Pagina 5 van 6
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 06 jun 2022, 19:15
door lucdec
Belgissschenaap schreef:Ik krijg VoLTE en VoWiFi maar niet werkend (Sony xperia XZ2 compact;H8324).
Ik ben nu hey (orange netwerk) sinds een week;
Wij wonen hier landelijk in een goed geïsoleerde woning. De dichtste mast in vogelvlucht staat op 2,5 km en is van Proximus.
Base en Orange bevinden zich op 3,5 km. (
https://zendantenneskaart.omgeving.vlaanderen.be/)
Ik was prepay bij Base en mistte nu en dan een oproep als ik in huis was afhankelijk waar ik mij bevond. Zelf gsm Bellen binnenshuis was altijd met horten en stoten. Gewoon te zwak signaal....
Ik wilde verandering en zag 2 aanvaardbare aanbiedingen bij Hey(Orange) en Youfone (Proximus).
Ik wist dat voor mij Youfone qua ontvangst best was maar ben toch gezwicht voor de 10 (20) gb limiet.....bij Orange.
De ontvangst was inderdaad net zo belabberd als bij Base. Gelukkig werkt vowifi goed op m'n poco X3.
Je kan zien als dit actief is op je gsm komt er een icoontje bij in de status balk rechtsboven van je gsm.(ook bij volte, maar deze feature
vind ik niet zo belangrijk). Gesprekken in huis zijn nu heel duidelijk, ook al heb ik maar 1 streepje ontvangst...
Samengevat kan ik bevestigen dat vowifi en volte actief is bij hey en heel goed werkt, op m'n gsm althans.
Zonder vowifi had ik terug opgezegd, want de antennedekking bij Orange vind ik ondermaats (net als base trouwens) Ik heb de afgelopen week getest in een aantal gebouwen en dikwijls slecht bruikbaar om te surfen gewoon omdat de masten te ver uiteen staan.
Ooit verander ik wel eens naar Proximus indien er een betere aanbieding komt
By the way, heeft iemand ervaring met Youfone en vowifi. Werkt dit bij hen?
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 06 jun 2022, 19:28
door satsurfer
Hebben ook VoWIFI, Base ook trouwens.
Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 06 jun 2022, 19:32
door lucdec
Hebben ook VoWIFI, Base ook trouwens.
Met base(of telenet) bedoelde ik het netwerk, het was een prepaykaart van carrefour mobile. Hierop kwam vowifi nooit aktief bij mij.
m'n zoon zit bij Youfone en hierop komt vowifi ook niet aktief, vanddar m'n vraag
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 06 jun 2022, 19:33
door satsurfer
Als je Youfone kiest, zeg dan Proximus sim. Maakt het makkelijker voor ons.[emoji849]
Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 06 jun 2022, 19:35
door lucdec
Ik vind het ook een soep met al die virtuele operatoren
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 06 jun 2022, 19:50
door satsurfer
en doe zoals Mobile Vikings...stoefen dat ze op Orange netwerk zitten en als ze panne hebben op Orange steken, terwijl hun labiele netwerkbeheerder de oorzaak is.
Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
Re: RE: Re: Hey Telecom
Geplaatst: 06 jun 2022, 19:54
door satsurfer
lucdec schreef:m'n zoon zit bij Youfone en hierop komt vowifi ook niet aktief, vanddar m'n vraag
Er bestaat google
https://www.youfone.be/nl/blogs/volte-en-vowifi
Mss. eens jouw sim in zijn toestel stoppen en vice-versa.
Dan weet je het, of het aan zijn toestel ligt.
Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 06 jun 2022, 20:39
door Muziekbos
lucdec schreef:Ik vind het ook een soep met al die virtuele operatoren
Wees blij dat er eindelijk uit die hoek wat concurentie is. Lees de groten die op die manier met elkaar willen vechten zonder hun groot klantenbestand te verliezen. Met andere woorden hun mega inkomsten van de Belg die veel te veel betaald voor telecom.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 07 jun 2022, 11:31
door splinterbyte
satsurfer schreef:... Mobile Vikings .... op Orange netwerk ...
mobile vikings zit nu toch op proximus, of nog niet volledig?
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 07 jun 2022, 12:01
door devilkin
Yep. Volledig.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 07 jun 2022, 12:03
door splinterbyte
www.heytelecom.be ligt plat
www.orange.be ook plat
DNS probleem bij orange; de nameservers zijn down.
Dat voorspelt al niet veel goeds :S
Heb ik net gisteren voor iemand een heytelecom besteld...
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 07 jun 2022, 12:25
door datakiller
App ligt ook plat, 4G werkt prima, al zit ik vgm via andere DNS servers...
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 07 jun 2022, 12:32
door boonpwnz
4g en 3g werkte deze ochtend kortdurig niet. En het lag niet aan mij want mensen die ik kende op de trein hadden ook problemen met mobiel internet. En het was buiten op het perron dus niet in de trein.
En waarom altijd die dns problemen? Dit is al meer dan 2 jaar...
Re: RE: Re: Hey Telecom
Geplaatst: 07 jun 2022, 18:40
door satsurfer
splinterbyte schreef:satsurfer schreef:... Mobile Vikings .... op Orange netwerk ...
mobile vikings zit nu toch op proximus, of nog niet volledig?
met netwerkbeheerder Transatel, ZONDER Vowifi/Volte/ésim/...
Blijkbaar toch mogelijk, kreeg toch sms voor mezelf.
Dan eerst niet, dan wel.
En hoe zit het nu voor kinderen <26 jaar?
Wachten tot 19/6?
Blijven zij altijd die prijs krijgen?
En wil ze op 1 account...
Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk
Screenshot_20220607-182734.jpg
received_543715757365185.jpg
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 07 jun 2022, 21:46
door boonpwnz
Ik ga denk ik de 20 euro optie nemen. +die 80GB na een jaar is wel leuk en zeker bij thuiswerk. Stel dat ik even geen internet heb kan ik toch even verder.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 08 jun 2022, 06:30
door ddd
Vandaag zijn mijn eerste 2 facturen beschikbaar in "My Hey".
2 abos van €15, dus elk aan €10 de eerste 2 jaar.
Maar facturen is 2x €15. En er staat €30 klaar voor domiciliëring.
Straks een chatten.
Na meer dan een uur wachten op de chat, komt dit...
"hey! David,
momenteel kampen we met een storing op ons netwerk we kunnen momenteel geen raadplegingen doen.
Alvast onze excuses hiervoor u kan ons gerust morgen eens opnieuw contacteren om dit verder te bekijken.
Groetjes, Dwight"
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 08 jun 2022, 07:36
door Vaganzza
Daarom dat ik geen domiciliëring neem. Zijn maar enkele uitzonderingen die ik domicilieer.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 08 jun 2022, 10:09
door ivob
ddd schreef:
Maar facturen is 2x €15. En er staat €30 klaar voor domiciliëring.
Het is (waarschijnlijk) een Sepa domiciliëring.
Indien niet akkoord (de reden dat men je eerst op de hoogte stelt dat je rekening voor bedrag x zal overgeschreven worden naar de begunstigde) kan je dus heel eenvoudig de uitvoering van de domiciliëring, zonder opgave van reden, weigeren.
Je kan dit zelfs, binnen de voorziene periode, nadat het bedrag reeds van je rekening is afgeschreven. Het wordt dan door je bank gewoon terug op je rekening bijgeschreven.
Dit is dus geen reden om niet met een domiciliëring te werken.
Integendeel. Wanneer je zelf de overschrijving doet en je komt er dan pas achter dat dit onterecht was ben jij het die achter je geld aanmoet.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 08 jun 2022, 11:05
door Muziekbos
Hier ook een factuur van 15 euro ipv 10 euro. Ze kampen blijkbaar met problemen in hun systeem. Dat is wat men mij vertelde via de chat.
momenteel kampen we met een storing op ons netwerk we kunnen momenteel geen raadplegingen doen.
Alvast onze excuses hiervoor u kan ons gerust morgen eens opnieuw contacteren om dit verder te bekijken.
Groetjes, Dwight
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 09 jun 2022, 16:03
door clvictor
Kan iemand nog zijn verbruik opvragen in "mijn Hey!" ?
Mij is het deze week nog niet gelukt.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 09 jun 2022, 16:05
door ddd
Neen, is ook sinds dinsdag "kapot".
Er werkt daar niet veel meer sinds een paar dagen.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 09 jun 2022, 16:06
door Vaganzza
Idem hier... Wel vervelend. Zouden de facturen er nu ook niet doorkomen?
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 09 jun 2022, 16:21
door clvictor
Ik ben benieuwd hoeveel dagen of weken het deze keer zal duren.
Het komt daar toch wel zeer amateuristisch over.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 09 jun 2022, 17:16
door boonpwnz
Dan twijfel ik nog wel even.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 09 jun 2022, 21:48
door UBI
Hallo,
3 nummer naar Hey! overgedragen (van EDPNET) Alle 3 te samen gedaan maar werden op verschillende dagen verwerkt.
2 facturen ontvangen van 15€ ipv 10€. ben nu al meer dan een uur aan de chat met hen
wacht nog op de 3e faktuur
Ze willen de 2x5 niet crediteren maar enkel de promotie een maand later laten ingaan.
Ik zal de korting voor je toekennen, deze is dan vanaf de eerstvolgende factuur in actie voor 24 maanden lang
Ik kan me daar niet in vinden maar blijkbaar wordt het
nog iemand met zelfde ervaring ?
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 10 jun 2022, 10:13
door ddd
Hier hetzelfde. Deze maand factuur van €15 betalen.
Dan start de periode van 2 jaar aan €10.
De verbruiksmeter zijn ze (nog altijd) mee bezig.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 10 jun 2022, 10:28
door lucdec
niet plooien zou ik zeggen
de afspraak was 10 euro
hier uittreksel van bevestigingsmail:
Naam: 10 GB
In detail: Onbeperkt bellen, sms'en en mms'en
Type simkaart: standaard simkaart
10 €/maand
Levering Gratis
Maandelijks bedrag 10 €/maand
door overschrijving
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 10 jun 2022, 10:31
door cadsite
Dan is mijn ervaring bij youfone toch héél wat beter.
Daar heb ik onmiddellijk mijn maanden aan halve prijs gekregen en de "vriendendienst" kortingen werden er ook correct af gehaald. Ik heb maanden niets moeten betalen.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 10 jun 2022, 15:22
door Muziekbos
Wat moet je bij de pinken zijn bij Hey. Je krijgt op de chat voortdurend de mededeling dat het "heel druk" is. Ofwel reageert iedereen op de foute facturen? Ofwel werkt er daar maar 1 man en een paardekop.
Via de chat hetzelfde verhaal van de eerste factuur aan 15 euro te betalen. Daarna voor 24 maanden factuur aan 10 euro. Er werd een dossier nummer aangemaakt.
Het lijkt erop dat men de korting handmatig achteraf moet instellen op je account. Waarom dit niet automatisch gebeurd is mij een raadsel. Ofwel zijn ze overdonderd door het succes of te wel is het puur amateurisme. Maar van het witte product van één van de grote 3 zou je toch beter mogen verwachten. Is alvast geen goede reclame voor zowel Hey Telecom als voor Orange. Van de ganse conversatie screenshots gemaakt om als het dan toch blijkt verkeerd te lopen dat ik nog bewijs heb.
Aanvulling: na betalen staat er in mijn bank app (rekening) - Orange
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 10 jun 2022, 15:55
door Vaganzza
De klantendienst is gewoon die van Orange. Ik kreeg al antwoord van iemand die dacht dat ik gewoon een Orange vraag gesteld had. Het is puur buiten de naam helemaal Orange op alle vlak.
EDIT: oh ja en mijn ervaring met Orange: je moet er soms wat achter zitten, maar het komt wel goed.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 10 jun 2022, 16:48
door datakiller
Op twitter stuurde ik eens naar Orange en kreeg antwoord van Hey! dat ik dat beter eens aan Orange kon vragen.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 11 jun 2022, 12:18
door Ralf
Ben met 4 naar hey gegaan
De ESim heb ik ook
Wat ik raar find het is Hey! maar alles van Orange
Om de ESim te kriegen moet man het in de Orange app anklikken
Dat met de 15 euro is een no Go
Groetjes Ralf
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 11 jun 2022, 13:03
door luukske
Ik heb hier ook een factuur gehad van 15€ voor 1 dag abonnement. Gisteren proberen te chatten, maar kreeg geen antwoord. Nu nog even wachten of ze terugbellen en indien niet, dan laat ik de domiciliering terugboeken en ben ik weg naar een andere provider.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 11 jun 2022, 17:21
door geelmk
e-sim is bij Hey mogelijk!
Voor mensen die het zich afvroegen, kan ik bevestigen dat het mogelijk is om bij Hey een e-sim te hebben. Ik had tot vorig week-end een abo bij Vikings. Ben dinsdag bij een Orange winkel binnengestapt, heb gevraagd om mijn Viking abo naar een Orange e-sim abo om te zetten. Een uur later was ik bij Orange aangesloten, met e-sim. Toen heb ik op de Hey website een Hey abo 40GB aangevraagd. Heb mijn Orange klantennummer doorgegeven. En toen werd gemeld dat ik mij huidige sim (e-sim in mijn geval) ging behouden. Werkt al 4 dagen probleemloos!
Ik heb het zo gedaan omdat ik wist dat Orange klanten die naar Hey overstappen geen nieuwe sim nodig hebben. De Hey klantendienst vertelde mij ook dat zij geen e-sim ondersteunen. Ze waren zeer duidelijk: absoluut onmogelijk om bij Hey een e-sim te hebben. Heb het dan maar zo geprobeerd.
Ik lees hier dat het mogelijk is om via de Orange app een e-sim aan te vragen. Via hun website kan het waarschijnlijk ook. Zo kun je de stappen die ik ondernam, volgen maar ipv naar een Orange winkel te gaan, gewoon online e-sim aanvragen en vervolgens vragen om naar Hey over te stappen.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 11 jun 2022, 18:40
door Muziekbos
luukske schreef:I Gisteren proberen the chatten, maar kreeg geen antwoord.
Dit is een regelrechte ramp om binnen te geraken. Eénmaal binnen, is het ok. Als hun systemen zelf niet in de knoop liggen natuurlijk, dan blijft het een ramp.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 12 jun 2022, 10:00
door ddd
Nu ligt MyHey er helemaal uit...
Proxy Error
The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request
Reason: Error reading from remote server
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 12 jun 2022, 13:41
door Muziekbos
ddd schreef:Nu ligt MyHey er helemaal uit...
Ze zijn terug "up and running ......
" al dagen aan een stuk geen verbruik van data, voice en sms/mms te zien. Voor de laatste 2 geen probleem, die zijn "onbeperkt". De data, zou handig zijn dit wat te kunnen opvolgen.
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 12 jun 2022, 15:03
door rallyhammer
Heb is gevonden om de verbruik te weten
Budget Check. #5580#
Groetjes Ralf
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 12 jun 2022, 15:09
door Muziekbos
rallyhammer schreef:Heb is gevonden om de verbruik te weten
Budget Check. #5580#
Groetjes Ralf
Danke
Re: Hey Telecom
Geplaatst: 12 jun 2022, 17:03
door macamba
Kun je zoals bij Orange een limiet instellen op €0 voor buiten de bundel surfen als je data op is?
Net als 09xx en premium sms blokkeren?
Merci!