Pagina 6 van 15

Geplaatst: 14 feb 2008, 17:37
door Epo
Daarnet toch wel disconnected.

Geplaatst: 14 feb 2008, 18:17
door dopke
bmantra schreef:
ipv nu, zeg maar al 3 maand...
merken jullie ondertussen al beterschap? Ik hoop in elk geval dat ik deze avond eens via mijn eigen netwerk online kan...


3 maand ? . De oplevering is nog maar pas enkele weken geleden gebeurd. Dat het misschien wat later was kan best zijn , maar dit kon bv te wijten zijn aan leverings problemen bij de toeleveranciers .

En als de problemen werkelijk bij de firmware zou liggen heeft dommel er al helemaal niks mee te maken . Zij kunnen alleen maar hopen dat de leverancier van de apperatuur snel met een oplossing gaat komen .

Geplaatst: 14 feb 2008, 18:21
door bmantra
daarvoor zijn we lang genoeg aan het lijntje gehouden geweest. ik had ff een goeie snelheid, maar tis weer uit met de pret...

Geplaatst: 14 feb 2008, 19:41
door Silver_Rain
op hun site staat de oorzaak.

Geplaatst: 14 feb 2008, 20:22
door baxxie
maar 1 disconnect gehad vandaag,
voor de rest werkt het hier perfect sinds deze morgen

Hier is het terug in orde...

Geplaatst: 14 feb 2008, 21:54
door Leuvenaar
Allee, voor het moment toch.

Ben al een tijdje online zonder disconnects.

Die mannen van Dommel/Alcatel zijn er dus inderdaad aan bezig.

Geven we ze nog wat tijd om te zien hoe het de komende dagen evolueert.

Cheers...

Geplaatst: 14 feb 2008, 22:05
door bmantra
hier werkt het nog langs geen kanten...

Afbeelding

Geplaatst: 14 feb 2008, 22:37
door fieldoxide
Vandaag er tussen 1600 uur en 1630 uur tussenuit gelegen,dhcp renew gedaan en nu daarnet geraakte ik er ook niet op , ook weer moeten renewen,het is aan het beteren maar toch nog niet volledig opgelost.
Blijkbaar in de grafiek heb ik er tussen 1930 uur en nu ook uitgelegen,heb dit pas nu ontdekt aangezien de pc afstond.Hij blijft deze verbinding toch testen zeker ook als je pc afstaat?

Afbeelding
[URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=514&i=screenhunter01feb142235ub6.jpg][IMG]ht

Geplaatst: 14 feb 2008, 23:06
door Epo
Mja, ja en nee. Hangt je PC rechtstreeks aan de modem? Krijgt jouw PC het dus het IP van Dommel? Dan moet je PC inderdaad aanstaan om de smokeping te laten werken.

In mijn geval krijgt mijn Linksys router het Dommel IP, en die staat altijd aan. De linksys router verdeelt het internet onder mijn interne netwerk.

Ik heb vandaag trouwens toch ook disconnectje of 3 gehad, maar het was best wel doenbaar.

Geplaatst: 15 feb 2008, 00:00
door broli
Dommel heeft percies niet veel geluk gehad de laatste tijd :D. Wie heeft tot nu toe eigenlijk de hoogste snelheden met de speedtest behaalt?

Geplaatst: 15 feb 2008, 00:04
door fieldoxide
Epo schreef:Mja, ja en nee. Hangt je PC rechtstreeks aan de modem? Krijgt jouw PC het dus het IP van Dommel? Dan moet je PC inderdaad aanstaan om de smokeping te laten werken.

In mijn geval krijgt mijn Linksys router het Dommel IP, en die staat altijd aan. De linksys router verdeelt het internet onder mijn interne netwerk.

Ik heb vandaag trouwens toch ook disconnectje of 3 gehad, maar het was best wel doenbaar.


Mijn pc hangt rechtstreeks aan mijn modem(via utp kabel ),
wil dat dan zeggen als mijn pc dan niet aanstaat dat ik ook geen smokeping kan laten werken?
Dat betekent dan dat er vandaag alleen problemen waren tussen 1600 en 1630 uur .

Geplaatst: 15 feb 2008, 00:22
door tequila
broli schreef:Dommel heeft percies niet veel geluk gehad de laatste tijd :D. Wie heeft tot nu toe eigenlijk de hoogste snelheden met de speedtest behaalt?


