Pagina 6 van 6

Geplaatst: 24 apr 2008, 09:51
door Gent32m
duizend schreef:Bij scarlet en tele2 niet, geen raw copper nodig, geen discovery line nodig. Zij hebben een eigen netwerk. wel 100 GB limiet bij scarlet en limietloos bij tele2


Duizend, je moet wel alle specs vergelijken.
Zo biedt scarlet wel 100 gb aan (maar is dit zowel download + upload)
Waar bv Dommel 100 Gb puur download aanbiedt (upload is gratis)
En wat gebeurt er als je meer dan 100 Gb verbruikt hebt ?
Moet je dan bij betalen, kom je op smallband, mediumband ?

Ik heb zelf 2 jaar bij Tele2 gezeten en die hebben me opgelicht. Ik heb toen veel te veel betaald, voor wat hun product maar waard was.

Geplaatst: 24 apr 2008, 10:00
door Gent32m
Ik lees hier zonet (in de kleine lettertjes) dat je bij Scarlet voor elke Gb die je meer verbruikt: € 1,02 euro bijbetaalt.

Bij Dommel is dit gratis, je komt gewoon op mediumband (zelfs niet op smallband) terecht!

En zo zullen er nog vele verschillen zijn...
Enfin, de internetmarkt herleeft alvast heel sterk de laatste dagen :-)

Dat kan de consument alleen maar ten goede komen...

TN antwoord op mijn vraag

Geplaatst: 24 apr 2008, 10:20
door pepela
na deze draad helemaal doorlezen te hebben, en mij volmoed gestoken te hebben heb ik vandaag naar TN klantendienst gebeld, om ook te vragen voor datalimiet verhoging. (ik heb de express turbo van 35GB)

ik heb mijn uitleg gedaan, dat ik niet genoeg heb aan die 35GB en een gratis verhoging wil ... blablablabla of anders wegga.

Wat was de antwoord?
"U wilt U opzegging doen? Ik kan dat ineens voor U regelen"
Ik antwoorde er op: Ik zal de opzegging wel zelf indienen, zogauw mijn adsl inorde is.
En dan volgde de vriendelijke woorden: "Bedanklt voor te bellen. Pretiige dag verder nog"

Dus na 12 jaar klant te zijn, en de duurste abo te betalen, wordt er zelf niet geluisterd naar mijn vraag.

DAG TELENET

mvg, pepela

Geplaatst: 24 apr 2008, 11:35
door proxiboyke
wedden dat ze U binnen de 48u opbellen.
Ik ben gisteren 2x en vandaag terug al 1x gebeld.
Blijkbaar is het daar een potje

Geplaatst: 24 apr 2008, 11:50
door pm
En dan bellen ze terug met een maand of 2 maand gratis te geven zeker, dat hebben ze bij mij gedaan in december.
Ondertussen is er nog geen enkele verandering van limiet die ze toen gingen geven, en dat hoorde ik via de dienst kwaliteitsopvolging.
Als ik nu terugbel zal ik wel geen kreditering meer krijgen ook al is het al enkele maanden geleden.
Vanaf adsl2 hier beschikbaar komt ga ik ze nog wel eens terugopbellen en zien wat ze dan te bieden hebben. Ik gok nu al niets, maar mss komen ze dan terug af met 2 maand gratis.

Geplaatst: 24 apr 2008, 14:45
door proxiboyke
ik heb zo 3x 2 maand gekregen :lol:

Geplaatst: 24 apr 2008, 16:35
door xenne
proxiboyke schreef:ik heb zo 3x 2 maand gekregen :lol:
dergelijke praktijken moet je iig niet verwachten bij dommel, daar is elke klant gelijk voor de wet. geen tegemoetkomingen what so ever, wat ook maar normaal is, als klant weet je waar je staat en dat elke klant dezelfde behandeling krijgt

Geplaatst: 24 apr 2008, 17:02
door duizend
Gent32m schreef:
Duizend, je moet wel alle specs vergelijken.
Zo biedt scarlet wel 100 gb aan (maar is dit zowel download + upload)
Waar bv Dommel 100 Gb puur download aanbiedt (upload is gratis)
En wat gebeurt er als je meer dan 100 Gb verbruikt hebt ?
Moet je dan bij betalen, kom je op smallband, mediumband ?

.


Tja ik heb natuurlijk eerst naar de belangrijkste spec gekeken.
Namelijk: is het beschikbaar waar ik woon
Dommel 24 mbit is slechts heel beperkt beschikbaar
Als je dan met de prijs van hun 4 mbit abbo vergelijkt (dat welbeschikbaar is) valt dit gelijk af.

Geplaatst: 24 apr 2008, 17:34
door tooslow
Gent32m schreef:Duizend, je moet wel alle specs vergelijken.
Zo biedt scarlet wel 100 gb aan (maar is dit zowel download + upload)
Waar bv Dommel 100 Gb puur download aanbiedt (upload is gratis)
En wat gebeurt er als je meer dan 100 Gb verbruikt hebt ?
Moet je dan bij betalen, kom je op smallband, mediumband ?

Ik heb zelf 2 jaar bij Tele2 gezeten en die hebben me opgelicht. Ik heb toen veel te veel betaald, voor wat hun product maar waard was.


Dommel is goed als je hun 24 mbit kan krijgen, maar anders is het verschil met scarlet heel erg beperkt. Ik ben al jaren bij scarlet en nu ze hun limiet hebben verhoogd ga ik er voorlopig toch wel klant blijven.

Daarnaast zie ik de laatste tijd toch wel vaak "problemen" bij mensen die via dommel internet hebben. Je moet wat je aanbiedt ook nog kunnen leveren maw capaciteit ... .

Maar goed dommel heeft wel de verdienste dat ze de markt aan het openbreken zijn en dat anderen oa scarlet mede hierdoor ook hun aanbod hebben herzien.

Natuurlijk nu bgc scarlet gaat overnemen ........ ga ik het wel in de gaten houden dat ze er ons niet gaan opleggen en onze abonnementen niet gaan terugschroeven naar bgc model. Dan ben ik nl heel erg snel weg !

Geplaatst: 24 apr 2008, 17:50
door Lord Utopia
tooslow, als je kijkt naar ADSL1 bij scarlet en je vergelijkt die met dommel, dan kun je toch wel zeggen dat er meer problemen zijn bij Scarlet dan ergens anders.

Geplaatst: 24 apr 2008, 20:16
door proxiboyke
ik denk toch ook bij scarlet te gaan.

Geplaatst: 24 apr 2008, 20:22
door duizend
ik denk dat scarlet one 20 op dit moment één van de beste keuzes is als je rekening houdt met alles : installatiekost/maandprijs/snelheid/volume/beschikbaarheid

Ik heb adsl20 al sinds maart dit jaar.
Prima snelheid, en 100 Gb is "voorlopig" meer dan genoeg voor mij.

Geplaatst: 24 apr 2008, 20:39
door fluppie
Ik heb Scarlet one6,en ben er zeer tevreden over,maar ik moet sommige mensen toch waarschuwen,indien u meer dan 2km van een Belgacom centrale woont,kan je problemen krijgen met de Scarlet technologie,het kan ook goed gaan hoor,maar ik wil maar zeggen verwittigd man is er 2 waard. bij een afstand,zeker boven de 2,5km zou ik zeker Dommel nemen.

Geplaatst: 24 apr 2008, 22:05
door Mr.T
Dit zijn fabels die niet op feiten gebaseerd zijn. Ze worden in stand gehouden door mensen zoals jij, zonder enige kennis ter zake. Het is niet omdat je hier op userbase een aantal posts ziet van mensen met problemen, dat de volledige VoDSL technologie problemen zou hebben.
Scarlet One is op 4km even stabiel als op 2km. Zolang je ADSL signaal stabiel is, zal je ook geen probleem hebben met je telefonie.

Er zit maar 1 waarheid in al die posts en dat is dat Scarlet snel het lijnprofiel aanpast naar 1Mbit. De reden hiervoor moet niet ver gezocht worden. Je moet maar eens als ISP een onstabiele ADSL aansluiting proberen aan te melden bij Belgacom. Hun eerste diagnose zal steeds zijn dat het lijnprofiel te hoog is voor de afstand. En dan begint de discussie.

Geplaatst: 24 apr 2008, 22:22
door Zambo
Mr.T schreef:Er zit maar 1 waarheid in al die posts en dat is dat Scarlet snel het lijnprofiel aanpast naar 1Mbit. De reden hiervoor moet niet ver gezocht worden. Je moet maar eens als ISP een onstabiele ADSL aansluiting proberen aan te melden bij Belgacom. Hun eerste diagnose zal steeds zijn dat het lijnprofiel te hoog is voor de afstand. En dan begint de discussie.


Dus dat probleem situeert zich dus bij Belgacom als ik het goed begrijp? Ach ja en dat bedrijf pronkt met zijn kwaliteit. :roll: Nu ja het is Belgacom maand hé :eek:

Geplaatst: 24 apr 2008, 23:22
door duizend
Mr.T schreef:Dit zijn fabels die niet op feiten gebaseerd zijn. Ze worden in stand gehouden door mensen zoals jij, zonder enige kennis ter zake. Het is niet omdat je hier op userbase een aantal posts ziet van mensen met problemen, dat de volledige VoDSL technologie problemen zou hebben.
Scarlet One is op 4km even stabiel als op 2km. Zolang je ADSL signaal stabiel is, zal je ook geen probleem hebben met je telefonie.

Er zit maar 1 waarheid in al die posts en dat is dat Scarlet snel het lijnprofiel aanpast naar 1Mbit. De reden hiervoor moet niet ver gezocht worden. Je moet maar eens als ISP een onstabiele ADSL aansluiting proberen aan te melden bij Belgacom. Hun eerste diagnose zal steeds zijn dat het lijnprofiel te hoog is voor de afstand. En dan begint de discussie.


Volledig mee eens voor een 6 mbit profiel, alhoewel ze met tussenstappen zakken naar 1Mbit.
20 mbit profiel gaat echter via eigen scarlet netwerk en dan moeten ze Belgacom niet vragen om iets aan de lijn of de centrale te doen.

Geplaatst: 25 apr 2008, 08:53
door Mr.T
duizend schreef:
Mr.T schreef:Dit zijn fabels die niet op feiten gebaseerd zijn. Ze worden in stand gehouden door mensen zoals jij, zonder enige kennis ter zake. Het is niet omdat je hier op userbase een aantal posts ziet van mensen met problemen, dat de volledige VoDSL technologie problemen zou hebben.
Scarlet One is op 4km even stabiel als op 2km. Zolang je ADSL signaal stabiel is, zal je ook geen probleem hebben met je telefonie.

Er zit maar 1 waarheid in al die posts en dat is dat Scarlet snel het lijnprofiel aanpast naar 1Mbit. De reden hiervoor moet niet ver gezocht worden. Je moet maar eens als ISP een onstabiele ADSL aansluiting proberen aan te melden bij Belgacom. Hun eerste diagnose zal steeds zijn dat het lijnprofiel te hoog is voor de afstand. En dan begint de discussie.


Volledig mee eens voor een 6 mbit profiel, alhoewel ze met tussenstappen zakken naar 1Mbit.
20 mbit profiel gaat echter via eigen scarlet netwerk en dan moeten ze Belgacom niet vragen om iets aan de lijn of de centrale te doen.


Scarlet zakt niet met tussenstappen van 6Mbit naar 1Mbit omdat ze voor elke aanpassing bij Belgacom moeten betalen.
Dit probleem heb je niet bij hun ADSL2+ aanbod. Daar passen ze de lijnprofielen zoveel aan als ze zelf willen zonder ook maar 1 euro aan Belgacom te hoeven betalen.
Zoveel klachten heb ik hier ook nog niet zien voorbij komen over hun ADSL20 aanbod.

Geplaatst: 25 apr 2008, 09:23
door proxiboyke
Toen iki belde naar belgacom om zogezegd daar klant te komen.
(Heb vandaag al5 brieven gekregen van belgacom :-D )
Zeiden ze me dat ik probleemloos adsl plus of vdsl kon krijgen aan 17.
Zou ik dan een probleem hebben met one6
zit op minder dan 1km van de centrale zeggen ze bij storingen belgacom.

Geplaatst: 25 apr 2008, 09:46
door fluppie
Proxiboyke,ik zit hier 500 meter v.d. centrale,met het Scarlet abbo one6 en ben zeer tevreden hoor,nog geen moment spijt gehad,alleen de verbruiksmeter heeft het al enkele keren laten afweten.
Spijtig genoeg bij mij nog geen one 20, misschien in de toekomst??

Geplaatst: 25 apr 2008, 09:59
door proxiboyke
welke snelheden haal je met scarlet ?

Geplaatst: 25 apr 2008, 17:27
door liger
proxiboyke schreef:Toen iki belde naar belgacom om zogezegd daar klant te komen.
(Heb vandaag al5 brieven gekregen van belgacom :-D )
Zeiden ze me dat ik probleemloos adsl plus of vdsl kon krijgen aan 17.
Zou ik dan een probleem hebben met one6
zit op minder dan 1km van de centrale zeggen ze bij storingen belgacom.

dan is dxadsl denk ik vordeliger

Geplaatst: 02 jun 2008, 21:37
door Erik
hallo,

Telenet vergeet altijd de klanten die het meeste betalen.... De turbonet klanten dokken €61,32 per maand en die pippos gaan de lagere (en dus goedkopere abbos) eerst nog is meer volume geven.Waar zit de "reden" voor deze rare logica ? pas op ik klaag niet ik kom nauwelijks nog maar in de buurt van die limiet maar die dat het meeste dokken moeten ook het eerste cadeautjes krijgen dat is niet meer dan normaal

Geplaatst: 05 jun 2008, 18:22
door Sunz
Vandaag gebeld naar telenet om antwoord te krijgen waarom sommige mensen deze limietverhoging krijgen en anderen niet. Belde dus als ex- chello klant dat het niet rechtvaardig is dat sommige meer krijgen voor hetzelfde abonnement.
Dreigde ermee op te stappen naar andere isp, hun antwoord , wacht tot augustus, dan wordt de limiet verhoogd naar 24 gig maand. Nog steeds oneerlijk en te weinig in vergelijking met andere providers antwoorde ik. Ik vroeg dus om mijn abonnement op te zeggen, stuurden ze mij naar de opzegdienst waar ik naar 10 minuten de moed opgaf en afhaakte, wss ook een truk om je geld af te troggelen met hun betaalnr.
Dommel here I come !

Geplaatst: 06 jun 2008, 09:12
door ubremoved_539
Sunz schreef:wacht tot augustus, dan wordt de limiet verhoogd naar 24 gig maand.


Twintig zal je bedoelen ?

Sunz schreef:Nog steeds oneerlijk en te weinig in vergelijking met andere providers antwoorde ik.


Zelfs te weinig in vergelijking met andere klanten die wel 42 GB krijgen voor hetzelfde bedrag als jij !

Sunz schreef:Ik vroeg dus om mijn abonnement op te zeggen, stuurden ze mij naar de opzegdienst waar ik naar 10 minuten de moed opgaf en afhaakte, wss ook een truk om je geld af te troggelen met hun betaalnr.


Voor dergelijke dingen bel je toch gewoon naar hun gratis 0800 nummer !

Geplaatst: 06 jun 2008, 14:25
door Petrikske
r2504 schreef:Voor dergelijke dingen bel je toch gewoon naar hun gratis 0800 nummer !
en met een GSM natuurlijk. :wink: