Wettelijke verplaatsingen tijdens de Corona crisis
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Ik weet dat het niet onder de essentiële verplaatsingen valt, maar...
Mijn moeder (76 jaar) heeft haar huis verkocht en gaat verhuizen naar een serviceflat (en ik woon niet meer bij m'n moeder, maar in een andere gemeente).
Nu moet zij uit haar huis tegen een bepaalde datum (de nieuwe bewoners hun huurcontract loopt af en zij moeten dus verhuizen naar het huis van mijn moeder).
Mag ik haar helpen verhuizen? Zo neen, wat is het alternatief?
Mijn moeder (76 jaar) heeft haar huis verkocht en gaat verhuizen naar een serviceflat (en ik woon niet meer bij m'n moeder, maar in een andere gemeente).
Nu moet zij uit haar huis tegen een bepaalde datum (de nieuwe bewoners hun huurcontract loopt af en zij moeten dus verhuizen naar het huis van mijn moeder).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 95 keer
contact opnemen met de koper en uitbater vd serviceflats? in deze situatie zal uitstel wel mogelijk zijnNob schreef:Ik weet dat het niet onder de essentiële verplaatsingen valt, maar...
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
De serviceflat is niet het probleem, desnoods huren we dat zonder dat mijn moeder er in woont.1207 schreef: contact opnemen met de koper en uitbater vd serviceflats? in deze situatie zal uitstel wel mogelijk zijn
Het zijn de kopers van haar huis die een "probleem" zijn, vermits zij willen verhuizen naar mijn moeder haar woning, moet mijn moeder daar dus weg.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Afvalverwerking is essentieel, daarom blijven ze ook het huisvuil, PMD, karton en groenafval hier ophalen.pfuhu schreef:En dan gaan ze de containerparken terug opendoen. Wat in principe nooit een essentiële verplaatsing is en waarvoor je dus (100m van het containerpark) beboet zou kunnen worden ...
Dus met de wagen naar de glasbol in dezelfde wijk rijden kunnen ze in principe niet weigeren. De kans dat je trouwens binnen je eigen wijk politie tegenkomt en vrijwel nihil. Je zou ook naar daar kunnen wandelen. Dezelfde silo's worden gerespecteerd of nu wandelt of ernaar toe rijdt, gezien je normaal aan de glasbol nooit iemand tegenkomt.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/Nob schreef:Mag ik haar helpen verhuizen? Zo neen, wat is het alternatief?
Kan ik nog verhuizen met of zonder verhuisfirma?
Ja, een dringende verhuis is toegelaten met respect voor de sociale afstand. Het wordt aangeraden om niet-noodzakelijke verhuizen uit te stellen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/ub4b schreef:Dus met de wagen naar de glasbol in dezelfde wijk rijden kunnen ze in principe niet weigeren. De kans dat je trouwens binnen je eigen wijk politie tegenkomt en vrijwel nihil.
Mogen we ons verplaatsen naar de glascontainers, kledingcontainers, ondergrondse containers voor glas en PMD?
Ja, dat mag.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Ik moet zeggen dat ik nu ook nie bepaald happy ben van mijn tuin vol materiaal dat naar het containerpark moet. Een groot deel lag er wel al van voor de lockdown, dat gingen we die periode normaal wegbrengen. En het zal er nog wel een hele tijd blijven liggen want de eerste periode ga ik niet eens proberen naar een containerpark te gaan. Da gaat daar enorm schuiven zijn vrees ik.CCatalyst schreef:Om het vele sluikstort van de laatste dagen tegen te gaan. Blijkbaar heeft de gemiddelde Belg maar 2 opties met zijn afval na zijn klusjes thuis en in de tuin: containerpark, en anders maar op 't straat. Tijdelijk stockeren zit er niet bij.
Maar hier ook toch al gemerkt dat er meer sluikstorting is, en dat zijn niet eens verdoken wegels waar we wandelen . Dat konden ze wel voorspellen in mijn ogen, als de prijs van de vuilzak een paar cent omhoog gaat is het ook al van dat, dus bij sluiting containerparken al zeker...
