Pagina 6 van 12

Geplaatst: 26 jan 2008, 13:59
door bmattijs
nu loopt het hier ook goed:

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 5065 kbit/s or 633 kbyte/s
- Upload speed : 533 kbit/s or 67 kbyte/s
Sat Jan 26 2008 at 13:59:59 UTC+0100


Het is pas vanaf 's avonds dat het catastrofaal wordt.

Geplaatst: 02 feb 2008, 10:30
door Avenger 2.0
bmattijs schreef: Het is pas vanaf 's avonds dat het catastrofaal wordt.
Hier nu ook. Het verspreid zich als een ziekte...

Geplaatst: 02 feb 2008, 20:09
door Draco888
Tjah is een tijdje aan de gang he als ge de EDPnet en Scarlet topics volgt. Scarlet (hun netwerk) kampt duidelijk met capaciteitsproblemen lijkt het.
Ik hoop maar dat het geen teken aan de wand is . . . of misschien, wel, misschien als ze door KPN zouden overgenomen worden..

Geplaatst: 04 feb 2008, 18:56
door nogChoco
pfff hier is't momenteel al een half uurtje aan 500kbps :roll: Waarschijnlijk slechts een storing, aangezien ik normaal 5250 haal.

EDIT: en zodra ik hier gepost heb, begint het zich te herstellen :-o

Geplaatst: 05 feb 2008, 03:14
door liger
heeft tussen 11 pm en 2am uitgelegen hier

Geplaatst: 05 feb 2008, 11:42
door cavecat
idem hier

Geplaatst: 05 feb 2008, 12:19
door bmattijs
Draco888 schreef:Tjah is een tijdje aan de gang he als ge de EDPnet en Scarlet topics volgt. Scarlet (hun netwerk) kampt duidelijk met capaciteitsproblemen lijkt het.
Ik hoop maar dat het geen teken aan de wand is . . . of misschien, wel, misschien als ze door KPN zouden overgenomen worden..
Ik kreeg onlangs zo'n telepersoon van Scarlet aan de lijn of ik niet geïnteresseerd was in hun product. Ik antwoord dat ik al op hun netwerk zit via Edpnet en niet tevreden hierover was en ze mij aldus geen beter product konden garanderen, waarop deze stomverbaasd uit de lucht kwam vallen, zijn collega's aansprak en mij duidelijk maakte dat dit niet klopte.

Bewijst de intelligentie van de Scarlet helpdesk ...

Geplaatst: 06 feb 2008, 01:44
door Draco888
Ben gisteren gecontacteerd geweest voor een enquete van Telenet/Prime over Prime (tevredenheid). Kwamen ze ff af met waar hebt u telefonie bij?
Ik:Belgacom,
OK en Internet? ADSL, Telenet, kabel?
Ik: ADSL
Ah en is dat een gewoon of een light abo?
Ik: Err hoe bedoelt u?
Belgacom Go, Time of Plus?
Ik: Geen van de bovenstaande, zit bij Dommel.
Hoe?
Ik: Dommel
Hoe?
Ik: . . . zoals de hond van Semafoor, en een riviertje in Limburg.

Ik had de indruk dat ze dacht dat ik er mee aant lachen was. Zijn trouwens heel wat medewerkers van de grote providers die de kleine ni eens kennen, ook al zitten ze op hun netwerk.

Geplaatst: 06 feb 2008, 16:26
door cavecat
Dat zijn waarschijnlijk gewoon ingehuurde tijdelijke krachten ...
Misschien is die gehele enquête geheel ge-outsourced naar een extern callcenter , dat gebeurt wel meer.
Die mensen die je daar krijgt kennen dan ook niet meer van de materie dan er op hun scherm staat.

Geplaatst: 08 feb 2008, 09:44
door Insom
cavecat schreef:Dat zijn waarschijnlijk gewoon ingehuurde tijdelijke krachten ...
Misschien is die gehele enquête geheel ge-outsourced naar een extern callcenter , dat gebeurt wel meer.
Die mensen die je daar krijgt kennen dan ook niet meer van de materie dan er op hun scherm staat.
Je denkt toch niet dat daar allemaal telecomexperten zitten eh? :?
Dommel, EDPnet, E-leven, Evo, ... zijn allemaal nog onbekenden in de ogen van ex-collega's bij Belgacom. Momenteel krijgen ze opleidingen om correct een vergelijking op te maken met... Telenet. Van andere operatoren spreekt men niet hoor.
Ik: Geen van de bovenstaande, zit bij Dommel.
Hoe?
Ik: Dommel
Hoe?
Ik: . . . zoals de hond van Semafoor, en een riviertje in Limburg.
Geweldig!!! :lol:

Geplaatst: 13 feb 2008, 14:09
door mr. green
Ook al een hele tijd snelheidsproblemen hier (regio Gent). Een tijdje geleden ook heel veel disconnects gehad, een ticket geopend en dit kreeg ik terug met de opmerking dat het aan mijn binnenbekabeling lag :

Synchro measurement result for circuit ***************

SynchroState synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 6144 Kbps
UpstreamBitRate 640 Kbps
DownstreamNoiseMargin 22 dB
UpstreamNoiseMargin 16 dB
DownstreamAttenuation 16 dB
UpstreamAttenuation 7 dB

4TEL measurement result for circuit **************

DiagnosticMessage TESTED_OK
CableLength 990 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 5 MOHMS
BA_Insulation 6 MOHMS

AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 80 nF
BE_Capacitance 80 nF
AB_Capacitance 263 nF
BA_Capacitance 263 nF

CableCapacitance 44 nF
MutualCapacitance 399 nF

Is er iets mis met die AB-waarden ?

Geplaatst: 13 feb 2008, 19:21
door Joris84
"Insulation waarden" hoger dan 1Mohm zijn ok.

Geplaatst: 17 feb 2008, 16:43
door ruben
nog mensen die dit weekend problemen hebben ?

kgeraak sinds gistermiddag niet hoger dan smallbandsnelheden...

Code: Selecteer alles

Your DOWNLOAD Speed:
218 kbps or 27 KB/sec
  	 
an efficiency of ~4%

up
Your UPLOAD Speed:
513 kbps or 64 KB/sec 
voor alle duidelijkheid : ik zit dus niet op smallband

*edit*

nu (18/02 om 01:09) is het weer (behalve de upload speeds dan) ok :

Code: Selecteer alles

Your DOWNLOAD Speed:
4649 kbps or 581 KB/sec
  	 
an efficiency of ~77%

up
Your UPLOAD Speed:
328 kbps or 41 KB/sec 

Geplaatst: 25 feb 2008, 19:43
door SpoBo
Buitenlandse sites gaan hier ook serieus traag .... not amused. Sommige sites weigeren zelfs open te gaan.

Geplaatst: 25 feb 2008, 19:58
door Fluppeke
Scarlet hier en ook hier slepen de problemen al maanden aan.

Op dit moment kan ik zelfs geen livestream van 64kbit/s binnentrekken op een deftige manier (laat staan een 128kbits)
EN mijn favo programma op [spam mode on:] TrendyFM.be[/] is bezig :)

Geplaatst: 28 feb 2008, 20:52
door Waterboy
Ik heb een 6Mbit lijn en al maanden problemen van 17u tot 22uur .
Op dit moment haal ik volgende snelheden.

Your DOWNLOAD Speed:
976 kbps or 122 KB/sec

an efficiency of ~16%

up
Your UPLOAD Speed:
527 kbps or 66 KB/sec

Geplaatst: 29 feb 2008, 21:17
door Bart
wtf is er momenteel bij Edpnet aan de hand? Ik raak gewoonweg niet meer online (zit nu op het net via een analoog inbel config van hoe we het 10 jaar geleden deden :-/). Vorig weekend was het nog traag, nu raak ik niet meer online.

Mijn modem kan met moeite de lijn syncen. Dsl status verandert van negociating, naar connecting. En als hij geconnect raakt dan zou ik zogezegd 1120 kpbs halen (terwijl ik vast gecapt zit op 2Mbit), maar in de logs volgende vreemde boodschap:

...
using interface ppp0
connect ppp0 - nas0
couldn't increase mtu to 1500
couldn't increase mru to 1500
lcp is allowed to come up
couldn't increase mru to 1500
remote message: Login failed
chap authentication failed
lcp down

Het ziet er sterk uit dat er iets fout is met mijn account, maar het straffe van heel de zaak is, dat toen ik de HD van edpnet wilde bellen, ik de boodschap kreeg dat geen enkele van hun medewerkers bereikbaar was. En dat verschillende keren tussen 17:30 tot 20u00.

Het gaat van kwaad naar erger bij edpnet. Mijn buurman zit bij een andere adslprovider en die heeft geen enkele last van storingen. Het is die provider die ook digitale tv in zijn pakket heeft...

nog info, de keren dat ik geconnecteert raak:

downstream rate 1120 kbps
upstream rate 382 kbps
downstream margin meestal op 20 db - soms op 3 db of hoger, daarna disconnect
upstream margin 22 db
downstream line attenuation 54 db
upstream line attenuation 14,5 db

Geplaatst: 02 maa 2008, 00:36
door liger
Bart schreef:wtf is er momenteel bij Edpnet aan de hand? Ik raak gewoonweg niet meer online (zit nu op het net via een analoog inbel config van hoe we het 10 jaar geleden deden :-/). Vorig weekend was het nog traag, nu raak ik niet meer online.

Mijn modem kan met moeite de lijn syncen. Dsl status verandert van negociating, naar connecting. En als hij geconnect raakt dan zou ik zogezegd 1120 kpbs halen (terwijl ik vast gecapt zit op 2Mbit), maar in de logs volgende vreemde boodschap:

...
using interface ppp0
connect ppp0 - nas0
couldn't increase mtu to 1500
couldn't increase mru to 1500
lcp is allowed to come up
couldn't increase mru to 1500
remote message: Login failed
chap authentication failed
lcp down

Het ziet er sterk uit dat er iets fout is met mijn account, maar het straffe van heel de zaak is, dat toen ik de HD van edpnet wilde bellen, ik de boodschap kreeg dat geen enkele van hun medewerkers bereikbaar was. En dat verschillende keren tussen 17:30 tot 20u00.

Het gaat van kwaad naar erger bij edpnet. Mijn buurman zit bij een andere adslprovider en die heeft geen enkele last van storingen. Het is die provider die ook digitale tv in zijn pakket heeft...

nog info, de keren dat ik geconnecteert raak:

downstream rate 1120 kbps
upstream rate 382 kbps
downstream margin meestal op 20 db - soms op 3 db of hoger, daarna disconnect
upstream margin 22 db
downstream line attenuation 54 db
upstream line attenuation 14,5 db
zet uw MTU is op 1492

Geplaatst: 02 maa 2008, 16:11
door bmattijs
lijkt me sterk dat de mtu waarde de problemen gaan verhelpen. Edpnet levert momenteel aan mij en blijkbaar meerdere anderen geen kwalitatief product. Daartegen kan je natuurlijk opwerpen of we niet te verwend zijn geraakt. Maar dat denk ik niet, als je es kijkt naar hoe het hier ooit was en waar we heden ten dage staan. Dan vergelijk ik nog niet met het buitenland (in casu onze noorderburen), dan is het al helemaal huilen met de pet op.

Wat ik me afvraag is of het account "edpnet staff" nog wel actief gebruikt wordt. Vroeger zag ik hier regelmatig interventies van hun kant uit, tegenwoordig zijn deze echter drastisch geminimaliseerd.

Geplaatst: 02 maa 2008, 16:51
door AnD
Dit doet me zowat denken aan de tijd met adsl2fit.

Een familielid van me heeft ook edpnet en die heb ik nog niet horen klagen.

Geplaatst: 02 maa 2008, 20:26
door Waterboy
bmattijs schreef: Wat ik me afvraag is of het account "edpnet staff" nog wel actief gebruikt wordt. Vroeger zag ik hier regelmatig interventies van hun kant uit, tegenwoordig zijn deze echter drastisch geminimaliseerd.
Die durven zich hier niet meer laten zien.

Geplaatst: 02 maa 2008, 21:02
door liger
bmattijs schreef:lijkt me sterk dat de mtu waarde de problemen gaan verhelpen. Edpnet levert momenteel aan mij en blijkbaar meerdere anderen geen kwalitatief product. Daartegen kan je natuurlijk opwerpen of we niet te verwend zijn geraakt. Maar dat denk ik niet, als je es kijkt naar hoe het hier ooit was en waar we heden ten dage staan. Dan vergelijk ik nog niet met het buitenland (in casu onze noorderburen), dan is het al helemaal huilen met de pet op.

Wat ik me afvraag is of het account "edpnet staff" nog wel actief gebruikt wordt. Vroeger zag ik hier regelmatig interventies van hun kant uit, tegenwoordig zijn deze echter drastisch geminimaliseerd.
mtu kan wel degelijk de oorzaak zijn bij adsl als het hoger dan 1492 staat
+
hij zegt zelf dat zijn down margin gaat tot 3db...

Geplaatst: 03 maa 2008, 11:09
door Bart
Ik hoef mijn MTU helemaal niet te veranderen, tot vorige week werkte alles nog "perfect" met defzelfde settings. Dus waarom nu niet? Ik zal nog even moeten afwachten totdat Edpnet mij een oplossing kan geven.

Maar het is een tip die ik straks eens kan proberen.

Geplaatst: 03 maa 2008, 14:45
door FlashBlue
Waterboy schreef:
Die durven zich hier niet meer laten zien.
Niet vergeten dat dit gewoon een forum is, dat die account registreren en gebruiken pure goodwill is, en geen replacement is voor de helpdesk ...

SPOC (single point of contact) hoort nog altijd de helpdesk te zijn, en niet dit forum ...

Geplaatst: 03 maa 2008, 18:29
door Bart
Om verder te gaan, het probleem lijkt van de baan, waarbij ik EDPnet dank voor de genomen acties, Graag had ik geweten wat feitelijk het probleem is/was, hierbij nog wat extra info:

Hieronder de log van mijn modem bij de probleemstelling, vooral het deel bij de CHAP authenticatie intrigeert mij. Wat gebeurt er dan juist? En op welke manier kan dit fout gaan? is dit hardware/software? Storing op de centrale? Overbelasting vh netwerk? (vele vragen :-D - ik hoop dat EDPNet het vindt, want zo om de maand lig ik er voor een paar dagen uit, en dat is bijzonder lastig als ik van thuis uit wil werken...)

Sun, 2002-09-08 14:42:06 - Initialize LCP.
Sun, 2002-09-08 14:42:06 - Plugin pppoe loaded.
Sun, 2002-09-08 14:42:06 - PPPoE Plugin Initialized
Sun, 2002-09-08 14:42:06 - Plugin pppoe called.
Sun, 2002-09-08 14:42:06 - pppd 2.4.1 started by root, uid 0
Sun, 2002-09-08 14:42:06 - setting line discipline hook
Sun, 2002-09-08 14:42:06 - Sending PADI
Sun, 2002-09-08 14:42:06 - HOST_UNIQ successful match
Sun, 2002-09-08 14:42:06 - Got connection: bd31
Sun, 2002-09-08 14:42:06 - Connecting PPPoE socket: 00:02:3b:02:67:d5 31bd nas0 0x1000d388
Sun, 2002-09-08 14:42:06 - using channel 15
Sun, 2002-09-08 14:42:06 - Using interface ppp0
Sun, 2002-09-08 14:42:06 - Connect: ppp0 <--> nas0
Sun, 2002-09-08 14:42:06 - Couldn't increase MTU to 1500.
Sun, 2002-09-08 14:42:06 - Couldn't increase MRU to 1500
Sun, 2002-09-08 14:42:06 - LCP is allowed to come up.
Sun, 2002-09-08 14:42:07 - Couldn't increase MRU to 1500
Sun, 2002-09-08 14:42:07 - Remote message: Login failed
Sun, 2002-09-08 14:42:07 - CHAP authentication failed
Sun, 2002-09-08 14:42:07 - Couldn't increase MTU to 1500.
Sun, 2002-09-08 14:42:07 - Couldn't increase MRU to 1500
Sun, 2002-09-08 14:42:07 - LCP down.
Sun, 2002-09-08 14:42:13 - This terminate is called from lcp_finished()
Sun, 2002-09-08 14:42:13 - Connection terminated.
Sun, 2002-09-08 14:42:13 - Doing disconnect
Sun, 2002-09-08 14:42:13 - Exit.

