We komen beter overeen dan het lijkt dus
Inderdaad, niets mis met een hotelkamer, wie (soms) met backpack reist kan perfect ook in een hotelkamer terecht. Ze bestaan in alle klasses. Wij kregen in Thailand ooit een kamer in een poepchic hotel op de bovenste verdieping. Volgens mij omdat ze door onze backpacks dachten dat we fuifbeesten waren en er was een zakencongres aan de gang. De kamer was groot genoeg om een bal in te houden en het zicht was fenomenaal. We betaalden ongeveer de helft van een kamer bij Ibis hier.
Tongariro crossing heb ik inderdaad gedaan. Het is zeer mooi als je het juiste weer hebt maar ook al bij al easy, er liepen daar veel mensen rond die er beter niet aan begonnen waren maar ja, de bustour was geboekt. Voor dergelijke populaire plaatsen gaan we redelijk vroeg op pad. De bussen komen pas later en ze gaan toch niet vooruit, zo heb je de wandeling zo goed als voor uzelf en staan er ook geen fluojassen op uw foto's of mensen die denken dat ze gaan ontdekt worden voor de cover van Vogue
Wij verbleven in een soort camping met cabins in de buurt van de startplaats, zo waren we er al vroeg bij en dus voor de stroom. We reizen ook buiten seizoen zodat je sowieso al minder volk hebt en betere prijzen en beschikbare accomodatie. September is voor veel bestemmingen een goede periode.
Mijn reactie sloeg enkel op de uitspraak dat je niet minder wil dan je thuis gewent ben. Dat is voor ons minder belangrijk, ook omdat dat soms amper te vinden is en dat ik er ook niet naar zoek. Voor mij is een hotelkamer ook enkel om te slapen, als de matras goed is, dan is het meestal al goed genoeg. Ik heb geslapen op plekken voor 10$, dat was een rieten hut van 2,5 op 2 meter of een hut met zand als vloer. Dat was dan wel op een strand waarvan uw onderkaak op de grond viel van verbazing, zo schoon. Douchen (een houten emmer met koord aan) was in open lucht met een wilde papegaai op de rand van de douche, onvergetelijke herinneringen.
@woutervh dat ziet er goed uit maar ze hebben ook de Rocky Mountaineer, heel mooi met panoramisch dak maar ook niet echt goedkoop. Ik zal het binnenkort eens bekijken.