Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

ivob schreef: En geen enkele van die ingezette soldaten en officieren heeft enig benul hoe het er in hun eigen steden uitziet?
En wanneer die soldaten over het Oekraïense platteland voortrekken sluiten ze hun ogen om ze pas terug te openen in de beter toegeruste Oekraïnse steden?
Heb je enig idee hoe het Oekraiënse platteland/kleinere steden er uit zien?
Aangezien die officieren hun troepen loopgraven lieten maken in het radioactieve rode bos, denk ik niet dat die echt wakker liggen van het welzijn van hun troepen.
Daarbij als in een of ander boerendorp dicht bij de Mongoolse grens woont, dan denk ik niet dat al vaak in St-Petersburg, Moskou, Sochi,... geweest bent.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Allez, ff nadenken… dat zijn Militairen, geen 70 Plussers hè … ook al wonen die ergens in de 3de wereld kant van Rusland, als militair zullen ze alleszins al wel wat meer gezien hebben toch, of weten waar ze naartoe moeten om het ‘beter’ te hebben.

Dus nee, dat verhaal van die met verstomming geslagen militairen die in Oekraïne het beloofde land hebben gezien mag je gerust met een zakje zout nemen. Propaganda werkt meestal aan beide kanten hè ;-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

Ik denk dat iedereen ondertussen hier al weet wat ik wil. Ik ben pacifist en heb het net hierboven al geschreven.
Je kunt nu nog honderd keer staan roepen dat je vrede als belangrijkste doel nastreeft. Het gaat geen zier uithalen, want zolang de Gollem uit Rusland niets aan de huidige situatie wil doen, gaat niks veranderen.

Stoppen met wapenleveringen en de nodige munitie aan de Oekraïner, staat zeker in het handboek van een pacifist.
Besef dan dat een pacifist met vredesduif in de geschiedenisboeken gaat kunnen lezen dat er ooit een neutraal stuk land bestond in die Oostregio met als naam Oekraïne in dit geval

Erken nu eens dat hij de enige veroorzaker en bevelhebber is van die moordende meute militairen die hij erop af heeft gestuurd. En niet het Westen of wat ook aan de oorzaak ervan liggen. Het is zijn beslissing.
Spuw die rotvlieg eindelijk eens uit, alleen hem pletten met gelijke en hardere middelen gaat hem en zijn achterban misschien doen nadenken.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Iemand die toekijkt terwijl een volk wordt vermoord en argumenteert dat men zich beter maar niet kan verdedigen is geen pacifist … daar zijn andere woorden voor !
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

timmermc schreef: Je kunt nu nog honderd keer staan roepen dat je vrede als belangrijkste doel nastreeft. Het gaat geen zier uithalen,
Lijkt me zo'n beetje op te gaan voor iedere deelnemer aan dit topic. :-D
Iedereen - op een paar uitzondering na - zit blijkbaar in zijn eigen stelling ingegraven en verlangt dat de ander zijn standpunten overneemt en liefst zonder enige toegeving.
Waar hebben we dit nog gezien? :oops:
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

ivob schreef:
timmermc schreef: Je kunt nu nog honderd keer staan roepen dat je vrede als belangrijkste doel nastreeft. Het gaat geen zier uithalen,
Lijkt me zo'n beetje op te gaan voor iedere deelnemer aan dit topic. :-D
Iedereen - op een paar uitzondering na - zit blijkbaar in zijn eigen stelling ingegraven en verlangt dat de ander zijn standpunten overneemt en liefst zonder enige toegeving.
Waar hebben we dit nog gezien? :oops:
We zitten al lang aan den toog te zeveren, alleen zullen we hier ni zat worden :)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Putin zijn troepen zijn wel veranderd van taktiek. Oekraïne heeft Kiev weer volledig onder controle. Of het iets positief zal zijn dat kan alleen de tijd vertellen maar dat er een groot verzet is is duidelijk.

