Pagina 5 van 5

Geplaatst: 16 nov 2005, 20:19
door yoho
Block schreef:Het is voor alarmsystemen die constant via telefoonkabel gekoppeld zijn aan de dispatching van de bewakingsfirma. De gewone adsl splitter stoort de lijn en kan zelfs het alarm laten afgaan.


Onze alarmcentrale werkt eveneens via gsm (dus u wordt opgebeld in geval van inbraak, sabotage of stroomuitval) Op de kiezer in de alarmcentrale staat een voicemodule gemonteerd, die dus belt via de vaste lijn naar uw gsm in bovenstaande gevallen.

In geval van dispatching van naar inbraakmeldkamer vervalt deze voice module en wordt er data over de lijn gestuurd via het sia protocol.

Bij versatel zei men dat alarmcentrales niet werkten, maar toen ik zei dat het eigenlijk voice was naar een gsm bij alarm, kreeg ik de indruk dat ze dat toch niet goed wist... Dus best eens bij technische mensen vooraf informeren.

Bij ons geeft de alarmcentrale ook voorang op alle andere toestellen (MOET normaal zo zijn indien gecertifeerd ministerie), maw: lijn komt binnen, rechtstreeks naar de kiezer in de alarmcenrale, lijn wordt daarna verder doorgegeven aan het overige (telefoon, fax, adsl)

Geplaatst: 16 nov 2005, 20:39
door Gast
juist online geschreven. waar moet ik nu naartoe met die login gegevens?

Geplaatst: 16 nov 2005, 20:46
door spacekiek
Als ik gisteren ingeschreven heb (van dan loopt het contract volgens de voorwaarden van Tele2), hoe lang heb ik dan de tijd om op te zeggen ?
1 week , 14 dagen ?
Wil me gewoon indekken als de voorwaarde van 5€ bijbetalen, nadien gratis, verdwijnt op hun website!
Dan doe ik gewoon voort met m'n Always More Abo'ke :)

Geplaatst: 16 nov 2005, 20:49
door dietervanb
Volgens mij kunnen ze de voorwaarden zo maar niet wijzigen.
De publiciteit op hun webstek maakt deel uit van het contract (wet op de handelspraktijken). Indien ze dat toch wijzigen mag jij zonder kosten het contract verbreken.

Geplaatst: 16 nov 2005, 20:55
door FST
DuuuUUUUUUS!? Streng ! maaar screenshot maaaken! niets... dan actie maaken ! lala alala lala LALAAA laal ....

Geplaatst: 16 nov 2005, 21:01
door svenska
FST schreef:DuuuUUUUUUS!? Streng ! maaar screenshot maaaken! niets... dan actie maaken ! lala alala lala LALAAA laal ....


Volgens mij is heel het gedoe naar uwe kop gestegen :twisted:

Geplaatst: 16 nov 2005, 21:11
door filipi
Anonymous schreef:
filipi schreef:
yoho schreef:Wat die limiet betreft welles of nietes?? Misschien willen ze het niet vollop van alle daken roepen, omdat men bang is voor eventuele 24/24h leechers ?


Inderdaad, dat is iets wat ik ook al begon te denken...


is bij mij ook al opgekomen... vond in het begin al raar dat het vrij duidelijk vermeld staat dat het onbeperkt is na 5€; bij versatel always adsl more was het subtieler met voetnoten en was volgens mij de inbegrepen 500MB volume van het abonnement die dienst deed als filter voor de massa
mssch dat ze dat nu proberen met deze verwarring? vrij bizarre methode, want los van hun bedoelingen toch slechte reclame...


Inderdaad, ik heb ook slechts enkele weken geleden het always more abo ontdekt...viel niet op tussen al die light abo's op:
http://www.vergelijking.be/internet/breedband.php
Ik vroeg me toen ook af waarom ze over 500Mb bezigwaren terwijl ze unlimited toelaten... :eek:

Mijnen euro begint te vallen... :banana:
volgens mij kunnen we gerust :beerchug:

Geplaatst: 16 nov 2005, 21:17
door FST
Svekke schreef:....
Volgens mij is heel het gedoe naar uwe kop gestegen :twisted:


Neenee :lol: zo erg ist ni, ik heb soms wa gevoel voor humor :)

Geplaatst: 16 nov 2005, 22:14
door svenska
Misschien omdat je daar nu nog niets kan doen, en omdat Tele2 je account nog moet activeren... :?

Re: ??

Geplaatst: 17 nov 2005, 09:07
door mr_willes
yoho schreef: Ik vroeg of mijn huidige more abbo ging blijven bestaan, waarop ze antwoorde voor bestaande klanten wel, maar er worden geen nieuwe adsl more abbo's meer verkocht, omdat de nieuwe all-in formule voor die prijs toch interessanter is was het antwoord.


Zojuist gechecked op de site van Versatel. Daar staat inderdaad geen "always more" meer bij. Ik verwacht dat het dus toch een vervanging is van het (voorheen) zwaarste abonnement. De site lijkt dus goed bijgewerkt (het verwijderen van always more) en de voorwaarde voor all-in staat nog steeds op "nadien gratis" Ik verwacht dat dit toch wel de definitieve vorm is.

Het is dat ik nog even wacht op rdsl (door hun hogere upload), anders had ik nu wel durven bestellen.

Geplaatst: 17 nov 2005, 09:49
door sgt
misschien toch ook maar eens scarlet one overwegen als het toch 1€ per Gb zou zijn.
dan komt dat nog goedkoper uit volgens mij.
dan krijg je 20Gb/maand.
je betaalt dan 51,95€ voor 3.3Mbps
maar je belt wel gratis met je vaste lijn naar alle vaste nr's(belgacom,telenet,...) behalve speciale natuurlijk.
dat is bij tele2 een optie en kost je 10€/maand.

voor 20Gb met tele2 zou dat 49,90€ zijn maar moet je wel je telefoonkosten nog bijtellen hetgeen bij scarlet one naar vaste lijn gratis is.
bij scarlet one kan je zelfs nog een gsm abbo nemen voor 5€/maand, 3,95€ elk bijkomend abbo en 60min gratis bellen per abbo/maand tussen je vaste lijn en je gsm of omgekeerd.
de beltarieven van scarlet zijn over het algemeen ook goedkoper dan tele2.

Als ze nu eindelijk eens duidelijkheid zouden scheppen bij tele2 dan kan ik eindelijk een keuze maken.

Geplaatst: 17 nov 2005, 09:53
door svenska
maar je belt wel gratis met je vaste lijn naar alle vaste nr's(belgacom,telenet,...) behalve speciale natuurlijk.
dat is bij tele2 een optie en kost je 10€/maand.


Bij Tele2 kost dat enkel 10€ meer als je 24/24 - 7/7 wil onbeperkt wil bellen...
De optie Free Time (te vergelijken met Happy Time van BGC), is kosteloos.
Veel mensen hebben geen nood aan ongelimiteerd bellen tijdens de dag (werk-school), en komen dus toe met gratis bellen tussen 17u en 8u 's morgens... Tijdens de dag kost 1 gesprek 28 cent, ongeacht de tijdsduur.

Geplaatst: 17 nov 2005, 10:01
door sgt
idd daar heb je gelijk in maar ze zijn dan wel aan elkaar gewaagd zeker als je dan één of meerdere gsm abonnementen erbij neemt aangezien bijna iedereen dat tegenwoordig wel gebruikt.

Geplaatst: 17 nov 2005, 10:26
door hardy
Ik vraag me af wat ze hiermee bedoelen :

"Ik heb reeds een klassieke telefoonaansluiting bij Belgacom (geen ISDN)
In dit geval kan je je gewoon registreren als nieuwe klant voor TELE2 All In. Je kan je bestaand telefoonnummer behouden en je zal geen onderbreking ondervinden van je telefoonverkeer tijdens de overschakeling.
Let op : Je hoeft je oude aansluiting niet op te zeggen bij Belgacom. TELE2 regelt dit voor jou.
Indien je hiernaast ook ADSL hebt bij een andere provider, kan je internetaansluiting onderbroken worden."

Betekent dit dus concreet dat eender welke telefoonlijn je nu hebt van bgc, overgenomen zal worden door versatel/tele2 ?
Want ik ben nog maar 2 maand klant bij bgc voor een classic telefoonlijn.
Ik heb nog geen adsl dus ik betaal eigenlijk enkel voor men gesprekken.
Als ik dit hier boven lees, nemen zij dus de lijn over ?

Iemand daar al wat informatie over ?

Geplaatst: 17 nov 2005, 10:55
door dietervanb
sgt schreef:Als ze nu eindelijk eens duidelijkheid zouden scheppen bij tele2 dan kan ik eindelijk een keuze maken.


Inderdaad DUIDELIJKHEID !
Alhoewel ze me beloofd hadden me gisteren terug te bellen hebben ze het niet gedaan. Dus vanmorgen zelf nog eens gebeld. Had wel iets gehoord van die limieten, maar wist niet goed hoe het nu juist zat ...
Of hij dan eens kon informeren ?
We bellen u wel terug ......

AMATEURS !

Geplaatst: 17 nov 2005, 11:09
door svenska
'We bellen u wel terug ...... '

Nooit op rekenen :wink: en zeker nu niet met die drukte daar, ze weten intern nog van toeters of blazen, wat zouden ze er dan nog aan denken van je terug te bellen... :?
Als ze zo bezig blijven, gaan ze hun reputatie als nieuw bedrijf volledig naar de knoppen doen.

Geplaatst: 17 nov 2005, 11:39
door Jelly
Dit maakt dan ook wel duidelijk waarom je wat meer betaalde bij een provider die zijn reputatie al bevestigd heeft...

Ik hoop dat ze er daar vlug aan uitgraken!!

Mvg, Jellen

Geplaatst: 17 nov 2005, 12:46
door spacekiek
Nu mag er toch geen verwarring meer zijn; 't staat nog steeds op de website :
"€ 1 per GB tot maximum € 5, nadien gratis"

Heb dan ook even gebeld met Versatel die me met KLEM bevestigde dat de factuur MAXIMUM 39.9€ + 5€ kon zijn (exclusief telefoonkosten!) Hij had gisteren zelf intern nagevraagd om zeker te zijn.

Enfin, ik heb alvast toch maar enkele screenshots genomen ;)

Oja, de oplevering ging tussen de 6 à 8 weken liggen :!:

Geplaatst: 17 nov 2005, 12:52
door FST
allee, hier kome de leechers :!: :roll:

Geplaatst: 17 nov 2005, 14:21
door alfadude
Ik moet sowiezo nog een half jaar wachten vooraleer ik kan vertrekken bij mijn huidige provider.
Als tegen dan Versatel/tele2 heeft bewezen betrouwbaar te zijn zal ik ook wel overstappen aangezien ik van mijn huidige provider toch niet echt tevreden ben. :|

Geplaatst: 17 nov 2005, 20:18
door rapweg
FST schreef:allee, hier kome de leechers :!: :roll:


sja of het een succes wordt zal zowiezo afhangen van hoeveel "doorsnee" gebruikers er overstappen, enerzijds om tegemoet te komen aan hun overboeking en anderzijds om geld in het laadje te brengen :).
Als de reclame-molen zn werk doet zal dit wel werken denk ik.

Geplaatst: 17 nov 2005, 20:21
door FST
t'is te hopen.

K'heb besteld, kzal nu wel voort zien zeker ;)
Alleen morgen nog ff bellen ivm telenet opzegging en/of er een overlapping komt enzo...

Geplaatst: 17 nov 2005, 20:39
door svenska
FST schreef:K'heb besteld, kzal nu wel voort zien zeker ;)
Alleen morgen nog ff bellen ivm telenet opzegging en/of er een overlapping komt enzo...

Ligt er bij je thuis al een Belgacom lijn?

Geplaatst: 17 nov 2005, 20:47
door FST
Ja, nog van vroeger, vóór telenet.

Is wel doorgeknipt ma ik kan wel fixe
(zoals ik al in andere thread zei, ik hoef geen technieker want kan da allemaal zelf wel, maja kzal wel zien wa dien komt doen, is toch "gratis"...)

Geplaatst: 17 nov 2005, 20:50
door svenska
FST schreef:Ja, nog van vroeger, voor telenet.

Is wel doorgeknipt ma ik kan wel fixe
(zoals ik al in andere thread zei, ik hoef geen technieker want kan da allemaal zelf wel, maja kzal wel zien wa dien komt doen...)

Dus in al die tijd bleef je Belgacom verder betalen? Want zie wel dat die nog werkt/actief is eh...

Geplaatst: 17 nov 2005, 20:53
door FST
voort betalen ni
ma active, dno
veel weetk er ni van, is nog van toen in 1998 ofzo toen men ouders telenet pakte en toen werd belgacom opgezegd...

het kabelke komt nog binne, hangt los en is doorgeknipt.

kzal is nekee nen telefon aankoppele en hore wa eruit komt, ma ook al is het ni, als de kabel er ligt zijn er geen probs, alleen asge gene kabel hebt ligge...

Geplaatst: 17 nov 2005, 21:00
door svenska
FST schreef:het kabelke komt nog binne, hangt los en is doorgeknipt.
kzal is nekee nen telefon aankoppele en hore wa eruit komt, ma ook al is het ni, als de kabel er ligt zijn er geen probs, alleen asge gene kabel hebt ligge...

Normaal gezien kan daar dan geen kiestoon meer uitkomen, want na 7 jaar geen belgacom meer te hebben is die lijn toch niet actief meer... toch zeker als je niet meer betaalde.
Als men nog geen BGC lijn heeft liggen, en toch TELE2 ALL-In wil, dat is helemaal no problemo, nog tot het einde van het jaar is het installeren van de vaste lijn gratis, en je krijgt 3 maanden gratis abo.

EDIT: de site waar je meer info vindt over deze actie van BGC: http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/static/efolder6.jsp

Geplaatst: 17 nov 2005, 21:18
door Gast
en je krijgt 3 maanden gratis abo.


gewoon omdat ge nog gene kabel hebt liggen en dat door tele2 laat leggen krijgt ge 3 maanden gratis tele2 all-in??? of bedoelde iet anders?

Geplaatst: 17 nov 2005, 21:20
door Gast
Anonymous schreef:
en je krijgt 3 maanden gratis abo.


gewoon omdat ge nog gene kabel hebt liggen en dat door tele2 laat leggen krijgt ge 3 maanden gratis tele2 all-in??? of bedoelde iet anders?


ok, mijn fout... tis BGC ni tot het einde van uwe post gelezen :roll:

Geplaatst: 17 nov 2005, 22:53
door Kaat21
Zeg mannekes,

nog eens een vraagske wat mij iets te onduidelijk is.
Ik denk er ook aan om over te schakelen van Telenet, naar Tele2 All In

Maar ik doe het vooral voor de telefoon.
Een vraagje ivm freetime

Daar zeggen ze bij de tarieven 0,28€/ oproep naar vaste lijnen in piekuren.
Is mss dom, maar die tarieven wat bij GSM staat is zeker nie per oproep?
Want ik vind dat dat nergens duidelijk staat per minuut of per oproep?

Grtz

Geplaatst: 17 nov 2005, 23:52
door Krekkie
Kaat21 schreef:Is mss dom, maar die tarieven wat bij GSM staat is zeker nie per oproep?

Het staat er inderdaad niet duidelijk bij vermeld maar je mag er vanuit gaan dat het per minuut is. En vergeet ook de connectiekost niet!

Geplaatst: 19 nov 2005, 14:17
door daronic
aan allen die overschakelen wens ik hen veel suscses,heb een jaar adsl more gehad,ze kunnen gewoon de belofte van snelheid niet waarmaken
inplaats van 1mb down geraakte ik nog niet eens aan de helft wat ze beloofden
nu ik terug bij Belgacom ben Super tevreden ,zowel wat betreft snelheid als service

Geplaatst: 19 nov 2005, 14:25
door Buster
aan allen die overschakelen wens ik hen veel suscses,heb een jaar adsl more gehad,ze kunnen gewoon de belofte van snelheid niet waarmaken


hier 24/7 @ 110kb/s .. perfect dus.

Geplaatst: 19 nov 2005, 14:35
door Krekkie
Hier ook al 8 maanden een perfecte lijn. Service weet ik niet want nog nooit nodig gehad.

Technisch bij mij dus perfect in orde :!:

Geplaatst: 19 nov 2005, 14:48
door dietervanb
Ik heb meer dan 18 maanden MORE, en ben redelijk tevreden.
In het begin wat problemen dat de lijn regelmatig werd onderbroken, maar toen ik daarover een mail stuurde naar de klantendienst kreeg ik als antwoord dat er inderdaad problemen op het netwerk geweest waren, maar dat dit niet had mogen gebeuren.
Als compensatie werd mijn volgend factuur met 20 % verminderd.

En ik heb ook constant geen 100KbPS maar denk dat dit eerder ligt aan degene die uploaden.

Heb eenmaal naar technische dienst gebeld omdat het vreselijk lang duurde voordat ik verbinding had. Die hebben me dan een zeer goede tip gegeven om direct verbinding te maken.

voor degene die interesse hebben : hier is de tip

U opent het icoontje met de schroevendraaier van onze modem.
Dan opent zich een venster van het controlepaneel van onze modem.
Hier doet u de volgende toetsencombinatie <ALT> + <P> tesamen.
Hierdoor zou het venster van uiterlijk moeten wijzigen en komt u in het effectieve controlepaneel.
Bovenaan zou u nu allerlei tabbladen moeten zien.

Hier neemt u het tabblad "Lijnconfiguratie" of "Line Setup".

Daarin vindt u "Modulatie" terug.
Dit staat normaal standaard op "Automatisch".
Dit wijzigt u naar "G.dmt".
Dan klikt u op "Toepassen" en op "OK".
Herstart uw pc.

Geplaatst: 19 nov 2005, 14:57
door grox
zijn er die van always more naar all in gaan?

ik heb geen hoesting om m'n bestaande modem+router weg te smijten voor zo'n baksje
en ik heb geen nood aan telefonie

als ze nu es de alwaysmore naar 2mbit of zo doen, ben ik supertevree

Geplaatst: 19 nov 2005, 15:06
door dietervanb
Op een upgrade van Always more zou ik niet rekenen.
Ze laten deze formule een stille dood sterven.
Nieuwe klanten kunnen er niet meer op intekenen.
Eerlijk gezegd indien ze More naar 2 meg hadden gebracht had ik ook minder interesse voor hun voor "all in".

Maar ik zit gewoon met hun gratis modem. Was eigenlijk toch van plan een draadloze verbinding voor mijn laptop een te schaffen, dus heb ik nu alles in 1....

Geplaatst: 19 nov 2005, 17:34
door Krekkie
grox schreef:ik heb geen hoesting om m'n bestaande modem+router weg te smijten voor zo'n baksje
en ik heb geen nood aan telefonie

Misschien kun je bestellen zonder Tele2 box. Dan laat je het telefonie gedeelte gewoon links liggen. Vragen kan geen kwaad he...

Geplaatst: 20 nov 2005, 00:33
door blondie2001
denk dat de doe-het-zelf installaties met eigen modems pas later zullen kunnen/komen ... nu sturen ze overal technieker langs ... vragen way to much voor diene router ... maar het gaat op de meeste plaatsen vlot geactiveerd raken ... op die manier kunnen ze een beetje een goede reputatie opbouwen

als ze direct iedereen met de doe-het-zelf pakketten of met modem naar keuze gaan laten beginnen dan zullen er veel meer problemen rijzen en dat is slechte publiciteit voor nieuw product

Geplaatst: 26 jan 2006, 16:41
door meon
Modbreak:
Dit topic gaat verder in <a href="http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=9715">Tele2 - All-in - Deel 2</a>