Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Volledig akkoord met CCatalyst, het is absoluut niet relevant voor de klant aan welke lokale koerierdienst Aliexpress de verzending heeft toevertrouwd.

Het enige dat ertoe doet is dat jij je zending niet ontvangen hebt. Als BPost beweert van wel, moeten ze dat maar kunnen bewijzen aan de leverancier die hen heeft onderaangenomen.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Allemaal mooie theorie. In de praktijk kan ik die mastodonten moeilijk gaan uitleggen hoe het zou moeten gaan.
Ik weet wel waar het misgelopen is: in de last mile heeft de Bpost koerier (personeel of onderaannemer) het pakket niet of verkeerd afgeleverd.
Maar dat zal Bpost worst weze.
Volgens de tracking van Alix is de reisweg trouwens vrij complex. Normaal zou PostNL het moeten leveren, maar nadat het pakket in december al in Luik aangekomen was kreeg ik in januari van Bpost een brief voor de inklaring. Dus ergens geeft PostNL het door aan Bpost.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Is een declaration on honour ook geen document?
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

JamesEarlGray schreef: Het enige dat ertoe doet is dat jij je zending niet ontvangen hebt. Als BPost beweert van wel, moeten ze dat maar kunnen bewijzen aan de leverancier die hen heeft onderaangenomen.
Als het uit China komt, dan verdienen ze daar niets aan. Het kan hen dan ook geen fluit schelen. Hoe minder van die pakketjes uit China hoe minder werklast.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

R2D2 schreef:Allemaal mooie theorie. In de praktijk kan ik die mastodonten moeilijk gaan uitleggen hoe het zou moeten gaan.
:???: Dien klacht in, zeg dat je het niet gekregen hebt, dat die handtekening niet van jou is, dat je je niet tot bpost gaat richten want je hebt geen zaken met hen en wel tot de verkoper wiens verbintenis het is om de goederen aan jou te leveren (ongeacht aan wie ze dat dan nog delegeren, dat is voor jou niet relevant).

Als ze hun verplichtingen niet nakomen doe je een chargeback, dan zal de verkoper moeten bewijzen dat jouw handtekening een streep is. Je kredietkaartuitgever heeft ook jouw handtekening "on file" dus vergelijken is makkelijk.

Noot, voor je chargeback doet, kijk eerst na of je kredietkaart geen "Safe online" of "verzekering aankoopbescherming via internet" heeft die dit dekt. In dat geval moet je die verzekering inschakelen (krijgt altijd voorrang), die doorgaans sneller zal terugbetalen dan chargeback. Indien geen verzekering of indien voorwaarden niet voldaan kan je wel een chargeback doen.
R2D2 schreef:Volgens de tracking van Alix is de reisweg trouwens vrij complex. Normaal zou PostNL het moeten leveren, maar nadat het pakket in december al in Luik aangekomen was kreeg ik in januari van Bpost een brief voor de inklaring. Dus ergens geeft PostNL het door aan Bpost.
PostNL brievenpost (ook kleine pakketten vallen daaronder) worden via UPU-verdrag door bpost geleverd hier, tracking doorgaans twee letters, een serie cijfers, en "NL" op het einde. "PostNL Pakketten" valt niet onder UPU en mogen ze zelf komen afleveren (uiteraard mogen ze ook delegeren aan bpost als ze daarvoor betalen), tracking begint doorgaans met 3S.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

Heb iets meer succes met mijn Chinees en gaat opnieuw proberen (succes ermee :roll: )
Had wel het voordeel dat ze 'shipping from Belgium' aangegeven hadden en dus duidelijk niet het geval.
Mijn Koreanen en Japanners weigeren zelfs naar Belgie te versturen met gewone post maar gaat ook wel over hogere bedragen maar zelfs 40€ onderdelen is 150€ postage :lol: (ali deze keer ook maar niet zo extreem). (vorige keer wel automatisch deel terug gestord: het paste in een kleinere doos). UPS komt ook niet meer langs en gewoon ophaalpunt maar tenminste niet 'afgeleverd' zonder iets (en chance dat dorpswinkel ups punt is en ik er toch soms passeer).
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

De Superbowl op BBC was niet te volgen want er waren niet genoeg bitjes in de SD stream om de vliegende bal te tonen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

poîuokmkb
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 08 aug 2021, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Salesmensen die hun eigen domein niet kennen.
Een paar dagen geleden lachtte een PV-sales me bijna uit toen ik zei dat de clear-sky opbrengst van een 4-5kWp installatie in januari 12kWh is.
Die data haalde ik bij PVCalc. De website van Frank Deboosere vermeldt exact dat op 19-20-21/01/2019 https://www.frankdeboosere.be/zonnepane ... en2019.php

En dan hebben we het nog niet gehad over eenheden: kW, kWp, kWh, ... soms denk ik dat ze het er voor doen. Gewoon om te pesten :nono: .
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

ub4b schreef:Al wie de officiële lezing en de WHO tegenspreekt zal gecensureerd worden op censuurboek.
Ik vraag me af wat ik nog aan zuckerbook heb.

https://science.slashdot.org/story/21/0 ... ine-claims
Ik had je niet gezien als antivaxxer. Wat volgt? Chemtrails? ... ben jij het, Joke?

@Heinz: Voor veel mensen is 'fake it till you make it' het levensmotto en helaas beseffen ze niet dat zoiets combineren met bluffen hen heel erg dwaas kan doen overkomen.
Laatst gewijzigd door JamesEarlGray op 09 feb 2021, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

JamesEarlGray schreef:@Heinz
:bdaysmile:
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Zelfde verschil :angel:
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

heist_175 schreef:Salesmensen die hun eigen domein niet kennen.
Ik ben een 25 jaar geleden uitgelachen door een Maxon sales op cebit dat ze geen amiga soft maakten/verkochten en dat ook nooit zullen doen.
Met wat het me uitspaarde aan updates heb ik toen maar de stap naar PC gemaakt. Het voelde idioot om fortuinen te geven aan programma's die niet bestaan... (ftr... dat was voldoende voor de pc (niks extreem), windows, office en studio licenties... als voorvechter van legale soft kon ik niet anders... Een week of twee zagen over de toestand van free/shareware en zelfs betaalbare goedkopere soft op windows (een zéér groot verschil) heeft een vriend me dan aangespoort om infomagic set te kopen waardoor PC ineens interessanter werd. (intussen ben ik al wel al vele jaren tevreden windows gebruiker, die fundamentalistische kant is letterlijk levensgevaarlijk en windows kan me gewoon niet zo hard raken... Zoals je merkt hoe diep dit nu nog zit...)

Eigenlijk veel te danken aan die ene sales :) Ben zelfs uiteindelijk terug enkele jaren Maxon klant geweest maar niet meer zo fanatiek.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik heb niets tegen sales, laat dat duidelijk zijn.
Als je de feiten uit uw eigen sector en verkoopsdomein niet kent, wordt het wel lastig natuurlijk.

De helft van PV-bezittend Vlaanderen gebruikt PV Calc en JRC.
En die kwiet komt daar wat mee lachen, kom zeg. Hij mag overigens lachen met de websites ofzo, maar de resultaten zijn wel correct.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Heist, ik weet nog steeds niet exact waarmee die mens dan moest lachen. Kan je even (in geuren en kleuren) uitleggen hoe hij zo'n kemel schoot?
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

ub4b schreef:Al wie de officiële lezing en de WHO tegenspreekt zal gecensureerd worden op censuurboek.
Ik vraag me af wat ik nog aan zuckerbook heb.

https://science.slashdot.org/story/21/0 ... ine-claims
Niet alleen censuurboek. Zowat alle sites zijn in hetzelfde bedje ziek. En eigenaren van fora die zelf eigenlijk niks tegen controversiële discussies hebben en het wel zouden willen toestaan, zijn toch verplicht om alsnog agressief te modereren omdat er anders van hogerhand wordt opgetreden (eg. site wordt uit de lucht gehaald, want de eigenaar is de eindverantwoordelijke voor wat er op het forum verschijnt)

Er heerst momenteel op het hele internet een jacht op 'toxische gedachtegangen'. Helaas verstaan ze daaronder, inderdaad, alles wat niet in hun kraam past. Op reddit was ik bijvoorbeeld al geshadowbanned na een kwartier (over niks al te geks overigens, stel je er maar niet teveel bij voor :lol: het was gewoon een mening die door gevoelige sneeuwvlokjes als mysogynistisch werd aanzien, en dat is TEN STRENGSTE verboden op het matriarchale reddit). Hiervan werd ik zelf overigens niet op de hoogte gesteld, hence de benaming 'shadowban', je wordt verbannen maar weet dit eigenlijk zelf niet. Bedoeling is dat je gewoon lekker blijft posten zonder door te hebben dat je eigenlijk nergens gehoord of gezien wordt en zodoende dus geen nieuwe accounts begint aan te maken om de ban te omzeilen. Al is het niet echt moeilijk om een ban te verifiëren, gewoon even in privémodus naar een thread te gaan en jouw comment zal niet te zien zijn, maar op je gebande account wél.

Het is echt erg dat vrijheid van meningsuiting gewoon onbestaande is op het hele internet. Maar tjah..... is er eigenlijk een oplossing tegen de censuur? Neen, want die wordt dan telkens weer kapotgemaakt door crimineel tuig. Zo waren gedecentraliseerde websites die vrij zijn van enig gecensureer even heel kort een idee als oplossing, maar al snel bleek het (hoe kon het ook anders) tuig aan te trekken zoals bijvoorbeeld pedo's die daarop naar hartelust KP deelden. :bang: Tjah... back to censoring dan maar. Mensen bewijzen telkens weer keer op keer dat ze niet kunnen omgaan met totale vrijheid.
Laatst gewijzigd door antutu op 09 feb 2021, 22:57, 3 keer totaal gewijzigd.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

poihgyik^ùplj
Bijlagen
chems.jpg
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 08 aug 2021, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

@Antutu: reddit is overwegend Amerikaans en die mensen reageren naar mijn gevoel veel heftiger op politiek incorrecte comments of mopjes, helaas. Volgens mij zouden ze daar in de US zelfs Charlie Hebdo censureren.

De BLM en blackface outrage hebben ze al naar hier geïmporteerd onder het mom dat dezelfde problematiek hier even hard van toepassing is, alhoewel ik daar mijn twijfels bij heb. Pas op, ik ga niet beweren dat vlaams belangers en andere rasiesten (dichterlijke vrijheid) niet bestaan, maar om effe US-cultuur door onze strot te rammen als op elk potje hetzelfde deksel past? Neen, dank u, daar krijg ik jeuk van.

Antutu, wat was eigenlijk de comment die jou de das heeft omgedaan? Eventueel samengevat ipv letterlijk gelinkt of geplakt, om je identiteit op die site niet prijs te geven.

@ub4b: ik ben blij dat je je kritisch opstelt, maar in het geval van corona, wat is je afwijkende mening misschien? Ik ben graag bereid te luisteren naar de zorgen, twijfels en opmerkingen.

On-topic: mij frustreert het dat er blijkbaar toch genoeg mensen zijn die het vertikken hun voetpad sneeuw- en ijsvrij te maken, waardoor het dus niet zorgeloos wandelen is doorheen de wijk.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

JamesEarlGray schreef:On-topic: mij frustreert het dat er blijkbaar toch genoeg mensen zijn die het vertikken hun voetpad sneeuw- en ijsvrij te maken, waardoor het dus niet zorgeloos wandelen is doorheen de wijk.
1 - het is zeker niet altijd veiliger: https://www.ad.nl/dossier-code-rood/waa ... ~a0af21da/
2 - niet iedereen kan dat altijd (door ziekte, door werk, door tijdgebrek, ...) en dat kan je niet altijd zien als je op de straat passeert.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Over de voetpaden: zelfde probleem als met COVID. Er is gewoon geen burgerzin, solidariteit, gezond verstand, verantwoordelijkheid.
Er zijn alleen veel excuses en eigen waarheden.

Voila: mijn frustraties in een notendop.

EDIT: ik hoor de politiek en virologen klagen over het tekort aan vaccins. Op dit moment zijn er 334.548 doses in stock...
Bron: https://covid-vaccinatie.be/nl
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Op een vrijgemaakt voetpad, kan je niet met de slee glijden, ook nogal lastig.
En voor zij die iets breken op het ijzige of besneeuwde voetpad: daar heeft de "beheerder" van het voetpad een familiale verzekering voor, niet?

Het zal ook afhangen wat voor voetpad of in wat voor omgeving?
In een centrum zullen er al meer "bomma'tjes" passeren dan in een landelijke niet-centrum omgeving.

@sales frustratie
De sales stelde me een installatie voor met 3kWp PV en 2,2kWh batterijen, ik vond dat nogal weinig en zei hem dat ik een 5+kWh batterij zocht en 4+kWp PV. Waarop hij repliceerde dat je die batterij enkel vol zou krijgen in mei/juni/juli. Ik zei hem dat de clear-sky opbrengst in januari ook wel 12kWh haalt (op bepaalde dagen), met een 4kWp PV. Dat ontkende hij met klem. Hij had zelf PV (4kWp) en haalde in januari nooit meer dan 4kWh op een dag.
Hij had nog nooit van JRC of PVCalc gehoord.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:En voor zij die iets breken op het ijzige of besneeuwde voetpad: daar heeft de "beheerder" van het voetpad een familiale verzekering voor, niet?
Als eigenaar van een heup prothese heb ik liever een proper voetpad dan contact met hun familiale ;) want een heup operatie is niet te onderschatten (ook niet te overschatten, maar soit)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1264
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 65 keer

heist_175 schreef: In een centrum zullen er al meer "bomma'tjes" passeren dan in een landelijke niet-centrum omgeving.
Hier (toch op normale weekdagen) juist andersom maar zit in een 'oude' omgeving, zijn vooral de uitersten want blijkbaar ook een ietwat veiligere route om het leren lopen :lol: .
Wandelen wel meer op straat, voetpad is hier heel smal als het er al is. Met kinderwagens/rolators kan je het al helemaal vergeten.

Probeer het hier weg te houden voor het ijs is en valt voorlopig nog mee. De "arctische situaties" waar het nieuws over spreekt zijn toch wel ietsje overdreven. Dit jaar nog geen laag ijs van de rijweg moeten hakken...

Is de bevolking in steden niet juist jonger?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

knkmskjmjkmdKDRS
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 08 aug 2021, 09:24, 2 keer totaal gewijzigd.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2798
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 112 keer

R2D2 schreef:EDIT: ik hoor de politiek en virologen klagen over het tekort aan vaccins. Op dit moment zijn er 334.548 doses in stock...
Bron: https://covid-vaccinatie.be/nl
In worst case scenario (als er totaal geen nieuwe leveringen meer binnen komen) heeft men er hier 230.000 van nodig voor de tweede prik.

Neemt niet weg dat er nog altijd 102.000 vaccins in de diepvriezer steken die men had kunnen toedienen (blijkbaar zijn er de afgelopen week maar 1200 vaccins gezet).

EDIT: Deze discussies horen eigenlijk thuis in het Covid topic !
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Daar is al frustratie genoeg...

Worst case: hoe waarschijnlijk is die?
En zelfs zonder de 2de prik is er een effectiviteit van 90% !
Ongepaste voorzichtigheid noem ik dit. En dat is mijn frustratie.
Laatst gewijzigd door R2D2 op 10 feb 2021, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

devilkin schreef:
heist_175 schreef:En voor zij die iets breken op het ijzige of besneeuwde voetpad: daar heeft de "beheerder" van het voetpad een familiale verzekering voor, niet?
Als eigenaar van een heup prothese heb ik liever een proper voetpad dan contact met hun familiale ;) want een heup operatie is niet te onderschatten (ook niet te overschatten, maar soit)
Voorkomen is beter dan genezen, dat is zeker.
Maar op de stukken voetpad die vrijgemaakt zijn, was het deze ochtend spekglad, op de besneeuwde stukken voetpad was er niets aan de hand.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Terwijl hier de meeste "prive" voetpaden vrij gemaakt zijn blijven de "openbare" voetpaden besneeuwd/beijst (is dat een woord :-D ).
Ttz, burgerzin voor sneeuwruimen valt hier goed mee maar aan de school en onbebouwde voetpaden (en fietspaden) is weinig of niet geruimd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

on4bam schreef: maar aan de school en onbebouwde voetpaden (en fietspaden) is weinig of niet geruimd.
je kan idd zeggen burgerzin, dat klopt ook natuurlijk (deels).
en ik heb alle begrip dat de stadsdiensten niet alles kunnen doen, maar...

je parkeert even op het voetpad = boete, want openbaar domein
je breekt het voetpad even open (voor kabel of whatever eronder te leggen) = mag niet, want openbaar domein
maar je ruimt de sneeuw niet op datzelfde voetpad? = boete, want dat is toch wel echt jouw taak

het is iig op zijn minst wat dubbelzinnig denk ik dan :)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Hier altijd een emmerke strooizout klaar voor de stoep, heb geen zin verzekering te moeten aanspreken als hier iemand valt. Wel zowat de enige in t straat, hier en daat iemand de sneeuwschep boven maar het ijs blijft liggen dan.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik heb de afgelopen ochtenden telkens de stoep en het fietspad voor mijn deur sneeuwvrij gemaakt en zout gestrooid.
Als je dat 's ochtends vroeg doet, voordat mensen erop gelopen hebben is dat een werkje van niets.

Verzekering of niet, dat kan me geen hol schelen, ik val ook niet graag op mijn smikkel. Waarom een ander dan wel laten vallen.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Hier is de straat redelijk sociaal. Er zijn zelfs mensen die het voetpad doen voor verschillende huizen en anderen die er achteraf hun zout over doen. Ik doe ook steeds de oprit van mijn buur mee, kleine moeite :)
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

In onze straten zijn geen voetpaden :-) moet ik dan mijn oprit ruimen ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Ik zou blij zijn als mensen bvb hun eigen garage al zouden opruimen zodat hun wagen binnen kan staan ipv hun rommel.

Wel goed gelachen vanmorgen, de buurvrouw krabt de ramen van een wagen ijsvrij... maar het blijkt iemand anders wagen te zijn (zelfde model en kleur). Ook hier, de wagen staat buiten omdat de garage vol staat.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

^ zelfintrospectie of hoe begrijp ik dat?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Sasuke schreef:In onze straten zijn geen voetpaden :-) moet ik dan mijn oprit ruimen ?
De weg naar uw postbus en voordeur moet alleszins vrijgemaakt worden :cop:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

brubbel schreef:^ zelfintrospectie of hoe begrijp ik dat?
Neen, haar wagen kan net zoals de onze binnen staan maar dan moet men wel eens wat opruimen :lol:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

NuKeM schreef:Er zijn zelfs mensen die het voetpad doen voor verschillende huizen en anderen die er achteraf hun zout over doen.
Voor de buren wel, maar ik heb niet genoeg zout voor de hele straat :D.
En dan is er nog geen hele reeks die een woning hebben die aan 2 straten grenst en die dus de stoep aan de achterkant niet doen (voorkant geen idee). Niet uit kwade wil denk ik, gewoon niet thuis, gaan werken of over t hoofd gezien. En ik denk dat velen niet weten dat je daar voor verantwoordelijk bent.
StarWing
Premium Member
Premium Member
Berichten: 723
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 65 keer

cadsite schreef:Ik heb de afgelopen ochtenden telkens de stoep en het fietspad voor mijn deur sneeuwvrij gemaakt en zout gestrooid.
Als je dat 's ochtends vroeg doet, voordat mensen erop gelopen hebben is dat een werkje van niets.
Hier in't straat ook, ik doe dit voor mij vroege shift (om 5u), en vroeger ook bij de buurvrouw zaliger.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Afrekening elektriciteit en gas gehad. Krijgen 350€ terug.Nieuw voorschot bedrag = oude bedrag - 3€!
350€ /12 met een beetje marge aftrekken van het voorschot was te moeilijk geweest om te berekenen zeker. :eek:
Zal het zelf dan maar aanpassen :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”