En dit is hoe hij het nu doet. Er is in de tussentijd geen instelling aan de modem veranderd, of aanpassingen aan de hardware en kabels gebeurd:

Sun, 2002-09-08 14:00:22 - Upnp Log: UPNP ACTION: upnpd starting up
Sun, 2002-09-08 14:00:41 - Initialize LCP.
Sun, 2002-09-08 14:00:41 - Plugin pppoe loaded.
Sun, 2002-09-08 14:00:41 - PPPoE Plugin Initialized
Sun, 2002-09-08 14:00:41 - Plugin pppoe called.
Sun, 2002-09-08 14:00:41 - pppd 2.4.1 started by root, uid 0
Sun, 2002-09-08 14:00:41 - setting line discipline hook
Sun, 2002-09-08 14:00:41 - Sending PADI
Sun, 2002-09-08 14:00:41 - HOST_UNIQ successful match
Sun, 2002-09-08 14:00:42 - Got connection: 1eab
Sun, 2002-09-08 14:00:42 - Connecting PPPoE socket: 00:30:88:01:44:a4 ab1e nas0 0x1000d388
Sun, 2002-09-08 14:00:42 - using channel 1
Sun, 2002-09-08 14:00:42 - Using interface ppp0
Sun, 2002-09-08 14:00:42 - Connect: ppp0 <--> nas0
Sun, 2002-09-08 14:00:42 - Couldn't increase MTU to 1500.
Sun, 2002-09-08 14:00:42 - Couldn't increase MRU to 1500
Sun, 2002-09-08 14:00:42 - LCP is allowed to come up.
Sun, 2002-09-08 14:00:42 - Couldn't increase MRU to 1500
Sun, 2002-09-08 14:00:42 - Remote message: CHAP authentication success, unit 14433
Sun, 2002-09-08 14:00:42 - CHAP authentication success
Sun, 2002-09-08 14:00:42 - local IP address 213.enzoverder
Sun, 2002-09-08 14:00:42 - remote IP address 213.enzoverder
Sun, 2002-09-08 14:00:42 - primary DNS address 212.enzoverder
Sun, 2002-09-08 14:00:42 - secondary DNS address 212.enzoverder
Sun, 2002-09-08 14:00:42 - run_program(/etc/ppp/ip-up)
Sun, 2002-09-08 14:00:42 - record_child
Sun, 2002-09-08 14:00:42 - record_child,pid=193
Sun, 2002-09-08 14:00:42 - return pid=193
Sun, 2002-09-08 14:00:51 - chld,got_sigchld=1
Sun, 2002-09-08 14:00:51 - reap_kids,waitfor=0
Sun, 2002-09-08 14:00:51 - reap_kids:pid=193
Sun, 2002-09-08 14:01:13 - Send out NTP request to ntp.nasa.gov
Mon, 2008-03-03 18:06:49 - Receive NTP Reply from ntp.nasa.gov

===

DSL Connection Help...
DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: T1.413
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 2048 kbps
Upstream Rate: 512 kbps
Downstream Margin: 11 db
Upstream Margin: 18 db
Downstream Line Attenuation: 54 db
Upstream Line Attenuation: 14.5 db
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0


--------------------------------------------------------------------------------

PVC Connection
Encapsulation: RFC 2516 PPPoE
Multiplexing: LLC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Enable
VPI: 8
VCI: 35
Enable: Yes
PVC Status: Up

===

Gateway Information Help...
Firmware Version: 1.00.09
MAC Address: 00:18:yeahright
Current Time: 2008-03-03 18:12:21

Internet Connection
Login Type RFC 2516 PPPoE
Interface: Up
IP Address: 213.enzoverder
Subnet Mask: 255.255.255.255
Default Gateway: 213.enzoverder
DNS1: 212.enzoverder
DNS2: 212.enzoverder
DNS3:
WINS:

hier hetzelfde

Geplaatst: 03 maa 2008, 18:34
door ldegheest
SpoBo schreef:Buitenlandse sites gaan hier ook serieus traag .... not amused. Sommige sites weigeren zelfs open te gaan.

Geplaatst: 03 maa 2008, 22:27
door cavecat
Grmbl ... mijn ticket van begin januari had een follow up datum van 2/01 ... 1 Februari I Guess ?

op 5/2 stuurt voegt ondergetekende een stuk toe aan het ticket met de vraag "beste EDPnet , is er al info ?"
... ticket gaat in Todo ... Dag nadien staat het terug in FollowUp

Eergisteren (1/3 !) doe ik opnieuw hetzelfde ... vandaag staat het terug in FollowUp ondanks dat ik uitdrukkelijk vraag of er nieuws is.

Ik heb die lijn nodig om te wérken , niet om een paar films binnen te halen ofzo.
Aan 20 kb/sec is mijn VPN verbinding niet echt veel meer waard ...

Nu een knaller van een message eropgezet ... Ze kunnen toch tenminste 2 woorden uitleg geven ... dit lijkt op een denial operatie.

Nog tot 1/7 , dan kan ik Dommel binnenhalen... maar een 4mbit lijn maar wél een die de volle snelheid haalt.

Mijn abo is gestart vorig jaar op 27/6 ... en in Augustus had ik al snelheden die eerder verwant waren met m'n tijd bij planetinternet in de 56k periode dan met zogenaamd breedband internet.

Geplaatst: 05 maa 2008, 00:25
door fred_be9300
cavecat schreef:Grmbl ... mijn ticket van begin januari had een follow up datum van 2/01 ... 1 Februari I Guess ?
hmmm, FWIW, ik heb krak hetzelfde voor... eind januari een ticket gemaakt over trage piekuur snelheden. Na een dagje in follow-up gegaan met een omschrijving "VPC 02/01 ..." en wat technische meting resultaten.

Sindsdien vraag ik elke week of er nieuws is, en wat die omschrijving betekent in mensentaal. Maar er komt geen piep meer uit. Absoluut nihil.

Voor de rest ben/was ik tevreden van EDPnet, maar dit vind ik maar vreemd.

Geplaatst: 05 maa 2008, 04:55
door liger
fred_be9300 schreef:
cavecat schreef:Grmbl ... mijn ticket van begin januari had een follow up datum van 2/01 ... 1 Februari I Guess ?
hmmm, FWIW, ik heb krak hetzelfde voor... eind januari een ticket gemaakt over trage piekuur snelheden. Na een dagje in follow-up gegaan met een omschrijving "VPC 02/01 ..." en wat technische meting resultaten.

Sindsdien vraag ik elke week of er nieuws is, en wat die omschrijving betekent in mensentaal. Maar er komt geen piep meer uit. Absoluut nihil.

Voor de rest ben/was ik tevreden van EDPnet, maar dit vind ik maar vreemd.
als ik me niet vergis betekent het dat ze nog zullen antwoorden
je moet w8en op hun reactie

Geplaatst: 05 maa 2008, 14:37
door zirou
Ik had de laatste tijd ook vaak een trage verbinding.... en met downloaden kwam ik nooit boven de 300.

Nu ben ik bij Dommel en haal ik 360.... vreemd.... had EDP dat nooit kunnen doen? En dat de problemen zolang open blijven staan...pffff :-(

En tot nu toe heb ik geen last meer van traag internet.....

Geplaatst: 05 maa 2008, 15:33
door Fluppeke
Zoals gezegd zal het allemaal bij scarlet liggen ... denk dat edpnet er weinig aan kan doen.
Kan ook enigszins hun reactie verklaren waarom ze bij edpnet blij zijn dat scarlet is onvergenomen door belgacom...

Geplaatst: 05 maa 2008, 18:33
door cavecat
Maar ze zouden het toch tenminste kunnen zeggen ..

2 lijnen tekst in het ticket in de trant van "Beste klant , helaas hebben we nog geen info" is wel het minimum qua beleefdheid vind ik.

Geplaatst: 19 maa 2008, 18:43
door RedClaws
Is er geen minimum snelheid die EDPNet zou moeten leveren?

Dit is wel echt niet aanvaardbaar:
http://users.skynet.be/fa100155/snelheidstest.JPG

6Mpbs men reet, 26kbps ja! En dit was niet zomaar 1 voorvalletje.

En wat wil dit nu eigenlijk zeggen? Elke keer ik een ticket maak krijg ik dit terug.

Synchro measurement result for circuit 100781007254

SynchroState synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 6144.0 Kbps
UpstreamBitRate 640.0 Kbps
DownstreamNoiseMargin 18.0 dB
UpstreamNoiseMargin 17.0 dB
DownstreamAttenuation 27.0 dB
UpstreamAttenuation 12.0 dB

4TEL measurement result for circuit 100781007254

DiagnosticMessage TESTED_OK
CableLength 1960 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 10 MOHMS
BA_Insulation 10 MOHMS
AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 181 nF
BE_Capacitance 158 nF
AB_Capacitance 181 nF
BA_Capacitance 187 nF
CableCapacitance 88 nF
MutualCapacitance 275 nF


Ik begin EDPNet echt te haten. hoe is het legaal dat men reclame maakt voor 6Mpbs maar met moeite 2Mbps kan leveren en vaak nog veel lager.

Is er geen manier om uit dat 12 maanden contract te stappen?

Geplaatst: 19 maa 2008, 20:46
door liger
hoe ze geven enkel die meting en verder geen info?

Geplaatst: 20 maa 2008, 16:43
door RedClaws
De eerste keer kwam er een response van "gelieve ons wat snelheidstest resultaten te bezorgen"

De 2de was "Hebt u uw modem al vervangen?"

De 3de was gewoon die informatie en niets anders en een paar dagen later kwam er een interne mail bij. Waarschijnlijk door een fout in hun systeem dat ik die kan lezen.

Ik denk dat ze daarbinne in codetaal schrijven ofwel veel buitelanders in dienst hebben:

"De klant kan maar heel traag surfen 88 Kbyte/ps wel degelijk. De klant ondervindt problemen voraal 's afonds na 16 00 en 's weekends maar is toch erg dat de normale vertraging."

Geplaatst: 21 maa 2008, 08:20
door liger
lol
soms krijg je citaten van wat ze aan belgacom (of scarlet?) doorgeven zodat je geinformeerd bent, maar zoiets heb ik niet gezien :D

Geplaatst: 21 maa 2008, 18:47
door Fireblade
.. Ziet er dus naar uit dat het, hoe verder in de tijd, hoe meer EDPNjet zal worden :P

Geplaatst: 17 apr 2008, 13:59
door inetsurfer
Same here in Blankenberge (grote markt)

1700Kbit ipv de verwachte 6000 !

Sederd paar dagen is edpnet zeer traag en onbetrouwbaar geworden.
Lijn valt weg, en extreem trage downloads. Moeilijk terug aanmelden en zo...

Als deze problemen niet snel verholpen word dan ben ik zo naar dommel toe ;-) Hou me niet voor een domme belg die wacht tot de pieren uit de grond komen of sinterklaas even komt soepjes uitdelen.

Indien er een probleem zou zijn bij scrarlet (waar edpnet van afhankelijk zou zijn) dan stel ik hun voor om er een advokaat op te zetten want met scarlet kom je zeker geen meter verder. Daar is het al helemaal een amateurboeltje.

Geplaatst: 17 apr 2008, 15:59
door RedClaws
Ja laatste paar dagen ist weer prul afentoe.

Maar overstappen is nog niet zo simpel : je hebt normaal 1 jaar een contract.

Leuk he... Ze beloven 6mpbs en ze geven nog niet de helft en soms zelfs maar modemsnelheid.

Ik denk echt dat er iemand op dezelfde lijn zit als mij want het kan soms ineens zijn dat om 1 uur snachts men snelheid terugvalt naar bijna niets , juist alsof iemand op volle snelheid zit te downloaden ergens anders. En dan ineens is het terug normaal.


In ieder geval zeker niet tevreden over EDP

Geplaatst: 17 apr 2008, 16:31
door xenne
RedClaws schreef:"De klant kan maar heel traag surfen 88 Kbyte/ps wel degelijk. De klant ondervindt problemen voraal 's afonds na 16 00 en 's weekends maar is toch erg dat de normale vertraging."
:eek: