Mobistar vast internet en TV

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

svenska schreef:Ik heb zaterdag toch ook maar een Dolfijn 12 besteld om het te proberen.
Uiteindelijk ben je in het slechtste geval 6 euro kwijt (want de eerste 3 maanden zijn -50%), en vanaf dag 1 opgzegbaar.
Dus als ze mij niet toelaten tot hun testers, dan mag de dolfijn terug lekker gaan zwemmen in de zee :wink:
Gisteren telefoon gehad dat ik mee mag testen.
Installatie gebeurt op 20 januari, en het is minstens 6 maanden gratis, met een mooi commercieel voorstel nadien.

:banana:
Laatst gewijzigd door svenska 07 jan 2016, 13:57, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kitt schreef:klopt daar kom ik net of soms "net" niet mee toe ..
Iedereen zal zo wel een bepaalde grens hebben waar hij wel of niet mee toekomt.

Het probleem bij TN is dat het een beetje alles of niets is... als Mobistar meerdere formules gaat aanbieden schept het in ieder geval meer mogelijkheden om een gepaster abonnement te zoeken.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Waarom meerdere formules? Zoals ze het nu aanbieden, 100Mbit en TV, eventueel in combinatie met een mobiel abo.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb het vermoeden dat er maar een Triple Play komt,zeker in de beginne (Is duidelijk ook vermeld destijds,in een uitzending op Kanaal Z).Mss ook wel om in den beginne alles heel vlot te kunnen verwerken ook.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Slafes schreef:Waarom meerdere formules?
Om verschillende prijzen te kunnen aanrekenen... je kan moeilijk iedereen FUP 200 Mbits verkopen (met uitzondering van Telenet welke nu het monopolie heeft op kabel) want dan duw je iedereen naar je duurste product en zo beperkt je je concurrentie voordeel.
wittmann
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2014, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Is het al mogelijk om te zien hoeveel data je verbruikt bij mobistar?
Ik kan wel een prog op de pc installeren, maar dat meet het netflix verbruik natuurlijk niet.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Het abo dat ze nu voor 6 maand installeren bij mensen kan volgens mij als enige abo komen. Sneller dan Basic, misschien meer volume dan Whop, iets lagere prijs. Zou een serieus gat kunnen slaan imho.

Nu, eender wat we hier verzinnen, allemaal speculatie, we zullen het wel zien als ze lanceren. Als ze niet willen een floppa doen zullen ze toch beter of goedkoper moeten zijn. Of een combinatie van beiden. :)
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

wittmann schreef:Is het al mogelijk om te zien hoeveel data je verbruikt bij mobistar?
Ik kan wel een prog op de pc installeren, maar dat meet het netflix verbruik natuurlijk niet.
Nee, in de klantenzone kan je dat niet zien. Het is dan ook gewoon unlimited op dit moment. Je kan ook niet zien welke "formule" je hebt. Ik weet alleen dat het "Internet Noord" is. Ik neem dan ook alleen maar aan dat dit in Wallonië "Internet Sud" is :lol:

Het is te hopen dat men met een goed commercieel voorstel komt na de testperiode, gezien mijn interesse in sportkanalen lijkt het er namelijk op dat ik voor TV bij Telenet zal (moeten) blijven want ik denk niet dat Mobistar de Play Sports kanalen gaat kunnen aanbieden. Ik zie Telenet hun premium-kanalen namelijk niet in wholesale bij Mobistar verkopen, iets wat in het buitenland in vele gevallen wel gewoon het geval is. Maar goed, dat is speculatie op dit moment!
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk dat de kans erin zit voor een voetbal abo,gewoon omdat dit nu in handen is v/e italiaans bedrijf,die verkoopt de beelden aan Telenet en Proximus,dus als Mobistar bij de Italianen aanklopt zal het mss wel kunnen
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Maar niet voor de competities die Play Sports exclusief uitzendt. En ook Prime is een vooralsnog exclusief premium-aanbod.

De "Italianen" da's Eleven Sports Network en die zijn onafhankelijk van een aanbieder ja, je kan ook gewoon via een OTT-platform abonnee van ESN worden. Maar die hebben bijvoorbeeld geen Belgische en Engelse competitie.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Ze hebben mij gisteren gebeld, maar was direct bericht op voicemail (verkeerde instelling van gsm, nu blijkt, damn)? Ik hoop dat ze mij nog eens terugbellen. "Wij hopen U daarom in de komende dagen te te kunnen bereiken" Durf mijn gsm niet los te laten. :-D
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 77 keer
Contacteer:

krisken schreef:
cyberbug schreef:
krisken schreef:Telefoontje naar Mobistar gedaan : tijdens de test is het 100/6 Mbit, maar na de testfase (commerciële fase) zou dit 50/5Mbit, 100/10 Mbit, 150/15 Mbit en 200/20 Mbit moeten worden. Hieruit kan ik afleiden dat er vier verschillende abonnementen zouden komen. Verdere specs wou men niet geven.
ok dan denk dat ze deze 2 duurste abbo's dan willekeurig aan testers geven.
ik heb 200/10 gekregen. (wel geen 20mbit upload, zal het straks nog een testen.
Kan je eens speedtest doen en deze hier zetten?
geen probleem :-)
Afbeelding

telenet speedtest
Greetz cyberbug

Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

bellen ze U effectief terug als je eerste maal niet opgenomen hebt? nu vorige woensdag hebben ze me gebeld, ik hoop dat ze mij terugbellen...of stel ik mij terug kandidaat? :-(

Wel spijtig dat ze geen nummer hebben, waar je kan terugbellen. Als je nu vb. op je werk zit, kan je ook niet altijd opnemen hé...ALs je dan 2 of 3 keer niet opneemt, is uw kans verkeken. :eek:
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Berichten: 284
Lid geworden op: 07 aug 2013, 20:26
Locatie: Aarschot
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 34 keer

satsurfer schreef:Ze hebben mij gisteren gebeld, maar was direct bericht op voicemail (verkeerde instelling van gsm, nu blijkt, damn)? Ik hoop dat ze mij nog eens terugbellen. "Wij hopen U daarom in de komende dagen te te kunnen bereiken" Durf mijn gsm niet los te laten. :-D[/quote
satsurfer schreef:bellen ze U effectief terug als je eerste maal niet opgenomen hebt? nu vorige woensdag hebben ze me gebeld, ik hoop dat ze mij terugbellen...of stel ik mij terug kandidaat? :-(

Wel spijtig dat ze geen nummer hebben, waar je kan terugbellen. Als je nu vb. op je werk zit, kan je ook niet altijd opnemen hé...ALs je dan 2 of 3 keer niet opneemt, is uw kans verkeken. :eek:
Probeer eens 0 800 85 501
TV: Telenet + CI+ module + Streamz
Internet: Telenet All internet 300
GSM: Orange Go Plus + Extra Surf Card, Orange Go Light
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Bedankt Kristofmertens: ze hebben mij vandaag om 13.45 u. teruggebeld! :-D :beerchug:

Had voordien al een berichtje via FB gepost. Daar zeiden ze dat ze 5 keer terugbellen. :P

Er staat
"Je geniet dan van ultrasnel internet (onbeperkt downloaden + snelheden tot 100 Mbps in download en 10 Mbps in upload) en digitale tv."

Ik durfde wel geen 2de digicorder vragen (spijtig van geen CI+)

TV: als extra decoder aantal: 0 Gratis => dus eigenlijk kon je dit vragen? Maar schrik als je nadien 'huur' moet gaan betalen (liever CI).

De helpdeskmedewerker was niet echt zo technisch onderlegd en wat clownesk, soit. Heel goede ervaringen via FB met Mobistar. Top!
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

bedankt tot voor de info: wel beetje raar dat ze 4 soorten zouden doen: ik zou gaan voor maximum 3 verschillende hanteren

Heb mij verleden week ook aangemeld bij mobistar hiervoor: hebben al enkele jaren bijna 5-6 ofz 4 mobiele abbo's bij hun enz.
Dus laten we hopen :)
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

22 december bestelling dolfijn 15 gedaan (paar dagen later actief), voorheen 1 jaar IOM. Hun afwikkeling idem zoals telenet. Onmiddellijk bevestiging in mailbox (in spam ;-) ) 1 dag voor afspraak nog herinneringsmail, dag zelf sms wanneer ze onderweg zijn. Gekopieerd van hun concullega's :-)

Ik vermoed dat ze combi gsmabbo+tv+internet financieel zullen belonen en prepaid+tv+internet fin. zullen 'afstraffen'.
Zoals telenet u duwt in whoppa (duurste formule) als je iets meer downloadt. Vandaar dat ze van start gn telefonie aanbieden, om klanten automatisch naar abbo gsm te duwen (wss. met extra belkrediet in pakketvorm)

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Zolang onbeperkt ECHT onbeperkt is en hun prijzen rond 50-60 hangen zullen ze goed kunnen concurreren.

Hopelijk komen de prijzen en spec van abbo's snel bekend :D
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Nee, dan betekent dat ze lanceren. Ze gaan geen prijzen maanden op voorhand bekend maken om de concurrentie de mogelijkheid te bieden te anticiperen. En geen prijzen= gratis internet+tv. :-) + hun digicorder kan nog serieus verbeteren.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Prijzen,en de samenstelling van de triple play zullen op de dag van de lancering bekend gemaakt worden(dat is trouwens bij alle providers zo).Tot nu toe heeft Telenet altijd het been stijf gehouden,en zich helemaal niets aangetrokken over wat andere providers doen,ook m.b.t. de prijzen,en samenstellingen Triple Play.
Ik ben nu wel benieuwd of dit nu nog het geval zal zijn,als Mobistar op de kabel is.
Ik zou toch nog niet beginnen te dromen over onbeperkt internet,dat is wel een heel stuk verder,temeer omdat de Whop maar 150 gb data heeft.
Als alles gelijkwaardig is,zoals bij een Telenet Whop.maar de prijs is merkelijk lager,dan gaat Mobistar een flinke lancering tegemoed.
Ik denk dat Mobistar het dus flink op de prijs zal spelen.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Laten we hopen dat dit gebeurt,

heb liever dan "maar 120mbit en meer upload dan die max 12mpbs van telenet.
gewoon geduld hebben en kijken wat het word :)
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

buthead schreef:Zolang onbeperkt ECHT onbeperkt is
Stop met dromen... onbeperkt zal er niet snel komen op een shared medium... of dacht je dat TN zou toelaten dat een concurrent hun netwerk overbelast ?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Telenet is ook "onbeperkt". Misschien is het Mobistar aanbod nog iets meer "onbeperkt?"
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb overigens gemerkt dat de TV box elke nacht om 03.00hr opnieuw opstart. En dat varieert van 1 tot 3x. Nochtans zie ik verder geen veranderingen aan de software of zenderlijst.

Nog iemand die om dat uur nog wakker is en dit al gemerkt heeft? :oops:
Seledotbe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 nov 2015, 16:11
Bedankt: 3 keer

die met het abbo 200mbit,heeft de naam van het internet op de mobistar site ook north?
ik heb dus de 100mbit
wittmann
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2014, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

r2504 schreef:
buthead schreef:Zolang onbeperkt ECHT onbeperkt is
Stop met dromen... onbeperkt zal er niet snel komen op een shared medium... of dacht je dat TN zou toelaten dat een concurrent hun netwerk overbelast ?
Scarlet is toch ook onbeperkt? En Dit al voor het werd overgenomen door BGC.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2929
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 190 keer

Bij Scarlet is er een FUP van 300GB sinds september. Daarvoor was het echt onbeperkt.
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Telenet is onbeperkt bij whoppa (duurste formule). Waarom nt grootverbruikers extra pack laten kopen voor unlimited? 90% is toch tevreden met 4-500 GB. Waarom moeten het grootste deel betalen voor mensen die ofwel veel netflix kijken, ofwel de kantjes er aflopen. :-o

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
wittmann
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 dec 2014, 19:40
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Onbeperkt hoeft voor mij ook niet , maar 100 of 150GB is gewoon "niet meer van deze tijd". En daardoor wordt je dan gedwongen naar het duurste abo.
Zelfs 300GB zou al heel goed zijn vind ik.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

wittmann schreef:Scarlet is toch ook onbeperkt? En Dit al voor het werd overgenomen door BGC.
Scarlet is xDSL en dus geen shared medium !

De coax kabel heeft maar een bepaalde capaciteit... stel dat dit 1000 Mbps voor een node is en Mobistar zou 100 Mbps abonnementen verkopen met unlimited... dan heb je op die node maar 10 dergelijke gebruikers nodig om de node volledig dicht te trekken. Indien mensen niet beschikken over unlimited kan men dat dus niet want dan zou het na enkele uren/dagen al gedaan zijn.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Internet start,(150 gb)plus dig. tv. kost bij Proximus 47€,dit is dan zonder een gsm abo erbij.Mss is dat wel een richtprijs??
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Scarlet Trio is 39€/mnd voor internet (300GB?), telefoon en TV. Die 47€ is dus al duur op (toch in vergelijking met...)
Computer(k)nul
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Zou iemand die al opgebeld is geweest kunnen zeggen vanaf welk nummer dat ze bellen? Kwestie van het zeker niet te missen. :lol:
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Is een privé nummer.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Oké, merci! Zal ik zeker opnemen dus. :)
OUSooner
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 nov 2015, 19:34
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 3 keer

Bij mij was dit een 02 nummer.
FORZA M
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 feb 2006, 21:36
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

Gisteren ook telefoon gehad, inderdaad vanop een privénummer.
Install is hier voorzien op 05/02/2016 (Ik kon me niet eerder vrijmaken.)

Er werd me gevraagd of ik meer dan 1 TV had, en of ik graag extra decoders had. Heb dat aanbod maar afgeslagen zodat er misschien iets meer volk kan testen.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Ter info: Blijkt dat als je geselecteerd bent ze tot maximum 5 keer proberen te bellen.

"Wij kunnen enkel doorgeven in de voormiddag of namiddag. Ze proberen wel 5 maal contact op te nemen om verschillende tijdstippen.^SC"
boysim
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 sep 2013, 19:06
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Hier word er op 1/2/16 de installatie volbracht [emoji2] . Ze hebben wel 4 maal moeten bellen om me te bereiken [emoji12] .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

boysim schreef:Hier word er op 1/2/16 de installatie volbracht [emoji2] . Ze hebben wel 4 maal moeten bellen om me te bereiken [emoji12] .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat was op het nippertje voor jou dan !
Gesloten

Terug naar “Orange (Mobistar)”