Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
omdat het kan... jammer.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- TheCeet
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 50 keer
Bij ons op het werk was het ook patat nen ganse dag miserie.
Na x-aantal keer proberen lukte het toch bij sommige.
Ik denk niet alleen Telenet. Het gros van onze users zit bij Proximus met hun abonnement van het werk.
Na x-aantal keer proberen lukte het toch bij sommige.
Ik denk niet alleen Telenet. Het gros van onze users zit bij Proximus met hun abonnement van het werk.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
ISP: Telenet All-Internet
Running AdGuard Home: network-wide software for blocking ads & tracking
- broke23
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 21 keer
Bij onze klant ook proximus maar de privé gebruikers dus niet. Niemand van proximus met problemen hoor. Enkel base en Telenet en mogelijk voo (twijfelgeval). 40 tal mensen verdergeholpen met omzetten naar Auth. App van MS
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Netflix is al gevraagd (en gaat akkoord) om de HD streams te blokkeren op EU niveau; dus alle streams zouden nu SD zijn blijkbaar.
Dat gezegd mogen we niet te hard klagen in Belgie.
Net een verhaal uit de US gehoord van de ITer onsite:
Bedrijf implementeert thuiswerk, eerste user klacht "ik geraak niet aan mijn folders, alles gaat te traag".
Blijkt dat de user in kwestie op een provider zit die 1Mbps down / 0.1Mbps up geeft.
Want daar heb je nog tonnen van die regios.
En erger, die provider is de enige provider in de regio, dus alle users die thuiswerken zitten daar in de shit.
Een andere US ITer heeft zelfs een user die zo ver in de natuur woont dat ie enkel satellite internet heeft, met gigantische latency tot gevolg die het quasi onmogelijk maakt om te video conferencen.
Dat gezegd mogen we niet te hard klagen in Belgie.
Net een verhaal uit de US gehoord van de ITer onsite:
Bedrijf implementeert thuiswerk, eerste user klacht "ik geraak niet aan mijn folders, alles gaat te traag".
Blijkt dat de user in kwestie op een provider zit die 1Mbps down / 0.1Mbps up geeft.
Want daar heb je nog tonnen van die regios.
En erger, die provider is de enige provider in de regio, dus alle users die thuiswerken zitten daar in de shit.
Een andere US ITer heeft zelfs een user die zo ver in de natuur woont dat ie enkel satellite internet heeft, met gigantische latency tot gevolg die het quasi onmogelijk maakt om te video conferencen.
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Netflix klantendienst zou dit tegenspreken volgens https://tweakers.net/nieuws/164840/netf ... uropa.html
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Walgelijke corruptie!ITnetadmin schreef:Netflix is al gevraagd (en gaat akkoord) om de HD streams te blokkeren op EU niveau; dus alle streams zouden nu SD zijn blijkbaar.
Twitter: https://twitter.com/ThierryBreton/status/1240353171748331523
Dit was dus een initiatief van Thierry Breton, ex-directeur van France Télécom die dankzij Macron tot Europees commissaris werd gekatapulteerd maar blijkbaar nog steeds voor France Télécom werkt.
Netflix verbruikt ocharme 5 Mbps per HD-stream terwijl de EU eiste dat elke Europeaan tegen 2020 minstens over een verbinding van 30 Mbps moest beschikken.
Ik heb Netflix zonet getest, ik heb nog steeds 1080p HD zoals overeengekomen in mijn abonnement. In die tweet lees ik ook niet dat Netflix zou plooien voor die corrupte Thierry Breton.
- monty_burns_007
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Idd, 20MBIT down valt nog mee, echter de upload van 1,5 a 2mbit is heel laag. Als je thuis telewerkt vertraagd dit enorm.Ordon schreef:Tijd voor Edpnet om de VDSL XS (20 Mbps download , slechts 2 Mbps upload) aan te passen? Niet?
Video teleconf (webEx en co is soms niet werkbaar).
