Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Het blijft een feit dat als je natuurlijke bescherming wenst je eerst een keer de Russische roulette moet spelen EN dat het niet past bij het vermijden van besmettingen.

Andere landen hebben al vaker andere opties geprobeerd, onlangs Nederland nog. Laten we afwachten wat het oplevert.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef: En nu mag jij mij nog eens vertellen hoe 100% vaccinatie de ziekenhuisopnames gaat halveren
Dat is gewoon wiskunde, zoals al tig keer uitgelegd.
10% van de antivaxers zorgen voor meer dan 50% van de ziekenhuisbezetting.
Als die 10% gevaccineerd was, kwam 90% van die meer dan 50% niet in het ziekenhuis.
Ergo bezetting gehalveerd.

De rest van jouw uitleg staat ook bol van de tegenstrijdigheden.
Wat is het nu?

Besmettingen zo laag mogelijk houden…
iceke schreef: Als je die 4 eerste uit het AZ wil houden = het van alle belang om de besmettingen zo laag mogelijk te houden.
… Of zwakkeren vaccineren en de rest volop laten besmetten.
iceke schreef: Vaccineer de zwakkeren in onze samenleving, laat de rest gewoon covid oplopen...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Is het besluit van dit topic niet gewoon: een anti-vaxxer, blijft een anti-vaxxer met veel argumenten waarbij cijfers gebruikt worden dat de vaccins niet werken. Die cijfers zijn ook makkelijk te vinden.

Wat ik nog mis is dat diezelfde anti-vaxxers die statisch oh zo goed onderlegd zijn, me ook eens een simulatie maken van de toestand die er zou geweest zijn zonder vaxins. Ik stel al maanden aan hen de vraag en wacht nog steeds op het antwoord ...

En als het gaat over:
- een act van solidariteit
- beschikbare wetenschappelijke argumenten
- burgerzin
- het enige reddingsmiddel in combinatie met de andere maatregelen
- ...
haal je het niet want zij kunnen altijd aantonen dat het aantal besmettingen stijgt. Voor mij is dit puur gelul in de discussie over het effect van vaccinatie. Redelijke argumentatie helpt niet want ... mijn vrijheid, is mij blijheid.

Echt een zinvolle discussie krijg je pas als je de huidige cijfers kunt afzetten / exrapoleren tegenover of naar een situatie waarin de vaccins er niet zouden geweest zijn. En die laatste zijn er niet.

Wel teren de anti-vaxxers op groepsimmuniteit en de verminderde verspreiding door diegenen die zich wel laten vaccineren. Voor deze houding heb ik een woord maat ik ga het hier niet debiteren ....
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

duizend schreef:
Dat is gewoon wiskunde, zoals al tig keer uitgelegd.
Natuurlijk is dat gewoon wiskunde, jij rekent alleen verkeerd :angel:
Je begint niet te rekenen aan 100% als er maar 0,5% in het az beland....
De rest van jouw uitleg staat ook bol van de tegenstrijdigheden.
Wat is het nu?
Die tegenstrijdigheden ga je altijd hebben hoor...
Het is maar waar je de nadruk op legt.
Leg je de nadruk op testen dan krijg je cijfers zoals in Denemarken, leg je de nadruk op vaccinatie krijg je cijfers zoals bij ons.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Zoals ik altijd zeg: geef me cijfers en zeg me wat je wilt bewijzen. Ik zal ze verwerken zodat je altijd gelijk haalt ...
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

koenraaddeconinck schreef:
Wat ik nog mis is dat diezelfde anti-vaxxers die statisch oh zo goed onderlegd zijn, me ook eens een simulatie maken van de toestand die er zou geweest zijn zonder vaxins. Ik stel al maanden aan hen de vraag en wacht nog steeds op het antwoord ...
Die antwoorden vind je in de eerste 100 pagina's van dit topic hé.

Dan is alles de schuld van de overheid. Ze zijn te laat, ze doen niks, wat ze doen is de foute aanpak, al die doden op hun geweten, domme maatregelen, mensen in hun vrijheid beknotten...