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Tja, die containerparken. Begrijpen wie begrijpen kan. Goed weer, veel mensen thuis, de voorjaarsschoonmaak, dus moeten we daar geen tekeningske bij maken zeker? Demir die plots in haar eentje op Vlaams niveau even haar bevoegdheid wil laten zien... want meer moet ge daar niet achter zoeken.
Terwijl de grootste slag tegen corona nog gestreden moet worden, wil sommige politici die zichzelf federaal hebben buiten gesloten, toch even vanop de zijlijn staan zwaaien, schreeuwend voor aandacht. "Laat de poetshulp maar komen. Open die bouwwerven maar en natuurlijk ook de containerparken. De curven vlakken af, het kan allemaal geen kwaad." We zullen binnen een week nog eens evalueren en zien of dat allemaal wel zo'n verstandige beslissingen zijn...
Terwijl de grootste slag tegen corona nog gestreden moet worden, wil sommige politici die zichzelf federaal hebben buiten gesloten, toch even vanop de zijlijn staan zwaaien, schreeuwend voor aandacht. "Laat de poetshulp maar komen. Open die bouwwerven maar en natuurlijk ook de containerparken. De curven vlakken af, het kan allemaal geen kwaad." We zullen binnen een week nog eens evalueren en zien of dat allemaal wel zo'n verstandige beslissingen zijn...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
Hier ook een privé mini stort in de tuin maar al tijdje. Na corona waarschijnlijk beter om container te zetten (eventueel met nieuwe verbouwbuur maar al tijd niet meer gezien), niet direct dingen die rotten of een ander risico voor de gezondheid gaan vormen.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Ik vraag me af of dat even erg is in andere landen, dat sluikstorten. Nooit gesnapt waarom er zoveel mensen een probleem hebben om hun eigen vuiligheid op te ruimen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Zoals met alles:
- prijs
- lui
Elke halve euro aan afval gespendeerd is een halve euro die je minder aan een blitz'ig ding kan geven (duur logo op de oprit, veel inches in de living, het juiste type fruit op uw telefoon, tablet, computer, ...).
Gecombineerd met "liever lui dan moe", lamzakkerij zie je overal .
- prijs
- lui
Elke halve euro aan afval gespendeerd is een halve euro die je minder aan een blitz'ig ding kan geven (duur logo op de oprit, veel inches in de living, het juiste type fruit op uw telefoon, tablet, computer, ...).
Gecombineerd met "liever lui dan moe", lamzakkerij zie je overal .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Containerparken open waar je een tijdslot kan boeken op voorhand, met EID, niet geboekt/niet juiste tijdstip = no entrance.
Natuurlijk zal je ook de klanten moeten wijsmaken dat ze niet meer liggen snollen in de containers
Natuurlijk zal je ook de klanten moeten wijsmaken dat ze niet meer liggen snollen in de containers
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 24 keer
heb jij al eens naar het gemiddelde belgische lapje grond gekeken? Daar is niet zoveel plaats om die rommel bij te houden hoor.devilkin schreef:Ik vraag me af of dat even erg is in andere landen, dat sluikstorten. Nooit gesnapt waarom er zoveel mensen een probleem hebben om hun eigen vuiligheid op te ruimen.
ik had , zoals veel vlamingen, "grote kuis" gehouden met het eerste lenteweer. op zaterdag 13/3 was ik net te laat aan het containerpark. Dus mee terug naar huis genomen, en thuis opgeslagen.
Enkele serieus winderige dagen later is al 1/4e van mijn afval terug verspreid over mijn gazonnetje, zelfs mijn glasbak is door de wind 3 meter verschoven en daar van het terras afgekanteld & omgevallen.
Ik BLIJF da nie opruimen hoor.
als ze niet snel zorgen dat ik, als goede vlaming, mijn afval kwijt kan in die plaats die in gericht is om dat te deponeren dan zal ik ook "andere oplossingen" moeten zoeken. Binnen stockeren is geen optie. Buiten gaat het waaien. Wegbrengen mag niet. Welke optie zie jij dan nog?