Vraag me wel af als deze personen al gaan protesteren in Rusland, wie zijn dan de aanhangers?

https://images3.persgroep.net/rcs/YXX7W ... uality=0.6
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

petrol242 schreef:Vrede dwing je niet af met wapens maar door water bij de wijn te doen.
Ik kom u op uw gezicht slaan en als je "vrede" wil dan geef je je smartphone maar af :bang:

Ik vraag me trouwens af hoeveel water Oekraine bij z'n wijn zal moeten doen voor de agressor tevreden is voor "vrede";

- Donbas regio
- De Krim
- Verbinding tussen beide regio's
- ...
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

petrol242 schreef:Vrede dwing je niet af met wapens maar door water bij de wijn te doen. En laat het nu zijn dat Oekraïne niet de kruik met water in de hand heeft...
Het zijn de Oekraïense mensen die lijden en sterven. Het is Oekraïne dat land zou moet afgeven aan een bezetter. Het zijn Oekraïense mensen die vluchten naar Europa. Het is de legitieme regering van Oekraïne die de onderhandelingen voert.

Welk water moet men bij dieven doen?
Welk water moet men bij verkrachters doen?
Welk water moet men bij moordenaars doen?
Welk water moet men bij agressievelingen doen?

Hen niet weerhouden, géén politie op af sturen, en de vrede word aldus bewaard. :bang:
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

1207 schreef: We zitten al lang aan den toog te zeveren, alleen zullen we hier ni zat worden :)
Bwa, als ik - bij herhaling - sommige simplistische argumenten lees hoop ik - voor de stellers - toch dat dit onder invloed van een of andere substantie of vloeistof werd gedaan en niet in nuchtere toestand. :beerchug:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Welk water moet men bij dieven doen?
Welk water moet men bij verkrachters doen?
Welk water moet men bij moordenaars doen?
Welk water moet men bij agressievelingen doen?
Pleidooi voor waterboarding? :wink:
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

ivob schreef: Pleidooi voor waterboarding? :wink:
Ik ben eerder voorstander van beerboarding :beerchug:
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Die voorzet voor open doel zal ik maar niet binnentrappen. :wink:
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

ivob schreef:Die voorzet voor open doel zal ik maar niet binnentrappen. :wink:
Russen trekken terug e; nu komen de verhalen boven

Eens kijken met wat de idioten op dit forum nu afkomen
Een moeder tot de dood verkrachten, voor de ogen van haar kind, zal wel wettige zelfverdediging zijn
Kiwivogel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 254
Lid geworden op: 08 nov 2015, 19:26
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 22 keer

Als iemand in deze thread nog enige zin heeft om de russische belangen te verdedigen, bekijk dan even deze foto's eerst. Opgepast, ze zijn niet voor kijkers met een gevoelige maag.

Geopolitiek, historie en alles daar gelaten, dit kan en mag niet.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Zijn inderdaad hele gruwelijke beelden die nu naar buiten komen.
Vele burgers werden vermoord en liggen in het midden van de straat, sommige liggen nog op hun fiets anderen nog met hun autosleutels...
Of dat nog niet genoeg was hebben de Russen het ganse gebied bedekt met mijnen, zelfs de dode lichamen blijken soms een mijn te bevatten.
Er gaan nu via de US tanks geleverd worden (T-72) en Boris Johnsson wil raketten leveren zodat de Russische schepen kunnen worden aangevallen.
Des temeer de Russen zware gruwelijkheden aanrichten des temeer zwaar wapentuig word er richting Oekraine gestuurd heb ik de indruk.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

1207 schreef: Een moeder tot de dood verkrachten, voor de ogen van haar kind, zal wel wettige zelfverdediging zijn
Spijtig genoeg één van de gevolgen van zowat iedere oorlog, op bijna ieder front en aan beide zijden.
Met uitzondering van de bioscoopverhalen bestaat een "propere" oorlog niet.
En de geschiedenis na de feiten wordt voornamelijk geschreven en gedrukt door de overwinnaar en nadien nog eens o.a. gebruikt voor binnenlandse doeleinden.

Des te meer men - tijdens een conflict - de gruwelijkheden van de andere zijde kan benadrukken, des te groter de kans dat je meer steunt krijgt van de (nog) niet betrokken partijen. Ieder zijn agenda. Het verloop van een oorlog is soms toch zo voorspelbaar.
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Je hebt gelijk ivob MAAR het is hier wel geen gelijke verdeling. De overgrote hoop van aanvallen en oorzaken van miserie komen wel degelijk van Russische kant. De Oekraïners kunnen daar enkel wat verweer tegen betekenen door het slim aan te pakken en de verliezen moedig te slikken tegen de overmacht aan wapens en troepen. Oekraïne valt aanvalles aan, Rusland valt elke Oekraïner aan, toch een belangrijke nuance.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1027
Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 21 keer

Aha, voor een keer geen denkfout. :beerchug:
Al wat ik on line meegeef is louter gebaseerd op mijn situatie, beleving, ervaring en opgedane kennis.
Ik kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor de situatie, beleving, ervaring en kennis van anderen noch dat zij dit persoonlijk anders beleven en ervaren. Het is aan ieder individu om zelf te bepalen wat het beste bij hun past.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

ivob schreef:Aha, voor een keer geen denkfout. :beerchug:
Eerder enkele tankfouten bij Putin :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

.
Twitter: https://twitter.com/i/status/1510540119039750149
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

ivob schreef:. Het verloop van een oorlog is soms toch zo voorspelbaar.
Je weet dat dit volgens rusland geen oorlog is?

Nu goed, aan iedereen die redleijkheid, gematigdheid en concessies van oekraine eist in de vorm van bv land afstaan … de pacifisten op dit forum.
Wat we vandaag zien en horen is hetgeen de Oekraïeners in die gebieden te wachten staat en dat zijn er nog steeds enkele miljoenen
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Meer en meer horrorverhalen komen nu aan de oppervlakte...


⚡️The Ukrainian volunteer shared a horrible story on social media about her friend Liuba from Kharkiv

The Russian occupier raped the girl for a week and then shot her mother dead in front of her. We give you a full story. Everyone must read it.

Yesterday I received a message from the person I was looking for in all group chats from Kharkiv.

My Liuba. The person we have been in comm with for 10 years.

Her story is one of many. Her story is one of those that kills you from the inside. Writing it, I feel unbearable pain.

Liuba is 29. She has lived all her life with her mother. For the last 3 years her mom has been bedridden.

When the war broke out, Liuba did not try to evacuate because no one agreed to help take her mother away.

In a few days, when there was already a hole in their entrance to their building, 3 louses came into their apartment. I can't call them people…

They took out all the food there was, and one of them stayed in. Liuba was under assault. It was impossible to call the police. And then he just broke her phone.

Liuba, my beauty, who never cries, burst into tears.

This louse was raping Liuba for more than a week.

And then he began to declare his great love to her and said he wanted to send her away from the war.

Liuba refused, saying that her mother was ill, she would not leave without her. And then, this piece of shit, in front of a fragile woman, shot a weak old woman dead.

God, I'm writing this, and I can’t wrap my head around it. I live through each story as coldly as possible so as not to go crazy, but not this one. It's become personal. It hurts…

My dear Liuba, she is currently on her way to the rehabilitation center, from where she will go abroad. But I can't stop crying.
I want them dead. Die, bastards!



https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/04/03 ... -verkrach/
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

phil48 schreef: Ja en China is hier voor het grootste deel verantwoordelijk.
Al is het Sjakkamakka, het zijn en blijven pure markt economische oorzaken. Vraag is dan of je de markt de prijs laat bepalen of de behoefte. Maar ik denk dat we daar ideologisch gezien te ver uit elkaar staan om daar overeenkomst in te vinden.
Med schreef: Het zijn de Oekraïense mensen die lijden en sterven. Het is Oekraïne dat land zou moet afgeven aan een bezetter. Het zijn Oekraïense mensen die vluchten naar Europa. Het is de legitieme regering van Oekraïne die de onderhandelingen voert.
Het zijn de gewone mensen, met de gewone Oekraïeners momenteel voorop, die het slachtoffer zijn.
Oekraïne zou de onderhandelingen moeten voeren, maar welkom in de realiteit zeg ik dan. Oekraïne is het slagveld en de speelbal in een conflict dat veel verder gaat dan haar souvereiniteit en dat wordt keer op keer ontkend. Zolang dat daar geen consensus over is gaan er nog heel veel posts en verwijten in dit forum bij komen.
1207 schreef: Eens kijken met wat de idioten op dit forum nu afkomen
Een moeder tot de dood verkrachten, voor de ogen van haar kind, zal wel wettige zelfverdediging zijn
Leer eerst uw emotie onder controle te houden en dan zou je misschien nog iets kunnen leren van de idioten op dit forum... Deze shit gebeurt dagelijks over heel de wereld en daar hoor ik je niet over klagen. Recent de beelden uit Jemen gezien?

Mensen, dit is wat oorlog brengt. Misschien dat sommigen nu beter begrijpen waarom ik het alvast geen goed idee vind om dit te gaan oppoken met nog meer wapens en nog meer militarisering en dat dat niet de oplossing is uit deze enorme dreiging.
ivob schreef: Des te meer men - tijdens een conflict - de gruwelijkheden van de andere zijde kan benadrukken, des te groter de kans dat je meer steunt krijgt van de (nog) niet betrokken partijen. Ieder zijn agenda. Het verloop van een oorlog is soms toch zo voorspelbaar.
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

petrol242 schreef:Recent de beelden uit Jemen gezien?
Jemen is een burgeroorlog, waar het ene deel van de bevolking het andere uitmoordt.

Oekraïne is een oorlog waar een buurland een ander buurland met de grond gelijk maakt. Hoe kan je dit nu vergelijken ?

https://www.theguardian.com/world/2022/ ... f-invasion
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Burgeroorlog, het is maar hoe je het noemt. En dat maakt het aantal slachtoffers er minder erg op? De bevolking die zich zelf decimeert? :roll: Als je niet weet waar het over gaat kan je beter zwijgen want het komt nogal potsierlijk over. Ik zal je een zetje geven : https://www.bbc.com/news/world-middle-east-29319423
Een coalitie geleid door de Saoudi's is daar lelijk huis aan het houden. Ondertussen zijn er 4 miljoen Jemenieten op de vlucht maar daar horen we of zien we niks van.
En wat de oorzaak ook mag zijn, het blijven slachtoffers. Of zijn de Oekraïense slachtoffers ons iets meer waard dan de Jemenitische? En Jemen is maar een voorbeeld van de vuiligheid die momenteel op vele plekken in de wereld aan de gang is.
Het feit dat je de vergelijking niet snapt zegt voor mij althans genoeg...

Edit : Yemen's neighbour Saudi Arabia was alarmed by the prospect of the Houthis taking control of Yemen, fearing it would become a satellite of its rival, Iran.
Klinkt bekend in de oren, niet?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

petrol242 schreef:Oekraïne is het slagveld en de speelbal in een conflict dat veel verder gaat dan haar souvereiniteit en dat wordt keer op keer ontkend..
Dan moet je dat aantonen
Gewoon roepen dat het stoute nato/EU/VS die het arme rusland uitdaagt is geen argument of uitleg.
Jij gebruikt dat geopolitieke vooral als drogreden om de verantwoordelijkheid van deze massamoord en agressie bij poetin weg te kunnen nemen,
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@petrol242

Ja, altijd de balk in andermans oog: Bush, Cheney, Rumsfeldt, Wolfowitz werden amper als barbaren afgeschilderd! Bagdad heeft niettemin honderdduizenden burgerslachtoffers gekend, en de moordpartij in Jemen was stilzwijgend aan de gang toen Syrie alle aandacht kreeg...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

petrol242 schreef:
Edit : Yemen's neighbour Saudi Arabia was alarmed by the prospect of the Houthis taking control of Yemen, fearing it would become a satellite of its rival, Iran.
Klinkt bekend in de oren, niet?
En wie steunt Rusland in het conflict met Oekraïne? drie keer raden - juist Saudi Arabië, HUN bondgenoot dus.

https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/S ... raine.html

-Saudi Crown Prince Mohammed bin Salman has reaffirmed his country's commitment to the OPEC+ agreement with Russia.
-The Kingdom has not made a move to bring extra crude onto the market despite the current spike in crude prices.
-Since 2017, Russia and Saudi Arabia have signed a string of high-profile energy deals that have pulled the Kingdom away from the U.S. sphere of influence.

https://www.cnbctv18.com/energy/explain ... 531262.htm

Nog een bewijs dat Rusland de energieprijzen kunstmatig omhoog duwt...

https://www.breitbart.com/middle-east/2 ... ghanistan/

Saudi and Russian officials Tuesday announced the signing of military cooperation pact between the two countries.

Saudi Defense Minister Khalid bin Salman announced the agreement via Twitter, stating it would aid in “developing joint military cooperation between the two countries.” In a second tweet, he elaborated on his meeting with his Russian counterpart, Sergey Shoygu, in which the pair explored ways to “strengthen the military and defense cooperation between our two countries.”
Laatst gewijzigd door phil48 op 03 apr 2022, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Uitschot heb je overal. Niet persé aan een land of volk gebonden...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

petrol242 schreef:En wat de oorzaak ook mag zijn, het blijven slachtoffers.
Och Petrol, dat ze wat water bij de wijn doen en het is opgelost of niet ?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

1207 schreef:Dan moet je dat aantonen

Hoe dikwijls moet ik dat nog doen? Lees jij wel grondig mijn posts?
Ik wil helemaal niet de verantwoordelijkheid van de agressor weg nemen, dat is wat jij daar van maakt. Dat wordt me nu al zo dikwijls verweten...
Onlangs nog had ik het over Washington/Brussel versus Moskou. Het duurde niet lang of Med kwam af met de woorden dat ik de schuld bij Washinton/Brussel zou leggen. Tja, daar stopt het dan hé. Voor zo'n goedkoop debat pas ik.

Elk conflict wereldwijd vloeit voort uit geopolitieke belangen of denk je dat gewone mensen ineens gaan besluiten om mekaar te gaan afmaken? Als je niet wil meepakken dat de oorlog in Oekraïne over invloedsfeer gaat en Oekraïne volledig overstijgt zal je in een zwart/wit beeld naar die oorlog blijven kijken.
phil48 schreef:En wie steunt Rusland in het conflict met Oekraïne? drie keer raden - juist Saudi Arabië, HUN bondgenoot dus.
Ben jij niet diegene die zegt dat het een burgeroorlog is waar de Jemenieten elkaar aan het afmaken zijn? Het blijft potsierlijk phil...

@Wied : die kerels die je noemt zijn inderdaad niet veel beter dan eender welke agressor.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

petrol242 schreef:Het blijft potsierlijk phil...
Potsierlijk is dat jij niet kunt toegeven dat overal waar Rusland tussenkomt, hetzij militair of via cyber of whatever "het danig misloopt". Desondanks blijf je de schuld maar op Amerika steken. Triestig.

https://twitter.com/hashtag/Bucha

Heb je de reactie van de Russen op dit drama gehoord ? Het is inderdaad alweer FAKE.

Users exposed the fake throwers, drawing attention to the fact that the "corpses" in the video frames move their arms and remove their limbs so as not to fall under the wheels of military equipment.
Laatst gewijzigd door phil48 op 03 apr 2022, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@phil48

Het draait allemaal om Opec+ en het onderuithalen van de dollar! Yuan en crypto zijn de uitdagers, terwijl die radeloze rus probeert om roebels ook te doen gelden...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

En wie is de belangrijkste speler in Opec + ? Drie keer raden. Rusland.

Moscow may have played a role in this. Russia’s deputy prime minister, Alexander Novak, called on the OPEC+ members to avoid “hasty decisions” and, later on, passionately supported the move to maintain business as usual. Of course, in so doing, he was also defending Moscow’s own interests. Russia’s production quota is approaching its maximum capacity and while oil prices remain high, Moscow would like to squeeze as much cash as it can from its hydrocarbon sector to fund its broken economy, implement plans to boost its oil production to 11-11.2 million bpd by 2023-24, and pay for its military adventures in the post-Soviet space.


Artikel van 8 december 21. Tiens, ze wisten dus al dat er een militair avontuur ging komen.

https://www.mei.edu/publications/opec-l ... i-triangle
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

De saoudies in Jemen worden door ons geholpen voor zover weet
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

phil48 schreef:
petrol242 schreef:Het blijft potsierlijk phil...
Potsierlijk is dat jij niet kunt toegeven dat overal waar Rusland tussenkomt, hetzij militair of via cyber of whatever "het danig misloopt". Desondanks blijf je de schuld maar op Amerika steken. Triestig.

https://twitter.com/hashtag/Bucha

Heb je de reactie van de Russen op dit drama gehoord ? Het is inderdaad alweer FAKE.

Users exposed the fake throwers, drawing attention to the fact that the "corpses" in the video frames move their arms and remove their limbs so as not to fall under the wheels of military equipment.
Afbeelding
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@phil48

Opec heet nu Opec+ omdat Rusland (grootste oliereserves na de saudi's) erbij zit nu. Maar Poetin, ondanks de hulp van India, beschikt niet over een even grote economische hefboom als China...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Med
Pro Member
Pro Member
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2017, 22:58
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 9 keer

petrol242 schreef:
Med schreef: Het zijn de Oekraïense mensen die lijden en sterven. Het is Oekraïne dat land zou moet afgeven aan een bezetter. Het zijn Oekraïense mensen die vluchten naar Europa. Het is de legitieme regering van Oekraïne die de onderhandelingen voert.
Het zijn de gewone mensen, met de gewone Oekraïeners momenteel voorop, die het slachtoffer zijn.
Oekraïne zou de onderhandelingen moeten voeren, maar welkom in de realiteit zeg ik dan. Oekraïne is het slagveld en de speelbal in een conflict dat veel verder gaat dan haar souvereiniteit en dat wordt keer op keer ontkend. Zolang dat daar geen consensus over is gaan er nog heel veel posts en verwijten in dit forum bij komen.
Jij wil geen consensus, jij wil gewoon je ideologie bevestigt zien. Een ideologie die graag zou willen aantonen dat het NAVO/EU/Washington is die schuld heeft, en Putin maar een pion is die dit wel moest doen. Maar jij toont helemaal niets aan behalve dat je redenen zoekt om toch maar "het westen" als grondlegger van deze oorlog te verklaren.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

dat is wat jij daar van maakt. Dat wordt me nu al zo dikwijls verweten...
Onlangs nog had ik het over Washington/Brussel versus Moskou..
Omdat die 2 hier niets mee te maken hebben. Dat zijn de excuses om veantwoordelijkheden af te schuiven.

Poetin wil de ussr herstellen en dweept met een geschiedenis van 15 eeuwen geleden. dat is zijn waanzin waar niemand anders iets mee te maken heeft.
Als je niet wil meepakken dat de oorlog in Oekraïne over invloedsfeer gaat
invloed waarove?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

En zoals een aantal eerder hebben gezegd. Volgens Rusland is dit geen oorlog maar een 'speciale militaire operatie' wij zien het als oorlog. :beerchug:
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”