CCatalyst schreef:Zoals ik al zei, je kan met sommigen in het oneindige discussieren, en nooit gaan ze km-heffing willen. Dat hebben de politici ook al door.
Voilà, dat is dus de mentaliteit.
"Ik heb gelijk, en ik ga proberen die ander onder tafel te discussiëren."
Dat is inderdaad ook de mentaliteit van de politici.
Maar het zal niet lukken.
CCatalyst schreef:Natuurlijk heb ik al weer veel drogredenen gezien. Ik lees: "extra" tijdverlies omdat men een trein vroeger moet nemen, dat is zever in pakskes, op de trein kan je immers al heel wat werk verzetten, waardoor je weer tijd wint.
Zoals anderen al zeiden, dan moet je al zeker zijn dat je kunt gaan zitten, want zoals geweten is zijn er veel mensen die iedere dag moeten rechtstaan in de trein.
Ten tweede ga je ervan uit dat van iedereen het werk bestaat uit iets dat je op een laptop kunt verrichten (met internet connectie op eigen kosten???).
Mijn werk is wel IT, maar dan nog zie ik mij dat niet in een trein doen.
Op het werk heb ik 2 21" schermen, datzelfde werk doen op een 15" laptop schermpje zal niet echt praktisch zijn.
CCatalyst schreef:Iets wat de autobestuurder niet kan, autorijden is echt puur tijdverlies omdat je met je hoofd bij het verkeer moet blijven.
Maar ik kan wel wat Portugese radio (op voorhand opgenomen via mijn satellietontvangst) beluisteren.
CCatalyst schreef:En ja dat de werkgever het niet apprecieert dat je te laat bent dat klopt, maar dat kan door een monsterfile ook gebeuren (maar daar moet dan weer "begrip" voor opgebracht worden zeker, ook al zijn er steeds meer monsterfiles? dubbele standaarden alom).
Waarom direct een monsterfile?
Vaak heb je vertraagd verkeer en ben je dan om 09:02 op je werk.
Dat kan niet met de trein.
Trein gemist, da's direct een volgende nemen.
Dan ben je direct een uur later op je bestemming.
CCatalyst schreef:En ook de autobestuurder wordt geconfronteerd met heel wat extra tijdrovers naast de file. Ik zeg maar: deze ochtend het ijs ervan krabben, binnenkort naar de keuring, etc.
Stakingen, bovenleidingen die bevroren zijn zodat er ineens GEEN treinen zijn, ...
De trein kan op geen enkele manier concurreren hiermee.
CCatalyst schreef:Ik sluit me aan bij Dizzy: ik snap ook niet waarom iemand ervoor kiest om elke dag in die files te gaan staan.
Omdat jij alles met je paardenbril op bekijkt.
Je kijkt naar JOUW job, naar JOUW traject, wat JIJ met die job op de trein kunt doen, je maakt daarbij abstractie van alle mogelijke andere jobs, trajecten, enz.
Typisch de mentaliteit van een ambtenaar.
Het gaat voor mij goed, dus moet het maar voor iedereen goed gaan.
CCatalyst schreef:Uiteindelijk is de enige conclusie die je kunt trekken dat men enkel voor het eigen comfort voor de vervuiler kiest, wat effectief ook het enige voordeel is, en niet voor een andere reden (wie naar klanten moet rijden uitgezonderd).
Eigen comfort?
Als ik 2 uur extra verlies per dag, op een traject van 1 uur met de auto is dat echt wel niet te doen.
Daarbij zou ik dan ook nog activiteiten na het werk mogen opgeven, zoals mijn taallessen, omdat ik anders altijd te laat in de les ben, zelfs als de bussen en treinen op tijd rijden.
Maar ja, blijkbaar ben je "egoïstisch" als je niet de halve dag onderweg wilt zijn...
CCatalyst schreef:Men heeft in dat geval zeker ook voldoende tijd over om elke dag in de file te staan, anders zou men wel voor de alternatieven kiezen: het OV of verhuizen.
Ik denk dat het voor iedereen al wel duidelijk is waarom het OV, zoals het in België georganiseerd is, absoluut geen alternatief is.
Maar zoals altijd negeer je de argumenten en blijf dezelfde nonsens herhalen.
Verhuizen?
Hoeveel keer?
Kun jij mij garantie geven dat ik mijn kosten van de verhuis ga recupereren?
Ga jij mij jobzekerheid geven?
Maar nog eens, ambtenaren, en het zijn precies die beste maatjes zijn van de wettenmakers, hebben dat probleem niet.
Vastbenoemd...
CCatalyst schreef:Meteen mijn reden waarom ik dicht bij mijn werk ben gaan wonen: ik verdien nu genoeg "disposable income" zodat mijn tijd de voorbije jaren waardevoller geworden is dan "mijn geld". Maar ik begrijp dat sommigen hun comfort belangrijker vinden dan hun tijd.
Die snap ik niet.
We zeggen net dat we heel veel tijd verliezen met het openbaar vervoer te nemen.
Misschien is dat bij jouw job anders, maar dat maakt mijn rekening, en die van alle anderen niet.
CCatalyst schreef:Maar in tegenstelling tot een klasverhoging zal de werkgever de km-heffing wel terugbetalen.
De aap komt daarmee uit de mouw : files en vervuiling zijn maar drogredenen om een platte belastingverhoging door te voeren.
Tijd om de hardwerkende Vlaming te straffen!
duizend schreef:Zo heb je altijd gelijk
De slechtst mogelijke combinatie van OV vergelijken met de best mogelijke file van 5 minuten.
Als ik van Gent naar Brussel rij met de trein en deze is 10 minuten te laat, who cares ???
Ik doe zeker niet aan een foute vergelijking.
Je kunt niet ontkennen dat als je bus of trein mist, je moet wachten op de volgende.
De auto rijdt ondertussen wel door, ook al gaat het heel traag en is de file lang.
En als die bus of trein maar om het half uur komt of om het uur, dan ben je die tijd al zeker kwijt.
Als je dan nog met meerdere vervoersmiddelen moet rijden kan dat nog erger worden.