-
- Elite Poster
- Bedankt: 112 keer
Ik zie echt het probleem niet... toen ze in het begin nog open waren was er misschien wat extra volk maar er was minstens 3m tussen iedereen.petrol242 schreef:Tja, die containerparken. Begrijpen wie begrijpen kan.
Je kan de toegang trouwens perfect regelen zodat je geen massa binnen hebt op hetzelfde moment.
De poetshulp mag hier ook komen... we zetten ons dan wel in een andere kamer (al begrijp ik dat je dat moet evalueren per woning) en hebben totaal geen contact met haar.petrol242 schreef:"Laat de poetshulp maar komen.
We grijpen op dit moment veel te snel naar technische werkloosheid... met gezond verstand is dat totaal niet nodig.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Ik geraak toch meeste afval kwijt :profke schreef:...
Ik BLIJF da nie opruimen hoor.
als ze niet snel zorgen dat ik, als goede vlaming, mijn afval kwijt kan in die plaats die in gericht is om dat te deponeren dan zal ik ook "andere oplossingen" moeten zoeken. Binnen stockeren is geen optie. Buiten gaat het waaien. Wegbrengen mag niet. Welke optie zie jij dan nog?
- restafval
- glas wegbrengen naar glascontainer
- PMD(weliswaar betalend nu want in zakken ipv containerpark)
- papier en karton
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Deftig stokeren? Je weet dat het even niet kan - als het losse dingen zijn, pak je die samen met touw (ik veronderstel dat je dat toch wel hebt), desnoods iets gewichtig op leggen, ... Ja, dat gaat even in de weg liggen.profke schreef: als ze niet snel zorgen dat ik, als goede vlaming, mijn afval kwijt kan in die plaats die in gericht is om dat te deponeren dan zal ik ook "andere oplossingen" moeten zoeken. Binnen stockeren is geen optie. Buiten gaat het waaien. Wegbrengen mag niet. Welke optie zie jij dan nog?
(groffe oversimplificatie hier, maar ik weet niet over wat het juist gaat qua materialen)
Sluikstorten mag NOOIT een oplossing zijn. Dan belast je gewoon milieu en maatschappij met jouw probleem. (En nee, ik heb geen "lap grond" - ik woon wss compacter dan de merendeel hier.)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 257 keer
- Bedankt: 91 keer
Het alternatief is dat uw moeder haar verhuis uitstelt, de kopers van haar huis hun huurcontract verlengen wegens overmacht (dat is voorzien in de huurwet) en dat uw moeder hen een bezettingsvergoeding betaalt voor de duur van het uitstel.Nob schreef:Ik weet dat het niet onder de essentiële verplaatsingen valt, maar...
-
- Elite Poster
Naar de Makro rijden mag blijkbaar, gezien het een voedingswinkel is met een non-food afdeling (zoals carrefour).
Maar ben ik verplicht om daar food aan te kopen?
http://www.ejustice.just.fgov.be/eli/be ... staatsblad
Artikel 1. § 1. De handelszaken en de winkels zijn gesloten, met uitzondering van:
- de voedingswinkels, met inbegrip van nachtwinkels;
- de dierenvoedingswinkels;
- de apotheken;
- de krantenwinkels;
- de tankstations en de leveranciers van brandstoffen;
- de kappers, die slechts één klant per keer mogen ontvangen in de zaak en dit op afspraak.
De nodige maatregelen moeten getroffen worden om de regels van social distancing te respecteren, in het bijzonder het behoud van een afstand van 1,5 meter tussen elke persoon. Deze maatregelen zijn van toepassing op alle activiteiten bedoeld in het besluit.
Art. 8. De personen zijn ertoe gehouden thuis te blijven. Het is verboden om zich op de openbare weg en in openbare plaatsen te bevinden, behalve in geval van noodzakelijkheid en omwille van dringende redenen zoals:
- zich te begeven van en naar de plaatsen waarvan de opening toegelaten is op basis van de artikelen 1 en 3;
Men mag zich dus begeven (verplaatsen) naar de Makro, maar er staat nergens in dit MB wat ik daar precies mag of moet kopen?
Makro adverteert er nu wel mee dat al hun andere afdelingen open zijn, je zal maar door een agent worden tegengehouden die vraagt om je koffer te tonen wat je daar gekocht hebt? Als zaak zit ik bijna zonder bepaalde kantoorbenodigdheden, ik zou dan uitzondelijk eens naar de makro rijden (en daar nog wat food ook kopen).
In mijn geval heb ik dan nog een BTW nummer, en zou je dit dan nog kunnen zien als een professionele verplaatsing in hetzelfde MB.
Maar ben ik verplicht om daar food aan te kopen?
http://www.ejustice.just.fgov.be/eli/be ... staatsblad
Artikel 1. § 1. De handelszaken en de winkels zijn gesloten, met uitzondering van:
- de voedingswinkels, met inbegrip van nachtwinkels;
- de dierenvoedingswinkels;
- de apotheken;
- de krantenwinkels;
- de tankstations en de leveranciers van brandstoffen;
- de kappers, die slechts één klant per keer mogen ontvangen in de zaak en dit op afspraak.
De nodige maatregelen moeten getroffen worden om de regels van social distancing te respecteren, in het bijzonder het behoud van een afstand van 1,5 meter tussen elke persoon. Deze maatregelen zijn van toepassing op alle activiteiten bedoeld in het besluit.
Art. 8. De personen zijn ertoe gehouden thuis te blijven. Het is verboden om zich op de openbare weg en in openbare plaatsen te bevinden, behalve in geval van noodzakelijkheid en omwille van dringende redenen zoals:
- zich te begeven van en naar de plaatsen waarvan de opening toegelaten is op basis van de artikelen 1 en 3;
Men mag zich dus begeven (verplaatsen) naar de Makro, maar er staat nergens in dit MB wat ik daar precies mag of moet kopen?
Makro adverteert er nu wel mee dat al hun andere afdelingen open zijn, je zal maar door een agent worden tegengehouden die vraagt om je koffer te tonen wat je daar gekocht hebt? Als zaak zit ik bijna zonder bepaalde kantoorbenodigdheden, ik zou dan uitzondelijk eens naar de makro rijden (en daar nog wat food ook kopen).
In mijn geval heb ik dan nog een BTW nummer, en zou je dit dan nog kunnen zien als een professionele verplaatsing in hetzelfde MB.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Precies ook opgesteld door een advocaat die zijn diploma bij een pak koeken gekregen heeft . Dus hoe dat opgesteld is, is gewoon naar een zaak gaan die open is, al voldoende als 'dringende reden'. Doet er niet toe waarom je naar daar gaat, je hoeft er zelfs niets te kopen .ub4b schreef:Art. 8. De personen zijn ertoe gehouden thuis te blijven. Het is verboden om zich op de openbare weg en in openbare plaatsen te bevinden, behalve in geval van noodzakelijkheid en omwille van dringende redenen zoals:
-
- Elite Poster
Machtsgeile De Crem met zijn ondemocratische omzendbrief die eigenlijk een oproep is tot het organiseren van een politiestaat, die voor heel wat commotie zorgt:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/kr ... ~a0506c05/
Spijtig dat zulke parasieten niet strafbaar zijn. Maar U weet wat gedaan bij de volgende verkiezingen. De context is wel net belangrijk. Voor beide wagens heb ik rechtsbijstand, worst case trek ik het tot aan de rechtbank mocht ik slachtoffer worden van de De Crem. Maar mijn uitleg zal altijd sluitend zijn, en voorbereid. Vandaag ben ik bvb naar een parcelshop een paar dorpen verder moeten rijden omdat de lokale smatch niks meer wou afhandelen. Uiteraard foto's met context van alles. Professionele verplaatsing voor een zending die dringend buiten moet.
Spijtig dat we nu in zo'n controlestaat leven. Het is een echte politiestaat geworden.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/kr ... ~a0506c05/
Spijtig dat zulke parasieten niet strafbaar zijn. Maar U weet wat gedaan bij de volgende verkiezingen. De context is wel net belangrijk. Voor beide wagens heb ik rechtsbijstand, worst case trek ik het tot aan de rechtbank mocht ik slachtoffer worden van de De Crem. Maar mijn uitleg zal altijd sluitend zijn, en voorbereid. Vandaag ben ik bvb naar een parcelshop een paar dorpen verder moeten rijden omdat de lokale smatch niks meer wou afhandelen. Uiteraard foto's met context van alles. Professionele verplaatsing voor een zending die dringend buiten moet.
Spijtig dat we nu in zo'n controlestaat leven. Het is een echte politiestaat geworden.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 112 keer
NVA staat nochtans op de eerste rij als het gaat om overal camera's te installeren...en ook Theo Francken (N-VA) waarschuwt voor een politiestaat.
Het was allemaal voor de terroristen remember ? Ondertussen worden ze massaal misbruikt om de burger te controleren !
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Het was de NVA die Gestapo-stijl controles wilden voor burgers die mogelijks vluchtelingen zouden huisvesten.
Het geven van houseparty's is een gezondheidsrisico voor ons allen, het huizen van vluchtelingen is een individuele keuze waar de maatschappij geen last van heeft.
Het geven van houseparty's is een gezondheidsrisico voor ons allen, het huizen van vluchtelingen is een individuele keuze waar de maatschappij geen last van heeft.
-
- Elite Poster
Ze weten nog steeds niet wat mag en niet mag:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/wa ... ~ac79c6b3/
https://www.gva.be/cnt/dmf20200403_0491 ... ogdringend
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/wa ... ~ac79c6b3/
https://www.gva.be/cnt/dmf20200403_0491 ... ogdringend
-
- Starter
- Bedankt: 2 keer
Na het 13u journaal zie ik toch dingen die me heel erg verbazen.
Plantjes kopen in een tuincentrum is blijkbaar een essentiële verplaatsing.
Yoga doen in een stadspark is gelijk aan joggen, fietsen of wandelen.
Plantjes kopen in een tuincentrum is blijkbaar een essentiële verplaatsing.
Yoga doen in een stadspark is gelijk aan joggen, fietsen of wandelen.
-
- Elite Poster
een bloemenwinkel mag openblijven omdat 'm hondenbrokken verkoopt
hondenbrokken en planten mag 'm verkopen maar een BBQ niet.
waarom dan niet alle verkoop verbidden met uitzondering vd hondenbrokken?
dat uwen hond meot eten is essentieel, dat de kat in uw nieuwe planten mag graven ook?
hondenbrokken en planten mag 'm verkopen maar een BBQ niet.
waarom dan niet alle verkoop verbidden met uitzondering vd hondenbrokken?
dat uwen hond meot eten is essentieel, dat de kat in uw nieuwe planten mag graven ook?
-
- Elite Poster
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/Journaal-W ... ournaal-1/
bizar dat in aveve de BBQ's niet verkocht mogen worden, terwijl in de makro alles behalve de kledij nog te koop is
2 maten en 2 gewichten?
bizar dat in aveve de BBQ's niet verkocht mogen worden, terwijl in de makro alles behalve de kledij nog te koop is
2 maten en 2 gewichten?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 22 keer
Simpel, dan gaan ze dicht en zetten ze hun personeel op tijdelijke werkloosheid - wat de staat nog meer geld kost.1207 schreef: waarom dan niet alle verkoop verbidden met uitzondering vd hondenbrokken?
Bovendien - als je zo redeneert, dan mag je Hyper Carrefours ook geen magnetrons meer laten verkopen en krantenwinkels "wenskaartjes". Dan moet je bij Lidl en Aldi ook alle non food laten verwijderen.
Waar ben je dan mee bezig.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
- Bedankt: 435 keer
Het leek me meer alsof dit iets is dat ze zelf beslist hadden ?ub4b schreef:bizar dat in aveve de BBQ's niet verkocht mogen worden, terwijl in de makro alles behalve de kledij nog te koop is
2 maten en 2 gewichten?
