijn want ik ben weeral tegen mijn limiet aangelopen met mijn adsl+ abonnement :bang:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”