Geplaatst: 17 dec 2007, 17:46
Neen.Ansem schreef:Als je bij Belgacom zit en Belgacom TV hebt, kan je dan overstappen naar Dommel terwijl je nog Belgacom TV kan gebruiken?
Users United
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/viewtopic.php?t=13635
Neen.Ansem schreef:Als je bij Belgacom zit en Belgacom TV hebt, kan je dan overstappen naar Dommel terwijl je nog Belgacom TV kan gebruiken?
zal misschien ooit gratis geweest zijn, maar nu niet meer hoor. die info op de site zou wel eens mogen geupdate wordenKielse schreef:Wij zijn van plan om één van de dagen over te stappen van Belgacom naar Dommel, maar op de site van Userbase lees ik dat de activatiekost gratis is?
http://www.userbase.be/forum/portal.php ... &provid=52
normaal gezien zal dat hetzelfde zijn. kijk eens in uw modem naar uw snr waardes.Kielse schreef:Nu, Dommel gebruikt dezelfde kabels als Belgacom, maar zullen die disconnects dan nog verhogen bij Dommel en zal mijn snelheid trager worden of niet?
Dan moet je gewoon zeker zijn dat ja naam2@dommel aanmaakt als nieuw appart mailbox (je krijgt er 5 bij netconnect regular alvast al)Kielse schreef:Nog even een praktisch vraagje.
Wij hebben nu een @belgacom.net e-mailadres en zijn dus van plan om naar Dommel over te stappen dus dan gaan we daar een @dommel.be e-mailadres aanmaken.
Nu, Belgacom wordt automatisch opgezegd als Dommel geactiveerd wordt, maar worden de inkomende mails naar @belgacom.net dan nog ontvangen als we bij Dommel zitten?indien je account bij BCG nog actief is kan je deze berichten nog ophalen eens je via dommel zit
Iemand zei me dat dat @Belgacom.net e-mailadres nog 3 maanden zal werken na de opzegging van Belgacom zodat we de inkomende mails nog kunnen ontvangen.
Klopt dit?Einde contract is meestal direct einde functies , bij Telenet is dit zeker alvast het geval
Ander vraagje:
We maken 2 e-mailadressen aan:
[email protected]
[email protected]
Is het mogelijk dat je enkel de mails van [email protected] op je laptop ontvangt en die van [email protected] op je computer?
Blijft gewoon grappig die ISP e-mail 'whores'.Draco888 schreef:FF nog een klein tipje voor uw e-mail: maak gewoon even twee Gmail-accounts aan. heb je nooit meer last als je van ISP verandert.
Hoe ver zit je van de centrale? Wat is je SNR? Op welke snelheid synct je modem? Hoe meet je je snelheid? Dat soort standaardvragen helpt ons meestal tot een snelle conclusie.Devilex schreef:Ik zit dus sinds vandaag ook op het Dommel netwerk. Maar wat me meteen opviel was de tergend trage snelheid. Zo haal ik een downloadsnelheid van maximaal 150 KB/s
Even vragen aan Belgacom. Kan zijn dat je "op de rand" woont en dat door toenemend ADSL-gebruik in uw buurt ge nu problemen krijgt (vanaf 4km moogt ge u een beetje zorgen maken)Devilex schreef:Hoe ver ik van de centrale zit weet ik niet exact, ik woon juist op de rand van Aalst dus echt ver kan dit niet zijn. En aangezien Belgacom ADSL vroeger vlotjes werkte kan dit volgens mij de oorzaak niet zijn ook?
Dat kunt ge aflezen in uwe modem/router. Misschien eens opzoeken?Devilex schreef:Hoe ik mijn SNR bepaal weet ik niet.
Dat klopt alvast niet, daar ge met Dommel maar 256 up krijgt. Opnieuw: staat dat niet ergens in de handleiding ofzo?Devilex schreef:Op welke snelheid mijn modem synct weet ik ook niet juist, maar de enige indicatie ivm snelheden die ik op mijn modem kan vinden is;
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 512 / 3968
Probeer eens iets (groot) af te halen vanop een lokaal Dommel-adres (uw webspace bij Dommel bv.). Als het daar ook nog bedroefd is, dan vrees ik dat het aan de lijn en/of modem zal liggen.Devilex schreef:Mijn snelheid meet ik met de Speedtest hier op Userbase.
Klopt wel, ge wordt gesynchroniseerd aan bvb 4.6/0.5 en later knijpen ze u af tot 256.cloink schreef:Dat klopt alvast niet, daar ge met Dommel maar 256 up krijgt. Opnieuw: staat dat niet ergens in de handleiding ofzo?Devilex schreef:Op welke snelheid mijn modem synct weet ik ook niet juist, maar de enige indicatie ivm snelheden die ik op mijn modem kan vinden is;
Bandwidth Up/Down (Kbit/sec) 512 / 3968
Aangezien ge niet op het Dommel-netwerk aan't testen zijt, lijken me dit normale waarden ja.Devilex schreef:Ik vermoed dat deze waarden er al iets beters op lijken?
Nog beter is je modem te plaatsen waar je telefoonlijn (maw. deze altijd zo kort mogelijk houden) binnen komt, en vanaf daar met een ethernet kabel verder te gaan !Devilex schreef:Ik heb het grotendeels kunnen oplossen denk ik. Ik had hiervoor een platte telefoonkabel over een lengte van ongeveer 30 m door mijn huis lopen. En op het einde was die dan nog fameus opgerold ook.
Nu heb ik die vervangen door een twisted telefoonkabel die juist lang genoeg is
Ben vorig jaar in Januari ook overgestapt van BGC -> Dommel en ze hebben gewoon de rest van de maand, na de overdracht van de lijn) verrekend als een creditnota.Kielse schreef:Stel, we bestellen nu Dommel en dan zullen we begin/midden januari met Dommel online kunnen en Belgacom wordt dan automatisch opgeheven.
Moeten we dan nog de hele maand januari betalen bij Belgacom of enkel voor die dagen dat we nog bij hen zaten en krijgen we de rest dan terugbetaald?
Dat is leuk om te weten. Dan denk ik dat we vandaag gaan bestellen en binnen 10 dagen/2 weken zal Dommel hopelijk wel actief zijn.Draco888 schreef:Ben vorig jaar in Januari ook overgestapt van BGC -> Dommel en ze hebben gewoon de rest van de maand, na de overdracht van de lijn) verrekend als een creditnota.Kielse schreef:Stel, we bestellen nu Dommel en dan zullen we begin/midden januari met Dommel online kunnen en Belgacom wordt dan automatisch opgeheven.
Moeten we dan nog de hele maand januari betalen bij Belgacom of enkel voor die dagen dat we nog bij hen zaten en krijgen we de rest dan terugbetaald?
Heel netjes allemaal, ook al had ik mijn Plus limiet opgesoupeerd .
Oh en de datum vanaf waar ze verrekenen is uw activatie/facturatie datum, waarschijnlijk zult ge voor die dag al online kunnen (en wat ge dan gebruikt wordt niet meegeteld ).
Dommel zal u wel een mail sturen met: "uw lijn is nu actief . . vanaf nu is dit xx/xx uw nieuwe reset/facturatie datum).
Ik heb je raad opgevolgd en die Gmail accounts aangemaakt en geconfigureerd in Outlook.Draco888 schreef:FF nog een klein tipje voor uw e-mail: maak gewoon even twee Gmail-accounts aan. heb je nooit meer last als je van ISP verandert.
kijk eens in je modem... syncwaarden? snr waarden?Devilex schreef:Mijn verbinding is hier over het algemeen echt tergend traag, zo haal ik van snelle ftp's een snelheid die schommelt rond de 100 KB/s. Daarnaast valt de verbinding regelmatig nog eens weg ook
Als je al een router hebt... waarom zou je dan nog verschillende keren willen inloggen... tenzij je natuurlijk de verschillende IP-adressen wil gebruiken.Lord_Sony schreef:voor zover ik het begrijp kan ik blijkbaar vanaf 4 verschillende pc's inloggen op het dommelnetwerk of zoiets? heb al de handleiding van men router bekeken en vindt er ook niets deftig van uitleg bij (edimax)
dat contract krijg je sobiezo enkele minuten na de eerste factuurKielse schreef:Wij hebben daarnet Dommel besteld.
Alles netjes ingevuld en we hebben een mail gekregen met de vraag om die 56€ te betalen.
Nu, als we die betaling hebben gedaan, krijgen we dan dat contract opgestuurd of volgt dat nog binnen enkele minuten/uren?
* Eén tot meerdere uren na de factuur.xenne schreef:dat contract krijg je sobiezo enkele minuten na de eerste factuurKielse schreef:Wij hebben daarnet Dommel besteld.
Alles netjes ingevuld en we hebben een mail gekregen met de vraag om die 56€ te betalen.
Nu, als we die betaling hebben gedaan, krijgen we dan dat contract opgestuurd of volgt dat nog binnen enkele minuten/uren?
8 sessies gaat al vlot nu.de upgrade op onze newsservers werd afgerond.
een aantal aanpassingen werden doorgevoerd. vanaf vandaag kan u gebruik maken van 512 kbit/sec connecties ipv 256 kbit/sec en kan u connecteren naar 3 verschillende news-servers:
textnews.dommel.be:deze server bevat enkel text-only groepen. op deze server werd geen limiet geconfigureerd op het aantal sessies dat u kan gebruiken.
news.dommel.be: dit is onze hoofd-newsserver met een retentie tot 100 dagen.4 gelijktijdige sessies van 512 kbit/sec kunnen worden geopend op deze server, binnen enkele weken zullen we dit verhogen tot 8.
oldnews.dommel.be:deze server heeft een retentie tot 200 dagen maar het aantal sessies naar deze server is beperkt.
we adviseren daarom om oldnews.dommel.be in te stellen als fallback server voor news.dommel.be. indien een bepaalde post niet kan gevonden worden op news.dommel.be zal uw client deze opvragen van oldnews.dommel.be. het programma newsleecher bvb bevat deze functionaliteit standaard
aangezien we momenteel nog wachten op de oplevering van 2 stm-4 accesslines hebben we het maximaal aantal sessies voorlopig op 4 ingesteld, op het moment dat de extra lijnen worden opgeleverd, dit zou voor het einde van de maand moeten gebeuren, zullen we dit verhogen naar 8 sessies.
ik weet nie of dit de correcte uitleg ervan is, dit is gewoon wat ik eruit verstaan hebr2504 schreef:Als je al een router hebt... waarom zou je dan nog verschillende keren willen inloggen... tenzij je natuurlijk de verschillende IP-adressen wil gebruiken.Lord_Sony schreef:voor zover ik het begrijp kan ik blijkbaar vanaf 4 verschillende pc's inloggen op het dommelnetwerk of zoiets? heb al de handleiding van men router bekeken en vindt er ook niets deftig van uitleg bij (edimax)
Zelf heb ik er geen ervarng mee... maar misschien gewoon je router in bridge mode plaatsen, en dan vanaf iedere PC een PPoE connectie opstarten (maar nogmaals, da's meer miserie dan voordeel).
ik heb moeten bellen voor dat contract.xenne schreef:dat contract krijg je sobiezo enkele minuten na de eerste factuurKielse schreef:Wij hebben daarnet Dommel besteld.
Alles netjes ingevuld en we hebben een mail gekregen met de vraag om die 56€ te betalen.
Nu, als we die betaling hebben gedaan, krijgen we dan dat contract opgestuurd of volgt dat nog binnen enkele minuten/uren?
de verwerking van dat contract kan wel ff duren.Kielse schreef: Bij die I (algemene pakketinfo) staat er bij status:
we have not yet received a signed copy of the contract or the payment for the first month of service has not yet been received
Maar dat vind ik vreemd want de factuur is betaald (bevestigd door hen) en dat contraact zouden ze toch ook gekregen moeten hebben. Misschien moeten ze het nog aanpasen, kan ook natuurlijk
bij mij waren het er 5 (werkdagen nvd)... eens dat contract verwerkt is krijg je activatiedatum, normaal activatie binnen 7-10 dagenljd schreef:Reken toch maar op een dag of 2
klinkt niet goed. normaal zou je daar moeten kunnen zien voor wanneer de activatie gepland ismenos schreef:Ik zou graag de status hierover volgen via de crm interface (daar kan ik op inloggen), maar wanneer ik via optie 'my packages' op 'I' of op 'U' klik, dan opent zich een nieuw scherm met als melding 'Error.../Fout...'. Klinkt dit iemand bekend in de oren? Of krijg je hier pas iets te zien wanneer je adsl signaal is geactiveerd? Dat lijkt me niet, toch?