Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Splitter schreef:het blijkt schijnbaar een verloren zaak te zijn om een wekker te vinden die als wekgeluid de usb stick kan gebruiken....
je kan wel toestellen vinden die usb opladen, als je verderzoekt ook toestellen die usb sticks kunnen afspelen, maar geen enkele die de usb stick kan afspelen als *wekgeluid* :(
Sangean revery R6 en wellicht ook hun andere modellen.
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Hoe laag is het om dit online op HLN te plaatsen en het ook nog eens hacken te noemen :roll:

https://www.hln.be/binnenland/vtm-nieuw ... ~aa84c0bc/

Dit is vaak een servicemenu zodat techniekers het toestel kunnen testen.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

joriz schreef:Hoe laag is het om dit online op HLN te plaatsen en het ook nog eens hacken te noemen :roll:

https://www.hln.be/binnenland/vtm-nieuw ... ~aa84c0bc/

Dit is vaak een servicemenu zodat techniekers het toestel kunnen testen.
Yep en middels dit koffie apparaat werden er miljoenen versluisd naar fiscale paradijzen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

9livesuni schreef:Sangean revery R6 en wellicht ook hun andere modellen.
600+ euro voor wat moet neerkomen op een stomme wekker? niet echt iets dat de overweging haalt.
het zal zoeken worden naar een oude aftandse tablet en een app die de klok toont dan maar.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Eigenlijk GROTE frustratie van de dag. Je wil je gevel isoleren in de stad Antwerpen. Dan heb je een omgevingsvergunning nodig. Volgens alle beschikbare informatie moet je bij zo'n aanvraag een inplantingsplan, een schets van de bestaande en nieuwe gevel en drie foto's aanleveren. Je maakt dat allemaal (kruipt wel wat tijd in), doet een aanvraag en na een week of drie krijg je te horen dat er nog wel wat zaken ontbreken: grondplannen en doorsneden. Je stuurt een mail en die wordt na TWEE weken beantwoord. "De vergunde toestand ontbreekt". Euh. De bestaande toestand is meegestuurd met de aanvraag. "Ja, maar we kunnen niet nagaan of die toestand ook vergund is." De laatste verbouwing dateert van 2011 dus dan heb je daar toch plannen van. "We kunnen niet aan die plannen".
Oh ja. En je kan de ontbrekende informatie niet gewoon toevoegen of opsturen, je moet een nieuwe aanvraag opstarten met - uiteraard - dezelfde doorlooptijden. Ik dacht dat de overheid net wilde dat we zouden isoleren maar als het zo'n processie van Echternach moet zijn, heb je al niet veel goesting meer... :bang:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

GSKSGSGK£rsk
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 08 aug 2021, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Splitter schreef: 600+ euro voor wat moet neerkomen op een stomme wekker? niet echt iets dat de overweging haalt.
het zal zoeken worden naar een oude aftandse tablet en een app die de klok toont dan maar.
https://www.radiowinkel.com/a-43899551/ ... gIBffD_BwE
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

=> 2 Alarm timers met snooze door DAB+ / FM / Internet radio of zoemer
dus geen usb ondersteuning voor het alarm... dat is net hetgene waar ik dus constant tegenaan loop, als ze al usb hebben EN het kunnen gebruiken om af te spelen, is het nog steeds niet beschikbaar voor het alarm.
heb nu vandaag wel een lenco ontdekt die het volgens de productpagina wel zou moeten kunnen voor een 30tal euro, dus met goede hoop besteld.
(en anders heb ik weer wat om in dit topic toe te voegen :P )
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Tja, ik ben er vrij zeker van dat usb ook zal werken. Afgaande op de fabrikant zijn specs ( en mijn revery’s)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

R2D2 schreef: Maar in dit geval is het dus Bpost die het verkloot heeft: niet afgeleverd op mijn adres, iemand anders heeft voor ontvangst getekend (streep), en de alternatieve afleverlocatie die ik liet registreren is dus ook niet gebruikt (automaat).
Ondertussen gekregen of niet?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Bpost en hun alternatieve afleverlocatie...

Ik bestel een pakket en heb al maanden aangegeven via hun app dat ik al mijn paketten geleverd wil zijn bij de krantenwinkel.
Dan stopt bpost doodleuk een briefje in mijn bus, terwijl ik thuis ben, dat het pakket bij de buren is geleverd.

Er zijn dus drie opties waarvan ik er 1 koos. Toch slagen ze er in om de 2 andere opties uit te voeren. :bang:
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Is het niet gemakkelijker om rechtstreeks je leveradres bij de leverancier op de krantenwinkel te zetten?
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

CCatalyst schreef:
R2D2 schreef: Maar in dit geval is het dus Bpost die het verkloot heeft: niet afgeleverd op mijn adres, iemand anders heeft voor ontvangst getekend (streep), en de alternatieve afleverlocatie die ik liet registreren is dus ook niet gebruikt (automaat).
Ondertussen gekregen of niet?
Neen.
Mijn telefonische klacht bij Bpost heeft niets opgeleverd. Ik heb niets meer van hen gehoord. Zal het dan maar moeten verhalen op de Chinese leverancier zeker ? Die zal er eens goed mee lachen.

Bpost lijkt ook te experimenteren met het aankondigen van de leveringstijd. Alleen loopt dat niet zo goed.

Levering gisteren van een bestelling voor mijn vrouw:
- volgens de mail van de leverancier zou het vandaag donderdag geleverd worden tussen 09.00 en 18.00u.
- maar dan volgt een mail van de post dat het al op woensdag zou zijn 09.00 en 18.00u.
- dan plots in de Bpost app: dat het al vruchteloos aangeboden was... euh??? Niet aangebeld en ook geen briefje gevonden.
- even later bleek de status gewijzigd: de levering kan niet gebeuren wegens een externe reden...
- even later: het moet toch nog geleverd worden: tussen 12u en 18u
- die leveringsuren veranderen nog enkele keren met een tijdsvenster van 2 uur: bevoorbeeld tussen 14.30u en 16.30u. Handig maar zinloos als dat venster maar blijft veranderen. Op een bepaald moment zou het geleverd worden (dus in toekomstige tijd) op een moment dat al 2 uur voorbij was.
Het is uitendelijk in de late namiddag geleverd.
Die mails, die app, die alternatieve leveringsplaats: op papier allemaal een goed idee maar Bpost krijgt het blijkbaar niet functioneel.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

R2D2 schreef: Mijn telefonische klacht bij Bpost heeft niets opgeleverd. Ik heb niets meer van hen gehoord. Zal het dan maar moeten verhalen op de Chinese leverancier zeker ? Die zal er eens goed mee lachen.
Ik heb nog nooit onopgeloste problemen op/via AliX gehad.
Je dient een case in, met foto's en een verhaal en er werd altijd een correcte oplossing voorgesteld.

Ik heb ook ooit gehad dat de leverancier beweerde dat het aangekomen was, maar ik niets gekregen had.
Enkele dagen later stond het geld terug op mijn credit card.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 80 keer

De reclame:
Leuke voorstelling van een product met op t eind t is een VW. Moet ik altijd denken t is gesjoemel.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

R2D2 schreef: Mijn telefonische klacht bij Bpost heeft niets opgeleverd. Ik heb niets meer van hen gehoord. Zal het dan maar moeten verhalen op de Chinese leverancier zeker ? Die zal er eens goed mee lachen.
Idd, als het nu nog niet opgelost is moet je dat doen. Het kan nog altijd plots opdagen een van de komende weken, maar daar hoef je niet meer op te wachten.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Wanneer een corona steunmaatregelen dubbel zo hard tegen je keert :bang:
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Wou afgelopen maandag een S21 Ultra kopen in een fysieke Orange shop. Deze was niet voorradig en ze hebben hem besteld. Ik wacht nu al een week en nog altijd niks.

Coolblue heeft 'm echter al de hele week gewoon netjes op voorraad. Enige reden dat ik bij Orange ging was om mijn huidige telefoon daar achter te laten voor overname (ze gaven een betere prijs dan Coolblue) maar achteraf bekeken had ik beter mijn huidige telefoon verkocht op 2dehands en direct bij Coolblue gekocht.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

DRM. Ik heb een hekel aan DRM. Voor dingen die je niet koopt kan ik het nog begrijpen, maar voor een ebook dat je koopt... ik wil zelf wel beslissen waar ik het gebruik.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

Kan je de DRM niet strippen met één of andere tool?

Lijkt me maar normaal dat je de vrijheid krijgt om te doen wat je wil met het boek dat jij gekocht hebt.

Als het een courant boek is, is er altijd de mogelijkheid een backup te downloaden.

Dit is ook de reden waarom ik mij niet nooit never jamais toeleg op één bepaalde ommuurd deel van de e-bookmarkt: ik wil mijzelf niet beperken enkel ten voordele van de portefeuilles van de marktspelers.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Dat heb ik dan ook per direct gedaan.

Ik heb geen probleem om een faire prijs voor een ebook te betalen - in dit geval een muziek handboek, ik gebruik daar alles op m'n tablet, en neem ook op die manier notities - maar geen lock in bij google/amazon/...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

fsgrkgkjqdkjqdrhj
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 op 08 aug 2021, 09:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1204
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 99 keer

De nieuwe generatie consoles (toch de top-end, Xbox X en PS5) zouden 2160p30 moeten aankunnen. We weten allemaal dat laptops met de nieuwste RTX 3000-reeks (or RTX30-reeks zoals nVidia zelf zegt) een pak trager zijn wegens vermogensbeperkingen dan hun desktopvariant en zodus ook veel sneller onder de prestaties van de consoles vallen.

Consoles vs computer is trouwens een andere wereld: de ene heeft goedkope hardware maar dure games, bij de andere is het omgekeerd. Who cares, is volgens mij de juiste vraag.
Laatst gewijzigd door JamesEarlGray op 06 feb 2021, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Begrotingstekort BE van 45 miljard. Actieve beroepsbevolking= 5 miljoen. Dwz 9000 euro per persoon. Te weten dit slechts een gemiddelde is. :|
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

In het huidig belastingstelsel betaalt niet iedereen belastingen. (De lage inkomens en superrijken bvb al niet.)
Dus komt de last op nog minder betalers.

En dat zullen dan ook de betalers van de toekomst zijn, de volgende generaties dus die nog maar eens een cadeau aan de boomers mogen afbetalen.
Laatst gewijzigd door R2D2 op 06 feb 2021, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

En het groeit elk jaar...
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

ub4b schreef:HLN nepnieuws die een shootout tussen de nieuwe generatie consoles en recent aangekondigde laptops toont in lowres 720P dan nog en op 't eerste zicht ziet het er 360P uit, what's the point? dikke prutsers
Dat past bij hun nieuwe vtm zenderlogos die bijna evenveel plaats innemen als de eigenlijke grootte van SD zenders op een 4K tv :roll:
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Oled tv is top, eindelijk heb ik ereentje sinds een aantal maanden geleden maarja.... Je kijkt dan naar bepaalde series/programma's en zelfs sport en ik gruw er echt van.
Bv eleven sports is echt slecht op mijn Oled tv ongeacht of ik nu de instellingen verander of niet.
Ook streamz bv de serie red light: dat is volgens mij 720p kwaliteit of nog slechter dan dat.
Ook als ik big brother kijk is het niet zo top.

Het WK cyclocross was wel nog goed en vtm nieuws valt ook nog mee en Eurosport als het skieeen is ook.

Ik moet al een 4k film hebben of een heel goeie full hd film om wat geniet te hebben van mijn oledjen en de 1080 full hd film scaled de mediaplayer en tv nog wat up ook. We zijn al 2021, 4K tv's bestaan al vrij lang nu, zelfs Oled ook al heel wat jaartjes nu en nog steeds hier hinken we achterop. Tegen dan lig ik bijna in de put eer ze hier eens met 4K afkomen.

Voetbal ga ik mss nog stop zetten want ik ben helemaal niet tevreden vd kwaliteit bij eleven sports. Zeer uitzonderlijk eens is er eens een match waarvan ik zeg dit is al beter maar vaak is het kutkwaliteit.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Unicorn1 schreef:Ook als ik big brother kijk is het niet zo top.
Dat snap ik wel, ik zou suggereren er niet naar te kijken?
:beerchug:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Dat het Android besturingssysteem eigenlijk grote shit is. Simpele dingen krijg je gewoon niet voor elkaar. Probeer maar eens een alias te maken van een systeem folder en die alias op een andere plek onder te brengen, lukt niet. Probeer maar eens een internet radio app opnames te doen bewaren in een map naar keuze. Lukt niet, Google beleid weet je wel. Vind maar eens een radio streaming app die de laatste positie van een opname onthoudt bij het afspelen van die opname. Bestaat niet (meer). Tunein pro kon het maar daar werd de opname knop verwijderd. Ik ben verplicht een tweede app te installeren die de laatste positie onthoudt bij het afspelen van een opname en de enige die dat kan is VLC. Bepaalde filemanagers laten wel toe een alias te maken die je enkel kan installeren op het home scherm. Als je dan de file manager verwijdert verdwijnt meteen ook de alias. Ja man... Op mijn Mac kan ik al jaren een alias maken van om het even welke app of folder en die alias kan ik om het even waar neerzetten.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels op 06 feb 2021, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

To be fair: da's appelen en peren vergelijken. MacOS is een fullblown desktop/laptop operating system, android is bedoeld voor beperkte(re) toestellen.
Vermoedelijk als je root access hebt kan je het wel, mits je een app kan vinden... maar da's hetzelfde op een ander OS :)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

Zijn er buiten 2de hands nog goeie sites om bv iet te verkopen zoals een smartphone enz...???
Want veel soep is er precies niet.
Beyond gaming bestaat ook maar daar is er bijzonder weinig animo dus daar iets verkopen is bijna onbestaande tenzij je je prijs onmenselijk laag legt ja, dan schieten ze als paddestoelen uit de grond.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Unicorn1 schreef:Zijn er buiten 2de hands nog goeie sites om bv iet te verkopen zoals een smartphone enz...?
Tweakers.net

Let wel: de prijzen zijn daar héél competitief, wat ik zelf al ervaren heb als koper :)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Ik verkoop tegenwoordig enkel nog op facebook marketplace.
Ik heb gisteren toch nog eens iets op 2dehands gezet en binnen de 5 minuten kreeg ik al whatsapp berichten binnen van onnozelaars met buitenlandse nummers.
Ondertussen is mijn gsm nummer daar dus afgehaald.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1061
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer

cadsite schreef:Ik verkoop tegenwoordig enkel nog op facebook marketplace.
Ik heb gisteren toch nog eens iets op 2dehands gezet en binnen de 5 minuten kreeg ik al whatsapp berichten binnen van onnozelaars met buitenlandse nummers.
Ondertussen is mijn gsm nummer daar dus afgehaald.
Dank aan Heist eerst voor de tip, we gaan nog vrienden worden haha.

En idd, op 2de hands uw gsm nr zetten echt niet doen.
Ze moeten maar chatten als ze iets willen vragen.
Degene die geen deftig NL spreken negeer ik, vorige keer had ik 1 die google translate gebruikte = oplichters.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Mensen die klagen: "Die sneeuw word bruine pap en dat is maar een vuil boeltje, dat moet zo snel mogelijk weg" en vervolgens dus strooizout strooien die de sneeuw veranderd in... bruine pap :bang:
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

heist_175 schreef:
R2D2 schreef: Mijn telefonische klacht bij Bpost heeft niets opgeleverd. Ik heb niets meer van hen gehoord. Zal het dan maar moeten verhalen op de Chinese leverancier zeker ? Die zal er eens goed mee lachen.
Ik heb nog nooit onopgeloste problemen op/via AliX gehad.
Je dient een case in, met foto's en een verhaal en er werd altijd een correcte oplossing voorgesteld.

Ik heb ook ooit gehad dat de leverancier beweerde dat het aangekomen was, maar ik niets gekregen had.
Enkele dagen later stond het geld terug op mijn credit card.
Mijn ervaringen met Ali zijn doorgaans ook goed. Maar ik kreeg zonet het antwoord van AliX dat ik eigenlijk al kon verwachten:
The tracking information shows that it delivered to your address. Please track it in the logistics official website or contact shipping company servicer to get more information. If you did not received, please provide document to prove lost.
En dat antwoord is volledig logisch want voor AliX is de bestelling afgeleverd op mijn adres. En ik heb uiteraard geen bewijs van het tegendeel want Bpost, die zelf in de fout ging, heeft het zo genoteerd, op basis van een valse handtekening (een streep).
En daar loopt het dus vast: AliX verwijst naar Bpost, Bpost zegt dat ik bij AliX moet klagen en blijft intussen Oost-Indisch doof op mijn argument dat het pakket niet aangekomen is.
Er zit dus een systeemfout bij Bpost en Bpost zal dat zelf ook nooit kunnen oplossing omdat hun klantendienst de klachten niet noteert maar gewoon afscheept. Een niet genoteerde klacht is een klacht die niet opgelost moet worden. (het blijft een overheidsbedrijf hé)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

R2D2 schreef: En daar loopt het dus vast: AliX verwijst naar Bpost, Bpost zegt dat ik bij AliX moet klagen en blijft intussen Oost-Indisch doof op mijn argument dat het pakket niet aangekomen is. Er zit dus een systeemfout bij Bpost en Bpost zal dat zelf ook nooit kunnen oplossing omdat hun klantendienst de klachten niet noteert maar gewoon afscheept.
Nee, je draait de zaken om. De handelaar mag je niet verwijzen naar bpost want daar heb jij geen aanzien mee in dit geval, de handelaar wel. De handelaar moet dus een claim indienen bij bpost. Dat het als afgeleverd geregistreerd staat verhindert dat geenszins. Als de klant van de handelaar zegt dat het niet geleverd is, dan is het niet geleverd, de handelaar moet partij kiezen voor zijn klant en niet voor bpost ( :eek: ).

Indien handelaar niet wil meewerken: chargeback doen "goederen niet geleverd". Met een "streep" als handtekening zal de handelaar niet ver raken.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 67 keer

Het is ergens wel logisch dat AliX één of ander bewijsstuk vraagt:
If you do not receive your parcel, please go to post office to get the official document. We only accept the case with evidence/official document from the post office.)
En dat gaat Bpost nooit geven want voor hen is er geen vuiltje aan de lucht. Ik wist dat er stront aan de knikker was toen ik de melding kreeg dat het afgeleverd was.

Het komt altijd weer op hetzelfde neer:
- dat er iets fout loopt is te begrijpen
- dat er bij het oplossen daarvan opnieuw iets fout loopt is jammer maar het kan gebeuren
- maar dat men weigert te noteren dat er iets misloopt en bijgevolg geen enkele oplossing aanbiedt is voor mij geen kleine frustratie meer.
Het komt meer en meer voor en tegenwoordig is het nog extra moeilijk communiceren. Men steekt zich weg achter "corona", men is niet of nauwelijks bereikbaar en de klachtenprocedure is zodanig dat je feitelijk geen klacht met bewijskracht kan neerleggen.
Die callcenter-kippen incasseren de mondelinge frustaties van de bellers maar verder gebeurt er niets mee.
Maar wellicht zou een schriftelijke procedure even weinig opleveren als ze ook de schriftelijke klachten onbehandeld laten.

En chargeback... hoe doe je dat ?
En kan dat voor een CC betaling die dateert van november?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6659
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

R2D2 schreef:Het is ergens wel logisch dat AliX één of ander bewijsstuk vraagt:
Dat is het niet. bpost heeft geen enkele verbintenis tov jou in dit specifieke contract, dat is enkel tussen bpost en de verzender. Waarom zou bpost jou als buitenstaander een document moeten geven?

Lijkt mij dat de verkoper er zich vanaf wil maken, goed wetende wellicht dat bpost dat soort documenten niet geeft.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”