Pagina 5 van 5
Re: Telenet sluit gemeenten 2 dagen af van internet, tv en telefoon: “Medewerker moet verplicht verlof nemen”
Geplaatst: 08 mei 2017, 08:37
door ubremoved_539
mipa schreef:Omdat de ene onderbreking de andere niet is. Jij spreekt van enkele uren, hier sprak men zelfs van weken:
Volgens mij geloof jij ook alles wat men op internet schrijft... trouwens een reden temeer om voor een backup te zorgen als internet belangrijk voor je bedrijf is.
mipa schreef:Bwa, met 4G via USB kom je al een eind verder maar zelfs dat kan er bij TN niet af.
Dus je apotheker heeft enkele PC's/kassa's staan en een servertje... en jij gaat die persoon gewoon een USB dongle ergens in een PC laten pluggen en dan denk je dat alles gewoon werkt
![Headbang :bang:](./images/smilies/icon_headbang.gif)
Re: Telenet sluit gemeenten 2 dagen af van internet, tv en telefoon: “Medewerker moet verplicht verlof nemen”
Geplaatst: 08 mei 2017, 09:30
door Joe de Mannen
Alsof Telenet niet voldoende kennis en technologie in huis heeft om voor 95% van de gevallen een werkende oplossing te bieden, zelfs zonder een externe partij te moeten aanspreken.
J.
Re: Telenet sluit gemeenten 2 dagen af van internet, tv en telefoon: “Medewerker moet verplicht verlof nemen”
Geplaatst: 08 mei 2017, 09:43
door ubremoved_539
Voor een deel zal het misschien wel werken, voor een ander deel niet... dan kan je hier een nieuw topic openen hoe schandalig het wel niet is dat het niet werkt (en is de persoon uiteindelijk langer aan het troubleshooten dan hij effectief down is geweest vanwege de Grote Netwerf).
Als je internet belangrijk is dan neem je een backup ! In de andere gevallen maak je alléén jezelf belachelijk door hier te komen wenen.
Re: Telenet sluit gemeenten 2 dagen af van internet, tv en telefoon: “Medewerker moet verplicht verlof nemen”
Geplaatst: 08 mei 2017, 10:50
door Fluppeke
De meningen zijn hier nogal scherp
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Feit is dat mensen onwetend zijn over wat ze in huis halen. Verder kijken dan het duopoly (px-telenet) doen ze niet en ze betalen veel en nemen dus maar aan dat het altijd werkt. Puur contractueel is telenet in haar recht, uiteraard.. .handelaars zouden inderdaad beter moeten weten.
De oplossingen van telenet voor de hinder zijn allemaal upselling, hetzelfde als dat de brandweer geld zouden vragen voor waterzakjes als de watermaatschappij lang aan het werken is (bijv bij lek, en spoelen enz). Ze voelen zich in mechelen machtig genoeg dat ze dit kunnen permiteren.
Detail : Waarom zijn er geen orange klanten die klagen? Die liggen er ook uit, maar die mensen zijn gemiddeld gezien bewuster van hun product.
Je moet de netwerf zien als onderhoud (om klaar te zijn op meer verbruik).. vergelijk het met verzwaren van een elektriciteitskabel.. uiteraard lukt het telenet om dit te verkopen als upgrade en verbetering . En omdat kabel een shared medium is lijkt het me net iets moelijker om de hinder van de werken te beperken. Tenzij ze 's nachts werken, maar die extra kosten zal telenet niet willen dragen.
Sommige denken echt de kwaliteit (in dit geval snelheid) zal vergroten, deels zal telenet hiermee misschien willen uitpakken tegen een eventueel hogere prijs (en hiermee deels de kosten betalen) . Maar zolang er geen toepassingen zijn die niet werken met 1000mbit en waarvoor 100mbit ook al ruim bemeten is, is er in principe geen vraag (buiten een paar enthousiastelingen en wat telenetgoeroe aanhangers)
Re: Telenet sluit gemeenten 2 dagen af van internet, tv en telefoon: “Medewerker moet verplicht verlof nemen”
Geplaatst: 08 mei 2017, 11:07
door ubremoved_539
Fluppeke schreef:De meningen zijn hier nogal scherp
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Het probleem is dat een aantal mensen hier puur emotioneel reageren (vandaar het komen wenen)... hulp, mijn internet ligt er de volle twee dagen uit... terwijl de realiteit totaal anders. Een bedrijf run je ook niet met emoties maar met rationeel denken en een backup plan (niet alleen voor je internet) is daar een essentieel onderdeel van.
Fluppeke schreef:Feit is dat mensen onwetend zijn over wat ze in huis halen. Verder kijken dan het duopoly (px-telenet) doen ze niet en ze betalen veel en nemen dus maar aan dat het altijd werkt.
Als je als bedrijf niet beschikt over de nodige kennis dan raadpleeg je een onafhankelijk consultant... en stap je niet zelf de eerste de beste TN winkel binnen voor een consumenten aansluiting. Op zich heeft dit dus niets te maken met het duopolie, maar alles met je correct te laten adviseren. Hetzelfde geldt trouwens voor alle aparatuur die zelfstandigen gebruiken... wil je een deftige boormachine dan stap je ook niet zomaar de eerste de beste DHZ zaak binnen of wel ?
Fluppeke schreef:handelaars zouden inderdaad beter moeten weten.
Inderdaad... maar om één of andere reden mag IT nooit geld kosten (maar geven ze wel enorm veel geld uit aan winkelinrichting ed.)
Fluppeke schreef:hetzelfde als dat de brandweer geld zouden vragen voor waterzakjes als de watermaatschappij lang aan het werken is (bijv bij lek, en spoelen enz).
Nee, de maatschappij mag het dan betalen !
Fluppeke schreef:Ze voelen zich in mechelen machtig genoeg dat ze dit kunnen permiteren.
Dit heeft niets met machtig te maken of niet maar met de realiteit dat 100% uptime gewoon niet bestaat... geen enkele andere provider zal je die bieden. Als je dus graag naar een andere provider wil lopen (vanwege wederom je emoties) dan moet je dat zeker doen maar de realiteit is dat je vroeg of laat ook daar downtime zal hebben.
Fluppeke schreef:Sommige denken echt de kwaliteit (in dit geval snelheid) zal vergroten, deels zal telenet hiermee misschien willen uitpakken tegen een eventueel hogere prijs (en hiermee deels de kosten betalen) .
Er is een verschil tussen marketing en technologie... de Grote Netwerf is er in eerste instantie om meer bandbreedte te krijgen op de kabel (het gebruik blijft ieder jaar stijgen door oa. streaming en 4K) met als voordeel dat Docsis ook toelaat de snelheid op te krikken wat je met xDSL niet kan (een koperpaar bundelen is daar een fysieke ingreep). Het is dan vanuit marketing standpunt niet meer dan logisch dat men dit gebruikt als "verkoopsargument".
Re: Telenet sluit gemeenten 2 dagen af van internet, tv en telefoon: “Medewerker moet verplicht verlof nemen”
Geplaatst: 08 mei 2017, 11:42
door mipa
r2504 schreef:mipa schreef:Omdat de ene onderbreking de andere niet is. Jij spreekt van enkele uren, hier sprak men zelfs van weken:
Volgens mij geloof jij ook alles wat men op internet schrijft... trouwens een reden temeer om voor een backup te zorgen als internet belangrijk voor je bedrijf is.
Moest ik het niet IRL meegemaakt hebben, ik had hier niet eens gereageerd.
Rechtover mij, en in de drie zijstraten, zijn het voor het grootste deel allemaal kleine huisjes.
Als jij dan spreekt over enkele uren geloof ik je absoluut niet.
Re: Telenet sluit gemeenten 2 dagen af van internet, tv en telefoon: “Medewerker moet verplicht verlof nemen”
Geplaatst: 08 mei 2017, 12:00
door ubremoved_539
mipa schreef:Als jij dan spreekt over enkele uren geloof ik je absoluut niet.
Je mag altijd een uptime-plot posten van je TN verbinding... zo iemand als jij heeft zeker een RIPE node staan om dit te onderbouwen.
Re: Telenet sluit gemeenten 2 dagen af van internet, tv en telefoon: “Medewerker moet verplicht verlof nemen”
Geplaatst: 08 mei 2017, 20:02
door mipa
Eens kijken wat ze zegden in Oostkamp:
Na 18 uur zal iedereen in principe terug gebruik kunnen maken van zijn Telenet diensten. Op de omliggende werkdagen zijn er mogelijk korte onderbrekingen. Er is geen impact op het mobiele GSM netwerk.
https://www.oostkamp.be/nieuwsdetail/33 ... nuari-2017
Het is dus evident dat de kabel naar mijn b-box 4 dagen bleef liggen.
Dat het na 18u vrijwel zeker weer werkte, daar had mijn apotheker
nauwelijks iets aan.
Re: Telenet sluit gemeenten 2 dagen af van internet, tv en telefoon: “Medewerker moet verplicht verlof nemen”
Geplaatst: 08 mei 2017, 21:36
door ubremoved_539
Van je eigen link...
Telenet doet er alles aan om de netwerkaanpassingen per site in één werkdag tussen 7.30 en 18 uur uit te voeren. Gedurende die dag zijn er mogelijk onderbrekingen op de Telenet internet-, televisie- en vaste telefoniediensten.
Maar vermoedelijk lees jij enkel...
Van 18 januari tot eind januari 2017
... en heeft alles er 14 dagen uitgelegen zeker
mipa schreef:Dat het na 18u vrijwel zeker weer werkte, daar had mijn apotheker nauwelijks iets aan.
... want bestellingen kon hij 's avonds niet doorgeven ?
Maar ik ga er hier mee stoppen... ik hoor steeds je zelfde verhaaltje en ik zal steeds blijven antwoorden dat een bedrijf dat afhankelijk is van internet moet voorzien in een backup, niet alléén voor geplande werkzaamheden maar zeker voor onverwachte pannes. Bedrijven die dat niet doen hoeven wat mij betreft enkel tegen zichzelf te klagen.