Edpnet zou z'n goed hart kunnen laten zien in deze telewerk tijden.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 15 keer
In een reactie op dit artikel bij tweakers lees ik dat ze de bitrate zouden aanpassen;
I completely understand your concern, rest assured that we are fully aware of the issue. The good thing about it is, this isn't permanent as this will only last for 30 days. And there's a good reason why this will happen.
Netflix Archie
The reason behind is some network operators are having issue due to increase demand in their networks as people stay at home and watch Netflix. To help in regards to this issue, this change will reduce Netflix traffic in Europe by 25% while ensuring a good quality service for our members
Netflix Archie
Though, members will continue to get the level of service they have paid for (4K, HD, etc.) but at a lower bitrate. Bitrate is a data allocation to each location.
- TheCeet
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 50 keer
Bij ons hadden ze oorzaak nog niet gevonden.broke23 schreef:Bij onze klant ook proximus maar de privé gebruikers dus niet. Niemand van proximus met problemen hoor. Enkel base en Telenet en mogelijk voo (twijfelgeval). 40 tal mensen verdergeholpen met omzetten naar Auth. App van MS
Deze ochtend die info meegegeven dat het bij Telenet/Base ligt.
Na wat users te bellen bleek dit te kloppen.
ZE hebben dan contact opgenomen met Telenet en ze gaan het nummer terug open zetten.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik kan dit bevestigen, dus goed nieuws voor Internet Start gebruikers:Ordon schreef:Abo: Internet Start.
B-Box eventjes uitgeschakeld, paar minuutjes gewacht.
En het resultaat mag er zijn: download 60 Mbps, upload 20 Mbps!
Dit tezamen met de 3TB die Proximus op dit ogenblik (wegens coronavirus) geeft is een GIGANTISCHE stap voorwaarts!
Proficiat Proximus!
Geen modem "reboot" nodig, na een simpele "PPPoE reconnect" krijg je de nieuwe snelheden.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- broke23
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 21 keer
Ik mocht gisteren gans het verhaal doen en vandaag nog steeds niet opgelost, duidelijk dat er wat meer volk achteraan moest wantTheCeet schreef: Bij ons hadden ze oorzaak nog niet gevonden.
Deze ochtend die info meegegeven dat het bij Telenet/Base ligt.
Na wat users te bellen bleek dit te kloppen.
ZE hebben dan contact opgenomen met Telenet en ze gaan het nummer terug open zetten.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
We zijn een duur land wat betreft internetverbinding, maar toch slagen ze er niet in voldoende bandbreedte te hebben...
Waar gaat dat geld dan naartoe? Waar betaal ik eigenlijk voor?
PS: Gezellig op de VPN van het werk, 6000+ gebruikers piek en 't is maar voor 2000 voorzien.
De servers aan de andere kant van de wereld gaan gelukkig vlotter als de nabije servers...
PS: Gezellig op de VPN van het werk, 6000+ gebruikers piek en 't is maar voor 2000 voorzien.
De servers aan de andere kant van de wereld gaan gelukkig vlotter als de nabije servers...
Laatst gewijzigd door honda4life 20 maa 2020, 15:23, in totaal 2 gewijzigd.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Mijn ISP heeft geen probleem en is niet duur .honda4life schreef:We zijn een duur land wat betreft internetverbinding, maar toch slagen ze er niet in voldoende brandbreedte te hebben...
Waar betaal je dan voor: voor de marketing zeker?
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Hier ook Scarlet hoor.heist_175 schreef:Mijn ISP heeft geen probleem en is niet duur .honda4life schreef:We zijn een duur land wat betreft internetverbinding, maar toch slagen ze er niet in voldoende brandbreedte te hebben...
Waar betaal je dan voor: voor de marketing zeker?
Was eerder aan het lachen met die stakkers bij Telenet die 200 mbit willen omdat ze denken dat dit "sneller" is buiten grote bestanden downloaden.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Ach dat is nog niets.
Veel erger zijn de sukkelaars die in deze tijd op de harde manier kennis maken met de lage limieten en vreemde defenitie van 'onbeperkt' die telenet hanteert. Maar goed, ze zitten wel op 'het strafste netwerk' en hebben een biljardbiljoen Mbps downloadsnelheid...
Veel erger zijn de sukkelaars die in deze tijd op de harde manier kennis maken met de lage limieten en vreemde defenitie van 'onbeperkt' die telenet hanteert. Maar goed, ze zitten wel op 'het strafste netwerk' en hebben een biljardbiljoen Mbps downloadsnelheid...
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 282 keer
Ik hoop vooral dat men (de ISP's met telenet in het bijzonder, de consumenten, de regulatoren, de politiek,..) nu eindelijk eens inziet dat volumelimieten, inclusief de 'onbeperkt' onzin van tegenwoordig, niet meer van deze tijd zijn en de upload ook best belangrijk is.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Momenteel heb ik geen problemen mogen ervaren met bandbreedte (Edpnet). Waarschijnlijk omdat ik in een kritische sector werk en niet thuis mag werken, maar toch verzet ik standaard wel wat.
Er is momenteel geen globaal bandbreedteprobleem met de providers en ook niet wereldwijd. Daar kan natuurlijk verandering in komen, niet van infrastructuur uit maar vanuit andere geplogenheden die het wereldwijde web draaiende houden.
Maar om terug nationaal te kijken, blijkt nu toch wel dat de broek op de knieën valt van de providers die 'verbruik' aanhaalden om volumebeperkingen in hun contract op te nemen en daar dan toch anderzijds kosten voor gingen aanrekenen om het plots wel mogelijk te maken.
Er is momenteel geen globaal bandbreedteprobleem met de providers en ook niet wereldwijd. Daar kan natuurlijk verandering in komen, niet van infrastructuur uit maar vanuit andere geplogenheden die het wereldwijde web draaiende houden.
Maar om terug nationaal te kijken, blijkt nu toch wel dat de broek op de knieën valt van de providers die 'verbruik' aanhaalden om volumebeperkingen in hun contract op te nemen en daar dan toch anderzijds kosten voor gingen aanrekenen om het plots wel mogelijk te maken.
-
- Moderator
In de start post van deze topic heb ik een tabel toegevoegd met een overzicht van de acties van de ISP's naar aanleiding van de Corona lockdown.
Tabel zal zo veel mogelijk up-to-date worden gehouden (met jullie medewerking voor eventuele aanvullingen en correcties).
Tabel zal zo veel mogelijk up-to-date worden gehouden (met jullie medewerking voor eventuele aanvullingen en correcties).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 152 keer
Bedankt. Op mobiel helaas amper leesbaar.
<muggenziftersmodus>opgegeven zou opgeheven moeten zijn, maar als West-Vlaming begrijp ik het </muggenziftersmodus>.
<muggenziftersmodus>opgegeven zou opgeheven moeten zijn, maar als West-Vlaming begrijp ik het </muggenziftersmodus>.
Computer(k)nul
-
- Moderator
Als je op de foto klikt, en dan vergroot, kan je die op je mobiel toch heel duidelijk lezen (en doorscrollen?)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 24 keer
Ik krijg nu volgende SMS van ORANGE
Orange Info: Om ons netwerk te optimalisere voeren we werken uit op 23-3-2020
Je ondervindt mogelijk tijdelijk problemen om te surfen en te bellen.
Bedankt voor je begrip...
ahwel Begrip is nu niet helemaal aanwezig bij mij.. Telewerk vereist overdag in de week wel beschikbaarheid.
Ik heb geen indicatie over wanneer deze werken er zijn, noch duidelijkheid over de vraag of het nu over VAST danwel MOBIEL gaat
Orange Info: Om ons netwerk te optimalisere voeren we werken uit op 23-3-2020
Je ondervindt mogelijk tijdelijk problemen om te surfen en te bellen.
Bedankt voor je begrip...
ahwel Begrip is nu niet helemaal aanwezig bij mij.. Telewerk vereist overdag in de week wel beschikbaarheid.
Ik heb geen indicatie over wanneer deze werken er zijn, noch duidelijkheid over de vraag of het nu over VAST danwel MOBIEL gaat
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Ik heb collega's die op een Proximuslijn of een Telenetlijn zitten.
Beide providers voeren nu nog werken uit (geen herstellingen), dat is toch te zot voor woorden.
Dus de ene collega (met Telenet) heeft woensdag via een tethering hotspot getelewerkt, de andere (met Proximus) weet dat hij dat maandag gaat moeten doen.
Het Telenet abo was business én ze hadden op voorhand (ma + di) gevraagd om de werken niet uit te voeren.
In welke wereld leven die ISP's?
Overigens, ik gebruik 1,5-2Gb per dag met 8-10u telewerken.
Beide providers voeren nu nog werken uit (geen herstellingen), dat is toch te zot voor woorden.
Dus de ene collega (met Telenet) heeft woensdag via een tethering hotspot getelewerkt, de andere (met Proximus) weet dat hij dat maandag gaat moeten doen.
Het Telenet abo was business én ze hadden op voorhand (ma + di) gevraagd om de werken niet uit te voeren.
In welke wereld leven die ISP's?
Overigens, ik gebruik 1,5-2Gb per dag met 8-10u telewerken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Ik heb nochtans bericht gekregen van Telenet dat alle werkzaamheden opgeschort zijn.
Enkel nog dringende herstelwerken zullen plaatsvinden.
Dus die memo is intern niet overal verspreid geraakt bij hun...
Enkel nog dringende herstelwerken zullen plaatsvinden.
Dus die memo is intern niet overal verspreid geraakt bij hun...
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
In een wereld van geld scheppen met roestige kabels uit de vorige eeuw. In 2020 hadden we toch al overal FTTH kunnen hebben, dat kost slechts 6 miljard euro terwijl er 278 miljard euro op de Belgische spaarboekjes staat.heist_175 schreef:In welke wereld leven die ISP's?
Hopelijk zien politici tijdens de coronacrisis het licht en wordt het open FTTH-netwerk van Fluvius veralgemeend over heel Vlaanderen. Je kan daarvoor perfect een beleggingsformule voor spaarders uitschrijven via alle Belgische banken die meer opbrengt dan een spaarboekje.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
Vandaag de eerste dag home work. Gezien het weinig verkeer en er bijna geen Belgen in het buitenland vertoeven is het enorm rustig.
Halfweg de shift zit ik nu voor enkel een paar dossiers te consulteren en wat mails op te kuisen aan 40gb.
Enkel werkgerelateerd verkeer, als er niks te doen is wordt de prive pc gebruikt.
Halfweg de shift zit ik nu voor enkel een paar dossiers te consulteren en wat mails op te kuisen aan 40gb.
Enkel werkgerelateerd verkeer, als er niks te doen is wordt de prive pc gebruikt.
Door home working en constant thuis te zijn ben ik sinds lange tijd nog eens boven de 500GB limiet van mijn Scarlet Trio abonnement gegaan. Dus een heel mooie geste van Scarlet om de bandbreedte niet af te knijpen, al was 5€ bijbetalen dan ook gewoon een optie.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
kreeg net SMS:
"Orange biedt u 5 GB extra mobiele data aan. Want uitzonderlijke tijden vragen uitzonderlijke maatregelen. De 5 GB wordt ten laatste tegen 28 maart automatisch geactiveerd en blijft 31 dagen geldig. Info: business.orange.be/nl/Orange_helpt"
"Orange biedt u 5 GB extra mobiele data aan. Want uitzonderlijke tijden vragen uitzonderlijke maatregelen. De 5 GB wordt ten laatste tegen 28 maart automatisch geactiveerd en blijft 31 dagen geldig. Info: business.orange.be/nl/Orange_helpt"
-
- Moderator
zie tabel in openingspost, was al vermeld .
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 12 keer
Twee andere manieren om naar de limietverhogingen te kijken:
1. Tijdens crisissituaties evolueren samenlevingen richting bevelseconomieën, wat inhoudt dat de overheid rechtstreeks tussenkomt in economische activiteiten. Bv. in Spanje, waar de overheid de privé-ziekenhuizen zeer wijselijk reeds genationaliseerd heeft. Dit doet de winstvoet van privé-kapitaal natuurlijk nog verder dalen, dus kapitalisten willen absoluut vermijden dat de overheid hen viseert. Aangezien de vraag wie eerst geviseerd wordt onderhevig is aan een politiek-electorale logica, hebben de minst sympathieke kapitalisten, degenen waarvan iedereen ervaart dat het gewoon renteniers zijn die enkel stromen getallen (geld of datavolume) op een scherm manipuleren, het meest reden om dit te vrezen. Vandaar ook dat banken (o.a. KBC) en telecomproviders (alle grote) de eersten zijn om de crisis te misbruiken om zich als begripvol en sympathiek in de verf te zetten.
2. Wanneer een samenleving instort, verliest wat virtueel en complex is aan belang t.a.v. materieel en simpel is. We komen in een tijdperk waarin moed, fysieke kracht, uithoudingsvermogen, het vermogen om op simpele wijze fysieke dingen te produceren, en meer in het algemeen niet-procedurele savoir-faire economisch gewaardeerd gaan worden door het soort markten dat zal overblijven en zal ontstaan. Mensen die op een scherm symbolen manipuleren voor een inkomen weten dat hen een aanzienlijke sociale demotie te wachten staat wanneer een kilo patatten meer waard is dan een jaarabonnement op Office 365. Tonen dat men "helpt" door dingen te geven die hen niet meer moeite kosten dan een paar muisklikken op een scherm, laat deze profielen toe om zichzelf in de waan te laten dat hun vaardigheden eeuwig relevant zullen blijven. Tevergeefs uiteraard, want als de meesten onder ons gaan moeten husslen om rond te komen zoals in de jaren '90 in de ex-Sovjetlanden zal het niet uitmaken of je nu voldoende datavolume krijgt om je kinderen 20 uur i.p.v. 10 uur per dag League of Legends te laten spelen. De extreme vijandigheid van de reacties die volgen zullen mijn argument corroboreren.
1. Tijdens crisissituaties evolueren samenlevingen richting bevelseconomieën, wat inhoudt dat de overheid rechtstreeks tussenkomt in economische activiteiten. Bv. in Spanje, waar de overheid de privé-ziekenhuizen zeer wijselijk reeds genationaliseerd heeft. Dit doet de winstvoet van privé-kapitaal natuurlijk nog verder dalen, dus kapitalisten willen absoluut vermijden dat de overheid hen viseert. Aangezien de vraag wie eerst geviseerd wordt onderhevig is aan een politiek-electorale logica, hebben de minst sympathieke kapitalisten, degenen waarvan iedereen ervaart dat het gewoon renteniers zijn die enkel stromen getallen (geld of datavolume) op een scherm manipuleren, het meest reden om dit te vrezen. Vandaar ook dat banken (o.a. KBC) en telecomproviders (alle grote) de eersten zijn om de crisis te misbruiken om zich als begripvol en sympathiek in de verf te zetten.
2. Wanneer een samenleving instort, verliest wat virtueel en complex is aan belang t.a.v. materieel en simpel is. We komen in een tijdperk waarin moed, fysieke kracht, uithoudingsvermogen, het vermogen om op simpele wijze fysieke dingen te produceren, en meer in het algemeen niet-procedurele savoir-faire economisch gewaardeerd gaan worden door het soort markten dat zal overblijven en zal ontstaan. Mensen die op een scherm symbolen manipuleren voor een inkomen weten dat hen een aanzienlijke sociale demotie te wachten staat wanneer een kilo patatten meer waard is dan een jaarabonnement op Office 365. Tonen dat men "helpt" door dingen te geven die hen niet meer moeite kosten dan een paar muisklikken op een scherm, laat deze profielen toe om zichzelf in de waan te laten dat hun vaardigheden eeuwig relevant zullen blijven. Tevergeefs uiteraard, want als de meesten onder ons gaan moeten husslen om rond te komen zoals in de jaren '90 in de ex-Sovjetlanden zal het niet uitmaken of je nu voldoende datavolume krijgt om je kinderen 20 uur i.p.v. 10 uur per dag League of Legends te laten spelen. De extreme vijandigheid van de reacties die volgen zullen mijn argument corroboreren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
In de UK daarentegen *huurt* de NHS privebedden aan miljoenen ponden.stefan1234 schreef:Tijdens crisissituaties evolueren samenlevingen richting bevelseconomieën, wat inhoudt dat de overheid rechtstreeks tussenkomt in economische activiteiten. Bv. in Spanje, waar de overheid de privé-ziekenhuizen zeer wijselijk reeds genationaliseerd heeft.
Eh... dat lijkt me een argument in de stijl "ik ga iets zeggen en al degenen die mij ongelijk geven, geven mij per definitie gelijk".stefan1234 schreef:De extreme vijandigheid van de reacties die volgen zullen mijn argument corroboreren.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik dacht dat het overbodig was om te vermelden, maar ik bedoelde dat bevelseconomische interventies de aanpak zullen kenmerken van landen die, in verhouding tot hun welvaart, er relatief beter dan andere landen zullen uitkomen.ITnetadmin schreef:In de UK daarentegen *huurt* de NHS privebedden aan miljoenen ponden.stefan1234 schreef:Tijdens crisissituaties evolueren samenlevingen richting bevelseconomieën, wat inhoudt dat de overheid rechtstreeks tussenkomt in economische activiteiten. Bv. in Spanje, waar de overheid de privé-ziekenhuizen zeer wijselijk reeds genationaliseerd heeft.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
dit heb je 365 dagen bij edpnet. Hoef je niet op knieën voor te kruipen. Niet alleen in tijden van crisis waar ze plots 'barmhartige' Samaritaan worden, om nadien terug de kraan dicht te draaien en de klant terug te 'pluimen'
Heb toch een vraag,
Wij zitten hier bij scarlet one (omgezet naar trio met proximus tv?) en omdat bwe nu met zen alle thuis moeten blijven (5 volwassene) is het internetverbuik gigantissch de hoogte ingegaan. Nu zitten we bijna aan onze limiet (480 vd 500GB) en hebben nog 15 dagen te gaan. Ik weet dat er geen vertraging komt vd snelheid, maar wat na 3 april? Word mijn snelheid dan teruggevlogen naar die onbruikbare 2mbps omdat ik over de limiet ben gegaan? Of kan ik de snelheid behouden tot dat de maand om is?
Wij zitten hier bij scarlet one (omgezet naar trio met proximus tv?) en omdat bwe nu met zen alle thuis moeten blijven (5 volwassene) is het internetverbuik gigantissch de hoogte ingegaan. Nu zitten we bijna aan onze limiet (480 vd 500GB) en hebben nog 15 dagen te gaan. Ik weet dat er geen vertraging komt vd snelheid, maar wat na 3 april? Word mijn snelheid dan teruggevlogen naar die onbruikbare 2mbps omdat ik over de limiet ben gegaan? Of kan ik de snelheid behouden tot dat de maand om is?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 18 keer
De prijzen om extra bundel data te kopen vielen nog mee bij Scarlet dacht ik. Hier ben ik alleenstaand en merk dat ik net zal toekomen met mijn 750GB bij Telenet.Lonelobo schreef:Heb toch een vraag,