Je moet er niet automatisch vanuit gaan dat iedere post over jou persoonlijk gaat.
Ik kan het uiteraard ook niet helpen dat bij gelegenheid wie het schoentje past het niet kan laten het aan te trekken.
Waar het dus wel over ging:
Wie niets te verbergen heeft heeft er doorgaans geen probleem mee dat er iets verschijnt op zijn rekeninguittreksels.boonpwnz schreef: 03 apr 2024, 17:44 Bedoel maar ik gebruik vooral cash voor uitgaven die ik niet wil terugzien op mijn bankafschrift.
Sterker, aan de hand van een rekeningafschrift kan men zelfs niet zien wat men koopt en zelfs niet altijd waar men precies iets koopt. Dat is inderdaad niet alijd illegaal. Dat hangt van de situatie af.
Eén van de goede redenen, zoals op dit forum opgegeven, om met cash te betalen is dat je zelf niet wil dat het controleerbaar is. Er werd niet gezegd dat het niet legaal was maar wel een van de redenen.
Wie bewust een betaling doet (met eigen zwart geld) en zeker betalingen doet aan een aannemer zonder daarvoor een correcte factuur te vragen is wel degelijk het zwarte geldcircuit aan het sponsoren en dit heel bewust. Ook al gaat het maar "om een paar duizend euro". :rroll
Dat is wel degelijk gebruik maken van cash in het illegale circuit.
Wie het daar niet mee een is mag zich, ipv anoniem dit te posten, altijd met naam en toenaam contact opnemen met de fiscus en zijn handel en wandel zoals hier omschreven daar aanmelden.