Dankzij de anderen (zij die wel hun vaccin hebben laten zetten) gaan we stilaan weer naar een normale samenleving, maar dat zien zij niet zo. Zij zien het als "zie je wel dat je ook zonder vaccin de pandemie kunt overwinnen". Kortzichtig natuurlijk.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

phil48 schreef: Dankzij de anderen (zij die wel hun vaccin hebben laten zetten) gaan we stilaan weer naar een normale samenleving, maar dat zien zij niet zo. Zij zien het als "zie je wel dat je ook zonder vaccin de pandemie kunt overwinnen". Kortzichtig natuurlijk.
Nee, dankzij het grote aantal besmetingen gaan we stilaan weer naar een normale samenleving
Natuurlijk kan je zonder vaccin de pandemie overwinnen, maar dan krijg je dus een bloedbad onder de zwakkeren, niet dat dat met vaccins ook niet het geval is,maar minder, veel minder trouwens...diegene die daar aan twijfelt is idd een wappie.

Als je dat wil voorkomen ga je of die besmettingen moeten tegenhouden, en dat doe je dus met testen, of die zwakkere beter moeten beschermen en dat doe je dus met sanitaire maatregelen en vaccins.

We zijn 2 jaar verder, en nog steeds loop ik het WZC binnen zonder test....We zijn 2 jaar verder en nog steeds wordt daar niet preventief getest :bang: :bang: :bang:
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

iceke schreef:
Als je dat wil voorkomen ga je of die besmettingen moeten tegenhouden, en dat doe je dus met testen, of die zwakkere beter moeten beschermen en dat doe je dus met sanitaire maatregelen en vaccins.
Klinkt mooi, maar als je daarna niks doet met de testresultaten (buiten dat doktersbriefje dan, dat je gezellig een weekje thuis in quarantaine mag. Leuk als je geen symptomen hebt. Nooit eerder was het ziekteverzuim zo groot als het afgelopen jaar, stond in de krant, logisch hé), dan is dat zinloos en geld-weg-smijterij. Ik ken mensen die in quarantaine zitten, maar nog wel gewoon gaan winkelen, naar de bakker gaan, hun kind naar school brengen enz.

Zolang er nul controle is, heeft dit alles nul procent zin.
iceke schreef:We zijn 2 jaar verder, en nog steeds loop ik het WZC binnen zonder test....We zijn 2 jaar verder en nog steeds wordt daar niet preventief getest :bang: :bang: :bang:
Dat laatste klopt, maar anderzijds moeten ze dat dan ook van hun personeel verlangen en die gaan dan nog meer afhaken natuurlijk. Dus laten ze het zo zo.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dat krijg je als je regering u als kleuters behandeld....ik veronderstel dat je zelf wel doorhebt dat er een verschil is tussen, je komt er niet in zonder negatieve test en je komt er niet in zonder cst, niet ? Diegene die nu nog niet doorheeft dat het eerste wel werkt en het 2de niet, die is blind.
Muisbruik ga je altijd hebben, of dat een aanleiding is om het niet toe te passen, dat is een andere zaak.
Dat CST kon nuttig zijn hoor, als je het toepast daar waar de problemen zich bevinden, in de zorg, niet op café

Voor Heist
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220204_98202430
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Ik ben positief sinds zondag. Vanmorgen eens de proef op de som genomen en mijn eigen cst gescand.
Moet er nog zand zijn? :bang:
IMG-20220205-WA0025.jpg
(147.23 KiB) Nog niet gedownload
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 mar 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

woutervh schreef:Ik ben positief sinds zondag. Vanmorgen eens de proef op de som genomen en mijn eigen cst gescand.
Wat maakt het uit, neem je verantwoordelijkheid en misbruik het niet.

iceke schreef:We zijn 2 jaar verder, en nog steeds loop ik het WZC binnen zonder test....We zijn 2 jaar verder en nog steeds wordt daar niet preventief getest :bang: :bang:
Geen probleem, je kan perfect zelf een test aanvragen/doen.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

MichelJ schreef:
woutervh schreef:Ik ben positief sinds zondag. Vanmorgen eens de proef op de som genomen en mijn eigen cst gescand.
Wat maakt het uit, neem je verantwoordelijkheid en misbruik het niet.
Tuurlijk neem ik mijn verantwoordelijkheid. Da's het punt niet, daarom heb ik geen cst nodig. Maar het bewijst enkel de nutteloosheid van de cst op zich
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

woutervh schreef: Tuurlijk neem ik mijn verantwoordelijkheid. Da's het punt niet, daarom heb ik geen cst nodig. Maar het bewijst enkel de nutteloosheid van de cst op zich
klopt ook

dat de overheid er een knoeiboel van maakt weten we

zie maar de elektriciteit en dan het nieuwtje vd dag
omwille van een vereenvoudiging wordt Vlaanderen blijkbaar in 17 regio's opgesplitst
allemaal met een eigen bestuur, directie, talloze nieuwe postjes voor gebuisde politici ...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

MichelJ schreef:Geen probleem, je kan perfect zelf een test aanvragen/doen.
Alé, serieus ? Je weet toch dat ze hier wekelijks lachen met mijn testen ? 't probleem is niet dat ik dat doe, 't probleem = dat dit niet systematisch gebeurd voor de bewoners, het personeel & de bezoekers
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Als op een gegeven moment de opmerking wordt gemaakt dat voorgaande infecties stiefmoederlijk behandeld worden is het plots 'voorgaande infectie' versus 'vaccinatie'. Hoe belachelijk is dat nu? Heb je de pech om besmet te geraken met een klinisch verloop omdat het beleid er niet op gericht is om mensen uit elkaar te houden wordt dat aanzien als een tegenspraak tegen de meest voor de hand liggende maatregel in de epidemiologie om een pandemie het hoofd te bieden. En zo krijgen we dus een baggerdiscussie. Modder gooien, tof. Alsof een voorgaande infectie een concurrent zou zijn van de vaccins. :roll:
Het is nu éénmaal zo dat mensen een immuniteit ontwikkelen door een infectie want zo zit onze biologie in elkaar. Gaan we dat ontkennen? Den ene wat meer dan de andere, net zoals bij de vaccins.
koenraaddeconinck schreef: Wel teren de anti-vaxxers op groepsimmuniteit en de verminderde verspreiding door diegenen die zich wel laten vaccineren.
Dan moet je mij eens vertellen waar die groepsimmuniteit dan wel zit. Die is er niet! Mocht er een groepsimmuniteit aanwezig zijn had je nooit een vierde en vijfde golf binnen de pandemie gehad. Vaccinatie is enkel een individuele bescherming tegen de ontwikkeling van de ziekte covid-19. Het zijn dan ook 'slechts' covid-19 vaccins en geen SARS-CoV-2 vaccins. Daar moet je geen antivaxxer voor zijn om dat in te zien. Ik vind de term trouwens heel vaag maar vooral respectloos. Ga je mensen die een booster weigeren ook in het vakje 'antivaxxer' steken? Want dan ben ik er ook één.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

petrol242 schreef:Heb je de pech om besmet te geraken met een klinisch verloop omdat het beleid er niet op gericht is om mensen uit elkaar te houden wordt dat aanzien als een tegenspraak tegen de meest voor de hand liggende maatregel in de epidemiologie om een pandemie het hoofd te bieden.
Lééf jij op Mars of zo ? Hoe ga je in het dichtstbevolkte land ter wereld mensen uit elkaar houden ? Ze hebben het twee maand geprobeerd (remember - ze noemden het een lockdown en je mocht maar drie mensen zien) en toen ontplofte bijna het land van verontwaardiging. Inclusief jezelf.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Simpel, door te testen.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

iceke schreef:Simpel, door te testen.
de testen werken geen 100%
noch de pcr, de snel of de zelftesten

en ze meten enkel virusdeeltjes in uwe neus of keel
volstrekt onbruikbaar (volgens jullie eigen logica mbt de vaccins)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Nee, natuurlijk werken die testen geen 100%...
Enkel Petrol beweerde dat..die discussie is al lang geleden gevoerd en daar ga ik nu niet op terugkomen.

(Je laat je maatregelen niet afhangen van onbetrouwbare pcr testen als de positiviteitsratio <5% is...maar dat was in de tijd dat we niet systematisch konden testen.)

Nu kan dat wel, en dan maakt het echt niet meer uit dat een pcrtest positief kan zijn tot 100 dagen na een besmetting of een zelftest niet 100% betrouwbaar is.

Als je het az wil leeghouden zit je winst in het intensief beschermen van die zwakkere, niet in het kost wat kost vaccineren van de hele bevolking.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

phil48 schreef: Lééf jij op Mars of zo ? Hoe ga je in het dichtstbevolkte land ter wereld mensen uit elkaar houden ?
Al zeker niet door interactie te gaan aanmoedigen. Hoe denk je dat mensen besmet geraken? Ah ja, de vaccins gaan de besmettingen tegen houden zeker? Want dat is blijkbaar dé strategie om een pandemie het hoofd te bieden. Al van de vierde sub lineage van delta weten we dat dat een utopie is. En wat heeft de overheid tot nu toe er effectief aan gedaan om dat te voorkomen? CST? Wat gefoefel in de rand? Maatregelen en strategieën aanpassen om liters en kilo's te kunnen blijven produceren en te consumeren, en niet om de volksgezondheid te waarborgen, daar is men goed in. Ik stel voor dat je eens op een echte fabrieksvloer een kijkje gaat nemen.

Gisteren is het er eindelijk van gekomen op mijn werk. Een ganse ploeg gedecimeerd en in quarantaine waarvan meer dan de helft al effectief positief en met symptomen in zijn bed steekt. En wie denk je dat er de kastanjes uit het vuur mag gaan halen? Dus nee, ik leef niet op mars, ik zit er midden in.

Maar niet getreurd hoor. De 'Good News Show' is voor de zoveelste keer in gang geschoten. Er worden gemiddeld per dag 'nog maar' 40 000 mensen bevestigd besmet te zijn met een virus dat ons al twee jaar parten speelt.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

iceke schreef: Nu kan dat wel, en dan maakt het echt niet meer uit dat een pcrtest positief kan zijn tot 100 dagen na een besmetting of een zelftest niet 100% betrouwbaar is.
En hiermee zijn we er.
Testen en er dan niks mee doen, ahaja want positief 100 dagen na een besmetting is blijkbaar negatief. Den djoko zal het graag horen :lol:

Om de twee dagen testen, om de twee dagen positief, en dan …
Met massaal testen bereik je niks, enkel dat iedereen zijn goesting kan en mag doen.
En dat is uiteindelijk het enige dat iceke promoot.

vaccinatie is stap 1, ik wacht nog altijd op het land met een laag vaccinatiepercentage dat de sanitaire maatregelen los laat zonder zorgcrash te creëren.

En onze vakbondspetrol denkt nog altijd dat het met het bedrijfsleven plat te leggen alles opgelost is. Tja platleggen, dat is de remedie van de vakbond tegen alles.
Ik ben quasi zeker dat de ploeg die uitligt het opgelopen heeft op een zelfgebouwd “feestje” privé of op het werk.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3395
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 95 keer

iceke schreef: Nu kan dat wel, en dan maakt het echt niet meer uit dat een pcrtest positief kan zijn tot 100 dagen na een besmetting of een zelftest niet 100% betrouwbaar is.
dus honderden pagina's lang vaccins afkraken omdat ze niet levenslang voor de volle 100% werken maar bij zelftests maakt het niet uit?
een zoveelste inconsequentie?
Laatst gewijzigd door 1207 op 06 feb 2022, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

phil48 schreef:
koenraaddeconinck schreef:
Wat ik nog mis is dat diezelfde anti-vaxxers die statisch oh zo goed onderlegd zijn, me ook eens een simulatie maken van de toestand die er zou geweest zijn zonder vaxins. Ik stel al maanden aan hen de vraag en wacht nog steeds op het antwoord ...
Die antwoorden vind je in de eerste 100 pagina's van dit topic hé.

Dan is alles de schuld van de overheid. Ze zijn te laat, ze doen niks, wat ze doen is de foute aanpak, al die doden op hun geweten, domme maatregelen, mensen in hun vrijheid beknotten...

Dankzij de anderen (zij die wel hun vaccin hebben laten zetten) gaan we stilaan weer naar een normale samenleving, maar dat zien zij niet zo. Zij zien het als "zie je wel dat je ook zonder vaccin de pandemie kunt overwinnen". Kortzichtig natuurlijk.
Ja, met uw opmerkingen over het beleid ben ik akkoord. Maar in België zit je met manipulatie van verkiezingen en mensen die voor de hudige bende gekozen hebben, moeten nu niet komen zeiken. Idem wat de commentaar betreft op de compensatie voor de elektriciteits- en gasfactuur. Ik wil niet diegenen allemaal geld hebben die voor de huidige bende ongeregeld gestemd hebben of voor NVA (want die zijn geen haar beter).

Ik wacht echt nog altijd op cijfers met besmettingen zonder boosters ... Wie me die extrapolatie kan bezorgen, chapeau !
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

De oplossingen van de tegenstanders van vaccinatie zijn... nog erger dan de problemen van de vaccinatie. Meer nog, ze zijn totaal onrealistisch.

Mensen uit elkaar houden is een theorie die in praktijk gewoon onmogelijk blijkt. Mensen moeten gaan werken, naar de winkel, naar school of hebben verzorging nodig. Zelfs al ben je perfect gezond dan nog is en blijft de mens een sociaal dier die contact nodig heeft om te kunnen leven. Geen contact is dus onmogelijk en dus zal je altijd besmettingen hebben. Die besmettingen gewoon laten woekeren, wat dat is wat je hebt zonder vaccinatie betekent niet alleen een pak meer slachtoffers, zowel doden als andere gevolgen, meer mensen afwezig van het werk, meer leerachterstand, meer eenzaamheid EN als klap op de vuurpijl een instorting van de zorg. Daar komen de mensen met uitgestelde zorg nog bij. Wat een heerlijk plan toch :lol:

Dan het gedoe over de testen waar al lang van gebleken is dat ze nog niet het percentage van de vaccins halen en zelfs indien ze 100% zouden betrouwbaar zijn, wat niet het geval is, dan nog is het in realiteit totaal onmogelijk om die testen te verwerken. Op bepaalde momenten zaten we zelfs al over de capaciteit en dan willen sommigen dat nog een paar keer vermenigvuldigen :lol:

Dan de inconsequente houding van tegen CST maar mensen dagelijks testen tot het letterlijk de neusgaten uitloopt is geen probleem :lol:

iceke was al zo eerlijk om toe te geven dat zonder vaccinatie de gevolgen nog veel erger waren en het aantal slachtoffers nog hoger maar anderen gaan lustig door met het foutief minimaliseren van het belang van vaccinatie.

Het zal altijd een EN EN blijven van EN maatregelen EN gedrag EN vaccinatie. Geen enkele van die factoren zijn zaligmakend daarom dat de combinatie nodig is en blijft.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

duizend schreef:Ik ben quasi zeker dat de ploeg die uitligt het opgelopen heeft op een zelfgebouwd “feestje” privé of op het werk.
Van wat de forumnar denkt te weten als rede ga ik nu niet bepaald wakker van liggen.
koenraaddeconinck schreef:Ik wacht echt nog altijd op cijfers met besmettingen zonder boosters
Dat gaat natuurlijk niet simpel worden als onze overheidsinstelling die dat moet verzamelen en rapporteren niet echt mee wil werken. Hou ook in gedachte dat een booster geen extra vaccinatie is, meer een reset van een voorgaande volledige vaccinatie.
Misschien iets dat jij kan bevestigen : Eén van mijn collega's uit de bewuste ploeg is besmet geraakt door zijn grootouders, of omgekeerd, dat is niet echt duidelijk. Zijn grootmoeder is in het hospitaal opgenomen omdat ze verward was en gevallen. Daar is ze positief getest geweest. Blijkbaar komt het meer voor dat ouderen door een infectie afwijkende symptomen ontwikkelen zoals die verwardheid. Het zou ook van tijdelijke aard zijn.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Ik denk dat het hem in de details zit. Tuurlijk ging de pandemie er slechter uitgezien hebben zonder vaccins (dat was er nog aan te kort). Volgens mij zitten in deze thread ook geen anti-vaxxers of wappies. Het gaat hem over wat ze doen en voor wie. Ze helpen tegen een ernstig verloop, maar
ze helpen niet/te weinig tegen voortzetting. Anders had ik het nu ook al niet voor de tweede keer zitten. Het percentage kans interesseert me hoegenaamd niet. Of je hebt het of je hebt het niet.
Bijgevolg is een cst ook niets waard. Het zegt of je gevaccineerd bent, maar ook als gevaccineerde geef je het door. Zelfs herstelcertificaat zegt eigenlijk niets want je kunt het opnieuw hebben en doorgeven.
Het enige waar een cst nut heeft is als dwangmiddel tot vaccinatie. Maar dan gebruiken ze beter overtuigender argumenten
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

petrol242 schreef:Misschien iets dat jij kan bevestigen : Eén van mijn collega's uit de bewuste ploeg is besmet geraakt door zijn grootouders, of omgekeerd, dat is niet echt duidelijk. Zijn grootmoeder is in het hospitaal opgenomen omdat ze verward was en gevallen. Daar is ze positief getest geweest. Blijkbaar komt het meer voor dat ouderen door een infectie afwijkende symptomen ontwikkelen zoals die verwardheid. Het zou ook van tijdelijke aard zijn.
In die zin kan ik u gerust stellen Petrol. Inderdaad, bij geriatrische patiënten met een infectie kan acute verwardheid optreden die tijdelijk is. Ze kunnen zelfs in bed iiggen en de indruk geven niet meer bij bewustzijn te zijn. Ze reageren niet meer op prikkels, lijken zich in een diepe slaap te bevinden etc.

Het is inderdaad zeer goed mogelijk dat dit op enkele dagen en zelfs uren keert naar een toestand van terug normaal ageren en gedrag.

Ik kan dit beeld dus bevestigen met meestal, indien patiënten voor opname nog geen neuropsychologisch deficit vertoonden, een zeer goede outcome.

Soms zal men wel onderzoek doen om andere oorzaken uit te sluiten dmv. CT- scan of NMR hersenen, bloedonderzoek, etc.

Maar de kans is inderdaad zeer groot dat dit op heel korte tijd de goede kant uitgaat.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

woutervh schreef:Het enige waar een cst nut heeft is als dwangmiddel tot vaccinatie. Maar dan gebruiken ze beter overtuigender argumenten
Zoals?

Sommige mensen willen geen argumenten horen. Ze zijn hier ook al -tig keer gepasseerd. Ze willen gewoon hun zin doen en doen alles om dat te kunnen doen. Het is zoals met snelheidscontrole, je moet toch niet meer gaan uitleggen dat dat gevaarlijk is. Toch zijn er dagelijks mensen die afkomen met excuses waarom zij toch te snel reden. We aanvaarden toch ook niet dat sommige mensen maar zo snel rijden als ze willen en dat daar geen sancties of controles tegenover staan.

Er is maar één vraag die telt, brengt vaccinatie een voordeel voor de volksgezondheid en de economie? Het antwoord is overduidelijk ja. Dan is een vraag om u te vaccineren dus meer dan gepast. Wie het niet wil, OK, maar de gevolgen zijn dan voor degene die de keuze maakt.

Als je op de lotto wil winnen dan moet je wel meespelen en de regels volgen EN bijdragen. Je kan niet een bulletin pas indienen na de trekking of 24 vakjes aankruisen als je daar niet voor betaalde.

In een samenleving is het de bedoeling dat je de nadelen en de voordelen erbij neemt omdat je denkt dat de voordelen groter zijn dan de nadelen. Wil je enkel de voordelen maar bedank je voor de nadelen dan is dat geen samenleving maar grab what you can get. Dat systeem werkt gewoon niet en heeft ook nog nooit gewerkt en zal ook nooit werken. Er bestaan in onze taal en andere talen zoveel voorbeelden die naar deze eenvoudige waarheid verwijzen: potje breek, potje betaal, no pain...no gain, Quit pro quo, voor wat hoort wat,...
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Maak het dan verplicht... Met de wagen mag je max 120 of je hebt de kans op een boete. Je doet uw gordel aan of hebt een boete. Je belt handsfree of... Je snapt het wel.

Het is ook niet met het verbod om een pensenkermis te mogen bijwonen dat men het probeert af te dwingen hé

En dan nog ligt de vergelijking verkeerd. Het moet iets zijn dat de mens uit persoonlijke afweging moet nemen. Abs, airbags, mistlichten. Zoiets. Iets waar ze hun eigen risico en veiligheid verhogen
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

woutervh schreef:Maak het dan verplicht... Met de wagen mag je max 120 of je hebt de kans op een boete. Je doet uw gordel aan of hebt een boete. Je belt handsfree of... Je snapt het wel.

Het is ook niet met het verbod om een pensenkermis te mogen bijwonen dat men het probeert af te dwingen hé

En dan nog ligt de vergelijking verkeerd. Het moet iets zijn dat de mens uit persoonlijke afweging moet nemen. Abs, airbags, mistlichten. Zoiets. Iets waar ze hun eigen risico en veiligheid verhogen
Dat was ook mijn gedacht van in het begin. Dat een eenvoudig verzoek voor sommigen niet werkt, had ik al snel begrepen.

Dat is nu toch ook zo, geen CST, niet binnen.

Bwah, ik stel maar vast dat sinds met moet gaan skiën dat de wil ineens een pak hoger ligt en de principes vlot de vuilbak in vliegen :lol:

Met uw laatste opmerking ben ik het niet eens. We leven in een SAMENleving en dat houdt in dat je dus ook rekening houdt met anderen. Je kunt genieten van de voordelen van de samenleving maar daar hangen ook plichten aan vast. Niet alles moet puur persoonlijk een voordeel zijn. Ik betaal bijvoorbeeld ook voor scholen of kindergeld belastingen maar ik heb er zelf geen. Ik betaal voor de zorg maar ik ben nog geen 10 keer bij een dokter geweest, ...

Trouwens die opmerking klopt ook niet om een andere reden. Er zijn net heel veel voordelen aan samen tegen het virus vechten. Minder doden, minder druk op de zorg, minder leerachterstand, minder afwezigen in bedrijven, minder kosten voor de staat en dus wij, minder uitgestelde zorg,... Een gratis prikje dat u 15 minuten tijd kost is dan een zeer kleine bijdrage die men vraagt. Maar voor sommigen is het toch teveel gevraagd.

Daar komt nog bij dat het niet stopt bij al dan niet vaccineren want als je kijkt naar de motivatiebarometer is blijkbaar ook de rest van de maatregelen teveel. De oplossing van een protesterende: gewoon gezellig samen zijn! Wat willen ze eigenlijk wel bijdragen? De protestmarsen is nog zoiets, zonder masker op de treinen, met duizenden opeen en als klap op de vuurpijl nog wat extremisten verzamelen die de boel kapot slaan. Ook dat kunnen wij allemaal weer betalen.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Dizzy schreef:
Bwah, ik stel maar vast dat sinds met moet gaan skiën dat de wil ineens een pak hoger ligt en de principes vlot de vuilbak in vliegen :lol:

.
Yup we zijn nu op een niveau gekomen dat de minister van Volksgezondheid een experimenteel vaccin met een voorlopige goedkeuring goedkeurt voor minderjarigen, tegen het advies van de Who en het ema in, just omdat hun ouders anders niet kunnen gaan skieen binnen een paar weken :bang: :bang: :bang:

Die slechte bfilm blijft maar draaien.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Wees eerlijk, dat is vooral onder druk van zij die WILLEN gaan skiën. Ze rijden er anders wel naar Duitsland voor, een ander begint speeksel van anderen in de neus te rammen :lol:

Vaccinatie is trouwens in heel wat landen ook voor kinderen beschikbaar.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Denkte ? Boze ouders zijn voka niet :angel:
Raketisch
Plus Member
Plus Member
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 nov 2017, 15:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

iceke schreef:Yup we zijn nu op een niveau gekomen dat de minister van Volksgezondheid een experimenteel vaccin met een voorlopige goedkeuring goedkeurt voor minderjarigen, tegen het advies van de Who en het ema in, just omdat hun ouders anders niet kunnen gaan skieen binnen een paar weken :bang: :bang: :bang:
Voorlopig ≠ voorwaardelijk.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Uit de recentste cijfers (2de helft januari) blijkt ook dat de jongsten niet gespaard worden. 823 kinderen gehospitaliseerd en 16 op IC.

In de zoektocht naar een verklaring lijkt de vaccinatiestatus op het eerste gezicht een antwoord te bieden, aangezien de 0- tot 11-jarigen het minst gevaccineerd zijn: 18,4% kreeg minstens 1 dosis en slechts 6,7% is volledig gevaccineerd.

Dat toont zich ook ­onder de 823 gehospitaliseerde kinderen: 5 zijn volledig gevaccineerd, 818 zijn niet gevaccineerd.

De 16 kinderen op intensieve zorg zijn ook allen niet gevaccineerd.

Hoe erg kinderen eraan toe zijn, hangt van veel factoren af, zegt Van Berlaer (UZ Brussel). ‘Hun leeftijd, eventuele onderliggende aandoeningen … We kunnen er nog geen heldere ­lijnen in trekken. Maar zeker hier in het Brusselse komen veel kinderen uit gezinnen waar men niet gevaccineerd is. We merken dat ­kinderen die wel gevaccineerd zijn sneller naar huis kunnen.’
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

-edit- eens een bron posten zou wel zo makkelijk zijn Dizzy

https://www.standaard.be/cnt/dmf20220206_98378860
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

iceke schreef:En weer 0,0 nuance...liggen ze in het az met of aan covid? hebben ze onderliggende aandoeningen ? 823 kinderen, dit jaar ? Vorig jaar ? Over de 2 jaar ?
Spuw wat cijfers, zeg dat het door hun vaccinatiestatus komt, maak er een vette titel van, en voila weer wat zieltjes bijgewonnen om die -18 jarigen aan de spuit te krijgen.
De cijfers komen uit een artikel in DS van vandaag en gaat over de recentste cijfers van sciensano (tussen 17 en 30 januari 2022). De stijging onder jonge kinderen volgt de tendens in andere landen: ook in New York, het Verenigd Koninkrijk en in Zuid-Afrika zagen we in december al meer jonge kinderen in het ziekenhuis. Alleen al in het UZ Brussel overleden de voorbije twee jaar vier kinderen als gevolg van ­covid.

Je kan kanttekeningen plaatsen, zoals de lagere vaccinatiegraad in de groep (jongste) kinderen, MAAR als het verschil zodanig overmatig is dan kan je moeilijk beweren dat er geen invloed is.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Tja, het wordt afgezaagd he
De huidige vaccins doen hun werk nog uitstekend.
Weeral bewezen met duidelijke cijfers.

Vaccineren en boosteren blijft stap 1 …

En ondertussen zijn de eerste analyses binnen dat China, het land dat wereldkampioen is in testen en besmettingen vermijden, dit niet gaat kunnen volhouden met omikron. Daaraan gekoppeld de minder goede werking van de chinese vaccins tov moderna en pfizer en het gaat daar nog spannend worden.

Misschien is de huidige strategie, gebaseerd op massale vaccinatie, boosteren, en gecontroleerde flatten the curve, die in Belgie en andere europese landen gevolgd wordt, de enige die op lange termijn echt werkt …
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

duizend schreef:het gaat daar nog spannend worden.
Als het daar spannend wordt, dan hier ook.
China exporteert naar de ganse wereld. De verstoring van de handelsroutes zal blijven duren, als ze in CN niet "tot de orde van de dag" kunnen overgaan.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Dat kan ook een voordeel zijn, stel dat we inzien dat alles in China laten produceren toch niet zo'n geweldig idee is?
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”