Al zal het natuurlijk ook wel zijn omdat ze de regels verschillend interpreteren (kan het me niet inbeelden dat Aveve het doet uit goede wil).
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Met oneerlijke concurrentie tegen te gaan ?
Waarom mag een Aveve of Horta wel plantjes verkopen indoor en moet het openlucht tuincenter net naast de deur op slot blijven?
Die mensen leven van de komende 3 maand..
Waarom mag een Aveve of Horta wel plantjes verkopen indoor en moet het openlucht tuincenter net naast de deur op slot blijven?
Die mensen leven van de komende 3 maand..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Voor de duidelijkheid, voor zover ik de regels begrijp mogen winkels die open mogen blijven alles verkopen.
De grote carrefour in de buurt bv heeft geen personeel meer in zijn non food afdeling, maar je kan er wel spullen meenemen en kopen.
Laatst nog gedaan.
De grote carrefour in de buurt bv heeft geen personeel meer in zijn non food afdeling, maar je kan er wel spullen meenemen en kopen.
Laatst nog gedaan.
-
- Elite Poster
Vandaag een incidentje, buurvrouw haar dochter komt aanbellen bij haar ouders, met de volledige kroost present, en dan gaan ze naar achter via de tuinpoort met de hele kroost naar de grootouders. Ik was mijn wagens aan het wassen, en heb van dit tafereel een paar kiekjes gemaakt.
Dan toen ze buitenkwamen heb ik ze er op aangesproken of de coronamaatregelen voor hen niet golden. Dan werd het niet meer leuk, ben voor vanalles uitgescholden geweest en heb dan maar de politie gebeld. Ondertussen waren ze al weg, 2 agentes gaan bij buren aankloppen, gaan poortje binnen, en maken zich terug uit te voeten. Ik zie het gebeuren, spreek hen er op aan, en zij komen doodleuk met "ja maar boodschappen brengen mag" en op het feit dat ze met de hele kroost dit kwamen doen EN naar achter gingen bij de grootouders, daar wouden ze niet op reageren buiten dan "het was maar een kort bezoek".
Net om diezelfde reden ga je niet met de kroost of de familie naar de supermarkt, dit was vandaag nogmaals in het journaal op VRT, concreet bij Aveve mocht maar één persoon binnen en niet het hele gezin.
't is net dit soort incidenten die maakt dat zeer besmettelijke personen die er zelf geen last van hebben (kinderen) de grootouders besmetten. Heel de silo theorie wordt hierdoor dus onderuit gehaald. De tijdsduur is irrelevant. Het was enkele minuten, enkele minuten is al genoeg voor besmetting.
Daarom ga ik niet naar de eigen familie, net om zelfde reden, en zijn de kleinkinders daar ook niet welkom. Meerdere hartpatiënten in de familie, die wilen geen risico lopen.
Dan toen ze buitenkwamen heb ik ze er op aangesproken of de coronamaatregelen voor hen niet golden. Dan werd het niet meer leuk, ben voor vanalles uitgescholden geweest en heb dan maar de politie gebeld. Ondertussen waren ze al weg, 2 agentes gaan bij buren aankloppen, gaan poortje binnen, en maken zich terug uit te voeten. Ik zie het gebeuren, spreek hen er op aan, en zij komen doodleuk met "ja maar boodschappen brengen mag" en op het feit dat ze met de hele kroost dit kwamen doen EN naar achter gingen bij de grootouders, daar wouden ze niet op reageren buiten dan "het was maar een kort bezoek".
Net om diezelfde reden ga je niet met de kroost of de familie naar de supermarkt, dit was vandaag nogmaals in het journaal op VRT, concreet bij Aveve mocht maar één persoon binnen en niet het hele gezin.
't is net dit soort incidenten die maakt dat zeer besmettelijke personen die er zelf geen last van hebben (kinderen) de grootouders besmetten. Heel de silo theorie wordt hierdoor dus onderuit gehaald. De tijdsduur is irrelevant. Het was enkele minuten, enkele minuten is al genoeg voor besmetting.
Daarom ga ik niet naar de eigen familie, net om zelfde reden, en zijn de kleinkinders daar ook niet welkom. Meerdere hartpatiënten in de familie, die wilen geen risico lopen.
-
- Elite Poster
de enige reden waarom familie mekaar ag zien is in de logica van mantelzorg. dan uiteraard altijd dezelfde persoon.ub4b schreef: Daarom ga ik niet naar de eigen familie, net om zelfde reden, .
Als de familie weg is heeft flikken bellen natuurlijk weinig zin. dat telefoontje had je moetne doen op de moment dat ze binnengingen
dan was er kans geweest dat de flikken op tijd waren geweest.
250 pp is ineens een heel dure grap
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 313 keer
Leuk als je langs Sherlock himself woont en dan opkijken dat het niet meer leuk werd, was dat voor of na je de kiekjes toonde en wat vond de politie van je beelden?ub4b schreef:Dan toen ze buitenkwamen heb ik ze er op aangesproken of de coronamaatregelen voor hen niet golden. Dan werd het niet meer leuk, ben voor vanalles uitgescholden geweest en heb dan maar de politie gebeld
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
En ik had vandaag een winkeluitbaatster die moeilijk deed om voor <5 euro met de kaart te betalen, want "da kost haar teveel".
Toen ik meldde dat dit niet de bedoeling was, zei ze dat "mensen al de hele dag cash betaalden".
Dus maw, die kassa is zo goed als zeker besmet; dat die opmerking haar argument dus niet vooruit hielp ging volledig boven haar hoofd.
Toen ik meldde dat dit niet de bedoeling was, zei ze dat "mensen al de hele dag cash betaalden".
Dus maw, die kassa is zo goed als zeker besmet; dat die opmerking haar argument dus niet vooruit hielp ging volledig boven haar hoofd.
-
- Elite Poster
Van zodra ze toekwamen en ik foto's had heb ik gebeld.Dizzy schreef:Leuk als je langs Sherlock himself woont en dan opkijken dat het niet meer leuk werd, was dat voor of na je de kiekjes toonde en wat vond de politie van je beelden?
Ze hebben het zelf gezocht:
Modbreak:
details van jouw burenvete zijn hier niet relevant
details van jouw burenvete zijn hier niet relevant
-
- Moderator
Aveve = Boerenbond = machtige lobby ?iceke schreef:Waarom mag een Aveve of Horta wel plantjes verkopen indoor en moet het openlucht tuincenter net naast de deur op slot blijven?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Blijkbaar als > 50% voeding is blijkbaar zitten Horta & Aveve op 60% ik zie ook wel dat men hier in de Aveve en de Horta's niet essentieel afdelingen geblokkeerd hebben, houtskool kopen kan ( brandstof ) bbq toestel niet. En nog dingen zoals zwembad etc.philippe_d schreef:Aveve = Boerenbond = machtige lobby ?iceke schreef:Waarom mag een Aveve of Horta wel plantjes verkopen indoor en moet het openlucht tuincenter net naast de deur op slot blijven?
Persoonlijk hoop ik dat men binnen 1 a 2 weken gaat toelaten rustig alle winkels te openen met beperkt aantal klanten per m2 bv 1 klant per 15m2 de dhz etc. Of laat afhalingen op afspraak toe overal. Zie nu collishop is gesloten omdat de warehouses niet meer kunnen volgen, maar veel artikels zijn op stock in de dreamland in je buurt. Laat die mensen daar lokaal de bestellingen voorbereiden en pick up only. Voordeel, ze kunnen terug aan het werk, de lokale stocks worden gebruikt, transport wordt efficiënter, veel minder verpakking nodig want mensen halen af. En waarschijnlijk gaan er een aantal met de fiets gaan. Idem voor hubo / gamma / brico ... nu push je de mensen naar meestal NL online shops.
Maar soit dat zijn mijn 2 centjes.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Hmmm... zijn het wettelijke verplaatsingen? Of zijn het eigenlijk wettelijk toegestane verplaatsingen?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW