Kunnen we de discussie een beetje op niveau houden aub? Jij weet dat ik geen snotneus ben die in het wild schop, ik wil dus ook niet zo benaderd worden.r2504 schreef:Dat zijn uitspraken van het niveau van Marghem... concrete plannen graag ! Als het allemaal zo mooi is dan kan het niet moeilijk zijn hiervoor een project te definieren inclusief wat het gaat kosten (en opbrengen aan elektrictiteit)... maar ik vrees dat de alternatieven evenzeer een blanco cheque willen zonder garanties dat we de volgende winter geen problemen gaan hebben.cadsite schreef:Er wordt enkel gezegd dat zekerheid kan verhoogd worden door te decentraliseren en in te zetten op modernisering en alternatieven.
Merci...
Ik ben maar plebs, ik ga hier geen stroomplan voor een land uitwerken. Jij ook niet.
Ik heb wel gezegd dat ik al jaren voorstander ben van decentralisatie. Wij zijn coöperant van ecopower, lang voor we PV liggen hadden. Dat was niet voor de goeiekoop, maar omdat ik ervan overtuigd ben dat zo'n initiatieven het verschil kunnen maken als er genoeg mensen de stap willen zetten. Zij zijn van een geitenwollensokken startup uitgegroeid tot een echte producent/leverancier met 50.000 coöperanten.
Ik heb ook al meermaals aangegeven dat dit soort initiatieven er veel te weinig zijn door het totaal onstabiele klimaat dat onze oh zo capabele mini sterren creëren. Als enkeling ga je het probleem niet oplossen, maar door enkel te zagen en klagen van de zijlijn gaat het ook geen mm beter worden.
Mocht het beleid duidelijke lijnen uittrekken en deze echt garanderen voor een deftige periode zouden er veel meer van dit soort coöperaties/firma's bestaan.