Ik denk dat ik dat ben :-D
15478 / 1827 64% 14-02-2008 13:03 tequila
En als ik mijn eigen systeem mag geloven (en speedtest.net ook) dan zijn de resultaten nog ietsje beter zelfs.

Maar ditch en deej zitten niet ver af :-)

Geplaatst: 15 feb 2008, 00:58
door Epo
fieldoxide schreef:
Epo schreef:Mja, ja en nee. Hangt je PC rechtstreeks aan de modem? Krijgt jouw PC het dus het IP van Dommel? Dan moet je PC inderdaad aanstaan om de smokeping te laten werken.

In mijn geval krijgt mijn Linksys router het Dommel IP, en die staat altijd aan. De linksys router verdeelt het internet onder mijn interne netwerk.

Ik heb vandaag trouwens toch ook disconnectje of 3 gehad, maar het was best wel doenbaar.


Mijn pc hangt rechtstreeks aan mijn modem(via utp kabel ),
wil dat dan zeggen als mijn pc dan niet aanstaat dat ik ook geen smokeping kan laten werken?
Dat betekent dan dat er vandaag alleen problemen waren tussen 1600 en 1630 uur .


Ja.

Je PC krijgt een IP van Dommel, en die smokeping is een programma wat draait op Ditch zijn server. Elke vijf minuten pingt hij jouw IP om te kijken of jouw verbinding actief is, en zoja, hoeveel packetloss er optreedt. Als je PC niet aanstaat dan lukt de ping niet, wat logisch is gezien je PC uitstaat.

Een router is in principe ook gewoon een PCtje, maar eentje die dag en nacht aan staat. Waarom koop je geen (draadloos) routertje? Dat kost hoop en al 60EUR, en je kunt ineens met heel wat meer PC's online. :-) (En de smokeping is duidelijker ;-))

Geplaatst: 15 feb 2008, 01:19
door fieldoxide
Epo schreef:
fieldoxide schreef:
Epo schreef:Mja, ja en nee. Hangt je PC rechtstreeks aan de modem? Krijgt jouw PC het dus het IP van Dommel? Dan moet je PC inderdaad aanstaan om de smokeping te laten werken.

In mijn geval krijgt mijn Linksys router het Dommel IP, en die staat altijd aan. De linksys router verdeelt het internet onder mijn interne netwerk.

Ik heb vandaag trouwens toch ook disconnectje of 3 gehad, maar het was best wel doenbaar.


Mijn pc hangt rechtstreeks aan mijn modem(via utp kabel ),
wil dat dan zeggen als mijn pc dan niet aanstaat dat ik ook geen smokeping kan laten werken?
Dat betekent dan dat er vandaag alleen problemen waren tussen 1600 en 1630 uur .


Ja.

Je PC krijgt een IP van Dommel, en die smokeping is een programma wat draait op Ditch zijn server. Elke vijf minuten pingt hij jouw IP om te kijken of jouw verbinding actief is, en zoja, hoeveel packetloss er optreedt. Als je PC niet aanstaat dan lukt de ping niet, wat logisch is gezien je PC uitstaat.

Een router is in principe ook gewoon een PCtje, maar eentje die dag en nacht aan staat. Waarom koop je geen (draadloos) routertje? Dat kost hoop en al 60EUR, en je kunt ineens met heel wat meer PC's online. :-) (En de smokeping is duidelijker ;-))


Ik heb een modem/router nml de D-LINK DSL-2740B , ik gebruik deze voor mijn xbox 360, voor xbox live(wireless) , mijn pc is aangesloten via een utp op de modem/router , mijn pc staat vlak waar de telefoonaansluiting staat ,ik heb wel geen draadloze netwerkkaart in mijn pc steken,dus dat zou ik mij dan ook nog moeten aanschaffen .
Of is het dan toch mogelijk om continue te pingen?

Geplaatst: 15 feb 2008, 01:48
door crapiecorn
fieldoxide schreef:
Epo schreef:
fieldoxide schreef:
Epo schreef:Mja, ja en nee. Hangt je PC rechtstreeks aan de modem? Krijgt jouw PC het dus het IP van Dommel? Dan moet je PC inderdaad aanstaan om de smokeping te laten werken.

In mijn geval krijgt mijn Linksys router het Dommel IP, en die staat altijd aan. De linksys router verdeelt het internet onder mijn interne netwerk.

Ik heb vandaag trouwens toch ook disconnectje of 3 gehad, maar het was best wel doenbaar.


Mijn pc hangt rechtstreeks aan mijn modem(via utp kabel ),
wil dat dan zeggen als mijn pc dan niet aanstaat dat ik ook geen smokeping kan laten werken?
Dat betekent dan dat er vandaag alleen problemen waren tussen 1600 en 1630 uur .


Ja.

Je PC krijgt een IP van Dommel, en die smokeping is een programma wat draait op Ditch zijn server. Elke vijf minuten pingt hij jouw IP om te kijken of jouw verbinding actief is, en zoja, hoeveel packetloss er optreedt. Als je PC niet aanstaat dan lukt de ping niet, wat logisch is gezien je PC uitstaat.

Een router is in principe ook gewoon een PCtje, maar eentje die dag en nacht aan staat. Waarom koop je geen (draadloos) routertje? Dat kost hoop en al 60EUR, en je kunt ineens met heel wat meer PC's online. :-) (En de smokeping is duidelijker ;-))


Ik heb een modem/router nml de D-LINK DSL-2740B , ik gebruik deze voor mijn xbox 360, voor xbox live(wireless) , mijn pc is aangesloten via een utp op de modem/router , mijn pc staat vlak waar de telefoonaansluiting staat ,ik heb wel geen draadloze netwerkkaart in mijn pc steken,dus dat zou ik mij dan ook nog moeten aanschaffen .
Of is het dan toch mogelijk om continue te pingen?

Gewoon router laten opstaan. Zoals al gezegd houdt deze je wan ip addres.

Geplaatst: 15 feb 2008, 09:06
door fieldoxide
Die blijft heel de tijd opstaan,
vanmorgen toch weer een dhcp renew moeten doen om on line te geraken?
wel nog geen disconnects,zal blijkbaar toch nog niet volledig opgelost zijn,voor de rest vannacht iets binnengehaald via de nieuwsgroepen en dat is goed gegaan,dus enkel die dhcp moet nog opgelost geraken.

Geplaatst: 15 feb 2008, 09:11
door jollito
fieldoxide schreef:Die blijft heel de tijd opstaan,
vanmorgen toch weer een dhcp renew moeten doen om on line te geraken?
wel nog geen disconnects,zal blijkbaar toch nog niet volledig opgelost zijn,voor de rest vannacht iets binnengehaald via de nieuwsgroepen en dat is goed gegaan,dus enkel die dhcp moet nog opgelost geraken.



Bij mij heel de nacht stabiel, eindelijk. Wel maar tegen 6MB tegenover 12MB verleden week toen ik aangesloten werd (via speedtest.nl). Ik wacht nog een weekend, dan klagen over snelheid. Stabiele connectie is voorlopig het belangrijkste.

Geplaatst: 15 feb 2008, 10:04
door Epo
Afbeelding

Rare grafiek voor deze nacht. Ik moest dus renewen deze morgen.

Geplaatst: 15 feb 2008, 11:33
door fieldoxide
Dit is de grafiek voor vandaag al, vind toch dat deze ook een vreemde curve vertoont ?
Wat denken julli hier over ? :?
Afbeelding

Geplaatst: 15 feb 2008, 11:40
door Epo
Dat ziet er niet zo geweldig goed uit eerlijk gezegd, maar ik kan niet met 100% zekerheid zeggen of de oorzaak daarvan bij Dommel ligt.

Vanaf 9u is er ineens heel wat activiteit op de lijn. Dat je ping (in aantal ms) dan omhoog gaat is absoluut niet erg. Die donkere lijnen duiden gewoon op het feit dat je lijn op dat moment gebruikt wordt.

Erger zijn de verandering van kleur van groen naar blauw/paars. Daar is je lijn wel actief, maar treedt packetloss op, kijk maar naar de legende. Tussen 10u en 10.30u treedt er constant een packetloss van 50% op. De bedoeling van een goede lijn is dat die lijn ononderbroken groen is.

Geplaatst: 15 feb 2008, 11:48
door fieldoxide
Epo schreef:Dat ziet er niet zo geweldig goed uit eerlijk gezegd, maar ik kan niet met 100% zekerheid zeggen of de oorzaak daarvan bij Dommel ligt.

Vanaf 9u is er ineens heel wat activiteit op de lijn. Dat je ping (in aantal ms) dan omhoog gaat is absoluut niet erg. Die donkere lijnen duiden gewoon op het feit dat je lijn op dat moment gebruikt wordt.

Erger zijn de verandering van kleur van groen naar blauw/paars. Daar is je lijn wel actief, maar treedt packetloss op, kijk maar naar de legende. Tussen 10u en 10.30u treedt er constant een packetloss van 50% op. De bedoeling van een goede lijn is dat die lijn ononderbroken groen is.


Die activiteit op mijn lijn tussen 0900 uur en 0930 uur is normaal aangezien ik dan eventjes aan het downloaden was op de dommel nieuwsservers,heb nu ook regelmatig nog last van disconnects maar weet eerlijk gezegd ook niet waar ik het probleem moet zoeken,ga het in ieder geval de komende dagen nog een kans geven , misschien zijn ze bij dommel nog volop aan het testen met die patch van alcatel,als het echt niet betert dan zal ik nogmaals kontakt opnemen met dommel.

Geplaatst: 15 feb 2008, 11:52
door devilkin
Op de crm:

dommel schreef:subject: disconnects on cityconnect-accounts
recently we have discovered a bug in the alcatel dslam-firmware causing random dhcp-disconnects under heavy load. this can impact all users on a cityconnect account. we have contacted alcatel regarding this matter, they have reproduced the problem and are working on a firmware patch. we expect a solution from them in this issue within the next 48-hours. we apologise for any inconveniences caused.

--------

recent hebben we een bug vastgesteld in de alcatel dslam-firmware dewelke random dhcp-disconnects veroorzaakt op onze cityconnect accounts onder zware belasting. we hebben alcatel hierover gecontacteerd, dewelke het probleem hebben gereproduceerd. we verwachten een oplossing voor deze problemen binnen de 48 uur in de vorm van een firmwarepatch. hierbij wensen we ons te verontschuldigen voor de veroorzaakte hinder.

Geplaatst: 15 feb 2008, 11:54
door ubremoved_983
devilkin schreef:Op de crm:


Oud nieuws ... :P

Geplaatst: 15 feb 2008, 12:03
door fieldoxide
Zou die software upgrade van alcatel al volledig afgerond zijn en voldoende getest?
Volgens mij zullen ze wel een aankondiging maken zeker op het crm als alles volledig in orde is gebracht, want nu weten we ook nog niets ,het vervelende is dat bij vele mensen de lijn nog niet optimaal is en blijft .

Geplaatst: 15 feb 2008, 12:15
door Draco888
Mjah, kinderziektes van een "nieuwe" technologie he (op de Belgische markt).
De huidige Cityconnect klanten zijn er vet mee, maar alles wat ze nu meemaken zal er hopelijk toe leiden dat het in nieuwe gebieden veel vlotter zal gaan.

Geplaatst: 15 feb 2008, 12:26
door SePP

Code: Selecteer alles

* February 13 - 2008 - 12:37 AMposted by: [dommel.com servicecenter]
subject: disconnects on cityconnect-accounts
recently we have discovered a bug in the alcatel dslam-firmware causing random dhcp-disconnects under heavy load. this can impact all users on a cityconnect account. we have contacted alcatel regarding this matter, they have reproduced the problem and are working on a firmware patch. we expect a solution from them in this issue within the next 48-hours. we apologise for any inconveniences caused.


Dat wil dus zeggen dat we binnen dit en 10 minuutjes een oplossing gaan krijgen? Bij mij werkt het langs geen kanten .

Geplaatst: 15 feb 2008, 12:28
door tequila
Euhm dat is 12:37AM, dus dan zou die oplossing er al moeten geweest zijn.
Bij mij merk ik niks meer van de problemen, alles werkt hier naar behoren voor zover ik kan zien.

Geplaatst: 15 feb 2008, 13:14
door SePP
Kan je de modem eigenlijk instellen op routed PPP ? Want tot nu toe werkte enkel bridge bij mij?

Tnx

Geplaatst: 15 feb 2008, 13:25
door Marie-Anne
Want tot nu toe werkte enkel bridge bij mij?


Idem bij mij :-(

Spijtig genoeg kan ik in Bridge mode maar met een computer tegelijk op het net :eek:

Zodra ik DHCP inschakel (D-Link DSL-G624T Router) geeft m'n router (nog) wel "internet online" maar er is geen webpagina opvraagbaar :eek:

Voorheen (Dynamic IP address + DHCP) wel werkte alles wel perfect :-D

Geplaatst: 15 feb 2008, 13:37
door Woofie555
Bij mij staat de router op MAC encapsulated routing,
heb die philips-modem van Belgacom.
Nog geen enkele disconnect gehad sinds woensdagmiddag.

Geplaatst: 15 feb 2008, 13:42
door tequila
Dat klinkt een beetje zoals het bij het geval was. Ik ben geen expert dus wacht eerst af wat anderen zeggen over hetgeen ik post :-)

Ik heb in de router het MAC adres van de computer waar ik mee online kon gekloond. De modem denkt dus nu dat die computer aan de modem hangt omdat de router hetzelfde MAC adres heeft.
Bij Chello was dit ook zo, maar dan moest je de provisioning doorlopen om het nieuwe MAC adres van je netwerkkaart of router kenbaar te maken.

Geplaatst: 15 feb 2008, 14:10
door SePP
Maar als ik het goed begrijp is het nog niet mogelijk de speedtouch aan je router te hangen om zo meerdere pc's online te zetten?

Want enkel bridge werkt. Dus dit gaan ze nog in orde maken hoop ik??

Geplaatst: 15 feb 2008, 14:11
door ubremoved_983
SePP schreef:Maar als ik het goed begrijp is het nog niet mogelijk de speedtouch aan je router te hangen om zo meerdere pc's online te zetten?

Want enkel bridge werkt. Dus dit gaan ze nog in orde maken hoop ik??


Hier hangt de speedtouch in bridge aan mijn router ... werkt perfect :)

Geplaatst: 15 feb 2008, 14:20
door SePP
Hoe heb je de WAN instellingen van je router dan geconfigureerd?

tnx!

Geplaatst: 15 feb 2008, 14:22
door ubremoved_983
SePP schreef:Hoe heb je de WAN instellingen van je router dan geconfigureerd?

tnx!


Hetzelfde als toen ik die op telenet gebruikte, DHCP dus :) ( geen pppoe of andere toestanden ... ).

Geplaatst: 15 feb 2008, 14:26
door SePP
Dus :

Dynamic IP address

Moet je iets instellen bij MAC address, dns address ofzo dan?

J

Geplaatst: 15 feb 2008, 14:28
door ubremoved_983
SePP schreef:Dus :

Dynamic IP address

Moet je iets instellen bij MAC address, dns address ofzo dan?

J


Daar heb ik niets ingesteld.

Het enige wat ik nog gedaan heb voor ik men router heb aangesloten is de speedtouch herstart :)

Geplaatst: 15 feb 2008, 14:29
door SePP
Ok tnx !!

Geplaatst: 15 feb 2008, 15:19
door Marie-Anne
@Plons (ditCh),

Heb je een router met WLAN ingang waar de speedtouch aanhangt?

Bij mij werkt het (spijtig genoeg) niet als ik de Speedtouch aan m'n D-Link DSL-G624T (Zonder WLAN ingang) hang.

Voor de mega BUG werkte alles wel correct :-D

Als ik nu met een tweede P(l)eeCee wired aan de router, het net opwil (automatisch IP adres verkrijgen) kan kom ik niet verder dan:

169.254.6.257
255.255.0.0

Volgens Dommel support, is de enige oplossing een nieuwe WiFi Router kopen met WLAN ingang :eek: waar de Speedtouch ingeprikt wordt.

Ook de door Dommel geleverde Speedtouch WiFi routers schijnen niet met meerdere P(l)eeCee's te werken (Bridge mode).

Iemand :idea:

Geplaatst: 15 feb 2008, 15:23
door ubremoved_983
ik denk dat je WAN poort bedoelt :)

Ja mijn router heeft een WAN poort waar de speedtouch op hangt, en deze krijgt automatisch het IP van de speedtoch. Een DHCP server draait op de router en daar krijgen al mijn pc's een ip van. Wifi doe ik via aparte AP's die in mijn huis staan. IP krijgen ze ook via de router.