Aan de EV rijders ...

Vragen, suggesties, reviews, discussies over elektrische voertuigen en opladen doe je hier!
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 745 keer
Bedankt: 312 keer
Recent bedankt: 11 keer

Tussenkomst verwijderd: irrelevante persoonlijke mening.
Laatst gewijzigd door ivob 28 jan 2024, 09:24, in totaal 2 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

ivob schreef:
Vaganzza schreef: 18 jun 2023, 14:28 Gisteren toch nog gratis bij Lidl aan de laadpaal gehangen voor een uur aan 18KW.

Kan iemand mij zeggen hoeveel Lidl vraagt per kWh bij de reeds betalende palen?
Ze weten het bij Lidl blijkbaar zelf (nog) niet.
En idd gisteren vastgesteld dat ook hier de laadpalen nog gratis laden op 18 kW.
Het is ook nog dezelfde laadpaal als voorheen maar blijkbaar volledig overplakt met blauwe bestickering met de nieuwe meldingen hoe betalend te laden. Ze verwijzen ook naar hun e-mobility tab op de Lidl app maar ook deze is nog niet actief.
De palen om elektrische wagens op te laden op parkings van Lidl worden betalend. Dat bevestigt de discounter op 21 juni tegenover het persagentschap Belga.

Supermarktketen Lidl heeft in ons land 300 laadpunten, verspreid over de parking van de keten. Die laadpalen zijn gratis.

Daar komt vanaf 27 juni verandering in. De palen worden betalend. Klanten van Lidl kunnen via de Lidl Plus App wel voordelig laden. De laadcapaciteit van de snelladers – die eerder was verlaagd – wordt wel weer opgetrokken naar 50 kwh.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Laatst gewijzigd door ivob 28 jan 2024, 09:24, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 110 keer

Powerdale failliet verklaard, onzekerheid voor duizenden EV-rijders en fleetmanagers.

https://www.autonieuws.be/nieuws/powerd ... etmanagers
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 116 keer
Te Koop forum

Vrienden gisteren bijna overvallen aan een laadstation in Deinze.
Ze waren juist klaar met laden toen een 2 auto’s opgereden kwamen, ene ging links van hun staan, andere rechts.
Ze liepen met 3 of 4 rond de auto en maakte aanstalten om naar de deur te grijpen.
Gelukkig waren ze net klaar met laden, was de stekker er al uit.
Ze konden dus snel vertrekken.

Wat doe je anders in zo een geval. Als je aan het laden bent kan je niet zomaar wegrijden.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Wow om welk uur van de dag? Klacht ingediend toch?
sky
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Rond 21u.
Ik denk dat ze vandaag of morgen klacht gingen indienen.
Je staat daar tijdens het laden wel als een muis in een val voor 15min.
Je zou de deuren kunnen sluiten, maar dan nog.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 571 keer
Bedankt: 709 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Dat kan toch overal gebeuren?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Sol Invictus!
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het probleem is wel dat de laadplaatsen meestal verlaten omgevingen zijn wat niet te vergelijken is met een tankstation waar constant veel beweging is.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Sol Invictus!
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

Zoals hier in de buurt waar een man (55) en zijn vrouw (50) uit Rekkem bij klaarlichte dag van hun elektrische fiets gesleurd werden terwijl ze op het jaagpad langs de Leie fietsten.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat ligt inderdaad ook niet aan hun elektrische fiets, een jaagpad of de Leie maar aan dezelfde individuen met fout gedrag.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Vlaanderen telt meer dan 25.000 laadpalen

Vlaanderen telt intussen meer dan 25.000 laadpunten voor elektrische voertuigen. Dat blijkt uit cijfers van Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters. Vlaanderen zit daarmee op koers om de doelstelling van 35.000 laadequivalenten tegen 2025 te halen.

en dan...

1 snellaadpunt telt 5 keer mee

Een technisch detail: Het getal 25.000 staat eigenlijk voor het aantal laadequivalenten of CPE (Charge Point Equivalent). Daarbij wordt rekening gehouden met het laadvermogen van de laadpaal. Een laadpaal met een beperkt vermogen (3-7 kW) komt overeen met 1 equivalent, bij een laadpaal met een hoger vermogen (11-22 kW) zijn dat 2CPE. Hoe hoger het vermogen, hoe hoger het CPE-cijfer. Zo is een snellaadpunt goed voor maximaal 5 laadequivalenten.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat ligt niet aan het ev rijden op zich.
Je staat daar meestal wel veel langer dan aan een tankstation, 2min. vs 15min, als je je auto wilt vullen.
Bij een tankstation heb je een kant altijd vrij. Ze kunnen je deuren daar niet blokkeren vermits de tankinstallatie daar staat, je kan dus hulp gaan zoeken.
Bij sommige laadpalen is dat wel mogelijk door links en rechts langs je wagen te stoppen en dan kan je niet meer weg of uit de auto. Aan een tankstation heb je meestal ook een kassa om te betalen waar volk zit, dat is niet altijd zo bij laadpalen.

Ik wil gewoon meegeven dat men voorzichtig moet zijn. Heb zelf een ev besteld.
Het is dus niet nodig om deze en voorgaand bericht te interpreteren als ev bashing.
frodo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 21 keer

Tja,hier is er een nieuwe parking aangelegd waar de gemeente graag mee uitpakt. Honderden nieuwe plaatsen met ocharme 2 laadpalen met een max van 3 uur en 1 is constant bezet door een deel wagen.
En dan nu een artikel in de krant dat ze met omliggende gemeenten een plan gaan opstellen waar er laadplaatsen kunnen komen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Je kan altijd overvallen worden op -tig manieren, dat heeft niets met EV's of laden te maken maar met criminaliteit. Dat mensen bezig zijn met een dergelijk klein risico verbaasd me meer, angst is een slechte raadgever en zal u van heel veel leuke/nuttige dingen onthouden voor iets dat waarschijnlijk nooit zal gebeuren.

Wie al bang is om in België te laden die zal al zeker niet naar het buitenland en andere hellholes durven gaan, de laadproblemen zijn zo al grotendeels voorkomen :)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 328 keer
Recent bedankt: 1 keer

sky schreef: 07 jul 2023, 18:49 Je staat daar meestal wel veel langer dan aan een tankstation, 2min. vs 15min, als je je auto wilt vullen..
Klopt volledig.
Je staat er minstens 15 minuten te niksen.
Tijd genoeg voor het overvallersgilde om te concluderen of jij het overvalbaar type bent.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

frodo schreef: 08 jul 2023, 09:33 Tja,hier is er een nieuwe parking aangelegd waar de gemeente graag mee uitpakt. Honderden nieuwe plaatsen met ocharme 2 laadpalen met een max van 3 uur en 1 is constant bezet door een deel wagen.
Tja, via https://ec.europa.eu/transport/infrastr ... 2,13,14,15 was ik hier in de buurt ook aan het zoeken naar laadpalen tot ik twee laders zag naast het gemeentehuis... tja, met de melding "Dienstvoortuigen", die kan je dus als particulier niet gebruiken :bang:
Laatst gewijzigd door on4bam 08 jul 2023, 11:21, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbele tekst verwijderd
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 253 keer
Provider

Ik rij vandaag nu exact 1 maand met mijn EV (Tesla). Ik heb welgeteld 0 keer al moeten laden bij een publieke laadpaal en ik heb momenteel op 1 maand tijd al bijna 2.700 km gereden. Ik heb deze EV dus enkel thuis opgeladen via het stopcontact (ik bekijk wel nog de laadpaal, denk dat deze nuttiger zal zijn in de winter).
EDIT: Oh nee, ik lieg ik heb 2x bij de lidl voor een uur aan de 20kW laadpaal gehangen toen het nog gratis was... Was dus goed voor telkens 30% batterij.

Moest ik nog met mijn diesel gereden hebben, dan moest ik al zeker 3x naar een tankstation moeten gaan. Die vullen lukte nooit thuis :)

Bovendien zie ik in mijn Tesla app dat bij die superchargers altijd plaats is en de laadpalen die ik van andere aanbieders tegen kom, zijn ook nooit allemaal bezet. Bovendien zou ik enkel aan een publieke laadpaal laden omdat ik niet meer thuis zou geraken. Dus nooit om volledig "vol te gooien".

EV rijden is aanpassen aan wat we al zo lang gewoon zijn. Daar hebben veel mensen het gewoon lastig mee omdat we gewoontebeesten zijn. Dat is zoals bv Waze gebruiken op een route "die we toch van buiten kennen". Als Waze een andere route voorstelt door bv een ongeval: hoeveel mensen zouden die voorgestelde route niet negeren om toch de bekende weg te kiezen en in de file te staan??

Het is misschien een rare vergelijking, maar het komt op hetzelfde neer: mensen zijn gewoontebeesten en iets nieuws denken is voor velen te moeilijk. Ik zeg daarom niet dat EV per se beter is, maar voor mij rijdt het veel aangenamer. Dat ik ermee moet leren omgaan is een leercurve die nog steeds ongoing is, maar voor mij voelt het aan zoals ik van Windows naar Mac overgestapt ben en ik toch een week moest aanpassen (wat peanuts is na 15 jaar enkel Windows gebruikt te hebben).
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Laatst gewijzigd door ivob 28 jan 2024, 09:25, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
Bedankt: 544 keer
Provider
Te Koop forum

Binnenkort een geplande testrit met een BMW CE 04 ... elektrische fiets, elektrische auto en nu voor het plezier nog een elektrische scooter ... :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
sky
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Jullie moesten jullie ongetwijfeld steendood vervelen aangezien jullie op alles en iedereen commentaar moeten geven. Is het niet op een afwijkende mening over dit, dan gaat het wel over de hoogstaande discussie over azerty of qwerty.

Ik rijd binnen enkele maanden zelf elektrisch, het gaat me er dus helemaal niet om om EV minderwaardig te vinden.
Ik ben helemaal niet angstig.

Het was een melding van wat een kennis had meegemaakt, niet meer of niet minder.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Laatst gewijzigd door ivob 28 jan 2024, 09:25, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
sky
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

ivob schreef: 08 jul 2023, 16:47
sky schreef: 08 jul 2023, 16:39 Het was een melding van wat een kennis had meegemaakt, niet meer of niet minder.
Uit verveling?
Bedankt
Je hebt mijn punt gemaakt.
Nodeloos commentaar geven op alles.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Laatst gewijzigd door ivob 28 jan 2024, 09:25, in totaal 2 gewijzigd.
Sol Invictus!
sky
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Nee, het niet uit verveling.
Je bijdrage zijn regelmatig goed, maar af en toe stel ik me toch vragen of het nu nodig is dat er bepaalde personen steeds woorden uit hun context moeten halen om dan te doen alsof die persoon tegen iets is.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Laatst gewijzigd door ivob 28 jan 2024, 09:26, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Er wordt hier ook vaak te snel geconcludeerd dat iemand pro of anti is als men gewoon een opmerking over iets maakt. Ook ik heb al verwijten gekregen als zou ik tegen EV's zijn, gewoon omdat ik een aantal nadelen benoemde. Ik rij weldra zelf met een EV en ik kijk daar naar uit, ondanks de nadelen die wel degelijk bestaan. Ik denk persoonlijk dat de voordelen groter zijn en dat de nadelen op termijn kunnen opgelost worden.

Bestolen of overvallen worden heeft echter weinig of niets met EV's te maken maar gewoon met de mensen die overvallen plegen. Als men uw wagen of bezittingen echt wil, dan zullen ze een manier vinden om ze te pakken te krijgen, EV of geen EV.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik kopieer even een stuk uit een post van je een paar berichten eerder:
“Soit, wie graag allerlei redenen wil bedenken om niet met een EV te moeten rijden, dat is echt niet nodig hoor.
Niemand die je ertoe verplicht. Blijf gewoon zoals vanouds verder rijden met een verbrandingsmotor.
Dat is ieders keuze.

Dit topic heeft ook niet voor niets "aan de EV rijders...". Niet aan de EV bashers/twijfelaars/angstigen/petrolheads,..... :angel:
Is EV rijden je ding niet. Gewoon dit topic negeren. Makkelijk zat.”

Of van iemand anders die dan maar beweerde dat ik angstig zou en dus maar beter niet in het buitenland zou tanken of laden.

Iedereen heeft zijn zeg kunnen doen.
Kunnen misschien terug in topic gaan.

Oktober staat er een id5 voor de deur, alfen laadpaal in bestelling, laadpas van Luminus. Volgens wat ik lees zou die laadpas werken op verschillende aanbieders van laadpalen. Ik dacht eraan om eventueel nog een Chargemap laadpas aan te vragen voor moest die Luminus pas niet werken.
Hoeveel alternatieve passen hebben jullie als backup?
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 133 keer

Heeft iemand van jullie goede bronnen om meer info te vinden over Tesla Semi ( in de stijl van Bjorn Nyland...)? Wordt nu een half jaar geleverd na de launch eind vorig jaar, maar ik kom enkel fan filmpjes tegen. Ik ben benieuwd wat die nu echt kan! Zelfs op de Tesla site vind ik maar weinig info over de productiecijfers..

Zelfs al zouden ze er met moeite 10 per dag maken, zouden er toch al snel een 1000 tal moeten rondrijden.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

Hier gaan we weer.....EV batterijtjes he ! :-( :!!!:

https://www.hln.be/buitenland/elektrisc ... ~a86a15f8/

Elektrische wagen zet vrachtschip met 3.000 auto's in brand boven kust van Waddeneiland: één dode en meerdere gewonden

Op een vrachtschip boven het Nederlandse Waddeneiland Ameland is even voor middernacht brand uitgebroken. Er waren 23 bemanningsleden aan boord van het schip Fremantle Highway, meldt een woordvoerster van de Nederlandse kustwacht in de nacht van dinsdag op woensdag aan het Nederlandse persagentschap ANP. Eén van de bemanningsleden zou overleden zijn.
TTR 26-07-23, 07:21 Laatste update: 07:38 Bron: Belga

Een deel van de bemanning is overboord gesprongen en opgepikt door schepen die te hulp schoten, de rest is met helikopters van de kustwacht van boord gehaald.

Volgens de lokale nieuwssite Wâldnet kreeg de schipper rond 2.13 uur het advies om het schip compleet te evacueren. Een kwartier later zou een personeelslid van boord zijn gesprongen. Een bergingsboot heeft hem uit het water gehaald. Later sprongen er nog meer bemanningsleden van boord.

In totaal zijn zestien bemanningsleden volgens een woordvoerder van de Veiligheidsregio Drenthe naar Groningen Airport Eelde overgebracht. Zij hadden allemaal ademhalingsklachten en zijn intussen naar ziekenhuizen gebracht. Geen van hen verkeert in levensgevaar.

Eén dode, meerdere gewonden

Iets voor 7.00 uur meldt de Kustwacht dat er een bemanningslid is overleden. Enkele anderen zijn gewond geraakt. Een schip van rederij-eigenaar Simon Smit was vannacht als een van de eerste ter plaatse. Ze werden gealarmeerd door een noodoproep en voeren meteen uit vanaf Terschelling. Zijn medewerkers konden drie slachtoffers redden.

Het Panamese schip, dat op ruim dertig kilometer boven de kust van het Waddeneiland ligt, was op weg vanuit het Duitse Bremerhaven naar Port Said in Egypte. Het vervoert een kleine drieduizend auto’s, waaronder een aantal elektrische wagens. “Het vermoeden is dat de brand is uitgebroken in een elektrische auto”, aldus de kustwacht.

Zinken

Wegens de omvang van de brand is besloten geen brandweermensen aan boord te zetten. De brandweer probeert het vuur vanaf zee met blusboten te bestrijden en het schip te koelen. “We proberen ook te voorkomen dat het schip zinkt, maar het maakt nu al flink slagzij”, zegt de woordvoerster. Er is medische hulp ingeschakeld.

Bij de reddingsoperatie zijn ook reddingsboten van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) uit Ameland en Schiermonnikoog ingezet. Ook andere schepen die in buurt waren, hebben hulp verleend en hebben mensen opgepikt die van boord zijn gesprongen.
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar er wordt toch veel berevel verkocht voor hij geschoten is.

De statements "Elektrische wagen zet vrachtschip met 3.000 auto's in brand boven kust van Waddeneiland: één dode en meerdere gewonden" en "“Het vermoeden is dat de brand is uitgebroken in een elektrische auto" zijn contradictorisch hé

Het eerste claimt het als een feit, het 2e geeft aan dat het een vermoeden is. Het kan best zijn, maar tot er zekerheid is vind ik dat toch wel weeral eens een voorbeeld van totaal onverantwoorde berichtgeving.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

De jacht op snelle scoops zorgt ervoor dat de berichtgeving niet altijd even secuur is maar dit bericht staat helaas niet alleen:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02/21 ... t-branden/

Het is geweten dat EV's moeilijker te blussen zijn, dat is al zo op begane grond. Steek er zo'n hoop op elkaar op een schip en het kan serieus mis gaan. Of de wagende oorzaak van de brand is, is enkel voor de verzekeraar van belang, het feit dat eens in de fik men de brand moeilijk kan blussen heeft ervoor gezorgd dat 1 persoon overleden is, heel wat wagens onbruikbaar en een schip zwaar beschadigd is.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 26 jul 2023, 10:59 heel wat wagens onbruikbaar en een schip zwaar beschadigd is.
Het schip heeft slagzij gemaakt dus volgens mij is alles gewoon verloren.

Blijkbaar waren er trouwens maar 25 electrische wagens aan boord.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

DarkV schreef: 26 jul 2023, 13:40
Dizzy schreef: 26 jul 2023, 10:59 heel wat wagens onbruikbaar en een schip zwaar beschadigd is.
Het schip heeft slagzij gemaakt dus volgens mij is alles gewoon verloren.

Blijkbaar waren er trouwens maar 25 electrische wagens aan boord.
tja ge moet er maar 1 van die "onblusbare " hebben he als aanstichter ! :roll:
Belooft voor de EV toekomst als ze meer frequent gaan zijn....en de " blusbare benzine " gaan vervangen .....
Verzekeringen v/ autos + Brandverzekeringen algemeen zullen daar wel op inspelen ....
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 261 keer

Vooralsnog vliegen ze niet sneller in brand dan voertuigen met verbrandingsmotor. Ze zijn alleen (in geval het batterijpakket al vuur zou vatten) moeilijker te blussen…
Eigenlijk zou de verzekering misschien wel goedkoper moeten worden ;)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Die auto in Henegouwen van deze week met gezin van 5 die omgekomen is, is ook in brand gevlogen. Bij mijn weten was dat geen EV. Toen heb ik niemand gehoord.

Ik zag ook bovenstaand artikel en had meteen zelfde bedenking: titel staat als feit, in artikel als vermoeden. Maw ze zouden beter eerst onderzoek laten gebeuren alvorens te concluderen. Kan evengoed heel andere oorzaak hebben.

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Vaganzza schreef: 26 jul 2023, 15:48 Die auto in Henegouwen van deze week met gezin van 5 die omgekomen is, is ook in brand gevlogen. Bij mijn weten was dat geen EV. Toen heb ik niemand gehoord.

Ik zag ook bovenstaand artikel en had meteen zelfde bedenking: titel staat als feit, in artikel als vermoeden. Maw ze zouden beter eerst onderzoek laten gebeuren alvorens te concluderen. Kan evengoed heel andere oorzaak hebben.
Inderdaad elke auto kan in brand vliegen ......, maar uw voorbeeld was wel door een crash ...., niet door spontaan ontbranden ....... welke ook met benzine kan ,maar in weinigere gevallen dan EV , vele gevallen reeds zelfs steps en fietsen ......tja EV batterijtjes ...., vraag me af wat te doen in zulk geval met huisbatterij ? :eek: .

Maar het onmogelijk blussen van EV's is wel HET heikele punt dat ze gevaarlijker maakt , dus best op de oprit laten staan ipv de huisgarage :lol: ......,maar ja dat is dan wederom een bijna uitnodiging tot diefstal .... :wink:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Uiteraard zal spontaan ontbranden voorkomen, net zoals je dat ook kan hebben met al die andere toestellen op batterijen die je reeds thuis heb (gsm, iPad, ...). Zwier ze dan ook maar allemaal buiten voor de veiligheid...

Maar laten we wel wezen: dat spontaan ontbranden zal wel een marginaal % zijn. Telkens EV in brand staat, zijn de negatievelingen er direct bij om het af te breken. Ongeacht of dit door een ongeval is of spontaan. En zoals gezegd telkens een ICE-auto in brand staat, dan is er niets aan de hand.

In het artikel hierboven gaan ze er gewoon al los van uit dat het door een EV komt, omdat er enkele aan boord zijn. Want ik zie geen andere insteek momenteel.

Plaats reactie

Terug naar “Elektrische voertuigen en opladen”